olen tutustunu punk-musiikkiin viime aikoina enemmän ja enemmän.. Voisitteko kertoa jotain hyviä punk-biisejä seuraavilla kriteereillä:
-ei niin hirmu "rajua" soundia.. luulen että en ole vielä siinä vaiheessa että osaisin kuunnella niin anarkistista tai silleen
-sanoitukset tulisi olla kuitenkin jotenkin johonkin kantaaottavat, pidän nimen omaan siitä punkissa
-jonkinlainen melodia saisi kuitenkin olla, eli ei ihan vain sitä kahta sointua jne. onko tämä edes mahdollista "kunnon" punkissa teidän mielestänne?
!kiitos jos jaksatte vastata
Hyvä punk-biisi?
41
5278
Vastaukset
Nofx - Franco un-american
- Romuna
http://www.youtube.com/watch?v=wmEWExju1_c
ehkä tämmöstä?
Suosittelen ehkä Ratsia & Problems? -osastoa, jos vaan saat jostain käsiisi. Niin ja noh, kai oot The Clashin, yms. jo kokeillut.
Pelle Miljoonakin toki ottaa kantaa, mut kaikki ei diggaa? Pistä Youtubehakuun.
http://www.youtube.com/watch?v=qqqMtTMxBGI- .,.
häiriköt on aika paljon tuota mitä kuvailit..
- ........
ko. otsikon kappale vastaa aika täydellisesti kuvaustasi.
http://muoti-ilmio.blogspot.com/2008/09/sensuuri-kirjoitan-seinn.html No mä suosittelen nyt jokaselle The Offspring, Anti-Flag
Siinä on kaks kovaa, ja varsinkin Anti-Flag ottaa kantaa. Mut mun mielestä se miinus on siinä kun ne on liikaa kantaa ottavia biiseissää (mun mielestä) mutta sehän ei menoa hidasta.
Offspring ei mun mielestä niin paljoo ota kantaa, mutta kun ottaa niin sitten otetaa :D Esimerkiksi The Offspring - Hammerhead. Viimeinen säe "and you can hide behind of all desk now, and you can cry teacher come help me!"
Suosittelen Offspring:ltä:
Hammerhead
Half-Truism
Kids aren't alright
You Gonna Go far kid
Can't Repeat
The Noose
ja loppuja saat ettii ite
Anti-Flag:
Sold as freedom
Die for your goverment
1 Trillion dollars
Operation Iraqi liberation
(A-F:ltä kannattaa oikeestaa kuunnella For Blood And Empire levy ja sitte lisää jos iskee. sama myös Terror State iha kumpi vaa)- mieef
joo, ja mä suosittelen ihan oikeeta punkkia tommosen p*skan sijasta.
- Se!
mieef kirjoitti:
Ja mitähän sitte ite suosittelet/kuuntelet. nykyää on muutenki nii vähä punk bändejä jotka ois tältä vuostuhannelta että iha turha valittaa.
sanoisinko että aika säälittävää haukkua toisten musa sanomatta yhtää mitää mitä ite kuuntelee, punk mikä punk vaikken niin kummastakaan yhtyeestä välitä Se! kirjoitti:
Ja mitähän sitte ite suosittelet/kuuntelet. nykyää on muutenki nii vähä punk bändejä jotka ois tältä vuostuhannelta että iha turha valittaa.
sanoisinko että aika säälittävää haukkua toisten musa sanomatta yhtää mitää mitä ite kuuntelee, punk mikä punk vaikken niin kummastakaan yhtyeestä välitäNo kyllä minä nyt muutakin kuuntelen kuin offspring:iä ja Anti-Flagia, mm Sex Pistols, Ramones, The Exploited, Oxymoron jne...
- Se! edelleen
Japi913 kirjoitti:
No kyllä minä nyt muutakin kuuntelen kuin offspring:iä ja Anti-Flagia, mm Sex Pistols, Ramones, The Exploited, Oxymoron jne...
en mä ny tässä sun musa makuas hauku vaa tota mieef vai mikä lie otus onkaa. vituttaa iha tarpeeks kun koko mesta täynää kaikenmaailman paskiaisia jotka kommentoi iha mitä lystää, puhuvat paskaa jne. olipa millä palstalla tahansa.
Joku kysyy natseista tääl nii joku mulkku kirjottaa vaa "naaaaaaaaaziiiiiii" vois vähä miettii jos asia ei koske yhtää itteensä tai ei kiinnosta, nii vois vetää johdon irti seinästä ja työntää haarukan tilalle Se! edelleen kirjoitti:
en mä ny tässä sun musa makuas hauku vaa tota mieef vai mikä lie otus onkaa. vituttaa iha tarpeeks kun koko mesta täynää kaikenmaailman paskiaisia jotka kommentoi iha mitä lystää, puhuvat paskaa jne. olipa millä palstalla tahansa.
Joku kysyy natseista tääl nii joku mulkku kirjottaa vaa "naaaaaaaaaziiiiiii" vois vähä miettii jos asia ei koske yhtää itteensä tai ei kiinnosta, nii vois vetää johdon irti seinästä ja työntää haarukan tilalleNo se on kyl totta! Välillä on tullu tuolla tähtitiede osastollaki pyörittyy niin siellä on vaikka mitä settiä "parin miljardin valovuoden päässä on 100% älyllistä elämää galaxissa se ja se, ja sieltä alukset ovat ottaneet yhteyttä maahan" ja kaikkee tommost. ja en ois oottanu että samanlaine iskee tänne
- nimetön vissii
Japi913 kirjoitti:
No se on kyl totta! Välillä on tullu tuolla tähtitiede osastollaki pyörittyy niin siellä on vaikka mitä settiä "parin miljardin valovuoden päässä on 100% älyllistä elämää galaxissa se ja se, ja sieltä alukset ovat ottaneet yhteyttä maahan" ja kaikkee tommost. ja en ois oottanu että samanlaine iskee tänne
voi voi japi, olitpa millä palstalla ikinä täällä, aina joku on paskaa jauhamassa
- mieee-
Se! kirjoitti:
sanoisinko että aika säälittävää haukkua toisten musa sanomatta yhtää mitää mitä ite kuuntelee, punk mikä punk vaikken niin kummastakaan yhtyeestä välitäAi miksi niiden pitää olla tältä vuosituhannelta? Mun mielestä paras ja alkuperänen punk tehtiin 70-luvulla. Joojoo ne onki vaa mun mielestä p*skaa ja ne niillä ei oo oikeen mitään tekemistä varsinaisen punkin kanssa.(HUOM. mun mielestä!)
- Bastardous Punkerous
Sex Pistols: Never Mind the Bollocks, Ramones: Ramones, Leave Home, Rocket to Russia, Live, The Saints: I´m Stranded, The Clash: The Clash, toka levy ja London Calling, Heartreakers: Heartbreakers,
The Damned: The Damned (varsinkin New Rose), Laman levyt. Pellen vanhat ja ABC... - ZZZZ Zombie
mieef kirjoitti:
Unohda noi paskat ja kuuntele vanhoja kunnon punklevyjä. Nää on ihan paskoja, huonoja biisejä. Etkö ole ikinä kuullut kunnon musaa?
- theexploited
anti-flag o punkkii nähnykkä. sellout
- wefnerjghreitoughqoi
theexploited kirjoitti:
mitä vitun välii jos myi loppuu jos tge exploited myy loppuu onko se sitte ei-punkkii??
theexploited kirjoitti:
Kuuntelepa The Press Corpse tai When All the Lights Go out ja sano toi sitte uudestaa... Ja btw mitä välii jos se möi loppuu minkä ne sille jos niitten musa on vaa niin VITUN hyvää et porukat ostaa???
- PunkkariKana
mieef kirjoitti:
Self esteem on myös hyvä Offspringin biisi
- minää---
"-jonkinlainen melodia saisi kuitenkin olla, eli ei ihan vain sitä kahta sointua jne. onko tämä edes mahdollista "kunnon" punkissa teidän mielestänne?" Toi on ihan järjetön väite. Kuuntele Ramonesin biisejä. Muutama sointu, mutta mahtavat melodiat! :D
- punk ja yäk vuodesta 77
Parhaat biisit on just sellasia,joissa on kunnon melodiat ja tyrnevä kitarasaundi & asenne kohdallaan. Ramones, Pistols, Saints, Iggy & The Stooges:Raw Power...
- Antimainen
Niin.. itsekin alunperin kiinnostuin punkista kaverin kautta. Se soitti mulle Green Day;tä. Mut aika monelta kuulee et se ei oo punkia. Ihan miten ite kattoo asiaa.. :) Green dayllä on hyviä kantaanotettavia biisejä ja eikä niillä aina ole yhtä armotonta tykitystä koko ajan. apulantaaki kannattaa kuunnella varsinki vanhempaa tuotantoa! Se on parempaa mitä nykyne (=omasta mielestä!)
- dsggsgsa
Kuunnelkoon punkkari vaikka Smurffeja jos lystää, ihan sama, mutta jos ihmisen ainoa käsitys punkista on Green Day ja Apulanta, niin kyllä siinä ollaan hukassa sen asian kanssa.
En tarkoita, että sä olisit huom huom. - punkkarikloppi
dsggsgsa kirjoitti:
Kuunnelkoon punkkari vaikka Smurffeja jos lystää, ihan sama, mutta jos ihmisen ainoa käsitys punkista on Green Day ja Apulanta, niin kyllä siinä ollaan hukassa sen asian kanssa.
En tarkoita, että sä olisit huom huom.niin monta on mielipidettä,kun on sanojaakin.
tää on taas näitä ikuisuus hommia. mikä on punkkia,
mikä ei. joidenkin mielestä seitkyt luvun punkki
on ainoaa oikeata. hohhoijaa. eiköhän sitä
ole tullut sen jälkeenkin aika paljon.
greendayn eka lättykin oli ihan jees.
ja apulannan pari ekaa. näistähän me
voitais väitellä hautaan asti.
ja kaikkihan me tiedetään aina kaikki.
lisää kiljua mä liikun vielä! - truepunk
punkkarikloppi kirjoitti:
niin monta on mielipidettä,kun on sanojaakin.
lisää kiljua mä liikun vielä!aivolävistys, endstand, terveetkädet, rattus, kaaos, napalmipillu, kieltolaki, lapinpolttajat. siinä on meininkiä..
- Lazy sod
truepunk kirjoitti:
aivolävistys, endstand, terveetkädet, rattus, kaaos, napalmipillu, kieltolaki, lapinpolttajat. siinä on meininkiä..
Nää on just niitä aivokuolleita hc paskoja, jotka ei ikinä halunneetkaan oppia soittamaan tai kehittyä. Niiden päätavoite oli vaan vetää turvat täyteen Sorbusta ja riehua ja hajottaa paikkoja. Paskaa musaa, ei yhtään hyvää biisiä. Ei tällä ole mitään tekemistä punkin kanssa. Ei asennetta ei hyviä biisejä. Kuka jaksaa kuunnella pelkkää mölyämistä. Mutta hc on niille tarkoitettu, jotka ei oikeasti välitä musiikista, vaan piereskely tuottaa enemmän iloa ja pierun haistelu liiman ohessa.
- ZZZZ Zombie
Green Dayllä on hyviä biisejä ja niillä on munaa, oli se sitten punkia tai ei. Lehdet sen punk-kategorian keksi. Hyvä musa on hyvää.
Apulanta taas on ihan karmeeta paskaa ollut allusta lähtien. Ja mitä asennetta nyt kokoomusnuorilla vois olla. Tonikin joku vitun armeijan kapituliantti. Niiden biisit haisee teeskentelyltä. Ei kä ne ainakaan oo mitään punkkia. Imelää teinipaskaa, eikä Toni ole oppinut vieläkään laulamaan. Karmee rääkyvä ääni, kuin kissaa kidutettais. Biisit tylsiääääääääHH!!!! - Wendyn tissit
punkkarikloppi kirjoitti:
niin monta on mielipidettä,kun on sanojaakin.
lisää kiljua mä liikun vielä!Paskaa kokoomus punkkia.
- paska on perseestä
Wendyn tissit kirjoitti:
Paskaa kokoomus punkkia.
Ei apulanta ole ikinä ollut mitään punkkia. Se on aina ollut vaan huonosti rääyttyä roskaa. Tekstit mokasyvällisiä teininahkojen kalastelua. Toni ei ole vieläkään oppinut laulamaan ja pysymään oikeassa äänessä rumalla äänellään. Itse pistän radion heti kiinni jos kuulen sieltä apupaskaa. Ennen kuuntelen vaikka mitä vitun humppaa. Apulannassa on asennetta yhtäpaljon kuin Laura Voutilaisessa, joka on aivan ehdottomasti ärsyttävin laulaja mitä maa päällään kantaa. Laura, Toni ja Timo T.A. Mikkonen voisivat perustaa yhdessä bändin. Ja lähteä valloittamaan ulkoavaruutta. Voisivat jäädä maata kiertävälle radalle kiintotähdiksi.
- Bastardous Punkerous
Kunnon punkbiiseissä on just sitä. Meinaan kunnon melodiat, hienoja tarttuvia kertosäkeitä, rajua kitarointia ja asennetta. Kuuntele Sex Pistols, Ramones, The Clash, The Saints, Heartbreakers, Pelle Miljoona (esim. Pelko ja Viha, Moottoritie on kuuma, ABC), Ratsia, Bad Religion...
- 77 -09
Nämä kaikki klassikot ovat täynnä hienoja biisejä. Loistavia tarttuvia kertosäkeitä ja melodioita. Hienoja kitaroita ja upeaa laulua. Kaikissa on rock ´n´ roll asennetta ja kapinahenkeä.
The Saints:(I´m) Stranded, Eternally Yours; Sex Pistols:Never mind the bollocks here´s the...; Stiff Little Fingers:Inflammable Material; Heartbreakers:LAMF; Ramones: Ramones, Leave Home, Rocket to Russia, Live, ja melkein koko tuotanto; The Clash: the Clash, Give ´em Enough Rope, London Calling, Singles; New York Dolls: New York Dolls, In Too Much In Too Soon, Iggy & the Stooges: Raw Power;
Kuuntele myös muita erilaisia uuden aallon neroja esim. Television:Marquee Moon; Blondien hienot poplevyt, Patti Smithin neljä ekaa, Richard Hell & the Voidoids:Blank Generation Modern Lovers:Modern Lovers, Buzzkocks: Singles Going Steady;
Pelle Miljoona & N.U.S., Pelko ja Viha, Moottoritie on Kuuma, Abc, Pelle & Unabomberin levyt; Laman tuotanto; Ratsia:eka....
The Damned teki kans hyviä levyjä, kaikkien aikojen yks kovimmista oli se eka punkbiisi, jonka kuulin eli Damned: New Rose, siitä ei biisi parane....- 77-09
Unohtui mainita Misfitsin vanhat levyt. Ja ennenkaikkea M. Gravesin aikaiset klassikko albumit, jotka ovat parasta ja nerokkainta Misfitsiä kautta aikojen. Täynnä loistavia melodioita, tarttuvia kertosäkeitä ja uskomattoman unohtumattomia sävellyksiä. Misfits: American Psycho, Famous Monsters. Näihin kahteen levyyn ei kyllästy ikinä.
Bad Religionin tuotanto on myös laadukasta kauttaaltaan.
- we-are-not-gonna-take-it
The Clash tai Sex Pistols niistä ainakin ite olitin punkin kuuntelemisen :D
- we
www.myspace.com/nomansarmi
Anti-Flag The Press Corpse, The Clash White Riot ....
Kaikkea paskaa sitä porukka jaksaakin taas kuunnella. Noin 85 prosenttia musiikista mitä tässä aiheessa suositeltiin on puhdasta paskaa.
Enhän edes olisi kelpuuttanut punkiksi osaa näistä bändeistä edes 13-vuotiaana, ja enhän minä edes sillon tiennyt paskaakaan mistään.
Tätä tasoa on ilmeisesti punk suomessa 2017.- Pitkätukka-68
Kukaan ei ole vielä maininnut Ebba Gröniä.
Ainakin vastaisi täysin alkuperäisen ilmoittamia vaatimuksia.
Ruotsiksihan ne vetää, mutta ruotsi kyllä sattuu olemaan soundillisesti paras punkkieli, tai ainakin parempi kuin englanti. - Punkista_kiinnostunut
Vau. Arvostan aina siten miten ihmiset löytää näitä lähes kymmenisen vuotta vanhoja lankoja.
T: AP - pitkätukka-68
Jos osaat lontoota, niin Instigators.
https://www.youtube.com/watch?v=rJiWRe3rHxA - Anonyymi
Punkin voi määritellä nykyisin niin eri tavoin. On se varsinainen HC punk tai 90-luvulla tulleet punkrock, pop punk , skate punk ja emo punk. Tässä hyvä esimerkki suomalaisesta punkrockista https://www.youtube.com/watch?v=ZwevyXbqqoM
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019