Saksalaiset ja japanilaiset taas kärjessä?

Hesari otsikoi taas kerran harhaanjohtavasti.
Tecnische Uberwachungs Vereinin raportista käy
kiistattomasti selville, ettei ainoatakaan
Saksassa valmistettua autoa ollut tilaston kär-
jessä. Porsche joka komeili kärjessä, valmis-
tettaneen edelleen Suomessa ja Itävallassa kai,
mutta ei Saksassa.

Eihän Skodakaan ole saksalainen, vaikka kasataan
saksalaisista osista, tosin pari vuttta vanhem-
malla tekniikalla kuin Volkkari. Siksi kai siinä
on vähempi vikojakin kuin Saksassa valmistetuisa.

38

1292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????????????????????????+

      mitäs jos listaisit nämä pari juttua todisteiden kera?

      oma autosi
      palkka
      asumismuoto
      sijainti
      työnkuva
      ikä

      näin voimme päätellä sinunkin motiivisi saksalaisten autojen typerälle mollaamiselle

      epäilen asioiden olevan näin kohdallasi:

      oma autosi 1984 korolla
      palkka 1500€/kk
      asumismuoto lurkki
      sijainti imatra
      työnkuva varastomies
      ikä 19v

      tässä omani:

      oma autoni saksalainen 71.000€
      palkka 8400€/kk
      asumismuoto okt
      sijainti espoon rannikko
      työnkuva yrittäjä
      ikä 40

      ja ei tarvitse haukkua japanilaisia eikä muitakaan autoja, se ostetaan mikä on milloinkin kiinnostava...eipä olisi tietty tähänkään viestiisi tarvinnut kommentoida...vähän tämä oli lapsellista mutta niin nämä kateellisten räksytysviestitkin...

      • onnelliseksi,

        vaan näköjään ylimieliseksi.


      • tekee
        onnelliseksi, kirjoitti:

        vaan näköjään ylimieliseksi.

        onnettomaksi ja näköjään vieläpä tyhmäksikin...


      • Ei saksalaisia autoja, jotka turkkilaiset Saksassa
        tekevät, tarvitse mollata, Helsingin Sanomien
        toimittajaa mollasin.

        Meni fiilis saksalaiseen autoon, kun laturi maksoi
        1500 €. Ei onneksi ollut vesijäähdytteinen joka
        olisi maksanut 2500 €.

        Pitääkö Sinun ressukan käydä töissäkin, minulle
        työnteko on harrastus, nykyisin vaan ei saa oikein
        pätevää henkilökuntaa, kun tavoitteena on ottaa
        aina parempi työntekijä, kuin itse on.

        En ryhdy luettelemaan asumismuotoa, sen enempää
        kuin kertomaan minkä meren rannalla kakkosasunto
        on, kun noilla asiaoilla ei ole mitään tekemistä
        tämän kanssa.

        Jos itsetunto on noin alhaalla, että pitää ryhtyä
        palkkaansa hehumaan, niin on sata varmaa, että
        joku kuitenkin tienaa ja omistaa enempi, mutta
        eivät he tule sitä kertomaan suomi24-sivuille.
        Joten haaveile Sinä vaan noista kertomistasi asi-
        oista.

        Luulen, että minusta tiedetään jo harmittavan
        paljon näillä palstoilla, koska käytän rekiste-
        röityä nimimerkkiä. Sinulla ei näytä olevan roh-
        keutta siihen, vaan käyttäydyt kuin mikäkin
        luuseri.


      • määritelmäsi
        tekee kirjoitti:

        onnettomaksi ja näköjään vieläpä tyhmäksikin...

        mukaan mutta sinähän et ole muuta kuin ylimielinen kehuskelija.


      • ymmärrä

        autoista enempää kuin sika hopealusikasta. Ja hänen tekstinsä on vaikeaselkoista lukea, koska ei uskalla kirjoittaa rivejä loppuun. Lienee eläkeukko jolle netti ei ole kovin tuttu.
        Saksalaisia autoja oli nopeasti vilkaistuna listan kärkikymmenikössä Audia, Bemaria, Mersua ja Porschea.


      • ymmärrä kirjoitti:

        autoista enempää kuin sika hopealusikasta. Ja hänen tekstinsä on vaikeaselkoista lukea, koska ei uskalla kirjoittaa rivejä loppuun. Lienee eläkeukko jolle netti ei ole kovin tuttu.
        Saksalaisia autoja oli nopeasti vilkaistuna listan kärkikymmenikössä Audia, Bemaria, Mersua ja Porschea.

        Sinulle saattaa olla vaikeaa, mutta aika moni
        on jo oivaltanut tuon noin 65 merkin palstale-
        veyden.

        Olit varmaan hiekkalaatikolla leikkimässä nep-
        piksillä kun minä perehdyin atk:n saloihin
        auto-cad-ohjelmineen. Olin muuten tilaisuudessa
        läsnä, jossa otettiin ensimmäinen suomalainen
        yhteys nettisivuille joten tuttua hommaa on.

        Mitä tulee tuohon raporttiin, niin tuntuu sa-
        tuttavan totuus. Kun et hosu vaan vilkaiset
        raporttia tarkemmin, niin siellä kärjessä, eli
        pistesijoilla komeilevat japanilaiset merkit.
        Borsche on poikkeus ja erikoisautoja harrastava
        pitää varmasti ajokkinsa kunnossa aivan toisella
        tavalla kuin Matti Meikäkäinen. Siis ei voi yleis-
        tää saksalaista laatua.

        Harmi sinänsä, sillä Audin kutoskorin neliveto
        kiinnostaisi, mutta noilla Audin vioilla ei voi
        edes ajatella.


      • kun sinä
        Täpinä kirjoitti:

        Sinulle saattaa olla vaikeaa, mutta aika moni
        on jo oivaltanut tuon noin 65 merkin palstale-
        veyden.

        Olit varmaan hiekkalaatikolla leikkimässä nep-
        piksillä kun minä perehdyin atk:n saloihin
        auto-cad-ohjelmineen. Olin muuten tilaisuudessa
        läsnä, jossa otettiin ensimmäinen suomalainen
        yhteys nettisivuille joten tuttua hommaa on.

        Mitä tulee tuohon raporttiin, niin tuntuu sa-
        tuttavan totuus. Kun et hosu vaan vilkaiset
        raporttia tarkemmin, niin siellä kärjessä, eli
        pistesijoilla komeilevat japanilaiset merkit.
        Borsche on poikkeus ja erikoisautoja harrastava
        pitää varmasti ajokkinsa kunnossa aivan toisella
        tavalla kuin Matti Meikäkäinen. Siis ei voi yleis-
        tää saksalaista laatua.

        Harmi sinänsä, sillä Audin kutoskorin neliveto
        kiinnostaisi, mutta noilla Audin vioilla ei voi
        edes ajatella.

        leikit varsin vaatimattoman AutoCAD:in kanssa (senkin kirjoitit väärin) minä mallinsin Unix-koneilla kolmiulotteisesti, laskin elementtimenetelmällä lujuuksia ja käytin erilaisia kinematiikkaohjelmia.

        Ei paljon painele tuollaiset katsastustaulukot enkä ymmärrä mitä tekemistä niillä on autonvalinnan kanssa. Ihmetyttää vaan miten et löydä sieltä saksalaisia merkkejä pistesijoilta, vain jonkun "Borschen".

        Itse ajelen Audin kutoskorin nelivedolla. Maavaraa saisi olla joskus enemmän ja Allroadissahan sitä olisi.
        Subarun Foresteria kävin katsomassa kakkosautoksi mutta sehän on aivan rimpula.


      • suu pannaan
        Täpinä kirjoitti:

        Sinulle saattaa olla vaikeaa, mutta aika moni
        on jo oivaltanut tuon noin 65 merkin palstale-
        veyden.

        Olit varmaan hiekkalaatikolla leikkimässä nep-
        piksillä kun minä perehdyin atk:n saloihin
        auto-cad-ohjelmineen. Olin muuten tilaisuudessa
        läsnä, jossa otettiin ensimmäinen suomalainen
        yhteys nettisivuille joten tuttua hommaa on.

        Mitä tulee tuohon raporttiin, niin tuntuu sa-
        tuttavan totuus. Kun et hosu vaan vilkaiset
        raporttia tarkemmin, niin siellä kärjessä, eli
        pistesijoilla komeilevat japanilaiset merkit.
        Borsche on poikkeus ja erikoisautoja harrastava
        pitää varmasti ajokkinsa kunnossa aivan toisella
        tavalla kuin Matti Meikäkäinen. Siis ei voi yleis-
        tää saksalaista laatua.

        Harmi sinänsä, sillä Audin kutoskorin neliveto
        kiinnostaisi, mutta noilla Audin vioilla ei voi
        edes ajatella.

        kun täällä saksalaiset ovatkin kärjessä

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Saksalaiset nousivat kärkeen/1135224998693

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADACin tilastot ja vikaindeksit/1135235841545


      • hermanni?
        Täpinä kirjoitti:

        Ei saksalaisia autoja, jotka turkkilaiset Saksassa
        tekevät, tarvitse mollata, Helsingin Sanomien
        toimittajaa mollasin.

        Meni fiilis saksalaiseen autoon, kun laturi maksoi
        1500 €. Ei onneksi ollut vesijäähdytteinen joka
        olisi maksanut 2500 €.

        Pitääkö Sinun ressukan käydä töissäkin, minulle
        työnteko on harrastus, nykyisin vaan ei saa oikein
        pätevää henkilökuntaa, kun tavoitteena on ottaa
        aina parempi työntekijä, kuin itse on.

        En ryhdy luettelemaan asumismuotoa, sen enempää
        kuin kertomaan minkä meren rannalla kakkosasunto
        on, kun noilla asiaoilla ei ole mitään tekemistä
        tämän kanssa.

        Jos itsetunto on noin alhaalla, että pitää ryhtyä
        palkkaansa hehumaan, niin on sata varmaa, että
        joku kuitenkin tienaa ja omistaa enempi, mutta
        eivät he tule sitä kertomaan suomi24-sivuille.
        Joten haaveile Sinä vaan noista kertomistasi asi-
        oista.

        Luulen, että minusta tiedetään jo harmittavan
        paljon näillä palstoilla, koska käytän rekiste-
        röityä nimimerkkiä. Sinulla ei näytä olevan roh-
        keutta siihen, vaan käyttäydyt kuin mikäkin
        luuseri.

        tuo kertoo jo paljon rahattomuudestasi...

        Meni fiilis saksalaiseen autoon, kun laturi maksoi
        1500 €. Ei onneksi ollut vesijäähdytteinen joka
        olisi maksanut 2500 €.

        köyhästä vaan kaikki tuntuu kalliilta....edelleen asia on niin ja tulee aina olemaankin...myös sinun kohdallasi!


      • kun sinä kirjoitti:

        leikit varsin vaatimattoman AutoCAD:in kanssa (senkin kirjoitit väärin) minä mallinsin Unix-koneilla kolmiulotteisesti, laskin elementtimenetelmällä lujuuksia ja käytin erilaisia kinematiikkaohjelmia.

        Ei paljon painele tuollaiset katsastustaulukot enkä ymmärrä mitä tekemistä niillä on autonvalinnan kanssa. Ihmetyttää vaan miten et löydä sieltä saksalaisia merkkejä pistesijoilta, vain jonkun "Borschen".

        Itse ajelen Audin kutoskorin nelivedolla. Maavaraa saisi olla joskus enemmän ja Allroadissahan sitä olisi.
        Subarun Foresteria kävin katsomassa kakkosautoksi mutta sehän on aivan rimpula.

        Minä kun olen luullut, että tuo kutoskorin
        neliveto on juuri mainitsemasi Allroad.
        Siinä edellisessä mallissa oli ihan hyvä
        maavara. Uudessa mallissa se on tiputettu
        185 milliin.

        Kyllä se auto-cad voidaan kirjoittaa näinkin.
        Minä viittasin yleensä "alkuajan" atk-käyttöihin.
        Kolmiulotteiset sovellutukset, kuten valaistus-
        mallinteet ovat tätä päivää ja näin ollen joka-
        päiväisiä työkaluja, ei niitä kannata hehkuttaa.

        Eihän vaan nuo muutamat sortuneet talot ja sil-
        lat olleet Sinun laskemiasi?


      • suu pannaan kirjoitti:

        kun täällä saksalaiset ovatkin kärjessä

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Saksalaiset nousivat kärkeen/1135224998693

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADACin tilastot ja vikaindeksit/1135235841545

        Miksi pitää levitellä vuosia vanhoja
        raportteja? Tosin aina käytettyä auton
        ostaneille niistäkin on hyötyä. Nyt
        eletään jo vuotta 2009 ja minua kiin-
        nostaa yleensä tämän hetkinen tilanne.

        Oli ihan hyvä, jos Audin Allroad pääsisi
        eroon harmittavistaan vioistaan ja muut-
        taisi sen sähköisen ohjauksen sellaiseksi,
        että palauttaisi kunnolla, olisi lepposampi
        ajella. Ken ties joskus omistan Audin.
        DKW minulla on ollutkin vuonna 1 ja 2.


      • ajelen
        Täpinä kirjoitti:

        Minä kun olen luullut, että tuo kutoskorin
        neliveto on juuri mainitsemasi Allroad.
        Siinä edellisessä mallissa oli ihan hyvä
        maavara. Uudessa mallissa se on tiputettu
        185 milliin.

        Kyllä se auto-cad voidaan kirjoittaa näinkin.
        Minä viittasin yleensä "alkuajan" atk-käyttöihin.
        Kolmiulotteiset sovellutukset, kuten valaistus-
        mallinteet ovat tätä päivää ja näin ollen joka-
        päiväisiä työkaluja, ei niitä kannata hehkuttaa.

        Eihän vaan nuo muutamat sortuneet talot ja sil-
        lat olleet Sinun laskemiasi?

        aivan normaalin kutosen saa nelivetona kuten myös Allroadin.
        Nuo kolmiulotteiset mallinnusohjelmat tulivat jo 80-luvulla. Cad-ohjelmat 70-luvulla.

        En toimi talon- tai sillanrakennusalalla.


      • Kyseessä
        Täpinä kirjoitti:

        Miksi pitää levitellä vuosia vanhoja
        raportteja? Tosin aina käytettyä auton
        ostaneille niistäkin on hyötyä. Nyt
        eletään jo vuotta 2009 ja minua kiin-
        nostaa yleensä tämän hetkinen tilanne.

        Oli ihan hyvä, jos Audin Allroad pääsisi
        eroon harmittavistaan vioistaan ja muut-
        taisi sen sähköisen ohjauksen sellaiseksi,
        että palauttaisi kunnolla, olisi lepposampi
        ajella. Ken ties joskus omistan Audin.
        DKW minulla on ollutkin vuonna 1 ja 2.

        ja sinulle pitäisi olla vielä uudempi kuin uusin.
        Allroad on käytännössä sama auto kuin A6 joka keikkuu ykkösenä mutta siinä on silti liikaa vikoja!!!


      • Kyseessä kirjoitti:

        ja sinulle pitäisi olla vielä uudempi kuin uusin.
        Allroad on käytännössä sama auto kuin A6 joka keikkuu ykkösenä mutta siinä on silti liikaa vikoja!!!

        Turhaa vääntää tänne vanhoja raportteja,
        varsinkin ADACin voi unohtaa. Siinä jos missä
        yritetään vääntää saksalainen tuote kärkeen.
        Raportin lähtötiedot kannatta aina lukea huo-
        lella.

        Minä stilisoin Hesarin uutisointia 06/2007-
        06/2008 TUV-raportista, joka on varmasti
        viimeinen. Tarkistakaa omat arkumenttinne
        ennen kuin yritätte kyseenalaistaa.


      • se sieltä
        Täpinä kirjoitti:

        Turhaa vääntää tänne vanhoja raportteja,
        varsinkin ADACin voi unohtaa. Siinä jos missä
        yritetään vääntää saksalainen tuote kärkeen.
        Raportin lähtötiedot kannatta aina lukea huo-
        lella.

        Minä stilisoin Hesarin uutisointia 06/2007-
        06/2008 TUV-raportista, joka on varmasti
        viimeinen. Tarkistakaa omat arkumenttinne
        ennen kuin yritätte kyseenalaistaa.

        selitys kun saksalainen oli paras. Kuinkas Dekran raportti on manipuloitu?
        Väännä sinä kaikki raportit mieleisiksesi.


    • asiavirheitä

      ja tietämättömyyttä viestiisi sisältyy. Aidot ja oikeat Porschet (9-srj) valmistetaan saksassa, tarkemmin sanoen Zuffenhausenissa. Suomessa on tehty (kasattu) aikoinaan Boxteria suureksi osaksi saksasta tuodusta materiaalista ja jonkin aikaa kasattaneen vielä Caymania jonka valmistus jatkossa siirretään sekin saksaan. Itävallassa en tiedä Porschea valmistettavan.
      Suurin syy Skodan laatuun on saksalaislehtien mukaan motivoitunut työntekijäjoukko joka haluaa näyttää maailmalle että sielläkin osataan.

      • Tuo Itävalta oli epävarma muistikuva, mutta
        palatakseni laaturaporttiin, niin siinä pär-
        jäsivät ainoastaan juuri tuo 911 ja Boxter.
        Saksassa valmistetut Borschet loistivat pois-
        saolollaan kärkiryhmistä.

        Motivoitumisesta ei ole muuta kuin hyvää sanot-
        tavaa. Sen puutteesta johtuen turkkilaisten
        kasaamat saksalaiset autot eivät koskaan yllä
        laatuautojen joukkoon, mitä tulee kestävyyteen
        ja yleensä viattomuuteen. Katsellaan vaan esim.
        takaisinkutsuja, niissä kerrotaan milloin minkin
        osan poisjäännistä auton lähdettyä kokoonpanohih-
        nalta.

        Jos japanilaiselle kävisi noin, niin se olisi
        harakirin paikka. Etelä-Korean valmisteille vie-
        lä naureskellaan, niin kuin aikoinaan japanilai-
        sille, mutta kuinkas kävikään?


      • selitettiin
        Täpinä kirjoitti:

        Tuo Itävalta oli epävarma muistikuva, mutta
        palatakseni laaturaporttiin, niin siinä pär-
        jäsivät ainoastaan juuri tuo 911 ja Boxter.
        Saksassa valmistetut Borschet loistivat pois-
        saolollaan kärkiryhmistä.

        Motivoitumisesta ei ole muuta kuin hyvää sanot-
        tavaa. Sen puutteesta johtuen turkkilaisten
        kasaamat saksalaiset autot eivät koskaan yllä
        laatuautojen joukkoon, mitä tulee kestävyyteen
        ja yleensä viattomuuteen. Katsellaan vaan esim.
        takaisinkutsuja, niissä kerrotaan milloin minkin
        osan poisjäännistä auton lähdettyä kokoonpanohih-
        nalta.

        Jos japanilaiselle kävisi noin, niin se olisi
        harakirin paikka. Etelä-Korean valmisteille vie-
        lä naureskellaan, niin kuin aikoinaan japanilai-
        sille, mutta kuinkas kävikään?

        että Porschen 900-sarja on aito saksalainen ja saksassa Zuffenhausenissa valmistettu. Etkö sinä tollo usko selvää tekstiä.
        Skodan yllättävän hyvästä laadusta olen samaa mieltä ja ongelmat, jos niitä on, johtuvat Vw:n alihankkijoiden toimittamien osien laadun puutteesta.


      • sakuilla asiat
        selitettiin kirjoitti:

        että Porschen 900-sarja on aito saksalainen ja saksassa Zuffenhausenissa valmistettu. Etkö sinä tollo usko selvää tekstiä.
        Skodan yllättävän hyvästä laadusta olen samaa mieltä ja ongelmat, jos niitä on, johtuvat Vw:n alihankkijoiden toimittamien osien laadun puutteesta.

        Eipä voi yleistää, jos yks ainut saksalainen
        erikoisautotyyppi pärjää, Boxter ei ole Sak-
        sassa valmistettu. Kyllä Töpinä on yleisesti
        ottaen oikeassa noiden saksalaisten kanssa.
        Ei voida yleistää saksalaista laatua, jos muuta
        väität, niin tosi tollo olet.

        Skodalle toimitetuista osista on pystytty
        korjaamaan lastentaudit, sillä ne tosiaan
        ovat pari vuotta vanhempaa tekniikkaa kuin
        Volkkarin uudet joita saksalaista olematonta
        laatua ihailevat tollot ostavat.


      • pilkkanasi?
        sakuilla asiat kirjoitti:

        Eipä voi yleistää, jos yks ainut saksalainen
        erikoisautotyyppi pärjää, Boxter ei ole Sak-
        sassa valmistettu. Kyllä Töpinä on yleisesti
        ottaen oikeassa noiden saksalaisten kanssa.
        Ei voida yleistää saksalaista laatua, jos muuta
        väität, niin tosi tollo olet.

        Skodalle toimitetuista osista on pystytty
        korjaamaan lastentaudit, sillä ne tosiaan
        ovat pari vuotta vanhempaa tekniikkaa kuin
        Volkkarin uudet joita saksalaista olematonta
        laatua ihailevat tollot ostavat.

        "Kyllä Töpinä on yleisesti
        ottaen oikeassa noiden saksalaisten kanssa."

        Täpinä vastailee ja komppaa itseään!


      • täpinä!
        sakuilla asiat kirjoitti:

        Eipä voi yleistää, jos yks ainut saksalainen
        erikoisautotyyppi pärjää, Boxter ei ole Sak-
        sassa valmistettu. Kyllä Töpinä on yleisesti
        ottaen oikeassa noiden saksalaisten kanssa.
        Ei voida yleistää saksalaista laatua, jos muuta
        väität, niin tosi tollo olet.

        Skodalle toimitetuista osista on pystytty
        korjaamaan lastentaudit, sillä ne tosiaan
        ovat pari vuotta vanhempaa tekniikkaa kuin
        Volkkarin uudet joita saksalaista olematonta
        laatua ihailevat tollot ostavat.

        Kirjoittelet typeriä juttujasi ja kommentoit niitä anonyymisti!
        Paljastuit välittömästi. Kukaan muu ääliö kuin sinä ei pakota kappaleenvaihtoa joka rivin lopussa - ei voi olla sattumaa!


      • täpinä! kirjoitti:

        Kirjoittelet typeriä juttujasi ja kommentoit niitä anonyymisti!
        Paljastuit välittömästi. Kukaan muu ääliö kuin sinä ei pakota kappaleenvaihtoa joka rivin lopussa - ei voi olla sattumaa!

        minun nimimerkkini? Kerran aikaisemminkin
        on joku yrittänyt matkia minua. Tuo palstan
        leveys on jo pari vuotta vanha juttu.

        Jos olisin noin absurdi, niin varmasti peittäisin
        jälkeni tunnistamattomaksi. Kirjoittaisin tarkoi-
        tuksella yhdyssanat erikseen, jättäisin välimer-
        kit pois ja sanan Sinä kirjoittaisin pienellä.

        Olen otettu, kun moitteetonta suomenlieltä kir-
        joittajat rinnastetaan Täpinään.


      • puusilmäilijä

        Katsottuani listoja, niin ei voi kuin todeta, että esim Skoda Octavian laatu on romahtanut uuden mallin tultua markkinoille 2004 (?).

        Octavia I:n pärjää vielä kohtuullisen hyvin, mutta Octavia II:n on vajoamassa harmaaseen keskikastiin.

        Se siitä laadukkuudesta.


    • räpinä......

      tuossa yllä vittuilin sinulle rahatomuuttasi mutta nyt kun lueskelin juttujasi tulinkin siihen päätelmään että pitänee kysäistä sinulta millä autolla sinä ajelet vai oletko koskaan pystynyt ostamaan edes autoa? tietohan tekee vanhan sanonnan mukaan epäluuloiseksi....

      mikä se hyvä auto nyt sitten on ja oletko ikinä nukkunut öitäsi ihan oikeasti miettimättä autosi kestävyyttä?

      utelias

      • Kunhan kyselet kirjautuneena nimimerkillä.
        Ihmettelen suuresti, ettet sitä tiedä, on
        siitä niin paljon tullut kirjoitettua.


      • nimimerkki
        Täpinä kirjoitti:

        Kunhan kyselet kirjautuneena nimimerkillä.
        Ihmettelen suuresti, ettet sitä tiedä, on
        siitä niin paljon tullut kirjoitettua.

        merkitsee kun ei siitä näy henkilökohtaisia tietoja? Ja nyt täällä pitäisi kaikkien tietää millä automerkillä Suuri Brassailija Täpinä ajaa!


      • on...

        Subaru Forester. Käypä joskus koeajamassa, on aivan himmeli saksalaiseen jämäkkyyteen tottuneelle. Painelepa tinapaperin ohuita peltejä. Tuollainen kelpaa mutta oikein etsimällä löytää jonkun katsastustilaston missä ei kaikki saksalaiset ole kärjessä niin silloin ei kelpaa sakemanni. Ja ne tilastot missä saksalaiset ovat kärjessä eivät kelpaa...
        Voi tuota järjen köyhyyttä!


      • on... kirjoitti:

        Subaru Forester. Käypä joskus koeajamassa, on aivan himmeli saksalaiseen jämäkkyyteen tottuneelle. Painelepa tinapaperin ohuita peltejä. Tuollainen kelpaa mutta oikein etsimällä löytää jonkun katsastustilaston missä ei kaikki saksalaiset ole kärjessä niin silloin ei kelpaa sakemanni. Ja ne tilastot missä saksalaiset ovat kärjessä eivät kelpaa...
        Voi tuota järjen köyhyyttä!

        Valtakunnan ykköslehti niitä julkaisee.
        Viimeksi kun stilisoin Helsingin Sanomien
        julkaisemaa ADACin raposttia, niin sherifi
        posti sen saksakaisvastaisena?

        Taidat olla vähän tyhmä, kun et pysty luke-
        maan ja ymmärtämään mieltymystäni Audiin.
        Onneksi 2010 tulee Outbackistä uusi malli ja
        toivottavasti silloin Audin voi unohtaa.

        Foresteria 2009 en tule hankkimaan. Mutta
        käyppä painelemassa edellisen vuosimallin
        peltejä, niin varmasti yllätyt.


      • sivustaseurannut....
        on... kirjoitti:

        Subaru Forester. Käypä joskus koeajamassa, on aivan himmeli saksalaiseen jämäkkyyteen tottuneelle. Painelepa tinapaperin ohuita peltejä. Tuollainen kelpaa mutta oikein etsimällä löytää jonkun katsastustilaston missä ei kaikki saksalaiset ole kärjessä niin silloin ei kelpaa sakemanni. Ja ne tilastot missä saksalaiset ovat kärjessä eivät kelpaa...
        Voi tuota järjen köyhyyttä!

        "Subaru Forester. Käypä joskus koeajamassa, on aivan himmeli saksalaiseen jämäkkyyteen tottuneelle."

        Tuossa TUV tilastossa kärkikymmenikössä vuodesta toiseen -> vähävikainen ja luotettava auto, tärkeä asia autossa! Omistajien tyytyväisyys autoon huippuluokkaa!

        Saksalainen jämäkkyys -> olet kuin vanhojen jousettomien hevoskärryjen kyydissä, oikeita kivirekiä - tiedän kokemuksesta. Omassa käytössä on ollut viimeisen 20 vuoden aikana noin 14 saksalaisvalmisteista autoa.

        Niin sitä luulisi Subarua - aitoa japskia - joksikin paskakasaksi, mutta kun tutustuu autoon ja sen ominaisuuksiin, siitä ei voi olla pitämättä, mutta eiväthän lippis-/myssypojut sitä ymmärrä -> ei ole aivokapasiteetti vielä kehittynyt tarpeeksi...


      • oli muuten
        sivustaseurannut.... kirjoitti:

        "Subaru Forester. Käypä joskus koeajamassa, on aivan himmeli saksalaiseen jämäkkyyteen tottuneelle."

        Tuossa TUV tilastossa kärkikymmenikössä vuodesta toiseen -> vähävikainen ja luotettava auto, tärkeä asia autossa! Omistajien tyytyväisyys autoon huippuluokkaa!

        Saksalainen jämäkkyys -> olet kuin vanhojen jousettomien hevoskärryjen kyydissä, oikeita kivirekiä - tiedän kokemuksesta. Omassa käytössä on ollut viimeisen 20 vuoden aikana noin 14 saksalaisvalmisteista autoa.

        Niin sitä luulisi Subarua - aitoa japskia - joksikin paskakasaksi, mutta kun tutustuu autoon ja sen ominaisuuksiin, siitä ei voi olla pitämättä, mutta eiväthän lippis-/myssypojut sitä ymmärrä -> ei ole aivokapasiteetti vielä kehittynyt tarpeeksi...

        nelivetoinen Subaru jo vuonna -91. Subarun hyvä neliveto on aina kiinnostanut mutta kori ja sisustus ovat heikkoa tekoa. Polttoaineenkulutus on ollut suuri joskin se on parantunut viime vuosina eikä se ole suurimpia kriteereitäni.

        Saksalaisella jämäkkyydella tarkoitan ajo-ominaisuuksien lisäksi myös auton rakenteiden jämäkkyyttä. Samaa löytyy myös ruotsalaisista ja ranskalaisistakin.

        Tutustuin tähän uusimpaan Foresteriin enkä pitänyt. Aikaisempi rumaksikin haukuttu oli parempi mielestäni.


      • lukenut
        Täpinä kirjoitti:

        Valtakunnan ykköslehti niitä julkaisee.
        Viimeksi kun stilisoin Helsingin Sanomien
        julkaisemaa ADACin raposttia, niin sherifi
        posti sen saksakaisvastaisena?

        Taidat olla vähän tyhmä, kun et pysty luke-
        maan ja ymmärtämään mieltymystäni Audiin.
        Onneksi 2010 tulee Outbackistä uusi malli ja
        toivottavasti silloin Audin voi unohtaa.

        Foresteria 2009 en tule hankkimaan. Mutta
        käyppä painelemassa edellisen vuosimallin
        peltejä, niin varmasti yllätyt.

        mutta veikkaan, että yritit todistaa ADAC:in raportin olevan vääristelty tms.

        Älä hyvä mies osta saksalaista autoa, se voi vaikka särkyä ja muutenkin menetät yöunesi noita tilastoja pohtiessasi.


    • Pekka-

      Joo, tilastot on tilastoja.
      Kuinkahan tuollainen ero näkyy käytännössä autojen omistajien kokemuksissa.
      Jos auton pikku viat saa korjattua normaali huoltokäyntien yhteydessä kyseessä on vain raha. Ja yleensä vielä aika pieni sellainen.
      paljon enemmän on merkitystä sillä että auto tuntuu hyvältä ja käyttäytyy odotusten mukaisesti.

      Mistä muuten johtuisi se että jos on varaa (ihan oikeasti) ostaa yli 50kEUR auto niin ostoksen kohteena on aika usein Saksalainen premium-kategoriaan luokiteltu peli. siinä vaiheessa ostaja odottaa autolta tiettyjä asioita, niitä ei tuollaiset laatu-tutkimukset mittaa. Ja jos odotuksiin pettyy niin merkki vaihtuu... toiseen Saksalaiseen. Aika harvalla on esimerkiksi vaihtoehtona Mercedes E tai Toyota. parmminkin MBE:n vaihtoehtona on 5-sarja BMW tai poikkeustapauksessa Audi A6 (etuveto). Toyotan vaihtoehtona ovat tietysti toiset Japanilaiset. Ääritapauksessa Opel tai Volkkari, mahdollisesti Skoda.

      No, jollainhan noita autolehtiäkin on myytävä, ja mikä onkaan parempaa kuin laittaa autot jonkin määritelmän mukaiseen järjestykseen. tällä määritelmällä on kuitenkin aika vähän merkitystä käytännön auton ostajalle. Huonoja autoja ei taida pahemmin enää ollakkaan. Kukin saa sen mitä maksaa.

      Mielenkiintoista verrata about samanalaisia autoja eri kategoriasta. Vaikkapa Toyota Land Cruiser ja BMW X5. Äkkiä luulisi että kyseessä on samantyyppiset autot, mutta eroa on kuin yöllä ja päivällä. Toyota on luotettava ja tylsä, varmasti erittäin hyvä peli, X5 ei varmaan aivan yhtä luotettava, mutta suunnittelun ja materiaalien sekä muotoilun laatu henkii kaikkialta.

      Eli kukin omien vaatimustensa mukaan. Turha näistä on pulttia ottaa.

      • Järkipuhetta

        juuri näin se on. Noin 30 kpl autoja omistaneena (vaimon autot tai paremminkin yhteiset mukana) en ole kummoisia eroja havainnut autojen vikaherkkyydessä. Ehkä ne näkyisivät jos joka autosta olisi tilastoinut kaikki huollot ja korjaukset. Kokemukseni mukaan autojen luotettavuus on koko ajan parantunut 2000-luvulle asti mutta nyt lisääntynen elektroniikan vuoksi on menty hiukan taaksepäin.

        "No, jollainhan noita autolehtiäkin on myytävä, ja mikä onkaan parempaa kuin laittaa autot jonkin määritelmän mukaiseen järjestykseen. tällä määritelmällä on kuitenkin aika vähän merkitystä käytännön auton ostajalle." Olen täysin samaa mieltä, paitsi jotkut tuntuvat oikeasti antavan painoarvoa noille tilastoille. Ja jos tilasto ei miellytä kerrotaan sen vääristelevän tai puhutaan jopa lahjomisesta.


      • Yksi tuttu sanoi ostaneensa kaksi autoa
        kerralla, ensimmäisen ja viimeisen Pösön.
        Oli jokin sellainen tila- ja pakettiauton
        risteys. Koetaulussa oli jokin lamppu pi-
        meänä ja piti vaihtaa koko koelauta, kus-
        tannus 1000€. Hintaa kauhistellessani sanoi
        päässeensä halvalla, olis voinut maksaa
        4000 €.

        Naapurin Mersuista, muuten kaikista, on mennyt
        laturi. Tämän viimeisen mersun laturi
        maksoi vain 1500 €, elellisen auton vesi-
        jäähdytteinen maksoi 2500 €. Vika on tyy-
        pillinen Mersuissa.

        Onneksi ei höyhää koskenut. Se niistä pikku-
        vioista.


      • vielä uskoit
        Täpinä kirjoitti:

        Yksi tuttu sanoi ostaneensa kaksi autoa
        kerralla, ensimmäisen ja viimeisen Pösön.
        Oli jokin sellainen tila- ja pakettiauton
        risteys. Koetaulussa oli jokin lamppu pi-
        meänä ja piti vaihtaa koko koelauta, kus-
        tannus 1000€. Hintaa kauhistellessani sanoi
        päässeensä halvalla, olis voinut maksaa
        4000 €.

        Naapurin Mersuista, muuten kaikista, on mennyt
        laturi. Tämän viimeisen mersun laturi
        maksoi vain 1500 €, elellisen auton vesi-
        jäähdytteinen maksoi 2500 €. Vika on tyy-
        pillinen Mersuissa.

        Onneksi ei höyhää koskenut. Se niistä pikku-
        vioista.

        ne kaverit älyyttävät sinua kun tietävät, ettet ole automiehiä.
        Vesijäähdytteinen laturi Mersuun maksaa 650 euroa (320 CDI).


      • VAIHDA PALSTAA

        ja nopeasti, sen verran oli asiallinen vastausviesti että olet varmasti eksynyt ihan väärälle palstalle...

        kerrotko millä palstalla yleensä kirjoittelet niin pitää vaihtaa sinne...

        mutta älä kerro täpinälle, jooko?

        kiitos todella ensimmäisestä todella fiksusta kirjoituksesta koko suoli24 palstalla!

        kiitos


      • että naapuri
        vielä uskoit kirjoitti:

        ne kaverit älyyttävät sinua kun tietävät, ettet ole automiehiä.
        Vesijäähdytteinen laturi Mersuun maksaa 650 euroa (320 CDI).

        kusettaa hinnat siksi että juttu on heti vähän SUUREMPI!...

        kysypä joltain ystävältäsi jonkin hänen ostoksensa hintaa, niin avot aina se on vähän kalliimpi kuin normina...esim.ostin juuri talon, kallishan se oli, 500.000€...oikea kauppahinta oli kuitenkin 220.000€ mutta suurempi hinta tekee siitä mehevämmän...

        täpinä vetelee japsilla minä sakulla, näin se menee...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      235
      5494
    2. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      196
      2797
    3. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      60
      2128
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      20
      1718
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      68
      1613
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      138
      1365
    7. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      108
      1336
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      167
      1319
    9. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      87
      1242
    10. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1224
    Aihe