Jos varpaan kynsi irtoaa kokonaan niin voiko jalkaa käyttää normaalisti sen jälkeen? Kun sanotaan ettei lääkäriinkään tarvitse mennä eikä jalkaan koskekaan... pitäisikö varvas silti suojata jotenkin?
Kynnen irtoaminen
7
26184
Vastaukset
- dkjglweg
En ole mikään asiantuntija, mutta väittäisin että riippuu varpaasta. jos kyseeessä on isovarvas niin se on tietty alttiina kolhuille. itseltäni lähti kerran pikkuvarpaasta käytännössä kynsi kokonaan irti ja se ei kyllä haitannut mitenkään. jos tulee verta tms. niin kannattaa ehkä laittaa jotain laastaria tms siihen päälle, nin ei ainakaan jää sukkaan kiini kun veri kuivahtaa :). itsseltäni on lähtenyt myös kerran sormesta kynsi ja tuoloin lääkäri vai laittoi piene siteen ja sillä selvä, ei kummempaa. Kunhan et kovin paljoa potki mitään niin luulisin että ei tarvitse mitään suojauksia laittaa :)
- Anonyymi
Mulla lähtee kynsi juuri irti ja se pelottaa. Kannattaako pelätä kun se kynsi lähtee?
- kasinelonen.
multa kahdesti isovarpaasta lähtenyt.
hyvin elämä silti sujui, verenvuodon kun joo vaan suojaa ettei jää kiinni sukkaan tm. ja varo ettei tallata, mun karma soi jopa tahallisia tallauksia (!!) just kun tuore vaiva oli.
kasvua kannattaa seurata ja tarvittaessa käyttää pumpulia nostamaan ettei paina ihoon reuna. viilatakin voi vähän jos kasvaa ensin huono kynsi kuten mulla, päältä epätasanen.
joku 15kk kesti mulla että täysmitta palas.- .................
Multa on neljä kertaa tähteny sormista kynsi ja kerran varpaasta, kaikki kynnenaiheeseen osuneen iskun takia (joo, olen huono-onninen kynsien kanssa).
Pistä jotain tuppoa aluksi siihen varpaaseen, koska iho on aika herkkä sieltä kynnen alta, mutta tottuu muutamassa päivässä. Lopulta ei tunnu enää miltään. Jos kyntesi on lähteny iskun voimasta, kynnenaihe on varmaan vaurioitunu ja sieltä tulee röpöläistä kynttä tästä lähtien. Niinku joku tuossa neuvoikin että sitä voi viilata ja tosiaan jos rupeaa kynsi kasvamaan sivuilta sisään ihoon, niin viilaa keskeltä aika reilusti, jolloin kynnen reunat nousevat pikkuhiljaa parempaan asentoon. - tarppa
15kk? Mulla kesti pari kk että kynsi oli taas normaali :D
- Anonyymi
Et voi käytttää jalkaa se pitää amputoida koka siinä on bakteereja jotka tuhoo jalkasi joudut pyörätuoliin loppu elämäksesi
- Anonyymi
Multa lähti viime vuonna isovarpaankynsi huonojen lenkkareitten ansiosta ja kynsi kasvoi takasin ja on pysynyt ja kynsi kasvaa normaalisti.Ei tarttenut suojata eikä puhdistaa mitenkään.Kysyin asiaa aikoinaan apteekista.Kyllä se kynsi kasvaa takasin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819