Asun avoliitossa poikaystäväni kanssa. Kuinka normaalia on teidän mielestä, että anoppi ja appi kutsuvat vain poikansa kylään enkä ole itse koskaan tervetullut? Tiedän, että anoppi vihaa minua, koska olen hänen mielestään alikoulutettu ja vääränlainen nainen pojalleen. Mutta ettei siedä edes muodollisuuden vuoksi? Itse olen käyttäytynyt häntä kohtaan aina kohteliaasti ja ystävällisesti. Vein jopa kukkia ensimmäisellä vierailulla. Olen siis käynyt heidän luonaan kylässä kaksi kertaa kutsuttuna (vain siistä syystä minut kutsuttiin koska vanhemmat halusivat nähdä millainen tyttö olen) ja kerran pyytänyt itse päästä kylään, kun keskustelimme muutosta. Meillä oli siitä hyvin erilaiset näkemykset ja halusin siksi keskustella asioista kasvokkain ja rakentavasti.
En siis koskaan ole tervetullut heille, mutta lähettävät aina poikansa mukana terveisiä. Mielestäni tämä on tekopyhää ja minulla on paha mieli siitä, että minua ei hyväksytä eikä avopuolisoa näytä häiritsevän, etten olet tervetullut hänen vanhempiensa luo.
Sen sijaan omat vanhempani kutsuvat AINA meidät molemmat kylään ja pyrkivät huomioimaan avomieheni samalla tavalla kuin minutkin.
Olen yrittänyt selittää avolle miltä minusta tuntuu, mutta hän ei näytä oikeasti tajuavan. Onko vielä keskustelun paikka vai luovutanko ja tyydyn vihatun miniän osaan. Väistämättä tilanne vaikuttaa meidän suhteeseemme ja voi lopulta tuhota sen.
Kun anoppi ja appi eivät kutsu kylään
44
5460
Vastaukset
- anoppi olen minäkin
Ihan pakko nyt kysyä muutama selventävä kysymys.
Mistä tiedät että kutsuvat nimenomaan vain poikaystäväsi eivätkä myös sinua?
Mistä tiedät että anoppisi vihaa sinua?
Jos anoppisi todellakin vihaa sinua, mistä tiedät että vihaa sinua mainitsemistasi syistä?- kummallista käytöstä
-Koska kutsuvat vain poikaystäväni, lähettävät ainoastaan terveisiä. On tiedossa. Terveiset lähettää luultavasti vain appi. Hän oli jouluna mutissut pojalleen, että voisittehan tulla joskus yhdessä...kutsua ei vain kuulu. Viimeksi kun olivat täällä kylässä, anoppi ei ollut huomaavinaan minua eikä puhunut mitään, vaikka yritin tehdä ystävällisesti aloitetta. Kahvini ei myöskään olisi kelvannut, ellei miehensä olisi pakottanut juomaan. Puhui useaan kertaan pojalleen kielellä, jota en ymmärrä. Kohteliasta?
-Kirjoitti listan ja muuton yhteydessä appi joutui lukemaan sen minulle, korjaan hän huusi ja haukkui minut. Lista oli tehty naisen logiikalla. Avo myöntänyt, että äiti haluisi pojalleen akateemisen naisen.
Jos anoppisi todellakin vihaa sinua, mistä tiedät että vihaa sinua mainitsemistasi syistä?
-Avo on kertonut suoraan mitä kotona on puhuttu. Ja viittaan myös edelle olevaan vastaukseen.Anoppi lienee myös jossakin määrin mustasukkainen. - tilanteesta
kummallista käytöstä kirjoitti:
-Koska kutsuvat vain poikaystäväni, lähettävät ainoastaan terveisiä. On tiedossa. Terveiset lähettää luultavasti vain appi. Hän oli jouluna mutissut pojalleen, että voisittehan tulla joskus yhdessä...kutsua ei vain kuulu. Viimeksi kun olivat täällä kylässä, anoppi ei ollut huomaavinaan minua eikä puhunut mitään, vaikka yritin tehdä ystävällisesti aloitetta. Kahvini ei myöskään olisi kelvannut, ellei miehensä olisi pakottanut juomaan. Puhui useaan kertaan pojalleen kielellä, jota en ymmärrä. Kohteliasta?
-Kirjoitti listan ja muuton yhteydessä appi joutui lukemaan sen minulle, korjaan hän huusi ja haukkui minut. Lista oli tehty naisen logiikalla. Avo myöntänyt, että äiti haluisi pojalleen akateemisen naisen.
Jos anoppisi todellakin vihaa sinua, mistä tiedät että vihaa sinua mainitsemistasi syistä?
-Avo on kertonut suoraan mitä kotona on puhuttu. Ja viittaan myös edelle olevaan vastaukseen.Anoppi lienee myös jossakin määrin mustasukkainen.jollain perverssillä tavalla kun kerran kantelee äitinsä sanomiset, kertoo varmasti myös äidilleen sinun sanomisesi.
- kerran ihan
-Avo on kertonut suoraan mitä kotona on puhuttu. Ja viittaan myös edelle olevaan vastaukseen.Anoppi lienee myös jossakin määrin mustasukkainen.varmasti tiedät, että anoppi ei sinua hyväksy, eikö asia ole ihan selvä? Kannattaa keskustella vakavasti, onko suhde jatkamisen arvoinen. Voit myös puhua avoimesti anopin kanssa.
- kutsua
-Avo on kertonut suoraan mitä kotona on puhuttu. Ja viittaan myös edelle olevaan vastaukseen.Anoppi lienee myös jossakin määrin mustasukkainen.ei kuulu? En ole kertaakaan saanut appivanhemmilta kutsua saapua kylään. Olemme sinne menneet porukalla, mitä siihen erillistä kutsua tarvitaan? Lähes kolme vuosikymmentä ollaan toisiamme siedetty, ehkä mulla onkin ihan hyvä anoppi. Olen sen hänelle sanonutkin.
Kyllä se anoppi puuttuu asioihin joskus, olen huomauttanut suoraan, että asia ei hänelle kuulu. En vaivaa päätäni turhalla. Miehen minä nain, en hänen äitiään. - Sisuunnu
-Avo on kertonut suoraan mitä kotona on puhuttu. Ja viittaan myös edelle olevaan vastaukseen.Anoppi lienee myös jossakin määrin mustasukkainen....haluat mennä sinne kylään.!!!!
Kiitä hyvänen aika onneasi, ettei sinun ole pakko olla tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä.
Kerroit, että hän käy teidän luonanne kahvilla, vaikka ei kahvi ei kelpaakaan.
Itse en avaisi ovea, enkä todellakaan ainakaan kutsuisi käymään ihmistä, joka PAPERILLA LUETTELEE VIKANI.
Kuinka lällyköitä täällä oikein ollaan! Kysymys ei ole vanhempien kunnioituksesta eikä äiti-lapsi-suhteesta, vaan kahden aikuisen ihmisen väisistä suhteista. Ketään ei saa mollata ja alistaa tuolla tavoin, eikä kukaan saa siihen suostua. Sukulöaisuus ei oikeuta ketään piinaamaan muita.
Nyt pitäisi sinun saada ammattiapua asian hallitsemiseksi. - Savolainen miniä
-Avo on kertonut suoraan mitä kotona on puhuttu. Ja viittaan myös edelle olevaan vastaukseen.Anoppi lienee myös jossakin määrin mustasukkainen.Arvaan, ettei se "vieras kieli2 ole suomenruotsi.
Kyllä voi päätellä mistä maasta anoppi on tänne tullut.
Mutta maassa maan tavalla. Täällä pelaa tasa-arvo.
- anna olla omillaan
Jos sinulla ja poikaystävälläsi on kaikki hyvin ja rakastatte toisianne, niin unohda koko appiväki.
Tilanne saattaa hyvinkin muuttua parempaan sitten jos ja kun lapsia tulee .. ja jos ei muutu niin omapa on elämänsä.- naishenkilö
Jos minun asuinkumppanini tekisi noin, saisi kyllä viedä kamppeensa mamman hoiviin ihan lopullisesti!
Jos avokkisi ei tuon vertaa pysty seisomaan rinnallasi, että tekisi selväksi mammalleen, että te olette pari, niin...no, jääköön sanomatta; päättele itse! - miettimään
naishenkilö kirjoitti:
Jos minun asuinkumppanini tekisi noin, saisi kyllä viedä kamppeensa mamman hoiviin ihan lopullisesti!
Jos avokkisi ei tuon vertaa pysty seisomaan rinnallasi, että tekisi selväksi mammalleen, että te olette pari, niin...no, jääköön sanomatta; päättele itse!että kumpaan se sinä sitoudut siihen mieheesikö vaiko anoppiisi? Kummanko kanssa sinä olet pari?
Mieheltä kyllä vaaditaan lapsuudenkodin ja äidin hylkäämistä, jos anoppi ei jostain syystä pysty hyväksymään miniäänsä. Mutta miniä ei voi noin vain jättää tilannetta sikseen, ja hyväksyä sitä ettei ole se toiveminiä, vaan mieluummin ero? niinkö se menee?
Mielipiteesi on selvästi jonkun herkkähipiäisen prinsessaminiän näppikseltä peräisin. - murehimistat
Näin juuri; välillä kun lukee näitä kirjoituksia niin tuntuu että pienet on kuviot ihmisillä kun tälläisista välittää. Tosiaankin, unohda appi ja anoppi tai unohda se että he loukkaavat (ehkä) sinua, kutsu heitä itse silloin tällöin ja anna avomiehesi käydä heidän luonaan, tulet vain katkeraksi jos yrität kostaa tai pitää poikaystäväsi erossa vanhemmistaan. Miksi kuluttaa energiaa murehtimalla tuollaisia.
- naishenkilö
miettimään kirjoitti:
että kumpaan se sinä sitoudut siihen mieheesikö vaiko anoppiisi? Kummanko kanssa sinä olet pari?
Mieheltä kyllä vaaditaan lapsuudenkodin ja äidin hylkäämistä, jos anoppi ei jostain syystä pysty hyväksymään miniäänsä. Mutta miniä ei voi noin vain jättää tilannetta sikseen, ja hyväksyä sitä ettei ole se toiveminiä, vaan mieluummin ero? niinkö se menee?
Mielipiteesi on selvästi jonkun herkkähipiäisen prinsessaminiän näppikseltä peräisin.vaan oman perheen ja vaimon asettamisesta etusijalle, kuten luonnonjärjestykseen kuuluu.
Eihän ap. suinkaan kiellä miestään pitämästä yhteyttä vanhempiinsa. - mumina
naishenkilö kirjoitti:
Jos avokkisi ei tuon vertaa pysty seisomaan rinnallasi, että tekisi selväksi mammalleen, että te olette pari, niin...no, jääköön sanomatta; päättele itse!Tarkoitatko "Jos avopuolisoni ei ota minua mukaan, kun hän menee vanhempiensa luokse. Pakkaisin tavarani!"
Toisaalta, jos minun avopuolisoni lähtisi vanhempiensa luokse jouluksi ja minä jäisin yksin.
Vaihtaisin avopuolisoksi henkilön, joka jäisi meidän yhteiseen kotiin jouluksi.
Eri juttu silloin, jos itseään ei kiinnosta lähteä toisen vanhempien luokse jouluksi.
Silloin ei niin väliä. - Selvennyksen vuoksi
naishenkilö kirjoitti:
Jos avokkisi ei tuon vertaa pysty seisomaan rinnallasi, että tekisi selväksi mammalleen, että te olette pari, niin...no, jääköön sanomatta; päättele itse!Onko pojalla ollut montakin avokkia ennen sinua?
Joskus tilanne voi olla, että pojalla vaihtuu avokki niin usein, että anoppi on päättänyt, ettei tutustu kehenkään, ennen kuin on papin aamen sanottu.
Minulla oli aikanaan työtoverina kaunishampainen ja kiharatukkainen nuorimies, jonka koko omaisuus oli putkikassissa. Hänellä oli aina muhimassa uusi suhde, kun vanhan avovaimon kanssa alkoi mennä välit kireäksi. Hän huolehti aina siitä, että tyttöystävällä oli oma asunto.
- 3xäiti
Meidän suhteen alussa tilanne oli samanlainen kun sinulla.
Ensi visiitiltä tehtiin lähtöä anoppi kysyi pojaltaan koska hän tulee uudelleen kylään?
Sanoin suoraan miehelleni ettei minua ole kutsuttu niin en lähde mukaan,mutta eipä lähtenyt miehenikään.
Seuraavalla kerralla kutsu koski molempia!
Jos avokkisi on niin äidin perään anna mennä,luulisi hänen puolustavan sinua mahdollista vaimoa ja lasten äitiä!
Anoppien on turha vetää hernettä nenään mutta niin se vaan on että niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan,kohtele miniääsi samoin kun haluat että sinua kohdellaan!
Jos anoppi on täys paska miniäänsä kohtaan,sitä saa mitä tilaa!- vasta sitten voin sanoa kan...
Minua ap.n teksti ei oikein vakuuttanut.
Oletan, että kyseessä on aikuinen avopari? Onko näin?
Onko avopoika (salaa) samaa mieltä kuin miniäkokelas luulee anoppikokelaan olevan?
Ajatteleeko avomies siis siihen tapaan, että yhdessä asumisenne on väliaikaista?
Mistä tämä ap:n selkeä alemmuudentunne tulee?
Kuka sitä lietsoo? Avomies? Vai menneisyyden epäluuloinen haamu?
Tukeudut, hyvä ap, liikaa avon:n välittämiin luuloihin ja puheisiin. Tarkistaisin ensin ne. Avokas ei tunnu oikein sitoutuneen teidän yhteiseen liittoonne.
Aika harvoin kai melko tuntemattomat ihmiset vihaavat toisiaan.
Puhuit jotakin kielivaikeuksistakin.
Käsitinkö nyt oikein, että teillä kaikilla ei ole sama äidinkieli? Onko sama kulttuuritausta?
Sanoit jo, että eri koulutustausta. Vai käsitinkö väärin? Avomies siis on akateeminen, sinä et? - kummallista käytöstä
vasta sitten voin sanoa kan... kirjoitti:
Minua ap.n teksti ei oikein vakuuttanut.
Oletan, että kyseessä on aikuinen avopari? Onko näin?
Onko avopoika (salaa) samaa mieltä kuin miniäkokelas luulee anoppikokelaan olevan?
Ajatteleeko avomies siis siihen tapaan, että yhdessä asumisenne on väliaikaista?
Kuka sitä lietsoo? Avomies? Vai menneisyyden epäluuloinen haamu?
Tukeudut, hyvä ap, liikaa avon:n välittämiin luuloihin ja puheisiin. Tarkistaisin ensin ne. Avokas ei tunnu oikein sitoutuneen teidän yhteiseen liittoonne.
Käsitinkö nyt oikein, että teillä kaikilla ei ole sama äidinkieli? Onko sama kulttuuritausta?
Sanoit jo, että eri koulutustausta. Vai käsitinkö väärin? Avomies siis on akateeminen, sinä et?Oletan, että kyseessä on aikuinen avopari? Onko näin? -Kyllä yli 20v.
-Ei ole. Arvostaa kovasti ammattejani eikä itse tärkeile omalla koulutuksellaan.
-Ei kai? On puhunut ihan vakiintumisesta, avioliitos ja perheestä tulevaisuudessa. Nyt molemmilla opiskelut kesken.
Kuka sitä lietsoo? Avomies? Vai menneisyyden epäluuloinen haamu? -Menneisyydessä ei ole ongelmia. Olen itse suvaitsevainen, sosiaalinen ja ystävällinen ihminen, joka tulee yleisesti ottaen ihmisten kanssa toimeen. En tunne alemmuutta, mutta olen surullinen, kun en alkujaan kumpaakaan vanhemmista ole vihannut. Siksi yllätyin käytöksestä, kun itse alkujaan pidin vanhemmista. Apesta voisin sanoa pitäväni vieläkin ja antaneeni anteeksi. Avomies ei lietso, meillä vain on parisuhteen peruspilareina mm. avoimuus ja rehellisyys. Avomieskin yllätyi äitinsä näin rajusta käytöksestä.
-Miksi avon perheellä on sitten mennyt välit kaikkiin sukulaisiin/ ystäviin hänen äitinsä takia? Ja nyt minua ei hyväksytä. Vika minussa ja luuloissani?
Käsitinkö nyt oikein, että teillä kaikilla ei ole sama äidinkieli? -On sekä sama äidinkieli, että äiti ja lapset osaavat toista kieltä. Se on perheen kakkoskieli. Onko sama kulttuuritausta? -On elänyt nuoruudesta asti Suomessa. Mitään suurta kulttuurieroa ei ole. Sama uskonto ym.
Sanoit jo, että eri koulutustausta. Vai käsitinkö väärin? Avomies siis on akateeminen, sinä et? -Akateeminen, siis opiskelee. Itselläni on sekä ammatillinen koulutus(että yo). Käyn tällä hetkellä ammattikorkeakoulua. - itse täydellinen
Oletan, että kyseessä on aikuinen avopari? Onko näin? -Kyllä yli 20v.
-Ei ole. Arvostaa kovasti ammattejani eikä itse tärkeile omalla koulutuksellaan.
-Ei kai? On puhunut ihan vakiintumisesta, avioliitos ja perheestä tulevaisuudessa. Nyt molemmilla opiskelut kesken.
Kuka sitä lietsoo? Avomies? Vai menneisyyden epäluuloinen haamu? -Menneisyydessä ei ole ongelmia. Olen itse suvaitsevainen, sosiaalinen ja ystävällinen ihminen, joka tulee yleisesti ottaen ihmisten kanssa toimeen. En tunne alemmuutta, mutta olen surullinen, kun en alkujaan kumpaakaan vanhemmista ole vihannut. Siksi yllätyin käytöksestä, kun itse alkujaan pidin vanhemmista. Apesta voisin sanoa pitäväni vieläkin ja antaneeni anteeksi. Avomies ei lietso, meillä vain on parisuhteen peruspilareina mm. avoimuus ja rehellisyys. Avomieskin yllätyi äitinsä näin rajusta käytöksestä.
-Miksi avon perheellä on sitten mennyt välit kaikkiin sukulaisiin/ ystäviin hänen äitinsä takia? Ja nyt minua ei hyväksytä. Vika minussa ja luuloissani?
Käsitinkö nyt oikein, että teillä kaikilla ei ole sama äidinkieli? -On sekä sama äidinkieli, että äiti ja lapset osaavat toista kieltä. Se on perheen kakkoskieli. Onko sama kulttuuritausta? -On elänyt nuoruudesta asti Suomessa. Mitään suurta kulttuurieroa ei ole. Sama uskonto ym.
Sanoit jo, että eri koulutustausta. Vai käsitinkö väärin? Avomies siis on akateeminen, sinä et? -Akateeminen, siis opiskelee. Itselläni on sekä ammatillinen koulutus(että yo). Käyn tällä hetkellä ammattikorkeakoulua."Olen itse suvaitsevainen, sosiaalinen ja ystävällinen ihminen, joka tulee yleisesti ottaen ihmisten kanssa toimeen"
Omako huomiosi tämä on? Minua aina vähän ihmetyttää nämä kirjoitukset että "olen itse.... - kummallista käytöstä
itse täydellinen kirjoitti:
"Olen itse suvaitsevainen, sosiaalinen ja ystävällinen ihminen, joka tulee yleisesti ottaen ihmisten kanssa toimeen"
Omako huomiosi tämä on? Minua aina vähän ihmetyttää nämä kirjoitukset että "olen itse....Provo, mutta vastaan kumminkin. Ei, en ole pitänyt itseäni missään vaiheessa täydellisenä, mutta mielestäni on huomattava merkitys miten ylipäätänsä tulee elämässä toimeen muiden ihmisten kanssa. Minä tulen, vaikka en kaikista pitäisikään. En ole sentään niin epäkypsä, että alkaisin kellekään osoittamaan mieltä "mä en tykkää susta!", vaan osaan hoitaa tarvittavat asiat korrektisti ja se siitä. Ehkä anopissa ei ole vikaa vaan kaikissa sukulaisissa ja ystävissä, samoin minussa. ;) Olen ollut kohtelias ja ystävällinen anopille, kuten varmasti jokainen normaali ihminen, joka tutustuu puolisonsa vanhempiin. Painotankin sitä, että minulla ei koskaan ole ollut mitään hampaankolossa avon vanhempia kohtaan, mutta heillä tai ainakin anopilla on minua kohtaan.
- provo kirjoitus
Provo, mutta vastaan kumminkin. Ei, en ole pitänyt itseäni missään vaiheessa täydellisenä, mutta mielestäni on huomattava merkitys miten ylipäätänsä tulee elämässä toimeen muiden ihmisten kanssa. Minä tulen, vaikka en kaikista pitäisikään. En ole sentään niin epäkypsä, että alkaisin kellekään osoittamaan mieltä "mä en tykkää susta!", vaan osaan hoitaa tarvittavat asiat korrektisti ja se siitä. Ehkä anopissa ei ole vikaa vaan kaikissa sukulaisissa ja ystävissä, samoin minussa. ;) Olen ollut kohtelias ja ystävällinen anopille, kuten varmasti jokainen normaali ihminen, joka tutustuu puolisonsa vanhempiin. Painotankin sitä, että minulla ei koskaan ole ollut mitään hampaankolossa avon vanhempia kohtaan, mutta heillä tai ainakin anopilla on minua kohtaan.
Eipä ollutkaan provo, ihan asiaa olin kirjoittavani. Ehkä anoppikin tulee omasta ja ystäviensä mielestä toimeen hyvin muiden ihmisten kanssa. Itse olen tavannut lukuisia ihmisiä jotka sanovat itseään avoimiksi ja toisten kanssa toimeen tuleviksi ja samaan hengenvetoon alkavat puhua pahaa muista ihmistä. Mutta mustavat aina välillä painottaa että kuinka he tulevat toimeen toisten ihmisten kanssa.
Jos lasi on puoliksi täynnä vettä niin ajatteletko että "miksi se ei ole täynnä" vai "hienoa kun lasi on puolillaan vettä"?
Ja ehkäpä kypsä ihminen onkin se joka voi sanoa että jostain syystä me ei vaan tulla toimeen keskenämme ja en voi sanoa pitäväni sinusta mutta yritän. Kokeile kerran ja asiat alkavat luistaa paremmin.
Mutta, ehkä (toivottavasti) anoppisi muuttuu..
- ...........
vanhemmille voi olla tärkeää saada lapselleen sellainen ja sellainen puoliso. Mutta ne on vaan vanhempien toiveita ja haaveita,lapsi päättää loppupelissä aikuisena itse omista asioistaan...Miehen pitäisi tuossa tilanteessa puolustaa sinua,olla sinun takana jos haluaa sinut eikä äitiään. Kauhistuttaa sellaiset vanhat naiset,äidit,jotka ei nää et on olemassa muitakin ihmisiä siinä ympärillä,muitakin toimintatapoja elää kuin heidän tapansa.
- 3xäiti
...Näin!
Herranjestas sentään jos kaikkien miniöiden pitää muuttua sellaisiksi kun anopit!
Totta sekin että aina sitä haluaa omalle lapselleen "vaan parasta"millä mittarilla sekin mitataan?
Yleensä sellaiset tavallisista perheistä tulevat ovat kaiksta parhaita ei ole kusi noussut päähän!
Oma anoppi on kouluja käymätön mutta aina valmis arvostelemaan muita.
Kukaan ei osaa mitään jeene jeene minun ulkonäkö on anopille suurin arvostelun asia enkä tietenkään osaa mitään ,mutta minulla on valttikortti!eipähän ole poikaansa nähnyt moneen kuukauteen ,oppiihan kohtelemaan ihmisenä enhän minäkään arvostele hänen läskejään!Niin kun sanoin sitä saa mitä tilaa! - omat raput ensin...
3xäiti kirjoitti:
...Näin!
Herranjestas sentään jos kaikkien miniöiden pitää muuttua sellaisiksi kun anopit!
Totta sekin että aina sitä haluaa omalle lapselleen "vaan parasta"millä mittarilla sekin mitataan?
Yleensä sellaiset tavallisista perheistä tulevat ovat kaiksta parhaita ei ole kusi noussut päähän!
Oma anoppi on kouluja käymätön mutta aina valmis arvostelemaan muita.
Kukaan ei osaa mitään jeene jeene minun ulkonäkö on anopille suurin arvostelun asia enkä tietenkään osaa mitään ,mutta minulla on valttikortti!eipähän ole poikaansa nähnyt moneen kuukauteen ,oppiihan kohtelemaan ihmisenä enhän minäkään arvostele hänen läskejään!Niin kun sanoin sitä saa mitä tilaa!Jos on anoppisi kouluttamaton, niin taidat olla sinäkin. Tekstistäsi näin päättelen.
- väärin asiat
Menet vain mukaan, kun miehesikin menee. Ehkä oikeasti kuvittelet vain, ette olisi tervetullut. Vai odotako muodon vuoksi, että kutsu olisi sanallinen ja tehtäisiin sinun kuultesi. Ehkä appivanhemmat ei todellakaan ajattele niin kuin sinä kuvittelet heidän ajattelevan. MInusta tuntuu, että kärsit uonosta itsetunnosta ja tunnet siksi alemmuudentunnetta,johon ei olisi edes syytä. Lopeta moinen ajatusmalli ja alat vain kulkea kylässä miehesi mukana.
- monen miniän anoppi
Samaa mieltä kuin edellinen: rupea kuule ap. olemaan avoin elämän monimuotoisuudelle, ole edelleen ystävällinen ja hyvätapainen, älä murjota tyhjästä! Elämä on liian lyhyt kaikkeen tuollaiseen törkyyn. Elä omillasi mutta ilman muuta muiden keskellä.
Sinulla on todennäköisesti hyvä mies, ehkä vähän epävarma vielä, mutta kyllä se siitä. Joskus vie aikansa, ennen kuin tutustuu uusiin ihmisiin, esim anoppi miniään ja päinvastoin.
Olen se, joka tuossa yllä kyseli Sinulta tarkkoja tietoja. Vastailit aika selväjärkisesti ja avoimesti, mistä arvelen Sinut kehityskelpoiseksi ;-)) miniäksi.
Näin sanelee miniä anoppi edelleen melko nuori työikäinen nainen. Eivät kaikki anopit ole vanhuksia, sairaita, juoppoja, pahansuopia. Kuten eivät miniätkään.
Minun anoppini oli 49-vuotias, kun menin naimisiin. Minä olin 48, kun ensimmäisen miniän sain. Siis vankasti työelämässä ja mummukin alle viiskymppisenä.
Terveiset ja hyvän jatkon toivotukset Sinulle, ap.
toivoo KK
- ja toimi heti
Ei sinun tarvitse saada kutsua miehen sukulaisiin, vaan voit tietysti mennä sinne hänen mukanaan, ilman erillistä kutsua. Oikeastaan sinun kuuluukin mennä, ja he luultavasti ihmettelevät miksi et ole koskaan miehesi mukana. Ehkä anoppi suhtautuukin sinuun nurjasti siksi että on loukkaantunut kun et käy heillä. Sukulaisissa yleensä käydään kutsumatta!
Mene ihmeessä aina miehesi mukana ihan luontevasti, ei siihen tarvitse pyyntöjä eikä kutsuja. Samalla korjaat välillänne vallitsevan oudon tilanteen vähäeleisesti ja ilman mitään välienselvittelyä.
Terveisten lähettäminenkin viittaa siihen ettei heillä ole mitään sinua vastaan ja haluavat olla tekemisissä.- kummallista käytöstä
Kiitos vastauksista.
Tulkitsen etten ole tervetullut, koska vanhemmat pyytävät aina avoa tulemaan "tulisitko" eikä "tuletteko". Avo ei ole koskaan ollut ottamassa minua mukaan juuri sen takia. Eivät he ole koskaan ihmetelleet miksi en ole mukana. En kehtaisi tuppautua mukaan ilman kutsua. Avo vain hyssyttelee "toivotaan, että tilanne rauhoittuu".
Toinen ilmiö on ollut, että jos anoppi on lähettänyt jotain syötävää mukana tms. se on ollut aina vain avolle; mukaan lukien esim. tuliaiset ulkomailta.
No, joka tapauksessa anoppi ja appi on kutsuttu meidän luokse kahvittelemaan (tämäkin oli alkujaan minun ehdotus, avolle ei tullut mieleenkään), joten kenenkään on turha väittää, etten olisi yrittänyt luoda välejä. Katsotaan miten käy, kun tulevat. Anopin käytöksestä sen näkee, missä mennään. :) - tässä ehdotus
Kiitos vastauksista.
Tulkitsen etten ole tervetullut, koska vanhemmat pyytävät aina avoa tulemaan "tulisitko" eikä "tuletteko". Avo ei ole koskaan ollut ottamassa minua mukaan juuri sen takia. Eivät he ole koskaan ihmetelleet miksi en ole mukana. En kehtaisi tuppautua mukaan ilman kutsua. Avo vain hyssyttelee "toivotaan, että tilanne rauhoittuu".
Toinen ilmiö on ollut, että jos anoppi on lähettänyt jotain syötävää mukana tms. se on ollut aina vain avolle; mukaan lukien esim. tuliaiset ulkomailta.
No, joka tapauksessa anoppi ja appi on kutsuttu meidän luokse kahvittelemaan (tämäkin oli alkujaan minun ehdotus, avolle ei tullut mieleenkään), joten kenenkään on turha väittää, etten olisi yrittänyt luoda välejä. Katsotaan miten käy, kun tulevat. Anopin käytöksestä sen näkee, missä mennään. :)Hieno juttu että olette kutsuneet heidät!
Kokeileppa kuitenkin, että myös lähdet muina miehinä mukaan kyläilemään sinne. Jos he puhuvat miehestäsi yksikössä, suhtaudu siihen kuin he puhuisivat teistä molemmista. Ole kuin et kuulisikaan mitään sinua syrjiviä puheita. Näin voisit vähitellen opettaa hidät siihen, että kuulut perheeseen. Stemppiä! - miehes osuudesta
tässä ehdotus kirjoitti:
Hieno juttu että olette kutsuneet heidät!
Kokeileppa kuitenkin, että myös lähdet muina miehinä mukaan kyläilemään sinne. Jos he puhuvat miehestäsi yksikössä, suhtaudu siihen kuin he puhuisivat teistä molemmista. Ole kuin et kuulisikaan mitään sinua syrjiviä puheita. Näin voisit vähitellen opettaa hidät siihen, että kuulut perheeseen. Stemppiä!ja vielä se, että sovi miehesi kanssa tästä käytännöstä niin että hänen pitäisi olla sataprosenttisesti auttamassa ja rohkaisemassa sua sisälle perheeseen. Hyssyttelemällä ja pelkäämällä appivanhempien suhtautumista asia ei ainakaan parane
- kutsu kylään
molempia, mutta yhdessä mennään kuitenkin, sen jälkeen kauppaan tai jtn muuta. En minäkään erikseen häntä ja miesystävää kutsu... En sitten tiedä haluaako tämä äiyi vain nähdä poikansa... Ehkä ei kannata vetää herneitä nenään, vaan antaa ukon juosta, ota sinä vaikka vaahtokylpy ja pari viinilasillista sillä aikaa, voit kohottaa maljan anopille, joka on kusipää!
- Marjo27
Mie en kyllä muista et anoppi ois koskaa meitä pyytäny kylään. Mie ite miehelle ehotan et mentäskö heikseille kylään ja sit hää soittaa et oltas tulossa tai sit vaan mennää. Toki anoppi miehelle joskus soittaa et siinä&tässä tarviais apua ja kyllä silti molemmat mennää. Ei siihe miusta mitää erillistä kutsua tarvita.
Ja sanotaan nyt sekin, että anoppi ei tykkää miusta. Mut on alkany hyväksyy sen, että ei miusta eroon pääse vaikka kuin sanois mitä.
Et miehen mukaa vaan, oli kutsuttu erikseen tai ei. Kyl se siitä. Ei ainakaa auta yhtää jos jättäydyt aina kotiin, jotain erillistä kutsua oottaan mitä ei selkeesti oo tulossa.- ei tehdä tekemällä ongelmaa
Eikä meilläkään ole kutsuttu appivanhemmille kylään. Mennään silloin kun ehditään ja satutaan siellä päin liikkumaan. Joskus pyytävät miestä käymään ja tekemään jonkun homman, ja minä lähden aina mukaan, koska meillä on tapana kulkea yhdessä. Aina on käyty anopilla yhdessä miehen kanssa, eikä kutsuja olla odotettukaan
- tilanne----------
ei yhtään häiritse avokkiasi, ehdotan, että lähdet käpälämäkeen vielä, kun olette lapsettomia! Se on ihan sama, mitä appivanhemmat duunaavat, mutta jos puoliso on noin älytön, että tuon hyväksyy, ei sellaiseen ihmiseen kannata kauheasti panostaa. Ei hän sinusta riittävästi välitä, jos ei ota huomioon sinun tunteitasi ja sitä, miten hänen vanhempasi loukkaavat sinua!
- tuunari_mikko
Sinun ja anopin reaktioista päätellen olet mukava nuori nainen ;)
Anoppisi lienee omasta mielestään pikkusen muita parempi, ehkä pikkusen besserwisseri. Anoppisi pönkittää omaa paremmuuttaa haukkumalla muita ihmisiä. Sinut hän haukkuu sinun miehellesi, koska se on anopille hyvin luontevaa ;( Haukkuminen ei siis johdu sinusta millään tavalla, anopille ei vain kelpaa mikään, kun se on itse kaikkia muita parempi.. (säälittävää)
Tossa tilanteessa miehesi ei ole vielä itsenäistynyt, eikä uskalla uhmata äitiä millään tavalla.. Hän on todennäköisesti sisimmässään melko epävarma.
Noh. otat ohjat käsiisi. Ilmoitat vain miehellesi, että tulet mukaan, kun hän seuraavan menee vanhemmillensa. Lopetat kyselyn ja toimit jos homma menee kummalliseksi. Olet jo iso ;) - ihmetellen
onko mielessäsi koskaan käynyt että ehkä anoppilassa ei tiedetä että odotat kutsua erikseen fanfaarien ja henkilökohtaisen lähetin kera?Ehkä anoppisi on loukkaantunut sinulle siitä ettei sinua ole näkynyt niiden pari eka kerran jälkeen. Itsellä anoppi soittaa vaan isännälle että tule vkl ja siitä ei ole kysymystäkään että tulenko minä ja tyttäreni vai emme. tyttäreni ei edes ole heidän lapsenlapsensa mutta silti he ovat hänelle kuin isovanehmmat ja kutsuvatkin itseäään mummiksi ja ukiksi ihan yhteispäätöksellä kun on niin pieni tyttö vielä.ehkä tuo teidän kierre johtuu vaan siitä että kuvittelet että koska ei oo nimellä kutsuttu niin ei voi tulla. Kun te ootte pari!!!!.Ja jos kutsutaan toinen niin, kylä mun ajatuksissa se tarkottaa että ottasin kyllä oman ukkoni mukaan oli pyydetty eli ei
- Kummallista käytöstä
Höpsistä. Kyllä se kutsu on käynyt vain avolleni. Kyläillessä paikalla on puitu huonoja ominaisuuksiani. Menisin mukaan, jos avo niin edes ehdottaisi. Meidän sukulais- ja tuttavapiirissä ja kavereiden kanssa keskustellessa, on kyllä tullut ilmi, että molemmat kutsutaan eikä kutsua ole osoitettu vain toiselle.
Viimeksi olivat täällä kylässä, mutta vastakutsu olikin sellainen, että appi olisi halunnut viedä anopin, avon ja hänen veljensä syömään ravintolaan. Minä en siis ollut tervetullut mukaan. Tulipa taas mukava olo. Onneks avo ei päässyt menemään ja sanoin kyllä suoraan mitä mieltä olen moisesta epäkohteliaisuudesta.
No, asiasta on nyt keskusteltu avon kanssa tiukkaan sävyyn. Jos muutosta ei tapahdu...ei ole vaikeaa arvata miten tulee käymään... - surullinen anoppi
Olen anoppi ja pyydettiin kylään, mutta menemään ilman avomiestäni. Että näinkin voi olla. Meninkö ? EN
- kylään
surullinen anoppi kirjoitti:
Olen anoppi ja pyydettiin kylään, mutta menemään ilman avomiestäni. Että näinkin voi olla. Meninkö ? EN
Kyllä hyviin tapoihin kuuluu kutsua molemmat. Oma poikanii on 23 vuotias ja kerran erehdyin sanomaan, että tule syömään. Välittömästi kuului kommenti, että heitä on kaks. Hyviin tapoihin on myös olla menemättä jos selvästi pyyntö sanotaan yksikössä. Täällä ei näköjään ymmärretä kutsu sanaa. Esim. kuka teistä kehtaa mennä kyläileen jos teidän kuullen sanotaan vaikka miehellenne, että tule siis.. T.U.L.E käymään, syömään.. Silloin teitä ei ole pyydetty. Minä en ainakaan niin moukka olisi, että en ymmärtäisi pyynnön koskevan vain miestäni.!!!!!!! Kutsua ei varmasti tarvitse erikseen laittaa vaan sanoa TULKAA!!!!
- 8
kylään kirjoitti:
Kyllä hyviin tapoihin kuuluu kutsua molemmat. Oma poikanii on 23 vuotias ja kerran erehdyin sanomaan, että tule syömään. Välittömästi kuului kommenti, että heitä on kaks. Hyviin tapoihin on myös olla menemättä jos selvästi pyyntö sanotaan yksikössä. Täällä ei näköjään ymmärretä kutsu sanaa. Esim. kuka teistä kehtaa mennä kyläileen jos teidän kuullen sanotaan vaikka miehellenne, että tule siis.. T.U.L.E käymään, syömään.. Silloin teitä ei ole pyydetty. Minä en ainakaan niin moukka olisi, että en ymmärtäisi pyynnön koskevan vain miestäni.!!!!!!! Kutsua ei varmasti tarvitse erikseen laittaa vaan sanoa TULKAA!!!!
tässähän tämä tulikin,mitä siihen enää lisäämään. näin se menee
- sillä lailla
Avosi on vätys, kun ei asetu sinun puolellesi tässä asiassa. Tämä loppuisi siihen, että ilmoittaisi äidilleen, ettei hyväksy tälläistä käytöstä sinua kohtaan. Mikäli molemmat eivät ole tervetulleita, niin emme sitten tule kumpikaan. Näin pitäisi miehesi laittaa äitinsä ruotuun, mikäli olisi tosimies. Aivana satavarmasti anopin käytös muuttuisi, eihän halua menettää poikaansa.
- miehen asia
Kyllä se on sinun avomiehesi asia kutsua sinut mukaan kun menee sukulaisiinsa. Anoppi tai muutkaan eivät voi tietää, onko suhteenne niin vakiintunut että kuljette yhdessä sukulaisissa, joten he odottavat sen tiedon mieheltäsi. Muutenkin on miehesi asia huolehtia siitä että tutustut sukulaisiin ja sinut otetaan sisälle sukuun. Älä siis moiti anoppia tässä asiassa vaan miestäsi!
Minuakaan ei ole koskaan "kutsuttu" anoppilaan, vaan olen mennyt sinne mieheni mukana, koska mies on halunnut minut mukaansa. Meillä on yleensäkin tapana kyläillä ja kulkea yhdessä. Ei ole edes tullut mieleen odottaa kutsua, ja olen tuntenut itseni tervetulleeksi.
Entä miehesikö kertoi että anoppi pitää sinua alikoulutettuna, vai mistä tiedät? Miehen ei tulisi lietsoa välillenne epäluuloisuutta vaan päinvastoin tasoittaa ja selittää asioita parhain päin. - mies asialle
miehen asia kirjoitti:
Kyllä se on sinun avomiehesi asia kutsua sinut mukaan kun menee sukulaisiinsa. Anoppi tai muutkaan eivät voi tietää, onko suhteenne niin vakiintunut että kuljette yhdessä sukulaisissa, joten he odottavat sen tiedon mieheltäsi. Muutenkin on miehesi asia huolehtia siitä että tutustut sukulaisiin ja sinut otetaan sisälle sukuun. Älä siis moiti anoppia tässä asiassa vaan miestäsi!
Minuakaan ei ole koskaan "kutsuttu" anoppilaan, vaan olen mennyt sinne mieheni mukana, koska mies on halunnut minut mukaansa. Meillä on yleensäkin tapana kyläillä ja kulkea yhdessä. Ei ole edes tullut mieleen odottaa kutsua, ja olen tuntenut itseni tervetulleeksi.
Entä miehesikö kertoi että anoppi pitää sinua alikoulutettuna, vai mistä tiedät? Miehen ei tulisi lietsoa välillenne epäluuloisuutta vaan päinvastoin tasoittaa ja selittää asioita parhain päin.Olen samaa mieltä, että miehesi tehtävä on toimia välittäjänä ja tehdä heille selväksi että te olette todella vakiintunut pari, joka tekee sukulaisvierailut yhdessä. Jos he esittävät kutsun yksikössä, miehesi voi sanoa että tulemme sitten molemmat! Mene rohkeasti mukaan ja totuta heidät siihen että te kuulutte nyt yhteen parina. Puhu asia kertakaikkiaan selväksi miehellesi - vai onko niin että mies ei pidä sinua vielä perheeseen ja sukuun kuuluvana?
- vaihtoehtoja
mies asialle kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että miehesi tehtävä on toimia välittäjänä ja tehdä heille selväksi että te olette todella vakiintunut pari, joka tekee sukulaisvierailut yhdessä. Jos he esittävät kutsun yksikössä, miehesi voi sanoa että tulemme sitten molemmat! Mene rohkeasti mukaan ja totuta heidät siihen että te kuulutte nyt yhteen parina. Puhu asia kertakaikkiaan selväksi miehellesi - vai onko niin että mies ei pidä sinua vielä perheeseen ja sukuun kuuluvana?
Ehkäpä appivanhemmat luulevat että et halua käydä heillä, eivätkä halua painostaa tai tuppautua. Tällainen väärinkäsitys voi syntyä monesta syystä. Esim, niin että kun et ole tullut kylään miehesi mukana, he ovat tulkinneet sen niin että et ole halunnut tulla, eivätkä halua sinun tulevan vastentahtoisesti. Tai ehkä he ovat tulkinneet varovaista käytöstäsi virheellisesti, että et pidä heistä. Tai kenties miehesi ei ole niin varma suhteenne pysyvyydestä että haluaisi sinua vielä mukaan perheeseensä? Selvitä asia, normaalitilanne tuo ei kuitenkaan ole.
- Anopin typerys
vaihtoehtoja kirjoitti:
Ehkäpä appivanhemmat luulevat että et halua käydä heillä, eivätkä halua painostaa tai tuppautua. Tällainen väärinkäsitys voi syntyä monesta syystä. Esim, niin että kun et ole tullut kylään miehesi mukana, he ovat tulkinneet sen niin että et ole halunnut tulla, eivätkä halua sinun tulevan vastentahtoisesti. Tai ehkä he ovat tulkinneet varovaista käytöstäsi virheellisesti, että et pidä heistä. Tai kenties miehesi ei ole niin varma suhteenne pysyvyydestä että haluaisi sinua vielä mukaan perheeseensä? Selvitä asia, normaalitilanne tuo ei kuitenkaan ole.
Täällä on todella moukkamaista porukkaa. Erikseen ei kutsua tarvi laittaa....onko ap pyytänyt sitä...EI!!!!!
Vaan normaaleihin... SIIS NORMAALEIHIN käytöstapoihin kuuluu sanoa TULKAA. Ja sen ymmärtää varmasti anoppikin, että sanoo monikossa. Väitän, että tuo "TULE" sana on ilkeyttä. Jos miehesi on fiksu niin hän sanoo, että teitä on kaksi ja jää menemättä kylään, kunnes tulee sana TULKAA!!!!!! Eriasia on jos menee noin vain käymään (jos yleensä on tapana) silloin voi mennä yhdessä. MUTTA hyvät ihmiset jos anoppi ihan julkisesti pyytää, että TULE se tarkoittaa myös sitä yksikössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k314004- 422699
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412687Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302413
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3132239- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481622- 1411497