Häävirren

tehtävä?

Kokeilin häävirren kirjoittamista tutun virren Kiitos, sulle, Jumalani -säveleeseen. Löytyy täältä. (http://vaivaisenvirret.blogspot.com/2009/01/hvirsi.html)
Mutta vasta jälkeenpäin tuli mieleen, että kenen ajatuksia häävirren pitäisi sisältää. Vihittävän parin vai vihkimistä todistavan seurakunnan? Vai molempien?
Ja mitähän ihmiset ylipäänsä toivovat voivansa ilmaista laulun avulla tilanteessa?

6

623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siirisiili

Vilkaisin sanoitustasi, ja pidin siitä kovasti. Se käy sekä virsikirjan melodiaan että myös Oskar Merikannon sävellykseen.
      Ainoa "kauneusvirhe" on ensimmäinen sana, joka laulettaessa on molemmissa versioissa "iilon".
      Itse valitsisin ehkä sanan onni tms.

Saako sanoitustasi käyttää vapaasti, mikäli tulee tarvis?

• k;äyttää

minulla oli "onni" siinä välillä, pitää kai vaihtaa takaisin.

voi käyttää vapaasti, paitsi että lähteen voisi mainita, jos joku sitä kysyy.

• muutoksia
        k;äyttää kirjoitti:

minulla oli "onni" siinä välillä, pitää kai vaihtaa takaisin.

voi käyttää vapaasti, paitsi että lähteen voisi mainita, jos joku sitä kysyy.

tuli tarkistettua myös muiden tavujen "venyvyys" ja koetettua korjata, sen minkä havaitsin. Palautetta aina tarvitaan, ei kyllä ilman pärjää.

• siirisiili
        muutoksia kirjoitti:

tuli tarkistettua myös muiden tavujen "venyvyys" ja koetettua korjata, sen minkä havaitsin. Palautetta aina tarvitaan, ei kyllä ilman pärjää.

Kiitos käyttöluvasta; toivottavasti muutkin huomaavat käyttökelpoisen ja kauniin sanoituksesi.

• xxxxxxzzzz

omista häistäni on reilu vuosi ja kyllä itse sanoisin, että häävirren tehtävä on antaa rohkaisua elämään. ei tarvi olla mitään "elämä on aina helppoa" vaan mieluummin pettuleipää.

• siirtynyt tänne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      32
      3365
    2. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      103
      2555
    3. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      73
      2527
    4. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      104
      2136
    5. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      1988
    6. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      41
      1408
    7. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      380
      1043
    8. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      40
      867
    9. TVssä TomCruisen superjännä Vaarallinen tehtävä Mission Impossible Rogue Nation

Alkaa uskomattomalla lentokone kuvauksella. Toimintaelokuvan jatko-osa agentti (Tom Cruise) on hankaluuksissa, kun järje
      Maailman menoa
      28
      818
    10. Kaikkea hyvää kaikki

Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa
      Ikävä
      6
      790
    Aihe