Orjatyö on ihanaa

kelan nussima orja

Ihanaa olla töissä. Saan palkkaa mutta se maksetaan peruspäivärahan nimellä, ilmeisesti joku verotustekninen juttu. Lisäksi saan hyvänmiehen lisää 8 euroa päivässä, ja kuulemma ihan verotonta tuloa. Nettona tekee kuukaudessa melkein 600 euroa. Kyllähän tällä jo vaativampikin elää, varsinkin kun asuu vuokralla. Autoa ei ole, ei mene rahaa tupakkaan eikä alkoholiin. Polkupyörällä ajan työmatkat, tosin ei oma, varastin paikallisen vanhainkodin pihalta.
Vaatteitakaan en osta, tai jos ostan niin kirppikseltä. Joskus on tullut tosin varastettuakin, kaupasta tai jonkun talon pyykkinarulta. Ruokakaupassa ostan aina halvinta. Varsinkin hedelmiä tulee syötyä koska niitä voi laittaa pussiin lisää vielä punnituksen jälkeenkin joten todellinen kilohinta jää aika edulliseksi.
Vessapaperia ei kannata ostaa, sitä saa varastettua työpaikalta rullan viikossa, se riittää.
Kannattaiskohan pyytää siltä kelalta palkankorotusta? Tuntuu jotenkin tyhmältä tehdä töitä ja käydä joka päivä varkaissa elantonsa eteen.

8

2601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulot!

      ajattele, voisit olla varusmies 4e tuloilla ja perseeseen nussisi alikersantti.

    • Töissä aina

      Eikö tuo ole jo hiven hölmöä, ettet tajua KELAn viestiä? Sun kuuluukin olla kypsä, ja hakea johonkin jossa pystyt tuottamaan jotain oikeasti hyödyllistä keinotöiden sijaan. Koitahan sellaista osoitetta kuin www.mol.fi

      • miksen heti hokannut

        Ongelmana vain on ettei pääse edes työhaastatteluun. Kymmeniä hakemuksia lähetellyt viime aikoina, joihinkin soittanut. Kuulemma hakijoita on niin ettei kaikkia aleta edes haastatteleen. Meneehän tuo aika huuhaahommissakin.


    • 21

      niinhän myös YLE tekee ihan laillisesti meidän rosvohallituksen luvalla.

    • Hyvin menee

      No hyvä että saat ees sen , ite en saa mitäänkun "et hakenut opiskelemaan 3 paikkaan" Kiva tieto onneksi kerrotaan nyt. Tulee sellanen fiilis että vittuako sitten näitä verojakaan alan jatkossa maksamaan kun kerran sillonkun ois tarvinnu jeesiä nii ei mitään tukea saanu.

      Ihansama onneks saa asua vielä himassa niin ei oo ihan kusessa ennenku töitä löytää mutta todellakin muistan tän hyvällä ja voitte tunkea tän hyvinvointi suomen perseeseenne

    • ihanaa ihanaa

      Ihanaa huomata, että suomalaisilla työikäisillä menee hyvin. Mutta ole varovainen, ettet joudu valtion täyshoitoon. Linnassa on huonot liksat... niin tosin on vapaudessakin

    • CCCP

      tämmöstä odottelin kaiken työn päälle,mutten saanut kuin loppuelämän vaivat särkylääkkeineen.

    • Anonyymi

      Freezellä Vantaalla on ykköshommat.Palelee vaan koska on kylmä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe