tragus ja rustopatti

rintintintin

Kuinka yleistä on, että tragukseen kasvaa rustopatti? Olen ko. lävistystä ollut aikeissa hankkia, mutta tuo rustopatti on alkanut mietityttämään, etten sellaista todellakaan siihen haluaisi.

Yksi (ilmeisesti) rustopatti minulle on jo aikoinaan tullutkin, ihan tuohon korvan puoliväliin korvanlehteen tehtyyn reikään. Kohdassa, josta tuo "lörpättävä" korvanlehti muuttuu rustoiseksi. Syy voinut tietysti olla tekotavassakin - liian nuorena olen ollut liian tyhmä ja mennyt ottamaan reiän sillä pistoolisysteemillä. Muihin korvan rustoon ottamiini reikiin ei rustottumista ole ilmaantunut, vaikka samanlaisella pistoolikoneella onkin tehty. Mitä muita syitä tuohon rustottumiseen voi olla, ja miten sellaista voi välttää?

Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista!

11

3699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajatteleva

      " Syy voinut tietysti olla tekotavassakin - liian nuorena olen ollut liian tyhmä ja mennyt ottamaan reiän sillä pistoolisysteemillä. Muihin korvan rustoon ottamiini reikiin ei rustottumista ole ilmaantunut, vaikka samanlaisella pistoolikoneella onkin tehty"

      Ihan mielenkiinnosta: mikä oli tässä logiikkasi?

      Ja mikä on "rustopatti"?

      • rintintintin

        Näsäviisastelijat tulee taas vastaamaan kysymykseen kysymyksellä. Jos et ymmärrä, mitä rustopatilla tarkoitan, niin jätä vastaamatta - tai kysymättä.


      • rusthollarin poika
        rintintintin kirjoitti:

        Näsäviisastelijat tulee taas vastaamaan kysymykseen kysymyksellä. Jos et ymmärrä, mitä rustopatilla tarkoitan, niin jätä vastaamatta - tai kysymättä.

        mullakin on sellaiset nahkaröpsöt jalassa ja haluaisin ostaa uudet. Liikkeessä ymmärretään ehkä paremmin, jos puhun kengistä. On samaa kieltä.

        Onko joku ampunut kieleen ja millä. Onko sillä nyt se rustopatti?
        http://wiki.bmezine.com/index.php/Keloid


    • Minja.

      Niitä patteja tulee toisille, joillekin ei ollenkaan. Varovaisuudella ja huolellisella hoidolla sen mahdollisuus on kuitenkin pienempi, ja patit saa myös hoidolla häviämään. Suosittelen ottamaan jos tosiaan haluat. :)

      • rintintintin

        Kiitoksia sinulle vastauksesta :)

        Olenkin miettinyt, millä tuon vanhan rustottuneen kohdan saisin hoidettua kuntoon, mutta olen vain kuvitellut, ettei sille mitään voi tehdä.
        Osaatko sanoa, kuinka sitä voisin hoitaa? Vai tarkoitatko sen kuntoon hoitamisella jotain suurempiakin toimenpiteitä? Korua en siis tuossa rustottuneessa kohdassa olekaan pitänyt vuosiin, mutta se (ilmeisesti) rusto siinä on pysynyt samanlaisena koko ajan :/


      • Minja.
        rintintintin kirjoitti:

        Kiitoksia sinulle vastauksesta :)

        Olenkin miettinyt, millä tuon vanhan rustottuneen kohdan saisin hoidettua kuntoon, mutta olen vain kuvitellut, ettei sille mitään voi tehdä.
        Osaatko sanoa, kuinka sitä voisin hoitaa? Vai tarkoitatko sen kuntoon hoitamisella jotain suurempiakin toimenpiteitä? Korua en siis tuossa rustottuneessa kohdassa olekaan pitänyt vuosiin, mutta se (ilmeisesti) rusto siinä on pysynyt samanlaisena koko ajan :/

        Itse rustottumiselle, ruston kasvamiselle, ei tietääkseni ole muuta vaihtoehtoa kuin leikkaus eikä sitä häiritsevien rustojen kanssa ole järkevä edes lähteä kysymään. Mutta, muistutan etten tosiaan oo tässäkään asiantuntija tai ammatti-ihminen. :) Onko se siis kovinkin iso ja onko korua mahdoton pitää tms? Tällein kun ei saa kovin hyvin kuvaa, millaisesta on kyse.
        Itselleni tuli niinkutsuttu rustopatti tragukseen, omasta mielestäni huonon hoidon tuloksena. (Olin laiska, en kannata :P) Sain sen poistumaan kokonaan ahkeralla hoidolla ja bacibact-jauheella (2-3krt päivässä huuhtelu 2krt jauhe) Nyt ei ole mitään ongelmaa ja tragus on lähtenyt parantumaan oikein hyvin.
        Pientä ruston kasvuahan voi esiintyä rustolävistyksiä ottaessa mutta se on hyvin normaalia eikä ainakaan itselläni yhtään näkyvää. Suosittelen, itse oon menossa toisen traguksen ottamaan lähipäivinä. Tällä kertaa en kyllä laiskottele hoidon kanssa. :)


      • naksnaks.
        Minja. kirjoitti:

        Itse rustottumiselle, ruston kasvamiselle, ei tietääkseni ole muuta vaihtoehtoa kuin leikkaus eikä sitä häiritsevien rustojen kanssa ole järkevä edes lähteä kysymään. Mutta, muistutan etten tosiaan oo tässäkään asiantuntija tai ammatti-ihminen. :) Onko se siis kovinkin iso ja onko korua mahdoton pitää tms? Tällein kun ei saa kovin hyvin kuvaa, millaisesta on kyse.
        Itselleni tuli niinkutsuttu rustopatti tragukseen, omasta mielestäni huonon hoidon tuloksena. (Olin laiska, en kannata :P) Sain sen poistumaan kokonaan ahkeralla hoidolla ja bacibact-jauheella (2-3krt päivässä huuhtelu 2krt jauhe) Nyt ei ole mitään ongelmaa ja tragus on lähtenyt parantumaan oikein hyvin.
        Pientä ruston kasvuahan voi esiintyä rustolävistyksiä ottaessa mutta se on hyvin normaalia eikä ainakaan itselläni yhtään näkyvää. Suosittelen, itse oon menossa toisen traguksen ottamaan lähipäivinä. Tällä kertaa en kyllä laiskottele hoidon kanssa. :)

        Mulla tragus, ja nyt siihen ilmaantu tollane rustopatti sitte. Lävistäjän luona kävin sitä näyttämässä, sanoi että lähtee kyllä pois kun lävistys paranee kunnolla.

        Itellä olisi tota bacibact-jauhetta tuolla jossain, voiko sitä tosiaan laittaa tohon pattiin ?


      • Tulkku-mulkku
        naksnaks. kirjoitti:

        Mulla tragus, ja nyt siihen ilmaantu tollane rustopatti sitte. Lävistäjän luona kävin sitä näyttämässä, sanoi että lähtee kyllä pois kun lävistys paranee kunnolla.

        Itellä olisi tota bacibact-jauhetta tuolla jossain, voiko sitä tosiaan laittaa tohon pattiin ?

        Eli siis: kun näyttää lävistäjälle, niin patti katoaa...mutta jos pyssyllä ottaa, niin se jää ikiajoiksi, koska lävistäjän sivut niin sanoo...?


      • Minja.
        naksnaks. kirjoitti:

        Mulla tragus, ja nyt siihen ilmaantu tollane rustopatti sitte. Lävistäjän luona kävin sitä näyttämässä, sanoi että lähtee kyllä pois kun lävistys paranee kunnolla.

        Itellä olisi tota bacibact-jauhetta tuolla jossain, voiko sitä tosiaan laittaa tohon pattiin ?

        Bacibact-jauheella lähtee nopeemmin, mutta yleensä ne parantuu myös hyvän hygienian ja varovaisuuden kanssa. :) En joka kerta käyttäny jauhetta, huomasin että ilman sitä parantuu hitaammin mutta parantuu myös. Alkanut ärtyilemään taas uudestaan kun ilmeisesti oon unissani repiny, kivaa.. Saa kyllä välillä varautua hitaaseen parantumiseen rustojen kanssa, itellä alkaa vähän jo tuntuu et saa kohta riittää taistelu tän kanssa. :P


    • Huolestunut11

      Mä otin kesäloman alussa traguksen ihan ammattilaisella ja sen jälkeen hoidin ja pidin puhtaana, aina kun koru otti osumaa nii patti takana kasvoi, myöhemmin eteenkin kasvoi ja molemmat kasvavat ja pienenevät vuoron perään. Tänään takana oleva patti täyttää melkein koko korva käytävän ja menen näyttämään sitä lävistäjälle.

      • rustopattikaunistaa

        Voi jestas mitä älykääpiöitä....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2382
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1990
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      208
      1870
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1661
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe