Hassu ajatus

Oletko koskaan miettinyt, että sinut on tehty räjähtäneen tähden jäänteistä?

36

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkdfsjfs

      on tehty uuden tähden alkioista.

      • Omasta auringosta ei tule supernovaa.


      • lkdfsjfs
        buddy-love kirjoitti:

        Omasta auringosta ei tule supernovaa.

        asioita liian lyhyellä perpektiivillä. Olkoonkin niin, että maapallon aurinko luhistuu, minusta voi tulla jonkin toisen auringon osanen. Suurempi massa vetää pienempää puoleensa.


      • lkdfsjfs kirjoitti:

        asioita liian lyhyellä perpektiivillä. Olkoonkin niin, että maapallon aurinko luhistuu, minusta voi tulla jonkin toisen auringon osanen. Suurempi massa vetää pienempää puoleensa.

        Mahdollista, mutta todennäköisyys on pieni.


      • lkdfsjfs
        buddy-love kirjoitti:

        Mahdollista, mutta todennäköisyys on pieni.

        Ikuisuus on vielä pidempi aika kuin se, jota ehkä ajattelit.


      • lkdfsjfs kirjoitti:

        Ikuisuus on vielä pidempi aika kuin se, jota ehkä ajattelit.

        Maailmankaikkeus laajenee jatkuvasti ja meillä on yhä pidempi matka kaikkialle. Ainut mahdollisuus on törmäys toiseen galaksiin, jossa kohdallemme sattuisi lähes suora osuma. Törmäys on tulossa (muistaakseni Andromeda), mutta galaksit ovat niin tavattoman harvoja, ettei niissä yleensä tapahdu kovinkaan paljon lähikosketuksia. Mahdollisuus on siis olemassa, mutta se ei ole kovin todennäköinen.


      • lkdfsjfs
        buddy-love kirjoitti:

        Maailmankaikkeus laajenee jatkuvasti ja meillä on yhä pidempi matka kaikkialle. Ainut mahdollisuus on törmäys toiseen galaksiin, jossa kohdallemme sattuisi lähes suora osuma. Törmäys on tulossa (muistaakseni Andromeda), mutta galaksit ovat niin tavattoman harvoja, ettei niissä yleensä tapahdu kovinkaan paljon lähikosketuksia. Mahdollisuus on siis olemassa, mutta se ei ole kovin todennäköinen.

        laajenemisvaiheen jälkeen oletetaan seuraavan supistumisvaihe. Tosin voi olla, että muut maailmankaikkeudet, joita voi olla olemassa, vaikuttavat ennenkuin omamme alkaa supistua. Mulle on kuitenkin ihan sama, mä haluan vaan olla tähti niinkuin elvis (en niinkuin Britney tai Frederik).


      • lkdfsjfs kirjoitti:

        laajenemisvaiheen jälkeen oletetaan seuraavan supistumisvaihe. Tosin voi olla, että muut maailmankaikkeudet, joita voi olla olemassa, vaikuttavat ennenkuin omamme alkaa supistua. Mulle on kuitenkin ihan sama, mä haluan vaan olla tähti niinkuin elvis (en niinkuin Britney tai Frederik).

        Siltä ettei supistumista tule, vaan laajeneminen on ikuista. Itseasiassa näyttää siltä että nopeus on kiihtymässä.


      • lkdfsjfs
        buddy-love kirjoitti:

        Siltä ettei supistumista tule, vaan laajeneminen on ikuista. Itseasiassa näyttää siltä että nopeus on kiihtymässä.

        se on, muttei loputtomasti, ehkä. Monet väittävät, että sitä seuraa supistuminen. Mutta vaikkei sitä seuraisikaan, äärettämällä ajanjaksolla voidaan kai olettaa, että kappaleet ja hiukkaset ennenpitkää törmäävät itseään isompiin massoihin ja ne edelleen kiintotähtiin?


      • lkdfsjfs kirjoitti:

        se on, muttei loputtomasti, ehkä. Monet väittävät, että sitä seuraa supistuminen. Mutta vaikkei sitä seuraisikaan, äärettämällä ajanjaksolla voidaan kai olettaa, että kappaleet ja hiukkaset ennenpitkää törmäävät itseään isompiin massoihin ja ne edelleen kiintotähtiin?

        Kuitenkin että tähdet palavat loppuun ja kaikkeudesta tulee äärettömästi laajeneva kylmä ja pimeä tila, jossa etäisyydet ovat niin suuria ettei juuri mikään koskaan kohtaa.


      • lkdfsjfs
        buddy-love kirjoitti:

        Kuitenkin että tähdet palavat loppuun ja kaikkeudesta tulee äärettömästi laajeneva kylmä ja pimeä tila, jossa etäisyydet ovat niin suuria ettei juuri mikään koskaan kohtaa.

        on aika pitkä aika ottaen huomioon ihmisen tiedon ja sen tiedon kehittymisen, tieteistä, avaruuden rajoista tai sen ulottuvuudesta.


      • joku muu
        buddy-love kirjoitti:

        Kuitenkin että tähdet palavat loppuun ja kaikkeudesta tulee äärettömästi laajeneva kylmä ja pimeä tila, jossa etäisyydet ovat niin suuria ettei juuri mikään koskaan kohtaa.

        tätähän me todistamme joka päivä ihmisten kesken: kenellä on enää aikaa kohdata toinen ihminen? Tämä maailmamme tuntuu joskus niin kylmältä ja pimeältä tilalta.


    • cookos

      vaikka et sä tätä tosissas kysynytkään. Tuolta Venuksesta oisin tosin voinut lentää tähdenlentona. Se on niin kaunis ja kirkas.

      • Aluksi ei ollut kuin vetyä. Kaikki raskaammat alkuaineet on aikanaan tehty tähtien sisällä.


      • cookos
        buddy-love kirjoitti:

        Aluksi ei ollut kuin vetyä. Kaikki raskaammat alkuaineet on aikanaan tehty tähtien sisällä.

        ja jos asia on noin, niin tähdistä sit ollaan peräsin.Aihe on mulle kyl vieras, vaikkakin mielenkiintoinen...
        Vaan en halua tietää, mihin ollaan menossa, se voi olla paljon järkympää.


      • ...

        Opettele nuolemaan ;)


      • Niin näköjään.
        Kyllä tähdet räjähtävät jos massaa on riittävästi.


    • Gordion's complaint

      Samoin kuin sitä, että jokaisen vesimolekyylin, jonka juot, on josku eläin joskus aikasemmin kussut.

      Luojaan uskominen on todellakin joko helppoa tai vaikeaa...

      • kiiripokirus

        muuttaa rakennettaan ja muodostuvat uudelleen. Mutta kusemisesta puheenollen, Nato on kehittänyt siivilän, jonka läpi ei pääse kuin puhdas vesi. Käytännössä voit siis virtsata pussiin tai laittaa siihen katuojan liejua ja juoda siitä puhdasta vettä.


      • Gordion's complaint
        kiiripokirus kirjoitti:

        muuttaa rakennettaan ja muodostuvat uudelleen. Mutta kusemisesta puheenollen, Nato on kehittänyt siivilän, jonka läpi ei pääse kuin puhdas vesi. Käytännössä voit siis virtsata pussiin tai laittaa siihen katuojan liejua ja juoda siitä puhdasta vettä.

        puhtaan juomaveden puute on siis teknisesti ratkaistu? Nato toimittaa noita sihtejä x-määrän Afrikkaan, Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan. Lasten ripulikuolleisuus sun muut tautikuolleisuudet romahtavat, kun Nestlen äidinmaidonvastiketta ei tarvi enää sekottaa saastuneeseen veteen...

        Se on melkein yhtä hienoa, kuin tietää olevansa koostettu brontosauruksen kusesta.


      • buddy-love
        Gordion's complaint kirjoitti:

        puhtaan juomaveden puute on siis teknisesti ratkaistu? Nato toimittaa noita sihtejä x-määrän Afrikkaan, Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan. Lasten ripulikuolleisuus sun muut tautikuolleisuudet romahtavat, kun Nestlen äidinmaidonvastiketta ei tarvi enää sekottaa saastuneeseen veteen...

        Se on melkein yhtä hienoa, kuin tietää olevansa koostettu brontosauruksen kusesta.

        On jo helpompi ja halvempi konsti. Taudinaiheuttajia sisältävää vettä pidetään ruukuissa auringossa ja kohonnut lämpötila tappaa pöpöt. Saasteet, ym. muut haitat saa pois hiekan ja hiilen läpi suodattamalla.


    • Siis niinqu

      kelaatsä et mut olis tehty epäsiistin Hollywood-tähden paskasta!!!

      No ei siis nyt todellakaan. Phyifher!

    • gek-ko

      "on tehty"? Oletat vahingossa tuohon jonkun tekijäolennon, jos sanot noin.

      - Olen ajatellut.

      • Ajattelee: on isiä ja äitejä, jotka ovat päättäneet tai päätyneet niiksi (ja ne siis tekevät).


      • gek-ko
        buddy-love kirjoitti:

        Ajattelee: on isiä ja äitejä, jotka ovat päättäneet tai päätyneet niiksi (ja ne siis tekevät).

        niin kuin ne tarkoituksella rakentaisivat jotain, mikä niiden mielestä on tähtipölyä. Ei ne niin tehneet.

        Ne ajatteli nättiä mukulaa joka ei kippaa velliä lautaselta ja jolla on nätti tukka 1- vuotiskuvassa. Ja se soittaa klarinettia.

        Vitut siitä mitään tullu.


      • gek-ko kirjoitti:

        niin kuin ne tarkoituksella rakentaisivat jotain, mikä niiden mielestä on tähtipölyä. Ei ne niin tehneet.

        Ne ajatteli nättiä mukulaa joka ei kippaa velliä lautaselta ja jolla on nätti tukka 1- vuotiskuvassa. Ja se soittaa klarinettia.

        Vitut siitä mitään tullu.

        Nyt päätät että ajattelet tuossa suhteessa vain tähtipölynjalostusyksiköitä ja kun joku pyöristymässä oleva tulee vastaan, niin toteat hänelle että hän on sellaista yksikköä valmistamassa :)

        1-vuotiskuvia katsoessa keskustellaan sitten on tähtipöly hyvin kammattua ja järjestyksessä.


      • gek-ko
        buddy-love kirjoitti:

        Nyt päätät että ajattelet tuossa suhteessa vain tähtipölynjalostusyksiköitä ja kun joku pyöristymässä oleva tulee vastaan, niin toteat hänelle että hän on sellaista yksikköä valmistamassa :)

        1-vuotiskuvia katsoessa keskustellaan sitten on tähtipöly hyvin kammattua ja järjestyksessä.

        normatiivinen puheenkäyttö- ja viittaustapa niin voidaan se sanoa noinkin.

        Silti useimmiten ajatellaan, että kalliot, kivet ja ihmisen sisäelimet ovat muodostuneet.

        Kalliomaalaukset, kivilattiat ja ihmisen sisäelimeen kajoavat leikkaukset ovat "tehty".

        Öitä :)


      • gek-ko kirjoitti:

        normatiivinen puheenkäyttö- ja viittaustapa niin voidaan se sanoa noinkin.

        Silti useimmiten ajatellaan, että kalliot, kivet ja ihmisen sisäelimet ovat muodostuneet.

        Kalliomaalaukset, kivilattiat ja ihmisen sisäelimeen kajoavat leikkaukset ovat "tehty".

        Öitä :)

        Nukkumaan on minunkin mentävä. Huomenna pitäisi hakea pari kaappia aika kaukaa.


    • thin.ice

      Niistä minut on tehty...

    • En.kerro

      ne juontaa siis suuret tähtiajatukseni :D

    • ..mä en ole mikään räjähtänyt tähti.
      Itte olet..ähäkutti!

      Voisin kyllä olla räiskähtelevä tähtisade tai ilotulitusraketti...=D

      • kaikki..

        maailmankaikkeuden litiumia raskaammat alkuaineet ovat peräisin kuolleista tähdistä.

        Orgaanisen materian perusyksikkö eli hiili on huomattavasti litiumia raskaampaa.

        Ilman hiiltä ei olisi elämää. Ei sinua eikä minua.

        Näin siis tieteellisesti.


      • thin.ice
        kaikki.. kirjoitti:

        maailmankaikkeuden litiumia raskaammat alkuaineet ovat peräisin kuolleista tähdistä.

        Orgaanisen materian perusyksikkö eli hiili on huomattavasti litiumia raskaampaa.

        Ilman hiiltä ei olisi elämää. Ei sinua eikä minua.

        Näin siis tieteellisesti.

        olenko lituimia vai hiiltä vai voisinko olla ihan vaan enkelipölyä ja kuunsäteitä niinkuin tähänkin asti...


      • osa
        thin.ice kirjoitti:

        olenko lituimia vai hiiltä vai voisinko olla ihan vaan enkelipölyä ja kuunsäteitä niinkuin tähänkin asti...

        sitä materiaa mitä syntyy kun tähtiä kuolee.

        En jaksa liirumlaarumia.

        Totesin vaan tieteellisen faktan.


    • olen.

      jotain sinnepäin olen.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe