Rohkaisua teille: näin sain selluliitin katoamaan

pinja-87-

Moi! Ajattelin postata tänne oman tarinani, muistuttaakseni että selluliitin poistossa voi onnistua :)

Olen aina ollut hoikka, normaalipainon alarajoilla, mutta selluliittiä on silti ollut pakaroiden seudulla.
Nuorempana se ei näkynyt kuin puristamalla, mutta viime vuosina selluliitti on lisääntynyt, ja näkyi pepussa ja takareisissä muutenkin, etenkin kun jännitti peppulihaksia.
Niinpä päätin ryhtyä toimeen, ja näin olen saanut appelsiini-ihon katoamaan lähes kokonaan,

1) Ensinnäkin laihduin 4 kiloa. Tämä poisti selluliittiä huomattavasti, muttei vielä kokonaan/riittävästi. Enempää en halunnut laihtua, etteivät viimeisetkin muodot katoa. Nyt mittani ovat siis 163cm/50kg

2) Laihtumisen jälkeen aloitin säännöllisen hieromisen. Tai oikeen kunnon rutisteluksi sitä kai täytyy kutsua, melkein mustelmia tuli.

3) Joka kerta kun kävi suihkussa, harjasin ongelma-alueita pesusienen karhealla puolella n. 2-5min, toisin sanoen kunnes iho alkoi hieman punoittaa.

4) Tehostukseksi sellun poistoon koitin paria erilaista selluliittigeelia, paremmaksi havaitsin Loreal Perfect Slim Pro

Elikkä ei suurempia ruokavalion muutoksia, vain näillä keinoilla, sekä myös itse laihduttamisen jälkeen harrastamalla hyötyliikuntaa ja kävelemällä paljon, sain selluliittiongelman kuriin :)
Vieläkin selluliittiä tietysti on hieman, mutta se vaatii puristelua. Nykyään ei näy muhkuran muhkuraa, kun seisoo peilin edessä, ja vaikka lampun valo osuisi suoraan ylhäältä käsin. ;)


Tsemppiä kaikille!

27

16913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....,,.-

      ainakin oot alipainoinen. mut hyvä ettei sellua ole mutta olet luuranko. mä taas olen muodokas mut ei ole sellua, kiitos hyvien elämäntapojen.

      • painoinen

        Hän ei ole alipainoinen. Todennäköisesti erittäin viehättävän näköinen.


      • luurangoksi

        kuule, on eri muotoisia ihmisiä, hän ei välttämättä näytä lainkaan alipainoiselta vaikka onkin noin laiha. itse oon saman pituinen ja tavoitteena on saada 6kg pois että painaisin 52-53 kiloa.


    • Toinen hoikka

      Olet saman ikäinen kuin minun likka, hänkin on hoikka ja ei kyllä ole valittanut että olisi selluliittiä, vaikka on synnyttänytkin vauvan pari vuotta sitten.

      Minulle ilmaantui sellua synnytyksien jälkeen ja onhan tuota vieläkin jäljellä, mutta en jaksa miettiä sitä.

      Lääkärini aikoinaan kauhisteli sitä, kun minulta tippui vuoden sisällä 12Kg alas tuonne 50 Kg asti. Hän vielä lisäsi että minulla ei ole varaa enää pudottaa painoa.
      Lääkärin iloksi sain kuitenkin 4 Kg takaisin.

      Nyt painan suunnilleen 55-56Kg ja olen 159cm, mutta minulla painavatkin lihakset, koska duunissa joudun käyttämään hieman enemmän voimaa.

      Mielestäni sä painat aivan liian vähän.

    • vain siitä että..

      olet moin nuori ja nuorilla on hyvempi aineenvaihdunta, mutta odotappa kun tulet keski-ikään aineenvaihduntasi hidastuu etkä saakkaan painoasi putoamaan samalla tavalla enää, eikä jenkkakahvojakaan voi välttää. niinse vaan on.

      • elämänhalu +++

        Aineenvaihdunnan ei tarvitse vanhemmiten hidastua jos ei halua. Olen keski-ikäinen ja mitat kuten aloittajalla. Liikunta, orgasmit ja hyvä ruoka - ei tule jenkkakahvoja :)

        Niin, ja joillekin ei tule painoa, jota pitäisi pudottaa, vaikka ikää tulisikin.


      • Nainen vainen*

        Minä olen jo 45v ja minulla ainkaan ei ole jenkkakahvoja. Vyötärönikin on 72Cm ja aion pitää sen mitan minkä voin, oikeestaan aika helppoa pitää. ;)

        Kyllä painon saa alas milloin vain, kunhan vaan viitsii.

        Mielestäni se riippuu aivan miten elää, jos laiminlyöt kuntosi niin kyllä se näkyy jossain vaiheessa.
        Itse en kuntoile vaan kunnioitan ruokavaliota, jossa ei ole liikaa kaloreita rasvaa ym. Töissä joudun liikkumaan aika paljon, joudun nostelemaan, kumartumaan, kulkemaan jaloin yms. mutta oikeilla tavoilla.
        Kesäisin yritän pyöräillä, niin että tuntuu.

        Sorry, menee hieman Offtopikciin.


      • nainen vain 52v
        Nainen vainen* kirjoitti:

        Minä olen jo 45v ja minulla ainkaan ei ole jenkkakahvoja. Vyötärönikin on 72Cm ja aion pitää sen mitan minkä voin, oikeestaan aika helppoa pitää. ;)

        Kyllä painon saa alas milloin vain, kunhan vaan viitsii.

        Mielestäni se riippuu aivan miten elää, jos laiminlyöt kuntosi niin kyllä se näkyy jossain vaiheessa.
        Itse en kuntoile vaan kunnioitan ruokavaliota, jossa ei ole liikaa kaloreita rasvaa ym. Töissä joudun liikkumaan aika paljon, joudun nostelemaan, kumartumaan, kulkemaan jaloin yms. mutta oikeilla tavoilla.
        Kesäisin yritän pyöräillä, niin että tuntuu.

        Sorry, menee hieman Offtopikciin.

        Vyötärönympärys 70 cm ja painoa hiukan alle 60 kiloa. Selluliittiä en ole koskaan nähnytkään. Teen fyysisti raskasta työtä ja olen hyvässä lihaskunnossa. Kehtaan ihan hyvin mennä bikineissä uimarannalle iästäni huolimatta.
        Sain hyvän perimän. Tosin nuorena painoin melkein saman verran kuin nytkin ja vyötärönympärys oli 63 cm. Nykynaisilla kuulema ei enää ole samanlaista vyötäröä kuin entisaikoina naisilla oli.
        Nauratti kun kerran parturissa luin, ettei läski kiinteydy jumpalla :)
        Painon alassaamisesta en tiedä mitään, kun olen aina ollut normaalipainoinen. Mitä ihmettä lihavat oikein mahtavat mättää suustaan alas ja miksi? Ajattelen kyllä syömiäni ruokia ja niiden määriä. Ylensyönnistähän tulee paha olokin.


      • liikkua

        keski-ikäisenäkin.... ja juoda vettä... kyl se aineenvaihdunta pysyy. itellä on hidas vaikka oon 20v. mutta heti ku on käyny juoksulenkillä niin johan on alanu hommat toimimaan.


    • ....

      Pitihän sitä sitte mammojen laittaa omat kommenttinsa alipainoisuudesta. :D tuon kokoinen ei edes ole alipainoinen vaan juuri normaalipainon alarajoissa kun itse satun olemaan saman kokoinen. Ja sellulliittihän ei tiedettävästi liity mitenkään ylipainoon/vanhuuteen! Itselläni oli selluliittia alipainoisena ala ikäisenä!

      Kiva juttu että kuulee selluliitista pääsevän jotenkin eroon itse vain tuskin jaksan nähdä tuonkaan vaivan. :D

      • Toinen hoikka

        Sä olet mua vain 4cm pitempi ja painat vain 50Kg ja minä suunnilleen 55Kg, niin kyllä sä aika kevyt olet, sillä mä olen hoikka, mutta en langan laiha.

        Mulle ei selluliitti tuota ongelmia, itsehän kannan niitä. ;-))

        ps. luin jostain että 70% kärsii selluliitista, eli emme ole yksin. ;-))


      • Liian hoikkako muka, en min...
        Toinen hoikka kirjoitti:

        Sä olet mua vain 4cm pitempi ja painat vain 50Kg ja minä suunnilleen 55Kg, niin kyllä sä aika kevyt olet, sillä mä olen hoikka, mutta en langan laiha.

        Mulle ei selluliitti tuota ongelmia, itsehän kannan niitä. ;-))

        ps. luin jostain että 70% kärsii selluliitista, eli emme ole yksin. ;-))

        No minä olen 172 cm pitkä ja painan 52 kg, enkä ole lainkaan liian hoikka. Rinnat C-kuppi. Läskiä ei ole, mutta lihasta jonkun verran. Ei tuo pituus/paino kerro aina koko totuutta. Siihen vaikuttaa myös ihmisen rakenne ylipäänsä.


      • kyllä
        Liian hoikkako muka, en min... kirjoitti:

        No minä olen 172 cm pitkä ja painan 52 kg, enkä ole lainkaan liian hoikka. Rinnat C-kuppi. Läskiä ei ole, mutta lihasta jonkun verran. Ei tuo pituus/paino kerro aina koko totuutta. Siihen vaikuttaa myös ihmisen rakenne ylipäänsä.

        Se on ihan totta. Jos olet sirorakenteinen, esim. kaula hoikka ja nilkat, jalat ja kädet pienet, niin voit ihan mainiosti olla pitempikin, eikä painoa tarvitse olla enempää kuin tuon 52 kiloa.


    • pääsee eroon

      lähtee ryyppäämään pariksi viikoksi niin yleensä on selluliitti hävinnyt sinä aikana,jos kuitenkin sattuu että akka on vielä paikalla niin uusi putki päälle niin viimmeistään sitten on akka sellulitteineen häipynyt

    • Tulipa vaan mieleen

      että ovatko em. kaltaiset pienet selluliittialueet naisille todella noin "merkityksellisiä"? Mitä ihmeen väliä muutamalla sentillä tai tavallista tukevammalla kehon paikalla on? Jos sinulla on mies, hän tuskin tarkkailee ja tutkii mittanauhan kanssa jokaista millimetriä kehostasi - jollei ole jonkin sortin tutkija.
      Miehenä mieleen tulee, että anna ihmeessä peppusi kasvaa! Jos se tulee iän myötä, sehän vain kohentaa naisen olemusta. Tietysti jos se vaivaamalla vaivaa, pitää kai asialle jotain tehdä.

      • ...

        Sori vaan mutta selluliitti on aika ruman näköistä! Miksi meidän naisten pitäisi kantaa sellulliittimme ja läskimme miesten tähden "kun ei heidän tarvitse meitä mittailla vaan meidän pitää heille tällaisena kelvata" entä jos haluaa itsensä mielestä olla hyvän näköinen selluliititon!
        Itselleni on todella monet sanoneet että näytän hyvältä bikineissä ja minua kyllä kehdataan viedä kavereidenkin eteen rannalla, MUTTA haluaisin itse näyttää selluliitti alueilta nätimmältä! :)
        että eihän aina mietitä mitä ne miehet ajattelee vaan mitä me itse ajattelemme.. ;)


    • Tosi on

      Miesten on paljon naisia helpompaa päästä eroon selluliitista, se onnistuu jopa kahdessa viikossa. Eräs kaverini veti pari viikkoa putkeen viinaa ja kun hän vihdoin ja viimein tuli kotiin retkiltään, oli selluliitti hävinnyt ja vienyt huonekalut ja lapset mennessään.

      • joo...

        nyt puhuttiinkin siitä kuinka nainen pääsee siitä eroon. kyllä näitä älykääpiöitä taas mahtuu tänne, voi luoja.


    • Kyllä selluliitti lähtee helposti.
      On ryyppyreissulla 2 viikkoo, jos ei oo lähtenyt , ni kuuri uusiksi.
      Kyllä lähtee..........

    • kun tulee

      viikon ryyppyreissun jälkeen kotiin niin yleensä silloin on selluliitti lähtenyt.

    • Moolekki

      Kamala kun sinä olet laiha,minulla paino70kiloa ja olen 163 pitkä. Minä en edes pidä itseäni lihavana . Olen urheilullinen ja paikat on aika kiinteät,,,sellua kyllä vähän. Koitampa tuota sinun konstiasi,jos onnistuu voisin tarjota viinipullon. Kiitti vinkistä

      • enemmän

        joten ei tarkoita että olisi alipainoinen noilla mitoilla. ja luut voivat olla paksummat. se on niin tapauskohtaista.


    • *pikkunen*

      Painoindeksin mukaan olet alipainoinen. Alipaino voi olla vaarallisempaa kuin pieni pyöreys, joten kuinka hirveä juttu se selluliitti sitten on kun keho alkaa muulla tavoin reagoimaan. Piste.

      • .........

        Lueskelin tätä viestiketjua ja alkoi ihan ärsyttää monien kommentit. Ketjun aloittajahan antoi neuvoa selluliitin poistoon eikä tarkoituksena ollut puhua hänen painostaan:(

        Oikeastaan se on ihan sama onko hän nomaali-, ali- taikka ylipainoinen. Typerät ihmiset tuijottelee painoindeksejä, ei lääkärikään sokeasti niihin luota kun puhuu painosta. Esim. lihasten suuri määrä tai monet muut samantapaiset jutut vääristävät ja paljon painoindeksiä.

        Puhukaa selluliitin poistosta ja vinkeistä niin kuin oli tarkoitus. Akkojen marmatus vain pisti ärsyttää ja paljon.!


    • Kokeillaan näitä!!!

      Olen itse 54kg ja 163cm pitkä, joten samat on lähtötilanteet. Mulla selluliittiä koko vartalossa! Täsät alkaa siis muutaman kilon laihduttaminen ja kiinteyttäminen. Kiitos vinkeistä!!!

    • fisutt

      Itse olen aina ollut alipainoinen, mutta pari vuotta sitten sain viimein lihotettua itseni normaalipainoiseksi, 161cm ja 50kg. Sen jälkeen itselle tuli kanssa tuo sama ongelmakohta, eli pakaroiden seudulla on ikävät selluliittimuhkurat, joista haluaisin kovasti päästä eroon. Näitä konsteja voisikin kokeilla :)

    • Just me, my self and I

      Kiitos paljon hyväksi kokemastasi vinkistä! Aluksi ajattelin, että jaksanko edes lukea viestiketjua loppuun asti, kun ensin siellä naiset olivat pätemässä miten olet liian laiha tai nuori ja miten he ovat parempia kuin muut jne. Seuraavaksi siellä olikin kusipää-urpojen fiksuja vitsejä. Luin kuitenkin, ja lopussa olikin sitten taas oikeaa asiaa. Se on hyvä, että olet itse tyytyväinen itseesi ja kiva että jaoit onnistumisesi muiden kanssa. Itse olen 25-vuotias ja yli 10 vuotta jo on ollut selluliittiä! Olen sitä hävennyt ja käyttänyt voiteita ja välillä sitä saanutkin "hälvenemään". Nyt vasta olen tajunnut, miten suuri vaikutus hiilihydraateilla on ollut selluliittiin. Olen aina syönyt paljon leipää (kaikenlisäksi enemmän ruisleipää kuin vaaleaa) ja nyt kun olen rajoittanut sen syömistä paljon, on muhkuratkin alkaneet vähetä. Eli oma vinkkini on se, että ei aina kannata tuijottaa paniikissa rasvoja tai kaloreita, vaan tutkia niitä muitakin syömisiään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      109
      2169
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1633
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1142
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1070
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      969
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      907
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      824
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      32
      796
    9. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      181
      776
    10. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      773
    Aihe