Auttaako kromi makean himoon

Laihduttaja

oletteko saaneet apua makean himoon kromista...

olen laihduttanut vuoden alusta jo 30 kg mutta makean himo on alkanut tulla taas vaivaksi

8

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihislainen

      Miten olet onnistunut tiputtamaan noin paljon painoa? Hieno saavutus!

      Itse olen todennut, että ainakaan minulla kromi ei auta makean himoon, kaveri väittää että hänellä se auttaa... joten ilmeisesti vähän tapauskohtaista :)

      • Laihduttaja

        tärkein asia oli että muutin ruokailutottumuksiani ja vähensin makeisten ja muun lihottavan syöntiä..söin ennen päivittäin makeisia... ja aloin liikkua... painoa on lähtenyt viime joulun jälkeen n 33 kg eli painoin silloin 133kg ja nyt painan 103kg. makeanhimosta pääsin tuolloin eroon kun minulle tuli paha mahatauti ja se vei ruokahalun pariksi viikoksi vielä taudin jälkeenkin..unohtui makeat...


    • Satu

      Meidän terkkari sanoi, että se on täysin uskonasia. Mutta joskushan kalkkitabletitkin auttavat vaikka mihin. Itse olen saanut apua Light colasta ja Nutriletin suklaapatukoista, joilla korvaan silloin tällöin aterian. Ja joskus syön kevytkarkkeja kun muullakin perheellä on karkkipäivä. Lemppari tällä hetkellä K-kaupan Pirkka sokeriton salmiakki. Kiloja lähtenyt 21. Vielä 6 kg jäljellä normaalipainon ylärajalle.

    • Tea74

      Mä söin kromia vuodenpäivät, mutta en huomannut siitä mitään apua, aina vain tekee mieli keksejä ja muuta hyvää...

      • Tri

        Kromi on vain hivenaine, ei ihme lääke.
        Jos ruokavalio on muuten kunnossa, niin kromista saa mukavasti apua.
        Jotkut on syönyt tupla-annostuksena, että saa hyötyä.


    • Pallo

      Kokeilin vuosia sitten, enkä havainnut muutosta makeanhimossa. Makeanhimo ainakin minulla taisi riippua enemmän tottumuksesta, mussutustilanteista ja mielihaluista kuin minkään ravinteen puutteesta. Mutta eihän sen kokeilusta haittaa ole, joten ehkä monipuolinen ruokavalio yhdistettynä kromilisään tuottaa sulla tuloksia.

      Olen dietoinut joitakin viikkoja-muutaman kuukauden ja mulla makeanhimo tuntuu yltyvän kausittain ja välillä taas ei tee yhtään mieli. En tiedä, voisiko olla yhteyttä kuukautiskiertoon tai hormooneihin muulla tavoin. Ehkä tämä äkillinen pimeneminen vaikuttaa..??

    • pajuntu

      Meikäläisen maalaisjärki sanoo niin, että jos elimistö saa kaikki ravinteet, ei ole nälkä eikä elimistö tavallaan pyydä mitään. Tottumukset ja tavat on eri juttu, samoin tietysti sairaudet yms.

      Tuon yllä olevan luulisin pätevän lukumääräisesti suurimpaan osaan ihmisiä.

      Oma kokemuksenikin tukee tätä. Kun saan kaikki vitamiinit, hiven- ja kivennäisaineet, proteiinia, kuituja jne, hyvin jaksaa touhuta eikä väsymys paina. Ruoka, karkit eikä edes kahvi tule enää mieleen ennenkuin taas järkevästi ajallaan. Kahvin juontikin on jäänyt lähes kokonaan. Se tästä enää puuttuu, ettei saunakaljaakaan tee mieli.....;-)

    • Selkärankaa

      Itsellä auttoi makean himoon se, etten antanut himolle periksi. Nyt makeaksi herkuksi riittää minulle pakastemarjat.

      Kun katsot, ettet syö turhia kaloreita ja ruokasi on ravinteikasta, keho ei kaipaa sokeria.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe