Hei! Olen pyytänyt matkan takia viikon palkatonta vapaata ja työvuorolistaan on merkitty VL (vuosiloma?) maanantaista lauantaihin. Miten on, lasketaanko palkattoman vapaan päivät vuosilomapäivien tapaisesti (eli 6pv)? Itse olin kuvitellut sen olevan pituudeltaan vain 5pv. Normaali työviikkoni on ma-pe enkä ole vielä ansainnut montaakaan varsinaista lomapäivää.
Viikon palkaton vapaa 5 vai 6 pv?
6
6394
Vastaukset
- ma-pe työssä
Esimerkiksi meillä 5 päiväistä ma-pe viikkoa tekevä henkilö voi saada noita palkattomia harkinnanvaraisia työvapaita vain, jos on palkatta poissa koko viikon ma-la eli 7 päivää. Ja lisäksi ensisijaisesti pitää ottaa vuosilomaa, jos vuosilomapäiviä on jäljellä.
Tämän lomavuoden vuosilomapäiviä voi pitää myös ennen 2.5. alkavaa lomakautta, jos siitä sopii työnantajan kanssa. Vaikuttaa vähän siltä, että olet tietämättäsi tullut sopineeksi työnantajasi kanssa, että olet ko. viikon vuosilomalla ja saat siltä ajalta vuosilomapalkkaa ja samalla kuluu 6 vuosilomapäivää. - jkljklkölj
Oliskohan yksinkertaisesti kyse siitä, että käyettävissä ei ole omaa merkintää palkattomalle vapaalle? Tai että palkatonta vapaata ei haluta mainostaa. Palkanmaksun suhteen ei voi ottaa kantaa, koskapa ei tiedä millainen palkkaus sinulla on.
- yksinkertaiselta ihmiseltä
Mene kysymään siltä, joka tekee työvuorolistat, mitä VL tarkoittaa tässä tapauksessa.
- menee
No jos sinne on merkitty vuosiloma, se ei ole sitten palkatonta vapaata. Vuosiloma kuluttaa päivät ma-la. Palkaton vapaa normaalit työpäivät.
- Ei enää ymmyrkäinen
Kiitos vastauksistanne, ajattelin ensin kysyä yleistä mielipidettä/kokemusta kun ei ole aikaisemmin tarvinnut pyytää viikkoa palkatonta. Puhuin asiasta töissä ja asia korjaantuu työvuorolistaan ensi viikolla eli 5pv omaa lomaa, ei kulu vuosilomapäiviä.
- Kukskaft
Viime kesänä jäi pitämättä 2vko lomaviikkoa.työnantaja maksoi nämä, mutta jäi pitämättä.
Nyt työnantaja vaati että pidän nämä kaksiviikkoa (10pv) jotka on jo maksettu. Nyt työnantaja tämän lisäksi vähentää nämä 2 lauantaipäivää palkasta.
Sairasta hommaa! Jos oisin kesällä pitänyt 2vko niin no problem.
Jälkikäteen täytyy maksaa takaisin 2 launtaipäivää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833739Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1071114
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165865- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745