Mikä neuvoksi?
Öisin menee aina nenä tukkoon. Ja limaa on kurkussa aina. Aivan sama onko yö vai päivä. Ilta vai aamu. Mutta pahinta se on aamuisin ja iltasin. Miehelläkin menee jo hermot minun räkimiseen ja röösäämiseen. Hän aina sanoo että niistä..mutta ei se niistämällä kurkusta lähe! :O Pakko on aina kuitenki röösätä ja kakoa että on parempi hengittää ja olla. Nukkumisestakaan ei tule mitään kun on aina jotain ylimäärästä kurkussa joka ei mene alas eikä tuu ylös. :( Auta armias jos on unohtunu just ennen ku pään pistää tyynyyn niin niistää nenä. Sillon se on vielä vaikeampaa. Mietin monesti että olisiko ilmankostuttimesta mitään apua..mutta tuoko se sitte homeongelman huoneistoon? Joskus laitan märkiä pyykkejä kuivumaan makuuhuoneeseen. Mutta ei sekään kauheasti mitään auta.
Allergiaa ei pitäisi olla. Olen käynyt allergiatesteissä ja on jos minkälaista allergialääkettäki kokeiltu. Ei apua. Voiko tuollainen johtua vain siittä että nenän väliseinä on kiero? Jotain tällaista lääkärissä sain kuulla yhellä kerralla. Mitään järkevää syytä en saanu silti. Mikä auttaisi ainakin iltaan että olisi helpompaa tämä nukkuminen?
Kiitos ystävällisistä vastauksista.
Limainen kurkku
4
770
Vastaukset
- voihan räkä
Tuo nyt kyllä kuulosti tosi tutulta.
Mulla räkää on varsinkin aamuisin ja tietty yöllä.
Ja minulla on hieman vino nenä.
En ole kyllä käynyt lääkärissä, mutta jossain vaiheessa kai sekin on edessä.
Allergioita mulla kyllä on, mutta vaikka vältän aiheuttavia asioita, silti räkää ”kruusaa”. Nenästä ei tule niistämällä kuin vähän jotain ja karstaa kertyy nenään.
Jos aivastan, räkä tulee kurkusta nenäliinaan, eikä nenästä!
Aika omituista.
Samoin ei minullakaan oikein tule ylös, muttei mene tuolta kurkusta oikein alaskaan.
Joskus tuntuu kui olisi ns. pala kurkussa.
Enpä osaa sanoa juuta enkä jaatas sinulle, en muuta kuin tämän, että tuttua on. - Limakurkku
Tutulta kuulostaa täälläkin. Välillä saan niistettyä nenästä (poskiontelosta) kunnon limaklöntin ja sitten on hetken helpompi hengittää, kunnes nenä menee taas osittain tukkoon. Kurkku tuntuu usein limaiselta ja turvonneelta ja joskus sieltä limaa tuleekin aivastaessa. Tekee mieli nieleskellä mutta se ei vie tunnetta pois. Ollut jo pitkään näin, tosin tuntuu että vanhemmiten on jotenkin pahentunut.
- Kokeilkaapa
Oletteko kokeilleet vaihtaa ruokavaliota pikkusen?
Jättäkääpä kaikki sokerit ja vehnä, ohra ja ruis pois kuukauden ajaksi.
Maitotuotteet saavat monelle megalimanerityksen.
Kokeilkaapa jättää sekin pois kuukaudeksi: ei jugurttia, voita, maitoa, piimää missään muodossa.
Kuukausi hujahtaa nopeasti kasviksia, juureksia ja muita viljalajeja nauttien - nälkää tuona aikana ei tarvitse lainkaan nähdä. - Pikainenapu
Ilmankostuttimista on todettu, että ne vain lisää pöpöjä ilmassa.
Kannattaisko mennä keuhkoröntgeniin, jos limaa on todella paljon ?
Mulla on samantapaista ongelmaa joskus, ei saa kurkkua auki. Löysin avun !
Heti auttava keino on juoda hunajateetä. Kuulostaa epäuskottavalta kenties, mutta se auttaa välittömästi. Myös kurkkukipuun, varsinkin kun ei saa nukutuksi, kun pitää yksiä koko ajan.
Keitä vettä. Täytä 2/3 mukia kuumalla vedellä. Liota ja poista teepussi. Lisää kylmää vettä sen verran, että vesi on n o i n 70 asteista. Hunajan teho ja vaikutus vähenee tulikuumassa vedessä.
Sekoita veteen kukkuraruokalusikallinen hunajaa, juo hitaasti. Vaivat lähti samantien !
Toista tarvittaessa.
Hunaja on luonnonantibiootti, se parantaa mm. limakalvoja (hengitysteitä, nenä) ja kovan yskän ja kurkun kutinan ja irrottaa liman.
En uskonut itsekään, mutta päätin kokeilla hunajaalin, kun usein on rohisee ja on vaikea hengittää. Nyt mulla on a i n a hunajaa kotona.
Ei tartte kurkkupillereitä tai pastilleja, jotka ei auta mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006434
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283230Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701746- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46999Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879