Miten seurustelemme 60-v sinkut

ojastako allikkoon!

Niin ja meitähän on paljon yksineläjiä,jotka kuitenkin haluaisimme oman sydänystävän.Mutta kun se on vaikeaa löytää sellainen sopiva ja vaikkei enää haluaisikaan uusiin naimisiin.Saa pelätä,että
yrittääkö toinen vain käyttää hyväkseen jos toisella
on elämässään asiat huonommalla tolalla.Vai pidättekö vain sellasta pintapuolista lähihoitoa yllä silloin tällöin kun sattuu sopimaan? Kannattaako sitä tässä iässä olla enää sen moraalinkaan suhteen liian jämpti! Mitäs sanotte?

85

3491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "kookoo"

yksin eron jälkeen...ensin nautin yksinolosta ..eri syistä johtuen, mutta kyllä sitä vaan kaipaa toisen ihmisen vuorovaikutusta..läheisyyttäkin jos ei tarvi pelätä..arvostaisin lämmintä ja hyvää ihmistä (miestä) elämääni.

• tyhmä

Sinkku voi tarkoittaa seuraavia asioita:

Naimaton henkilö, joka ei ole avioliitossa tai muussa vakituisessa parisuhteessa. Sanana "sinkku" on vakiintunut arki- ja puhekieleen ja korvannut mm. vanhanpiian ja -pojan.
        Miksi puhutaan "SINKKU" kun on eronnut ,leski.ym ei hän ole sinkku

• Niin kuka
        tyhmä kirjoitti:

Naimaton henkilö, joka ei ole avioliitossa tai muussa vakituisessa parisuhteessa. Sanana "sinkku" on vakiintunut arki- ja puhekieleen ja korvannut mm. vanhanpiian ja -pojan.

Kyllä nykyään puhutaan sinkusta kun on yksinelävä, yksinäinen ihminen.
        Ei se enää ole pelkästään naimaton.
        Vai meinaatko että kaikissa sinkkutalouksissa joista puhutaan elää pelkästään naimattomia?

• Niin kuka kirjoitti:

Vai meinaatko että kaikissa sinkkutalouksissa joista puhutaan elää pelkästään naimattomia?

Kannatan tulkintaasi. Joskus puoli vuosisataa sitten ja vielä aiemmin oli kovin tärkeää erotella naineet ja naimattomat. Nykyisin ainut mielekäs erottelu on yksinasuvat vs parisuhteessa elävät, lähes kaikilla tämänikäisillä yksinasujilla ja useimmilla nuoremmillakin alkaa olla jotakin omaa parisuhdehistoriaa takanaan.

• Villi ja Vapaa :D
        Niin kuka kirjoitti:

sinkku on yleisnimitys aikuiselle ihmiselle jolla ei ole vakituista parisuhdetta. Asumuserossa asuvat ja harkinta-ajalla olevat eivät ole sinkkuja.
        Sinkku nimikettä voi halutessaan tarkentaa esim. sanoilla: eronnut, leski, poikamies, vanhapoika, vanhapiika yms.

• suatii
        tyhmä kirjoitti:

Elekee ihmetelkö.me 73.-74 yhä vaan hauskaa torilla sekä sängyss..etennii.............

• Melko samanlainen tilanne minullakin. Eroni jälkeen ensin aloin "sauhuta" mutta sitten tuli seinä eteen. Nyt sinkkumiehenä tapailen ja arvostan toista sukupuolta ystävänä ja himpskastin muikiana seurana. Ei sitä oikein oo hyvä yksin olla ja jäädä nurkkaan funtsailemaan omaa yksinäisyyttä. Elä itsellesi mukavasti ja jaa tunteesi toisellekin.

• Anonyymi
        tyhmä kirjoitti:

Noi eihän eronnut tai leski voi olla vanhapiika tai vanha poika. Sana sinkku tulee sanasta singel , ruotsiksi single englanniksi joka tarkoittaa. yksin , joten siitä se sana on
        Väännetty sinkuksi .
        Leski ei ole vanhapiika sillä hän on ollut kahdenkeskeisessä suhteessa siis avioliitossa.

• moraali on

pidettävä kunniassa tässäkin ijässä.Ei tarvi kuin hieman miettiä jos sinua itseäsi joku sivullinen loukkaisi, kuinka pahalta se tuntuisi, siis kannattaa ottaa toisekin huomioon. Sinkkuja on kyllä aivan riittämiin tarjolla, joten EI LOUKATA kanssa ihmisiä.Jos löydät ystävän ole onnellinen, ja jos vielä jaksat elää toisen kannssa, hyvä niin.
      Omalla kohdalla korkeintaan ystävä on riittävä jos semmonen sattuu kohdalle, en jaksais enään yhteis elämää, luulen niin. Se tietenkin on jokaisen oma asia kuinka tämän loppu elämän elää, yksin vai yhdessä.

• ristiriita onkin

Mukamas seurustellaan ja toisaalla ollaan niinku ei
        seustelua oliskaan.Onhan se joillekin,kuin kävisi kylpylässä täysihoidossa!

• Nimetön
        ristiriita onkin kirjoitti:

Mukamas seurustellaan ja toisaalla ollaan niinku ei
        seustelua oliskaan.Onhan se joillekin,kuin kävisi kylpylässä täysihoidossa!

Häh? Ollakseni rehellinen haluan sitä itsekekin.

• Tilja

Raskaaksi tuleminen on epätodennäköistä.

• olen kuullut

että vanhoissa munissa voi olla salmonellaa.

• sano lapin mies

Olitpa oikea neropatti,vai luuletko ettemme enää muista.Tässähän ei ollut raskaudenehkäysystä edes kyse!

• olen..

..kyllä vain, ja siksi pyörin omat ympyrät. Johon en muita halaja. Kyllä 35/33 vuotta yhden naisen kanssa riitti tässä elämässä.

• havumetsien mies.

Näyttää siltä, että useimmat ovat sellaisia yksineläjiä, jotka eivät ole sitä aina olleet.

Siinä tpoauksessahn heillä on hyvonkin mahdollisesti lapsia. Eivätkä ne pane helposti jarruja uuden kumppanuuden luomiselle?

Omassa sarjassaanhan ovat ne, jotka ovat aian olleet sinkkuja, mutta niillä on kai harvemmin tuonsuuntaista kiinnostusta enää tässä iässä.

• ? ?

Kuinka virheettömälle havumetsien miehelle on voinut tulla yksi virhe? (hyvonkin) Tuolla jossain aiemmin mollasit toisten virheitä?

• yksin mielummin

kiinnostaa,hetken huvit enää.
      En halua edes tavata miestä,silloin tällöin jos vaan seksi miehellä mielessä.
      Ei ihmiset ole esineitä,se pitäs joidenkin miesten ymmästää.
      Tulee ihan inho sellaista miestä kohtaan,eikä halua tavata.

• Minulle pelkkä seurustelu, ilman tunnetta, että tuo ihminen on juuri minulle tärkeä ja minä hänelle, ei ole minun juttuni.

Ystävyys kahden ihmisen välille rakentuu keskinäisestä luottamuksesta ja rehellisyydestä.

Ystävyys voi kasvaa rakkaudeksi mikäli kaikki osuu kohdalleen. Hyötymismielessä ei kannata suhdetta rakentaa, ei taloudellisen eikä hetken hellyyden toivossa.

Omalle kohdalleni toivoisin ystävyyttä joka antaisi molemmille tyydytyksen, seuraa yksinäisiin hetkiin, matkakumppanin, ja ehkä olkapään jota vasten voi itkeä ja nauraa, mutta onko enää olemassakaan miestä joka katsoo ikäiseeni naiseen tasa-arvoisena. Nuori ja nätti on huudossa, näkökulma vain vahvistuu kun seuraa miesten mielipiteitä ja toisaalta, nuoret miehet etsivät vanhemman naisen syliä.

Olkoon kuinka tahansa. Itselleni samojen elämänarvojen löytyminen, toisen ihmisen kunnioittaminen ja omienkin ajatusten omistaminen ja niiden esiintuominen on tärkeitä ominaisuuksia joita odotan vastapuolelta.

Huumorintaju, hellyys ja tunteet. Ystävyyteenkin kuuluu paljon sellaista mitä ei voi edes kuvailla, mutta siihen ei saa kuulua leikkiminen kenekään tunteilla, eikä olemassaolevien suhteiden rikkominen missään tapauksessa.

Moraalin rajat me kukin luomme itse, mikäli emme riko lakia tai loukkaa toisia, sanoi joku viisas.

Näillä eväillä, ei vielä toivoaan menettänyt!

• ?????!!!!!

Kyllä on asiata päälaellansa jos kaiken maailman eronneet ja karanneet ja lesket kuvittelevat olevansa vielä sinkkuja.HÖH Kyllä sinkku on entisiä niinsatottuja Vanhojapiikoja ja Vanhojapoikia koittakaa nyt vaan uskoa.

• 1943
        ?????!!!!! kirjoitti:

Kyllä on asiata päälaellansa jos kaiken maailman eronneet ja karanneet ja lesket kuvittelevat olevansa vielä sinkkuja.HÖH Kyllä sinkku on entisiä niinsatottuja Vanhojapiikoja ja Vanhojapoikia koittakaa nyt vaan uskoa.

oli pitkä ketju termistä. Kyllä minusta sinkku on jokainen muodollisesti vapaa, joka haluaa tutustua uuteen ihmiseen.

• 1943

monenlaista. On pitkä story, joka alkoi silmänräpäyksessä rakastumisesta. On lyhyt juttu, joka muuttui ystävyydeksi. On meneillään story, jossa pikkuhiljaa edetään. Olen aina pitänyt kiinni siitä, että toisen omaan en koske. Mielestäni se on tahdon asia.

• sinkusta.
        ?????!!!!! kirjoitti:

Wikipediassa; Sinkku voi tarkoittaa seuraavia asioita:

Naimaton henkilö, joka ei ole avioliitossa tai muussa vakituisessa parisuhteessa.

Sanana "sinkku" on vakiintunut arki- ja puhekieleen ja korvannut mm. vanhanpiian ja -pojan.
        Single, pienimuotoinen äänite

Wikisanakirja; Sinkku voi tarkoittaa seuraavia asioita:

Single, pienimuotoinen äänite

ja edelleen; Wikimedia

Sinkku-sanan synty
        Sinkku-sanan alkuperää on selvitetty. City on sinun -kirjan mukaan Suomeen sinkku-käsitettä (yksin elävän ihmisen merkityksessä) käytti ensimmäisen kerran lehtijutussaan toimittaja Heikki Kemppainen (nykyisin Karjalaisen taloustoimittaja). Suonna Konosen jutussa Mies joka lanseerasi "sinkun" Suomeen (Karjalainen 10.12.2000) [1] kirjoitetaan:

"- Amerikassa puhuttiin jo "singles"-henkilöistä, mutta suomesta puuttui sopiva termi, jossa ei olisi ollut mitään negatiivisia sivuvärityksiä. Päätoimittaja Kari Kivelän ja Eeropekka Rislakin kanssa sitä jossakin kahvilassa yhdessä mietittiin.
        Kuka "sinkun" sitten keksi?
        - Minulla on semmoinen mielikuva, että kyllä se taisi olla Rislakki, Kemppainen arvelee.
        - Yllättävän hyvinhän se sanana on kestänyt. Ja levinnyt, jos ajatellaan, että aluksi se oli ihan kaupunkilaistermi.. "

• ?????!!!!
        1943 kirjoitti:

monenlaista. On pitkä story, joka alkoi silmänräpäyksessä rakastumisesta. On lyhyt juttu, joka muuttui ystävyydeksi. On meneillään story, jossa pikkuhiljaa edetään. Olen aina pitänyt kiinni siitä, että toisen omaan en koske. Mielestäni se on tahdon asia.

Miksi ei voi sanoa siiten että olen eronnut tai leski.Kyllä mua ainakia huvittaa jos tiedän että on lapsia ja vaikka jo vaari tai mummi ja esittelee itsensä sinkuksi.Jos meidän äiti sanoisi minun aikanani jollekkin että olen sinkku, häpeäisin kyllä.Mutta onhan nykyään kaikki sallittua.Tässä vaiheessa ihminen ilmeisesti haluaa unohtaa menneisyytensä kun saa olla sinkku.

• 1943
        ?????!!!! kirjoitti:

Miksi ei voi sanoa siiten että olen eronnut tai leski.Kyllä mua ainakia huvittaa jos tiedän että on lapsia ja vaikka jo vaari tai mummi ja esittelee itsensä sinkuksi.Jos meidän äiti sanoisi minun aikanani jollekkin että olen sinkku, häpeäisin kyllä.Mutta onhan nykyään kaikki sallittua.Tässä vaiheessa ihminen ilmeisesti haluaa unohtaa menneisyytensä kun saa olla sinkku.

sinkku-sanalla on sellainen pohjavire, että henkilö on jotenkin tyytymätön tilanteeseensa. En käytä sanaa itsestäni, olen leski ja sillä sipuli. Kyllä jotenkin raapaisi, kun ensi kertaa panin rastin tähän ruutuun.

• Tuoksuvattu*
        ?????!!!!! kirjoitti:

Suomi24 on profiilit uusiessaan jättänyt siviilisäädyn kohdalle meille eronneille, jätetyille, hylätyille, leskille ja muille kepaamattomille, eli ilman parisuhdetta eläville vain yhden valintamahdollisuuden johon rastin voi laittaa, ja se on "Sinkku".

En voi olla varattukaan, koska kukaan ei ole minua varannut, olisin ryksannut kohdan leski, mikäli se olisi ollut olemassa.

Elän siis sinkkuna jo 12 (kahdettatoista) vuotta, mutta mihinkään asiakirjoihin en toki kirjoita sinkku, koska se ei ole siviilisäätyni.

Ethän sinä ole katkeroitunut parisuhteessasi ja kateellinen kun jotkut ovat vapaita elämään sinkun elämää. Ethän?
        Olihan tuo vain äkillinen mielijohde joka oli pakko kirjoittaa.
        Sinkku on yksin eläjä, ei parisuhteessa oleva, nykyisin sitä sinkku sanaa käytetään myös leskistä ja eronneista vanhanpiian ja -pojan korvaavien nimien lisäksi.
        Huom. täällä käytämme muutoinkin puhekielen ilmauksia sellaisenaan, tai tavaksi vakiintunein muodoin.

Annetaan kaikille tilaa, sivíilisäädystä huolimatta. Ps. minäkin sanoisin mielelläni olevani "varattu", mutta valehtelemaan en ala.

• mikä sitä on
        1943 kirjoitti:

sinkku-sanalla on sellainen pohjavire, että henkilö on jotenkin tyytymätön tilanteeseensa. En käytä sanaa itsestäni, olen leski ja sillä sipuli. Kyllä jotenkin raapaisi, kun ensi kertaa panin rastin tähän ruutuun.

naimaton?,nykyisin myös on sellainen virallisissa papereissa,eli onko eronnut naimaton vai sinkku?

Vai eronnut ja perheellinen?,vaikka lapset jo aikuisia ja elävät omassa taloudessa.
        Voiko laittaa vaikka korttiin että on perh.

• 1943
        mikä sitä on kirjoitti:

naimaton?,nykyisin myös on sellainen virallisissa papereissa,eli onko eronnut naimaton vai sinkku?

Vai eronnut ja perheellinen?,vaikka lapset jo aikuisia ja elävät omassa taloudessa.
        Voiko laittaa vaikka korttiin että on perh.

virallisissa lomakkeissa ole naimaton, naimisissa, leski, eronnut?

• 1943 kirjoitti:

virallisissa lomakkeissa ole naimaton, naimisissa, leski, eronnut?

en viitsi kirjoittaa sanaa "naimaton", vaan "ei naimisissa". Sitä kun ei koskaan tiedä, millainen pukki tai jakorasia kyseinen henkilö on ollut...

• !!!!!!! ?????? !!!!!!!!
        ?????!!!!! kirjoitti:

Kun tuputat toisille tietämättömyyttäsi faktana. "Niinsatottuja vanhojapiikoja ja vanhojapoikia" ei ole ollut ikiaikoihin.
        Tässä sinulle faktoja suomennettuna:

Adjektiivit
        1.   ainoa   
        2.   yksittäinen   
        3.   kerta-   
        4.   naimaton   
        5.   sinkku   Puhekieli
        6.   yhden hengen   
        7.   vapaa   
        Substantiivit
        8.   menolippu   
        9.   naimaton   
        10.   sinkku   Puhekieli
        11.   single   Musiikki
        12.   yhden hengen huone   
        13.   dollarin seteli   
        Muut/tuntemattomat
        14.   yksinkertainen   
        15.   yksi ainoa

• ???!!!
        sitroen kirjoitti:

en viitsi kirjoittaa sanaa "naimaton", vaan "ei naimisissa". Sitä kun ei koskaan tiedä, millainen pukki tai jakorasia kyseinen henkilö on ollut...

tätä minäkin tarkoitin mutta en vain rohjennut kirjoittaa. Heh Heh. On täällä näköjään rehellisiäkin sinkkuja?!!!

• 1946
        1943 kirjoitti:

ja sen jouduin tekemään 46 vuotiaana, enkä vieläkään "tykkää" ko. sanasta, en kyllä sinkustakaan olen yksineläjä ja pysyn, ennen 60 v, lopetin sen viimeisenkin "suhteen" enkä ala enää. Näin on näppylät.

• päätinuskaltaa

Sinulla on toivoa.
        Ovi voi olla raollaan jo.....huomaatkos?
        Sinulta ystävän löytäminen vaatii rohkeutta heittäytyä elämän vietäväksi.Kannattaa.
        Mä kuuntelin ystävääni ja menin tutustumaan ..ja..nyt minulla on ystävä.Rakkain ystäväni.Lenkkeilemme,teemme töitä yhdessä,ajelemme lasten luo, huolehdimme joskus lapsenlapsista(molempien) eikä tarvitse olla yksin.Joskus kyllä hirveesti ärsytti alussa ja vieläkin, mutta...Paljon parempi näin kuin ypöyksin.
        Usein toivon, että olisin tuntenut hänet nuorena, että tietäisin onko aina ollut tuollainen vai onko ikä tuonut tietyt asiat . Mutta,mutta...olemme ja elämme ja yleensä on leppoisaa yhdessäoloa.

• Anonyymi
        ?????!!!! kirjoitti:

Sinkku tarkoittaa että on yksin , siis mitä siinä sinulla on häpeämistä jos äitisi on sinkku niin hän saa sanoa ihan vapaasti että on se.
        Miksi pitäisi sanalla leski mainita oma tilanteessa, tai sanalla eronnut, sitä minä häpeäisin enemmän että vedetään leskenä oloa esiin , minä olen itse leski mutta en mainosta leskeyttäni vaan sanon että olen sinkku siis yksineläjä . Ja sitten kun tutustua paremmin niin jokainen varmaan kertovat että ovat jääneet leskeksi , mutta se ei ole tärkeää ilmoitella jos tapaa uuden ihmisen

• Anonyymi
        1946 kirjoitti:

ja sen jouduin tekemään 46 vuotiaana, enkä vieläkään "tykkää" ko. sanasta, en kyllä sinkustakaan olen yksineläjä ja pysyn, ennen 60 v, lopetin sen viimeisenkin "suhteen" enkä ala enää. Näin on näppylät.

Monella on vääristynyt kuva sanasta sinkku m mielikuvitus siinäkin tekee tepposet joillekkin
        Sinkku on ainoastaan yksin eläjä ja sana tulee ruotsaleisesta sanasta singel ( yksin)
        Tai englannin kielisestä ( single ) myös tarkoittaa ( yksin) joten ihan hyvä ilmaisu se sinkku on Kun ymmärtää taustan , en itsekkään tee mainosta leskenä olemisestani jos tapaan uusia ihmisiä , sillä olen ainoastaan yksin asuja siis sinkku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monella on vääristynyt kuva sanasta sinkku m mielikuvitus siinäkin tekee tepposet joillekkin
        Sinkku on ainoastaan yksin eläjä ja sana tulee ruotsaleisesta sanasta singel ( yksin)
        Tai englannin kielisestä ( single ) myös tarkoittaa ( yksin) joten ihan hyvä ilmaisu se sinkku on Kun ymmärtää taustan , en itsekkään tee mainosta leskenä olemisestani jos tapaan uusia ihmisiä , sillä olen ainoastaan yksin asuja siis sinkku

Just näin! Olen eronnut, mutta mitä se mihinkään vaikuttaa, kun yksin elän kuitenkin? Olen sinkku!

• on kaikesta kiinni

Eihän sitä voi mitenkään tietää,mihinkä päätyy,kun ystävän löytää.Riippuu koko paketista,tullaanko ystäviksi vai vaikka puolisoiksi.Pääasia,että kumpikin on samoilla linjoilla ja viihtyy yhdessä.
      Ollaanpa aika pentuja vielä, jos ei osata viestiä toiselle,missä mennään.

• ....................

henkilä,jolla on pitkäaikainen ystävä.
        Tapailevat säännöllisesti,mutta asuvat erillään.
        Voiko olla suhde jossa eletään vapaasti ja tapaillaan muitakin?
        Onko sellainen suhde vai pelkkää ystävyyttä?Olen tavannut tälläisen henkilön ja hän sanoo olevansa vapaa?,voiko luottaa?

• 1943
        .................... kirjoitti:

Onko sellainen suhde vai pelkkää ystävyyttä?Olen tavannut tälläisen henkilön ja hän sanoo olevansa vapaa?,voiko luottaa?

henkilö. Muodollisesti olen vapaa, mutta olen sitoutunut mielessäni siten, että en mene halaamista pidemmälle kenenkään muun kanssa. Kumppanini voi tehdä oman tulkintansa. Hän on ilmoittanut, ettei mene kihloihin tai naimisiin. On olemassa mahdollisuus, että löytää toisen, en sillä päätäni vaivaa. Tapaamme kumpikin paljon muita ihmisiä, emme utele toistemme tekemisiä. Nautimme yhteisistä hetkistä, ei toista voi omistaa. Pelisäännöt on hyvä selvittää.

• aiempi
        1943 kirjoitti:

henkilö. Muodollisesti olen vapaa, mutta olen sitoutunut mielessäni siten, että en mene halaamista pidemmälle kenenkään muun kanssa. Kumppanini voi tehdä oman tulkintansa. Hän on ilmoittanut, ettei mene kihloihin tai naimisiin. On olemassa mahdollisuus, että löytää toisen, en sillä päätäni vaivaa. Tapaamme kumpikin paljon muita ihmisiä, emme utele toistemme tekemisiä. Nautimme yhteisistä hetkistä, ei toista voi omistaa. Pelisäännöt on hyvä selvittää.

vaivaa ja jos salaa tapailee toista ja menee pidemmällekkin kun halaus,jos tietäisit.lopettaisitko ystävyyden?
        Tämä ystävä josta aiemmin kerroin,halauaisi olla muutakin kun vaan ystävä????

• 1943
        aiempi kirjoitti:

vaivaa ja jos salaa tapailee toista ja menee pidemmällekkin kun halaus,jos tietäisit.lopettaisitko ystävyyden?
        Tämä ystävä josta aiemmin kerroin,halauaisi olla muutakin kun vaan ystävä????

tutustumaan vain. Pitää katsoa, miten kehittyy. Ainahan näissä asioissa on otettava riskejä, muuten elämä jää elämättä. Itse olen rakkauden saralla saanut niin paljon elämältä, että miesystäväni uusi suhde kirpaisisi, ei kaataisi. Yleensä olen luottanut toiseen ja on ollut sen arvoista.

• aiempi
        1943 kirjoitti:

tutustumaan vain. Pitää katsoa, miten kehittyy. Ainahan näissä asioissa on otettava riskejä, muuten elämä jää elämättä. Itse olen rakkauden saralla saanut niin paljon elämältä, että miesystäväni uusi suhde kirpaisisi, ei kaataisi. Yleensä olen luottanut toiseen ja on ollut sen arvoista.

suhtaudut ja todellinen ystävyys ei lopu jos joskus erehtyy.
        Periaatteessa,vaatisin itse kyllä olemaan täysin vapaa,jos alkaisin läheisempään suhteeseen.
        Jotenkin ajattelen myös hänen ystävää,eli ainahan keskustella voi ja se ei ole pettämistä,mutta itsekkin huomaan,miten iän mukana jotenkin ei ole niin omistava kun nuorena :)

• vaikkei myönnä
        .................... kirjoitti:

Sanoisin kyllä, että jos henkilöllä on säännöllinen intiimisuhde toisen kanssa, kyllä sitä on hyvin varattu. En menis siihen soppaan mukaan.Itsenikään takia.

• Jokainen päättää itse oman moraalinsa rajat ja toimii niiden mukaan omia unelmiaa tavoitellessaan. Jos toivoo sydänystävää tai rakasta kumppania loppuiäksi rinnalleen, ihmettelen miten kukaan voi kuvitella saavansa sellaisen varatusta ja toisaalle sitoutuneesta ihmisestä - vaikka joku on saattanut onnistuakin.

Seksileikit ovat kokonaan toinen juttu. Täälläkin olemme saaneet lukea, miten (ilmeisesti vain seksinhaluiseen, mutta hellyyden ja rakastamisen unohtaneeseen kumppaniinsa) kyllästyneet puolisot ovat kehottaneet kumppaneitaan etsimään seksiseuraa jostain kodin ulkopuolelta.

Missä kulkee hyväksi käyttämisen raja? Televisiossakin on esitetty ohjelmia, joissa tyhjätasku-miehestä on tullut ihanteellinen isä, aktiivisesti toimiva isäntä ja aviomies, kun nainen on ottanut miehen valmiiseen kotiinsa. Auervaara-jutut ovat sitten erikseen, mutta niissä tapauksissa naiset ovat mielestäni useimmiten itse antauneet hyväuskoisiksi hyväksi käytettäviksi. Ylenpalttinen varovaisuus voi estää elämästä, mutta järkevä ihminen osannee pitää huolen asioistaan. Tietynlainen tasa-arvoisuus voi toteutua, vaikka rahatilanne olisi erilainen.

Jos nainen ottaa miehen viihdyttäjäksi ja elätikseen kotiinsa heti ensitapaamisen jälkeen, eikä mies anna muuta panosta yhteiseksi hyväksi kuin intiimit ihotason kontaktit, on varmaankin turha odottaa suhteen muuttuvan ajan myötä tasa-arvoisemmaksi.

Kaksi vapaata aikuista ihmistä voi mielestäni tehdä keskenään ihan mitä haluavat. Jos malttaa käyttää aikaa tutustumiseen ennen ratkaisevia muutto- yms. päätöksiä, välttyy luultavasti pahemmilta erehdyksiltä. Hyvät ystävät, kaverit ja mielenkiintoiset harrastukset suojelevat hölmöilyiltä, johon raskas yksinäisyyden paine saattaisi muuten johtaa.

Kun suvunjatkamisvietit ja hormonitoiminta hidastuu, moni kumppania etsivä taitaa muuttua epärealistisen vaativaksi. Sitä "ainoaa oikeaa" voi joutua etsimään lopun elämää, ellei ole valmis yhtään tinkimään vaatimuksistaan. Jos jokainen etsii itseään parempaa kumppania, ei yhtälö toteudu kuin lempein rakastavin silmin katsottaessa.

Toivotan kaikille etsijöille pilkettä silmäkulmaan ja onnea matkaan!

• samaa mieltä

Onpa hyvä kirjoitus!

• karvas kokemus

kun vielä muistaa, ettei vasta eronnuta ota, sillä melkein aina he palaavat ex.n luo takas ja olet ollut vaan ns.laastarina..

• :/

Ei palaa.

• Nuoremman kertomus

itse olen seurustellut 60-vuotiaan naisen kanssa, itse olin silloin 30-vuotias (neljä vuotta aikaa. seurustelu hänen kanssaan oli sinäänsä normaalia mutta kyseessä oli enemmänkin fyysinen suhde. vähän kuin nuorenparin hauskanpitosuhde. hän oli ikäisekseen kymmenisen vuotta nuoremman oloinen ja niin edelleen. itse olen tällainen urheilullinen kaveri joka nautti hänen huomiostaan ja hän minun huomiostani. hän nautti (tai sanoi nauttivansa) siitä kun komea nuorimies stringeissä tiskaa astioita ja oli hänen seurassaan.

suurin mutta olisi pidemmän päälle tullut ikä. mutta suhde kaatui hänen kavereihinsa jotka pitivät ikäeroa liian suurena. naiseni oli vielä kehunut kroppaani ja sitä että pukeudun hänen mielikseen stringeihin ja vastaaviin mikä ei auttanut ennakkoluuloihin. hänen kaverit oli kovasti vastaan ja meillähän oli enemmän fyysinen suhde niin tämä suhde oli helpompi lopettaa. kaverit eivät varmaan ollut kateellisia tai tuskin he haluaisivat nuoren miehen kotiinsa stringeissä. naiseni kaverit olivat oikeassa.

tässä on tarina toisesta näkökulmasta.

• 1943

Onhan meitä moneksi. Itse en koskaan ole välittänyt itseäni paljon nuoremmista miehistä, muut tehköön tavallaan. Aika näyttää olenko siinä pisteessä, että minulle riittää, kun käyn ihmisten ilmoilla ja keskustelen eri henkilöiden kanssa.Siinä pisteessä luulin olevani jo 8 vuotta sitten, kun jäin leskeksi. Mutta elämä yllätti ja sain tutustua hienoon ihmiseen. Kumppanin poistuminen antaa uuden mahdollisuuden, sen me kaksi onnellisen avioliiton kokenutta leskeä totesimme.

• aina sama
        1943 kirjoitti:

Onhan meitä moneksi. Itse en koskaan ole välittänyt itseäni paljon nuoremmista miehistä, muut tehköön tavallaan. Aika näyttää olenko siinä pisteessä, että minulle riittää, kun käyn ihmisten ilmoilla ja keskustelen eri henkilöiden kanssa.Siinä pisteessä luulin olevani jo 8 vuotta sitten, kun jäin leskeksi. Mutta elämä yllätti ja sain tutustua hienoon ihmiseen. Kumppanin poistuminen antaa uuden mahdollisuuden, sen me kaksi onnellisen avioliiton kokenutta leskeä totesimme.

Tiedetään, tiedetään....

• utelias kärryillä
        1943 kirjoitti:

Oliko ne muut sit ei hienoja?

• 1943
        aina sama kirjoitti:

Tiedetään, tiedetään....

Miten sitten sulla, muuttuuko elämäsi kuuntelijan mukaan? Niin on mnessa afrikkalaisessa kulttuurissa. Ollaan lapsettomia, jos se sopii kuvioihin, on monta lasta, jos se on parempi.

• 1943
        utelias kärryillä kirjoitti:

Oliko ne muut sit ei hienoja?

Ensirakkaus oli ihan hieno tyyppi, mutta rakkaus oli yksipuolista. Muita varteenotettavia ei ole ollut kuin yksi. Hänet jätin, koska minun olisi pitänyt muuttua. Ystävyys säilyi hänen kuolemaansa asti.

• Anonyymi
        1943 kirjoitti:

Ei kai kukaan katso henkilöllisyys todistukseen jos tapaa uuden ihmisen jonka kanssa tulee hyvin toimeen Siis ikä sinänsä ei pitäisi olla ongelma Eikä se olekkaan kahdelle rakastuneelle, ainoastaan kakaoismoralistit jotka laittavat painoa Iälle
        Mutta luulisin että sitä on vaikeampi pitkän yksinolon jälkeen taas oppia tuntemaan toisen ihmisen tavat ja rutiinit , joten en tiedä onko niin , mutta luulen että on

• ajatuksia aamusta

Minä taas ottaisin nuoremman,vaikka olenkin jo yli 60.Edellinen suhde kaatui siihen että mies oli 10 v vanhempi ja ns.vanhan oloinen.

Minun olisi pitänyt loikata hänen ikävuosilleen kun olen muutenkin nuorekas ja viettänyt edellisen elämäni taas 10 v nuoremman kanssa,siitä ei vaan tullut silloin aikoinaan mitään,en jaksanut olla hoivaaja äidinpojalle.

Tasan ei käy milloinkaan,parempi olla ilman,ikäiseni äijät ovat tosi jäykkiä ja mielivaltaisia jörriköitä,ei tulisi mieleenkään ruveta talosille edes etäsuhteeseen,sen verran on uutta kokemusta.
      Mies ei sanele,mitä tehdään tai jätetään tekemättä.Ne ajat ei kuulu näille vuosikymmenille.
      Kannatan tasa-arvoa ja yhteisiä pelisääntöjä suhteessa.
      Toinen silmäni on kuitenkin valppaana,eihän sitä koskaan tiedä vaikka elämäni muuten onkin harmoonisen rauhallista.

• Anonyymi

Ihan niin 40 luvun miehillä ( monella) on vielä ne vanhan ajan arvomaailmat olen huomannut. Että miesten ja naisten työt aina vaan muuttumattomana päässä .
        Ja myös nainen pidetään jonkinlaisena hieman alempaan kastiin kuuluvana.
        Mutta nykyaikana jaetaan kaikki kotityöt eikä enää ole ainoastaan naisen asia ne ruuan laittamista ja tiskaamiset
        Minun ystävätär kohtasi ihanan miehen jonka kanssa tekevät kaiken yhdessä koti työt
        Siis hänestä ei tullut piikaa miehelle vaan tasarvoinen partneri

• "Nuoremman kertomuks

Nimimerkille Nuoremman kertomus. En minäkään usko että muut rouvat ovat kateellisia noin 30 vuotta nuoremmasta miehestä joka on stringeissä. Onneksi on joskus ystäviä mitkä kertovat suoraan totuuden.

• --

Ei minun mieheni ainakaan alushousuisillaan avaa vieraillemme ulko-ovea.

• ihmejakumma
        -- kirjoitti:

Ei minun mieheni ainakaan alushousuisillaan avaa vieraillemme ulko-ovea.

Eikö edes naispuolisille?

• Anonyymi

Sama täällä en usko liioin että mitenkään olisivat kateellisia , sillä mistä heidän oikeastaan
        Pitäisi olla kateellisia. Jos joku laittaa ruokaa atringit yllään niin se ei herätä kateutta ei myöskään se että toinen on nuorempi. Ainoastaan jos ystävät näkevät ettei mies olekkaan tosissaan , niin varoittavat, kuten tässäkin kävi ilmi että helppo oli erota kosk aitä oikeaa sisäistä tunnetta ollut , ja seksikkyys ei pidemmän päälle ole se eka asia mitä ajatellaan
        Kun maailmassa on. Niin paljon muitakin asioita joihin tuntee kiinnostusta

• Kaksin olisi parempi

Mistä löytäisin miehen itselleni?
      En osaa tanssia. Riudun hellyyden ja läheisyyden puutteessa. Yksin ei ole hyvä olla. Mistä niitä miehiä...

• Yksistään tämänikäisiä on vapaana kai kymmeniä tuhansia, joten jos ei löydy, olet linnoittautunut kotiisi tai sitten aivan mahdottoman kranttu...

• Anonyymi

Ajattele että mies tupsahtaa elämääsi jolloin sitä vähiten osaat odottaa . Jos niin on meinattu että löydät miesystävän

• hyvä näin

Elin parikymmentä vuotta kestäneen avioliiton. Hain eron, koska mies oli viinaanmenevä, eikä huolehtinut velvollisuuksistaan. Sen jälkeen on muutama seurustelusuhde ollut, etäsuhteena. Viimeisen suhteen, joka kesti viisi vuotta, lopetin vuosi sitten. Mies olisi halunnut jatkaa, mutta minusta tuntui siltä, ettei suhde syventynyt.
      Nyt elelen yksin omakotitalossa(jonka itse olen maksanut) ja suunnittelen muuttoa lähikaupunkiin.
      Miehistä en ole koskaan rahallisesti hyötynyt, enkä ole sitä halunnutkaan, koska olen saanut hyvän koulutuksen ja sitä myötä hyväpalkkaisen työn, onneksi.
      Tykkään yksinelosta, enkä haikaile yhdenkään kaksilahkeisen perään, ellei.....

• Tilja K

Siitä voi ehkä lähteä, että lajin säilyminen ei ole enää meistä kiinni. Seksikumppininkaan ei tarvitse olla mikään alfauros.

• allitt

"itse olen seurustellut 60-vuotiaan naisen kanssa, itse olin silloin 30-vuotias (neljä vuotta aikaa."

" itse olen tällainen urheilullinen kaveri joka nautti hänen huomiostaan ja hän minun huomiostani. hän nautti (tai sanoi nauttivansa) siitä kun komea nuorimies stringeissä tiskaa astioita ja oli hänen seurassaan."

Tuskin kukaan rouva nauttii nuoresta miehestä stringeissä vaikka olisi kuinka treenattu peppu.

• Vapauden hinta

Aikoja sitten 10v, seurustelin tiiviisti varakkaan miehen kanssa. Töitä riitti neljässä eri paikassa. Aloin olla kypsä lopettamaan suhteen, jolloin tuli kosinta, esitti maksaisin kuukausittain 2000 markaa ja muuttaisin kokonaan hänen huusholliin.
      Ajattelin kenenkään taloudenhoitajaksi en ala ja vielä maksaisin siitä ilosta. Tietty, uskovaiseksi olisi pitänyt kääntyä. Oli ihan kunnollinen kaveri mutta joku mätti hänen elämänkuvioissa.Se oli sen sadun loppu.

• sentteri-santra

Voi härregyy,
        siis kymmenen vuotta huhkit neljässä eri paikassa mokoman etteen?
        Ei ollut kaikki tintit pöntössä sullakaan. Onneksi järkiinnyit.Tai olihan tuo viimeinen ehdotus sellainen että jos ei siitä hoksannut lähteä niin ei sit mistään.

• Vapauden hinta
        sentteri-santra kirjoitti:

Voi härregyy,
        siis kymmenen vuotta huhkit neljässä eri paikassa mokoman etteen?
        Ei ollut kaikki tintit pöntössä sullakaan. Onneksi järkiinnyit.Tai olihan tuo viimeinen ehdotus sellainen että jos ei siitä hoksannut lähteä niin ei sit mistään.

sentteri-santra selvennys 10v tarkoittaa kymmenen vuotta siten seurustelin kaverin kanssa kolmisen vuotta. Ääliö olin oli spitänyt kirjoittaa selvemmin.

• 1+19

Minulla on hankala tilanne. Puoliso on ollut jo yli kymmenen vuotta laitoksessa, ei ole toivoa paranemisesta. Eikä voi hoitaa kotona.
      Olen yksinäinen, kaipaan läheisyyttä ja kumppanuutta.

• sentteri-santra

ei kukaan kotiin tule sinua hakemaan. Ulos siitä :)))
        Kaikenlaisia ikäkausikerhoja on ja muiden ihmisten seuraa tarviit selvästi.
        Vaikka ---- no keksi itse, ja pelko pois ja mukkaan.

• Anonyymi

Tiedän tunteen Varsinkin kun ei ole edes ” oikeasti” vapaa ainoastaan yksinäinen . Ja ne laitos käynnit eivät koskaan nosta toisen mieltä kun tietää ettei toinen koskaan parane.
        Silloin sitä kaipaa olla jonkun kanssa jonka kanssa taas tuntisi elävänsä

• Iki-ihana BMW+Mies

Me neljä pidämme hauskaa vielä ennen sinne kidutuksen pätsiin joutumista.

• sormeilija.

Tuo seksi on mennyt sellaseksi,
      että pari kertaa sormipillua sau-
      nan jälkeen.

• rp-rb

"Tuskin kukaan rouva nauttii nuoresta miehestä stringeissä vaikka olisi kuinka treenattu peppu."

Totta. Ei ole mikään kerskailun aihe, jos on 30-v nuorempi mies naruissa tiskaamassa ja peppuaan heiluttelemassa..

• höpötystä

Miksiköhän tuohon typerään kirjoitukseen niin moni puuttuu? Kannattais jo jättää omaan arvoonsa.

• Anonyymi

Nuoret miehet näkevät mielellään itsensä sellaisena kun kuvailevat että ovat

• Anonyymi

Mukana 67 Jämsä

• Anonyymi

Ainoat jotka treffipalstoillakaan on kiinnostuneet asuu jossain vähintään liki 100 kilsan päässä ja yhteydenpito loppuu siihen kun en lähde bussilla köröttelemään herran luo yökylään. Herraa itseä ei kiinnosta ajella tänne kaupunkiin vaikka autokin on pihassaan. Kaupungille jos menen en herätä kiinnostusta kenessäkään, lienen jo niin rumakin ja kun ikääkin jo liki 70 niin joutais jo tuhkaks, ketään ei kiinnosta edes ystävyys/kaveruus. En enää vuosiin ole ketään etsinytkään, tyhjän saa pyytämättäkin.

• Anonyymi

En tiedä kuinka kaukana sinusta asun, mutta auto on ja sillä tulen luoksesi silloin kun haluat.
        Löytyy siisteyttä, pituutta ja käytös kohdallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä kuinka kaukana sinusta asun, mutta auto on ja sillä tulen luoksesi silloin kun haluat.
        Löytyy siisteyttä, pituutta ja käytös kohdallaan.

En enää tässä iässä kaukosuhteisiin sorru ja läheltä ei ystävää/kaveria löydy mihinkään menoon kun en petiseurasta ole kiinnostunut.

liki 70v

• Anonyymi

Naiset ottakaa yhteyttä. Soittakaa, puhukaa mukavia, vähän sellaista miestä kiinostavaa asiaa. Siitä se pikkuhiljaa lähtee. Minä uskalsin ja nyt minulla on ihana miesystävä joka tulee "tunnin varoitusajalla" auttamaan minua. Myös siinä asiassa.

• Anonyymi

Oho, sillälailla, että jelppaamaan. Tikkana paikalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho, sillälailla, että jelppaamaan. Tikkana paikalle.

8 naista kymmenestä on avun tarpeessa, kerran, pari viikossa.
        Sitä tosiasiaa on turha kiistää. Olen luojalle kiitollinen, että saan avun tarvittaessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

8 naista kymmenestä on avun tarpeessa, kerran, pari viikossa.
        Sitä tosiasiaa on turha kiistää. Olen luojalle kiitollinen, että saan avun tarvittaessa.

Soitan ja kerron avuntarpeesta, myös minulle soitetaan.
        Meidän kahden salaisuus on säilynyt vuosikausia.
        Molemmat naimisissa haluttoman kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      173
      10041
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3335
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3093
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2805
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      202
      2159
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2113
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1973
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      65
      1591
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1336
    10. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1336
    Aihe