Nigerialainen poikaystävä

Voiko luottaa?

Haluaisin saada aikaan ASIALLISEN keskustelun tästä kiistellystä aiheesta eli nigerialaiset miehet. Taustaksi voin sanoa, että olen parikymppinen nainen ja seurustellut 2 vuotta nigerialaisen miehen kanssa. Hän on ihan asiallinen, koulutettu, fiksu kaveri. Mitään valehtelua tai pettämistä ei ole ilmennyt. On asunut suomessa muutaman vuoden, tehnyt aina kovasti töitä, mutta kunnioittaa silti omaa kulttuuriaan ja sukuaan kovasti.

Miksi niin monilla palstalaisilla on kuitenkin nigerialaisista huonoja kokemuksia? Onko heillä käynyt vaan huono tuuri? Kyllähän suomalaisissa miehissäkin on paljon erilaisia ihmisiä, joista osa kohtelee naisia syystä tai toisesta huonosti. Vai onko juuri ne negatiivisia kokemuksia omaavat ihmiset päätyneet tänne palstalle tilittämään kohtaloaan? Vai pitävätkö he vaan niin kovaa meteliä epäonnestaan, että hyvien nigerialaisten miesten kanssa seurustelevien äänet hukkuvat alle? Vai onko kenties epäluotettavia nigerialaisia päätynyt juuri Suomeen erityisen paljon? Esim. Lontoossahan asuu paljon koulutettuja nigerialaisia, joilla on siellä hyvät työt.

Nigeria on valtava maa, jossa asuu noin 140 miljoonaa ihmistä. Kulttuuri vaihtelee jonkin verran asuinpaikan ja heimon mukaan. Myös kasvatus ja se, mistä perheestä on kotoisin vaikuttaa paljon. Jokaisen normaalin ihmisen maalaisjärki sanoo, että tuollaiseen ihmismäärään mahtuu hirveästi erilaisia ihmisiä, eikä ole MITENKÄÄN mahdollista että jokainen nigerialainen olisi huijari tai pettäjä tms. Se nyt on aivan selvä asia.

Mikäkö tämän kirjoituksen pointti oli? Ensinnäkin jos täällä on taustalla ihmisiä, joilla nigerialaisista hyviä kokemuksia niin kertokaa siitä nyt. Mä en mitenkään voi olla ainoa tyytyväinen nigerialaisen tyttöystävä, pakko olla muitakin. Eli jos muillakin on positiivia kokemuksia niin kertokaa ihmeessä?

49

6607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisyksilöitä

ei kaikki suomalaisetkaan ole samanlaisia. Sama pätee muihinkin kansallisuuksiin, ihmiset ovat yksilöitä. Kukaan ei voi ennalta tietää millainen joku toinen on, etenkään jos ei tunne. Vaikka tutustuisi henkilökohtaisesti, ei sekään takaa että tuntee toisen 100%sti. Monet suomalaisetkin saattavat erota 30v avioliiton jälkeen huomattuaan etteivät sittenkään tunteneet täysin edes suomalaista puolisoaan. Monasti ihmiset saattavat myös muuttua eri syistä enemmin tai myöhemmin, esim iän tai elämään liittyvien muiden seikkojen myötä.

• sanottuna

sinun asiallinen keskustelu ovat positiiviset kommentit nigerialaisista miehistä.

Jos/kun palstan muillakin naisilla on samanlainen ajattelutapa ei mikään ihme viestihävikki on todella korkea.

Negatiivinen=asiaton=deletointi.

• nlkc

No sanotaan sitten jotain positiivista: nigerialaiskirjeet on kirjoitettu ystävälliseen sävyyn.

• Anonyymi
        nlkc kirjoitti:

No sanotaan sitten jotain positiivista: nigerialaiskirjeet on kirjoitettu ystävälliseen sävyyn.

Sairasttuu mielen terveydellisesti kun musta mies tulee kuvioihin mukaan. Sairaita alistajia ei kannata kokeilla. Musta muna on paskaa.

• €$@

on lähes mahdotonta päästä Suomeen rehellisin konstein, joten maassa olevat nigerialaiset ovat sitä paskasakkia, joka on tullut maahan kyseenalaisin keinoin.

Korruptio, petokset ja kavallukset ovat tehneet Nigeriasta ja nigerialaisista kuuluisia. Joten enpä usko, että Nigeriassakaan mitään huippuaviomiesmateriaalia on. Perheväkivalta on tietysti vielä kirsikkana kakun päällä.

Kaikki suomalaisetkaan miehet eivät ole pyhimyksiä, mutta ainakaan eivät tarvitse oleskelulupaa.

• oleskelulupa

Hei siskot,mitä itse tekisitte heidän asemassaan,jos teillä olisi halu päästä parempaan elämään käsiksi,miettikääpä sitä ?
        Teillä ei olisi muita vaihtoehtoja tarjolla kuin oleskeluluvan saanti naisen avulla tai teillä siskot esim.miehen avulla. Pankaa virta päähän nyt,älkääkä levittäkö katkeruuttanne ympärillenne,koska eikös jokainen päätä itse omasta elämästään? Itse olette soppanne keittäneet ja ottakaa itse vastuu teoistanne. Eikös se ole niin että siitä puhe mistä puute.Antakaa noiden miesten olla rauhassa,he kun usein ovat sanoneet etteivät saa rauhaa edes ravintolassa,naiset tulevat juovuksissa heitä niin helposti vonkaamaan...

• tietävä

Ei todellakaan ole nigerialaisista rehelliseen ja luotettavaan suhteeseen koskaan ! heidän pakkomielteinen kiero ajatusmaailma on lähtöisin heidän omasta kotimaastaan,ei he miksikään muutu päinvastoin kun eurooppaan pääsevät valehtelevat sitäkin enemmän,kun kuvittelevat että nyt ovat jossain paratiisissa.
        henkilö Ugo Aguocha,martinlaaksosta ja heidän kanssaan asuvat muut 5 hlöä,ovat kaikki ilman papereita ja ja jos joku pääsee naimisiin niin petetään minkä keretään.en ole eläissäni nähnyt niin kieroa kulttuuria kuin nigerialaiset ! ovat suomalaiset niin sinisilmäisiä ja naiiveja että eivät ymmärrä ottaa selvää ja tuntea toista perammin ennen kuin menevät yhteen ?! itse olen koulutettu ja missään nimessä en ikinä ottaisi heitä asumaan yhteen kanssani. hyvät naiset koettakaa pikkuhiljaa oppia jo tämän kulttuurin tavat ja kieroudet,jotta ei kaduta myöhemmin,etkä menetä koko omaisuuttasi. he menevät naimissin myös vakavasti sairaiden naisten kanssa jos huomaavat että sen jälkeen saavat rahaa kun vaimo n mennyt...mikään muu kuin RAHA liikuutta nigerialaisia

• myös tietävä
        tietävä kirjoitti:

Ei todellakaan ole nigerialaisista rehelliseen ja luotettavaan suhteeseen koskaan ! heidän pakkomielteinen kiero ajatusmaailma on lähtöisin heidän omasta kotimaastaan,ei he miksikään muutu päinvastoin kun eurooppaan pääsevät valehtelevat sitäkin enemmän,kun kuvittelevat että nyt ovat jossain paratiisissa.
        henkilö Ugo Aguocha,martinlaaksosta ja heidän kanssaan asuvat muut 5 hlöä,ovat kaikki ilman papereita ja ja jos joku pääsee naimisiin niin petetään minkä keretään.en ole eläissäni nähnyt niin kieroa kulttuuria kuin nigerialaiset ! ovat suomalaiset niin sinisilmäisiä ja naiiveja että eivät ymmärrä ottaa selvää ja tuntea toista perammin ennen kuin menevät yhteen ?! itse olen koulutettu ja missään nimessä en ikinä ottaisi heitä asumaan yhteen kanssani. hyvät naiset koettakaa pikkuhiljaa oppia jo tämän kulttuurin tavat ja kieroudet,jotta ei kaduta myöhemmin,etkä menetä koko omaisuuttasi. he menevät naimissin myös vakavasti sairaiden naisten kanssa jos huomaavat että sen jälkeen saavat rahaa kun vaimo n mennyt...mikään muu kuin RAHA liikuutta nigerialaisia

kokemusta myös..

• ex?
        tietävä kirjoitti:

samoja kokemuksia privana? [email protected]

• kaikki nähnyt nainen
        tietävä kirjoitti:

Hmm, kiitos tietävä tunnen ja minulla on naisystäviä jotka myös tuntevat tämän Ugo
        tyypin,hän on tullut espanjasta suomeen ja on jo nyt saanut pari kieltävää päätöstä,josta syystä meni nopeasti jonkun naiivin tytön kanssa naimisiinkin.
        tiedämme että tämä mies henkilöllä on monta muutakin "tyttöä"samaan aikaan kun on naimisissa,eli käyttää pikkuruista työtänsä verukkeena poissaololleen. voi hyvää päivää ! ei mahda kovin fiksu olla tämä "uusi hoito" kun auttaa näitä rahattomia !
        Eipä onneksi käy kateeksi,olemme onneksi huomanneet hänen käytöksestä että täysi huijari ja ympäripuhuja hän on.
        kaksi meidän kavereista on espoosta ja muutama vantaalta,sekä muualta päin
        hänellä on myös samanlainen kaveri Emeka,joka asuu hänen kanssaan...ihan samanlainen valehteleva ääliö on kysymyksessä !!!

• nigerialaisen vaimo

Itse en luottaisi yhteenkään nigerialaiseen mieheen. (Olen ollut naimisissa nigerialaisen miehen kanssa reilun 4 vuotta.) Vaikka omassa ei itsepäisyyttä lukuunottamatta ole valittamista, en silti luottaisi kehenkään sieltä tulevaan eikä meillä luota mieskään.. Meillä on hyvin tarkkaan valikoitu pieni joukko nigerialaisia tuttavia ja heistäkin vain hyvin harva on sellaien, joille oikeasti voi puhua omiakin asioita.

Suurin osa nigerialaisista on juoruilevia, pahantahtoisia ja häikäilemättömän itsekkäitä, jotka eivät mieti kahta kertaa tekojaan, jos niistä itselle on hyötyä. Nigeriassa käymisen jälkeen ymmärsin tämän käytöksen(kin) aivan eri tavalla kuin ennen.. Siellä ei yksin kertaisesti pärjää muuten.. Keneenkään et voi luottaa ja on täysin sallittua ottaa ihmisistä kaikki "hyöty" irti..

Toki joukossa on jokunen hyväkin ihminen sekä sellaisia, jotka eivät periaatteessa tahdo toisille pahaa, mutta jos hyöty kasvaa liian suureksi on kiusausta vaikea vastustaa.. Valehtelu on niiiin helppoa, etenkin kun siihen kasvaa lapsesta asti.. Lopulta valheen ja totuuden rajaa ei enää ole. Jos olisin nähnyt/kuullut sen, mitä nyt nigerialaisista tiedän, en olisi luultavasti naimisissa nigerialaisen kanssa. Kuitenkaan en kadu valintaani, vaikka ei se helppoa aina ole ollut ;). Meillä etuna on se, että mies on kasvanut rautaisen äitinsä tiukassa kristillisessä kurissa kuuden sisaruksen kanssa. Vaikka mies on kotisin Lagosista köyhästä ghetosta, on hänellä äitinsä ja isoveljensä ansiosta "oikea arvomaailma" ja moraalikäsitys.

• nyt...

"On asunut suomessa muutaman vuoden, tehnyt aina kovasti töitä, mutta kunnioittaa silti omaa kulttuuriaan ja sukuaan kovasti."

Väitätkö siis, että nigerialainen mies on saanut oleskeluluvan Suomeen töiden takia?

Tuo olisi aika jänskä tapaus, hän kun olisi ensimmäinen laatuaan! Enkä sano tätä vittuillessani, vaan ihan siitä syystä että yhtä ainutta nigerialaista ei ole Suomeen tullut oleskelulupaperusteenaan työ.

• Suomeen?

Nigerialaiset tulevat Suomeen joko leikkimään turvapaikanhakijaa tai opiskelijoiksi.

Turvapaikanhakijat saavat veronmaksajien kustannuksella elellä ilmaiseksi pitkän aikaa hakuprosessin hitauden vuoksi. Tuona aikana miehet löytävät helposti "elämänsä rakkauden" muutamassa viikossa, ryntäävät naimisiin ja panevat jonkun paksuksi ja kas, loppuelämä länsimaissa on taattu. Kun lupa-asiat ovat kondiksessa erotaan tästä "elämänsä rakkaudesta" ja aletaan elää niinkuin oikeasti tahdotaan esim. kutsutaan se oikea vaimo Afrikasta Suomeen. Mahdolliset jälkeläiset jäävät totaalisesti äitiensä ja yhteiskunnan hoidettaviksi.

Toinen ryhmä ovat nuo ahkerat "opiskelijat". He ovat alunperinkin päässeet opiskelemaan väärennettyjen tutkintotodistusten perusteella eikä heillä kenelläkään ole oikeasti sitä rahasummaa joka ulkolaisilta opiskelijoilta vaaditaan. Tuo summa kerätään Suomessa eri lähteistä ja palautetaan takaisin oikeille omistajilleen kunhan on saatu viranomaiset harhautettua luulemaan, että tuo rahasumma oikeasti olisi olemassa.
        Myös nämä opiskelijat turvaavat selustansa menemällä naimisiin ensimmäisen suostuvaisen kanssa ja tekemällä lapsia saadakseen jäädä länsimaihin.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Helsingissä tehtailtiin nigerialaisille väärennettyjä asiakirjoja/1135238303432

• nigerialaisen avopuoliso
        Suomeen? kirjoitti:

Nigerialaiset tulevat Suomeen joko leikkimään turvapaikanhakijaa tai opiskelijoiksi.

Turvapaikanhakijat saavat veronmaksajien kustannuksella elellä ilmaiseksi pitkän aikaa hakuprosessin hitauden vuoksi. Tuona aikana miehet löytävät helposti "elämänsä rakkauden" muutamassa viikossa, ryntäävät naimisiin ja panevat jonkun paksuksi ja kas, loppuelämä länsimaissa on taattu. Kun lupa-asiat ovat kondiksessa erotaan tästä "elämänsä rakkaudesta" ja aletaan elää niinkuin oikeasti tahdotaan esim. kutsutaan se oikea vaimo Afrikasta Suomeen. Mahdolliset jälkeläiset jäävät totaalisesti äitiensä ja yhteiskunnan hoidettaviksi.

Toinen ryhmä ovat nuo ahkerat "opiskelijat". He ovat alunperinkin päässeet opiskelemaan väärennettyjen tutkintotodistusten perusteella eikä heillä kenelläkään ole oikeasti sitä rahasummaa joka ulkolaisilta opiskelijoilta vaaditaan. Tuo summa kerätään Suomessa eri lähteistä ja palautetaan takaisin oikeille omistajilleen kunhan on saatu viranomaiset harhautettua luulemaan, että tuo rahasumma oikeasti olisi olemassa.
        Myös nämä opiskelijat turvaavat selustansa menemällä naimisiin ensimmäisen suostuvaisen kanssa ja tekemällä lapsia saadakseen jäädä länsimaihin.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Helsingissä tehtailtiin nigerialaisille väärennettyjä asiakirjoja/1135238303432

Älä viitti jauhaa totaa sizeä toi on niin väsynyttä. Ensinnäkin aliarvioit Nigerialaista miestä, ne on ylpeitä vain harvat ( en tunne yhtään ) ottaa jonkun luuseri muijan ja panee hänet paksuksi. Toseksi vaikka Nigeriasta pääsi väärennetyillä todistuksillä jokunen suomeen tai suome kautta muihin maihin ( kuka tänne haluisi jäädä?? jos on vaihtoehtoja) niin niitä on muutama ja hehän eivät menneet ko. kuoluun lainakaan vaan katosivat jonnekkin,,, eli suomessa ei ole väärillä papereilla ketään opiskelemassa koulussa, kyllähän ne oppilaitoksessa tietää ketkä ovat valinneet ja ketkä ei. Suomessa opiskelee Yliopistossa ja AMK.ssa oikeilla papereilla tulleita fiksuja opiskelijoita jotka tienaa joka pennin itse minkä tarvitsee.

Niin nigerilaisissa kuin suomalaisissa löytyy ihmisiä jotka ei sopeudu yhteiskuntaan mutta pääosin sopeutuu Nigerialainen jolla on opiskelupäätä useimmiten enemmän kun perus juntti suomalaisella,

Ja alkuperäiselle kirjoittajalle, miksi kyselet täällä voiko Nigerialaiseen luottaa? Kun kaikki on yksilöitä. Ota itse selvää ja luulisi tietävän kun 2 v jo ollut yhdessä. Minä luotan omaan mieheen 99% en luota keneenkään 100% sesti. Vuosi yhdessä ja ei ole tarvinnut epäillä yhtään mitään ja olen ylpeä mihestäni siitä että hän on niin tunnollinen, komea ja kiltti. Olen tyytyväinen hänen kanssaan.

• nigerialaisen vaimoke
        nigerialaisen avopuoliso kirjoitti:

Älä viitti jauhaa totaa sizeä toi on niin väsynyttä. Ensinnäkin aliarvioit Nigerialaista miestä, ne on ylpeitä vain harvat ( en tunne yhtään ) ottaa jonkun luuseri muijan ja panee hänet paksuksi. Toseksi vaikka Nigeriasta pääsi väärennetyillä todistuksillä jokunen suomeen tai suome kautta muihin maihin ( kuka tänne haluisi jäädä?? jos on vaihtoehtoja) niin niitä on muutama ja hehän eivät menneet ko. kuoluun lainakaan vaan katosivat jonnekkin,,, eli suomessa ei ole väärillä papereilla ketään opiskelemassa koulussa, kyllähän ne oppilaitoksessa tietää ketkä ovat valinneet ja ketkä ei. Suomessa opiskelee Yliopistossa ja AMK.ssa oikeilla papereilla tulleita fiksuja opiskelijoita jotka tienaa joka pennin itse minkä tarvitsee.

Niin nigerilaisissa kuin suomalaisissa löytyy ihmisiä jotka ei sopeudu yhteiskuntaan mutta pääosin sopeutuu Nigerialainen jolla on opiskelupäätä useimmiten enemmän kun perus juntti suomalaisella,

Ja alkuperäiselle kirjoittajalle, miksi kyselet täällä voiko Nigerialaiseen luottaa? Kun kaikki on yksilöitä. Ota itse selvää ja luulisi tietävän kun 2 v jo ollut yhdessä. Minä luotan omaan mieheen 99% en luota keneenkään 100% sesti. Vuosi yhdessä ja ei ole tarvinnut epäillä yhtään mitään ja olen ylpeä mihestäni siitä että hän on niin tunnollinen, komea ja kiltti. Olen tyytyväinen hänen kanssaan.

eräskin amk-tasoinen oppilaitos, jossa tenttivalvonnassa tarvitaan nykyisin 3-4 tarkkaavaista opettajaa kerralla, kun valvonta aiemmin onnistui yhdeltä netissä surffailevalta, silloin tällöin porukkaa vilkaisevalta opettajalta. Syynä nigerialaisopiskelijoiden lunttaaminen.

Ja muutama afrikkalainen opiskelijatoverini vetää amk-tutkintoa läpi copy-paste-systeemillä... opettajakunta katselee touhua läpi sormien. Eivätpä nuo ole täällä alalle koskaan työllistymässä, että ei kai sitten ole niin väliä miten tutkintonsa hankkivat.

Suomessa on hyvin paljon väkeä väärillä papereilla. Ja suomalaiset oppilaitokset eivät millään keinoilla pysty tarkistamaan opiskelijoittensa oikeita henkilöllisyyksiä. Eivätkä muuten yritäkään.

Nigeriasta saa dokumentit kaikkiin tarkoituksiin, jos on vaan pätäkkää. Itse olen nähnyt monia passeja, ajokortteja, opiskelutodistuksia, syntymätodistuksia, esteettömyystodistuksia, joissa on tahallisesti ilmoitettu vääriä tietoja. Täällä menevät läpi eri viranomaistasoilla. Suomen Abujan lähetystö jakaa "bisnesmiehille" viisumeja tekaistujen kutsujen perusteella jne.

Ja p.s. Kansallisuudet kirjoitetaan meillä suomen kielessä pienellä alkukirjaimella. Kuten esim. suomalainen ja nigerialainen.

• marokkolaisen vaimo
        nigerialaisen vaimoke kirjoitti:

eräskin amk-tasoinen oppilaitos, jossa tenttivalvonnassa tarvitaan nykyisin 3-4 tarkkaavaista opettajaa kerralla, kun valvonta aiemmin onnistui yhdeltä netissä surffailevalta, silloin tällöin porukkaa vilkaisevalta opettajalta. Syynä nigerialaisopiskelijoiden lunttaaminen.

Ja muutama afrikkalainen opiskelijatoverini vetää amk-tutkintoa läpi copy-paste-systeemillä... opettajakunta katselee touhua läpi sormien. Eivätpä nuo ole täällä alalle koskaan työllistymässä, että ei kai sitten ole niin väliä miten tutkintonsa hankkivat.

Suomessa on hyvin paljon väkeä väärillä papereilla. Ja suomalaiset oppilaitokset eivät millään keinoilla pysty tarkistamaan opiskelijoittensa oikeita henkilöllisyyksiä. Eivätkä muuten yritäkään.

Nigeriasta saa dokumentit kaikkiin tarkoituksiin, jos on vaan pätäkkää. Itse olen nähnyt monia passeja, ajokortteja, opiskelutodistuksia, syntymätodistuksia, esteettömyystodistuksia, joissa on tahallisesti ilmoitettu vääriä tietoja. Täällä menevät läpi eri viranomaistasoilla. Suomen Abujan lähetystö jakaa "bisnesmiehille" viisumeja tekaistujen kutsujen perusteella jne.

Ja p.s. Kansallisuudet kirjoitetaan meillä suomen kielessä pienellä alkukirjaimella. Kuten esim. suomalainen ja nigerialainen.

Joo, totta puhut. Nigarialaiset nuorukaiset valtaavat atk-luokan, istuvat leveästi löyhät farkunlahkeet merkkilenkkareiden päällä roikkuen, youtube suoltaa jotain afro- tai reaggaemusiikkia muiden opiskelurauhasta piittaamatta, ja jos jotain sanot, saat hei anteeks älä oo kiree beibi vai ootko rasisti. Jos erehdyt lainaaman oppikirjan, niin heitä sille hyvästi, kun loose-african tyyli unohti kirjan Kouvolaan.

• 9+1
        nigerialaisen vaimoke kirjoitti:

Olen itse AMK opiskelija. Afrikkalainen poikaystäväni samoin. Hän opiskelee nyt kolmatta vuotta ja koko sen ajan tehnyt 1-3 työtä maksaakseen vuokransa ja elämisensä täällä. Kaikista tenteistä hän saa parhaat arvosanat ja jos sattumalta jostain syystä ei tulekkaan se vitonen, hän uusii kokeensa tai mikä tehtävä kyseessä onkaan. Muutenkin hän on pidetty koulussaan sekä muiden oppilaiden että opettajien taholta. Tällä hetkellä hän tekee käytännön harjoitteluaan ja sen lisäksi tekee kahta työtä. Hän menee joka aamu klo 6.30 palkkatyöhön, jonka jälkeen klo 12 harjoitteluun. Lauantaisin hän käy toisessa palkkatyössään. Hänellä oli kolmaskin työ vielä pari viikkoa sitten, mutta joutui luopumaan siitä, koska aikansa ei riittänyt kaikkeen.

Omalla luokallani on neljä afrikkalaista. Kaksi heistä on nigerialaisia ja juuri he sattuvat olemaan näitä "copy paste"-tyyppejä. Kaksi muuta ovat fiksuja ja ahkeria ja olen mielelläni heidän kanssaan samassa ryhmässä jos ryhmätöitä tehdään.

Kuten jo toivottavasti ylempi kirjoitukseni osoittaa, eivät kaikki afrikkalaiset ole samaa sakkia. OMIEN KOKEMUSTENI PERUSTEELLA kuitenkin juuri nigerialaiset ovat melko epäluotettavaa porukkaa.

Niin ja vielä tuohon kommenttia kun joku kirjoitti siitä kun rahoja siirrellään sitä varten että viranomaisille valehdellaan varallisuudesta. Jos ulkomainen opiskelija hakee esim. 12 kk oleskelulupaa, on hänen tilillään oltava 6000€ rahaa, 500€ joka kuukaudelle. En tiedä kuinka rikkaita te muut olette, mutta itselläni ei ainakaan koskaan ole ollut 6000€ tilillä.

• t.t.t.
        9+1 kirjoitti:

Olen itse AMK opiskelija. Afrikkalainen poikaystäväni samoin. Hän opiskelee nyt kolmatta vuotta ja koko sen ajan tehnyt 1-3 työtä maksaakseen vuokransa ja elämisensä täällä. Kaikista tenteistä hän saa parhaat arvosanat ja jos sattumalta jostain syystä ei tulekkaan se vitonen, hän uusii kokeensa tai mikä tehtävä kyseessä onkaan. Muutenkin hän on pidetty koulussaan sekä muiden oppilaiden että opettajien taholta. Tällä hetkellä hän tekee käytännön harjoitteluaan ja sen lisäksi tekee kahta työtä. Hän menee joka aamu klo 6.30 palkkatyöhön, jonka jälkeen klo 12 harjoitteluun. Lauantaisin hän käy toisessa palkkatyössään. Hänellä oli kolmaskin työ vielä pari viikkoa sitten, mutta joutui luopumaan siitä, koska aikansa ei riittänyt kaikkeen.

Omalla luokallani on neljä afrikkalaista. Kaksi heistä on nigerialaisia ja juuri he sattuvat olemaan näitä "copy paste"-tyyppejä. Kaksi muuta ovat fiksuja ja ahkeria ja olen mielelläni heidän kanssaan samassa ryhmässä jos ryhmätöitä tehdään.

Kuten jo toivottavasti ylempi kirjoitukseni osoittaa, eivät kaikki afrikkalaiset ole samaa sakkia. OMIEN KOKEMUSTENI PERUSTEELLA kuitenkin juuri nigerialaiset ovat melko epäluotettavaa porukkaa.

Niin ja vielä tuohon kommenttia kun joku kirjoitti siitä kun rahoja siirrellään sitä varten että viranomaisille valehdellaan varallisuudesta. Jos ulkomainen opiskelija hakee esim. 12 kk oleskelulupaa, on hänen tilillään oltava 6000€ rahaa, 500€ joka kuukaudelle. En tiedä kuinka rikkaita te muut olette, mutta itselläni ei ainakaan koskaan ole ollut 6000€ tilillä.

"En tiedä kuinka rikkaita te muut olette, mutta itselläni ei ainakaan koskaan ole ollut 6000€ tilillä."

Mutta sulla ei tarvikaan olla, joten ei hätää.

• eleanor.nnewi
        9+1 kirjoitti:

En ole tuntenut ensimmäistäkään afrikkalaista opiskelijaa, jolla olisi ollut sitä opiskelijan oleskelulupaan vaadittua rahamäärää oikeasti. Sen sijaan heillä on hyvin toimiva suhdeverkosto, jonka kautta tuon rahan saa lainattua siksi aikaa, kun sitä tarvitsee viranomaisille näyttää -sen jälkeen rahat luovutetaan takaisin.

Itse olen myös lainannut jonkin verran rahaa eräälle afrikkalaiselle ystävälle, jotta hän saisi määräpäivään mennessä vaaditun summan kokoon. Minusta siinä ei ollut mitään väärää; päinvastoin. Arvostin silloin ja arvostan tätä ystävää edelleen siksi, että hän sinnikkäästi tekee graduaan ja yrittää elää ilman mitään tukia, koska on täällä saadakseen kunnon koulutuksen eikä ole yrittänyt saada avioliittoa tai lapsia lupaansa tai elätystänsä taatakseen. Tiedän, kuinka helppoa hänen olisi iskeä joku pahaa-aavistamaton suomineito, mennä naimisiin tai tehdä lapsi ja itselleen näin helppo elämä, mutta näin hän ei ole tehnyt. En tunne yhtään nigerialaista, joka olisi valinnut tämän tien (tämä ystäväni ei ole nigerialainen) vaan tuntemani nigerialaiset ovat alkaneet nostaa sossurahoja niin pian kuin mahdollista, joko feikkiturvapaikkahakijoina tai sitten he ovat aloittaneet opiskelijoina mutta turhautuneet köyhäilyyn ja hankkineet äkkiä vaimon tai lapsen jotta ovat oikeutettuja kelan tai sossun tukiin.

Tässä kohdassa systeemi on mielestäni aika hassu; tänne oikeasti opiskelemaan tullut joutuu kaivamaan jostain tuon 6000€ (tai paljonko se nyt oli, en muista) eikä saa mitään tukia; sen sijaan kaikki nämä feikkiturvapaikanhakijat tulevat tekemättä mitään ja saavat heti rahaa, menevät kulissiavioliittoon tai tekevät paperilapsen ja rahansaanti on taattu. Ei ole mikään ihme, että tänne alunperin opiskelutarkoituksessa tullut afrikkalainen muuttaa suunnitelmaansa kun kaverit elävät leveästi ja häntä vielä rohkaistaan hankkimaan paperivaimo tai -lapsi.

Juttelin juuri pari päivää sitten tämän gradua tekevän ystäväni kanssa. Sovimme menevämme kaljalle ensi viikolla. Tiedän, että hänen rahatilanteensa on todella tiukka, koska näinä kahtena vuotena Suomessa hän ei ole nostanut tukia mistään; yhteiset nigerialaiset tuttumme elelevät mukavasti paperivaimojen, -lasten tai feikkiturvapaikkahakemustensa takaamien tukien ansiosta.

Taidan tarjota hänelle oluen, vaikka itsekin elän pelkällä opintorahalla. Hänellä ei ole edes sitä opintorahaa. Silti hän ei ole hakenut feikkiturvapaikkaa, lumeavioliittoa tai paperilasta.

Hitto, taidan tarjota hänelle kaksikin olutta.

• vanhaviisasämmä
        eleanor.nnewi kirjoitti:

En ole tuntenut ensimmäistäkään afrikkalaista opiskelijaa, jolla olisi ollut sitä opiskelijan oleskelulupaan vaadittua rahamäärää oikeasti. Sen sijaan heillä on hyvin toimiva suhdeverkosto, jonka kautta tuon rahan saa lainattua siksi aikaa, kun sitä tarvitsee viranomaisille näyttää -sen jälkeen rahat luovutetaan takaisin.

Itse olen myös lainannut jonkin verran rahaa eräälle afrikkalaiselle ystävälle, jotta hän saisi määräpäivään mennessä vaaditun summan kokoon. Minusta siinä ei ollut mitään väärää; päinvastoin. Arvostin silloin ja arvostan tätä ystävää edelleen siksi, että hän sinnikkäästi tekee graduaan ja yrittää elää ilman mitään tukia, koska on täällä saadakseen kunnon koulutuksen eikä ole yrittänyt saada avioliittoa tai lapsia lupaansa tai elätystänsä taatakseen. Tiedän, kuinka helppoa hänen olisi iskeä joku pahaa-aavistamaton suomineito, mennä naimisiin tai tehdä lapsi ja itselleen näin helppo elämä, mutta näin hän ei ole tehnyt. En tunne yhtään nigerialaista, joka olisi valinnut tämän tien (tämä ystäväni ei ole nigerialainen) vaan tuntemani nigerialaiset ovat alkaneet nostaa sossurahoja niin pian kuin mahdollista, joko feikkiturvapaikkahakijoina tai sitten he ovat aloittaneet opiskelijoina mutta turhautuneet köyhäilyyn ja hankkineet äkkiä vaimon tai lapsen jotta ovat oikeutettuja kelan tai sossun tukiin.

Tässä kohdassa systeemi on mielestäni aika hassu; tänne oikeasti opiskelemaan tullut joutuu kaivamaan jostain tuon 6000€ (tai paljonko se nyt oli, en muista) eikä saa mitään tukia; sen sijaan kaikki nämä feikkiturvapaikanhakijat tulevat tekemättä mitään ja saavat heti rahaa, menevät kulissiavioliittoon tai tekevät paperilapsen ja rahansaanti on taattu. Ei ole mikään ihme, että tänne alunperin opiskelutarkoituksessa tullut afrikkalainen muuttaa suunnitelmaansa kun kaverit elävät leveästi ja häntä vielä rohkaistaan hankkimaan paperivaimo tai -lapsi.

Juttelin juuri pari päivää sitten tämän gradua tekevän ystäväni kanssa. Sovimme menevämme kaljalle ensi viikolla. Tiedän, että hänen rahatilanteensa on todella tiukka, koska näinä kahtena vuotena Suomessa hän ei ole nostanut tukia mistään; yhteiset nigerialaiset tuttumme elelevät mukavasti paperivaimojen, -lasten tai feikkiturvapaikkahakemustensa takaamien tukien ansiosta.

Taidan tarjota hänelle oluen, vaikka itsekin elän pelkällä opintorahalla. Hänellä ei ole edes sitä opintorahaa. Silti hän ei ole hakenut feikkiturvapaikkaa, lumeavioliittoa tai paperilasta.

Hitto, taidan tarjota hänelle kaksikin olutta.

Suomessa jo pitkään asuneet niksut hoitelevat uusien auttamisen pikku provikalla. Bisnestä sekin, kun sama 6-tonninen kiertää tililtä toiselle. Harmi, että sitä rahan olemassa oloa ei tarkisteta millään tavalla luvan saannin jälkeen.

• tietävä
        Suomeen? kirjoitti:

Hyvä suomeen nimimerkillä,......juuri näin he toimivat 200%. myös edellisenkin kirjoittajan kirjoittamaan !
        Hyvin harva n. 5% on ehkä ehkä kunnollisempia...loput täysin tunnottomia ja yhtään hiventä inhimmillisyyttä tuntevaa. Mutta muistakaa että näihinkin voidaan tehdä stoppi kun otetaan asioista selvää ja ilmoitetaan eteenpäin !!!
        Älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkea miesten suusta ja ottakaa ja kysykää neuvoa muilta jos ette muuten tiedä miten toimia,aina löytyy apua tässä maassa naisille !!!

• töitä

Ettei vain olisi valtion tai kunnan työllistämä.

• White heterosexual male

Jotenkin mielestäni todella outoa nähdä suomalainen nainen mustan miehen kanssa. Sorry jos kuulostaa rasistiselta mutta näin se nyt vaan menee ainakin omalla kohdallani...

Ei tää kuitenkaan mikään USA ole.. eikä toivottavasti koskaan tule olemaankaan..

Kannatan kuitenkin humanitaarista apua kehitysmaihin yms mutta tällästä asiaa tuskin tulen koskaan nielemään.. olen nyt 28v.. mutta tuskin 50v päästäkään olen mieltäni muuttanut.

Suomi suomalaisille.

• mahotonta touhua

Ei ole mikään ihme tai ei pitäisi olla, että valkoinen nainen ja musta mies yhdessä. Itseasiassa minusta on aina ollut kaunista katsoa, kun musta mies ja valkoinen nainen kävelee rinnakkain. Joskus aikoinaan Englannissa asuessani seurustelin erään half- castiin kuuluvan kanssa, mutta suhde loppui, kun muutin Suomeen. Hän oli tai vieläkin tiettävästi kunnollinen mies, ennenkaikkea komea!! Englannissa on aikojen alussa ollut melkein päivänselvää, että vaalea nainen ja musta mies yhdessä ei ole mikään ihme!!

Siinä mielessä, että lähdin Suomeen takaisin, koska olin niin nuori ja halusin opiskella, meidän välille jäi jotain mielenkiintoista. Hän oli kunnianhimoinen ja eteenpäinpyrkivä businessmies, ymmärti rahan päälle. Itse olin silloin sellainen, että en halunnut sitoutua. Olen käynyt kyllä Lontoossa moneen otteeseen ja tavannutkin hänet muutamia kertoja. Nuoruudeajan höpsötykset ovat jääneet ja molemmat elämme omaa elämäämme. Hän on erittäin kunniallinen mies edelleenkin, ihmisten mittapuussa!! ;-)

• vai niin....
        mahotonta touhua kirjoitti:

Ei ole mikään ihme tai ei pitäisi olla, että valkoinen nainen ja musta mies yhdessä. Itseasiassa minusta on aina ollut kaunista katsoa, kun musta mies ja valkoinen nainen kävelee rinnakkain. Joskus aikoinaan Englannissa asuessani seurustelin erään half- castiin kuuluvan kanssa, mutta suhde loppui, kun muutin Suomeen. Hän oli tai vieläkin tiettävästi kunnollinen mies, ennenkaikkea komea!! Englannissa on aikojen alussa ollut melkein päivänselvää, että vaalea nainen ja musta mies yhdessä ei ole mikään ihme!!

Siinä mielessä, että lähdin Suomeen takaisin, koska olin niin nuori ja halusin opiskella, meidän välille jäi jotain mielenkiintoista. Hän oli kunnianhimoinen ja eteenpäinpyrkivä businessmies, ymmärti rahan päälle. Itse olin silloin sellainen, että en halunnut sitoutua. Olen käynyt kyllä Lontoossa moneen otteeseen ja tavannutkin hänet muutamia kertoja. Nuoruudeajan höpsötykset ovat jääneet ja molemmat elämme omaa elämäämme. Hän on erittäin kunniallinen mies edelleenkin, ihmisten mittapuussa!! ;-)

"Englannissa on aikojen alussa ollut melkein päivänselvää, että vaalea nainen ja musta mies yhdessä ei ole mikään ihme!!"

Anna mun kaikki kestää... Ei tod. ole ollut mikään itsestäänselvyys, eikä välttämättä ole sitä vielä tänäkään päivänä.

• untasi

Tänne voit toki kirjoitella mitä vain

• mahotonta touhua
        vai niin.... kirjoitti:

"Englannissa on aikojen alussa ollut melkein päivänselvää, että vaalea nainen ja musta mies yhdessä ei ole mikään ihme!!"

Anna mun kaikki kestää... Ei tod. ole ollut mikään itsestäänselvyys, eikä välttämättä ole sitä vielä tänäkään päivänä.

Ei tietenkään vuosisatoja sitten, mutta kuitenkin muutamia vuosikymmeniä jo sitten. Edelleen siellä ei ole mikään ihme, kun valk. nain. ja tumma mies yhdessä. Sulla se ei meinaa mennä kaaliin, no en ihmettele sitä. Sulle se vaan on ihme vieä suomessakin, anna mun kaikki kestää...todellakin.

• nyt...

Ei tietenkään vuosisatoja sitten, mutta kuitenkin muutamia vuosikymmeniä jo sitten. Edelleen siellä ei ole mikään ihme, kun valk. nain. ja tumma mies yhdessä. Sulla se ei meinaa mennä kaaliin, no en ihmettele sitä. Sulle se vaan on ihme vieä suomessakin, anna mun kaikki kestää...todellakin.

Itsekin olen enkuissa asunut, ja voin kertoa sulle että harvinaisempaa siellä on nähdä valkoinen nainen ja musta mies kimpassa kuin täällä Suomessa (ainakin Helsingissä). Usko tai älä, mutta näin se on. Ei pidä kaikkea tv-sarjoista näkemäänsä pitää totuutena...

Ja 60-luvulla, kun ekat karibialaiset alkoivat suuremmassa määrin maahan tulla, heidän kanssaan seukkaavat valkoiset naiset olivat ilman muuta hylkiöitä ja halveksittuja. Pikku hiljaa asenteet ovat muuttuneet, mutta ei se nyt edelleenkään mikään itsestäänselvyys ole.

• asiallista

keskustelua, mutta seuraavaksi toivotkin positiivisia kokemuksia.
      Noin ristiriitaisin ehdoin ei asiallista keskustelua voi käydä.
      Kaikkiin ihmisiin ja kaikkien kansakuntien edustajiin pätevä latteus: Jokainen on yksilö.
      Koska emme tunne tai ainakaan tiedä tuntevamme poikaystävääsi, emme osaa kertoa hänestä mielipidettämme tai kokemuksiamme. Jokainen kertoo siitä/niistä nigerialaisista, joihin on tutustunut, tai sitten nigerialaisista yleensä.
      Nigerialaiset (eivät siis kaikki yksilöt, vaan suuri enemmistö) ovat melkoinen riesa täällä Suomessakin. Epärehellisyys, joka ilmenee väärennöksinä, petoksina, huijaamisena yms. on erittäin yleistä.
      Minä en ainakaan uskalla vakuuttaa sinulle, että voit luottaa poikaystävääsi.

• suomalaiset ovatkin

kaikki samanlaisia määkijöitä kuin lammaslauma. Eivät mitenkään eroa toisistaan: ovat alkoholisteja, väkivaltaisia, mielenterveysongelmaisia. Näinkö se menee, ei yhtään yksilöä joka poikkeaa toisestaan? Kaikenlaisia idiootteja maa päällään kantaan? Aivosi lienee kutistuneet alholin vaikutuksesta joten et myöskään ymmärrä erilaisuutta tai hyväksy sitä.

• jokunen vain

aivan helvetin naurettavaa tulla kyselee tälläselle palstalle voinko mä luottaa mun poikaystävään ym! Sinun se itse pitäisi tietää voitko, koska sinä se hänet tunnet varmasti meistä kaikista parhaiten. Ja jos et tunne, niin tutustu ja tutki voitko luottaa.

• ihmisen maalaisjärki

"Jokaisen normaalin ihmisen maalaisjärki sanoo, että tuollaiseen ihmismäärään mahtuu hirveästi erilaisia ihmisiä, eikä ole MITENKÄÄN mahdollista että jokainen nigerialainen olisi huijari tai pettäjä tms. Se nyt on aivan selvä asia."

Eikö jokaisen ihmisen maalaisjärki sano myös, että suomeen siivilöitynyt porukka ei edusta koko nigerialaispopulaatiota? Tuskinpa kaikki nigerialaiset pyrkivät Suomeen/Eurooppaan keinolla millä hyvänsä tai ylipäätään. Olisiko siis käynytkin niin, että tänne tulleissa nigerialaisissa on keskimääräistä enemmän huijareita ja lusmuja? Syitä tähän voi kukin normaalin ihmisen maalaisjärjellään pohdiskella tykönään.

• et mitään

Oletko vieraillut hänen kotonaan?

• 7 vuotta

Olen ollut 7 vuotta yhdessä nigerialaisen mieheni kanssa. Kokemusteni perusteella voin sanoa, että jos haluat edes jonkinlaisen varmuuden siitä, että mies ei vedätä ihan 6-0, niin ainakin näiden kriteerien tulee täyttyä:

1) miehellä on pysyvä oleskelulupa tai kansalaisuus jossakin Euroopan maassa

2) mies tienaa enemmän kuin sinä (todistetusti) ja on normaalissa työpaikassa, ei siis mikään "pisnesmiäs"

3) miehellä on luottotiedot kunnossa

4) tunnet miehen perheen, mahdollisen ex-vaimon/t ja lapset

5) mies ei rajoita sosiaalista kanssakäymistäsi muiden nigerialaismiesten suomalaisten vaimojen kanssa eikä muutenkaan estele hengaamistasi "afrikka-ympyröissä, esim. bileissä jne. (jos ei halua sinun tutustuvan näihin ihmisiin, hänellä on jotain salattavaa)

6) mies käy kanssasi ulkona samoissa baareissa, joissa hengaa silloin, kun sinä et ole mukana

Eli, tästä on hyvä lähteä. Osuuko mikään oikeaan?

• marokkolaisen vaimo

Olit säästänyt tiukimmat kriteerit viimeiseksi! Jos ne läpäisee, niin suhteella voi olla hyvä tulevaisuus.

• 9jeria
        marokkolaisen vaimo kirjoitti:

Olit säästänyt tiukimmat kriteerit viimeiseksi! Jos ne läpäisee, niin suhteella voi olla hyvä tulevaisuus.

Eiköhän se nyt oo niin , että kansallisuudella ei ole tän asian kanssa tekemistä. Kyse on tavoista ja opituista asenteista ja kulttuurista.Jokainen ihminen on yksilö ja varmasti poikkeuksia on.

Mitä me suomalaiset olemme puhumaan kenenkään pettämisestä..täällä hakataan yhtä lailla vaimoja ja lapsia, tapetaan koko perhe ja ryypätään olan takaa. Emme silti tuomitse koko kansaa.

Tunnen suomesta 3 nigerialaista.Kaksi opiskelijaa, jotka todellakin maksavat opsikelunsa aivan itse ja tekevät työtä pystyäkseen opiskelemaan, koska Suomen valtio ei tue.Ei tarvitsekaan, mutta tiesittekö sitä?Itse olen ollut töissä afrikassa ja huomasin, kuinka afrikkalaiset kunnioittavat ja arvostavat koulutusta, koska harvalla vielä siihen mahdollisuus. Kolmas tuntemani on kauan euroopassa asunut, täällä nykyisin urheilijana oleva.Kaikki elettävät ja elävät kuten meistä jokainen luulee elävänsä normaalia elämää.

Pointtini siis on, että perskärpäsiä on siis myös suomalaisten että ulkolaisten joukossa.

• Bisnesmiehiä...

...mutta he asuvat jossain muualla eikä heidän tarvitse ottaa toisen kulttuurin naista.

• 30

Suomesta ei hyvää nigerialaismiestä tosiaan löydy.
        Tänne tulleet ovat tulleet kepulikonstein paremman elintason perässä.
        Ja sen saavuttaakseen käytetään tyhmiä Suomi-naisia hyväksi.
        Ja naiset kuvittelee jotain rakkautta...

• merzzzi

Mitä tulee nigerialaisiin niin itsellä on valitettavasti painajaismainen kokemus nigerialaisesta naisesta.
      Suhteen alusta lähtien oli havaittavissa jos jonkin näköistä manipulointia ja epärehellisyyttä.
      Sinisilmäisenä ajattelin, että rakkaus kuitenkin voittaa, koska tunne oli molemminpuolista.
      Kokoajan oli tunne, että kaikki ei ole ihan ok. Mentiin kiloihin n 1/2 vuotta tapaamisesta.
      Tyhmä kun olin lainoin rahaa tarvitsevalle, koska sanoi maksavansa takaisin. Kyse ei ollut ihan 10 eurosta.
      Kerran riitatilanteessa nainen alkoi käyttäytyi ihan mielipuolisesti ja kun yritin rauhoitella hän otti ja väänsi etusormeni niin että nivel rusahti ja murtui. Todennäköisesti hänellä oli vähintään 1 seksisuhde toisen miehen kanssa kihlauksen aikana. Ennen joulua kysyin koska tapaamme kun joulukin lähestyy eikä oltu hetkeen nähty. Kertoi että ei nähdä jouluna, olen lähdössä työharjoitteluun Espanjaan. En saanut moneen viikkon yhteyttä ja kävi ilmi, että hän olikin käymässä Nigeriassa. Tuliaisina hän kertoi olevansa raskaana. Ajattelin, että kaikki taas jotenkin järjestyy. Parin viikon jälkeen hän jätti Suomessa koulunsa kesken ja lähti mitään sanomatta rahat mukana takaisin Nigeriaan.

En ole rasisti ja pidän afrikkalaisista ja olen afrikassa itsekin asunut. Kyse ei ole siis siitä. Halusin vaan antaa varoittavan esimerkin suhteesta nigerialaiseen. Tiedän myös toimivia suomalais - nigerialais suhteita. Jokainen siis vetää omat johtopäätökset ja valinnat. Tämä oli vain omakohtainen kokemus.

• 27

Ai että vain suomalaiset naiset ovat tyhmiä ja helposti hyväksikäytettäviä. ;-.)

• Niin.......

Oma on asiasi, mitä elämälläsi teet. Todennäköistä on, että munilleen menee ja pahasti.

Siitä vaan sanon, kun joku väitti että enkuissa on "ihan tavallista" että on valkoinen nainen ja musta mies kimpassa. Ei ole - ainakaan ns. keskiluokassa ja siitä ylöspäin. Erittäin paljon omissa porukoissaan ihmiset pyörivät. Paljon yleisempää on Suomessa nähdä valkoisia naisia mustien kanssa - itse asiassa jopa yleisempää kuin todella monikulttuurisessa Ruotsissa.

Syitä en lähde tähän arvelemaan.

• jhgjghjh

siinä on?

Leijonanosa on kusettajia jotka pilaavat muutaman harvan kunnollisenkin maineen.

• ei rasismille

Täs ajankuluksi luin ihmisten viestiä, tuli vaan mieleen et että jokku ihmiset osaavat olla ihan hiton rasisteja nigerialaisia kohtaan ja ennakkoluuloisia, itselläni on nigerialainen poikaystävä hän on monta kertaa sanonu et suomalaiset eivät anna edes mahdollisuutta, koska he ajattelevat heti että heidän verorahojansa. Joo en kiellä että jokku tulevat länsimaihin rahan ja visan takia, mutta on myös heitä jokka haluavat paremman elämän, kuin kotonaan nigeriassa. Tuen poikaystävääni parhaani mukaan , toisin kuin jokku rasistiset muijat jotka katsovat nenänvartta pitkin ja luulevat että pojat, pettävät, vievät rahat ja käyttävät hyväksi. juuh no, ja en kaipaa mitään vittuilua takasin et oon tyhmäj a hän käyttä vaan hyväksi minua ja oon niin rakastunu et entajua sitä...

• China Dragon

"nigerialainen poikaystävä hän on monta kertaa sanonu et suomalaiset eivät anna edes mahdollisuutta"

Millaista mahdollisuutta hän erityisesti kaipaa?

Onko poikaystäväsi käynyt YKI-testissä ja mikä oli sen tulos?
        Kielitaito tulee olla keskitasoa tai sitä parempi jos haluaa opiskella ammattiin josta on jotain hyötyä työllistymisessä.

Maahanmuuttajalla on kohtuullisen pitkä aktiivinen työnsarka jos haluaa työllistyä.

Mahdollisuudet ovat jokaiselle samat. Vaimoni ei ole syyllistänyt suomalaisia mahdollisuuksistaan. Hän on ymmärtänyt sen ettei ulkomaalaisella voi olla sen helpompaa mitä suomalaisilla on. Eihän se ole aina helppoa vaikka osaisi täydellistä suomenkieltä ja olisi plakkarissa tohtorintutkinto.

• pensselitäti

Kysyisitkö poikaystävältäsi, millaista mahdollisuutta suomalaiset eivät hänelle anna?
        Uskoisin, että hänelle annetaan maksuton kielikoulutus ja siitä korvauksena n. 600 euroa kuussa. Jos näin ei ole tapahtunut, kannattaa ottaa yhteyttä te-toimistoon. Lisäksi hän on oikeutettu suomalaiseen sosiaaliturvaan terveyden- ja sairaanhoitoineen, työttömyysturvineen yms. Ja ne tosiaankin kustannetaan verovaroin.
        Työpaikoista joutuvat kaikki kilpailemaan. Kieli- ja ammattitaidoton on heikossa kilpailuasemassa. Siksi kannattaakin käyttää hyväkseen esim. työvoimapoliittiset ammatilliset koulutukset ja hankkia ammatti, jolla on kysyntää Suomessa. Ensimmäisenä tulee mieleen puhdistus- ja varastoala, bussinkuljettajan ammatti ja metalliala. Opiskelu ja työharjoittelu on syytä ottaa tosissaan, jos haluaa niistä olevan todellista hyötyä.
        Aika monella suomalaisella naisella on sellainen kokemus nigerialaisesta miehestä, että tämä häipyy kuvioista oleskeluluvan saatuaan. Surkeinta on, jos pieni lapsi jää isättömäksi. Minäkin olen näitä tapauksia nähnyt. Toivottavasti poikaystäväsi ei kuulu tähän joukkioon. Lienee kuitenkin ymmärrettävää, että ihmiset varoittelevat, jos heillä itsellään on ollut huonoja kokemuksia.

• Hyviä kokemuksia

Niin monet naiset ovat nykyään juuri noitten mustien miesten perään että vaikeeta heillä varmaan onkin pysyä yhden kanssa. Itsellä kyllä ihan hyviä kokemuksia muun muuassa nigerialaisesta miehestä muutama vuosi sitten kun itsekkin olin vielä parikymppinen :D Halusin sitten olla sinkku joten erosimme :/ Iso virhe

• niksun vaimoke

Kyse on molemminpuolisesta luottamuksesta. Luuletko, että nigerialaiset voivat luottaa suomalaisiin, jotka heidän kanssaan suhteeseen haluavat? On toimivia nig-suomi suhteita paljonkin, heillä vain ei ole aikaa ja mielenkiintoa näillä palstoilla kirjoitella.

• saako mitä tilaa ?

Sitä saa mitä tilaa -sanonta ei aina pidä paikkaansa.

Mutta toisaalta, millaista miestä nainen hakee ?

Sellaistako, joka viettää aikaa hänen kanssaan, vai sellaista joka pyrkii kaveeraamaan omissa piireissään ?

Sellaistako, joka tunnetaan sanojensa mittaiseksi, vai sellaista jolle sanat ovat vain keino saavuttaa sitä mitä kulloinkin haluaa ?

En voi täysin ymmärtää niitä naisia jotka oikein etsimällä etsivät elämänkumppania esim. tuomittujen rikollisten, tunnettujen auervaarojen tai vaikkapa uraohjusten joukosta, vaikka haluavat itselleen jotakin muuta kuin mitä tuollainen ihminen maineellaan viestii.

En sano, etteikö sellainen ihminen voisi olla hyväkin puoliso. Mutta se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa, sanotaan eräässäkin mainoksessa, ja mielestäni sama pätee siihen, kun etsitään elämänkumppania sellaisten joukosta, jotka eivät ole "todennäköisimpiä" optimikandidaatteja.

Se on kuin sohisi ampiaispesää, ja toivoisi löytävänsä sellaisen kiltin ampparin, joka ei pistäkään sohijaa.

Aiemman kirjoittajan lista kriteereistä pitäisi ainakin pitää tiukasti mielessä, ennen kuin päästää suhdetta mitenkään vakavammaksi.

• Anonyymi

Hihhhh kaikki on suhteen alussa fiksuja. Älä mene halpaan mies muuttuu tosi paljon musta haluaa että kunnioitetaan hehhhh. En kunnioita enää yhtään mustaa miestä alistavat naisia sairaan paljon.

Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      231
      3038
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      125
      2171
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      218
      1726
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1705
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      292
      1540
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      47
      1277
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      51
      1243
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      110
      1065
    9. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      58
      984
    10. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      92
      975
    Aihe