10 kg pois kuukaudessa näin?

bulla

Moi!
Oon kuullut paljon positiivista palautetta näistä very low calorie diet:sta. Tilasin sellasen paketin missä on noita proteiinipirtelöitä mitkä sisältää 133 kcal per pussi. Jos juon 1 tollasen pirtelön päivässä kanasalaatti tms. niin olisiko mulla mitään mahdollisuuksia laihtua kuukaudessa noin 10 kg? Lisäksi tekisin joka päivä pepputreenin ja välillä kävelylenkki.

Lisäksi kertokaa omia tai kuultuja menestystarinoita kuinka paljon ootte laihduttanu, missä ajassa ja miten? :)

55

20685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • banaanitar

      1. voit laihtua kuukaudessa terveellisesti MAX 5kg. ja osa siitä on nesteitä.

      2. jos jollain konstilla laihdut 10kg/kk paino tulee takaisin ja nopeasti. korkojen kera.

      3. itselläni on mennyt 3 kuukautta 10 kilon pois saantiin.

      4. kanasalaatti yksi pussi ainetta = noin 450kcal. se on ihan liian vähän ylläpitämään elintoimintojasi. alat sairastella, veriarvosi huononevat, hiuksesi ja kyntesi menevät huonoon kuntoon jne tuolla kalorimäärällä. sinä alat myös tod.näk. saamaan ahmimiskohtauksia. huimausta ja päänsärkyä päivittäin. haluatko todella sitä?

      miksi haluat laihtua 10kg kuukaudessa? ota tavoitteeksi 4kg?

      • ei kaikkilla sama

        Toi asia on ihan yksilöllistä..

        ''1. voit laihtua kuukaudessa terveellisesti MAX 5kg. ja osa siitä on nesteitä. ''

        Silloin kun alotin laihduttamisen niin minulla oli suunnilleen 10kg nestettä kropassa.. eli olin todella turvoksissa (tämä oli siis lääkäri joka kertoi minulle)

        Painon pudotus riippuu alkupainosta, ihmisestä, syömä-ja juomatottumuksista ja liikuntatottumuksista ja toki sit monesta muustakin..
        Esim yleensä ne jolla on enemmän kiloja alussa laihtuu enemmän hyvinkin lyhyessä ajassa.. Itselläni lähti hujauksessa toi 10 kg (reilu 2 viikkoa) ja sen jälkeen sit lähti paino putoamaan hitaammin..

        Alkuperäiselle voin sanoa että jos aijot väliaikaisesti laihtua niin tuo ehkä voisi onnistuakkin mutta pysyviä tuloksia et tolla menetelmällä saa ellet sitten jatka samaa mallia jota EN TODELLAKAAN SUOSITTELE!
        Tuo kyseinen dieetti on myös pahasta terveydelle ja kauneudelle (iholle, kynsille, hiukille etc)
        Ei myöskään mikään maailman helpoin kuuri suorittaa koska se tarkoittaa että sinulla on kokoajan energiavaje joka aiheuttaa väsymystä, kiukkua, päänsärkyä etc.

        Jos aijot laihduttaa 10kg johonkin tiettyyn tapahtumaan joka on kuukauden päästä niin toivon että se on sen arvoista.. jos ei mitään tiettyä syytä niin ehdottaisin toista menetelmää tai pidennät tuota aikarajaa..
        Tsemppiä


      • kjijai

        Paskapuhetta voit laihtua vaikka 15 kiloa kuukaudessa niinkuin itse tein, riippuu lähtöpainosta!


      • animal96

        Olen 14-vuotias ja painan varmaan 60 kiloa ajattelin nyt 40 pv laihtua tosi paljon. Aion syödä noin 6 mandariinia päivässä. Kuinka paljon luulet että laihtuisin silloin? toivottavasti en liika jtn voitko kertoa paljon luulet laihtuvani näin?


      • voi ei...
        animal96 kirjoitti:

        Olen 14-vuotias ja painan varmaan 60 kiloa ajattelin nyt 40 pv laihtua tosi paljon. Aion syödä noin 6 mandariinia päivässä. Kuinka paljon luulet että laihtuisin silloin? toivottavasti en liika jtn voitko kertoa paljon luulet laihtuvani näin?

        Ei, ei, ei näin, ei todellakaan näin.

        Olet vielä kasvavassa ja kehittyvässä iässä, joten älä ala pelleilemään ruoan kanssa noin tai voit saada pahojakin häiriöitä aikuiseksi kehittymisessäsi.

        Jos sinulla oikeasti on ylipainoa, miksi et menisi syksyllä koulun terveydenhoitajan kanssa juttelemaan tai jos et sinne asti jaksa odottaa, niin vaikka vanhempiesi kanssa puhut asiasta ja suunnittelette yhdessä sopivan ruokavalion ja liikuntarutiinin.

        Pelkällä kuudella mandariinilla päivässä menet vain huonoon kuntoon.


      • Ei hyvänen aika
        animal96 kirjoitti:

        Olen 14-vuotias ja painan varmaan 60 kiloa ajattelin nyt 40 pv laihtua tosi paljon. Aion syödä noin 6 mandariinia päivässä. Kuinka paljon luulet että laihtuisin silloin? toivottavasti en liika jtn voitko kertoa paljon luulet laihtuvani näin?

        anoreksia-palstalle.


    • mikä kiire?

      olen laihduttanut 8kk. painoa -25kg
      eipä roiku iho, jäi vielä lihaksiakin, nyt tässä painossa olen pysynyt toistavuotta,helposti saa syödäkin normaalisti, sulle toivotan onnea, mutta älä ota tavoitteeksi noin isoa kilo määrää,joku 4-5 on passeli.
      onhan sulla loppu elämä aikaa..

      • ooneve

        miten laihdutan?


      • ooneve
        ooneve kirjoitti:

        miten laihdutan?

        painan 55kg ja menen kutoselle ja minä haluan laihtua miten se onniistuu?


      • onnistut varmasti
        ooneve kirjoitti:

        painan 55kg ja menen kutoselle ja minä haluan laihtua miten se onniistuu?

        Terkkari neuvoo sinulle, miten voit olla nostamatta painoasi enempää. Sinun ei tarvitse laihtua, etkä saa laihduttaa, vaan riittää että painosi ei nouse. Kun kasvat vielä pituutta, niin ylipainosi korjaantuu vielä helposti.

        Helpoiten onnistut, jos et syö muina päivinä herkkuja ollenkaan ja pidät yhden herkkupäivän viikossa. Muina päivinä syöt aivan tavallista ruokaa aterioilla: aamupala, lounas ja iltapäiväruoka. Älä ota lisää muuta ruokaa paitsi keittoa ja salaattia. Aterioiden lisäksi syöt hedelmän, ja jos on enemmän nälkä niin otat voileipää ja maitoa iltapäivän välipalaksi ja iltapalaksi.


      • mä vaan
        ooneve kirjoitti:

        painan 55kg ja menen kutoselle ja minä haluan laihtua miten se onniistuu?

        mulla on itellä myös sama ongelma...painan myös 55 kg ja olen menossa seiskalle ja olen todella lyhyt...lisäksi mulla sairaalakäyntejä ja seuraava 2 kk päästä, joten yritän ainakin pudottaa 3 kg...stemppiä sulle!


    • seiska luokkalainen

      Itse olen 75 kg ja olen vasta seiskalla! Eli minusta se on todellinen ylipaino tämän ikäselle, että olisi kiva jos saisi vinkkejä painon pudotukseen (:

      • ikkuji

        Jos teillä AIKUISTEN OIKEASTI ole ylipainoa, niin eiköhän neuvoja tai muuten vain asiasta kannattaisi mennä keskustelemaan terkkarille? Varmasti tulee teille parempaa tietoa kuin joiltain ääliöiltä netistä, terkkarihan pystyy neuvomaan teitä täysin yksilökohtaisesti kun todennäköisesti hänellä on saatavilla teidän kasvukäyränne yms sairaus/kehityshistorianne. Suosittelen kääntymään siis oikean ylipainon liepeillä terveydenhoitajan puheille.

        Jos sitten taas koette, esim nuo kuudesluokkalaiset muutaman kilon ylipainoa, siitä EI KUULU murehtia. Kasvavat ihmiset saavatkin mielestäni olla mieluummin muutaman kilon isompia kuin pienempiä, jotta kehitys pysyy mallillaan (aivot, pituus, hormonaalinen toiminta). Paino tasapainottuu sitten viiden-kuuden vuoden sisällä/päästä kun muututte lapsista aikuisiksi. Antakaa nyt vain kehollenne se ravinto, mitä se pyytää ja keskittykää kouluun, se on ainakin 30 vuotta paljon merkittävämpi asia kuin tämän päivän kilon pudottamisen halu.


      • ikkuji
        ikkuji kirjoitti:

        Jos teillä AIKUISTEN OIKEASTI ole ylipainoa, niin eiköhän neuvoja tai muuten vain asiasta kannattaisi mennä keskustelemaan terkkarille? Varmasti tulee teille parempaa tietoa kuin joiltain ääliöiltä netistä, terkkarihan pystyy neuvomaan teitä täysin yksilökohtaisesti kun todennäköisesti hänellä on saatavilla teidän kasvukäyränne yms sairaus/kehityshistorianne. Suosittelen kääntymään siis oikean ylipainon liepeillä terveydenhoitajan puheille.

        Jos sitten taas koette, esim nuo kuudesluokkalaiset muutaman kilon ylipainoa, siitä EI KUULU murehtia. Kasvavat ihmiset saavatkin mielestäni olla mieluummin muutaman kilon isompia kuin pienempiä, jotta kehitys pysyy mallillaan (aivot, pituus, hormonaalinen toiminta). Paino tasapainottuu sitten viiden-kuuden vuoden sisällä/päästä kun muututte lapsista aikuisiksi. Antakaa nyt vain kehollenne se ravinto, mitä se pyytää ja keskittykää kouluun, se on ainakin 30 vuotta paljon merkittävämpi asia kuin tämän päivän kilon pudottamisen halu.

        Eikä sitäpaitsi kilomäärä ole se, minkä takia kuuluu laihduttaa, vaan tuo kehon massan määrä suhteutetaan pituuteen (nykyiseen ja ennustettavaan), minkä perusteella sitten terkkari osaa neuvoa, pitääkö tehdä jotain toisin vai jatkaa samaan tahtiin. Olette yksilöitä, eikä näin ollen kaverinne vähempipainoisuus tarkoita, ettettekö itse saisi painaa enemmän. KYSYKÄÄ SILTÄ TERVEYDENHOITAJALTA, turha ujostella - luulisin, että ammattimainen henkilö olisi vain iloinen nähdessään lasten olevan kiinnostuneita terveydestään!


      • traineee
        ikkuji kirjoitti:

        Eikä sitäpaitsi kilomäärä ole se, minkä takia kuuluu laihduttaa, vaan tuo kehon massan määrä suhteutetaan pituuteen (nykyiseen ja ennustettavaan), minkä perusteella sitten terkkari osaa neuvoa, pitääkö tehdä jotain toisin vai jatkaa samaan tahtiin. Olette yksilöitä, eikä näin ollen kaverinne vähempipainoisuus tarkoita, ettettekö itse saisi painaa enemmän. KYSYKÄÄ SILTÄ TERVEYDENHOITAJALTA, turha ujostella - luulisin, että ammattimainen henkilö olisi vain iloinen nähdessään lasten olevan kiinnostuneita terveydestään!

        ..laihtua vaikka 15 kiloa kuukaudessa , et vaan syö mitään juot vaan vettä..Toinen asia sitten mikä osa rasvaa mikä lihaksia ja mikä nesteitä..On todistettu että 2viikossa ei voi 2 kiloa enempää rasvaa lähteä , eli maksimi rasvanpolttonopeus on se noin 1kg / viikko joka sekin vaatii optimaalisen ravinnon reenin...Toki noilla 10kiloa kuukaudessa aikatauluilla lähtee se maksimirasvamäärä , kilo viikossa mutta niistä on niin paljon muuta haittaa että ei missään nimessä kannata!!


      • Jane_92
        traineee kirjoitti:

        ..laihtua vaikka 15 kiloa kuukaudessa , et vaan syö mitään juot vaan vettä..Toinen asia sitten mikä osa rasvaa mikä lihaksia ja mikä nesteitä..On todistettu että 2viikossa ei voi 2 kiloa enempää rasvaa lähteä , eli maksimi rasvanpolttonopeus on se noin 1kg / viikko joka sekin vaatii optimaalisen ravinnon reenin...Toki noilla 10kiloa kuukaudessa aikatauluilla lähtee se maksimirasvamäärä , kilo viikossa mutta niistä on niin paljon muuta haittaa että ei missään nimessä kannata!!

        Mulla on nyt kahdessa viikossa lähtenyt 4 kg!!!!! miksei ihminen muka pystyisi/voisi lauhtua kun 1kg /vko?!!!!!!!


      • 20+14
        Jane_92 kirjoitti:

        Mulla on nyt kahdessa viikossa lähtenyt 4 kg!!!!! miksei ihminen muka pystyisi/voisi lauhtua kun 1kg /vko?!!!!!!!

        sinulta lähti vain nesteet :) aina siinä alussa tulee iso pudotus


      • jsdfdsofjkoakwef
        20+14 kirjoitti:

        sinulta lähti vain nesteet :) aina siinä alussa tulee iso pudotus

        luin taas näitä juttuja täällä ja PAKKO sanoa, että ÄRSYTTÄÄ kaikki ne ketkä on sillai et '' joo jos pudotat 10 kiloa kuussa nii tulee takas korkojen kera plaplapla '' joo vo olla mahdollista että tuleeki ! ite laihduin n.25 kiloa kolmes- neljäs kuukaudes. ja mitä jotain 400g tullu takas. ei se ny nii paljoo näy.. ?! riippuu varmasti paljon ihmisen elimistöntoiminnasta (: se vaatii kyllä aivan tajuttomasti liikunaa, ja vähän syömistä. mut jos oikeesti haluaa, pystyy.

        ja tämä on vaa sit mun mielipide teidän kaikkien muiden ohella !


      • !
        jsdfdsofjkoakwef kirjoitti:

        luin taas näitä juttuja täällä ja PAKKO sanoa, että ÄRSYTTÄÄ kaikki ne ketkä on sillai et '' joo jos pudotat 10 kiloa kuussa nii tulee takas korkojen kera plaplapla '' joo vo olla mahdollista että tuleeki ! ite laihduin n.25 kiloa kolmes- neljäs kuukaudes. ja mitä jotain 400g tullu takas. ei se ny nii paljoo näy.. ?! riippuu varmasti paljon ihmisen elimistöntoiminnasta (: se vaatii kyllä aivan tajuttomasti liikunaa, ja vähän syömistä. mut jos oikeesti haluaa, pystyy.

        ja tämä on vaa sit mun mielipide teidän kaikkien muiden ohella !

        Miten pitkään siitä on kun olet laihdutuksen lopettanut noilla VLCD-tuotteilla ?


        Tosiaan, monet saavat painon taikaisin ja pahimmillaan korkojen kera, mutta tämähän johtuu siitä, että ihmiset eivät sittenkään muuta ruokailutottumuksiaan. Se on ehdoton vaatimus, jos aikoo hoikempana pysyä.


        Totta on kuitenkin myös se, että mitä enemmän ihminen laihtuu sitä enemmän siitä keskimäärin jää pysyväksi laihdutustulokseksi (yleensä kylläkin mielestäni niin, että jotkut laihtuneet pysyvät siinä painossa, johon ovat laihtuneet ja toiset lihoaa kokonaan pudotetut takaisin). Tietysti jokainen vaan tuntee/tietää jonkun joka on laihtunut ensin kovasti ja sitten taas lihonnut, mutta kaikki eivät ole näitä - tuollainen nopea muutos on vaan helppo havaita.


      • !
        Jane_92 kirjoitti:

        Mulla on nyt kahdessa viikossa lähtenyt 4 kg!!!!! miksei ihminen muka pystyisi/voisi lauhtua kun 1kg /vko?!!!!!!!

        >

        Jep, mitään rajaa ei ole olemassakaan. Kuitenkin vain kulutuksen ja saannin erotus merkitsee. Jos tosiaan kuluttaa vaikka 3000 kcal päivässä enemmän kuin syö, niin laihtumistulos on n. 3 kg viikossa. Kovin terveellistä tuollainen ei oikein enää voi olla, mutta mahdollista se on.

        VLCD:llä tyypillisiä pudotuksia on n. 1,5 - 2 kg viikossa - ja se on sopusoinnussa laskennallisen pudotusvauhdin kanssa (eli kyseessä on ihan aidosti rasvakudoksen poistumista eikä nestetasapainon vaihtelua). Tietysti ihan aluksi tuo painonpudotus voi olla paljon tätäkin huimempi, mutta siinä on kyse sitten nestetasapainojutuista.

        Monet myös väittävät, että suurilla pudotusnopeuksilla lihaskato olisi suurempi, mutta hyvin pieni ero siinä on. Toisaalta jos VLCD:llä käy punttisalilla, niin usean ihmisen lihasmassa kasvaa laihdutuksen aikana vaikka laihdutusnopeus olisi 2 kg/vko (ja kaikkien lihasprosentti kasvaa eli rasvaprosentti pienenee huimasti). Tähän perustuu esim. Xtragavanza, mutta siis kaikille VLCD-laisille: tehkää niin kovaa punttitreeniä kuin vaan suinkin jaksatte - ihan vaan itsenne takia.


      • Myytsiriia
        ! kirjoitti:

        >

        Jep, mitään rajaa ei ole olemassakaan. Kuitenkin vain kulutuksen ja saannin erotus merkitsee. Jos tosiaan kuluttaa vaikka 3000 kcal päivässä enemmän kuin syö, niin laihtumistulos on n. 3 kg viikossa. Kovin terveellistä tuollainen ei oikein enää voi olla, mutta mahdollista se on.

        VLCD:llä tyypillisiä pudotuksia on n. 1,5 - 2 kg viikossa - ja se on sopusoinnussa laskennallisen pudotusvauhdin kanssa (eli kyseessä on ihan aidosti rasvakudoksen poistumista eikä nestetasapainon vaihtelua). Tietysti ihan aluksi tuo painonpudotus voi olla paljon tätäkin huimempi, mutta siinä on kyse sitten nestetasapainojutuista.

        Monet myös väittävät, että suurilla pudotusnopeuksilla lihaskato olisi suurempi, mutta hyvin pieni ero siinä on. Toisaalta jos VLCD:llä käy punttisalilla, niin usean ihmisen lihasmassa kasvaa laihdutuksen aikana vaikka laihdutusnopeus olisi 2 kg/vko (ja kaikkien lihasprosentti kasvaa eli rasvaprosentti pienenee huimasti). Tähän perustuu esim. Xtragavanza, mutta siis kaikille VLCD-laisille: tehkää niin kovaa punttitreeniä kuin vaan suinkin jaksatte - ihan vaan itsenne takia.

        Ihminen on sitä mitä syö. Jos syö säännolisesti, terveellisesti ja kuluttaa enemmän kun syö. Paino putoaa itsestään. Katsoo ensimmäisen kaksi viikkoa paljon on kiloja tippunut viikkoon ja ottaa sitten tavotteita. Esim. 2kg viikko. Helppo ruoka rytmi: aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Sekä välipalat väliin. Helppo syödä n.2h välein. Ihminen kuluttaa päivässä "tekemättä mitään" eli itsestään 500kcl. Mutta olisi siedettävää käydä illalla vielä salilla/jumpassa jne/lenkillä ja kuluttaa siinä n.1000-1200kcl. Ja nukkua kunnon yö unet!! Esim. Zumba, kahvakuulatunti ja kuntonyrkkeily on hyviä tapoja kuluttaa kaloreita. Ja päivän hyötyliikunta on hyvä. Jos mahdollista kävelee/pyöräilee kauppaan ja töihin/kouluun. Tai käyttää julkisia, pakko kävellä pysäkille jne.


      • joopa joo
        ! kirjoitti:

        Miten pitkään siitä on kun olet laihdutuksen lopettanut noilla VLCD-tuotteilla ?


        Tosiaan, monet saavat painon taikaisin ja pahimmillaan korkojen kera, mutta tämähän johtuu siitä, että ihmiset eivät sittenkään muuta ruokailutottumuksiaan. Se on ehdoton vaatimus, jos aikoo hoikempana pysyä.


        Totta on kuitenkin myös se, että mitä enemmän ihminen laihtuu sitä enemmän siitä keskimäärin jää pysyväksi laihdutustulokseksi (yleensä kylläkin mielestäni niin, että jotkut laihtuneet pysyvät siinä painossa, johon ovat laihtuneet ja toiset lihoaa kokonaan pudotetut takaisin). Tietysti jokainen vaan tuntee/tietää jonkun joka on laihtunut ensin kovasti ja sitten taas lihonnut, mutta kaikki eivät ole näitä - tuollainen nopea muutos on vaan helppo havaita.

        Rasvaan muuttaminen energiaksi on prosessi joka ottaa aikaa, eikä rasvan muuttumista energiaksi voi määrättömästi kasvattaa.

        Jossain tulee raja vastaan ja elimistö alkaa kuluttaa rasvojen lisäksi myös lihasten proteineja kun rasvasta ei irtoa tehoja riittävän nopeasti.

        Uskokaa viisaampianne, älkääkä kaiken maailman puoskareita. Kotilaihduttajan ei kannata pyrkiä yli kilon viikkovauhtiin.

        Ensimmäisen viikon aikana nyt voi lähteä vaikka viisikin kiloa, mutta se ei ole läskistä kaikki pois. Paremmalla ruokavaliolla nestettä poistuu myös ja suolikin kevenee kun ruokaruuhka hellittää.

        Jos joku on laihduttanut kuukausitolkulla yli 5kg kuukaudessa, niin silloin terveys varmasti ollu vaarassa.


      • Tohtoritolonen
        joopa joo kirjoitti:

        Rasvaan muuttaminen energiaksi on prosessi joka ottaa aikaa, eikä rasvan muuttumista energiaksi voi määrättömästi kasvattaa.

        Jossain tulee raja vastaan ja elimistö alkaa kuluttaa rasvojen lisäksi myös lihasten proteineja kun rasvasta ei irtoa tehoja riittävän nopeasti.

        Uskokaa viisaampianne, älkääkä kaiken maailman puoskareita. Kotilaihduttajan ei kannata pyrkiä yli kilon viikkovauhtiin.

        Ensimmäisen viikon aikana nyt voi lähteä vaikka viisikin kiloa, mutta se ei ole läskistä kaikki pois. Paremmalla ruokavaliolla nestettä poistuu myös ja suolikin kevenee kun ruokaruuhka hellittää.

        Jos joku on laihduttanut kuukausitolkulla yli 5kg kuukaudessa, niin silloin terveys varmasti ollu vaarassa.

        "Jos joku on laihduttanut kuukausitolkulla yli 5kg kuukaudessa, niin silloin terveys varmasti ollu vaarassa."

        Jos lähtöpaino on vaikka 150kg ni eiköhän se kroppa voi vain paremmin, jos laihduttaa vaikka tuon 5kg tai yli useita kuukausia putkeen.


      • usko huviksesi
        Tohtoritolonen kirjoitti:

        "Jos joku on laihduttanut kuukausitolkulla yli 5kg kuukaudessa, niin silloin terveys varmasti ollu vaarassa."

        Jos lähtöpaino on vaikka 150kg ni eiköhän se kroppa voi vain paremmin, jos laihduttaa vaikka tuon 5kg tai yli useita kuukausia putkeen.

        Sama elimistö siellä läskien sisällä kuitenkin on ja sen kyky muuttaa rasvaa energiaksi ei ole läskin määrästä kiinni.

        Liian nopealla laihduttamisella voi saada esim. sappikivet tai niveloireita. Liian rankka dietti syö myös lihasmassaa.

        Aina on vähintään loppuelämän verran aikaa, ei kannata hätäillä...


      • kilo viikossa maksim
        Jane_92 kirjoitti:

        Mulla on nyt kahdessa viikossa lähtenyt 4 kg!!!!! miksei ihminen muka pystyisi/voisi lauhtua kun 1kg /vko?!!!!!!!

        Rasvan muuttaminen energiaksi on prosessi ja siinä prosessissa on maksimi kapasiteetti ja sen on jotain 10g tunnissa.

        Viikossa voi laihtua noin kilon, enempää ei kannata tavoitella, sillä silloin lähtee muutakin kuin läskiä, esimerkiksi lihaksia. Anorektikot kuolee usein siihen että sydämmestä on lähtenyt niin paljon lihasmassaa että se lopulta repeää.

        Painon alentuminen ei ole sama asia kuin laihtuminen. Ainakin minä ymmärrän laihtumisella läskin häviämistä, eikä nestehukka ole laihtumista. Usein laihdutuksen alussa voi lähteä useita kiloja ensimmäisen ja vielä toisenkin viikon aikana, mutta se on nesteen poistumista ja sitä että elimistössä on aikaisempaan verrattuna vain yksinkertaisesti vähemmän ruokaa matkalla suoliston läpi.

        Minullakin lähti ensimmäisellä viikolla 3kg, toisella viikolla 2kg ja kolmannella 1kg, sen jälkeen on lähtenyt 0-1kg viikossa, keskimäärin 0.6-0.7kg viikossa. 7kk aikana ole pudottanut painoa 22kg ja samalla olen myös parantanut kuntoani, nyt pysty jo juksemaan 10km alle tuntiin.


      • jeamine

        Ite painoin iässäsi saman verran. Ja joo kuulostaahanse tuon ikäiselle aika paljolta, mut oikeasti se on kyl pitkälti kiinni sun pituudesta ja kehitys vaiheestakin.

        Itse olin tuolloin jo todella pitkä, ja näin jälkeen päin harmittaa kun pidin itseäni lihavana, vaikken sitä todellakaan ollut.

        Helposti tuossa iässä vain alkaa tuntua siltä, kun tytöt ruokalassa puivat syömisiään ja painojaan. Muista! Todennäköisesti kukaan ei kerro totuutta painostaan! Joten älä vertaa numeroiden perusteella itseäsi muihin.

        Tosi tarina:

        puhuttiin koulun ruokalas toistemme painoista. 150-160 cm ei vielä hyvä jos kuukautiset alkaneet tytöt kertoivat painoikseen järjestään 45-55kg. Itse 175cm kerroin rehellisesti painavani 70 kg, koska olin ihan tyytyväinen. Tuon jälkeen alkoi haukkuminen läskiksi! Ennen oli päin vastoin kehuttu hoikaksi.


        Joten suhteellisuuden tajua rakas seiskaluokkalainen, ja antaa muiden mielipiteiden olla omassa arvossaan!

        Myös jos sulla ei viel kasvupyrähdys oo alakanu ei kannata olla painostaan huolissaan, ja jos oot jo kehittyny ja kasvanu ni se paino on lähinnä naisellisia muotoja, joista kannattaa olla ylpeä!


      • 9+4
        usko huviksesi kirjoitti:

        Sama elimistö siellä läskien sisällä kuitenkin on ja sen kyky muuttaa rasvaa energiaksi ei ole läskin määrästä kiinni.

        Liian nopealla laihduttamisella voi saada esim. sappikivet tai niveloireita. Liian rankka dietti syö myös lihasmassaa.

        Aina on vähintään loppuelämän verran aikaa, ei kannata hätäillä...

        "Liian nopealla laihduttamisella voi saada esim. sappikivet tai niveloireita. Liian rankka dietti syö myös lihasmassaa."

        Pitää paikkaansa, mutta johtopäätöksesi on silti väärä, koska myös ylipaino altistaa sappikiville, niveloireille ja monille muille vaivoille. Todella isoa ylipainoa nimitetään sairaalloiseksi lihavuudeksi hyvästä syystä! Niin lihaville tavallista nopeampi painonpudotus on järkevää, koska vaikka se suurentaa aluksi sairastumisriskiä entisestään, nopean laihtumisen seurauksena riski myös pienenee nopeammin.


      • ?
        kilo viikossa maksim kirjoitti:

        Rasvan muuttaminen energiaksi on prosessi ja siinä prosessissa on maksimi kapasiteetti ja sen on jotain 10g tunnissa.

        Viikossa voi laihtua noin kilon, enempää ei kannata tavoitella, sillä silloin lähtee muutakin kuin läskiä, esimerkiksi lihaksia. Anorektikot kuolee usein siihen että sydämmestä on lähtenyt niin paljon lihasmassaa että se lopulta repeää.

        Painon alentuminen ei ole sama asia kuin laihtuminen. Ainakin minä ymmärrän laihtumisella läskin häviämistä, eikä nestehukka ole laihtumista. Usein laihdutuksen alussa voi lähteä useita kiloja ensimmäisen ja vielä toisenkin viikon aikana, mutta se on nesteen poistumista ja sitä että elimistössä on aikaisempaan verrattuna vain yksinkertaisesti vähemmän ruokaa matkalla suoliston läpi.

        Minullakin lähti ensimmäisellä viikolla 3kg, toisella viikolla 2kg ja kolmannella 1kg, sen jälkeen on lähtenyt 0-1kg viikossa, keskimäärin 0.6-0.7kg viikossa. 7kk aikana ole pudottanut painoa 22kg ja samalla olen myös parantanut kuntoani, nyt pysty jo juksemaan 10km alle tuntiin.

        Miten selität esim. Suurimmassa pudottajassa nähdyt tulokset? Huonokuntoiset läskit laihtuu 3 kiloa viikossa muutaman kuukauden ajan. Menettääkö ne muka 2 kiloa lihasmassaa joka viikko? Miten niiden laihduttaminen voi olla niin kovin epäterveellistä, kun ne pääsee eroon sairauksistaan, kokee muutenkin voivansa aiempaa paremmin, jaksaa liikkua aktiivisesti joka päivä ja niiden kuntokin kohenee melkein silmissä?


      • ???
        ? kirjoitti:

        Miten selität esim. Suurimmassa pudottajassa nähdyt tulokset? Huonokuntoiset läskit laihtuu 3 kiloa viikossa muutaman kuukauden ajan. Menettääkö ne muka 2 kiloa lihasmassaa joka viikko? Miten niiden laihduttaminen voi olla niin kovin epäterveellistä, kun ne pääsee eroon sairauksistaan, kokee muutenkin voivansa aiempaa paremmin, jaksaa liikkua aktiivisesti joka päivä ja niiden kuntokin kohenee melkein silmissä?

        Niiltä lähtee hyvin paljon nesteitä läskin lisäksi, lisäksi he tekevät ennen punnitusta kovan treenin. Nestettä sitoutuu lihaksen lisäksi myös rasvakudokseen (n. 1kg rasvakudosta on n. 80% rasvaa ja loput vettä ja proteiineja) ja isompi ihminen voi polttaa jonkin verran enemmän rasvaa.
        Kannattaa nyt muistaa, että tuolla farmilla laihdutus tapahtuu ammattilaisten ohjauksella, ammattilaisten tekemällä ruokavaliolla, ilman normaalin elämän paineita (työ, perhe yms...) ja ennenkaikkea LÄÄKÄRIN VALVONNASSA. Niillä on ensiapu lähellä liikuntasuorituksissa ja haasteissa. Ja kyllähän siellä on rasitusvammojakin treenin seurauksena syntynyt, eikös tässä vasta näytetyllä kaudella joku jonkilaisen rasitusmurtuman saanut. Että hieman erilaiset olosuhteet kuin työssäkäyvän raksamatin tai toimistomaijan arkipäviän laihdutukselle...


      • Haluan laihtua
        Jane_92 kirjoitti:

        Mulla on nyt kahdessa viikossa lähtenyt 4 kg!!!!! miksei ihminen muka pystyisi/voisi lauhtua kun 1kg /vko?!!!!!!!

        Miten teit sen?? Tahtoo kans!!


    • ´papu

      no mä oon mennossa ens vuonna 5:luokalle ja painan n 45 kg ja noin 150 cm pitkä aattelin sellasta nopeeta 5 kg laihutusta ,miten ?

      • et ole ok

        sellainen pikainen laihdutus onnistuu: mene koulusi psykologille ja pura mieltäsi hänelle. Taakka lähtee aivan taatusti.


    • -

      Ite lihoin kesän aikana 5kg, ja sain ne viikossa pois:) Oon siis 16, ja normaalipainoinen.

    • pyllyvastenpyllyäpum

      81 kg ja 170 pitkä.. ja seiskalla olen :) eli PALJON ylipainoa ja haluaisin saada ne pois nyt kesän aikana, mutta mulla ei oo vaan mitään "motiivia". oon itkeny yksin himas et kui läski oon ja kaikkee, mut niit kiloja tulee vaan lisää!! mun pitäis painaa 65-70 kg, että olisin normaali. vaatekokoki o L ja haluisin malliks, koska mulla on ne kasvot, mut ei vartaloa! HELP ME GYUS!!

      • Ryhtiliike

        Ruokailu säännölliseksi. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Muulloin ei kaapilla norkoilla ja silloin kun syödään niin silloin syödään kunnolla, ettei ole kohta nälkä, vaan pärjää sinne seuraavaan ateriaan. Minulla ei ole montaa kertaa ollu nälkä sen jälkeen kun aloin laihduttamaan 7kk sitten, sitä ennen oli kyllä usein nälkä. Joskus voi herkutellakkin, mutta kohtuus on avain sana, ei jokapäivä, eikä suuria määriä kerralla.

        Pelkästään tuo voi jo riittää, jos ei riitä, niin sitten pitää alkaa laskemaan myös kalorit, ettei tule syötyä yli tarpeensa. Kalorivaje ei saa myöskään olla kovin suuri, itse olen syönyt noin -600..-700kcal päivässä, sillä laihtuu reilu puolikiloa viikossa.

        Ja sitten alat liikkua. Käy vaikka kävelyllä. Jos kunto on nyt huono, niin hyvä aloitus on vaikka kome kertaa viikossa 30minuutin lenkki. Kun kunto alkaa parantua niin sitten lisää matkaa ja vauhtia sekä suorituskertoja viikossa. Viisi reipasta tunnin kävelylenkkiä on jo aika hyvä taso ja kohetaa kuntoa. Parin kuukauden jälkeen voi vetää jo parinkin tunnin pitkiä kävelylenkkejä ja lyhemmät lenkit voi kohta mennä juosten.


    • HELPPIÄ10000

      Moi! Olen kohta 13 vuotias ja menen seiskalle parin viikon päästä ja painan noi 63kg ja olen 170cm ... Onko järkevä laihdutaa minun laihdutta!?

      • .öhyhgu

        Alkaako sun seiska luokkasi kesäkuussa??????????????


      • Anonyymi
        .öhyhgu kirjoitti:

        Alkaako sun seiska luokkasi kesäkuussa??????????????

        Oletko itse kesälomalla vielä sillä luokalla, jonka olet juuri käynyt?


    • HELPPIÄ10000

      ei ala olin kirjottanut väärin ;)

    • hännä

      itse painan suunniilleen 43 kg ja olen pitkä 160 ja ikä on 14w ajattelin maananataina aloittaa laihdutuksen ja puottaa 5kg nimittäin kun katson peiliin oon vaan pelkk läski pallero .... ja joka päivä kadun kun syön ja aina läski olo ei tee mieli pukee vaatteita jne .....toivottavasti laihdun .!!!!!!!!!!! masentaaaaa

    • .

      itse painan suunniilleen 43 kg ja olen pitkä 160

      hakeudu lääkäriin ellet halua sairastua todella.
      Sinulla EI ole ylipainoa ja olet vielä LAPSI.

    • Fysiikkavalmentaja

      voi pyhä jyssäys sentään! Kaikki ala ja yläkouluikäiset, täällä puhuu fysiikka valmentaja, entinen buliimikko. Elkää hyvät ihmiset laihduttako tuossa iässä vaan psyökää terveellisesti 5 ateriaa päivässä ja liikkukaa! Itse olin ylipainoinen yläasteen alkaessa,vaikka söin todella vähän ja kilpaurheilin 9 kertaa viikossa. Paino putosi vasta kun normaali kehitys alkoi. (menkat,rinnat kasvamaan jne...) Jos pidätte painonne hurjan alhaisina esimerkiksi rinnat saattava jäädä kehittymättä tai jäädä löysiksi "majavanhänniksi!" myös syömishäiriöiden riski kasvaa suunnattomasti,jolloin koulu,ystävät,mahdolliset poikakaverit muut asiat eivät suju ja sairaalareissut sekä muut inhottavaakin inhottavammat hoidot tulevat eteen! Trust me beijbet. Hyvällä ruokavaliolla ja liikunnalla saatte unelmakropat! vatsat timmiksi vatsalihaksilla,kädet punnerruksilla,reidet ja peppu kyykyillä etc...ja ei ne poijjatkaan arvosta kukkakeppejä vink vink! :D

    • laskiteini

      15 v. 62kg ja olen 168cm edellinen painoni oli 68kg laihuin viikossa 62kg syon vaa omenan ja banaani koko paivan vetta joskus i feel et pyorryn mutta se siit yritan istuu teen vatsiksii ja punnneruksii
      toive paino 40kg

    • Onnistuu!

      Painoin kans seiskalla 70kg (170cm pituutta). Noin puolessa vuodessa humautin 52 kiloon painon. Olin tosin erittäin vähällä ruoalla, harrastin liikuntaa monta kertaa viikossa ihan harrastusten parissa sit saatoin treenejen jälkeen käydä viel juoksee 10-15km. Onnistuu, jos on tahdonlujuutta. Vaatii tosin myös sitä liikuntaa ja erittäin tarkkaa zuumia syömisten kanssa painon pitäminen noin alhaalla!

    • Neuvvonantaja ps 14v

      Jos haluaa laihtua nin pitää syödä tyyliin kaks banaanii ja porkkana aamupalaks sitten klo 15 syödä lämmin ateria mutta vähän eli ei mitää ahmimista ja sit pitäis lopettaa kokonaan makean syöminen siis ei vaan karkkien vaan myös virvoitusjuomat ja kaikki pullat ja kakut sekä jätskit pois. mä laihduin sillä tavalla 3kg viikossa

    • tsemppiä muille

      ite tosa viime viikol laihdutin kahes päiväs 4kg oon 5lk 139senttii ja painan 55,9kg rt aika lääskii XD

    • Hihhuliiini

      Moi oon kutosluokalla painan 49 kg ja oon 161 pitkä ja haluaisin laihtua nopeasti mitenhän se onnistuis?

    • jojoko?16

      ite laihutin 2-3kk yli 10kg.
      talvel siis ku lunta tuli nii aloin hiihtää joka päivä 1-2h josk klo 16-19 aikaa.
      sit söin ain aamupalan ja paljo vettä kouluruoka.
      kotona sitten oli mitä tahansa ruokaa nii otin sitä sellase pienen kipollisen ja vettä taas paljo. nii ja maitoo toki ain välil (

    • Lomalle lähtijä

      Moikka! Meillä ois n.kuukauden päästä lähtö Thaimaahan ja katoin itseäni peiliin ja ajattelin että miten oon päästäny itteni tähän kuntoon. Mulla on paljonylimäärästä mutta on vähän lihastakin. Oon 17 vuotta ja painan 70kg.(en kasva enää) Haluaisin laihtua kk 5-8 kg! Mulla ei oo varaa mihinkään dietteihin vaan haluisin laihtua ihan kotikonstein. Mä syön paljon herkkuja,myönnän sen! Mä pystyn jättämään ne kokonaan pois. Jaksan myös urheilla. Mutta minkälainen ruokavalio kannattaa olla? Haluaisin polttaa rasvaa ja kiinteyttää. Haluan laihtua siksi kun en ole tyytyväinen kehooni eikä siinä auta yhtään se että äiti haukkuu/ivailee minua kokoajan pullukaksi.

    • tässämä

      mooips :)
      oon jo pitkään tuskastellu oman painon kans, ja niin monta kuukautta viime vuodesta viettäny itkeskellen ja suunnitellen dieettejä ja muita kuureja. kaikki meni tietenki vessasta alas, ja tiedän ettei mun ikäsenä (kohta 16 vee) sais tehä mitään tosi rankkoja laihdutusmenetelmiä. mut ens kesän jälkeen alkaa lukio-opinnot, ja toivoisin että olisin siihen mennessä saanut pois kiloja ylipainon verran ja vähän alle, eli 10-12 kiloa. en siis halua alipainoiseksi, vaan mulla on suunnilleen toi 10 kg ylipainoa. ihan oman terveyden ja ulkonäön(kin) takia haluaisin laihduttaa. mulla on siis ihan monta kuukautta aikaa, kesän keskivaiheilla kyllä ois kiva olla tuloksia... :D eli onko mitään sellasta tiettyä rutiininomasta ruokavalio-kuntokuuria jolla voisin saada vähän läskiä lihakseksi ja painoa pois?

    • nalle<3

      oon 7 luokalla, 156cm pitkä ja painan 63,6. terkkarin mukaan pitää laihduttaa ja olen nyt viikon aikana laiduttanut jotain 3 kg :) ylpeä!

    • onnellinen7

      itse edellisvuonna laihdutin ihan katsomalla mitä syön ja janojuoman vesi, yritin päiväs pitää kalorimäärän n. 1200 kcal. plus kävelin ja pyöräilin lähes joka päivä aika pitkii matkoi. meni 7 kuukautta ja lähti 23 kiloo :) pitäs saada taas itsee niskast kii ja ottaa tää uudellee, mut 10-15 kilo pudotus. en siis olis lihonnut, mut tulin raskaaks ja tytöst mul jäi kymmene kiloo sektion jälkee. mutta tsemppii teillekin laihduttajille

    • thinny

      oon 14v 167cm ja 50kg haluun laihtuu ainaki 10kg kesän aikana!

    • helppii1

      olen menossa kuudennelle luokalle.
      painan tällä hetkella 69kg olen 155cm.Olen joskus kesäkuun lopussa menossa ekan kerran ulkomaille ja haluaisin näyttää hyvältä uimapuvussa.
      MITÄ MINÄ TEEN!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Olet 12 v? Ja keneen sä haluat tehdä vaikutuksen?Sä kerkeet katsella poikia vähän vanhempana.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe