Hei!
Ongelmani on syvä ylipurenta, paha ienhymy ja pitkät ja suuret kellertävät etuhampaat. Kävin kerran näyttämässä suu- ja leukakirurgilla. Hänen mielestään ulkonäköni kohentamiseksi pitäisi suorittaa leukaleikkaus jossa alaleukaa tuotaisiin eteenpäin ja kai yläleukaakin siirrettäisiin johonkin suuntaan (ylös?). Prosessiin kuuluisi kahden vuoden oikomishoito, ja koko systeemi maksaisi yli 15 000 euroa. Pelkäänpä vaan että suuri pääni näyttäisi entistäkin suuremmalta jos alaleukaani suurennetaan ja kasvoistani lähtee vähäkin naisellisuus ...turha pelko sillä ei minulla kuitenkaan tule koskaan olemaan tuollaisia summia. Muutenkin leikkaus ja pitkä oikominen sekä suun raudoitus ei kuulosta houkuttelevalta. Kaikenlaisia rautoja kun suussa teininä on ollut jo ihan tarpeeksi. Minua ei henkilökohtaisesti hampaani häiritse kuin hymyillessä joten leukaleikkaus kuulostaa siksikin aika isolta operaatiolta.
Nyt haluaisinkin tietää voiko ienhymystä päästä mitenkään muutoin eroon? Toinen yläetuhampaani on kruunu ja toisessa on kuori. (Löin lapsena hampaat lavuaarin reunaan.) Onkohan aivan mahdoton idea tehdä kruunu toiseksikin etuhampaaksi ja laittaa muihin näkyviin etuhampaisiin kuoret jolloin kaikkia hampaita voisi nostaa ylemmäs. Muita etuja olisivat symmetrisemmät ja valkoisemmat hampaat. Etuhampaideni väli ei ole muiden kasvonpiirteideni keskikohdassa, eli etuhampaat ovat vähän vinossa. Tämänkin saisi korjattua samassa.
Haluaisin kommentteja kuulostaako koko idea aivan hölmöltä ja suostuukohan kukaan hammaslääkäri vaihtamaan tervettä hammasta kruunuun? Syvä ylipurenta ei aiheuta ainakaan tällä hetkellä muita kuin esteettisiä ongelmia (vaikka toinen leukanivel vähän naksuukin) jos psyykkisiä ei lasketa, ja siksi sitä ei suostuta julkisella korjaamaan. Jo pelkkien konsultaatiokäyntien ollessa kalliita haluaisin hyviä ehdotuksia mihin hammassairaalaan minun kannattaisi mennä näyttäytymään? Paikan ei välttämättä tarvitse olla helsinki-espoo-vantaa akselilla, pääkaupunkiseudun ulkopuolella voi olla edullisempaa. Turun seutukin on vaihtoehto.
Ongelma on iso, sillä vapautuneen ja vilpittömän hymyn väläytys ei nykyisellä purukalustolla onnistu ja näin aiheuttaa vaikeuksia sosiaalisessa kanssakäymisessä.
Kuva hymystäni, ei herkille ;): http://www.picturetrail.com/
Kirjoita anna745 kohtaan ”member” ja paina ”go”. albumin salasana on suomi24
PS. Huuleni ovat jo nyt isot joten ylähuulen vapautus (pidennys) ei paranna tilannetta.
ongelmahymy >kuva
9
1140
Vastaukset
- tosisssasi?
Kirjoititko tämän pitkän sepustuksen nyt aivan tosissasi? Kuvaa katsoessani en nähnyt hymyssäsi mitään vikaa. Mikäli siinä on jotain vikaa, niin minut keltaisine oravanhampaineni saa ilmeissesti toivottomana tapauksena viedä saunan taakse ja lopettaa..
- ...............
joo...eihän hampaissa ollut mitään vikaa
- Almiira
Oli kauniit hampaat, en ihmettele yhtään, ettei hammaslääkärini tahdo nähdä hampaitani kuin kerran kuukaudessa :/ Saa varmaan isot traumat jo siitäkin.
- Almiira
Almiira kirjoitti:
Oli kauniit hampaat, en ihmettele yhtään, ettei hammaslääkärini tahdo nähdä hampaitani kuin kerran kuukaudessa :/ Saa varmaan isot traumat jo siitäkin.
Sulla mitkään isot etuhampaat ole, noi on normikokoiset. Pitäisköhän mun laittaa kuva omistani, niin kukaan ei nuku viikkoon tai näkee mun oravahampaistani painajaista.
- Ei todellakaan
Kauniit ja ehjät hampaat: ei paikkoja(etuhampaiden kuoria/kruunua ei tavallinen tallaaja huomaa), ei reikiä, kaikki omat hampaat ja valkoiset. Kulmahampaat ovat kaikilla hieman kellertävät.
Sinuna en tekisi mitään, hampaat liikkuvat iän myötä ja purenta muuttuu koko ajan. Aikuisiällä tehtävä oik.hoito on aina riski ja hidasta, sekä kallista puuhaa. Mitään kirurgisia toimenpiteitä en antaisi itselle tehdä ellei olisi terveyden kannalta välttämätöntä.
Julkisella ei tehdä kosmeettista hoitoa eli ainoa vaihtoehto on yksityinen ja sen joutuu maksamaan itse, koska kela ei mitään korvaa eli kallista tulee olemaan.
Mieti nyt vielä kaksi kertaa, oletkos kysynyt kavereilta/tutuilta mitä mieltä he ovat. Kannattaa keskustella myös muiden kanssa eli mieli voi vielä muuttua. - .....
Antaisin moisesta hymystä vaikka toisen jalkani...
- vinkki:
hampaissa ei ole mitään moitittavaa! täysin suorat ja hyvät hampaat! vika on rehellisesti sanottuna hymyssä...tuollainen ns. jokeri-hymy voisi korjaantua täyttämällä ylähuulia.
- Kiva katsella
Sulla on kaunis hymy :)
En minä näe mitään syytä lähteä tekemään mitään. - anna745
Kiitos kaikille vastanneille, vaikken haluaamaani tietoa saanutkaan. Ehkäpä 2d ei tee "oikeutta" ongelmalle. Pitää sitten randomina valita hammassairaala. Poistin kuvan näytiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192198Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632