mitsubishi L200 vm.87-91 tietoja kaipailisin..

gandalf

eli kyseistä autosta haluaisin tietää seuraavaa lähtökohtana 2.0 4wd:

-kulutus
-voiman välitys (50/50???)
-onko jatkuva neliveto?
-onko kone ja loota kestävä?
-ja ihan yleisestikin millainen peli kyseessä?

vertailuna olisi subaru pick-up, jossa olisi suht alhainen kulutus,50/50,jatkuva neliveto

tarkoitus olisi hankkia lähinnä leluksi talven liukkaille... ja kun nuo yllämainitut eivät ole niin kalliita verrattuna hiluxiin yms...

12

11710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ad hoc

      Kulutuksesta ei tarkkaa tietoa ole, mutta veikkaan ettet alle 10 l/100 km pääse juuri koskaan. Kaupungissa 12-15 on todennäköinen luku.

      Voima 50/50 silloin, kun takaveto kytkettynä.

      Neliveto siis kytkettävä, normaalisti takaveto.

      Bensakoneesta ja sen vaihteistosta en osaa sanoa (2,0 on bensa), mutta seuraavat kommentit koskee dieseliä.

      Kone ja vaihteisto pahimmat murheet autossa. Kansi halkeaa, tuon ikäisestä on taatusti haljennut jo ainakin kerran, seuraava kertakin on lähellä (riippuen käyttötavasta). Laatikko alimittainen. Vahvistettu versio löytyy 90-luvun turbomalleista (93-96), mutta ongelmasta päästiin vasta -97, kun uudessa mallissa oli uusi vaihteisto.
      Miksi ottaisit bensakoneen pakettiautoon? Dieselin kulut ovat pienemmät, koska diesel vero on luokkaa 100 e vuodessa.

      Oman kokemukseni mukaan ihan käyttökelpoinen työkalu noita kestävyysongelmia lukuunottamatta. Bensakoneen kanssa jos niitäkään ei ole, mikäs siinä. Ainoa vika on se, että kyselet ikivanhan auton perään. Kaikilla on ajettu vähintään 300 tkm, joten ongelmia on tiedossa ja tuollaisen korjaaminen on kallista.

      Subaruun L200 ei ole oikein verrattavissa. Subaru on henkilöautopohjainen (Leone), L200 on selkeä paketti/maastoauto eli paljon järeämpi.

      • gandalf

        ajatelin lähinnä tuota 2.0 bensaa kulutuksen takia, luultavasti syö vähemmän kuin diisseli(2.5)???

        jeps, tiedän kysyväni vanhuksesta, en mitään vimppa päälle laitettua haluaisikaan...

        itellä on myös 400 000 km ajettu carina2 ja tekniikkaa on moitteeton, sen takia halusin tietää kestäisikö tuommoinen mitsun kone saman verran..


      • L200
        gandalf kirjoitti:

        ajatelin lähinnä tuota 2.0 bensaa kulutuksen takia, luultavasti syö vähemmän kuin diisseli(2.5)???

        jeps, tiedän kysyväni vanhuksesta, en mitään vimppa päälle laitettua haluaisikaan...

        itellä on myös 400 000 km ajettu carina2 ja tekniikkaa on moitteeton, sen takia halusin tietää kestäisikö tuommoinen mitsun kone saman verran..

        Mulla on juurikin tuollainen L200 2.0 -89 mökkiautona. 280tkm mittarissa ja hyvin pelittää.

        Kone on kait aika murheeton, loota on heikko, mutta bensakoneen perässä ei kait pitäs niin herkästi mennä rikki. Ainakin mulla loota viheltää vaimeasti 1. ja 2. vaihteilla, mutta ei vaikuta vielä vaaralliselta. Kulutus on pienellä kuormalla maantiellä noin 10l/100km, keskikulutus ollut noin 11. (Dieselmallin kulutus huhujen mukaan jotain 7-9l/100km). Moottori on aivan vääränlainen välityksiin nähden, alkaa 5. vaihteella vetämään vasta yli 120kmh vauhdissa ja hyytyy pieneenkin mäkeen viitosella ellei ole vauhtia yli 110. Ykkösvaihde ja maastovälitys on aivan liian pitkiä maastoajoon.

        Jos olet ostamassa, tarkista runko kopin takaa taakse asti, sieltä lahoaa herkästi, erityisesti vararenkaan ympäristöstä. Myös bensatanni lahoaa herkästi ja alkaa vuotamaan, (saattaa jopa tippua tielle).

        Sinänsä ihan älyvapaa hankinta bensakoneella, mutta mullakin tolle tulee vuodessa 1000-2000km ajoa, niin ei kulutuksella ole juurikaan väliä.

        Tosiaan neliveto on kytkettävä, eli normaalisti takavetoinen ja nelivedolla kova neliveto. Takaperässä on kitkalukko, eli menee näin talvella ihan hyvin pelkällä takavedolla.


      • ad hoc
        gandalf kirjoitti:

        ajatelin lähinnä tuota 2.0 bensaa kulutuksen takia, luultavasti syö vähemmän kuin diisseli(2.5)???

        jeps, tiedän kysyväni vanhuksesta, en mitään vimppa päälle laitettua haluaisikaan...

        itellä on myös 400 000 km ajettu carina2 ja tekniikkaa on moitteeton, sen takia halusin tietää kestäisikö tuommoinen mitsun kone saman verran..

        "ajatelin lähinnä tuota 2.0 bensaa kulutuksen takia, luultavasti syö vähemmän kuin diisseli(2.5)??? "

        Diesel on minulla vienyt siinä 9l/100 km maantievoittoisessa ajossa. Saman verran siis kuin muutkin vastaavat autot. En usko bensamallin menevän vähemmällä varsinkaan, kun bensa maksaa 15 senttiä/l enemmän.

        Sikäli bensamallissa voi olla järkeä, että "kukaan" ei sellaista huoli, joten saatat saada suht hyvän yksilön edullisesti.

        Periaatteessa 400 tkm ei ole mikään saavutus tuollaiselle autolle.


      • 200l

        mulla on 2l l200 bensa vm 92 on toiminut hyvin kulutus makaajossa7 l kun ajaa 2 wd päällä


      • L2001
        200l kirjoitti:

        mulla on 2l l200 bensa vm 92 on toiminut hyvin kulutus makaajossa7 l kun ajaa 2 wd päällä

        Tuohon kulutukseen suhtautuisin pienellä varauksella.
        7litraa sadalle!!!!
        Auto painaa paljon enemmän kuin tavallinen henkilöauto.
        Paljon korkeempi,kuin tavallinen henkilöauto.
        Korkeudesta johtuen suurempi ilman vastus.

        Tavallinen henkilöauto 2l bensakoneella vie matka-ajossa 7-8l/100km
        Varsinkin,kun puhutaan 90luvun alun autoista.

        No saattaahan se olla että mitsun 2l bensa on vaan niin pirun "taloudellinen moottori"
        Mut minä en usko.

        L200 2.5d omistaneena,tiedän että kulutus pyöri 10l/100km tietämissä kesät talvet.


      • kahviholisti9
        gandalf kirjoitti:

        ajatelin lähinnä tuota 2.0 bensaa kulutuksen takia, luultavasti syö vähemmän kuin diisseli(2.5)???

        jeps, tiedän kysyväni vanhuksesta, en mitään vimppa päälle laitettua haluaisikaan...

        itellä on myös 400 000 km ajettu carina2 ja tekniikkaa on moitteeton, sen takia halusin tietää kestäisikö tuommoinen mitsun kone saman verran..

        Se on päinvastoin eli 2.0 bensa kuluttaa enemmän kuin diesel


    • Draivari III

      Jos ostat teidensuolaus alueilta niin tarkasta ruostumisen tila, sama koskee tietenkin yleensä kaikkia tuon ikäisiä autoja. Jos ostat vain Lapissa käytetyn auton ei ruostumisesta ole suurtakaan huolta. Itselläni on -90 L200 diesel ajettu 470 000 km, alkuperäinen kone on tiukassa kunnossa ja käynnistyy hyvin, päästöarvot OK. Vaihteiston 5 pykälä on heikoin kohta jos vitosella vedätetään kuormaa perässä ja ei vaihdeta ajoissa alaspäin neloselle voitelu kierrosten pudotessa joutuu turhan koville. Laatikossa on syytä käyttää kunnollisia synteettisiä öljyjä.
      Lukituksia voi olla erilaisia. Ns. mekaaniset lukot etuakselissa ovat parhaat ja takana neliveto mukana ilman vastaavaa lukitusta.
      Neliveto on nimenomaan manuaalinen, jota on syytä käyttää vain silloin kun sitä tarvitsee esim, liukkaalla, lumessa, tai pahassa maastossa.
      Kulutus kesällä 7.5 litraa ja talvella n.kympin verran. Itse en ole saanut juuri enempää menemään.
      L200:n on hyvä maasturiluokan työkalu.

    • hjullu

      L200 -89 huippu 4X4 vaikeaan maastoon ei jääkiini sitte millään kulutuksesta ei oo tietoo ku en seuraa. lumihagessa menee niin kauan ku vauhtia riittää ja kun ottaa takas vähä nitaas pääsee vaikka on lunta kone pellille asti nii jos osaa laittaa 4X4 oikeen päälle eli ensi 4H päälle sitte napalukot sitte rysäyttää kunnolla kytkin ykkösellä ylös ja jos ei kaikki 4regasta verä ni käsijarrua vähän päälle ja uurestaa rysäytellä .... nii muuten hyvä mutta pitää omistaa hitsaus taitoja hitsin ja rälläkän et kerkee korjata ruosteen pois enenku se auto katoaa on meinaa kova ruostuu

    • juloi

      >jos klaatikko ei ole jo korjattu ja vahvistettu niin ongelmia on,mut ne on kyllä lähes kaikki laitettu

    • vaihteet hävisi

      onko kellään myynnissä vaihdelaatikkoa l 200 bensa 4wd vm 92

    • idiotti

      Aika vanha ketju, mutta kysyn kuitenki onko 1993 l200 2.0 bensa ruisku koneella.. ja minkälainen ruisku mahtaa olla jos on.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      23
      1131
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe