Atkinsin dieetti ja aamiainen?

...

Kuinka paljon saa Atkinsin dieetissä syödä kasviksia, vai oliko niissä joku määrä?
Onkos täällä moni tällä hetkellä tuolla Atkinsin dieetillä? Itse ajattelin kokeilla, ainakin siihen ensimmäiseen vaiheeseen saakka.

Entä mikä olisi hyvä aamiainen Atkinsin Dieettiä noudattavalle?

Vahingossa tuli ensin pistettyä väärään dieetti palstaan tämä ekalla kerralla, mut nyt kuuluu tänne.

49

7372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Atkinsilla rajoitetaan hiilihydraatteja eli vähähiilihydraattisia kasviksia voi syödä paljonkin.

Katso finelistä, siellä on kattava lista elintarvikkeista (www.fineli.fi).

Aamiaiskysymykseen en ota kantaa kun olen toisella VHH:lla.

• ....

Sittenhän tämä dieetti sopii hyvin mulle.
        Ruisleivän kanssa kyllä tulee hiukan vaikeuksia, kun aamuisin tulee syötyä leipää.

Noh, mutta katotaan mitä tulee, mieleeni tulee ainakin et kanamuna olis hyvä aamiaiseksi ainakin. :)

• .... kirjoitti:

Sittenhän tämä dieetti sopii hyvin mulle.
        Ruisleivän kanssa kyllä tulee hiukan vaikeuksia, kun aamuisin tulee syötyä leipää.

Noh, mutta katotaan mitä tulee, mieleeni tulee ainakin et kanamuna olis hyvä aamiaiseksi ainakin. :)

ja sen kera voit paistaa siankylkeä tai pekonia. Hiilihydraateista luopuminen aiheuttaa aina vierotusoireita, onhan sokeri alkoholiin verrattavissa oleva riippuvuutta aiheuttava aine.

• ...
        kj.mattila kirjoitti:

ja sen kera voit paistaa siankylkeä tai pekonia. Hiilihydraateista luopuminen aiheuttaa aina vierotusoireita, onhan sokeri alkoholiin verrattavissa oleva riippuvuutta aiheuttava aine.

Niinpä, onneksi mulla ei ole kyllä koskaan ollut hirveä makeanhimo. Niin, saako aamiaiseksi ottaa kupin kahvia?

• kj.mattila
        ... kirjoitti:

Niinpä, onneksi mulla ei ole kyllä koskaan ollut hirveä makeanhimo. Niin, saako aamiaiseksi ottaa kupin kahvia?

aina aamiaisen, lounaan ja illallisen jälkeen. Atkins suosittelee kahvista luopumista ainakin aloitusvaiheessa mutta en itse ole Atkinsilla vaan noudatan vapaampaa VHH-ruokavaliota lääkäri Antti Heikkilän ohjeiden mukaan. Minun kahvini on hyvin vahvaa ja siihen lorautan tilkan kuohukermaa.

• ...
        kj.mattila kirjoitti:

aina aamiaisen, lounaan ja illallisen jälkeen. Atkins suosittelee kahvista luopumista ainakin aloitusvaiheessa mutta en itse ole Atkinsilla vaan noudatan vapaampaa VHH-ruokavaliota lääkäri Antti Heikkilän ohjeiden mukaan. Minun kahvini on hyvin vahvaa ja siihen lorautan tilkan kuohukermaa.

Minä en ole kovin kahviaddikti, mutta aamukahvi on hyvä, jos on väsymys. Joten mietin, että jos tässä dieetissä tuppaa aina aamulla väsyttämään. Mutta joo, teetä juon paljonkin, ja yllätyinkin kun ostin Roobois teetä, niin sehän onkin täysin kofeiinitonta. :)

• kj.mattila kirjoitti:

Alkoholia ei kenenkään tarvitse käyttää mutta ruokaa täytyy kaikkien syödä. Tiedän, että alkoholistin on erittäin vaikea ruveta kohtuukäyttäjäksi mutta sopivalla motivaatiolla ja lääkkeillä voi moni ruveta absolutistiksi.

Hiilarit ovat halpoja, helposti saatavia ja mielletään terveellisiksi vaikka huonosta hiilihydraatin kestosta kärsivälle aiheuttavat ihan oikeasti vieroitusoireita, ihan samalla tavalla kuin alkoholikin aiheuttaa (ts. verensokerin laskua). Vieroitusoireethan paranevat samalla myrkyllä mikä ne aiheutti.

Alkoholiskaalalla kukkakaali vastaa ehkä pilsneriä, ruisleipä keppanaa,pöytäsokeri viiniä,peruna kossua ja glukoosi pirtua. ;)

Pitäisikö ottaa käyttöön termi hiilariholisti?
        Kuvaisi hyvin vaikka ranskanleipää ja karkkia kuluttavaa nuorta naisihmistä.

Tämä oli sitten kirjoitettu puolivakavasti.

• ... kirjoitti:

Minä en ole kovin kahviaddikti, mutta aamukahvi on hyvä, jos on väsymys. Joten mietin, että jos tässä dieetissä tuppaa aina aamulla väsyttämään. Mutta joo, teetä juon paljonkin, ja yllätyinkin kun ostin Roobois teetä, niin sehän onkin täysin kofeiinitonta. :)

pirteä aamuisin. Töiden aloittaminen käy ilman ongelmia. Toista se oli ennen VHH:ta, kun söin jotain hiilaripitoista puuroa, leipää tai mysliä. Silloin iski hiilariväsymys ja sama juttu lounaan jälkeen kun lautasella oli perunaa, pastaa tai riisiä niin haukottelu hankaloitti työnteon aloittamista. Nyt on olo virkeä koko päivän ja työt maittavat.

• ....
        mrx-08 kirjoitti:

Alkoholia ei kenenkään tarvitse käyttää mutta ruokaa täytyy kaikkien syödä. Tiedän, että alkoholistin on erittäin vaikea ruveta kohtuukäyttäjäksi mutta sopivalla motivaatiolla ja lääkkeillä voi moni ruveta absolutistiksi.

Hiilarit ovat halpoja, helposti saatavia ja mielletään terveellisiksi vaikka huonosta hiilihydraatin kestosta kärsivälle aiheuttavat ihan oikeasti vieroitusoireita, ihan samalla tavalla kuin alkoholikin aiheuttaa (ts. verensokerin laskua). Vieroitusoireethan paranevat samalla myrkyllä mikä ne aiheutti.

Alkoholiskaalalla kukkakaali vastaa ehkä pilsneriä, ruisleipä keppanaa,pöytäsokeri viiniä,peruna kossua ja glukoosi pirtua. ;)

Hauskasti kirjoitettu.

Hah, tulipas mieleen. Että nyt pitääkin rupea juomaan pelkästään rommia, tai sitten viinaa vaan. Eikä mitään makeita litkuja silloin kun dokaa.

• janitamami
        mrx-08 kirjoitti:

meillä ainakin se on isäntä joka syö karkkia en minä:D

• olet aina
        kj.mattila kirjoitti:

pirteä aamuisin. Töiden aloittaminen käy ilman ongelmia. Toista se oli ennen VHH:ta, kun söin jotain hiilaripitoista puuroa, leipää tai mysliä. Silloin iski hiilariväsymys ja sama juttu lounaan jälkeen kun lautasella oli perunaa, pastaa tai riisiä niin haukottelu hankaloitti työnteon aloittamista. Nyt on olo virkeä koko päivän ja työt maittavat.

täällä etkä töissä?

• olet aina kirjoitti:

täällä etkä töissä?

Olen yksityisyrittäjä ja minulla on toimisto kotona. Pääte on tässä auki ja teen töitä sen verran kuin huvittaa ja on tarvis. Samalla seuraan mitä älyttömyyksiä on esitetty VHH palstalla ja vastailen niihin kun ehdin.

• janitamami kirjoitti:

meillä ainakin se on isäntä joka syö karkkia en minä:D

No kun tuommoista nuorta ja nättiä naista ei ole ennen voinut mollata millään.

Monesti muuten äijät syövät enemmän hiilihydraattia, lautasella on enemmän hiilarilisuketta (sitä kun saa syödä vapaasti) ja juovat olutta. Sipsejäkin miehet syövät musta enemmän. Karkin suhteen en tiedä, tuttavapiirissä ei kyllä ole karkkia kuluttavia miehiä. Yksi oli
        mutta se kuoli viime kesänä. Äijä söi päivässä
        ainakin puoli kiloa karkkia ja painoi semmoiset
        65 kg. Selitys on tietysti 2-3 tuntia raskasta liikuntaa joka päivä.

• ...
        kj.mattila kirjoitti:

Olen yksityisyrittäjä ja minulla on toimisto kotona. Pääte on tässä auki ja teen töitä sen verran kuin huvittaa ja on tarvis. Samalla seuraan mitä älyttömyyksiä on esitetty VHH palstalla ja vastailen niihin kun ehdin.

Voi ihan hyvin välillä pitää breikin ja olla vaan.

• valintoja silti
        mrx-08 kirjoitti:

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=338644#p338644

• oikeassa
        mrx-08 kirjoitti:

siinä, että alkoholia ei tosiaankaan tarvitse käyttää, ruokailla täytyy. Alkohlistin aivan samoin kuin vhhlaisen (Atkinslaisen ym.) on todella vaikeaa, miltei mahdotonta syödä normaalisti, en usko, että lääkkeetkään auttaisivat, ehkä yhdistettynä pitkäaikaiseen terapiaan voisi saada kohtuutuloksia.

Joku mrxxx väitti taannoin hiilareiden olevan kalliita (valitteli perunakilon ja ruisleivän hinnastakin) nyt on kääntänyt takkiaan. Tiedä sitten mitä tarkoittaa kun soutaa ja huopaa, mutta dementia onkin jo edennyt siihen vaiheeseen, että sen jo sivullinenkin huomaa.

Vhhlaisilla vieroitusoireet ovat paitsi henkisesti, myös fyysisesti erittäin rankkoja, muistinmenetys, ärtymys, viha, ihon harmaus, haju, tahmeus, turta olo, ulkonäön radikaali vanheneminen vain muutamia mainitakseni.

Minä puolestani vertaisin tällä alkoholiskaalalla ruisleipää kotikaljaksi, hapankaalia nelosolueksi, munia Sorbukseksi, pekoni/siankylkeä pontikaksi ja voi olisi Lasolia.

Näin virallissuositusten mukaisena, liikuntaa harrastavana ihmisenä ottaisin käyttöön termin VHH-holisti, se mielestäni kuvaisi voita lusikalla lappavaa hapankaalihemmoa, pulskaa sellaista. Niin tämä oli sitten ihan puolivakavaa textiä :)

• ehdit...
        kj.mattila kirjoitti:

Oletko koskaan laskenut montako tuntia päivässä roikut netissä? 13 tuntia?

• ajatellut
        kj.mattila kirjoitti:

perustaa omaa nettisivustoa tai blogia, sille olisi varmasti kysyntää ja ei tarvitsisi jänkätä täällä näitten provoilijoitten kanssa? Varmasti olisi paljon tehokkaampaakin VHH:n edistämistä.

Nykypäivänä tuollaisen ylläpitokin on helppoa kuin voin teko!

• ehdit... kirjoitti:

Oletko koskaan laskenut montako tuntia päivässä roikut netissä? 13 tuntia?

24 tuntia ja "roikun" kyllä netissä aika paljon. periaatteessa koko päivän. Kun työssäni soitan asiakkaalle niin samalla avaan asiakkaan kotisivun ja sen jälkeen keskustelen asiakkaan ongelmista ja teen ehdotuksia ja tarjouksia. Minulle tulee myös sähköpostiin lukuisia uutissivuja joita luen päivittäin.

Mitä tulee VHH palstaan niin minulle tulee sähköpostiini ilmoitus jos joku vastaa viestiini. Voin sitten sopivassa välissä vastata niihin kun on muuten hiljaisempaa. Tarkistin juuri että eilen kirjoitin tänne 23 viestiä joista suurin osa on muutaman rivin mittaisia. Minuutissa jo kirjoittaa monta riviä kun tietää mitä kirjoittaa joten kokonaisaika palstalla on hyvin minimaalinen.

Joten älä suurentele sitä koska se ei vastaa todellisuutta.

• oikeassa kirjoitti:

siinä, että alkoholia ei tosiaankaan tarvitse käyttää, ruokailla täytyy. Alkohlistin aivan samoin kuin vhhlaisen (Atkinslaisen ym.) on todella vaikeaa, miltei mahdotonta syödä normaalisti, en usko, että lääkkeetkään auttaisivat, ehkä yhdistettynä pitkäaikaiseen terapiaan voisi saada kohtuutuloksia.

Joku mrxxx väitti taannoin hiilareiden olevan kalliita (valitteli perunakilon ja ruisleivän hinnastakin) nyt on kääntänyt takkiaan. Tiedä sitten mitä tarkoittaa kun soutaa ja huopaa, mutta dementia onkin jo edennyt siihen vaiheeseen, että sen jo sivullinenkin huomaa.

Vhhlaisilla vieroitusoireet ovat paitsi henkisesti, myös fyysisesti erittäin rankkoja, muistinmenetys, ärtymys, viha, ihon harmaus, haju, tahmeus, turta olo, ulkonäön radikaali vanheneminen vain muutamia mainitakseni.

Minä puolestani vertaisin tällä alkoholiskaalalla ruisleipää kotikaljaksi, hapankaalia nelosolueksi, munia Sorbukseksi, pekoni/siankylkeä pontikaksi ja voi olisi Lasolia.

Näin virallissuositusten mukaisena, liikuntaa harrastavana ihmisenä ottaisin käyttöön termin VHH-holisti, se mielestäni kuvaisi voita lusikalla lappavaa hapankaalihemmoa, pulskaa sellaista. Niin tämä oli sitten ihan puolivakavaa textiä :)

Mä en ainakaan voi syödä normiruokaa, liika hiilarin saanti pitäisi korvata insuliinilla
        (uusi ruokalaji 'keitinperunat insuliinilla') ja terapia ei diabetekseen auta.

Mun kantani on se, että kauppias ryövää jos peruna maksaa reilun euron kilo, samalla lailla miten ruisleipä voi maksaa 5 euroa kilo. Bulkkihiilarit oikeasta paikasta maksavat murto-osan tuosta.

Kyllä vähähiilihydraattiset kasvikset ovat kalliita, varsinkin opiskelijalle tai työttömälle. Tomaatti maksaa melkein 5 € kilo ja siinä on 200 kCal per kilo. 11 kiloa tomaattia maksaa siis 50 euroa, tuosta satsista riittäisi siis päiväksi. Toisessa ääripäässä lienee pasta/riisi, 600 g riittää päivän energiantarpeeksi ja hintaa tulee 30 senttiä.

• oikeassa kirjoitti:

Sokerin ja turhan tärkkelyksen poisjättö todella kaunistaa. Vähähiilihydraattinen dieetti kasvattaa ja kiinteyttää lihaksia. VHH-dieetti polttaa rasvaa mutta säilyttää lihakset. Perinteinen RHH-dieetti saa naaman näyttämään harmaalta ja vanhalta. Hiilihydraattivaikutus näkyy aina myös kasvoilta. Hyvin tyypillisiä ovat eriasteiset turvotukset varsinkin silmien ympärillä. VHH:lla myös hiusten kasvu ja laatu paranee samoin kynnet. Eikä tuo portaissa puuskuttava ylipainoinen hiilarinsyöjä niin terveeltä näytä.

• ....
        kj.mattila kirjoitti:

Sokerin ja turhan tärkkelyksen poisjättö todella kaunistaa. Vähähiilihydraattinen dieetti kasvattaa ja kiinteyttää lihaksia. VHH-dieetti polttaa rasvaa mutta säilyttää lihakset. Perinteinen RHH-dieetti saa naaman näyttämään harmaalta ja vanhalta. Hiilihydraattivaikutus näkyy aina myös kasvoilta. Hyvin tyypillisiä ovat eriasteiset turvotukset varsinkin silmien ympärillä. VHH:lla myös hiusten kasvu ja laatu paranee samoin kynnet. Eikä tuo portaissa puuskuttava ylipainoinen hiilarinsyöjä niin terveeltä näytä.

Löysin tällaiset sivut http://www.kutri.net/dieetit.html#1

Kotisivujen tekijä kirjoittaa mm. näin :

"Lisäksi näyttäisi siltä, että aika moni atkinsilainen soveltaa diettiä pahimmalla mahdollisella tavalla väärin. Aivan, herra Atkins suosittelee nimenomaan käyttämään hyviä rasvoja (joita saa kalasta, kasviöljyistä, avokadosta ja pähkinöistä) ja välttämään huonoja rasvoja (joita saa juustosta, kermasta, voista, broilerinnahasta, pekonista, kananmunasta, smetanasta, creme fraichesta jne.). Käytännössä kuitenkin useat Atkinsin dieettiä noudattavat kerskailevat nimenomaan sillä, kuinka voivat nyt syödä niin paljon juustoa ja kermakastikkeita kuin vain haluavat ja kuinka aamiainen alkaa ah, niin ihanasti, rasvaa tirisevällä pekonilla ja paistetuilla kananmunilla! "

Mitäs mieltä itse olette tuosta? Tulisiko välttää juustoja, ja kermaa, yms?

• Atkinssilla
        .... kirjoitti:

"Lisäksi näyttäisi siltä, että aika moni atkinsilainen soveltaa diettiä pahimmalla mahdollisella tavalla väärin. Aivan, herra Atkins suosittelee nimenomaan käyttämään hyviä rasvoja (joita saa kalasta, kasviöljyistä, avokadosta ja pähkinöistä) ja välttämään huonoja rasvoja (joita saa juustosta, kermasta, voista, broilerinnahasta, pekonista, kananmunasta, smetanasta, creme fraichesta jne.). Käytännössä kuitenkin useat Atkinsin dieettiä noudattavat kerskailevat nimenomaan sillä, kuinka voivat nyt syödä niin paljon juustoa ja kermakastikkeita kuin vain haluavat ja kuinka aamiainen alkaa ah, niin ihanasti, rasvaa tirisevällä pekonilla ja paistetuilla kananmunilla! "

noudatan Atkinssin kirjan mukaisia ohjeita kun jonkun kotisivuilla olevia henkilökohtaisia mielipiteitä.

• .... kirjoitti:

ja luotan siihen nemmän kun tuon Kutrin juttuihin.

Kyllä atkin suosittelee hyviä rasvoja. Tässä lainaus kirjan sivuilta:

"Hyvää rasvaa saa lihasta, kalasta, siipikarjasta, maitotuotteista, pähkinöistä ja siemenistä sekä niistä valmistetuista öljyistä, jopa muutamista kasviksista ja hedelmistä sekä niiden öljyistä (mm. avokado ja oliivit)."

• .... kirjoitti:

Musta kasvirasvan eduista on enemmän näyttöä. Varsinkin alueilla, joilla suositaan kasvirasvaa
        on vähemmän sydäntauteja.

Mä olen Motignacin dieetillä ja suosin kasvirasvaa.

Toisaalta kun ravinnosta saa kasvirasvaa niin kyllä sitä kovaakin rasvaa sietää.

Oletteko muuten miettineet, mitä rasvoja monet RHH laihduttajat syövät? Kun ruuasta viedään näkyvä rasva pois niin monesti jäljelle jää
        pelkästään kovaa rasvaa (joka on vielä monesti
        kovetettua kasvirasvaa).

• mrx-08 kirjoitti:

Musta kasvirasvan eduista on enemmän näyttöä. Varsinkin alueilla, joilla suositaan kasvirasvaa

Toisaalta kun ravinnosta saa kasvirasvaa niin kyllä sitä kovaakin rasvaa sietää.

Oletteko muuten miettineet, mitä rasvoja monet RHH laihduttajat syövät? Kun ruuasta viedään näkyvä rasva pois niin monesti jäljelle jää
        kovetettua kasvirasvaa).

mutta silti se luokitellaan ainakin meidän virallisissa ravitsemussuosituksissa koviin, epäterveellisiin rasvoihin vaikka kookosta tuottavissa maissa on vähemmän sydäntauteja.

Tässä rasva-asiassa pätee sama lainalaisuus että ei ole joko tai vaan sekä että. Sopivasti eläinrasvaa joka on tämän pallonpuoliskon oma terveellinen rasva ja sitä voi täydentää sitten hyvillä ja luonnollisilla kasvirasvoilla, oliivilla, kookoksella ja avokadolla. Margariiniahan ei tavata missään luonnossa joten se ei ole luonnollinen rasva.

• ei ole se,
        kj.mattila kirjoitti:

mutta silti se luokitellaan ainakin meidän virallisissa ravitsemussuosituksissa koviin, epäterveellisiin rasvoihin vaikka kookosta tuottavissa maissa on vähemmän sydäntauteja.

Tässä rasva-asiassa pätee sama lainalaisuus että ei ole joko tai vaan sekä että. Sopivasti eläinrasvaa joka on tämän pallonpuoliskon oma terveellinen rasva ja sitä voi täydentää sitten hyvillä ja luonnollisilla kasvirasvoilla, oliivilla, kookoksella ja avokadolla. Margariiniahan ei tavata missään luonnossa joten se ei ole luonnollinen rasva.

mistä ne ovat peräisin, vain mikä niiden sisältö on. Sen vuoksi esim. kalan- ja sianrasva ovat ravintotieteellisesti aivan eri kategorioissa. Kuten myös vaikkapa oliivi- ja kookosöljy. Luulisi ravintotieteilijän ymmärtävän tämän.

Jonkin tuotteen tuottaajamaalla ei ole välttämättä mitään tekemistä tuotteen kulutuksen kanssa. Monissa kehitysmaissa ei unta nähdä, että saataisiin syödä tai käyttää niitä tuotteita joita niska vääränä meille ökylänsimaalaisille siellä tuotetaan. Kookosöljy on luksustuote, josta sitä tuottava väestö saa korkeintaan promillen omaan kulutukseen. Sinulle kokoosrasvaa tuottava porukka elää pääasiassa kasvisravinnolla kemikaalihöyryissä 24/7. Mutta kiva jos maistuu.

• edustajana
        mrx-08 kirjoitti:

kovetettua kasvirasvaa).

kerron sinulle, että saan valtaosan rasvastani rypsi- ja kalöljynä. Luonnollisesti maitotuotteista tulee kovaa rasvaa, kuten teilläkin. Samoin esim. pähkinöistä ja pavuista. Virgo-oliiviöljyä käytän joskus, mutta jostain syystä sen maku älköttää. Leivän päällä käytän itsetehtyä pestoa (virgo-rypsi).

Sen sijaan punaisesta lihasta ja voista saatava kova rasva puuttuu ainakin minun ruokavaliossani.

• Ehkäpä Mattila
        ajatellut kirjoitti:

perustaa omaa nettisivustoa tai blogia, sille olisi varmasti kysyntää ja ei tarvitsisi jänkätä täällä näitten provoilijoitten kanssa? Varmasti olisi paljon tehokkaampaakin VHH:n edistämistä.

Nykypäivänä tuollaisen ylläpitokin on helppoa kuin voin teko!

itse jo vihdoin kertoo meille miksei omaa plokia kuulu? Aikaa sellaisen ylläpitoon näyttäisi ainakin riittävän.

• valmistat
        edustajana kirjoitti:

kerron sinulle, että saan valtaosan rasvastani rypsi- ja kalöljynä. Luonnollisesti maitotuotteista tulee kovaa rasvaa, kuten teilläkin. Samoin esim. pähkinöistä ja pavuista. Virgo-oliiviöljyä käytän joskus, mutta jostain syystä sen maku älköttää. Leivän päällä käytän itsetehtyä pestoa (virgo-rypsi).

Sen sijaan punaisesta lihasta ja voista saatava kova rasva puuttuu ainakin minun ruokavaliossani.

sen itse.

• -siis-
        valmistat kirjoitti:

sen itse.

sen eläinrasvan valmistat itse.

• edustajana kirjoitti:

Pähkinöiden rasvahappokoostumus on ihan hyvä. Manteliöljy on erinomainen wokkausrasva ja siitä saa omega-9 rasvahappoja.

• janitamami
        mrx-08 kirjoitti:

No kun tuommoista nuorta ja nättiä naista ei ole ennen voinut mollata millään.

Monesti muuten äijät syövät enemmän hiilihydraattia, lautasella on enemmän hiilarilisuketta (sitä kun saa syödä vapaasti) ja juovat olutta. Sipsejäkin miehet syövät musta enemmän. Karkin suhteen en tiedä, tuttavapiirissä ei kyllä ole karkkia kuluttavia miehiä. Yksi oli
        mutta se kuoli viime kesänä. Äijä söi päivässä
        ainakin puoli kiloa karkkia ja painoi semmoiset
        65 kg. Selitys on tietysti 2-3 tuntia raskasta liikuntaa joka päivä.

meilläki isäntä syö ihan mitä tahansa ja juo oluttaki ainaki aina saunanjälkeen ja syö karkkia ihan mahdottomat määrät ja on ihan normaalipainonen.Toisin kun minä joka pidän tarkasti laskua joka suupalasta että saisin painon tippumaan eikä siltikään tipu:/
        Taidankin "kieltää" karkit ja oluet isännältä ettei tuu mitään hirveitä tapahtumaan:D

• kj.mattila kirjoitti:

En käytä paljoa kun en uppopaista enää kovin usein mutta kookosrasva on oikein hyvää siihen. Parantaa jopa rypsiöljyn uppopaisto-ominaisuuksia. Palmuöljyä käytetään myös tuohon tarkoitukseen.

Kookosrasva ei tosissaan ole mikään luksustuote, siitä tehdään paljon esimerkiksi halpaa saippuaa ja margariinia. Kauppiaan ottama hinta ei taaskaan heijastele tuotantomaiden hintatasoa ollenkaan. Yleensä maissa, joissa kookospalmua viljellään niin se on pääasiallinen ravintorasva. Meillä elintarvikekaupoissa myytävä kookosrasva taitaa olla hydrattua (kookosrasvassa on pieni määrä tyydyttymätöntä rasvaa).

On aika mielenkiintoista että paljon kookosrasvaa kuluttavissa maissa on sydäntautikuolleisuus matalaa. Esimerkiksi polynesialaiset ovat vielä aika ylipainoisiakin mutta sydäntauteihin siellä kuollaan harvoin. Tästähän kovan linjan VHH:lainen vetää tietysti oitis johtopäätöksen, ei hiilareita, ei infarktia (oikeasti en tiedä polynesialaisesta ruokavaliosta, kuinka hh se sisältää mutta kalaa paljon).

Kookosrasvaa on monissa valmistuotteissa kuten kekseissä ja muroissa (maininnalla kasvirasva) koska se on huoneenlämmössä kiinteää eikä hapetu helpolla.

• janitamami kirjoitti:

meilläki isäntä syö ihan mitä tahansa ja juo oluttaki ainaki aina saunanjälkeen ja syö karkkia ihan mahdottomat määrät ja on ihan normaalipainonen.Toisin kun minä joka pidän tarkasti laskua joka suupalasta että saisin painon tippumaan eikä siltikään tipu:/
        Taidankin "kieltää" karkit ja oluet isännältä ettei tuu mitään hirveitä tapahtumaan:D

Tuttuperheessä äijä juo viikossa helposti kaksi koria olutta ja pullon viinaa. Pituutta on 185, painoa alle 80 ja lihastakin on. Syö isot annokset vielä. Liikkuukin nyt vähän.

Vaimo on 160/100, absolutisti, syö vähemmän ja jakaa postia työkseen. Syö kyllä pullaa.

Ei oo oikeutta, ei oo.

• mrx-08 kirjoitti:

En käytä paljoa kun en uppopaista enää kovin usein mutta kookosrasva on oikein hyvää siihen. Parantaa jopa rypsiöljyn uppopaisto-ominaisuuksia. Palmuöljyä käytetään myös tuohon tarkoitukseen.

Kookosrasva ei tosissaan ole mikään luksustuote, siitä tehdään paljon esimerkiksi halpaa saippuaa ja margariinia. Kauppiaan ottama hinta ei taaskaan heijastele tuotantomaiden hintatasoa ollenkaan. Yleensä maissa, joissa kookospalmua viljellään niin se on pääasiallinen ravintorasva. Meillä elintarvikekaupoissa myytävä kookosrasva taitaa olla hydrattua (kookosrasvassa on pieni määrä tyydyttymätöntä rasvaa).

On aika mielenkiintoista että paljon kookosrasvaa kuluttavissa maissa on sydäntautikuolleisuus matalaa. Esimerkiksi polynesialaiset ovat vielä aika ylipainoisiakin mutta sydäntauteihin siellä kuollaan harvoin. Tästähän kovan linjan VHH:lainen vetää tietysti oitis johtopäätöksen, ei hiilareita, ei infarktia (oikeasti en tiedä polynesialaisesta ruokavaliosta, kuinka hh se sisältää mutta kalaa paljon).

Kookosrasvaa on monissa valmistuotteissa kuten kekseissä ja muroissa (maininnalla kasvirasva) koska se on huoneenlämmössä kiinteää eikä hapetu helpolla.

ovat täysin eri tuotteita. Kookosrasva jota marketeissa myydään folioon pakattuna on halpaa teollisesti muokattua rasvaa. En tiedä sen valmistusmenetelmää, mutta voi olla saman tyyppinen kuin margariinilla. Puoli kiloa taitaa maksaa noin 3€.

Hyvinvarustetut terveyskaupat myyvät kylmäpuristettua (Virgin Coconut Oil) kookosöljyä joka taas on luksustuote. Se maksaa 29€ litra. Ainoastaan sitä käytän, mutta en minäkään mitään koskaan uppopaista.

• kj.mattila kirjoitti:

ovat täysin eri tuotteita. Kookosrasva jota marketeissa myydään folioon pakattuna on halpaa teollisesti muokattua rasvaa. En tiedä sen valmistusmenetelmää, mutta voi olla saman tyyppinen kuin margariinilla. Puoli kiloa taitaa maksaa noin 3€.

Hyvinvarustetut terveyskaupat myyvät kylmäpuristettua (Virgin Coconut Oil) kookosöljyä joka taas on luksustuote. Se maksaa 29€ litra. Ainoastaan sitä käytän, mutta en minäkään mitään koskaan uppopaista.

Kookosöljyn hinta suomessa on järkyttävä. Onko
        tuo huoneenlämmössä kiinteää? Kookosrasvan sulamispiste on 25 C (wikipedian mukaan ...).

Teknisesti kookospähkinässä ei ole kuin yhtä rasvaa,
        kookosrasvaa. Tuo markettiversio on vaan hydrattu koska kookosrasvaa käytetään suomessa lähinnä uppopaistoon ja täysin tyydyttynyt sekä puhdistettu rasva on siihen parasta. On myöskin täysin kiinteätä myös hieman huoneenlämpöä korkeammassa lämpötilassa ja kestää pidempään säilytystä.

Luulisi, että alkuperämaissa eivät hydraa kun ei ole mahdollisuuksiakaan vaan tekevät rasvansa melko alkeellisilla keinoilla.

• pääasiallinen
        mrx-08 kirjoitti:

ruokavalio koostuu kalasta ja jamssista, eli suomalaisittain bataatista. Kookosta käytetään sellaisenaan ja maitona, ei rasva- tai öljymuodossa.

• kaikki teemme
        -siis- kirjoitti:

sen eläinrasvan valmistat itse.

mulla on rasvaprosentti omilla elintavoillani 20, entä sulla omillasi? Koskaan ei ole tarvinnut laihduttaa, joulun ja juhannuksen aikaan yritän liikkua vähän enemmän kun tulee mässättyä lihalla.

Ja ikä oli? 48.

• mutta voisko
        kj.mattila kirjoitti:

saada sinusta kuvan ennen VHH:ta tänne? Se jälkeen kuvahan on jo nähty.

• .....

Aamulla ei oikein ollut aamupalaa, ja eilen olin päättänyt, että aloitan tämän dieetin. Hah, huono oli kyllä alottaa tyhjällä jääkaapilla. Tai siis, olihan siellä kaikenlaista, mutta ei sellasta sopivaa mikä dieettiin sopisi. Illalla sitten kävin, ja oikein hamstrasin kanaa ja lihaa. Kävin lidlissä ostamassa juustoa. Rasvaprosentti 24. Oi vitsi, että on hyvää juustoa. Se Hollantilainen. On myös aika halpakin. Sitten ostin raejuustoa, Hasselpähkinöitä, tomaattia, salaattia, kurkkua, beef jerkyä, ja kananmunia. Nyt on sentään safkaa. Ja duuniin evääksikin.

• korjaus
        pääasiallinen kirjoitti:

ruokavalio koostuu kalasta ja jamssista, eli suomalaisittain bataatista. Kookosta käytetään sellaisenaan ja maitona, ei rasva- tai öljymuodossa.

Bataatti ja jamssi eivät ole sama asia..

• mr.pekoni
        .... kirjoitti:

14kg 8viikkoa pekonilla ja juustolla

• 66662
        mr.pekoni kirjoitti:

14kg 8viikkoa pekonilla ja juustolla

Paljonko on ollut kalorit päivässä?Onko ollut liikuntaa.

• hyväkunto

Ääliömäisiä nuo tuollaiset dieettikuurit. Niistä ei ole kuin vahinkoa, kannattaa perehtyä oikeisiin ruokavalioihin ja terveisiin oikeisiin elintapoihin ja ruokailutapoihin.
      Kaikkea voi syödä ja pitääkin syödä, hommahan on aivan simppeli, kun syöt vähemmän mitä kulutat niin laihdut ja päinvastoin. Ja kaikenmaailman pillerikauppiaat puhuu sontaa ja kerää hyväuskoisilta rahat pois. Monipuolisesti syömällä ei tarvitse mitään sikahintaisia pillerikuureja!

• kallista

"Kesällä 2002 julkaisemamme tulokset olivat dramaattiset ja ne olivat todellisia", sanoi tutkimusta johtanut tohtori Bernard Gesch puhuessaan eduskunnassa (House of Commons). Gesch syytti osittain nuorison kehnoja ruokialutottumuksia siitä, että rikollisuus on viimeisten 50 vuoden aikana kasvanut kymmenkertaiseksi. "Ravintolisähoito on halpa ja tehokas keino hillitä rikollisuutta, ja tätä hoitomuotoa on syytä tutkia lisää", hän sanoi. "Ravintolisien antaminen on järkevää, sillä jos ihmiseltä puuttuu välttämättömiä ravintoaineita, emme voi olettaa hänen käyttäytyvän normaalisti. Tietyt ravintoaineet ovat välttämättömiä aivojen normaalille toiminnalle - aivot kuluttavat 20 % ruuasta saamastamme energiasta. Ellemme saa kaikkia tarpeellisia aineita riittävästi, seuraukset ovat ikävät", Gesch jatkoi.

• veijo6398736e

Tiukka LCHF.

Ei kaloreiden laskemista-syö silloin kun on nälkä-syö itsesi kylläiseksi.

Maan päällä kasvavia vihanneksia melkei rajattomasti.

kysymällä selviää lisää niin ei tarvitse luula vaan saa tietää.

Email blogissani.

• veijo63987362

Herranjesta millaisia luuloja sivulla vilisee

• veijo6398736e

Koska SUOMI24 kaatopaikalle ei ole uusia kirjoittajia niin täytyy kaivella vanhoja.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      3975
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      88
      1952
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1841
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      54
      1438
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1432
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      132
      1358
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1302
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1186
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1053
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      115
      1040
    Aihe