mitsubishi L200 vm.87-91 tietoja kaipailisin..

gandalf

eli kyseistä autosta haluaisin tietää seuraavaa lähtökohtana 2.0 4wd:

-kulutus
-voiman välitys (50/50???)
-onko jatkuva neliveto?
-onko kone ja loota kestävä?
-ja ihan yleisestikin millainen peli kyseessä?

vertailuna olisi subaru pick-up, jossa olisi suht alhainen kulutus,50/50,jatkuva neliveto

tarkoitus olisi hankkia lähinnä leluksi talven liukkaille... ja kun nuo yllämainitut eivät ole niin kalliita verrattuna hiluxiin yms...

12

12623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ad hoc

      Kulutuksesta ei tarkkaa tietoa ole, mutta veikkaan ettet alle 10 l/100 km pääse juuri koskaan. Kaupungissa 12-15 on todennäköinen luku.

      Voima 50/50 silloin, kun takaveto kytkettynä.

      Neliveto siis kytkettävä, normaalisti takaveto.

      Bensakoneesta ja sen vaihteistosta en osaa sanoa (2,0 on bensa), mutta seuraavat kommentit koskee dieseliä.

      Kone ja vaihteisto pahimmat murheet autossa. Kansi halkeaa, tuon ikäisestä on taatusti haljennut jo ainakin kerran, seuraava kertakin on lähellä (riippuen käyttötavasta). Laatikko alimittainen. Vahvistettu versio löytyy 90-luvun turbomalleista (93-96), mutta ongelmasta päästiin vasta -97, kun uudessa mallissa oli uusi vaihteisto.
      Miksi ottaisit bensakoneen pakettiautoon? Dieselin kulut ovat pienemmät, koska diesel vero on luokkaa 100 e vuodessa.

      Oman kokemukseni mukaan ihan käyttökelpoinen työkalu noita kestävyysongelmia lukuunottamatta. Bensakoneen kanssa jos niitäkään ei ole, mikäs siinä. Ainoa vika on se, että kyselet ikivanhan auton perään. Kaikilla on ajettu vähintään 300 tkm, joten ongelmia on tiedossa ja tuollaisen korjaaminen on kallista.

      Subaruun L200 ei ole oikein verrattavissa. Subaru on henkilöautopohjainen (Leone), L200 on selkeä paketti/maastoauto eli paljon järeämpi.

      • gandalf

        ajatelin lähinnä tuota 2.0 bensaa kulutuksen takia, luultavasti syö vähemmän kuin diisseli(2.5)???

        jeps, tiedän kysyväni vanhuksesta, en mitään vimppa päälle laitettua haluaisikaan...

        itellä on myös 400 000 km ajettu carina2 ja tekniikkaa on moitteeton, sen takia halusin tietää kestäisikö tuommoinen mitsun kone saman verran..


      • L200
        gandalf kirjoitti:

        ajatelin lähinnä tuota 2.0 bensaa kulutuksen takia, luultavasti syö vähemmän kuin diisseli(2.5)???

        jeps, tiedän kysyväni vanhuksesta, en mitään vimppa päälle laitettua haluaisikaan...

        itellä on myös 400 000 km ajettu carina2 ja tekniikkaa on moitteeton, sen takia halusin tietää kestäisikö tuommoinen mitsun kone saman verran..

        Mulla on juurikin tuollainen L200 2.0 -89 mökkiautona. 280tkm mittarissa ja hyvin pelittää.

        Kone on kait aika murheeton, loota on heikko, mutta bensakoneen perässä ei kait pitäs niin herkästi mennä rikki. Ainakin mulla loota viheltää vaimeasti 1. ja 2. vaihteilla, mutta ei vaikuta vielä vaaralliselta. Kulutus on pienellä kuormalla maantiellä noin 10l/100km, keskikulutus ollut noin 11. (Dieselmallin kulutus huhujen mukaan jotain 7-9l/100km). Moottori on aivan vääränlainen välityksiin nähden, alkaa 5. vaihteella vetämään vasta yli 120kmh vauhdissa ja hyytyy pieneenkin mäkeen viitosella ellei ole vauhtia yli 110. Ykkösvaihde ja maastovälitys on aivan liian pitkiä maastoajoon.

        Jos olet ostamassa, tarkista runko kopin takaa taakse asti, sieltä lahoaa herkästi, erityisesti vararenkaan ympäristöstä. Myös bensatanni lahoaa herkästi ja alkaa vuotamaan, (saattaa jopa tippua tielle).

        Sinänsä ihan älyvapaa hankinta bensakoneella, mutta mullakin tolle tulee vuodessa 1000-2000km ajoa, niin ei kulutuksella ole juurikaan väliä.

        Tosiaan neliveto on kytkettävä, eli normaalisti takavetoinen ja nelivedolla kova neliveto. Takaperässä on kitkalukko, eli menee näin talvella ihan hyvin pelkällä takavedolla.


      • ad hoc
        gandalf kirjoitti:

        ajatelin lähinnä tuota 2.0 bensaa kulutuksen takia, luultavasti syö vähemmän kuin diisseli(2.5)???

        jeps, tiedän kysyväni vanhuksesta, en mitään vimppa päälle laitettua haluaisikaan...

        itellä on myös 400 000 km ajettu carina2 ja tekniikkaa on moitteeton, sen takia halusin tietää kestäisikö tuommoinen mitsun kone saman verran..

        "ajatelin lähinnä tuota 2.0 bensaa kulutuksen takia, luultavasti syö vähemmän kuin diisseli(2.5)??? "

        Diesel on minulla vienyt siinä 9l/100 km maantievoittoisessa ajossa. Saman verran siis kuin muutkin vastaavat autot. En usko bensamallin menevän vähemmällä varsinkaan, kun bensa maksaa 15 senttiä/l enemmän.

        Sikäli bensamallissa voi olla järkeä, että "kukaan" ei sellaista huoli, joten saatat saada suht hyvän yksilön edullisesti.

        Periaatteessa 400 tkm ei ole mikään saavutus tuollaiselle autolle.


      • 200l

        mulla on 2l l200 bensa vm 92 on toiminut hyvin kulutus makaajossa7 l kun ajaa 2 wd päällä


      • L2001
        200l kirjoitti:

        mulla on 2l l200 bensa vm 92 on toiminut hyvin kulutus makaajossa7 l kun ajaa 2 wd päällä

        Tuohon kulutukseen suhtautuisin pienellä varauksella.
        7litraa sadalle!!!!
        Auto painaa paljon enemmän kuin tavallinen henkilöauto.
        Paljon korkeempi,kuin tavallinen henkilöauto.
        Korkeudesta johtuen suurempi ilman vastus.

        Tavallinen henkilöauto 2l bensakoneella vie matka-ajossa 7-8l/100km
        Varsinkin,kun puhutaan 90luvun alun autoista.

        No saattaahan se olla että mitsun 2l bensa on vaan niin pirun "taloudellinen moottori"
        Mut minä en usko.

        L200 2.5d omistaneena,tiedän että kulutus pyöri 10l/100km tietämissä kesät talvet.


      • kahviholisti9
        gandalf kirjoitti:

        ajatelin lähinnä tuota 2.0 bensaa kulutuksen takia, luultavasti syö vähemmän kuin diisseli(2.5)???

        jeps, tiedän kysyväni vanhuksesta, en mitään vimppa päälle laitettua haluaisikaan...

        itellä on myös 400 000 km ajettu carina2 ja tekniikkaa on moitteeton, sen takia halusin tietää kestäisikö tuommoinen mitsun kone saman verran..

        Se on päinvastoin eli 2.0 bensa kuluttaa enemmän kuin diesel


    • Draivari III

      Jos ostat teidensuolaus alueilta niin tarkasta ruostumisen tila, sama koskee tietenkin yleensä kaikkia tuon ikäisiä autoja. Jos ostat vain Lapissa käytetyn auton ei ruostumisesta ole suurtakaan huolta. Itselläni on -90 L200 diesel ajettu 470 000 km, alkuperäinen kone on tiukassa kunnossa ja käynnistyy hyvin, päästöarvot OK. Vaihteiston 5 pykälä on heikoin kohta jos vitosella vedätetään kuormaa perässä ja ei vaihdeta ajoissa alaspäin neloselle voitelu kierrosten pudotessa joutuu turhan koville. Laatikossa on syytä käyttää kunnollisia synteettisiä öljyjä.
      Lukituksia voi olla erilaisia. Ns. mekaaniset lukot etuakselissa ovat parhaat ja takana neliveto mukana ilman vastaavaa lukitusta.
      Neliveto on nimenomaan manuaalinen, jota on syytä käyttää vain silloin kun sitä tarvitsee esim, liukkaalla, lumessa, tai pahassa maastossa.
      Kulutus kesällä 7.5 litraa ja talvella n.kympin verran. Itse en ole saanut juuri enempää menemään.
      L200:n on hyvä maasturiluokan työkalu.

    • hjullu

      L200 -89 huippu 4X4 vaikeaan maastoon ei jääkiini sitte millään kulutuksesta ei oo tietoo ku en seuraa. lumihagessa menee niin kauan ku vauhtia riittää ja kun ottaa takas vähä nitaas pääsee vaikka on lunta kone pellille asti nii jos osaa laittaa 4X4 oikeen päälle eli ensi 4H päälle sitte napalukot sitte rysäyttää kunnolla kytkin ykkösellä ylös ja jos ei kaikki 4regasta verä ni käsijarrua vähän päälle ja uurestaa rysäytellä .... nii muuten hyvä mutta pitää omistaa hitsaus taitoja hitsin ja rälläkän et kerkee korjata ruosteen pois enenku se auto katoaa on meinaa kova ruostuu

    • juloi

      >jos klaatikko ei ole jo korjattu ja vahvistettu niin ongelmia on,mut ne on kyllä lähes kaikki laitettu

    • vaihteet hävisi

      onko kellään myynnissä vaihdelaatikkoa l 200 bensa 4wd vm 92

    • idiotti

      Aika vanha ketju, mutta kysyn kuitenki onko 1993 l200 2.0 bensa ruisku koneella.. ja minkälainen ruisku mahtaa olla jos on.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      277
      4722
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3050
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      45
      2931
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      37
      2899
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      77
      1826
    6. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1694
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1531
    8. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      62
      1459
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      97
      1322
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1222
    Aihe