Talviurheilu

Vaikuttaako sinulla vuodenaika urheiluharrastuksiisi? Harrastatko mitään talviurheilulajia? Jos, niin mitä?

Itsellä ei sikäli merkitse, että esim. pyöräilen kesät talvet. Talvella tietty nastoilla. Luistelusta tykkään ja harrastan sitä. Se on myös mukavan sosiaalista, välillä vähän liiankin kaupungin ahtailla kentillä, viikonloppusin:) Hiihtämistä aion huomenna kokeilla luistelun lisäksi, kun nyt on kerrankin on lunta. Äsken olin ulkona kävelyllä.

Kasvihuoneilmiö on kyllä tuntuvasti vähentänyt talviurheiluharrastuksia etelässä:(

7

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talvella luistelen ja kesällä rullaluistelen. Tosin totuuden nimissä täytyy sanoa, että aivan liian harvoin. Ylensä tyydyn pelkkään kävelyyn, mutta saahan siinäkin sentään raitista ilmaa ja liikuntaa, vaikkei hengästyisikään tai tulisi hiki.

      Lumilautaa haluaisin joskus kokeilla, mutta kun olen liian saamaton hilatakseni perseeni johonkin hiihtokeskukseen.

      • siitä outo tapaus etten ole koskaan harrastanut laskettelua:O Lumilautailusta puhumattakaan. Ehkei ne ole olleet koskaan mun kaveripiireissä erityisen in. Hiihtämisessä tykkään vain yksin hiihtelystä. Mua ärsyttää hiihtää porukassa, olen kai sen verran huono hiihtäjä. Menee sukset ristiin konkreettisesti ja henkisesti vähän ajan päästä;)
        Hiihtämisessä pitää saada olla yksin ja antaa ajatuksen lentää. Kivointa on, jos näkee kauas horisonttiin ja edessä on ihan perinteinen latu. Ja perinteisellä tyylillä siis tietenkin hiihdän. Ei luistelua ja hiihtämistä saa toisiinsa sekoittaa>:I


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        siitä outo tapaus etten ole koskaan harrastanut laskettelua:O Lumilautailusta puhumattakaan. Ehkei ne ole olleet koskaan mun kaveripiireissä erityisen in. Hiihtämisessä tykkään vain yksin hiihtelystä. Mua ärsyttää hiihtää porukassa, olen kai sen verran huono hiihtäjä. Menee sukset ristiin konkreettisesti ja henkisesti vähän ajan päästä;)
        Hiihtämisessä pitää saada olla yksin ja antaa ajatuksen lentää. Kivointa on, jos näkee kauas horisonttiin ja edessä on ihan perinteinen latu. Ja perinteisellä tyylillä siis tietenkin hiihdän. Ei luistelua ja hiihtämistä saa toisiinsa sekoittaa>:I

        Olen hiihtänyt viimeksi armeijassa 19 vuotta sitten ja tuskin hiihdän seuraavaankaan 19 vuoteen. Mutta luistelu on mukavaa. Pitäisi varmaan ostaa retkiluistimet, että voisi luistella meren jäällä, kunhan tulisi kunnon pakkaset ja tarpeeksi kestävää jäätä.

        Nyt luistelu on rajoittunut kummitytön kanssa luisteluun, jossa ei kunto kasva, vaikka se mukavaa onkin. Erityisesti Rautatientorilla, kun musiikki soi ja välillä voi käydä kuumalla kaakaolla.

        Enkä ole lasketellutkaan sitten kuin lukioaikana viimeksi. Mutta lumilautaa olisi mukava kerran kokeilla niin kuin kaikkea muutakin uutta.


    • monoja ei ole.
      Melkein menin ostamaan uudet sukset ja monot.
      150 € tosin on mielestäni hieman liikaa minun budjetilleni, kun lumen pysyvyydestä ei ole takuuta.
      Onhan tuolla kynnettyä peltoa, heh.

      Sinänsä hassua, asun noin 6 km päässä lähimmästä kuntakeskuksesta, eikä löydy hiihtomaastoa.
      Johtuen metsätöiden jättämistä risukoista.

      Eilen aloitin uudelleen sauvakävelyn, talvipyöräilyäkin voisi jälleen alkaa harrastamaan.
      Viimeyönä Radio Suomen toimittaja ihmeteli, miten jotkut tarkenee polkea parin asteen pakkasella.
      En jaksanut lähettää tekstiviestiä, että olen polkenut useasti 20 km yli 15 asteen pakkasessa.
      Ja Oulussahan polkevat säällä kuin säällä.

      Virtauksia täynnä oleva järvi löytyy parinsadan metrin päästä, joten ei onnaa.
      Meri sinänsä on parin km päässä.

      Radio Suomessa tulee myös "Tänään 50 vuotta sitten" ohjelma.
      Silloinkin on ollut tammikuussa nollakelejä, oliko maa mustana, ei muistikuvaa kertoiko ohjelma vai ei.

      • talvet on tietysti hyviä talvipyöräilyn kannalta. Mutta on tänä talvena tullut pyöräiltyä -15:ssakin. Ei se kummoiselta tuntunut, kun oli oikea vaatetus. Säätiedotuksia vain pitää tuijotella iltaisin vähän tarkemmin, että osaa aamulla vetää oikeat vermeet päälle. Mun pyöräilykilometrit on arkipäivin yht. 8km, työmatkapyöräilyä. Joskus tulee sen päälle vielä pyöräiltyä enemmänkin. Jos oikeasti alkaa säitä tuijotella, niin ei tule koskaan lähdettyä, näin ainakin mun kohdalla...

        Must tuntuu, että niillä nollakeleillä silloin 50v. ei silti ollut maa mustana, niin usein kun nyt. On kai siitä tehty tutkimuksiakin, jotka viittais tähän. Ja näin vanhemmat ainakin väittää...


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        talvet on tietysti hyviä talvipyöräilyn kannalta. Mutta on tänä talvena tullut pyöräiltyä -15:ssakin. Ei se kummoiselta tuntunut, kun oli oikea vaatetus. Säätiedotuksia vain pitää tuijotella iltaisin vähän tarkemmin, että osaa aamulla vetää oikeat vermeet päälle. Mun pyöräilykilometrit on arkipäivin yht. 8km, työmatkapyöräilyä. Joskus tulee sen päälle vielä pyöräiltyä enemmänkin. Jos oikeasti alkaa säitä tuijotella, niin ei tule koskaan lähdettyä, näin ainakin mun kohdalla...

        Must tuntuu, että niillä nollakeleillä silloin 50v. ei silti ollut maa mustana, niin usein kun nyt. On kai siitä tehty tutkimuksiakin, jotka viittais tähän. Ja näin vanhemmat ainakin väittää...

        inhosin niitä helmikuun päiviä, jolloin miinusta aamulla 25 ja iltapäivällä saattoi nousta miinus viiteen.

        Onneksi kotona pääsi suihkuun.


    • rapiskarpalo

      nyt vain ollut kovin vähän lumisia hetkiä täällä Helsingissä mutta kuten tänäänkin rattoisasti meni stiga/pulkkamäessä muutama tunti ja se on urheilua jos mikä, juosta pojan perässä mäkeä ylös :>>

      Huomenna mennään luistelemaan. Hiihtämään en ole kerinnyt enkä päässyt kun ei ole ollut oikein lunta :( mutta eiköhän tämä tästä. Lumilaudalla kerkesin mennä tuossa vuoden vaihteessa yhtenä päivänä, jolloin muutaman kerran laskin laskettelusuksilla rinnettä alas ja siihen se jääkin tältä talvelta ellei kerkiä mennä laudan kanssa vaikka serenaa, tuskinpa menen ja kerkiän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      320
      3243
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      203
      2657
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      140
      2459
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      1985
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      14
      1967
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1632
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      19
      1471
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1386
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      121
      1238
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      244
      1192
    Aihe