olkaimet

valuu

Ongelma on sama kaikkien rintaliivien kanssa, eli olkaimet valuu. Kyse ei voi olla siitä että ne on liian löysällä alunperin, jotenkin vaan päivänmittaan niitä saa olla nostelemassa, ärsyttävää... Mikähän voisi olla vikana?

18

4685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liian iso ympärysmitta

Tai siis itsellä ainakin valui aikasemmin olkaimet kun käytin 70/75 ympärystä, muttei enää kun on käytössä 65ympärys eli minulle oikea.. Kannattaa siis kokeilla pienempää ympärystä, mutta muista myös että kuppi usein suurenee samalla.

• -mathilde-

Jos on kapeat hartiat, niin push-up ja balconette-liivien olkaimet ovat liian leveällä.

Jotain apua voi saada myös hankkimalla silikonilaput olkaimet alle, rintaliiviliikkeistä.

• ....
        -mathilde- kirjoitti:

Jos on kapeat hartiat, niin push-up ja balconette-liivien olkaimet ovat liian leveällä.

Jotain apua voi saada myös hankkimalla silikonilaput olkaimet alle, rintaliiviliikkeistä.

Normaalisti kokoa 70 muta raskausaikana oli pakko ostaa yhet joiden ympärysmitta 75 ja sitten 70 kokoisiin jatkopala joka on n. 5cm....

JA molemmissa tapauksissa olkaimet tippuu ihan kokoajan, ei pysy ollenkaan.... Sekä niissä missä ympärys on 75 että sitten niissä mun normaaleissa 70cm liiveissä joihin olen sen jatkopalan laittanut hakasten väliin....

Että sanoisin, että liian suuri ympärys vaikka luuletkin, että se on sopiva :)

Eli men eliiviliikkeeseen niin saat tietää mikä on oikea ympäryksesi.... Minullakin ympärys pitää oikeasti olla TODELLA napakka jotta liivit on tukevat koska kuppikoko on F......ja jos ostan ympärysmitan 75cm niin se irtoaa tusta rintojen alapuolelta ihosta eikä ole enää tukeva, vaikka kuppikoko oliskin oikea :)

• syy...
        .... kirjoitti:

Normaalisti kokoa 70 muta raskausaikana oli pakko ostaa yhet joiden ympärysmitta 75 ja sitten 70 kokoisiin jatkopala joka on n. 5cm....

JA molemmissa tapauksissa olkaimet tippuu ihan kokoajan, ei pysy ollenkaan.... Sekä niissä missä ympärys on 75 että sitten niissä mun normaaleissa 70cm liiveissä joihin olen sen jatkopalan laittanut hakasten väliin....

Että sanoisin, että liian suuri ympärys vaikka luuletkin, että se on sopiva :)

Eli men eliiviliikkeeseen niin saat tietää mikä on oikea ympäryksesi.... Minullakin ympärys pitää oikeasti olla TODELLA napakka jotta liivit on tukevat koska kuppikoko on F......ja jos ostan ympärysmitan 75cm niin se irtoaa tusta rintojen alapuolelta ihosta eikä ole enää tukeva, vaikka kuppikoko oliskin oikea :)

Jatkopalalla olkaimien kiinnityspiste selkäpuolella siirtyy suunniteltua sivummalle, joten olkaimien valuminen on aivan luonnollista. Sen vuoksi yritän löytää aina suoraan oikean kokoiset rintsikat enkä käytä jatkopaloja.

• vika elikkäs

sulla on liian suuri ympärysmitta ja/tai väärin istuva kuppi/väärä koko. Näin on suomalaisista 80%:lla. Eli ympärys otetaan liian suurena ja kuppi liian pienenä. Itsekin menin kauppaan 75B:nä ja tulin ulos 70D:nä - kuulemma hyvin tavallista.

Kun sovitat rintaliivejä, sovita ne ilman olkaimia. Liivin täytyisi istua paikallaan valumatta, vasta silloin ympärysmitta on oikea. Pulskalla ihmisellä ympärys on niin tiukka, että selässä on ainakin pienet makkarat - tälle ei voi mitään. Jos liivien paino menee olkaimille, ne jatkuvasti venyvät ja sitten venyessään alkavat putoilla. Lisäksi liivien selkäosa nousee ylemmäs ja liiveistä häipyy tuki.

Lisäksi, kun etsit tällä tavalla oikeaa rintaliivikokoasi, mene ihan reilusti kuppikokoja ylöspäin, jos pidät nyt vaikka liiviä 80C, kokeile 70- ja 75- ympärysmitat ja kupit C-E, mieluiten kaikilla yhdistelmillä ja paria eri liivimallia. Kaaren tulisi mahtua aivan selkeästi rinnan alaosan ympäri ja levätä luita, ei rintakudosta vasten. Kaaren alle ei saisi jäädä pientäkään aukkoa. Lisäksi voit arvioida liiviä esim. t-paita päällä: liivin raja ei saa näkyä, vaan koko rinnan täytyy mahtua kuppiin ilman pullistelua liivin loppuessa, Kun kuppi tällä tavalla istuu ja ympärysmitta pitää liivin paikoillaan, alat olla oikeassa mitassa.

- Nämä neuvot olen siis saanut liiviliikkeistä ja itsekin näillä ohjeilla olen liivejä myynyt

• 75 F/70G

Oon tuskaillut vuosikausia saman ongelman kanssa. Ympärys vaikka olis kuinka pieni niin ei auta asiaa ja yleens toinen olkain pysyy hieman paremmin kuin toinen. Muutama vuosi sitten kokeilin niitä silikonitukia mitkä pitää olkaimet paikallaan, mutta niistä karmeat kokemukset. Ne hankasivat ja hiostivat ihoa siitä kohtaa missä ne oli ja kipeä rakkula tuli siihen josta vieläkin sellainen arpipaukama jäljellä.
        Urheilurintsikat mulla on yhdet missä olkaimet pysyy hyvin kun ne on suunniteltu sen mallisiksi, että pysyy päällä, mutta kun niissä ei oo kaaritukia niin en niitä käytä kuin urheillessa.

• ratkaisuja
        75 F/70G kirjoitti:

Oon tuskaillut vuosikausia saman ongelman kanssa. Ympärys vaikka olis kuinka pieni niin ei auta asiaa ja yleens toinen olkain pysyy hieman paremmin kuin toinen. Muutama vuosi sitten kokeilin niitä silikonitukia mitkä pitää olkaimet paikallaan, mutta niistä karmeat kokemukset. Ne hankasivat ja hiostivat ihoa siitä kohtaa missä ne oli ja kipeä rakkula tuli siihen josta vieläkin sellainen arpipaukama jäljellä.
        Urheilurintsikat mulla on yhdet missä olkaimet pysyy hyvin kun ne on suunniteltu sen mallisiksi, että pysyy päällä, mutta kun niissä ei oo kaaritukia niin en niitä käytä kuin urheillessa.

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product_id=PA-3606M&mci=&size=32g&colour=&image=r1079-p365142-front

Ei putoa olkaimet.

• -mathilde-

Kyllä kaikki jaksaa aina jankata liian isoista liiveistä. Itse olen aina osannut ostaa oikean kokoiset, koska osaan käyttää mittanauhaa.

Mutta aloittaja, mittaa oma ympärysmittasi ja jos se on vähintään kolme senttiä pienempi kuin liivisi ympärysmitta niin sitten todella tarvitset pienemmät liivit (esim. oma mitta 71 cm ja liivin koko 75, silloin oikea liivikokosi on 70).

Jos kyse ei ole liian isoista liiveistä, niin sitten tilanne voi olla sama kuin minulla: olkasi ja rintasi ovat sen malliset ja levyiset että vain tietyt rintaliivimallit sopivat.

Nykyajan rintaliivit kuten vaatteetkin suunnitellaan aika leveäharteisille naisille.

Valmistajat olettavat myös että suuri kuppikoko ja leveät hartiat löytyy samasta naisesta, joten ehkä olet allekirjoittaneen tavoin kapeaselkäinen ja -hartiainen verrattuna kuppikokoon?

Balconette-, half cup- ja push up- malleissa liivi nostaa rintaa "tarjottimelle" tai muuten ylös, jotta saataisiin täydempi vaikutelma tai paljasta rintaa näkyville enemmän. Tämä siksi, että muodissa on todella avokaulaiset vaatteet ja siksi valmistajat ovat siirtäneet olkainten paikkaa ulommaksi selkäruodosta katsoen eli pois kaula-aukosta.

Katso netistä muita liivimalleja. Itselleni sopivat vain ns. full cup -mallit. Valitettavasti Suomessa niitä löytyy vähemmän kuin topattua yms. varianttia.

Muitakin malleja on kuten joku esitti kuvan kanssa myös tuollainen niskalenkki eli halterneck-malli sopii, mutta luulen, että harva käyttää enää poolopaitoja tms., joten avoimemmasta kauluksesta tuo liivi kyllä näkyy. Tietysti olkaimeton mallikin voisi olla hyvä, mutta valikoima niissä on aika olematon.

• asiassa tuo

esittämäsi mittanauhatekniikka on juuri eniten perseestä.

Ympärykseni on 77-78cm, ja koon 75 liivit nousevat selästä tai niiden olkaimet valuvat. Minulla tarvitsee olla ympärysmittana 70, koska suoraan sanottuna ihon alla on sen verran paljon joustavaa kudosta, että liiveissä ei istuvuus pysy 75cm:n ympärysmitalla.

Tarvitsi minullakin olla ns. hinkkipussit vanhalla mitoituksellani, mutta ei tarvitse enää! Ihan hyvin passaa Balconette, kunhan tuki tulee ympärysnauhasta eikä olkaimista.

• aloittaja
        asiassa tuo kirjoitti:

Ympärykseni on 77-78cm, ja koon 75 liivit nousevat selästä tai niiden olkaimet valuvat. Minulla tarvitsee olla ympärysmittana 70, koska suoraan sanottuna ihon alla on sen verran paljon joustavaa kudosta, että liiveissä ei istuvuus pysy 75cm:n ympärysmitalla.

Tarvitsi minullakin olla ns. hinkkipussit vanhalla mitoituksellani, mutta ei tarvitse enää! Ihan hyvin passaa Balconette, kunhan tuki tulee ympärysnauhasta eikä olkaimista.

Varmaan yrittää löytää joku toinen malli. Nykyinen koko on 75 E, ympärys on kyllä 80, mutta opastuksen kanssa ostin. Onko ristiin selästä menevistä olkaimista hyviä kokemuksia?

• eivät putoa
        aloittaja kirjoitti:

Varmaan yrittää löytää joku toinen malli. Nykyinen koko on 75 E, ympärys on kyllä 80, mutta opastuksen kanssa ostin. Onko ristiin selästä menevistä olkaimista hyviä kokemuksia?

Itse ostin juuri Calvin Kleinin racerback-liivit, jotka kiinnitetään eteen ja ovat tosi tukevat. Tavalliset multiway-liivit on työlästä laittaa ristiin, nämä nipsahtavat nopeasti.

• Nimetön
        aloittaja kirjoitti:

Edestä jotakin tukinauhaa,tai ristiin laittamista,muuten ei tuu mitään.

• -mathilde-
        asiassa tuo kirjoitti:

taitaa sun mittaustaidot olla sieltä painitsemastasi paikasta. kyllä tuo on se kansainvälinen tapa mitata rintaliivikoko eikä mikään mun "esittämä" juttu.

Ehkä mittaat väärästä paikasta, monet nykyajan liivit asettuvat hieman alemmaksi selkää, jossa ympärys on kapeampi. Ja jos on sellaista pehmeää kudosta eli läskiä selässä, niin mittanauha otetaan napakasti eli tiukalla luita myöten. Eikä kaikki olla keholtakaan samanmallisia.

Toisissa liiveissä on kahdet hakaset, toisissa kolmet. Joten liiviä sovittaessa valitaan se koko, jossa hakasen saa uloimpaan hakaseen (eli siinä on liivin löystyessä varaa tiukentaa).

Itselläni ympärysmitta ihan rintojen alta 77 cm ja hyvin istuu uusi liivi kokoa 75, mutta ei aina siinä uloimmassa hakasessa. Silloin kokeilein sitä koko 70, tosin vaikeampi löytää tuota 70F kuin 75E.

Ja eihän koot ole aina täysin yhteismitallisia. Joillakin valmistajilla 75 voi olla kamalan tiukka, toisilla tulee niin alas, että raudat iskee kylkiluihin.

"Hinkkipussit"??? Mikähän tekninen termi tuo on, en ymmärrä. En ole kotoisin maalta enkä tunne navettasanastoa, jolta tuo kuulostaa.

• ihan kuvan
        -mathilde- kirjoitti:

taitaa sun mittaustaidot olla sieltä painitsemastasi paikasta. kyllä tuo on se kansainvälinen tapa mitata rintaliivikoko eikä mikään mun "esittämä" juttu.

Ehkä mittaat väärästä paikasta, monet nykyajan liivit asettuvat hieman alemmaksi selkää, jossa ympärys on kapeampi. Ja jos on sellaista pehmeää kudosta eli läskiä selässä, niin mittanauha otetaan napakasti eli tiukalla luita myöten. Eikä kaikki olla keholtakaan samanmallisia.

Toisissa liiveissä on kahdet hakaset, toisissa kolmet. Joten liiviä sovittaessa valitaan se koko, jossa hakasen saa uloimpaan hakaseen (eli siinä on liivin löystyessä varaa tiukentaa).

Itselläni ympärysmitta ihan rintojen alta 77 cm ja hyvin istuu uusi liivi kokoa 75, mutta ei aina siinä uloimmassa hakasessa. Silloin kokeilein sitä koko 70, tosin vaikeampi löytää tuota 70F kuin 75E.

Ja eihän koot ole aina täysin yhteismitallisia. Joillakin valmistajilla 75 voi olla kamalan tiukka, toisilla tulee niin alas, että raudat iskee kylkiluihin.

"Hinkkipussit"??? Mikähän tekninen termi tuo on, en ymmärrä. En ole kotoisin maalta enkä tunne navettasanastoa, jolta tuo kuulostaa.

kanssa tarvii.

No tässä: http://www.pelma.fi/@Bin/108726/503100-Plus-liivi.jpg

Liivien täytyy olla napakat ja niiden täytyy pysyä ylhäällä ympärysnauhan varassa, muuten ei auta kalliskaan liivi, kun efekti on ylläkuvattu. Kuppia lisää, ympärystä pienemmäksi, se on lääke yli puolelle suomalaisnaisista, joille ei mikään liivi tunnu sopivan.

• -mathilde-
        ihan kuvan kirjoitti:

kanssa tarvii.

No tässä: http://www.pelma.fi/@Bin/108726/503100-Plus-liivi.jpg

Liivien täytyy olla napakat ja niiden täytyy pysyä ylhäällä ympärysnauhan varassa, muuten ei auta kalliskaan liivi, kun efekti on ylläkuvattu. Kuppia lisää, ympärystä pienemmäksi, se on lääke yli puolelle suomalaisnaisista, joille ei mikään liivi tunnu sopivan.

ihan edustava potretti sinusta! :-D

Et taida tajuta rintaliiveistä paljonkaan.

Koko ei todellakaan ole kaikki, kuten esität.

Voisitko muka kuvitella että yks ja sama malli vaatteissa ja kengissä sopisi kaikille vartalotyypeille ja jaloille "kunhan koko on oikea" ?

Höpsis.

• sen lisäksi
        -mathilde- kirjoitti:

ihan edustava potretti sinusta! :-D

Et taida tajuta rintaliiveistä paljonkaan.

Koko ei todellakaan ole kaikki, kuten esität.

Voisitko muka kuvitella että yks ja sama malli vaatteissa ja kengissä sopisi kaikille vartalotyypeille ja jaloille "kunhan koko on oikea" ?

Höpsis.

että et tajua mitään rintaliiveistä, et osaa myöskään lukea!

En ole missään väittänyt, että kaikki mallit sopisivat kaikille, vaan että suurimmalla osalla suomalaisista on lähtökoko väärä ja siksi liivit toimivat kuten ketjun aloittajalla. Tämä on fakta, jonka voi millä tahansa tutkimuksella todeta. Ja sen näkee liiviliikkeessä työskennellessään.

Vasta hyvin vanha ihminen tarvitsee välttämättä Full Cup-liivit, isot rinnat eivät ole este Balconette-liivien käytölle, kunhan sovitus tehdään huolella. Sinä olet halunnut siirtyä mummotissiliiveihin, mutta ei meidän muiden täydy. Elä sen kanssa ja pidä utarepussisi itselläsi.

• -mathilde-
        sen lisäksi kirjoitti:

että et tajua mitään rintaliiveistä, et osaa myöskään lukea!

En ole missään väittänyt, että kaikki mallit sopisivat kaikille, vaan että suurimmalla osalla suomalaisista on lähtökoko väärä ja siksi liivit toimivat kuten ketjun aloittajalla. Tämä on fakta, jonka voi millä tahansa tutkimuksella todeta. Ja sen näkee liiviliikkeessä työskennellessään.

Vasta hyvin vanha ihminen tarvitsee välttämättä Full Cup-liivit, isot rinnat eivät ole este Balconette-liivien käytölle, kunhan sovitus tehdään huolella. Sinä olet halunnut siirtyä mummotissiliiveihin, mutta ei meidän muiden täydy. Elä sen kanssa ja pidä utarepussisi itselläsi.

kun ei mitään järkeä löydy sanojesi takaa, pelkkää tietämättömyyttä.

Kuulepas, full cup -liivit eivät todellakaan ole mitään mummoliivit, opiskelepa vähän alaa, äläkä puhu läpiä päähäsi. FYI, rintaliivejä myydään muuallakin kuin H&M:ssä.

Käypä esim. Ranskassa, jossa alusvaatteita osataan valmistaa. Maailmalla malleja saattaa olla samasta liivistä jopa 7 kpl. Siis samasta liviistä voi olla sekä full cup, push up, balconette, plunge, jne... mikä tuosta yhdestä tekee sun mielestä mummoliivin?? Tuuli taitaa huuliasi heiluttaa...

Tässä esimerkki Lejabyn Jetset-liivistä, joten aika vaikea ymmärtää miten näet tuon sivun balconnet-version "nuorekkaana" ja full cup-version (soutien gorge armature) "mummona"?

www.anneg-lingerie.com/lingerie/lejaby/lejaby-jet-set/soutien-gorge-armature-jetset_p2014_m4.html

• Tissineiti
        -mathilde- kirjoitti:

Olen tällä palstalla ennenkin sanonut, että heittäkää jo ne mittanauhanne menemään kun haluatte löytää hyvin istuvat liivit ;)

Minulla antaa mittanauhat äärimmäisen tiukasti mitattuna ympärykseksi 85 (olen pyytänyt kaveria avuksi mittaamaan, varmistettiin että on suorassa se nauha ja sitten se sai kiristää niin tiukalle kuin sai :D - ja kas, tulos oli sen 85 kuten olin itsekin mitannut). Oikea liivien ympärys on minulla kuitenkin 70 tai 75, mutta ei missään nimessä ikinä isompi kuin tuo 75, koska silloin se nousee selästä.

Siksi en ymmärrä, miksi noita mittanauhaohjeita jaksetaan vaan aina ja ikuisesti jauhaa. Olen itse ehkä kaikkein paras esimerkki siitä, että oikeaa liivikokoasi et löydä mittaamalla (mitat kokotaulukko sanovat: 85C/D - oikea liivikokoni: 75F/G tai 70G/H).

Sinä olet ehkä juuri sellainen ihanteellisen standardimittainen ja -mallinen - onnea siitä, löydät hienosti istuvat liivit ja ehkä muutkin vaatteet helposti vain pari mittaa ottamalla. Suurin osa meistä muista ei kuitenkaan kuulu siihen ryhmään. Meille mittanauhat ja kokotaulukot antavat aivan väärän koon.

Kansainvälisestikin ollaan jo luopumassa tuosta mittanauhan käytöstä oikean liivikoon määrittämisessä. Isot brittikaupat Bravissimo, Figleaves ja Brastop kehottavat kaikki unohtamaan mittaukset ja luottamaan ainoastaan sovitukseen. Miksi et siis jo sinäkin luopuisi tuosta mittanauhatyranniasta? ;) Se sopii ehkä sinulle, hyvä juttu, mutta älä nyt hyvä nainen enää neuvo toisia mittaamaan, kun se kuitenkin erittäin todennäköisesti vain johtaa ojasta allikkoon. Vai millä todennäköisyydellä luulet vaikkapa täällä törmääväsi toiseen ihanteelliseen standardimittaiseen ja -malliseen naiseen? Luinpa tuossa kerran, että korsetintekijä Bellemodestesta on jo vuosia mitannut työkseen lukuisia naisia, ja vain YHDEN ainoan kerran on tullut vastaan standardimallinen ja standardimittainen kroppa.

Ja sitten tässä iltalukemista ja englanninharjoitusta kaikille. Lukekaa ja tutkailkaa sivustoa, voitte jopa oppia jotain hyvin istuvien liivien valinnasta ;)

http://www.bravissimo.com/perfectfit/getting-the-perfect-fit/default.aspx

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe