Auttaako kromi makean himoon

Laihduttaja

oletteko saaneet apua makean himoon kromista...

olen laihduttanut vuoden alusta jo 30 kg mutta makean himo on alkanut tulla taas vaivaksi

8

1102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihislainen

Miten olet onnistunut tiputtamaan noin paljon painoa? Hieno saavutus!

Itse olen todennut, että ainakaan minulla kromi ei auta makean himoon, kaveri väittää että hänellä se auttaa... joten ilmeisesti vähän tapauskohtaista :)

• Laihduttaja

tärkein asia oli että muutin ruokailutottumuksiani ja vähensin makeisten ja muun lihottavan syöntiä..söin ennen päivittäin makeisia... ja aloin liikkua... painoa on lähtenyt viime joulun jälkeen n 33 kg eli painoin silloin 133kg ja nyt painan 103kg. makeanhimosta pääsin tuolloin eroon kun minulle tuli paha mahatauti ja se vei ruokahalun pariksi viikoksi vielä taudin jälkeenkin..unohtui makeat...

• Satu

Meidän terkkari sanoi, että se on täysin uskonasia. Mutta joskushan kalkkitabletitkin auttavat vaikka mihin. Itse olen saanut apua Light colasta ja Nutriletin suklaapatukoista, joilla korvaan silloin tällöin aterian. Ja joskus syön kevytkarkkeja kun muullakin perheellä on karkkipäivä. Lemppari tällä hetkellä K-kaupan Pirkka sokeriton salmiakki. Kiloja lähtenyt 21. Vielä 6 kg jäljellä normaalipainon ylärajalle.

• Tea74

Mä söin kromia vuodenpäivät, mutta en huomannut siitä mitään apua, aina vain tekee mieli keksejä ja muuta hyvää...

• Tri

Kromi on vain hivenaine, ei ihme lääke.
        Jos ruokavalio on muuten kunnossa, niin kromista saa mukavasti apua.
        Jotkut on syönyt tupla-annostuksena, että saa hyötyä.

• Pallo

Kokeilin vuosia sitten, enkä havainnut muutosta makeanhimossa. Makeanhimo ainakin minulla taisi riippua enemmän tottumuksesta, mussutustilanteista ja mielihaluista kuin minkään ravinteen puutteesta. Mutta eihän sen kokeilusta haittaa ole, joten ehkä monipuolinen ruokavalio yhdistettynä kromilisään tuottaa sulla tuloksia.

Olen dietoinut joitakin viikkoja-muutaman kuukauden ja mulla makeanhimo tuntuu yltyvän kausittain ja välillä taas ei tee yhtään mieli. En tiedä, voisiko olla yhteyttä kuukautiskiertoon tai hormooneihin muulla tavoin. Ehkä tämä äkillinen pimeneminen vaikuttaa..??

• pajuntu

Meikäläisen maalaisjärki sanoo niin, että jos elimistö saa kaikki ravinteet, ei ole nälkä eikä elimistö tavallaan pyydä mitään. Tottumukset ja tavat on eri juttu, samoin tietysti sairaudet yms.

Tuon yllä olevan luulisin pätevän lukumääräisesti suurimpaan osaan ihmisiä.

Oma kokemuksenikin tukee tätä. Kun saan kaikki vitamiinit, hiven- ja kivennäisaineet, proteiinia, kuituja jne, hyvin jaksaa touhuta eikä väsymys paina. Ruoka, karkit eikä edes kahvi tule enää mieleen ennenkuin taas järkevästi ajallaan. Kahvin juontikin on jäänyt lähes kokonaan. Se tästä enää puuttuu, ettei saunakaljaakaan tee mieli.....;-)

• Selkärankaa

Itsellä auttoi makean himoon se, etten antanut himolle periksi. Nyt makeaksi herkuksi riittää minulle pakastemarjat.

Kun katsot, ettet syö turhia kaloreita ja ruokasi on ravinteikasta, keho ei kaipaa sokeria.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6284
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3130
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      936
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      929
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe