Haluisin aina sängyssä nukkuneet koirani opettaa pois sängystä. Olen nyt yhden huonosti nukutun yön aikana vain tuupannut koiran alas jos on meinannut tulla sänkyyn. mäyriksen sai tuupata noin sata kertaa alas, kun toinen taas yritti vain muutaman kerran tulla. ymmärtääköhän ne sitä, kun yöllä, meidän ollessa sängyssä siellä ei saa olla, mutta esim päivällä, päiväpeiton päällä sinne saa mennä jos huvittaa. vaikka eipä ne siellä päivisin paljon oleskele. tuo mäykky vaan on niin lämmönhaluinen että haluaa aina peiton alle, jalkojen viereen...
Koira pois sängystä!
22
13355
Vastaukset
- ja joskus ei.on vain joko t...
jos aiot opettaa pois niin katso etteivät pääse päivälläkään sänkyyn meneen.Olisi varmaan pitänyt ajatella jo koirien ollessa pentuja.pentuhan on kiva vieressä,mutta jos löytää sen mukavan ihmiskumppanin jonka kanssa mieluiten siellä ja sitten joku muriseva sakemanni tai rotikka on siellä niin sitten lähtee se kaveri pois.Minä en viitsinyt tapella koiran kanssa joten jätin muijan.Nyt on uusi ja koira minun eikä tule edes makkariin koska ei sinne asiaa.
- tehty... :)
Meillä ei ole mitään ongelmaa collien kanssa. Päiväaikaan se saa nukkua sängylläni, jos haluaa ja haluaahan se. :) Mutta se tietää, että kun päiväpeite otetaan pois sillä ei ole sänkyyn mitään asiaa. Pentuna opetettu asia. Ei edes yritä missään vaiheessa. :) Eikä siitä pidä sitten lipsua koskaan, vaikka joskus mieli tekisi ottaa viereen peiton alle.
- komento se oll pitää koira...
Koira pois sängystä, makkarin ovelle portti tms.
Ei koskaan sinne. Silloin ei hypi sohvillekaan.
Jokainen tietty taaplaa tavallaan, mutta tällainen sääntö minulla on, myös hoidossani oleville koirille.
Viimeksi komensivat kuorossa makkarin oven takana minua ensimmäisenä iltana, mutta siitä oppivat säännöt, eivätkä tulleet päivälläkään vaikka ovi olikin auki! - keino
(ja ehkä ainoakin?) on yksinkertaisesti estää koiran pääsy makkariin. Koira ei ymmärrä, että miksi enää ei saa tulla sänkyyn, jos sitä on aina saanut tulla. Jos koira saa kerran nukkua sängyssä, sillä on "oikeus" tehdä niin aina. Eli ovi kiinni yöksi. Tai joku este ovelle.
- kyllä.....
opettaa ettei pääse kuin luvalla sänkyyn. Itse olen opettanut ja ei hyppää sänkyyn ilman lupaa. Yksin ollessa sitten kylläkin on makkarin ovi kiinni jottei koira sinne mene.
- Koiralle pitää
olla johdonmukainen. Kerran kielletty aina kielletty, kerran sallittu aina sallittu.
Hanki koirallesi mukava, pehmeä koiranpeti. Ja makkarin ovi kiinni tai portti oviaukon eteen.- niinpä..
hyvin ymmärsivät molemmat ensimmäisen yön aikana ettei sänkyyn tulla. viimeyönä kumpikaan ei edes yrittänyt.
jäi vaan mietityttään toi vilanderin peetsan kommentti koirankorjauskirjassa että laumanjohtaja päättää koska saa tehdä mitäkin, ja esimerkkinä oli juuri sängyssä nukkuminen. niin että luvalla saa tulla. eikä mitään että kerran sallittu, aina sallittu, jos olet laumanjohtaja niin muut tekevät niinkuin käsketään. kyllä niitä tilanteita on koirien kanssa paljon, että joskus sallittu juttu onkin toisella kerralla kielletty..mutta jokainen tavallaan. - 4v koiruus
niinpä.. kirjoitti:
hyvin ymmärsivät molemmat ensimmäisen yön aikana ettei sänkyyn tulla. viimeyönä kumpikaan ei edes yrittänyt.
jäi vaan mietityttään toi vilanderin peetsan kommentti koirankorjauskirjassa että laumanjohtaja päättää koska saa tehdä mitäkin, ja esimerkkinä oli juuri sängyssä nukkuminen. niin että luvalla saa tulla. eikä mitään että kerran sallittu, aina sallittu, jos olet laumanjohtaja niin muut tekevät niinkuin käsketään. kyllä niitä tilanteita on koirien kanssa paljon, että joskus sallittu juttu onkin toisella kerralla kielletty..mutta jokainen tavallaan.Ja on nukkunut tähän asti sängyssä. Alkoi tosiaan ottaa se päähän ja päätin että nyt riittää. Toi johtajuus on se ydin. Johtajana sinä päätät mitä muut saa tehdä ja mitä ei. Jos koira on sängyssä niin silloin kun ihminen menee siihen sen on väistyttävä. Sama koskee sohvaa.
Muutaman kerran murahdin sen pois sängystä kun itse menin ja sen jälkee se ei ole sänkyyn tullut yöllä. Molemmilla ihana rauha nukkua koira kuorsaa omalla pedillään ja minä omalla :)
- jutt**
Mulla oli yks koira hoidossa ja se on tottunut nukkuu sängyssä omistajallaan mut mun luona kun oli hoidossa niin pari päivää annoin sen nukkuu vieressä mut sitten rupes ärsyttää ja ällöttää koko koira ku se siin vieres makaili niin kylmästi vaan heitin sen aina lattialle ku tuli sänkyyn ja kyllä se sitten hetken päästä alkoi uskomaan että mun sänkyyn ei ole asiaa. Alko nukkuu sohvalla :)
- KoppavaHoro
Mutta hänpä onkin nukkunut aina muualla kuin sängyssä. Sitten kun tajusi, että pääsee hyppäämään sänkyyn, niin oli tunkemassa sinne aina. Ja aina nostin alas.
No, se sitten keksi, että menee muina koirina omaan boksiinsa illalla, odottaa, että minä nukahdan ja hyppää sitten sänkyyn. Jäi useamman kerran kiinni ja nyt pysyy taas suosiolla omissa pedeissään yön, ei edes yritä hypätä sänkyyn yöllä.
Toisinaan viikonloppuaamuna annan luvan tulla, mutta silloinkin se pitää nostaa sänkyyn.
Päivällä hengailee kyllä sängyssä ihan suvereenisti. Monet ovat sanoneet ettei koira tajua eroa, mutta tämä mun nakkini tuntuu tajunneen.
Äitini luona kun oli hoidossa, niin ihan pokerina ujuttautui sänkyyn nukkumaan ja sama isäni luona, joten kyllä se tajuaa senkin, että missä saa mennä sänkyyn ja että aina kannattaa yrittää, jos ei ole erikseen kielletty.
Silloin kun oli pahimmillaan tuo hinku nukkua mamman vieressä, niin heitin sille lattialle jonkun mun käytetyn vaatteen, esim. fleecen ja siihen se yleensä tyytyi.- Keskikokoinen koira
Meidän perheessä on yksi nuori herra, joka haluaa koiran nukkuvan kanssaan. Hyvin on koira sisäistänyt, että sohvalle ja sänkyihin ei mennä, paitsi siihen yhteen =) .
- erjasti
koiralle asiat suoraviivaisia,menikö jakeluun,jos asia kielletty niin se ei voi olla sallittu.
- veloisua
meillä koira osaa ja ymmärtää että kun nukumme niin vain käskystä saa tulla sänkyyn.
kun olemme pois niin päiväpeiton päälle menee, rypyistä näkee :)
eli ne "opetukset" ei koskaan koiraa sänkyyn, KAIKKI ON TAPAUSKOHTAISIA!!! - Surullinen auttajaa
veloisua kirjoitti:
meillä koira osaa ja ymmärtää että kun nukumme niin vain käskystä saa tulla sänkyyn.
kun olemme pois niin päiväpeiton päälle menee, rypyistä näkee :)
eli ne "opetukset" ei koskaan koiraa sänkyyn, KAIKKI ON TAPAUSKOHTAISIA!!!Itselläni on 10kk vanha Tanskandoggi poika,jota olen lellitellyt ja antanut olla sängyssä ja nukkua vieressäni. Nyt kuitenkin päätin opettaa sen pois sängyltä, otin sen pedin minun sängyn viereen ja aina kun se yritti tulla tönäisin hellästi ja sanoin ei. Nyt minun ei tarvitse sanoa kuin ei ja se ymmärtää ettei ole tulemista, jos se edes yrittää tulla:)
Minä olen 14vuotias tyttö ja lenkitän koiraani aamulla päivällä illalla ja silloi kuin se pyytää, opetin koirani ettei se tule kerjäämään kun syömme se osaaa kiltisti odottaa keittiön ulkopuolella, opetin sen sisäsiistiksi ja äidilleni ei kelpaa. Olen viettänyt koiran kanssa kohta vuoden aikaa ja äitini uhkaa ottaa sen pois. Kaiken lisäksi olen iloinnut koirasta ja kiintynyt siihen ja hoitanut hyvin mutta äidilleni ei kelpaa mikään. Mikä neuvoksi? :( en haluaisimenettää koiraani - Susiuros
Surullinen auttajaa kirjoitti:
Itselläni on 10kk vanha Tanskandoggi poika,jota olen lellitellyt ja antanut olla sängyssä ja nukkua vieressäni. Nyt kuitenkin päätin opettaa sen pois sängyltä, otin sen pedin minun sängyn viereen ja aina kun se yritti tulla tönäisin hellästi ja sanoin ei. Nyt minun ei tarvitse sanoa kuin ei ja se ymmärtää ettei ole tulemista, jos se edes yrittää tulla:)
Minä olen 14vuotias tyttö ja lenkitän koiraani aamulla päivällä illalla ja silloi kuin se pyytää, opetin koirani ettei se tule kerjäämään kun syömme se osaaa kiltisti odottaa keittiön ulkopuolella, opetin sen sisäsiistiksi ja äidilleni ei kelpaa. Olen viettänyt koiran kanssa kohta vuoden aikaa ja äitini uhkaa ottaa sen pois. Kaiken lisäksi olen iloinnut koirasta ja kiintynyt siihen ja hoitanut hyvin mutta äidilleni ei kelpaa mikään. Mikä neuvoksi? :( en haluaisimenettää koiraaniHienosti olet koirasi opettanut ja hoitanut, joten ihmetyttää miksi äitisi käyttäytyy kuten kerroit. Hän on kuitenkin aikuisena päätöksen koiran ottamisesta kotiinne tehnyt joten kuulostaa hiukan vastuuttomalta uhkailla koiran pois viemisellä tässä vaiheessa. Kerro äidillesi miten paljon vaivaa olet nähnyt koiran eteen ja kuinka paljon saat siitä energiaa elämääsi.
- DFHnjhj
Surullinen auttajaa kirjoitti:
Itselläni on 10kk vanha Tanskandoggi poika,jota olen lellitellyt ja antanut olla sängyssä ja nukkua vieressäni. Nyt kuitenkin päätin opettaa sen pois sängyltä, otin sen pedin minun sängyn viereen ja aina kun se yritti tulla tönäisin hellästi ja sanoin ei. Nyt minun ei tarvitse sanoa kuin ei ja se ymmärtää ettei ole tulemista, jos se edes yrittää tulla:)
Minä olen 14vuotias tyttö ja lenkitän koiraani aamulla päivällä illalla ja silloi kuin se pyytää, opetin koirani ettei se tule kerjäämään kun syömme se osaaa kiltisti odottaa keittiön ulkopuolella, opetin sen sisäsiistiksi ja äidilleni ei kelpaa. Olen viettänyt koiran kanssa kohta vuoden aikaa ja äitini uhkaa ottaa sen pois. Kaiken lisäksi olen iloinnut koirasta ja kiintynyt siihen ja hoitanut hyvin mutta äidilleni ei kelpaa mikään. Mikä neuvoksi? :( en haluaisimenettää koiraaniOlet hoitanut koiraasi max. 8 kk, sen iästä päätellen. Vaikka tässä demonisoit äitisi ihan kunnolla, kertoisitko myös, mikä peruste äidilläsi on, miksi koiran pois ottaisi sinulta. Varmaan on joku syy, ole nyt tasapuolinen!
- _suffeli_
Minun mielestä kerran kielletty, on aina kielletty -sääntö on aikanasa elänyt. Meillä koirat ei saa tulla koskaan sänkyyn, mutta sohvalle saavat tulla kutsusta. Äkkiä ymmärsivät, miten toimitaan, vaikka ennen saivat olla milloin halusivat sohvalla.
Murahtamalla onnistuu eka kerroilla koiran häätäminen sängystä. Ei tarvi varmasti montaa kertaa murahtaa, jos johtajuus on kunnossa. - Susiuros
Minä taas en seisojalleni ole tehnyt mitään kategorista kieltoa kodin paikkoihin. Jos minä pyydän sen keittiön pöydälle niin siinä ollaan ja kun sanon Alas niin se menee alas. Makuuhuoneen sänkyyn se ei edes pyri koska en pennusta alkaen koskaan sinne ottanut. Nukkuu makkarin lattialla eikä huoli edes patjaa vaikka sellainenkin on tarjolla. Pävänokosille pyydän sen usein viereen kirjastohuoneen sängylle, toisaalta joskus haluan ottaa nokoseni yksin jolloin sanon Alasi jos koira koettaa sänkyyn nousta. Nojatuoleissa se saa löhötä mutta jälleen Alas komennolla tulee lähtö. Pyrin mahdollisimman simppeliin elämään, jossa minun ei tarvitse olla kyttäävä poliisi koiralleni ja toisaalta koira tottelee kerrasta jos haluan sen pois jostain tai tulevan jonnekin. Minun tahto on aina laki, ja se tahto voi muuttua koska tahansa (mielipuolinen tyranni).
- järkeväkoira
Juuri näin! Ainut johdonmukaisuus, jonka koira tarvitsee ja ylipäätään käsittää on se että pomon sana on laki. Saapi olla missä haluaa, mutta jos pomo tulee ja haluaa sen paikan, koira väistyy. Simppeliä.
No,ei meillä mitään pomojuttuja ajatella koiran kasvatuksessa...
Koirille vaan opetetaan,miten niitten halutaan käyttäytyvän,ja siinä se.
Suht mustavalkoisesti mennään.Nopeammin ja helpommin omaksuttavissa,ja helpommin noudatettavissa myös säännöt,kun niitä ei ole kukaan valvomassa.
Meillä ei saa koirat olla missä haluaa,huonekaluille ei ole mitään asiaa.
Minusta taas on paljon simppelimpiä,kun koira tietää aina missä mennään,jää siltä sitten turhat "stressit" ja "arpomiset" pois,kun tietää missä mennään,aina.
Ja omasta mielestä ihan simppeliä,ja joskus turvallistakin,varsinkin kun on useampi koira
Toki nyt jossain "lipsutaan",mutta pääasiassa ei.
- Koiran vanki
Meillä on pieni 2v koira joka on nukkunut sängyssä aina. Nyt kuitenkin on pakko vierottaa se sängystä. Ensimmäisenä yönä (viime yönä) koira vinkui oven takana koko yön. Emäntä säälii koiraa, ja haluaisi nukkua koiran kanssa sohvalla sen takia. Ajattelen, että olen kumminkin mies, ja arvojärjestyksessä ennen koiraa, eli emännän pitäisi nukkua kanssani. Kuinkakokohan kauan koira tulee vinkumaan?
- Hellä Mielinen
Kyllä homma on nyt ihan emännästä kiinni. Jos toinen antaa periksi koiralle, joutuu toinen taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Taitaa emäntä teillä pitää koiraansa lapsenaan?
Koira lopettaa hyvin nopeasti, jos sille ilmoitetaan selvästi ja päättäväisesti, ettei tässä vinkumiset auta.
Voi myös ostaa koiralle pehmoisen pedin makuuhuoneen lattialle, ellei raaski koiraa oven taakse jättää. Löytyisikö siitä teille kompromissi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724184Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963607Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363329- 512860
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182329- 402318
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222052- 231646
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141517Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321506