Talviurheilu

Vaikuttaako sinulla vuodenaika urheiluharrastuksiisi? Harrastatko mitään talviurheilulajia? Jos, niin mitä?

Itsellä ei sikäli merkitse, että esim. pyöräilen kesät talvet. Talvella tietty nastoilla. Luistelusta tykkään ja harrastan sitä. Se on myös mukavan sosiaalista, välillä vähän liiankin kaupungin ahtailla kentillä, viikonloppusin:) Hiihtämistä aion huomenna kokeilla luistelun lisäksi, kun nyt on kerrankin on lunta. Äsken olin ulkona kävelyllä.

Kasvihuoneilmiö on kyllä tuntuvasti vähentänyt talviurheiluharrastuksia etelässä:(

7

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talvella luistelen ja kesällä rullaluistelen. Tosin totuuden nimissä täytyy sanoa, että aivan liian harvoin. Ylensä tyydyn pelkkään kävelyyn, mutta saahan siinäkin sentään raitista ilmaa ja liikuntaa, vaikkei hengästyisikään tai tulisi hiki.

      Lumilautaa haluaisin joskus kokeilla, mutta kun olen liian saamaton hilatakseni perseeni johonkin hiihtokeskukseen.

      • siitä outo tapaus etten ole koskaan harrastanut laskettelua:O Lumilautailusta puhumattakaan. Ehkei ne ole olleet koskaan mun kaveripiireissä erityisen in. Hiihtämisessä tykkään vain yksin hiihtelystä. Mua ärsyttää hiihtää porukassa, olen kai sen verran huono hiihtäjä. Menee sukset ristiin konkreettisesti ja henkisesti vähän ajan päästä;)
        Hiihtämisessä pitää saada olla yksin ja antaa ajatuksen lentää. Kivointa on, jos näkee kauas horisonttiin ja edessä on ihan perinteinen latu. Ja perinteisellä tyylillä siis tietenkin hiihdän. Ei luistelua ja hiihtämistä saa toisiinsa sekoittaa>:I


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        siitä outo tapaus etten ole koskaan harrastanut laskettelua:O Lumilautailusta puhumattakaan. Ehkei ne ole olleet koskaan mun kaveripiireissä erityisen in. Hiihtämisessä tykkään vain yksin hiihtelystä. Mua ärsyttää hiihtää porukassa, olen kai sen verran huono hiihtäjä. Menee sukset ristiin konkreettisesti ja henkisesti vähän ajan päästä;)
        Hiihtämisessä pitää saada olla yksin ja antaa ajatuksen lentää. Kivointa on, jos näkee kauas horisonttiin ja edessä on ihan perinteinen latu. Ja perinteisellä tyylillä siis tietenkin hiihdän. Ei luistelua ja hiihtämistä saa toisiinsa sekoittaa>:I

        Olen hiihtänyt viimeksi armeijassa 19 vuotta sitten ja tuskin hiihdän seuraavaankaan 19 vuoteen. Mutta luistelu on mukavaa. Pitäisi varmaan ostaa retkiluistimet, että voisi luistella meren jäällä, kunhan tulisi kunnon pakkaset ja tarpeeksi kestävää jäätä.

        Nyt luistelu on rajoittunut kummitytön kanssa luisteluun, jossa ei kunto kasva, vaikka se mukavaa onkin. Erityisesti Rautatientorilla, kun musiikki soi ja välillä voi käydä kuumalla kaakaolla.

        Enkä ole lasketellutkaan sitten kuin lukioaikana viimeksi. Mutta lumilautaa olisi mukava kerran kokeilla niin kuin kaikkea muutakin uutta.


    • monoja ei ole.
      Melkein menin ostamaan uudet sukset ja monot.
      150 € tosin on mielestäni hieman liikaa minun budjetilleni, kun lumen pysyvyydestä ei ole takuuta.
      Onhan tuolla kynnettyä peltoa, heh.

      Sinänsä hassua, asun noin 6 km päässä lähimmästä kuntakeskuksesta, eikä löydy hiihtomaastoa.
      Johtuen metsätöiden jättämistä risukoista.

      Eilen aloitin uudelleen sauvakävelyn, talvipyöräilyäkin voisi jälleen alkaa harrastamaan.
      Viimeyönä Radio Suomen toimittaja ihmeteli, miten jotkut tarkenee polkea parin asteen pakkasella.
      En jaksanut lähettää tekstiviestiä, että olen polkenut useasti 20 km yli 15 asteen pakkasessa.
      Ja Oulussahan polkevat säällä kuin säällä.

      Virtauksia täynnä oleva järvi löytyy parinsadan metrin päästä, joten ei onnaa.
      Meri sinänsä on parin km päässä.

      Radio Suomessa tulee myös "Tänään 50 vuotta sitten" ohjelma.
      Silloinkin on ollut tammikuussa nollakelejä, oliko maa mustana, ei muistikuvaa kertoiko ohjelma vai ei.

      • talvet on tietysti hyviä talvipyöräilyn kannalta. Mutta on tänä talvena tullut pyöräiltyä -15:ssakin. Ei se kummoiselta tuntunut, kun oli oikea vaatetus. Säätiedotuksia vain pitää tuijotella iltaisin vähän tarkemmin, että osaa aamulla vetää oikeat vermeet päälle. Mun pyöräilykilometrit on arkipäivin yht. 8km, työmatkapyöräilyä. Joskus tulee sen päälle vielä pyöräiltyä enemmänkin. Jos oikeasti alkaa säitä tuijotella, niin ei tule koskaan lähdettyä, näin ainakin mun kohdalla...

        Must tuntuu, että niillä nollakeleillä silloin 50v. ei silti ollut maa mustana, niin usein kun nyt. On kai siitä tehty tutkimuksiakin, jotka viittais tähän. Ja näin vanhemmat ainakin väittää...


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        talvet on tietysti hyviä talvipyöräilyn kannalta. Mutta on tänä talvena tullut pyöräiltyä -15:ssakin. Ei se kummoiselta tuntunut, kun oli oikea vaatetus. Säätiedotuksia vain pitää tuijotella iltaisin vähän tarkemmin, että osaa aamulla vetää oikeat vermeet päälle. Mun pyöräilykilometrit on arkipäivin yht. 8km, työmatkapyöräilyä. Joskus tulee sen päälle vielä pyöräiltyä enemmänkin. Jos oikeasti alkaa säitä tuijotella, niin ei tule koskaan lähdettyä, näin ainakin mun kohdalla...

        Must tuntuu, että niillä nollakeleillä silloin 50v. ei silti ollut maa mustana, niin usein kun nyt. On kai siitä tehty tutkimuksiakin, jotka viittais tähän. Ja näin vanhemmat ainakin väittää...

        inhosin niitä helmikuun päiviä, jolloin miinusta aamulla 25 ja iltapäivällä saattoi nousta miinus viiteen.

        Onneksi kotona pääsi suihkuun.


    • rapiskarpalo

      nyt vain ollut kovin vähän lumisia hetkiä täällä Helsingissä mutta kuten tänäänkin rattoisasti meni stiga/pulkkamäessä muutama tunti ja se on urheilua jos mikä, juosta pojan perässä mäkeä ylös :>>

      Huomenna mennään luistelemaan. Hiihtämään en ole kerinnyt enkä päässyt kun ei ole ollut oikein lunta :( mutta eiköhän tämä tästä. Lumilaudalla kerkesin mennä tuossa vuoden vaihteessa yhtenä päivänä, jolloin muutaman kerran laskin laskettelusuksilla rinnettä alas ja siihen se jääkin tältä talvelta ellei kerkiä mennä laudan kanssa vaikka serenaa, tuskinpa menen ja kerkiän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1266
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1078
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      914
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      837
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      774
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      625
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      573
    Aihe