Sekopäitä vai

18

965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • random_N

      "avaruutta hallitsevasta dynaamisesta gravitaatioeetteristä"

      Humanistina en osaa sivun juttuja oikeasti puntaroida, mutta tästä tuli mieleen karkea 80-luvun graafi, myrkynvihreää mustalla pohjalla ja se torvisienen mallinen häkkyrä pyörii näytöllä sitä mukaa kun loota saa laskettua uudet vektorit.

      Kenpä tietäis sen, vaikka tää ois sitten yksi pirun iso musta aukko. Mutta huolestuttavaa on se, jos fyysikot tulevat moiseen johtopäätökseen. Siis jos jokin teoria kumoaa lähes kaiken vanhan niin hmmm millä pohjalla se fyysikko sitten on?

      Huuhaalla?

    • siihen.

      Tällainen fiilis mulle tuosta tulee.

      Mutta kertositko mulle, onko Matti Pitkäsen QED-teoria ihan huuhaata vai vakavasti otettavaa? Joskus tästä vaan luin ja jäi sitten vaivaamaan.

      • Näyttää sivuavan eräitä omia tuumailujani. Kaipaa kuitenkin tarkempaa perehtymistä, eli pitäisi lukea tarkemmin. Se minun juttujani sivuava osa on aika-akseliin liittyvää. Oma ajatukseni liittyy nykyhetken olemukseen ei-pistemäisenä todennäköisyyskäyränä, jonka avulla on mahdollista selittää tiettyjä havaittuja koeparadokseja (mutta täysin epävirallisiahan nuo omani kuitenkin ovat).


      • Eli..
        buddy-love kirjoitti:

        Näyttää sivuavan eräitä omia tuumailujani. Kaipaa kuitenkin tarkempaa perehtymistä, eli pitäisi lukea tarkemmin. Se minun juttujani sivuava osa on aika-akseliin liittyvää. Oma ajatukseni liittyy nykyhetken olemukseen ei-pistemäisenä todennäköisyyskäyränä, jonka avulla on mahdollista selittää tiettyjä havaittuja koeparadokseja (mutta täysin epävirallisiahan nuo omani kuitenkin ovat).

        voi ollakin ihan asiaa. En mä itse tietenkään ymmärrä noista juurikaan mitään, mutta olinpa tuollaista asiaa jäänyt joskus pohtimaan.


      • Eli.. kirjoitti:

        voi ollakin ihan asiaa. En mä itse tietenkään ymmärrä noista juurikaan mitään, mutta olinpa tuollaista asiaa jäänyt joskus pohtimaan.

        Mielenkiintoinen ettei sitä voi automaattisesti tyrmätä, vaan asiaa joutuu tosiaan miettimään.

        Yleensä kaikki humpuuki mitä fysiikkapalstallakin tuputetaan on heti tunnistettavissa harhoiksi.

        Tosin humpuukinkin arviointi on hyödyllistä ja itsekin mietin ikiliikkujia huvikseni (paras konsti etsiä omia ajatusvirheitä).


      • olemassa...
        buddy-love kirjoitti:

        Mielenkiintoinen ettei sitä voi automaattisesti tyrmätä, vaan asiaa joutuu tosiaan miettimään.

        Yleensä kaikki humpuuki mitä fysiikkapalstallakin tuputetaan on heti tunnistettavissa harhoiksi.

        Tosin humpuukinkin arviointi on hyödyllistä ja itsekin mietin ikiliikkujia huvikseni (paras konsti etsiä omia ajatusvirheitä).

        niitä selvittämättömiä ikiliikkujia...


      • olemassa... kirjoitti:

        niitä selvittämättömiä ikiliikkujia...

        Historiassa on melko tarkka kuvaus laitteesta, joka suljettiin huoneeseen käymään itsekseen ja se jonkin pitkähkön ajan jälkeen todettiin edelleen käyväksi kun huone avattiin. Laitteesta ei kuitenkaan ole niin tarkkoja piirustuksia, että sen toimintatavan voisi selvittää. On arveltu että se oli jokin ovela jousilaite, joka oli piilotettu riittävän tarkasti.

        Joskus oli Heurekassa nähtävillä eräs mystinen laite, jonka väitettiin käyvän ilman energianlähdettä. Laitteen valmistaja lupasi paljastaa toimintaperiaatteen, mutta se on ilmeisesti vieläkin tekemättä. Ilmeisesti kuitenkin otti energiansa taustasähkökentistä (rakennuksissa on aina sähköistyksestä johtuva 50Hz taustahäiriö).


      • niinpä.
        buddy-love kirjoitti:

        Historiassa on melko tarkka kuvaus laitteesta, joka suljettiin huoneeseen käymään itsekseen ja se jonkin pitkähkön ajan jälkeen todettiin edelleen käyväksi kun huone avattiin. Laitteesta ei kuitenkaan ole niin tarkkoja piirustuksia, että sen toimintatavan voisi selvittää. On arveltu että se oli jokin ovela jousilaite, joka oli piilotettu riittävän tarkasti.

        Joskus oli Heurekassa nähtävillä eräs mystinen laite, jonka väitettiin käyvän ilman energianlähdettä. Laitteen valmistaja lupasi paljastaa toimintaperiaatteen, mutta se on ilmeisesti vieläkin tekemättä. Ilmeisesti kuitenkin otti energiansa taustasähkökentistä (rakennuksissa on aina sähköistyksestä johtuva 50Hz taustahäiriö).

        Ihminen on todella helppo saada uskomaan melkein mitä vain. Paitsi sitten munkaltaiset, jotka epäilee kaikkea...


    • sanoisin näin,

      Suoraansanottuna sanoisin näin, että en edes uskalla avata sun linkkejäsi...( En edes vilkaissut niitä).

      Jos et näy osaavan jutella mulle kuin pingiksestä silloin kun puhe ei siitä ole, niin jossakin sulla mättää. En tiedä että missä, mutta en pidä sinusta.

      • sanoisin näin,

      • Minäkään lue koskaan sinun viestejäsi, niin hiukan vaikea vastata niihin.


      • ,,,,,,
        buddy-love kirjoitti:

        Minäkään lue koskaan sinun viestejäsi, niin hiukan vaikea vastata niihin.

        hankkikaa hotellihuone


      • ,,,,,, kirjoitti:

        hankkikaa hotellihuone

        Se yrittää vampata mua, mutta onneksi olen lakossa.


      • sanoisin näin,
        ,,,,,, kirjoitti:

        hankkikaa hotellihuone

        Ihan ihme kommentti.


      • sanoisin näin,
        buddy-love kirjoitti:

        Se yrittää vampata mua, mutta onneksi olen lakossa.

        Katsoks sä oikeudeksesi pilkata ihan mielinmäärin niitä kirjoittajia, jotka eivät ole rekisteröityneet?

        Toi kertoo susta aika monta tarvittavaa faktaa, toi asentees meinaan. Tämä keskustelupalsta ei ole mikään sun henkilökohtainen koe-laboratorio, josta sä randomilla blokkaat joitakin kirjoittajia, joiden avulla alat itseäsi ylentää ja päteä. Huomiontarpeesi näkyisi mielestäni kirjoittamasi perusteella olevan lähesa mittaamaton, mutta JOKU RAJA tohon peeloiluun sullakin.

        Kiitos.


      • sanoisin näin, kirjoitti:

        Katsoks sä oikeudeksesi pilkata ihan mielinmäärin niitä kirjoittajia, jotka eivät ole rekisteröityneet?

        Toi kertoo susta aika monta tarvittavaa faktaa, toi asentees meinaan. Tämä keskustelupalsta ei ole mikään sun henkilökohtainen koe-laboratorio, josta sä randomilla blokkaat joitakin kirjoittajia, joiden avulla alat itseäsi ylentää ja päteä. Huomiontarpeesi näkyisi mielestäni kirjoittamasi perusteella olevan lähesa mittaamaton, mutta JOKU RAJA tohon peeloiluun sullakin.

        Kiitos.

        Ihan söpöä miten haluat jatkuvasti minun kiinnittävän sinuun huomiota.


      • sanoisin näin,
        buddy-love kirjoitti:

        Ihan söpöä miten haluat jatkuvasti minun kiinnittävän sinuun huomiota.

        Sanoisin, että reagoin hyvin pitkälle kirjoittamiesi sisältöjen ja niihin liittyvien omien henkilökohtaisten arvostusteni mukaan. Kaiken muun vedät päästäsi, mutta onnea myös sinuun ihastuneille.:)

        Minä näen ainoastaan keskustelupalstakirjoitukset. En ole mitään muuta, kuin keskustelupalstakirjoittaja ja olen vähintäänkin about kaksikymmentä kertaa (käsittääkseni tarpeeksi selkeästi?) palstalla ilmaissut myös sen, etten ole rekisteöitynyt palvelun käyttäjäksi. Jos joskus maailmassa rekisteöityisin, rekisteröityisin omilla henkilötiedoillani. Halveksun näitä joitakin, jotka ovat palstalla sanoneet rekisteröityneensä joillakin muilla, kuin em. tiedoilla.

        Varmaan vähän vaikeaa, jos kuvittelee aina kirjoittajien reagoivan provosoitumisen perusteella, vai? Itse reagoin kirjoittajan tekstisisällön inhimillisyyden perusteella.


      • sanoisin näin,
        sanoisin näin, kirjoitti:

        Sanoisin, että reagoin hyvin pitkälle kirjoittamiesi sisältöjen ja niihin liittyvien omien henkilökohtaisten arvostusteni mukaan. Kaiken muun vedät päästäsi, mutta onnea myös sinuun ihastuneille.:)

        Minä näen ainoastaan keskustelupalstakirjoitukset. En ole mitään muuta, kuin keskustelupalstakirjoittaja ja olen vähintäänkin about kaksikymmentä kertaa (käsittääkseni tarpeeksi selkeästi?) palstalla ilmaissut myös sen, etten ole rekisteöitynyt palvelun käyttäjäksi. Jos joskus maailmassa rekisteöityisin, rekisteröityisin omilla henkilötiedoillani. Halveksun näitä joitakin, jotka ovat palstalla sanoneet rekisteröityneensä joillakin muilla, kuin em. tiedoilla.

        Varmaan vähän vaikeaa, jos kuvittelee aina kirjoittajien reagoivan provosoitumisen perusteella, vai? Itse reagoin kirjoittajan tekstisisällön inhimillisyyden perusteella.

        Sori pari pientä kielioppivirhettä edeltävässä. En jaksanut tarkistaa.:)

        Pääpointtini asiassani on, että halveksun kirjoittajia, jotka kutsuvat itseään rekisteröityneiksi kirjoittajiksi ja jotka kuitenkin ovat rekisteröityneet/ kirjoittaneet rekisteröityneinä joillakin _muilla_, kuin _omilla_(!) henkilötiedoillaan.

        Itse olen sentään rehellinen rekisteröitymätön puskakirjoittaja, joka kirjoitan puskista ainoastaan &vain siksi, etten koskaan ole rekisteröitynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe