Oletko koskaan miettinyt, että sinut on tehty räjähtäneen tähden jäänteistä?
Hassu ajatus
36
703
Vastaukset
- lkdfsjfs
on tehty uuden tähden alkioista.
- lkdfsjfs
buddy-love kirjoitti:
Omasta auringosta ei tule supernovaa.
asioita liian lyhyellä perpektiivillä. Olkoonkin niin, että maapallon aurinko luhistuu, minusta voi tulla jonkin toisen auringon osanen. Suurempi massa vetää pienempää puoleensa.
lkdfsjfs kirjoitti:
asioita liian lyhyellä perpektiivillä. Olkoonkin niin, että maapallon aurinko luhistuu, minusta voi tulla jonkin toisen auringon osanen. Suurempi massa vetää pienempää puoleensa.
Mahdollista, mutta todennäköisyys on pieni.
- lkdfsjfs
buddy-love kirjoitti:
Mahdollista, mutta todennäköisyys on pieni.
Ikuisuus on vielä pidempi aika kuin se, jota ehkä ajattelit.
lkdfsjfs kirjoitti:
Ikuisuus on vielä pidempi aika kuin se, jota ehkä ajattelit.
Maailmankaikkeus laajenee jatkuvasti ja meillä on yhä pidempi matka kaikkialle. Ainut mahdollisuus on törmäys toiseen galaksiin, jossa kohdallemme sattuisi lähes suora osuma. Törmäys on tulossa (muistaakseni Andromeda), mutta galaksit ovat niin tavattoman harvoja, ettei niissä yleensä tapahdu kovinkaan paljon lähikosketuksia. Mahdollisuus on siis olemassa, mutta se ei ole kovin todennäköinen.
- lkdfsjfs
buddy-love kirjoitti:
Maailmankaikkeus laajenee jatkuvasti ja meillä on yhä pidempi matka kaikkialle. Ainut mahdollisuus on törmäys toiseen galaksiin, jossa kohdallemme sattuisi lähes suora osuma. Törmäys on tulossa (muistaakseni Andromeda), mutta galaksit ovat niin tavattoman harvoja, ettei niissä yleensä tapahdu kovinkaan paljon lähikosketuksia. Mahdollisuus on siis olemassa, mutta se ei ole kovin todennäköinen.
laajenemisvaiheen jälkeen oletetaan seuraavan supistumisvaihe. Tosin voi olla, että muut maailmankaikkeudet, joita voi olla olemassa, vaikuttavat ennenkuin omamme alkaa supistua. Mulle on kuitenkin ihan sama, mä haluan vaan olla tähti niinkuin elvis (en niinkuin Britney tai Frederik).
lkdfsjfs kirjoitti:
laajenemisvaiheen jälkeen oletetaan seuraavan supistumisvaihe. Tosin voi olla, että muut maailmankaikkeudet, joita voi olla olemassa, vaikuttavat ennenkuin omamme alkaa supistua. Mulle on kuitenkin ihan sama, mä haluan vaan olla tähti niinkuin elvis (en niinkuin Britney tai Frederik).
Siltä ettei supistumista tule, vaan laajeneminen on ikuista. Itseasiassa näyttää siltä että nopeus on kiihtymässä.
- lkdfsjfs
buddy-love kirjoitti:
Siltä ettei supistumista tule, vaan laajeneminen on ikuista. Itseasiassa näyttää siltä että nopeus on kiihtymässä.
se on, muttei loputtomasti, ehkä. Monet väittävät, että sitä seuraa supistuminen. Mutta vaikkei sitä seuraisikaan, äärettämällä ajanjaksolla voidaan kai olettaa, että kappaleet ja hiukkaset ennenpitkää törmäävät itseään isompiin massoihin ja ne edelleen kiintotähtiin?
lkdfsjfs kirjoitti:
se on, muttei loputtomasti, ehkä. Monet väittävät, että sitä seuraa supistuminen. Mutta vaikkei sitä seuraisikaan, äärettämällä ajanjaksolla voidaan kai olettaa, että kappaleet ja hiukkaset ennenpitkää törmäävät itseään isompiin massoihin ja ne edelleen kiintotähtiin?
Kuitenkin että tähdet palavat loppuun ja kaikkeudesta tulee äärettömästi laajeneva kylmä ja pimeä tila, jossa etäisyydet ovat niin suuria ettei juuri mikään koskaan kohtaa.
- lkdfsjfs
buddy-love kirjoitti:
Kuitenkin että tähdet palavat loppuun ja kaikkeudesta tulee äärettömästi laajeneva kylmä ja pimeä tila, jossa etäisyydet ovat niin suuria ettei juuri mikään koskaan kohtaa.
on aika pitkä aika ottaen huomioon ihmisen tiedon ja sen tiedon kehittymisen, tieteistä, avaruuden rajoista tai sen ulottuvuudesta.
- joku muu
buddy-love kirjoitti:
Kuitenkin että tähdet palavat loppuun ja kaikkeudesta tulee äärettömästi laajeneva kylmä ja pimeä tila, jossa etäisyydet ovat niin suuria ettei juuri mikään koskaan kohtaa.
tätähän me todistamme joka päivä ihmisten kesken: kenellä on enää aikaa kohdata toinen ihminen? Tämä maailmamme tuntuu joskus niin kylmältä ja pimeältä tilalta.
- cookos
vaikka et sä tätä tosissas kysynytkään. Tuolta Venuksesta oisin tosin voinut lentää tähdenlentona. Se on niin kaunis ja kirkas.
Aluksi ei ollut kuin vetyä. Kaikki raskaammat alkuaineet on aikanaan tehty tähtien sisällä.
- cookos
buddy-love kirjoitti:
Aluksi ei ollut kuin vetyä. Kaikki raskaammat alkuaineet on aikanaan tehty tähtien sisällä.
ja jos asia on noin, niin tähdistä sit ollaan peräsin.Aihe on mulle kyl vieras, vaikkakin mielenkiintoinen...
Vaan en halua tietää, mihin ollaan menossa, se voi olla paljon järkympää.
- viimeksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000040895255
Tähdet eivät varsinaisesti räjähdä.- ...
Opettele nuolemaan ;)
- Gordion's complaint
Samoin kuin sitä, että jokaisen vesimolekyylin, jonka juot, on josku eläin joskus aikasemmin kussut.
Luojaan uskominen on todellakin joko helppoa tai vaikeaa...- kiiripokirus
muuttaa rakennettaan ja muodostuvat uudelleen. Mutta kusemisesta puheenollen, Nato on kehittänyt siivilän, jonka läpi ei pääse kuin puhdas vesi. Käytännössä voit siis virtsata pussiin tai laittaa siihen katuojan liejua ja juoda siitä puhdasta vettä.
- Gordion's complaint
kiiripokirus kirjoitti:
muuttaa rakennettaan ja muodostuvat uudelleen. Mutta kusemisesta puheenollen, Nato on kehittänyt siivilän, jonka läpi ei pääse kuin puhdas vesi. Käytännössä voit siis virtsata pussiin tai laittaa siihen katuojan liejua ja juoda siitä puhdasta vettä.
puhtaan juomaveden puute on siis teknisesti ratkaistu? Nato toimittaa noita sihtejä x-määrän Afrikkaan, Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan. Lasten ripulikuolleisuus sun muut tautikuolleisuudet romahtavat, kun Nestlen äidinmaidonvastiketta ei tarvi enää sekottaa saastuneeseen veteen...
Se on melkein yhtä hienoa, kuin tietää olevansa koostettu brontosauruksen kusesta. Gordion's complaint kirjoitti:
puhtaan juomaveden puute on siis teknisesti ratkaistu? Nato toimittaa noita sihtejä x-määrän Afrikkaan, Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan. Lasten ripulikuolleisuus sun muut tautikuolleisuudet romahtavat, kun Nestlen äidinmaidonvastiketta ei tarvi enää sekottaa saastuneeseen veteen...
Se on melkein yhtä hienoa, kuin tietää olevansa koostettu brontosauruksen kusesta.On jo helpompi ja halvempi konsti. Taudinaiheuttajia sisältävää vettä pidetään ruukuissa auringossa ja kohonnut lämpötila tappaa pöpöt. Saasteet, ym. muut haitat saa pois hiekan ja hiilen läpi suodattamalla.
- Siis niinqu
kelaatsä et mut olis tehty epäsiistin Hollywood-tähden paskasta!!!
No ei siis nyt todellakaan. Phyifher! - gek-ko
"on tehty"? Oletat vahingossa tuohon jonkun tekijäolennon, jos sanot noin.
- Olen ajatellut.Ajattelee: on isiä ja äitejä, jotka ovat päättäneet tai päätyneet niiksi (ja ne siis tekevät).
- gek-ko
buddy-love kirjoitti:
Ajattelee: on isiä ja äitejä, jotka ovat päättäneet tai päätyneet niiksi (ja ne siis tekevät).
niin kuin ne tarkoituksella rakentaisivat jotain, mikä niiden mielestä on tähtipölyä. Ei ne niin tehneet.
Ne ajatteli nättiä mukulaa joka ei kippaa velliä lautaselta ja jolla on nätti tukka 1- vuotiskuvassa. Ja se soittaa klarinettia.
Vitut siitä mitään tullu. gek-ko kirjoitti:
niin kuin ne tarkoituksella rakentaisivat jotain, mikä niiden mielestä on tähtipölyä. Ei ne niin tehneet.
Ne ajatteli nättiä mukulaa joka ei kippaa velliä lautaselta ja jolla on nätti tukka 1- vuotiskuvassa. Ja se soittaa klarinettia.
Vitut siitä mitään tullu.Nyt päätät että ajattelet tuossa suhteessa vain tähtipölynjalostusyksiköitä ja kun joku pyöristymässä oleva tulee vastaan, niin toteat hänelle että hän on sellaista yksikköä valmistamassa :)
1-vuotiskuvia katsoessa keskustellaan sitten on tähtipöly hyvin kammattua ja järjestyksessä.- gek-ko
buddy-love kirjoitti:
Nyt päätät että ajattelet tuossa suhteessa vain tähtipölynjalostusyksiköitä ja kun joku pyöristymässä oleva tulee vastaan, niin toteat hänelle että hän on sellaista yksikköä valmistamassa :)
1-vuotiskuvia katsoessa keskustellaan sitten on tähtipöly hyvin kammattua ja järjestyksessä.normatiivinen puheenkäyttö- ja viittaustapa niin voidaan se sanoa noinkin.
Silti useimmiten ajatellaan, että kalliot, kivet ja ihmisen sisäelimet ovat muodostuneet.
Kalliomaalaukset, kivilattiat ja ihmisen sisäelimeen kajoavat leikkaukset ovat "tehty".
Öitä :) gek-ko kirjoitti:
normatiivinen puheenkäyttö- ja viittaustapa niin voidaan se sanoa noinkin.
Silti useimmiten ajatellaan, että kalliot, kivet ja ihmisen sisäelimet ovat muodostuneet.
Kalliomaalaukset, kivilattiat ja ihmisen sisäelimeen kajoavat leikkaukset ovat "tehty".
Öitä :)Nukkumaan on minunkin mentävä. Huomenna pitäisi hakea pari kaappia aika kaukaa.
- thin.ice
Niistä minut on tehty...
- En.kerro
ne juontaa siis suuret tähtiajatukseni :D
..mä en ole mikään räjähtänyt tähti.
Itte olet..ähäkutti!
Voisin kyllä olla räiskähtelevä tähtisade tai ilotulitusraketti...=D- kaikki..
maailmankaikkeuden litiumia raskaammat alkuaineet ovat peräisin kuolleista tähdistä.
Orgaanisen materian perusyksikkö eli hiili on huomattavasti litiumia raskaampaa.
Ilman hiiltä ei olisi elämää. Ei sinua eikä minua.
Näin siis tieteellisesti. - thin.ice
kaikki.. kirjoitti:
maailmankaikkeuden litiumia raskaammat alkuaineet ovat peräisin kuolleista tähdistä.
Orgaanisen materian perusyksikkö eli hiili on huomattavasti litiumia raskaampaa.
Ilman hiiltä ei olisi elämää. Ei sinua eikä minua.
Näin siis tieteellisesti.olenko lituimia vai hiiltä vai voisinko olla ihan vaan enkelipölyä ja kuunsäteitä niinkuin tähänkin asti...
- osa
thin.ice kirjoitti:
olenko lituimia vai hiiltä vai voisinko olla ihan vaan enkelipölyä ja kuunsäteitä niinkuin tähänkin asti...
sitä materiaa mitä syntyy kun tähtiä kuolee.
En jaksa liirumlaarumia.
Totesin vaan tieteellisen faktan.
- olen.
jotain sinnepäin olen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483
