Ketipinor unilääkkeenä

unihäiriö

jos käytät ketipinoria unilääkkeenä, miten se vaikuttaa sinulla? esim:

-nukahdatko sen avulla helposti?
-kestääkö unesi katkeamatta aamuun asti?
-mitä mahdollisia sivuvaikutuksia?
ESIM. oletko aamulla häiritsevän
unelias, onko fyysisiä oireita - mitä?,
psyykkisiä oireita - mitä? ( psyykettä mietin,
koska kyseessähän on kuitenkin oikeasti
psykoosilääke, jota käytetään myös
unilääkkeenä)
-voit kertoa myös lisää, mitä mieleesi tulee!

Kerrothan myös, kuinka monta mg otat sitä ennen nukkumaan menoa?

160

62068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unilääkkeenä

      Käytän sekä unilääkkeenä 400mg, siis 2 tabl S-Prota illalla. Nukun yhtäjäksoisesti jopa 12 h
      Minulla myös diagnosoitu bipo, johon kyseinen lääke vaikuttaa myös myönteisesti. Unilääkkeistä
      eikä nukahtamislääkkeistä ollut enää apua hypo-
      vaiheessa. Ainut haitta on tuo aamu-unisuus ja lievä lääketokkura aamuisin. Muuten olen tyytyväinen.

      • sitten depot-muoto,

        jota Ketipinorilla ei ole.

        Käytän silloin tällöin unettomuuteen 25 mg Ketipinoria, aika herkästi se kerää nestettä...minulla.


      • ei kannata syödä ketipinoria vaikka olis psykoottinen..en suosittele sitä kenellekkään....

        lamaa keskushermostoa...jäät loppuiäks koukkuun

        uskot ilmeisesti mitä lääkärit sanoo..mut ne kusettaa sua...

        nii ja onhan mullakin skitsofrenia lääkärin mielestä mut eihän mulla ole harhoja ja elän ihan todellisudessa eikä mielialani heittele..


      • 20Vjauniongelmia
        antzon82 kirjoitti:

        ei kannata syödä ketipinoria vaikka olis psykoottinen..en suosittele sitä kenellekkään....

        lamaa keskushermostoa...jäät loppuiäks koukkuun

        uskot ilmeisesti mitä lääkärit sanoo..mut ne kusettaa sua...

        nii ja onhan mullakin skitsofrenia lääkärin mielestä mut eihän mulla ole harhoja ja elän ihan todellisudessa eikä mielialani heittele..

        Suosittele kuuntelee l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rii ja uskoo %C3%A4%C3%A4nii jotka peitt%C3%A4%C3%A4 j%C3%A4rve valo Ja ketipinor on 0%BEntsopohjane joten koukuton ellei ve%C3%A4 sit%C3%A4 ku n%C3%A4lk%C3%A4%C3%A4 leip%C3%A4%C3%A4.


      • Anonyymi
        20Vjauniongelmia kirjoitti:

        Suosittele kuuntelee l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rii ja uskoo %C3%A4%C3%A4nii jotka peitt%C3%A4%C3%A4 j%C3%A4rve valo Ja ketipinor on 0%BEntsopohjane joten koukuton ellei ve%C3%A4 sit%C3%A4 ku n%C3%A4lk%C3%A4%C3%A4 leip%C3%A4%C3%A4.

        Koukku on myös se kun et pysty enää nukkumaan ilman lääkettä vaan sinun on pakko saada se. Koukku ei ole pelkästään sinun suklaansyömis "ongelmasi"


      • Anonyymi
        20Vjauniongelmia kirjoitti:

        Suosittele kuuntelee l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rii ja uskoo %C3%A4%C3%A4nii jotka peitt%C3%A4%C3%A4 j%C3%A4rve valo Ja ketipinor on 0%BEntsopohjane joten koukuton ellei ve%C3%A4 sit%C3%A4 ku n%C3%A4lk%C3%A4%C3%A4 leip%C3%A4%C3%A4.

        Plus käy hoidattamassa lukihäiriösi tai pääsi kun et osaa lukea ettei antonilla ole harhoja.
        Lääkket ovat bisnet! toisilla tietyt lääkkeet auttaa, toisilla ei.


      • Anonyymi
        antzon82 kirjoitti:

        ei kannata syödä ketipinoria vaikka olis psykoottinen..en suosittele sitä kenellekkään....

        lamaa keskushermostoa...jäät loppuiäks koukkuun

        uskot ilmeisesti mitä lääkärit sanoo..mut ne kusettaa sua...

        nii ja onhan mullakin skitsofrenia lääkärin mielestä mut eihän mulla ole harhoja ja elän ihan todellisudessa eikä mielialani heittele..

        Itse söin ketipinoria 25 mg x14 vrk, lihoin 30 kg siinä ajassa, vaarallinen myrkky pysykää erossa, lääkärit saa Floridan matkoja kun määräävät tätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse söin ketipinoria 25 mg x14 vrk, lihoin 30 kg siinä ajassa, vaarallinen myrkky pysykää erossa, lääkärit saa Floridan matkoja kun määräävät tätä.

        On täysin mahdotonta lihoa 30kg 14 vuorokauden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse söin ketipinoria 25 mg x14 vrk, lihoin 30 kg siinä ajassa, vaarallinen myrkky pysykää erossa, lääkärit saa Floridan matkoja kun määräävät tätä.

        Jos tämä olisi totta, antaisin sinulle koko omaisuuteni. Mutta kun ei ole.
        Tälläisen vääräntiedon levittäminen on haitallista, toivon että tukehdut unessasi tuohon läskiin minkä ketipinorit aiheutti.
        ”:D”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämä olisi totta, antaisin sinulle koko omaisuuteni. Mutta kun ei ole.
        Tälläisen vääräntiedon levittäminen on haitallista, toivon että tukehdut unessasi tuohon läskiin minkä ketipinorit aiheutti.
        ”:D”

        HAAHHAAHA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämä olisi totta, antaisin sinulle koko omaisuuteni. Mutta kun ei ole.
        Tälläisen vääräntiedon levittäminen on haitallista, toivon että tukehdut unessasi tuohon läskiin minkä ketipinorit aiheutti.
        ”:D”

        Hän varmaan tarkoittaa lihoneensa ajassa jossa söi Ketipinoreita. Huom piste sanojen välissä😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän varmaan tarkoittaa lihoneensa ajassa jossa söi Ketipinoreita. Huom piste sanojen välissä😊

        Anteeksi, pilkku


      • Anonyymi
        antzon82 kirjoitti:

        ei kannata syödä ketipinoria vaikka olis psykoottinen..en suosittele sitä kenellekkään....

        lamaa keskushermostoa...jäät loppuiäks koukkuun

        uskot ilmeisesti mitä lääkärit sanoo..mut ne kusettaa sua...

        nii ja onhan mullakin skitsofrenia lääkärin mielestä mut eihän mulla ole harhoja ja elän ihan todellisudessa eikä mielialani heittele..

        onko ketipor lääke edlleen pois suljettu .. käytätkö? ja mikä tilanne tänäpäivänä?


    • tällaista

      En tiedä johtuuko Ketipinorista, mutta nilkkani ovat usein tosi kipeät. Käytän kyllä mielialalääkettä. En tiedä, kumpi tämän kivun aiheuttaa. Joskus vielä Diapamiin verrattavaa lääkettä hyvin pienenä annoksena. Voihan sekin nuo vaivat tuoda.

      Otan Ketipinoria 25 mg yleensä 2 tab. Hyvin nukuttaa, aamulla suht pirteä. Ei muita sivuvaikutuksia.

      • Pelokas_

        Ensimmäisenä iltana nukuin zopinox 7.5mg 50mg Ketipinor, toisena iltana sama annos ja pysyin kyllä silmät kiinni sängyssä koko yön, mutta en nukkunut (sen verran rentouttava vaikutus, ettei tullut tarvetta nousta vaikka ei nukuttanut). Käynti psykiatrilla ja hän sanoi, että ketipinor -> 100mg. Tuli uni ihan yhtäkkiä. Aamu oireina vaikea ylösnousu, mieli on masentunut, mutta kohenee päivän mittaan. Eniten itseä pelottaa toleranssi, mutta olen helpottunut pitkän unettomuuden päälle saadusta unesta. Ei missään tapauksessa lievään unettomuuteen, mutta pahaan unettomuuteen hyvä apu. Puhuisin tässä vaiheessa suhteellisen hyvästä aivojen sammuttajasta, en kuitenkaan osaa sanoa takaisiko minulla unta ilman zopinoxia.


      • Juttele lääkärisi ka

        Nesteenpoistolääke sekaan. Vaikka Furesis.


      • Ketiapiinin_käyttäjä
        Juttele lääkärisi ka kirjoitti:

        Nesteenpoistolääke sekaan. Vaikka Furesis.

        Tai lääkkeen vaihto, ketipinor ei sovi kaikille, jos kellekkään pitkässä käytössä.


    • Sleepless4ever

      Olen käyttänyt muutaman kuukauden. Yhdeksän vuotta jatkuneen unettomuuden aikana paras lääke tähän mennessä, ja olen kokeillut kymmeniä eri lääkkeitä.

      Ketipinorin suurin ongelma on sama kuin vanhempien neuroleptien, se heikentää unen laatua - joskin vähemmän. Omalla kohdalla kaksikin tablettia vie jo syvän unen, joka ilmenee seuraavana päivänä silmien punoituksena, pääkipuna, jne.

      Pitkäaikaiskäytön ongelma taas on se, että vaikuttava-aine kerääntyy elimistöön ja suurina annoksina aiheuttaa pysyviä toiminnanhäiriöitä (mm. vapinaa). Tosin tämä koskee ensisijaisesti satoja milligrammoja päivässä, vuosikausia lääkettä syöviä.

      Omalla kohdalla olen huomannut melatoniinin yhteiskäytön vahvistavan ketiapiinia. Benzoidien vaikutus vahvistuu myös, mutta ei paranna unenlaatuongelmaa.

      Eli kaikenkaikkiaan varsin suositeltava lääke. Uni tulee paremmin ja kestää pitkään. Psyykeen suhteen ei tarvinne pelätä - ei se psyykettä muuta. Huomaat kyllä sen vaikutuksen aivoihin. Näin maallikkona sanoisin sen aukaisevan hermoratoja, koska ainakin omalla kohdalla vaikutuspiikin aikana aivoissa pompahtelevat iän vanhat jo unehdetut muistot mieleen.

      Mutta kysy toki lisää.

    • Pipo100mg

      otan, joskus 200 mg. Olen päässyt tämän ansiosta pois kokonaan nukahtamislääkkeistä. Vaikutus pitkä, mutta aamulla kuitenkin virkeä olo.

    • seroquel66666

      Itse olen käyttänyt ketiapiinia 6 vuotta ja vaikutus on säilynyt!! Mulla tuo ilta annos on tosin 400mg. hyvät 8 tunnin unet antaa ja ei mulla ole ainakaan mitään haittavaikutuksia ollut.

      • Nukuttaahan se

        on mulla määrätty Ketipinoria univaikeuksiin. Joskus raukaisee jo puolikaskin. Mutta tuolla 25 mg annoksella nukkuisin tosi hyvin ellei ois sivuvaikutuksia. Levottomat jalat ja nenän/nielun tukkoisuus. Näen usein painajaisia että tukehdun. Siis nukun painajaisten kanssa useimmiten. Vähän ojasta allikkoonhan se on, mutta nukun kuitenkin. Olen huomannut sen, että jos otan useampana iltana peräkkäin, ei teho ole niin hyvä. Jos pidän 2-3 iltaa taukoa, on nukuttava vaikutus taas sama. En tosin muutenkaan tarviis ottaa joka ilta kun olen eläkeläinen ja ei haittaa vaikka joskus menee yö valvoessa. Mutta monta yötä peräkkäin ei kestä valvoa. Periaatteessa hyvä lääke mutta nuo sivuoireet. Magnesium auttaa jonkin verran levottomiin jalkoihin ja nenäsuihke tukkoisuuteen.


      • tt67

        Eiks edes lihoyta, mä nvedän Levotsiinia, ja 10kg 0n tullut lisää 6kkssa.


      • Nukuttaahan se kirjoitti:

        on mulla määrätty Ketipinoria univaikeuksiin. Joskus raukaisee jo puolikaskin. Mutta tuolla 25 mg annoksella nukkuisin tosi hyvin ellei ois sivuvaikutuksia. Levottomat jalat ja nenän/nielun tukkoisuus. Näen usein painajaisia että tukehdun. Siis nukun painajaisten kanssa useimmiten. Vähän ojasta allikkoonhan se on, mutta nukun kuitenkin. Olen huomannut sen, että jos otan useampana iltana peräkkäin, ei teho ole niin hyvä. Jos pidän 2-3 iltaa taukoa, on nukuttava vaikutus taas sama. En tosin muutenkaan tarviis ottaa joka ilta kun olen eläkeläinen ja ei haittaa vaikka joskus menee yö valvoessa. Mutta monta yötä peräkkäin ei kestä valvoa. Periaatteessa hyvä lääke mutta nuo sivuoireet. Magnesium auttaa jonkin verran levottomiin jalkoihin ja nenäsuihke tukkoisuuteen.

        Ketipinor toimi minulla aikansa, 25mg:n puolitinkin. Mielenkiintoisia uniakin näin.
        Myöhemmin nilkat kävivät ahdistamaan ja teki aina mieli mousta ylös. Sitten leuat alkoivat lyödä yhteen kieli välissä. Ei hyvä, piti lopettaa pitempiaikainen käyttö ja ottaa bentsot esiin.


      • Anonyymi
        Nukuttaahan se kirjoitti:

        on mulla määrätty Ketipinoria univaikeuksiin. Joskus raukaisee jo puolikaskin. Mutta tuolla 25 mg annoksella nukkuisin tosi hyvin ellei ois sivuvaikutuksia. Levottomat jalat ja nenän/nielun tukkoisuus. Näen usein painajaisia että tukehdun. Siis nukun painajaisten kanssa useimmiten. Vähän ojasta allikkoonhan se on, mutta nukun kuitenkin. Olen huomannut sen, että jos otan useampana iltana peräkkäin, ei teho ole niin hyvä. Jos pidän 2-3 iltaa taukoa, on nukuttava vaikutus taas sama. En tosin muutenkaan tarviis ottaa joka ilta kun olen eläkeläinen ja ei haittaa vaikka joskus menee yö valvoessa. Mutta monta yötä peräkkäin ei kestä valvoa. Periaatteessa hyvä lääke mutta nuo sivuoireet. Magnesium auttaa jonkin verran levottomiin jalkoihin ja nenäsuihke tukkoisuuteen.

        Oletko ajatellut että tukehtumistunteen takana ois uniapnea? Tyttäreni patistaa mua lääkäriin kun kuulemma tulee hengityskatkoksia ja sitten haukon happea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut että tukehtumistunteen takana ois uniapnea? Tyttäreni patistaa mua lääkäriin kun kuulemma tulee hengityskatkoksia ja sitten haukon happea.

        Mun tyttö kans


    • lääkkeet

      Mä olen itse syönyt ketiapiinia 500mg päivässä 7 vuoden ajan. 50 aamulla ja 50 iltapäivällä ja nukkumista varten 400. Mulla lääke toiminut erinomaisesti eikä mitään haittavaikutuksia ole ollut. Ajatukset pysyy rauhallisina päivällä(ei käy pää ylikierroksilla) ja kunnon 8 tunnin yöunet se antaa. Joillekin lääke käy ja joillekin ei. mutta siihenhän lääkityksessä pyritään että pitäisi löytää se täsmälääkitys.Hölmöä haukkua lääkettä jos se ei käy sinulle. mulla se on paras lääke mitä olen saanut. Noissa rinnakkaislääkkeissä on kyllä eroa....seroquel ja quetiapin ovat hyviä mutta ketipinor nukuttaa huonommin.. Hyvä lääke muuten ketiapiini. hommatkin sujuu hyvin kun saa kunnon yöunet eikä lääke vaikuta päivällä muuten kun mieli on sopivan rauhallinen (johtuupi kevyestä päivälääkityksestä).

      • Anonyymi

        Olisi kiinnostava tietää oletteko vielä elossa näin 12 vuoden jäljeen tai j8s olette niin miten nyt nukutte?


    • Öittelys :0)

      Olen kärsinyt kroonisesta unettomuudesta vuosia. Nyt mulla on lääkityksenä Ketipinor 25 mg Atarax 25mg, jotka otan noin 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Nukun kuin tukki ja herään hyvin levänneenä. Aamuväsymystä ei ole tavanomaista enempää. Niin, ja lisäksi Melatonin 5 mg x 1. Vielä tehokkaampi tuntuis olevan Zyprexa 5mg Atarax 25mg Melatoniini, joita käytän ehkä yhtenä iltana viikossa. Mitään senkummempaa psykiatrista sairautta mulla ei ole..

    • sleepless2000

      Käytin 10v Stilnoct nukahtamislääkettä jonka lopetin pakon edessä koska jäin koukkuun. Muistakaa kaikki lukijat tämä: näihin jää todella koukkuun ja lääkärin ohjeistama vieroitushoito on rankka, kohdallani niin pahoja painajaisia ja hikoiluja kuin voi kuvitella. Vaimo oli tukena ja nyt kaikki ok. Krooninen unettomuus suvussa ja isälläni vahvana. Lisänä stressaava työ tulospaineineen. Vieroituslääkeenä lääkäri määräsi kyseistä ketipinoria, olen ottanut 50-100mg vuoden. Auttaa mutta nykyään heräilen aamuyöstä. Uskon että tekee väsymyskohtauksia pitkin päivää?

      En tiedä johtuuko tästä lääkkeestä? Kumminkin olen tyytyväinen koska Stilnoct koukkulääke nyt historiaa. Minua hoitanut lääkäri sanoi että Stilnoch yms vastaavat kiellettäisiin lailla jos tulisivat nyt markkinoille.

      Välillä kun vapaata niin menen nukkumaan ilman Ketipinoria kun tiedän että saan nukkua puolillepäivin, uni tulee vasta aamuyöstä mutta seuraavana päivänä paljon virkeempi olo.

    • lähiöprinsessa

      -nukahdatko sen avulla helposti?
      aikoinaan ku käytin sitä niin joo.

      -kestääkö unesi katkeamatta aamuun asti?
      yleensä

      -mitä mahdollisia sivuvaikutuksia?
      ESIM. oletko aamulla häiritsevän
      unelias, onko fyysisiä oireita - mitä?
      kyllä, ihan hirvittävä väsymys ja tokkura yli 12 tuntia lääkkeen oton jälkeenkin.

      -voit kertoa myös lisää, mitä mieleesi tulee!
      olin niin zombina jokaisen pillerin jälkeen että lopetin koko lääkkeen hyvin nopeasti.

      Kerrothan myös, kuinka monta mg otat sitä ennen nukkumaan menoa?
      otin 25 mg / ilta.

    • tarina ketiapiinist

      Itse nukun hyvin ketiapiinin avulla!! olen käyttänyt sitä 10 vuotta. illalla pari tuntia ennen nukkiumaan menoa 400 tai 300 mg ...miltä itsestä tuntuu!! Antaa hyvät 8 tunnin unet ja päivällä ei väsytä. 10 vuoden kokemuksella voin sanoa että joskus tulee outoja unia...niin sanottuja unihalvauksia...silmät toimii ja näkee kaiken mutta roppa ei liiku lainkaan...tuossa viimeyönä oli taas erikonen uni kun luulin ihan aidosti olevani matkalla talon rappusia alas ja mikään ei tahtonut liikkua mutta heräsin siihen ja huomasin että kirja jota luin oli edelleen rinnuksen päällä mihin sen olin jättänytkin..ihan hyvä lääke kuitenkin unen kannalta koska olen tottunut noihin outoihin uniin mitä tulee melko harvoin!! joku muukin on joskus aikoinaan kirjoittanut että jos nukkuu selällään unia tulee mutta jos nukkuu kyljellään ei unia tule!! johtuu ilmeisesti että ihmisen hengitystiet pysyvät auki kylkiasennossa!! ns unihalvauksien on todettu juuri ilmenevän selällään nukkuessa!! tosin eihän nämä välttämättä liity itse ketiapiiniin vaan voi olla muu häiriö!!

      Mutta kuitenkin...muut lääkkeet aikoinaan menettivät tehonsa...ketiapiini toimii vieläkin hyvin eikä mitään sivuoireita ole ilmennyt normaalissa elämässä...mitä nyt joskus outoja unia!! so what ..tuleehan niitä ilman lääkkeitäkin ja unihalvauksistakin oppii ettei ne ole vaarallisia!!

    • ääh..

      ketipinorin haittavaikutuksena ainakin minulla seksuaalisten halujen väheneminen,enkä ole saanut enää orgasmia lääkkeen aloittamisen jälkeen (5v naimisissa kyseisen lääkkeen kanssa), ja annostukseni on vain 25-75mg iltaisin.muuten aivan huippu lääke, mutta viiden vuoden orkuttomuus alkaa ehkä jo hiiiuuukan harmittaa.

    • Tietävä

      Itselläni annos 100mg illassa ja kun sitä on jonkin aikaa käyttänyt ei uni tahdo enää tulla pienemmällä annoksella.
      Kerää hieman nestettä/turvotusta jalkoihin ja luultavasti tästä syystä myös hikoilen helpommin esim,lenkkeillessä. :/
      Aamuisin on hieman masentunut olo,sillä lääke on "tasapainoittava" joten kaikki on pelkkää arkea ja realismia ilman unelmia mistään.
      Tämä tunne tosin häipyy iltapäivään mennessä.
      Haluaisin päästä eroon,ko,lääkkeestä mutta silloin pitäisi saada esim,Imovane tilalle edes joksikin aikaa.
      Atarax 25mg 2 tablettia iltaisin ei auta nukahtamaan,tekee vaan raskaan olon pariksi tunniksi,kunnes vaikutus ohi.

      • ketinipor kamala

        Käytän itse ko lääkettä 100-200 mg illaksi unta antamaan mutta sivuvaikutukset ovat lähes sietämättömiä. Painajaisia ja aamulla herätessä on ajan ja paikan taju poissa.
        Muisti on kadonnut. En muista esim: vuodenaikaa tai paikkaa jossa asun. Todella ahdistavaa. Nyt koetan vaihtaa takaisin tuttuun imovaneen.


      • Anonyymi
        ketinipor kamala kirjoitti:

        Käytän itse ko lääkettä 100-200 mg illaksi unta antamaan mutta sivuvaikutukset ovat lähes sietämättömiä. Painajaisia ja aamulla herätessä on ajan ja paikan taju poissa.
        Muisti on kadonnut. En muista esim: vuodenaikaa tai paikkaa jossa asun. Todella ahdistavaa. Nyt koetan vaihtaa takaisin tuttuun imovaneen.

        Tuontapisia oireita pelkään.


    • Pelokas_

      Itse käyttänyt kohta kolme vuotta ketipinor 25-200mg 30mg mirtatsapiini lähinnä nukahtamiseen, mutta myös mielialan tasaamiseen ja mielialan kohottamiseen. Sivuoireina on tullut huonomuistisuus ja taatusti olen näihin koukussa. Ikää 22v ja en muista viikonpäivää ellen sitä joka päivä tarkista. Mitä lie muisti sitten vaikka 30v kuluttua? :/ Lisäksi omalla kohdallani lieväksi katsomiani sivuoireita levottomat jalat ja ajottaista päänsärkyä. Hyvä unilääke, mutta huolettavat sivuoireet.

    • ketiapiini

      Ketiapiini on niin raju lääke, ettei sitä kannata aloittaa ihan pikkuvaivaan, kuten unettomuuteen. Alle 150 mg vuorokausi annoksia ei saa käyttää kk pidempään, muuten tulee pahoja ongelmia. Liian pienellä annoksella lääkettä ei ole koko ajan veressä ja reseptorit aukeavat ja sulkeutuva koko ajan. Tämä herkistää reseptorit piloille, eivätkä ne enään toimi kunnolla. Eli ne selittämättömät äkkikuolemat johtuvat juuri liian pieneistä annoksista liian pitkään. Samoin viikatemies tulee oven taakse, kun lääkettä lopetaan ja aloitaan useita kertoja. Kaksi aloitusta ja lopetusta onnistuu, sitten ei enään onnistu. Mitään vaaraa ei ole, jos käyttää sitä jatkuvasti tasaisella, yli 150mg annoksella jatkuvasti.

      • badmama

        miks sä maalaat piruja seinälle? Ei se niin vaarallinen ole ku sä annat olettaa, mä oon välillä vetäny 800mg päivässä ja se vähennetty nyt 400mg, sain lisäks Lamotriginin. Ei ollu mitään viekkareita ja nyt elämä sujuu hienosti jos ei lueta kroonista rahapulaa. Ja mulla on tosi laaja kokemus eri lääkkeistä laajempi ku monella muulla! Hyvää Joulua kaikille, älkää uskoko kaikkee mitä teille syötetään


      • ullahankamäki

        Niin täyttä paskaa kirjoitat. Oletko joku kotilääkäri vai poppamies? On tainnut psykoosi iskeä tai muuten vaan pää pihalla.


    • pelokas_

      Liekö joku lääketehtaan myyrä laitettu tänne kommentoimaan. Itse olen lopettanut ja aloittanut kymmeniä kertoja ja otan juurikin 25-200mg illassa riippuen unettomuuden sen hetkisestä tilanteesta. En ole kuollut, kärsin vain huonosta muistista, lievistä päänsäryistä ja levottomista jaloista. Olisin varmasti jo tämän kolmen vuoden aikana heittänyt veivini, jos tämä niin tappava lääke olisi. Ei tämä hyväksi ole, mutta en usko lääkkeen tappavuuteen.

      • eikaivain

        No enpä ole moista kuullut, että pitäisi käyttää suuria annoksia ja pienet tappaa.
        Tuli myös mieleeni lääketehtaan myyntitykki :D


    • pelokas_

      Täytyy vielä täsmentää tuota "lääketehtaan myyrä" kommenttia, että mielestäni kommenttisi on suora kehotus nostaa lääke annosta ja en varmasti ota yhtään enempää mitä tarvitsen.

    • ljopk

      Käypä hoito-suosituksissa psykoosilääkkeen määrääminen tulisi olla vain psykiatrian erikoislääkärin tehtävä. Pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedetä. Ketipinor on Orionin lääkesampo. Käyttäkää unilääkkeitä, ne on vaivaan kehitetty.

    • sekaisin asiat

      En myöskään minä tajua miksi ketipinoria ylipäätään määrätään unilääkkeeksi. Alun perinhan tuo lääke ei ole tarkoitettu siihem. Nykyään lääkäreillä on ohjeistus olla kirjoittamatta vars. unilääkkeitä tai jos kirjoittaa niin vain muutamaksi viikoksi. Eikä ole kyse lääkkeiden koukuttavuudesta vaan ihan muista asioista....

      Mieliala lääkkeitä määrätään mm. kivun hoitoon, ja voin kertoa, että ainakaan mun kohdallani ei ollut kipuun mitään vaikutusta, muttei myöskään mielialaan.

      • badmama

        Ei Ketipinor ole mikään psykoosilääke, vaikka yritätte niin väittää! Ketipinor on kaks suuntaseen mieli-alaan suunnattu ja se on ihan sama lääke ku Seroguel! Älkää tehkö itsestänne pellejä, ei ketipinor anna teille "kiksejä" jos antaa ni ootte vetäny jotain muuta...


    • uneton malmilta

      olen kärsinyt unettomuudessa 10v. Syönyt eri lääkkeitä EI OLE AUTTANUT, 2 tunnin unet. Ollut sellasia lääkäreitä joita ei ole kiinostanut minun unettomuus, 27.2 .2013 lekuri meinaan kysyä jos se kirjottais ketipinoria, kuullut ,lukenut et olis hyvä lääke krooniseen unettomuuteen ja näista keskusteluista saanut myös tukea näihin omiin arviohin. Vähän pelottaa se lääkäri keikka jos ei mene niinku pitäis elikkä se alkaa tarjota jotain ihan muuta

      • kantsiikokeilla

        ketipinor on hyvä unilääke ilman toleranssin kejittymistän ainakin mulle. itse nukun 25mg annoksella joka on vain murto-osa siitä mitä käytetään jos lääke on määrätty psyykkiseen sairauteen. vuoden käytön jälkeen puhkes levottomat jalat - kos illalla olin tuon pikku napin ottanut, alkoi sätkiminen ja selän kouristelutarve jo päivällä kahdentoista aikaan ja jatkui asmu neljään. lääke oli pakko lopettaa. mutta pääsin helposti irti enkä tarvinnu enää mitään unirohtoja. jalkojen turvotusta se kyllä myös aiheutti vaan eipä juuri muuta. pirteä olin.


      • badmama

        Ota huoletta vähän Ketipinoria, niin mun poikanikin joutuu ottaan sterissin takia. Opiskelut painaa päälle ja ym. hommat. Eise niin pahasta ole ku jotkut täällä antaa olettaa, jos aletaan jokaisen lääkkeen haittavaikutuksia lukemaan niin mitään ei voisi turvallisesti ottaa..


    • uneton malmilta

      Ottakohan lääkärit hirveesti itseensä jos niille ehdottaa omamielipiteensä (oman toivomuksensa lääkkeen suhteen) ,ois kiva saada joskus nukuttua sillee ettei heräs 15 kerttaa yössä, odota innolla lääkärille menoa, tovottavasti KETIPINORISTA on apua.onkoha jollakin tietoa jostakin muusta hyvästä unilääkkeestä

    • gghhhttyyy

      Unilääkkeeksi neuroleptiä? Sairasta.

      Muutaman vuosikymmenen kuluttua tässä maassa on paljon nuoria dementikkoja.

      Ottakaa selvää mitä suuhunne laitatte.

      Tuo ei ole unta mitä tämä lääke tuo tullessaan vaan tajuttomuutta lähentelevä tila, jossa aivot myrkytetään.

      • badmama

        Kun se ei ole neurolepti, tää jengi kuvittelee saavansa jotain hemmetin kovaa tavaraa. Se on vaan kaks suuntaseen mieli-alaan, eli entiseen maanisdepresvisuuteen. Toki se auttaa pieninä määrinä myös unettomuuteen, mutta heidän ei pitäisi kommentoida siihen mihin se oikeasti on. Uskoisin että he eivät edes tiedä, ottakaa selvää vaikka niiltä jotka joutuu niitä käyttää, ennenkuin kommentoitte mitään...


      • otaitseselvää

        Se on neurolepti eli antipsykootti


    • zzzzzz-----zz

      Minulla auttoi krooniseen unettomuuteen Lyrica, kun mikään muu lääke ei auttanut.

    • ketipinor600mg

      Syön ketipinoria bipoon 600mg/ilta.
      Sanotaanko näin että kolme tuntia nukun ihan sikeesti.

      • ullahankamäki

        Luulisi että nukut tuolla määrällä ikuiseen uneen. 600 mg tappaa jo hevosenkin.


      • Bibolaari

        600 mg Ketipinoria illalla? Huh huh, ei kannattaisi tulla trollaamaan vakavilla asioilla.


      • tääeiolekivaa

        pistän paremmaksi: 800 mg ketipinoria ilman mitään psykiatrista diagnoosia, vain unettomuus. nukun tai oikeammin torkun ja näen painajaisia 4-5 tuntia. olen onnistunut haalimaan itselleni lähes kaikki ketipinorin haittavaikutukset (no totta hel...vetissä tuolla annoksella.) aamut ja aamupäivät menee tokkurassa.
        joka kerta lääkärillä käydessäni yritän puhua lääkityksen vaihtamisesta, kuuroille korville menee. eihän mun tarviis kotona syödä tuota annosta, mutta ne muutaman tunnin torkut ajavat siihen. olen kokeillut pienempiäkin annoksia, sama lopputulos.
        tohtori on vaan päätänyt, että mua hoidetaan ketipinorilla, eikä muuta edes kokeilla.
        täällä ei lääkäreitä joka oksalla kasva, joten lääkärin vaihtokaan ei oikein onnistu.


      • Gunise
        Bibolaari kirjoitti:

        600 mg Ketipinoria illalla? Huh huh, ei kannattaisi tulla trollaamaan vakavilla asioilla.

        Myös mulla 600mg Ketipinorua illalla


      • NoupTrolleille
        Bibolaari kirjoitti:

        600 mg Ketipinoria illalla? Huh huh, ei kannattaisi tulla trollaamaan vakavilla asioilla.

        Mulla vastaava eli seroquel ollut parhaimmillaan 1000 mg illalla ja olen pienikokoinen naisihminen. Biboon ja unettomuuteen. Tän tosin koen jo vääryydeksi ja tästä helvetistä eroon päässyt. Mutta trollaamisesta tässä tuskin kyse on


    • Alproxi

      Ihan normaalia, että unettomuuteen määrätään 25mg ketipinoria. Been there, done that..

    • miu4

      Olen lapsesta lähtien kärsinyt kroonisesta unettomuudesta, nyt ikää on 23. Lisäksi II tyypin bipo. Yli kymmenen vuotta elelin unettomuuden kanssa, ilman mitään hoitoa. Sitten kun vihdoin hain hoitoa ongelmiini, ni ei lääkäreitä kamalasti kiinnostut uniongelmat, kokeiltiin kolmea eri unilääketta ( kaikki tarkoitettu tilapäiseen unettomuuteen), yksikään niistä ei auttanut kahta yötä kauempaa. Sitten kun otin tenoxia kourallisen ni en enää ole unilääkkeitä saanut.

      Bipoon sain ketipinoria, se oli pitkään mun pelastus. Oli maailman hienoin tunne kun ensimmäistä kertaa yli kymmeneen vuoteen nukuin koko yön heräämättä. Nyt on kaksi vuotta 400 mg ketipinoria iltaisin syöty. Enää ei ole samanlainen vaikutus: saan iltaisin unta, mutta usein heräilen pitkin yötä ja sivuvaikutukset on kamalia. Oppimisesta on tullut vaikeaa, saan päänsärkyjä, painajaisia, hallusinaatioita, 10kg painoa lisää, seksi ei kiinnosta pätkän vertaa, henkistä tunnottomuutta yms. Hypomaniaa en ole kokenut sen jälkeen kun lääkkeet aloitin, mutta masennusta ne ei koskaan vieneet pois. Elämä tuntuu pelkältä alamäeltä kun mikään asia mistä ennen nautin ei tunnu miltään. Toisaalta verrattuna 10 vuoden valvomiseen muutama heräily yön aikana ei tunnu missään.

      Ketipinorilla on hyvät ja huonot puolet, ja niitä kannattaa punnita tarkkaan ennen kuin aloittaa kyseisten nappuloiden syömisen. Itse en ole valmis niistä luopumaan, huolimatta sivuvaikutuksista. Nyt vaan odottelen niitä pahimpia oireita joita sivuoire-listaus ja wikipedia lupailee.

    • Saana4

      En ole lihonnut. Käytän ketipinor 100 mg ja 600 mg lito. Olen kyllä aina liikkunut. Jos itse säännöllisesti liikkuu niin paino voi pysyä sama monta vuotta. Olen pitkäaikaistyötön ja surullinen mutta en lohduta itseni ruualla.

    • ruman hullun kimppuu

      Mun mielestä ne jotka ottaa ketipinooria ovat paskasia narkkareita ja rupukansaa

      • Ketipinnori

        Sanoo! Jonka nimimerkkikin viittaa että kaikki hilut ei oo kohillaan päänupissa.


      • badmama

        Sä joutusit täällä näkemään mitä se paskanen narkkari on, ehkäpä sua korkeemmin koulutettu! Sä joutaisit pieneen myllytykseen...


      • nark-kari

        SikaAaaAaAaAaAAAaaaA....


      • Anonyymi

        :'D


      • Anonyymi

        VAI NIIN, MIELESTÄNI EN OLE RUPUKANSAA, NYKYISIN KÄYN LENKILLÄ JA HYVIN NUKUTTAA.ILMAN MUN MIELESTÄ PASKA.


    • Valeria

      Ketipinor ei ole mikään vahva neurolepti verrattuna ns. vanhan polven neurolepteihin, ja vaikuttaa pienillä annoksilla vain antihistamiinin tavoin väsyttävästi. Yli 300 mg:n annoksilla rupeaa kuulemma vaikuttamaan serotoniinireseptoreihin ja vielä isommilla annoksilla mieltä tasaavana lääkkeenä, tietenkin se on paljon yksilöstä kiinni. Itselläni annos on 225 mg, 25 päivällä ja loput illalla ja nukun hyvät yöunet 8-10 tuntia levollisesti. Käytin useita kuukausia bentsoja unettomuuteen, enkä nukkunut niillä läheskään niin hyvin kuin nyt, ja muutenkin niiden teho heikkenee pitkässä juoksussa ja alkaa pää sekoamaan, tulee tehtyä kaikenlaista hullua.

    • Lääkevastainen bipoI

      Miettikää tarkkaan ennenkö aloitatte syömään ketipinoria.
      Se voi taata unen, mutta nukutko enää ikinä ilman neuroleptejä?
      Onko sinulle ok, että voit saada siitä pysyviä haittoja vaikka lopettaisit lääkkeen?
      Et näe kuinka se tuhoaa elimistöäsi. mutta pääasiahan on se että nukut hyvin.....

      Suosittelen kokeilemaan terveellistä ruokavaliota, liikuntaa ja vaikka terapiaa mieluummin ensin, ennenkö alkaa itseensä pumppaamaan lääkkeitä.

      • M44espoo

        Ihan hienoa mutta kaikki "luomu" temput eivät auttaneet minua. Sanon KAIKKI. Emäksinen ruokavalio ja aeropinen liikunta oli näistä paras mutta jos kantaa sairautta niin ei siihen lenkkitossut vaan auta.


    • Ei tuo unta

      ei toiminut minulla ketipinor. Oon kärsinyt pitkästä masennuksesta ja univaikeuksista, sekä stressi/kipu/tärinä/ahdistuksesta. Lääkäri määräsi kyseisen lääkkeen mulle univaikeuksiin ku saatoin valvoa kaikkien vaivojen ja ongelmien takia vuorokausia nukkumatta tai muutaman tunnin unella. Ei tuonut unta eikä mitään. Joten ihan turha "kapistus".

      • wpotkpok

        Sama homma minulla. Kärsin myös tärinästä ja ahidstuksesta. Ei auta ketipinori uneen vaan hermostuttaa lisää. plus pahentaa levottomia jalkoja.


      • Anonyymi
        wpotkpok kirjoitti:

        Sama homma minulla. Kärsin myös tärinästä ja ahidstuksesta. Ei auta ketipinori uneen vaan hermostuttaa lisää. plus pahentaa levottomia jalkoja.

        Siis mitä tarkoittaa levottomat jalat.


    • eräs..

      Minulle annettiin/määrättiin ketipinoria 25mg korvaamaan olanzapinia jota söin 10mg. opin annostusta puotettiin 7.5mg:n. Mitään ongelmia ei ole ollut ja ketipinor pakettia en ole edes avannut. Unet tulee melkein samantien kun silmät laittaa kiinni. Olo tuntuu varovaisen toiveikkaalta olanzapiinin pienennyksen johdosta. Syön liuskat loppuun ja otan lääkärin kanssa puheeksi 5mg. Jos tarve vaatii niin olen ehkä valmis syömään 25mg ketiä, jos unet häviää tämän päälääkkeen laskun takia. Minulla vaikuttaa se, että olen hyvässä kunnossa ja tehnyt ihan töitä tänä työttömyyden aikakautena. Pari vuotta on voinut sanoa, että ihan hyvin menee. Siksi siis turhan isoja lääkemääriä voi pienentää.

      Mitä mieltä olette tästä olanzapinistä? ja onko 7.5mg iso annostus? Minusta olanza on isompi paha kuin ketipinor.

    • Äly viriää dopamiini

      Dopamiini säätelee liikkeitä ja sen puute aiheuttaa muun muassa dystonioita eli lihasten kouristelua, nykimistä ja muita pakkoliikkeitä. Ihmisen herkkyys voimakkaille kipuärsykkeille on kääntäen verrannollinen aivojen dopamiinipitoisuudelle.

      Dopamiini aiheuttaa mielihyvän kokemuksia ja osallistuu tunteiden säätelyyn.

      Dopamiini vaikuttaa elimistöön piristävästi ja energiaa lisäävästi. Dopamiini tehostaa myös oppimista.

      Dopamiini on välittäjäaine, jota ilman ihminen ei olisi älyllinen olento.

      Ketiapiini vaikuttaa pääasiassa vaikuttamalla aivojen adrenergisiin ja serotonergisiin osiin. Ketiapiini sitoo vasta suurilla annoksilla dopaminergistä järjestelmää aivoissa.

      Kannattaa siis miettiä syökö Seroquelia.

    • eräs..

      Itsellä on tavoitteena pienentää olanzapin niin pieneksi kuin mahdollista. Siinä aion käyttää ketipinor lääkettä keppihevosena. Vaikeaa tämä varmasti on, kun työkin on aika stressaava ja haastava. Haluan siis olanzapinistä eroon. Minulla on ollut kymmenen vuotta ongelmana nukkuminen. Epäilen että tämä ketis ajaa saman asian pienemmillä haitoilla aivoille. Ajankohta pitää vain valita huolella, että puottaa olanzan 5mg ja 25mg ketistä nukkumiseen.

    • y34

      Älytöntä! EI ketiapiinia "normi" unettomuuteen. Lukekaa netistä hyvät ihmiset faktoja tuosta aineesta! Nim. On kokemusta, valitettavasti...

    • jorppa1

      itse otan 200mg iltaisin,hyin tulee nukuttua.lamotgrin 100mg aamulla ja iltapäivällä.hyvin auttanut mua tämä yhdistelmä!

    • 423423523545

      Käytäpä vuosi tuota mömmöö ja lopeta sen käyttö ni tuntuu et aivot sammuu... kunnon huumeita tommosen paskan tilalle ni parempi teho ja pienemmät riskit.

    • ExtrapyramidKIRJOITA

      Tuhoaa aivosi ja pilaa elämäsi!!

      http://www.youtube.com/watch?v=M24EWvYG5CQ

      Katsokaa edes läheisienne tähden tämä lyhyt minuuttien video!

      SSRI/SNRI neuroleptit ovat täyttä myrkkyä! kuten muut masennus"Lääke" myrkyt.

      Raha puhuu ihmisten rappeutumisesta piittaamattomasti.

      !!Varoitan video voi aiheuttaa kieltäytymistunteita ja suurta pettymystä ja vihaa!

      Älkää uskoko pseudo lääkäreihin(Psykiatreihin) psykiatri perustuu nazi ajatus juureen ja psykiatrit olivat ne ketkä kehittivät hitlerin ideat.

      • M44espoo

        No ni. Jenkki kamaa. Tässä on haettu tietentahtoisesti kohua. Alkoholikin tappaa kuten myös ylinopeus.

        Lääkettä otetaan oikea määrä. Liika on liikaa.


    • KaiPuu

      Käyttelin puoli vuotta pientä annosta uni ongelmiin. Nukutti ja hyvät yöunet. aamuisin ja aamupäivällä niin akäinen että avioero alkoi uhata. Myös suhteet huononivat työkavereihin.

      Lopetein ja taas valvotaan öisin mutta aamuäkäisyys katosi lääkkeen myötä heti.

    • uneton xx

      Uniongelmia ollut parikymmentä vuotta. Kokeiltu on monia lääkkeitä. Omega3 vitamiini, kivennäisaineet yms myös huomioitu. Monen tunnin liikuntakaan ei tuo unta. Ketipinor toistaiseksi parhaiten toiminut nukkumisprobleemoihin. Tosi pieni annos voi riittää. Itselläni 1/4 25mg tabletista. Joskus kun stressi paha niin murunen. eli 1/6 nukahtamislääkkeestä myös. Koen kyllä ongelmaksi sen, että uni ei tule lainkaan ilman lääkettä. Onko siis riippuvuus? Mietin, että dopamiinit voi olla aika alhaalla myös.

      • 543216

        Neuroleptejähän ei tulisi käyttää unilääkkeenä. Varsinkaan pitkään. Haitat vyöryvät mahdollisten pienten hyötyjen yli.


    • Sisar Hento

      Hei,

      Te, jotka pidätte ketipinoria hyvänä lääkkeenä nukkumiseen, ettekä katso sillä olevan suuriakaan sivuvaikutuksia, esim. seuraavan päivän tokkuraisuus ja suuri kognitiivisten kykyjen lamaantuminen. Tällaiset oireet siis minulla, vaikka joskus olen unettomuuteen kokeillut vain 25 mg annosta, en sen suurempaa.

      Kysymykseni oikeastaan oli se, että te, siis jotka ette koe haittaavia sivuavaikutuksia, niin saisinko kysyä millä alalla työskentelette?

      Itse siis olen tutkija, fyysikko ja tuntuu, että unettomankin yön jälkeen aivoni ovat aivan eri toimintatasolla kuin ketipinorin jälkeen. Jos siis otan ketipinorin, 25 mg, olen seuraavana päivänä omalla alallani täysin hyödytön, ja tuntuu kuin älykkyysosamäärä olisi laskenut puoleen tms.

      Olisi siis kiinnostanut tietää korrelaatio henkilökohtaisten sivuvaikutusten suhteen ihmisten omaan alaan?

      Onkohan täällä esim. kuinka monta psykiatria, jotka käyttävät tätä lääkettä niin, että se ei vaikuta epäsuotuisasti heidän kykyynsä hoitaa potilaitaan?

      • M44espoo

        Sulla oli hyvä asiallinen kysymys.

        Käytön alussa "univelka" ottaa aikaa. Voisin kuvitella että aivojen "spiidi" tasoon vaikuttaa. Kehottaisin sinua syömään jonkun viikon verran ja varaamaan aikaa yöunille jonkun 10 tuntia alkuun. Käytä vain ainoastaan 25 mg. Itse pärjään 50 mg llä ja 75 mg tulee jo todella vahvat unet. 75 mghaittaa minulla päivätoimintaa.


      • Ei välkky

        Jos olisin tutkija, en ehkä söisi Ketipinoria, sillä se lamaannuttaa. Toki nukuttaakin mainiosti ainakin minua. Käytän iltaisin 50 mg sitä unta edistämään, ja mielialaa tasaamaan. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä 50 nainen. Aamuisin otan Sertraliinia 50 mg. Tämä coctail pitää minut kyllä tyynenä ja jokseenkin toimintakykyisenä. Luultavasti haittaisi kyllä työelämässä, kun en oo mikään välkky ollut koskaan.


      • Anonyymi

        Itse käytin sairauteen eli siihen se onkin koska psykoosi sairauksiin määrätään.

        Ja sitten nukkumiseen 25 koska koukku ja melatoniinia päälle.

        Yritän irti taas.

        Tein vaativaa työtä ja se jäi mutta olen jatkanut puoliteholla kun määrä laski 25 muuten Zombie tasolla. Toki tuokin määrä tekee kyvyt rajalliseksi mutta osa johtuu sairaudesta ja deprakine lääkkeistä pienellä määrällä.

        Saas nähdä pääseekö eroon tai onko sairaus sellainen ettei pidä edes päästä.


      • Anonyymi

        Loistava kysymys!


      • Anonyymi

        Moniko MT alan ihminen syö määräämiäään lääkkeitä ja tekee töitä täysillä?

        Vai ovatko tuella tai eläke?


      • Anonyymi
        Ei välkky kirjoitti:

        Jos olisin tutkija, en ehkä söisi Ketipinoria, sillä se lamaannuttaa. Toki nukuttaakin mainiosti ainakin minua. Käytän iltaisin 50 mg sitä unta edistämään, ja mielialaa tasaamaan. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä 50 nainen. Aamuisin otan Sertraliinia 50 mg. Tämä coctail pitää minut kyllä tyynenä ja jokseenkin toimintakykyisenä. Luultavasti haittaisi kyllä työelämässä, kun en oo mikään välkky ollut koskaan.

        Kateeksi käy.

        Itse teen töitä koska tuella tai eläke ei elä tai elätä lapsia.

        Teen vaativaa työtä lääkittynä


    • Jarse357

      Otan ketiapiinia 100 mg klo 22.00.Alan nukumaan 00.00.
      Hyvät unet tulee.Ei vaikuta aamulla 09-10,kun herään.
      En varmaan muuten saisi nukuttua ollenkaan.
      Lääk.nimi Quetiapine Accord 100 mg.

    • pesänhoitajalleterveisiä

      Krp aloitti kuulustelut. Pakko oli käydä hakemassa lääkitystä. Lääkäri määräsi ketiapiinia 25 mg per ilta. Ihan hyvin on riittänyt. Saanut nukuttua paremmin ja ahdistus lieventynyt. Katsotaan nyt kauanko tarvii käyttää..

    • pakkosyödä

      Kroonisen unettomuuden vuoksi sairaslomalla jo toista vuotta. Kokeiltu lukemattomia lääkkeitä ja niiden yhdistelmiä. Ainoastaan bentsot auttaneet mutta toleranssi alkoi olla niin suuri etten enää halunnut syödä. Nyt aloitettiin Ketipinor 100-600 mg unettomuuteen ja levottomiin jalkoihin Lyrica 75 mg (tosin en itse niitä ole huomannut, tutkimuksissa havaittiin). 100 mg Ketipinor on antanut unen, uniakin olen nähnyt - mitä en ole pariin vuoteen tehnyt. En ole vielä huomannut mitään sivuvaikutuksia, mutta muistihan minulta on mennyt jo aikaisemman lääkityksen vuoksi...

      • 77777

        Itse söin 100-200mg ketipinoria, mutta en tainnut silti mitään unia nähdä. Opamoxilla ehkä jotain unen tapaista vähän näki, mutta koukuttaa aivan liikaa, niin sitä en pysty enää kokeilua enempää käyttämään. Mirtatsapiini on toiminut itsellä parhaiten unen parantajana, mutta ehkä senkin teho alkaa pian laskea kun kauemmin syö. Otin nyt päivällä noin 7.5mg mirtatsapiinia mutta ei siinä enää unettavaa vaikutusta huomaa.

        Hyvä tosiaan jos ketipinorin avulla unia näkyy. En itsekään ole huomannut kummempia sivuvaikutuksia ketipinorista, mutta vähentämisen joutuu tehdä pikku hiljaa. Lisäksi saattaa vaikuttaa muistiin, muisti voi pätkiä. Itsellä 25mg oli viimeksi, mutta se on niin pieni määrä että ei ole mitään hyötyä enää syödä.


      • minja-

        Ole onnellinen että et huomaa ketipinorin aiheuttamia levottomia jalkoja. Itselle puhkesi akatisia.


    • 324544

      "Opamoxilla ehkä jotain unen tapaista vähän näki, mutta koukuttaa aivan liikaa, niin sitä en pysty enää kokeilua enempää käyttämään."

      Opamoxilla näkee unia ja unen laatu tuntuu normaalilta, eli herää virkistyneenä. Koukkuun niihin jää, mutta jos oikeasti tuntuu että alkaa lanttu leviämään niin kannattavampaa on koukuttua hetkeksi Opamoxiin ja sitten vieroittaa siitä itsensä. Ei se koukku niin kova ole, ettei siitä irti pääsisi. Stellat ja Imovanet pilaavat unen laadun ja saattaa olla aamulla ihan väsymyksestä sekaisin vaikka nukkuisi 9 tuntia.

      Ketipinori vaikuttaa minulla niin että tuntuu kuin aivotoimintaa säädettäisiin pienemmälle. Tuntuu todella epäterveeltä ja luonnottomalta konstilta nukahtaa. Aivan kuin kokisi hetkellisen lobotomian. Aamulla saattaa olla joko normaali olo, tai sitten se zombi-moodi jatkuu vielä aamullakin ja on vaikeuksia hahmottaa jopa omaa persoonallisuuttansa koska on niin sekaisin edelleen. Illasta saattaa alkaa ahdistamaan kun aine poistuu kehosta.

      • 324544

        Ainiin ja Ketipinor aiheuttaa minulla aistiharhoja sen lamaavan tunteen lisäksi.


      • 324544

        Tuo Opamoxin koukku kannattaa tiedostaa jo etukäteen, jotta osaa käyttää pillereitä säästeliäästi ja osaa varautua siihen että jonkinlaisia vieroitusoireita voi tulla jos joka päivä syö. Kyseessä on kuitenkin bentsoista miedoin, joten irtipääsy vaatii vain hetkellisen hankalan olon sietämistä.


      • Anonyymi

        En yleensä kommentoi, mutta tämä oli niin väärää tietoa, että on pakko korjata. Söin Opamoxia säännöllisesti 2 vuotta 30 mg/vrk, lopettaminen ei onnistunut millään (unettomuutta, todella vaikeaa ahdistusta) vaikka esim tupakan polton onnistuin lopettamaan 15 vuoden polton jälkeen. Lisäksi Opamox on niin lyhytvaikutteinen, että jos otin aamulla lääkettä, niin illalla tuli jo vieroitusoireita. Nykyään syön Diapamia, koska se on pitkävaikutteisempi. Elämäni meni lopullisesti pilalle, kun aloin syödä bentsoja.


      • Anonyymi

        Ketipinor ja deprakine vuosia ja todella elämä ja todellisuus hukassa.

        Jatkuva paha olo ja vihaisuus sekä mielialat heittää rakkaudesta vihaan 0-100 kiihdyttäen

        Onko lääkkeiden syy koska ennen olin normaali?

        Toki olen aina vihannut suomalaista työelämää ja kulttuuriakin usein


    • Quetiapin

      50 mg Ketipinoria 6 mg melatoniinia. Uni tulee hyvin n. 1-2 h sisällä. Aamusta hiukan väsyttää, mutta tunne menee nopeasti ohi. En antaisi lääkettä pois, koska olen aina ollut huono nukkuja, mutta takaa minulle koko yön kestävät unet. Paljon parempi vaihtoehto kuin esim. Stillnocht, jota olen kokeillut. Menettää tehonsa ajan kanssa ja annosta täytyy vain lisätä eikä siltikään koko yötä nukuta.

    • neeaka

      jokainen kokee sen itse ja ihan turha sönköttää mitään paskaa, koska kaikki olemme erilaisia ja kaikilla vaikuttaa erilailla. itselläni menee 200mg illalla joka vitun ikinen päivä.

      • Anonyymi

        sama täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sama täällä.

        Yes,I feel you


    • wtpoek

      Kokeilinpas sitten eilen ekaa kertaa Ketipinoria pitkään aikaan koska unettomuus on pahentunut. "Ketipinori vaikuttaa minulla niin että tuntuu kuin aivotoimintaa säädettäisiin pienemmälle. Tuntuu todella epäterveeltä ja luonnottomalta konstilta nukahtaa. Aivan kuin kokisi hetkellisen lobotomian. " Minulle tuli aivan sama reaktio, säikähdin aivan hulluna, kun tuntui, etten pystynyt ajattelemaan.

      Ja mikä pahinta, mokoma #"%#"% ei edes tuonut unta, otin vielä unilääkkeen ja makasin suurimman osan yöstä koomaisena ajatus jumissa, oli levottomat jalat ja aamulla on leposyke ollut yli 100 ja meinasi pahaa tehdä syödä aamupalaakin, kun raajat oli levottomat, pää jumissa, silmät luppasee ja sydän tykytti hulluna. Ja aamullakaan ei ole ajatus juossut, ja tämän hirviölääkkeen poistuminen elimistöstä kestää 1,6 päivää. Hienoa. Onpa kyllä karsea lääke, ois pitäny ottaa puoli 25 mg:sta. En tajua miten joku voi vetää tätä jotain 800:aa ilman totaalista aivokuolemaa.

    • ei_ei_ei_ei

      Huono vaihtoehto antipsykootti unilääkkeeksi.
      >>
      Psykoosilääkkeiden suotuisa vaikutus unettomuuteen selittyy pääasiassa lääkkeiden H1-vaikutusten kautta.
      Psykoosilääkkeistä unettomuuden hoidosta on hyvin vähän näyttöön perustuvan lääketieteen kriteerit täyttäviä tutkimuksia. Unettomuuden hoidossa eniten käytetty psykoosilääke on ketiapiini. Siitä on jonkin verran tutkimusnäyttöä. Olantsapiinista ja risperidonista on vain yksittäinen tutkimus 19.
      Psykoosilääkkeiden vaikutusta pitkäaikaisen unettomuuden hoidossa ei ole tutkittu, eikä niitä mahdollisten haittavaikutustensa takia voida varauksetta suositella pitkäaikaiseen unettomuuden hoitoon
      http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi50067
      >>

    • HyvääYötäVain

      Minua on elämä kolhinut. Varakkaasta yrittäjästä vankilan kautta köyhäksi eläkeläiseksi. Eläkkeelle siirryttyäni vaivasi unettomuus hieman ja sain 25 mg:n reseptin. Olen ottanut illalla siis yhden tabletin ja nukun loistavasti 7-9 tuntia putkeen. Useimmiten herään samalta kyljeltä mille olin asettunut. Aamulla herään pirteänä. Minkäänlaisia haittavaikutusta en ole havainnut. Näin on mennyt kohta 4 vuotta.

      Älkää uskoko mitään huuhaa tutkimuksia. Ne kustantaa aina kilpailevan pillerin valmistaja. Mitään vaikutuksia psyykeeni en ole havainnut.

      Ketjussa on kirjoittajia joiden vrk- annokset ovat hirmuluokkaa. Näillä on kai haettu apua johonkin muuhun ja niistä en tiedä.
      Tällä annostuksella on Ketipinor mitä parhain unentuoja.

      • Anonyymi

        Itse kokeilin syödä ensin 25, sitten 50 ja lopulta 75 mg Ketipinoria. Millään annoksella en nukkunut, ei väsyttänyt eikä mitään muutakaan vaikutusta.


    • ktss

      ketipinor nimenomaan pienenä annoksena 25-50mg on unilääke, isommilla annoksilla, siis tyyliin 150- jopa 1000mg mieliala/psykoosilääke. Moni ei ymmärrä tätä. itse olen vain muutaman kerran ottanut ketipinor 25 mg illalla ja tuo itselle tajuttomuuden kaltaisen unen, sama kuin edellisellä, saatan herätä 10-12h myöhemmin samasta asennosta. olo on itsellä herätessä silloin semmoinen kuin makais jossain lämpimässä hyytelössä, millään ei jaksais nousta ylös, mutta ei kuitenkaan siis huonolla tavalla .

    • Okjvf

      Tuo ketipinorin laaja käyttö unettomuuden hoidossa on kohtalaisen riskialtista touhua, koska tämän lääkkeen pitkäaikaisen käytön turvallisuudesta ei ole tietoa. Tuttuni menetti yöunet pitkäaikaisen ketipinorin käytön seurauksena, eikä siis pysty nukkumaan ilman ketipinoria. Tavanomaiset uni ja nukahtamislääkkeet eivät auttaneet.

      • mielimatala

        Kiitos tuosta. Olen käyttänyt Ketipinoria monet vuodet 200 mg iltaisin ja olen pystynyt nukkumaan, mutta ilman en. Nyt olenkin tod huolestunut, kunka voisin sen lopettaa ja tilalle jokin muu parempi unilääke. Minulle määrätty masennukseen Venlafaxinin kanssa


      • Anonyymi

        Samaa tekevät muutkin unilääkkeet, kun käytät niitä tarpeeksi kauan, niin et saa unta ilman niitä.. et ainakaan heti, myöhemmin nukkuminen voi onnistua, kun aivot ovat taas tottuneet olemaan ilman lääkettä. Ihmettelen sitä, kun moni kirjoittaa, että lääkäri määräsi lääkkeitä, ei lääkäri voi ketään määräillä ellei ole pakkohoidossa.


      • Anonyymi
        mielimatala kirjoitti:

        Kiitos tuosta. Olen käyttänyt Ketipinoria monet vuodet 200 mg iltaisin ja olen pystynyt nukkumaan, mutta ilman en. Nyt olenkin tod huolestunut, kunka voisin sen lopettaa ja tilalle jokin muu parempi unilääke. Minulle määrätty masennukseen Venlafaxinin kanssa

        Lisäksi masennuslääkkeiden teho on tutkitusti placeboa tai jopa vielä huonompaa.. masennus on lisääntynyt sitä mukaa kun masennuslääkkeiden käyttö on lisääntynyt. En minäkään tunne ketään, jota masennuslääke olisi auttanut pidemmän päälle, kaikki ovat lopulta lopettaneet ne tehottomuuden ja haittavaikutusten takia. Jotkut luulevat, että ne auttavat ja siksi syövät niitä, no periaatteessa siinä mielessä ok, että sama kait se auttaako placebo vai lääke, placebonkin vaikutus vaan lakkaa yleensä aina jossakin vaiheessa.


    • HyvääYötäVain

      Nyt on näyttöä pitkäaikaisen käytön turvallisuudesta tietoa. Olen siis käyttänyt Ketipinoria 4 vuotta eikä ole mitään haittoja ollut. En edes harkitse sen poisjättöä, se on lääkedosetissani.
      Eikä ole hintakaan este; reilut 7 euroa/100 kpl.

    • mielimatala

      200 mg iltaisin monen vuoden ajan. Olen pystynyt nukkumaan, mutta viime aikoina masennuksen taas tullessa, se ei ole auttanut kuten ennen. Nyt olen lähinnä huolestunut Ketipinorin käytöstä yleensä ja haluaisin vaihtaa sen johonkin "harmittomampaan" unilääkkeeseen. Sitä on minulle määrätty masennukseen yhdessä Venlafaxinin kanssa, enkä haluais jatkaa tätä psykoosilääketä

    • unetonmyös

      400mg ketipinoria iltaisin kaksisuuntaiseen ja samalla unilääkkeeksi. Hyvin on toiminut, parin tunnin kuluttua ottamisesta alkaa väsyttämään, 8-10 unet. Edellinen kirjoittaja toivoi harmittomampaa unilääkettä, ne tuli kaikki kokeiltua ennen ketipinoria, imovane,stilnoct,tenox mm. ja niihin kasvoi hyvin nopeasti toleranssi ja olisi vaan pitänyt koko ajan suurentaa annosta, että olisi saanut unta. Ketipinoria käyttänyt nyt reilun vuoden, ja annos pysynyt koko ajan samana.

    • Näinki_voi_käydä

      Joo mä nukuin aikoinaan Mirtatzapiinillä 10h putkeen herämäättä kertaakaan, sitten mulle määrättiin Seroquel 300mg, aluksi meni hyvin, mutta sitten alkoi heräily 4-5h jälkeen. Lopetin lääkkeen 2011 ja hirveitä univaikeuksia. Kaksi vuotta oli tuskaa univaikeuksien kanssa, lisäksi oli masennusta. Oli pakko ottaa Sero uudelleen käyttöön annoksella 50-100mg. Nukuin hyvin kolme kuukautta ja kaikki masennus ymym oireet lähti. Sitten lääkkeestä lähti teho(lopetin sen) ja kaikki tuskaisuudet palas. Puolen vuoden päästä lääkäri määräs mulle sairaalas uudelleen annoksella 100mg taas meni muutama kuukausi hyvin ja sitten lääkkeestä lähti teho.

      Oli erittäin vaikea nukahtaa jo tuon 300mgeen jälkeen ja tuntui, että mun aivojen unikeskus ei toimi enään normaalisti. Mutta nämä kaksi viimmeisintä Seroquel kuuria lisäsi mun heräilyn muutamasta 20-30 kertaan yöstä ja oli lähes mahdotonta nukahtaa. Luonnollista väsymyksen tunnetta ei enään ollut.

      Eli Seroquelista lähti teho ja samalla huomasin keväällä kokeillessa, että Mirtatzapiini ei väsyttänyt enään ollenkaan. Doxalia kokeilin vuonna 2012 annoksella 25mg ja sillä nukuin silloin 9,5h yhteen menoon, mutta näiden kahden Seroquel kuurin jälkeen tarvitsin 200mg ja se riitti käytännössä vain nukuttamaan mut, mutta heräilyä se ei poistanut.

      Ja tuolla Mirtatzapiinillä nukuin oikesti akoinaan erittäin sikeää unta. Samoin Doxalilla. Nyt harmittaa, että piti tuollaiset oppirahat maksaa. Olisin noilla kahdella pärjännyt vallan hyvinkin. Toiminta kyky oli parhaimmillaan juurikin Seroquelilla. Mutta musta tuntuu, että pitemmässä juoksussa nuo kaksi olisi siltikin voinut olla parempaa. Ja tuskin mun heräily olisi ollut näin pahaa, jos olisin noita kahta lääkettä hoksannut aikoinaan syödä. Mutta ekalla kerralla kuuntelin lääkäriä ja myöhemmin näin tuon Seroquelin parempana vaihtoehtona, kun Doxalin.

    • Ville_Heiman

      Minulle on määrätty 25mg Ketipinorira iltaisin 1-2 unettomuuteen. Jos otan illalla pari tablettia, niin n. tunnin päästä rupeaa nukuttamaan. Nukahdan kyllä siinä vaiheessa, mutta sitten alkaakin se jokaöinen riesa: herään parin kolmen tunnin päästä, valvon puolesta tunnist tuntiin ja nukahdan taas tunniksi pariksi ja herään taas. Lääke määrättiin minulle kymmenisen vuotta sitten, mutta tuo nukkuminen on ollut vähän sitä sun tätä. Viimeisen parin vuoden aikana olen nukkunut yhteenmenoon vain kaksi kertaa yli 6 tuntia yhtämittaista unta.

    • stressiäkö

      25mg ketipinoria vaihdettiin viime kesänä mirtazapiinin tilalle. Kysyin ihan pokkana lääkäriltä: Onko minulla sinun mielestäsi joku mielenterveysongelma? Lääkäri ei vastannut kysymykseeni. Söin koko loppukesän ketipinoria "unettomuuteen". Nukutuksi sain n. kaksi tuntia yössä, painajaisia, kipeät jalat varsinkin yöllä jne. kuten aika moni on kertonut. Unta odottelin toiset kaksi tuntia ja kävin välillä syömässä. Joskus nukahdin joskus en. Painoni kyllä nousi tuolla kuurilla ja nilkat olivat turvoksissa. Lääkäri määräsi nesteen poistoon furesista 1 aamulla ja vielä puolikas päivällä.
      Nyt olin sairaalassa ihan muusta syystä ja sanoin lääkärille, että en saa nukutuksi, vaikka minulle loppukesällä määrättiin melatoniinia 3mgx 2 tablettia illalla ketipinoorin lisksi. Sain ensin vyöruusun heti kun olin aloittanut melatoniinin. Vyöruusua en ole aiemmin sairastanut. Kovan kutinan takia menin terveydenhoitajan vastaanotolle ja lääkäri kirjoitti heti sopivan lääkityksen. Ruusu on poissa, mutta unta en saa.
      Nyt olen ottanut stilnoctia ja pari yötä olen nukkunut rauhallisesti. Ketipinor ja melatoniini ovat tauolla.

      • stressiäkö

        kommentoin itseäni nimimerkkillä stressiäkö
        melatoniinia 6mg ketipinoorin lisäksi


    • zyp

      Mulle määrätty ketipinoiria 100-200 mg illalla "mielen tasaaksi". Hyvin toimii,nukun n.9-10 tuntia kuin tukki,ei aamuväsymystä,masennusta. Lisäksi otan iltakuudelta zyprexaa 20-30mg "mielen tasaajaksi" kuten lääkäri on tarpeen määritellyt ja sekin on toiminut jo melki 16 vuotta,ei aivojen kutistumista ym. Vaikka zyprexan maksimi käyttömäärä on lääkefirmojen mukaan 20mg/vrk niin minunpa läääkärit ovat määränneet sitä jo yli 10 vuotta 30-40mg/vrk ja olen ihan ok. kunnossa,iloinen,pirteä 53-v muori.Ainoa haittapuoli on se ettei vaihdevuosilääkkeet toimi kun prolaktiinit on vissiin"katossa" zyprexan ja ketipinoirin tähden,rinnoista valuu maito. En anna periksi,älkää tekään. Ketipinoir on aivan ihana lääke unettomuuteen. Joskus käytin seroquel prolongia 1200mg/vrk kun zyprexa oli hetken "tauolla". Eipä hassumpi lääke sekään.Suuta vain kuivasi.

      • Anonyymi

        Toimii minullakin 100mg iltaisin, oli alkuun 200mg, mutta itse vähensin 100mg.hen ja lisäksi Venlafaxin ja Mirtazapin.


    • zyp

      Siis anteeksi,enpäs huomannut mainita kaikkea. Mulla on skitsofreniadiagnoosi taustalla ja 16,5 vuoden kokemus sekä zyprexasta että ketipinoirista/seroquel prolongista.Hyvää jatkoa kaikille.

    • Onko kenelläkään tietoa mitkä ovat ketipinorin haittavaikutuksetl, jos on syönyt kolme vuotta tai reilu ketipinoria?

      • Anonyymi

        Lihominen.


    • Mitkä ovat ketipinorin pitkä aika haittavaikutukset jos syö 600mg ketipinoria?

      • Ketipiino

        Ainakin rasva- arvot heittää häränpyllyä. Ja diabeksen puhkeaminen suurella todennäköisyydellä.
        Paska lääke.


    • Evpmaisteri

      Minulla on vaikea masennus ja unettomuus, lähes 20 vuutta. Lääkkeet tällä hetkellä: Mirtazapin 30mg, Seroquel prolong 800mg, Promazin 200mg, Neulactil 20mg, Ketipinor 50mg, Stella 20mg. Nukun näiden kanssa noin viisi tuntia heräillen 2 - 3 kertaa yössä. Ei ole tyhmentymistä ilmentynyt.

    • ei.Enää

      Ketipinor kamala lääke, kerran unettomuuteen kokeilin ja henki ei meinannut kulkea ja sydän hakkasi.

    • naivi.olin

      Joskus naivina tuli tuota ketipinoria unettomuuteen kokeiltua, hirveä lääke eli kaikki nuo vaivat´ muut ikävät kokemukset mitä yllä jo joku kirjoitti.

      • ketipinor400mg

        Täytyy kommentoida että ketipinor aiheutti sydämentykytystä aluksi mutta ajan kanssa loppui.Maksa - ja munuaiskokeissa käyn parin vuoden välein ja aina olleet ihan normaalit.Ketipinoria olen käyttänyt unettomuuteen kohta 10 vuotta. Mitään sivuoireita ei väsymyksen lisäksi ole ollut. Tai onko väsyttävä vaikutus sivuoire kun tavoitteena on nukkua.Nukun yössä noin 9 tuntia. Mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa.Mutta kaikille ei ketipinor sovi. Mainittakoon että lääkitys unettomuuteen ollut kohta 18 vuotta.

        Ja voin sanoa että jos sattuu, että yöunet jää 7 tuntiin niin eipä se ole aiheuttanut mulle päivisin mitään oireita. Voin sanoa kokemuksesta että valvominen aiheuttaa mulle 100 % enemmän ongelmia kuin ketipinorin käyttö.


    • ei kannata käyttää mitään...kannattaa pitää rytmi hallinassa ilman lääkkeitä

      • Anonyymi

        No kannatatko valvomista?Mitä kun ihminen haluis mennä viimeistään puolen yön aikoihin nukkuu mutta ei nukuta?


    • Anonyymi

      Kun heräsin,sain itsetuhoisia ajatuksia

    • Anonyymi

      Täytynee yrittää pärjäillä Zopinoxin avulla....
      Olen muuten lukenut Potilaan Lääkärilehdestä,
      ettänoin puolet lääkärikunnasta on nykyään sitä mieltä, että melatoniini ja synteettinen unilääke ei sovi yhteen. Ne aiheuttavat yhdessä lisää haittavaikutuksia
      ainakin osalle käyttäjistä.

    • Anonyymi

      Ketipinorilla 25 mg ei oo mulle melkeen mitään vaikutusta. Ei juurikaan väsytä.

      Mä en muutenkaan ymmärrä sitä logiikkaa, että psykoosiin Ketipinoria voidaan määrätä satoja milligrammoja ni miten se pieni määrä muka mitään väsyttää. Jotkut väittää että se tehoaa niin että pienenä annoksella sillä on väsyttävä vaikutus, mutta kyllä se kuulemma väsyttää niillä isoillakin annoksilla.

      Oon tullut siihen tulokseen että Ketipinoria määrätään uneen ja ahdistukseen lumelääkkeenä, että tuntuu että söis jotain ni sit se vaikuttaa joillakin henkilöillä.

      • Anonyymi

        Sulla on liian pieni annostus.Mulla ketipinor toimii unettomuuteen.Tosin on iso annostus,mutta mielummin nukun hyvin yöllä kuin valvon.21 vuotta sitten kun aloitin ekat unettomuuslääkkeet niin saatoin valvoa aamu neljään ja mietin vaan että miksi en ole nukkumassa.Ja silloin ollut vielä tietokonetta tai muitakaan laitteita.

        Julkisella puolella en ole ikinä päässyt unitutkimuksiin ja yksityiselle ei ole varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on liian pieni annostus.Mulla ketipinor toimii unettomuuteen.Tosin on iso annostus,mutta mielummin nukun hyvin yöllä kuin valvon.21 vuotta sitten kun aloitin ekat unettomuuslääkkeet niin saatoin valvoa aamu neljään ja mietin vaan että miksi en ole nukkumassa.Ja silloin ollut vielä tietokonetta tai muitakaan laitteita.

        Julkisella puolella en ole ikinä päässyt unitutkimuksiin ja yksityiselle ei ole varaa.

        Sama.

        Ennen viiniä ja helppo valvoa koko yö.

        Sama onnistuisi nytkin mutta pitää yrittää välttää.

        Saa nähdä onnistuuko ”puhtaana”


    • Anonyymi

      Ketipinor auttaa nukahtamaan

    • Anonyymi

      Ketipinor ei auttanut minua, joten työnsin sen perseeseeni. Sekään ei auttanut.

      • Anonyymi

        Onko diagnoosi?

        Vai villi maku vaan


    • Anonyymi

      Boori 3mg luontainen tuote ei sivuvaikutusta ja nukut ja syöt hyvin.

    • Anonyymi

      Seisooko teidän kyrvät enää kun syötte ketipinoria

      • Anonyymi

        Kaikki pelaa hienosti, vähän liikaakin kun sairaus tekee villin fantasiat!


    • Anonyymi

      Vuosia 25 Mg ja yritän taas taistella eroon.
      Viimeksi 2 kk kesti se riemu.

      Ennen 100-200 Mg ja sairauteen mutta teki rytmihäiriöitä ja vei tajun sekä lihotti 10 kg eli vie muunkin terveyden samalla.

      Deprakine kanssa käytössä ja sama taistelu.

    • Anonyymi

      Kuinka moni pääsi eroon jolla Skitsoaffektiivinen häiriö diagnoosi?

      Pääsitkö eroon pysyvästi vai mikä määrä jäi eliniäksi ?

      Onko muuten labroissa diabetes rasvat ja maksa pysyneet rajoissa vai paukkuneet?

      Melatoniinin haitat teillä onko?

      3 Mg menee vielä sitäkin

      Ei varmaan koskaan voi nukkua enää ilman jotain

    • Anonyymi

      Itse käytän 2 G päivässä ja olo on kuin Jeesukset jalassa, joten nitinät pois.

    • Anonyymi

      200mg illalla . Aamulla herään suht virkeänä.

    • Anonyymi

      mitä ovat levottomat jalat, kun syöt vaikka ketipinor lääkettä

    • Anonyymi

      Otan 50mg. Tunti tai kaks niin nukauttamaan alkaa. Nukahdan hyvin. Ei tokkuraa aamulla.

    • Anonyymi

      Täällä 25 mg iltasella ketipinoria. Otan klo 22.00 nukahdan 23.00. Ylös klo 08.00.
      Pientä tokkuraa aamulla. Pidän välillä tauko lääkkeestä. Nyt oli viikko taukoa .

    • Anonyymi

      Mulla on ketipinor unettomuuteen kuten reseptissä lukee.Nyt se onkin psykoosin estoon. Kysyn sarkastisen kysymyksen. Tietääkö elimistö illalla ennen nukkumaan menoa että on lääkkeet unettomuuteen vai psykoosiin? Kysyin tänään psykiatriselta sairaanhoitajalta näitä tyhmiä kysymyksiä mutta en saanut vastausta. Eli jos on pieni annos niin se on unettomuuteen mutta jos on iso annos niin sitten se on psykoosiin. Minulla ei ole siis psykoosia koskaan diagnosoitu mutta lääkkeen annostuksen mukaan ei ole siis unettomuuteen vaan psykoosin estoon. Poistuisiko psykoosi jos annos pienesi siihen annoskokoon jolla hoidetaan unettomuutta? Minulla on ollut ketipinorin takia nyt psykoosi jo yli 15 vuotta. Silloin kun oli nukahtamisllääkkeinä tenox ja imovane niin silloin ei ollut psykoosia. Mutta koska nuo eivät tehonneet niin heti kun unilääkkeeksi vaihdettiin ketipinor niin minulla olikin psykoosi. En osannut kysyä lääkkeestä aikoinaan koska en tiennyt sen olevan psykoosilääke.Minulle ole tärkeintä silloin että nukkuisin. Nähtävästi kaikki unettomuuteen sairastuvat ovat psykoosissa ja stessillä / ahdistuneisuudella ei ole osuutta unen saantiin. Ja kyllä olen ollut muutamia kertoa ilman ja pää hajoaa siihen vuorokauden valvomiseen koska kellon tikitys pureutuu aivoihin. Jos joku sanoo että hyväksy se psykoosi niin miksi pitäis hyväksyä . Ja onko siitä haittaa jos hyväksyn olemattomat vaivat. kyllä siitä on. Menkää lukemaa bb ninon tapaus. niin ymmärrätte paremmin miksi en hyväksy valheellista tietoa omissa terveystiedoissa.

    • Anonyymi

      Hyvä apu nukkumiseen. Ja nukahtamiseen. 1kpl riittää. Miedoin mg. Suuremmissa määrin varmaan hyvä lääke muihin vaivoihin.(mielenterveys).

    • Anonyymi

      Ketipinor on nukutus lääke, psykoosilääke. Mitä isommat annokset sitä suuremmat haitat. Ja niitä ei valitettavasti lääkärit millään alailla reagoi niiden käyttöä, vaikka kävisit jatkuvasti eri syistä mitä Ketipinor aiheuttaa mm sydänvaivoja

      Jo 25 annoksella on virtsavaivoja on todettu otel Lääkärilehdestä 33-34/2023 riippuvuuteen ja muiden haittojen ohella ketamiinineurouropatiaan ja sen seuraksena vakaviin alavirtsateiden uroteelin vaurioihin . Oireita ovat tihentynyt virtsaamistarve , kipu virtsatessa ja verivirtsaisuus. Ketamiinin aiheuttamat uroteelin haavaumat saattavat pahimmillaan johtaa pysyvään virtsajohtimien tukketumiseen , hydronefroosiin (munuaisaltaan laajentuminen) ja munuaisten vajaatoimintaan. Kipu jää lääkkeen lopetuksen jälkeen. Kivut ovat kovat.
      Nämä terveydenhoidossa määritellään em krooninen virtsatulehdus

      • Anonyymi

        Olen käyttänyt unettomuuteen yli 15 vuotta. Osaatko sanoa koska mulle alkaa tulee mainitsemasi haittavaikutukset?


      • Anonyymi

        ihan vaan tiedoksi että ketipinor ei ole sama kuin ketamiini. tajuatko


      • Anonyymi

        sä sekoitat nyt ketamiinin ja ketiapiinin . ne eivät ole samoja aineita


    • Anonyymi

      Älä ota Ketipinoria/Seroquelia unettomuuteen!

      Se on aivan sairas lääke! Ihan kamalat haitat jo pienillä (max 100 mg) annoksilla. Se on tarkoitettu skitsofreniaan, mutta jopa siihen tarkoitukseen on paljon parempia lääkkeitä (mm. Latuda). Unettomuuden hoidossa, Ketipinorin vaikutus perustuu sen anti-histamiini vaikutuskeen aivoissa. Joten, yhtä hyvin voisi käyttää lievempiä lääkkeita, joilla on vähemmän haittoja. Itse ehdotan aloittamaan Mirtazapiinillä, mutta kaikkia se ei auta. Mutta on myös muita lääkkeitä, kuten Triptyl, Atarax ja doksepiini.
      Tässä on linkki kiinnostavaan artikkeliin: https://www.kaypahoito.fi/nak06389

      Kannattaa myös koittaa apteekeista vapaasti saatavia olevia Valeriaana- ja kärsimyskukkavalmisteita (mm. DURANOCT ja Sedix).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe