Mitä prostituutio kertoo miehestä?

Pohtija

Jos mies kertoo kysyttäessä ostaneensa maksullista seksiä kerran elämässään; kavereiden kanssa ja kännissä noin 15 v. sitten - ja myöhemmin asiaan palatessa siitä olikin jo 20 tai 25 vuotta - niin miten asiaan suhtautuisitte?

Kyseessä oli tietoinen toiminta, vahingossa tämä miesporukka ei tiettyyn hotelliin eksynyt eikä venäläisnaiset olleet myöskään vahingossa tarjoamassa maksullisia palveluitaan.

Asiasta kehkeytyi keskustelu, minkä aikana sain kuulla että "yli 90 prosenttia" hänen tuntemista miehistä on käyttänyt prostituutiota ja että nykyisin "naisetkin ostavat yhä enemmän seksiä", etenkin nuoret naiset ja että seksin ostaminen on ihan normaalia, joillekin ihan sallittu käytäntö parisuhteessakin.

Itse voin erittäin pahoin kuullessani sen, miten kyseinen henkilö normalisoi ihmiskauppaa. Siis vieläkin, vaikka kertoo ajattelevansa nyt asiasta toisin, eikä sitä hyväksykään - enää siis.

Yleistämällä normalisoiminen kuulosti siltä kuin asia olisi vain minun ja oman pienen ymmärtämättömän naisenmieleni ahdasmielisyyden synnyttämä ongelma.

31

1618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnen yhden,

      joka on ostanut. Ja hän ihmisenä on tosiaankin kaksinaismoralistinen: pitää puhtoista julkisivua, mutta sisältä aika paska. Hyvässä asemassa, hyvä palkka. Valehtelee paljon (eli tuo itsensä esittäminen fiksuna ja hyvänä).

      Mielestäni seksin ostaminen kertoo luonteen alhaisuudesta; arvot ovat sellaiset, joiden kanssa minä en halua olla tekemisissä.

      Pysyköön siis vain siinä kaveripiirissä, edelleen, jossa 90 % miehistä ja suurin osa naisistakin ostaa seksiä. Heidän arvonsa ihmiselämästä sopivat yhteen.

    • Ulkomaan reissut

      Näitä on. Kyllä, heillä on parisuhde ja partnerikin kaunis, koska heillä isot luulot itsestään - vähempi ei kelpaa.

      Silti ne harrastaa näitä rymyreissuja. Edellisellä kerralla oli ostettu yhteinen huora. Nyt on uusi matka tähtäimessä.

      Tavallisen oloisia miehiä, jotka kuitenkin baarissa esineellistää naista ulkonäön perusteella. Omalla tyttöystävällä pitää olla peruspuitteet kunnossa.
      Siitä huolimatta näyttää maksulliset kiinnostavan. Tuskin ovat koskaan kyseenalaistaneet moraaliaan, vaan pitävät touhujansa normaalina. Ja tietenkin pitävät itseään hyvinä miehinä.

    • aawj

      Jos mieheni kertoisin minulle tuollaista voisin vastata hänelle helpottuneena,

      "huojentavaa että suhtaudut noin neutraalisti prostituutioon, sillä jokin aikaa ennen tapaamistamme korjasin rahapulaani puolisen vuotta myymällä seksiä. Onpa upeaa, että sen voi kertoa sinulle ilman, että täytyy pelätä joutuvansa paheksituksi".

      • varalle :)

        posiviivinen ajattelu pitää ihmisen onnellisena! ;-)


    • Emme jo muutenkin

      miehestä tietäisi.Mies vetää käteen ja joskus käyttää siihen maksullista naista koska miehelle se voi olla pelkkä toimenpide.Jopa pidemmässä suhteessa(seksisuhde)Naiselle erittäin harvoin ilman että mukaan tulee kiintymys.

      Naisesta se kertoo että naisella on ongelma seksuaalisuutensa kanssa koska naisen luonteeseen kuuluu normaalisti se että ilman mitään tunteita ei vieraan kanssa seksiä harrasteta.Lyhimmillään tutustuminen vaatii muutaman tunni baarissa ja pari rinksua mutta maksullisen seksin hakeminen jos nyt ei puhuta sikarumasta naisesta niin siinä on jotain vialla persoonallisuudessa.

      • missä iso kuva??

        Jessus mikä asenne prostituutioon? Oletko tosiaan sitä mieltä, että se on vain oman seksuaalisuutensa toteuttamista ja sillä perusteella ok-juttu!?

        Et ilmeisesti ole perillä tämän laittoman toiminnan haittapuolista, kuten ihmiskaupasta, ihmiskaappauksista, ihmisten salakuljetuksesta, huumausainerikoksista, alaikäisen seksuaalisesta hyväkskäytöstä, muista seksuaalirikoksista jne jne.

        Ihan kivaa puuhaa, joka on hei ihan normaalia seksuaalisuutta! Jep.


      • ..........................
        missä iso kuva?? kirjoitti:

        Jessus mikä asenne prostituutioon? Oletko tosiaan sitä mieltä, että se on vain oman seksuaalisuutensa toteuttamista ja sillä perusteella ok-juttu!?

        Et ilmeisesti ole perillä tämän laittoman toiminnan haittapuolista, kuten ihmiskaupasta, ihmiskaappauksista, ihmisten salakuljetuksesta, huumausainerikoksista, alaikäisen seksuaalisesta hyväkskäytöstä, muista seksuaalirikoksista jne jne.

        Ihan kivaa puuhaa, joka on hei ihan normaalia seksuaalisuutta! Jep.

        Se on just näitä miehiä, joille vastataan kuten aawvj tuossa yllä jo kertoi:
        -----

        Jos mieheni kertoisin minulle tuollaista voisin vastata hänelle helpottuneena,

        "huojentavaa että suhtaudut noin neutraalisti prostituutioon, sillä jokin aikaa ennen tapaamistamme korjasin rahapulaani puolisen vuotta myymällä seksiä. Onpa upeaa, että sen voi kertoa sinulle ilman, että täytyy pelätä joutuvansa paheksituksi".


      • penska?
        missä iso kuva?? kirjoitti:

        Jessus mikä asenne prostituutioon? Oletko tosiaan sitä mieltä, että se on vain oman seksuaalisuutensa toteuttamista ja sillä perusteella ok-juttu!?

        Et ilmeisesti ole perillä tämän laittoman toiminnan haittapuolista, kuten ihmiskaupasta, ihmiskaappauksista, ihmisten salakuljetuksesta, huumausainerikoksista, alaikäisen seksuaalisesta hyväkskäytöstä, muista seksuaalirikoksista jne jne.

        Ihan kivaa puuhaa, joka on hei ihan normaalia seksuaalisuutta! Jep.

        Sullapa vasta onkin loppuun asti mietitty mielipide prostituutiosta! Luettelit kaikki ne huonot puolet, jotka jokainen varmasti tuntee, mutta oletko todella niin naiivi, että luulet ongelman olevan prostituutiossa ammattina? Suurin ongelma on siinä, että prostituutio on kriminalisoitu melkein kaikissa maissa ja näin sitä ei voida valvoa ja siihen liittyy paljon näitä mainitsemiasi varjopuolia. Lisäksi omaan listaasi voidaan lisätä vielä se, että prostituutiota harjoittavilla ei ole mitään työturvaa, eikä prostituutiosta kerry tällä hetkellä valtiolle mitään verotettavaa. Prostituutiossahan ei ammattina ole mitään väärää. Myyt kehoasi aivan kuten kaivostyöläinen myy hauiksiaan. Se on sitten eri asia, jos sinun mielestäsi nimenomaan seksin myynti on jotenkin "väärin"? Oletko uskossa vai muuten vaan moraalisesti tiukkapipo? Mielummin siis työtön kuin töissä bordellissa? Ehkä sinun mielestäsi näin, mutta moni nainen/mies valitsee ihan vapaaehtoisesti mielummin prostituoidun ammatin kuin työttömyyden ja minä en ymmärrä mitä väärää siinä on.

        Jos prostituutio laillistettaisiin ja sitä harjoitettaisiin valvotuissa olosuhteissa, se olisi pelkästään positiivinen asia. Työntekijät testattaisiin ja heillä olisi normaali työsuhde aivan kuten missä tahansa ammatissa. Eniten bordelli palvelisi niitä ihmisiä, joilla on muuten erittäin heikot mahdollisuudet kokea seksuaalista kanssakäyntiä.

        Toivoisin, että perustelisit nyt oman kantasi siihen miksi se prostituutio ammattina on sinun mielestäsi niin kamala asia? Valota asiaa minulle, koska en todellakaan ymmärrä!


      • ensin, että
        penska? kirjoitti:

        Sullapa vasta onkin loppuun asti mietitty mielipide prostituutiosta! Luettelit kaikki ne huonot puolet, jotka jokainen varmasti tuntee, mutta oletko todella niin naiivi, että luulet ongelman olevan prostituutiossa ammattina? Suurin ongelma on siinä, että prostituutio on kriminalisoitu melkein kaikissa maissa ja näin sitä ei voida valvoa ja siihen liittyy paljon näitä mainitsemiasi varjopuolia. Lisäksi omaan listaasi voidaan lisätä vielä se, että prostituutiota harjoittavilla ei ole mitään työturvaa, eikä prostituutiosta kerry tällä hetkellä valtiolle mitään verotettavaa. Prostituutiossahan ei ammattina ole mitään väärää. Myyt kehoasi aivan kuten kaivostyöläinen myy hauiksiaan. Se on sitten eri asia, jos sinun mielestäsi nimenomaan seksin myynti on jotenkin "väärin"? Oletko uskossa vai muuten vaan moraalisesti tiukkapipo? Mielummin siis työtön kuin töissä bordellissa? Ehkä sinun mielestäsi näin, mutta moni nainen/mies valitsee ihan vapaaehtoisesti mielummin prostituoidun ammatin kuin työttömyyden ja minä en ymmärrä mitä väärää siinä on.

        Jos prostituutio laillistettaisiin ja sitä harjoitettaisiin valvotuissa olosuhteissa, se olisi pelkästään positiivinen asia. Työntekijät testattaisiin ja heillä olisi normaali työsuhde aivan kuten missä tahansa ammatissa. Eniten bordelli palvelisi niitä ihmisiä, joilla on muuten erittäin heikot mahdollisuudet kokea seksuaalista kanssakäyntiä.

        Toivoisin, että perustelisit nyt oman kantasi siihen miksi se prostituutio ammattina on sinun mielestäsi niin kamala asia? Valota asiaa minulle, koska en todellakaan ymmärrä!

        hyväksyisitkö vaimollesi ko. ammatin? Tai jos tyttäresi päättäisi lähteä alalle, niin mainostaisitko tämän palveluita työpaikallasi? Entä hyväksyisitkö sen, että työkkäri voisi pakottaa työttömyyden kestäessä sinut ottamaan vastaan prostituoidun pestin? Sillä onhan se ammatti siinä missä muutkin. Onhan?


      • ed...
        penska? kirjoitti:

        Sullapa vasta onkin loppuun asti mietitty mielipide prostituutiosta! Luettelit kaikki ne huonot puolet, jotka jokainen varmasti tuntee, mutta oletko todella niin naiivi, että luulet ongelman olevan prostituutiossa ammattina? Suurin ongelma on siinä, että prostituutio on kriminalisoitu melkein kaikissa maissa ja näin sitä ei voida valvoa ja siihen liittyy paljon näitä mainitsemiasi varjopuolia. Lisäksi omaan listaasi voidaan lisätä vielä se, että prostituutiota harjoittavilla ei ole mitään työturvaa, eikä prostituutiosta kerry tällä hetkellä valtiolle mitään verotettavaa. Prostituutiossahan ei ammattina ole mitään väärää. Myyt kehoasi aivan kuten kaivostyöläinen myy hauiksiaan. Se on sitten eri asia, jos sinun mielestäsi nimenomaan seksin myynti on jotenkin "väärin"? Oletko uskossa vai muuten vaan moraalisesti tiukkapipo? Mielummin siis työtön kuin töissä bordellissa? Ehkä sinun mielestäsi näin, mutta moni nainen/mies valitsee ihan vapaaehtoisesti mielummin prostituoidun ammatin kuin työttömyyden ja minä en ymmärrä mitä väärää siinä on.

        Jos prostituutio laillistettaisiin ja sitä harjoitettaisiin valvotuissa olosuhteissa, se olisi pelkästään positiivinen asia. Työntekijät testattaisiin ja heillä olisi normaali työsuhde aivan kuten missä tahansa ammatissa. Eniten bordelli palvelisi niitä ihmisiä, joilla on muuten erittäin heikot mahdollisuudet kokea seksuaalista kanssakäyntiä.

        Toivoisin, että perustelisit nyt oman kantasi siihen miksi se prostituutio ammattina on sinun mielestäsi niin kamala asia? Valota asiaa minulle, koska en todellakaan ymmärrä!

        En missään väittänytkään että prostituoidun ammatti on huono, joten sinulla näyttäisi olevan ongelma luetun ymmärtämisen kanssa. Kirjoitin vastaukseni edeltävään, todella yksisilmäiseen lähestymiseen prostituutioon. Enpä kuule ole ollenkaan tiukkapipo, vaan hyvin pitkälti kanssasi samaa mieltä, mitäs siitä sanot, kiihkoilija? Mielestäni laillistetut bordellit, joissa olisi täysi-ikäisiä työntekijöitä, olisivat harkitsemisen arvoinen ratkaisu. Siinä sulle, penska.


      • edellisiin...
        ensin, että kirjoitti:

        hyväksyisitkö vaimollesi ko. ammatin? Tai jos tyttäresi päättäisi lähteä alalle, niin mainostaisitko tämän palveluita työpaikallasi? Entä hyväksyisitkö sen, että työkkäri voisi pakottaa työttömyyden kestäessä sinut ottamaan vastaan prostituoidun pestin? Sillä onhan se ammatti siinä missä muutkin. Onhan?

        En tietenkään hyväksyisi vaimoltani tätä ammattia, mutta se on vain yksi ammatin varjopuolista. Prostituoidun elämä on varmasti parisuhteiden osalta vaikeaa, mutta sen varmasti jokainen joka alalle päättää lähteä tietää jo siihen lähtiessään. Mutta miksi en hyväksyisi sitä jos joku HALUAA luopua parisuhteista siksi aikaa kun tekee tätä työtä. Jos vaimoni olisi työskennellyt valvotussa ja laillisessa bordellissa ennen suhdettamme, ei minulla olisi mitään sitä vastaan. Tässä on nyt kyse siitä onko ihmisellä valinnanvapaus oman ammattinsa suhteen ja minun mielestäni on. Jos tyttäreni haluaisi tätä ammattia ja sitä harjoitettaisiin laillisissa ja valvotuissa olosuhteissa, niin en minä häntä voisi estää. En varmaan näkisi sitä minään toiveammattina tyttärelleni, mutta en kyllä näe porrassiivoojan tai monen muunkaan ammatin kohdalla. Tämä kysymyksesi on sinänsä absurdi, koska nykyisessä systeemissä prostituutio ammattina nähdään likaisena ja ei sosiaalisesti hyväksyttävänä asiana, mutta näin ei välttämättä tarvitsisi olla.

        Ymmärrätkö, että tässä ei ole nyt mistään moraaliasioista kyse vaan ihmisten vapaudesta tehdä sellaista työtä mitä haluaa? Prostituutiota harrastetaan nyt ja aina tulevaisuudessa, joten se että sinä toteat vain että "se on väärin" ilman mitään JÄRKEVÄÄ perustelua, ei tule auttamaan asiaa millään tavalla. Minä esitin mielestäni ihan järkevän pointin millä prostituutioon tällä hetkellä liittyviä haittoja saataisiin karsittua, mutta sinun mielipiteesi perustuu nähdäkseni vaan pelkkään moralisointiin. Sinä näet, että seksin myyminen ammattina on jotenkin poikkeuksellista tai väärää etkä ajattele kokonaiskuvaa. Jos joku haluaa sitä tehdä työkseen, niin miksi hänellä ei siihen olisi oikeus?

        Ja työkkäri ei kyllä pakota ketään mihinkään työhön. Tällä hetkellähän tilanne on se, että työkkäri usein tarjoaa pitkäaikaistyöttömille esim. siivojan tai puhelinmyyjän hommia, mutta ei niitäkään työttömät ota vastaan, kun työttömänä tienaa enemmän tai lähes saman verran. Suomen korkea sosiaaliturva ei todellakaan kannusta ihmisiä työhön, mutta se on taas ihan toinen keskusteluaihe se...


      • kirjoitin
        edellisiin... kirjoitti:

        En tietenkään hyväksyisi vaimoltani tätä ammattia, mutta se on vain yksi ammatin varjopuolista. Prostituoidun elämä on varmasti parisuhteiden osalta vaikeaa, mutta sen varmasti jokainen joka alalle päättää lähteä tietää jo siihen lähtiessään. Mutta miksi en hyväksyisi sitä jos joku HALUAA luopua parisuhteista siksi aikaa kun tekee tätä työtä. Jos vaimoni olisi työskennellyt valvotussa ja laillisessa bordellissa ennen suhdettamme, ei minulla olisi mitään sitä vastaan. Tässä on nyt kyse siitä onko ihmisellä valinnanvapaus oman ammattinsa suhteen ja minun mielestäni on. Jos tyttäreni haluaisi tätä ammattia ja sitä harjoitettaisiin laillisissa ja valvotuissa olosuhteissa, niin en minä häntä voisi estää. En varmaan näkisi sitä minään toiveammattina tyttärelleni, mutta en kyllä näe porrassiivoojan tai monen muunkaan ammatin kohdalla. Tämä kysymyksesi on sinänsä absurdi, koska nykyisessä systeemissä prostituutio ammattina nähdään likaisena ja ei sosiaalisesti hyväksyttävänä asiana, mutta näin ei välttämättä tarvitsisi olla.

        Ymmärrätkö, että tässä ei ole nyt mistään moraaliasioista kyse vaan ihmisten vapaudesta tehdä sellaista työtä mitä haluaa? Prostituutiota harrastetaan nyt ja aina tulevaisuudessa, joten se että sinä toteat vain että "se on väärin" ilman mitään JÄRKEVÄÄ perustelua, ei tule auttamaan asiaa millään tavalla. Minä esitin mielestäni ihan järkevän pointin millä prostituutioon tällä hetkellä liittyviä haittoja saataisiin karsittua, mutta sinun mielipiteesi perustuu nähdäkseni vaan pelkkään moralisointiin. Sinä näet, että seksin myyminen ammattina on jotenkin poikkeuksellista tai väärää etkä ajattele kokonaiskuvaa. Jos joku haluaa sitä tehdä työkseen, niin miksi hänellä ei siihen olisi oikeus?

        Ja työkkäri ei kyllä pakota ketään mihinkään työhön. Tällä hetkellähän tilanne on se, että työkkäri usein tarjoaa pitkäaikaistyöttömille esim. siivojan tai puhelinmyyjän hommia, mutta ei niitäkään työttömät ota vastaan, kun työttömänä tienaa enemmän tai lähes saman verran. Suomen korkea sosiaaliturva ei todellakaan kannusta ihmisiä työhön, mutta se on taas ihan toinen keskusteluaihe se...

        tähän ketjuun ensimmäistä kertaa. Luultavasti tulkitsit kirjoitustani jonkin muun kirjoituksen valossa.

        Minä en itse huolisi ikinä huorissa käynyttä miestä. Se lienee oikeuteni siinä missä miehellä on oikeus päättää käydä huorissa tai naisella on oikeus päättää ruveta huoraksi. Reilunkaupan prostituutio olisi hyvä asia siinä mielessä, että voitaisiin valvoa paremmin, ettei naisia hyväksikäytettäisi siinä puuhassa ja ihmiskaupan uhreja käyttävät voisi helpommin saada oikeuden eteen. Mutta perushuora tuskin haluaa maksaa veroja siitä hommasta. Varsinkin kun miettii Suomen progressiivista ansiotulojärjestelmää. Korkeimmilla tuloilla maksat sellaisen 60% veroa...Ehkä huoran voisi katsoa olevan yleishyödyllinen yhteisö ja täten tämän henkilökohtainen tulo olisi verovapaata...

        Mutta niin tai näin, nämä on sellasia asioita, joissa henkilön moraali saa päättää. Ihminen voi ruveta huoraksi, ihminen voi käyttää huoraa ja ihminen voi olla myös arvostamatta prostituution osapuolia. Eikä kenelläkään ole oikeutta mäkättää toisen valintojen oikeellisuudesta. Kaikkea ei ole pakko hyväksyä ja ymmärtää, vaan ihminen saa itse vetää omat rajansa.

        Ihmiskauppa on prostituution lieveilmiö ja suurta joukkoa miehistä ei täällä Suomessakaan häirinnyt vedellä kehitysvammaista ihmiskaupan uhria, vaikka kehitysvammaisuus oli selvästi nähtävissä. Keskiverto huorissakävijä ei juuri kysele: "Anteeksi neiti, mutta ettehän vain ole ihmiskaupan uhri..." Näin se vaan on. Huorissa käyvä mies on keskimäärin itsekäs ja omasta nautinnosta yksinomaan piittaava. Siis huom: keskimäärin.

        Et ole sitten tainnut kuulla siitä, että tietyssä vaiheessa työttömät joutuvat karenssiin, jos kieltäytyvät tarjotusta työstä? Jos huoran hommat olisi työ siinä missä muukin, niin sinutkin voisi siihen "pakottaa".


      • nopeasti...
        kirjoitin kirjoitti:

        tähän ketjuun ensimmäistä kertaa. Luultavasti tulkitsit kirjoitustani jonkin muun kirjoituksen valossa.

        Minä en itse huolisi ikinä huorissa käynyttä miestä. Se lienee oikeuteni siinä missä miehellä on oikeus päättää käydä huorissa tai naisella on oikeus päättää ruveta huoraksi. Reilunkaupan prostituutio olisi hyvä asia siinä mielessä, että voitaisiin valvoa paremmin, ettei naisia hyväksikäytettäisi siinä puuhassa ja ihmiskaupan uhreja käyttävät voisi helpommin saada oikeuden eteen. Mutta perushuora tuskin haluaa maksaa veroja siitä hommasta. Varsinkin kun miettii Suomen progressiivista ansiotulojärjestelmää. Korkeimmilla tuloilla maksat sellaisen 60% veroa...Ehkä huoran voisi katsoa olevan yleishyödyllinen yhteisö ja täten tämän henkilökohtainen tulo olisi verovapaata...

        Mutta niin tai näin, nämä on sellasia asioita, joissa henkilön moraali saa päättää. Ihminen voi ruveta huoraksi, ihminen voi käyttää huoraa ja ihminen voi olla myös arvostamatta prostituution osapuolia. Eikä kenelläkään ole oikeutta mäkättää toisen valintojen oikeellisuudesta. Kaikkea ei ole pakko hyväksyä ja ymmärtää, vaan ihminen saa itse vetää omat rajansa.

        Ihmiskauppa on prostituution lieveilmiö ja suurta joukkoa miehistä ei täällä Suomessakaan häirinnyt vedellä kehitysvammaista ihmiskaupan uhria, vaikka kehitysvammaisuus oli selvästi nähtävissä. Keskiverto huorissakävijä ei juuri kysele: "Anteeksi neiti, mutta ettehän vain ole ihmiskaupan uhri..." Näin se vaan on. Huorissa käyvä mies on keskimäärin itsekäs ja omasta nautinnosta yksinomaan piittaava. Siis huom: keskimäärin.

        Et ole sitten tainnut kuulla siitä, että tietyssä vaiheessa työttömät joutuvat karenssiin, jos kieltäytyvät tarjotusta työstä? Jos huoran hommat olisi työ siinä missä muukin, niin sinutkin voisi siihen "pakottaa".

        Täällä tosiaan menee helposti viestit sekaisin kun kirjoitellaan kertakäyttöisillä nimimerkeillä. Pitäisi olla sellainen systeemi, että on pakko luoda pysyvä nimimerkki. Mutta asiaan...

        Meidän kahden näkemysero on selvästikin siinä, että sinulle prostituoitu on ainakin jollain tasolla vastenmielinen tai vähempiarvoinen ihminen, jonka voi päätellä aika hyvin tästä lauseestasi:

        "Mutta perushuora tuskin haluaa maksaa veroja siitä hommasta."

        Miksi prostituoidun moraali kansalaisvelvollisuuksiaan kohtaan olisi yhtään meitä muita alhaisempi? Minusta työtä tekevä prostituoitu on ihmisenä aivan meidän muiden arvoinen. Vaikka myönnän, että ei minusta siihen ammattiin olisi, niin arvostaisin silti niitä jotka siihen pystyvät ja päättävät sen raskaan ammatin itsellensä valita. En missään nimessä arvosta parittajia tai muita ihmisten hyväksikäyttäjiä, mutta usko tai älä niin Suomessa on tälläkin hetkellä paljon naisia, jotka harjoittavat kyseistä ammattia ihan omasta vapaasta tahdostaan ja saattavat jotkut jopa pitääkin siitä. Minun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa. Olisi vaan heidän hyvinvointinsa ja turvallisuutensa kannalta parempi, että he voisivat harjoittaa ammattiansa valvotuissa ja työsopimusten alaisissa olosuhteissa.

        Jokaisella ihmisellä on tietysti oikeus olla asioista mitä mieltä ikinä haluaa. Minusta tämä ei vaan ole pelkästään lempiväriin rinnastettava mielipideasia, vaan tavallaan myös poliittinen kysymys. Poliittiset kysymykset vaativat järkeen perustuvia ja hyvin perusteltuja mielipiteitä. Ei tällaisista asioista päätettäessä voi riittää se, että "minun mielestä asia nyt vaan on väärin". Eihän tässä varmaan mitään politiikkaa olla juuri nyt tekemässä tämän asian tiimoilta, mutta ymmärrät varmaan mikä minun pointtini on tässä asiassa?

        "Et ole sitten tainnut kuulla siitä, että tietyssä vaiheessa työttömät joutuvat karenssiin, jos kieltäytyvät tarjotusta työstä? Jos huoran hommat olisi työ siinä missä muukin, niin sinutkin voisi siihen "pakottaa"."

        Tiedän kyllä karessisäännöstä, mutta toki tässä pitäisi olla poikkeussääntö, koska muuten työvoimatoimiston voitaisiin katsoa syyllistyvän paritukseen. Koko prostituutiokeskustelun lähtökohtahan on se, että se on hyväksyttävää vain silloin kun täysikäinen ihminen tekee sitä omasta vapaasta tahdostaan.


      • ++++++......................
        nopeasti... kirjoitti:

        Täällä tosiaan menee helposti viestit sekaisin kun kirjoitellaan kertakäyttöisillä nimimerkeillä. Pitäisi olla sellainen systeemi, että on pakko luoda pysyvä nimimerkki. Mutta asiaan...

        Meidän kahden näkemysero on selvästikin siinä, että sinulle prostituoitu on ainakin jollain tasolla vastenmielinen tai vähempiarvoinen ihminen, jonka voi päätellä aika hyvin tästä lauseestasi:

        "Mutta perushuora tuskin haluaa maksaa veroja siitä hommasta."

        Miksi prostituoidun moraali kansalaisvelvollisuuksiaan kohtaan olisi yhtään meitä muita alhaisempi? Minusta työtä tekevä prostituoitu on ihmisenä aivan meidän muiden arvoinen. Vaikka myönnän, että ei minusta siihen ammattiin olisi, niin arvostaisin silti niitä jotka siihen pystyvät ja päättävät sen raskaan ammatin itsellensä valita. En missään nimessä arvosta parittajia tai muita ihmisten hyväksikäyttäjiä, mutta usko tai älä niin Suomessa on tälläkin hetkellä paljon naisia, jotka harjoittavat kyseistä ammattia ihan omasta vapaasta tahdostaan ja saattavat jotkut jopa pitääkin siitä. Minun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa. Olisi vaan heidän hyvinvointinsa ja turvallisuutensa kannalta parempi, että he voisivat harjoittaa ammattiansa valvotuissa ja työsopimusten alaisissa olosuhteissa.

        Jokaisella ihmisellä on tietysti oikeus olla asioista mitä mieltä ikinä haluaa. Minusta tämä ei vaan ole pelkästään lempiväriin rinnastettava mielipideasia, vaan tavallaan myös poliittinen kysymys. Poliittiset kysymykset vaativat järkeen perustuvia ja hyvin perusteltuja mielipiteitä. Ei tällaisista asioista päätettäessä voi riittää se, että "minun mielestä asia nyt vaan on väärin". Eihän tässä varmaan mitään politiikkaa olla juuri nyt tekemässä tämän asian tiimoilta, mutta ymmärrät varmaan mikä minun pointtini on tässä asiassa?

        "Et ole sitten tainnut kuulla siitä, että tietyssä vaiheessa työttömät joutuvat karenssiin, jos kieltäytyvät tarjotusta työstä? Jos huoran hommat olisi työ siinä missä muukin, niin sinutkin voisi siihen "pakottaa"."

        Tiedän kyllä karessisäännöstä, mutta toki tässä pitäisi olla poikkeussääntö, koska muuten työvoimatoimiston voitaisiin katsoa syyllistyvän paritukseen. Koko prostituutiokeskustelun lähtökohtahan on se, että se on hyväksyttävää vain silloin kun täysikäinen ihminen tekee sitä omasta vapaasta tahdostaan.

        Selvennykseksi sanottakoon, että minä puolestani olen aivan uusi keskustelija tässä ketjussa, en tuo edellinen, jolle tässä vastasit. Mulle tuli mieleeni seuraavaa:

        ..."Suomessa on tälläkin hetkellä paljon naisia, jotka harjoittavat kyseistä ammattia ihan omasta vapaasta tahdostaan ja saattavat jotkut jopa pitääkin siitä."

        Myös miehet tekevät prostituoidun työtä, ja heistä vielä useampi pitää siitä. Miehellä tämä ammatinvalinta on harvinaisempi kuin naisella (Suomessa eritoten), ja hommiin hakeutuukin sellaisia miehiä, jotka tosiaan haluavat myydä ruumistaan seksipalveluihin.

        "Tiedän kyllä karessisäännöstä, mutta toki tässä pitäisi olla poikkeussääntö, koska muuten työvoimatoimiston voitaisiin katsoa syyllistyvän paritukseen."

        Maalaamassasi skenaariossa parituskaan ei tietenkään voisi olla samanlaisessa juridisessa asemassa kuin nykyään. Vai tarkoitatko, että kaikki prostituoidut olisivat yksityisiä elinkeinonharjoittajia, joilla ei saa olla asianhoitajaa/manageria/tilojen tarjoajaa? Laillistettuja bordelleja ei voitaisi pitää, koska niiden pyörittäjähän olisi parittaja. Jos se olisi sallittua, myös työvoimatoimisto totta kai saisi toimia parittajana.

        Kuinka moni valitsee prostituoidun ammatin, jos valittavana on mielekäs työ, josta saa saman korvauksen? Ei moni. Vain ne muutamat, jotka todella haluavat sitä työtä tehdä, kuten itsekin kirjoitat: "saattavat jotkut jopa pitääkin siitä."


      • ......................
        ++++++...................... kirjoitti:

        Selvennykseksi sanottakoon, että minä puolestani olen aivan uusi keskustelija tässä ketjussa, en tuo edellinen, jolle tässä vastasit. Mulle tuli mieleeni seuraavaa:

        ..."Suomessa on tälläkin hetkellä paljon naisia, jotka harjoittavat kyseistä ammattia ihan omasta vapaasta tahdostaan ja saattavat jotkut jopa pitääkin siitä."

        Myös miehet tekevät prostituoidun työtä, ja heistä vielä useampi pitää siitä. Miehellä tämä ammatinvalinta on harvinaisempi kuin naisella (Suomessa eritoten), ja hommiin hakeutuukin sellaisia miehiä, jotka tosiaan haluavat myydä ruumistaan seksipalveluihin.

        "Tiedän kyllä karessisäännöstä, mutta toki tässä pitäisi olla poikkeussääntö, koska muuten työvoimatoimiston voitaisiin katsoa syyllistyvän paritukseen."

        Maalaamassasi skenaariossa parituskaan ei tietenkään voisi olla samanlaisessa juridisessa asemassa kuin nykyään. Vai tarkoitatko, että kaikki prostituoidut olisivat yksityisiä elinkeinonharjoittajia, joilla ei saa olla asianhoitajaa/manageria/tilojen tarjoajaa? Laillistettuja bordelleja ei voitaisi pitää, koska niiden pyörittäjähän olisi parittaja. Jos se olisi sallittua, myös työvoimatoimisto totta kai saisi toimia parittajana.

        Kuinka moni valitsee prostituoidun ammatin, jos valittavana on mielekäs työ, josta saa saman korvauksen? Ei moni. Vain ne muutamat, jotka todella haluavat sitä työtä tehdä, kuten itsekin kirjoitat: "saattavat jotkut jopa pitääkin siitä."

        "Maalaamassasi skenaariossa parituskaan ei tietenkään voisi olla samanlaisessa juridisessa asemassa kuin nykyään. Vai tarkoitatko, että kaikki prostituoidut olisivat yksityisiä elinkeinonharjoittajia, joilla ei saa olla asianhoitajaa/manageria/tilojen tarjoajaa? Laillistettuja bordelleja ei voitaisi pitää, koska niiden pyörittäjähän olisi parittaja. Jos se olisi sallittua, myös työvoimatoimisto totta kai saisi toimia parittajana."

        Juu oikeassa olet, eli paritus on tässä kohtaa käytettynä väärä termi. Tarkoitin siis, että jos työvoimatoimisto pakottaisi jonkun tekemään kyseistä työtä, niin silloin sitä ei enää tehtäisi vapaasta tahdosta, joka on oltava koko kyseisen ammatin lähtökohta. Tälläkin hetkellä on paljon sellaisia ammatteja, johon työvoimatoimisto ei voi ihmistä määrätä esimerkiksi siitä syystä, että kyseinen ammatti vaatii psykologisten kokeiden läpäisemistä. Jos hakijalta kokeessa kysytään, "haluatko tähän työhön" ja hän vastaa "en", niin koe voidaan pitkälti katsoa epäonnistuneeksi.

        Ehdottomasti kannattaisin siis laillistettuja ja valtion/kuntien valvomia bordelleja, joissa kyseisen ammatin valinneet voisivat harjoittaa ammattiaan valvotuissa ja turvallisissa olosuhteissa.


      • minulla
        nopeasti... kirjoitti:

        Täällä tosiaan menee helposti viestit sekaisin kun kirjoitellaan kertakäyttöisillä nimimerkeillä. Pitäisi olla sellainen systeemi, että on pakko luoda pysyvä nimimerkki. Mutta asiaan...

        Meidän kahden näkemysero on selvästikin siinä, että sinulle prostituoitu on ainakin jollain tasolla vastenmielinen tai vähempiarvoinen ihminen, jonka voi päätellä aika hyvin tästä lauseestasi:

        "Mutta perushuora tuskin haluaa maksaa veroja siitä hommasta."

        Miksi prostituoidun moraali kansalaisvelvollisuuksiaan kohtaan olisi yhtään meitä muita alhaisempi? Minusta työtä tekevä prostituoitu on ihmisenä aivan meidän muiden arvoinen. Vaikka myönnän, että ei minusta siihen ammattiin olisi, niin arvostaisin silti niitä jotka siihen pystyvät ja päättävät sen raskaan ammatin itsellensä valita. En missään nimessä arvosta parittajia tai muita ihmisten hyväksikäyttäjiä, mutta usko tai älä niin Suomessa on tälläkin hetkellä paljon naisia, jotka harjoittavat kyseistä ammattia ihan omasta vapaasta tahdostaan ja saattavat jotkut jopa pitääkin siitä. Minun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa. Olisi vaan heidän hyvinvointinsa ja turvallisuutensa kannalta parempi, että he voisivat harjoittaa ammattiansa valvotuissa ja työsopimusten alaisissa olosuhteissa.

        Jokaisella ihmisellä on tietysti oikeus olla asioista mitä mieltä ikinä haluaa. Minusta tämä ei vaan ole pelkästään lempiväriin rinnastettava mielipideasia, vaan tavallaan myös poliittinen kysymys. Poliittiset kysymykset vaativat järkeen perustuvia ja hyvin perusteltuja mielipiteitä. Ei tällaisista asioista päätettäessä voi riittää se, että "minun mielestä asia nyt vaan on väärin". Eihän tässä varmaan mitään politiikkaa olla juuri nyt tekemässä tämän asian tiimoilta, mutta ymmärrät varmaan mikä minun pointtini on tässä asiassa?

        "Et ole sitten tainnut kuulla siitä, että tietyssä vaiheessa työttömät joutuvat karenssiin, jos kieltäytyvät tarjotusta työstä? Jos huoran hommat olisi työ siinä missä muukin, niin sinutkin voisi siihen "pakottaa"."

        Tiedän kyllä karessisäännöstä, mutta toki tässä pitäisi olla poikkeussääntö, koska muuten työvoimatoimiston voitaisiin katsoa syyllistyvän paritukseen. Koko prostituutiokeskustelun lähtökohtahan on se, että se on hyväksyttävää vain silloin kun täysikäinen ihminen tekee sitä omasta vapaasta tahdostaan.

        mielipideasia, vaan moraaliin liittyvä asia. Pystyn hyväksymää prostituution ilmiönä, kun huora on tietoisesti valinnut ammattinsa, mutta seksiä ostavaa miestä en pysty ikinä ymmärtämään. Usein prostituutiota perustellaan mm. sillä, että vammaisten kuuluu saada seksiä. Totuus on, että vammaiset saavat seksiä ihan ilman huorien olemassaoloa. Tämän ovat vammaisjärjestöt tehneet hyvin selväksi. Pidän seksiä ostavia miehiä säälittäväinä luusereina, eikä kukaan ole vielä kyennyt antamaan sellaisia perusteluita, että tämä käsitys muuttuisi. Luulisi sen nolottavan miehiä itsejäänkin, jos seksistä joutuu maksamaan. Sitten on tietenkin niitä, jotka pitävät seksin ostamista vallankäytön keinona. Niitä arvostan vielä vähemmän.

        Sitäpaitsi seksi ei ole jokaiselle kuuluva perusoikeus. Se ei voi olla, sillä oikeus saada seksiä ei voi minun arvomaailmassani ikinä mennä ohi toisen ihmisen oikeuden määrätä omasta kehostaan.


    • sinä

      Onneksi sentään jää jankuttamaan samasta pikkuasiasta päivästä toiseen, kun sentään maltoit pitää 5 - 10 vuoden paussin ilmanaikuisilla uteluillasi. Ja kyllä: Prostituoiduista saa parhaimmat vaimot, jotka osaavat muutakin kuin vain maata patjallaan tyyliin "laho lahna".

      • Nainen (isolla alkukirjaime...

        Hyvän vaimon tunnistaakin juuri siitä, miten hyvä on sängyssä. Kun keksii uusia asentoja ja antaa jokaiseen reikään... Varmaan antaa kaverille ja naapurillekin mielellään pientä korvausta vastaan.

        Onpas pinnallista.


      • mikä ajatusmaailma!
        Nainen (isolla alkukirjaime... kirjoitti:

        Hyvän vaimon tunnistaakin juuri siitä, miten hyvä on sängyssä. Kun keksii uusia asentoja ja antaa jokaiseen reikään... Varmaan antaa kaverille ja naapurillekin mielellään pientä korvausta vastaan.

        Onpas pinnallista.

        Hyvän vaimon tunnistaa aika monista asioista, mutta MYÖS siitä, miten hyvä se vaimo on sängyssä!! Ei kai nyt kukaan jaksa "lahnaa" pumpata, pitää naisessa olla iso annos narttua että mies kiihottuu ja tyydyttyy!
        Itse olen antanut miehelleni luvan käydä "huorissa", koska hän haaveilee nuorista naisista ja minä en ole enää "teini". Seksi on kuitenkin miehelle (yleensä) vain orgasmi. Itse taas teen kaikkeni että mieheni olisi seksielämäämme yhtä tyytyväine kuin minä olen:)


    • tai jotain,

      mutta minä varmastikin ymmärtäisin asian, jos mies joskus nuorena hölmönä olisi moisen tempun tehnyt. Ja kun kaveriporukassa vielä usein tyhmyys tiivistyy:) ja tuskin sitä parikymppisenä sen syvemmin on osannut ajatella, ihmiskauppana tms. ja onko edes ollut tietoakaan sellaisesta.
      Siis jos hänellä vanhemmiten olisi tullut järki päähän, eikä enää niin tekisi.
      Näistä jyrkistä vastauksista päätellen, olenko ainoa nainen laatuani joka voisi kuvitella tajuavansa ja hyväksyvänsä tapahtuneen??

    • cat_on_fire

      Minusta kertoo miehestä tarpeeksi. Jossain määrin voisin käsittää tuon asian, mutta en halua koska minusta seksistä maksaminen on vain väärin. Näin yksinkertaisesti olen sitä mieltä, että prostituutio on väärin, ottaen huomioon "hyvät" ja huonot puolet.
      Olen moralisti jossain määrin..

      • Pohtija

        Kysymys prostituutiosta herättää tunteita, mielipiteitä ja uusia näkökulmia - niin omalla kohdallanikin.

        Toki on niin, että monella nuorella miehellä on käsitys naisesta hyvin pornahtava, mikä johtaa taas puolestaan ongelmiin seurustelusuhteissa. Näin on käynyt myös tämän tuntemani miehen kohdalla. Naissuhteet ovat olleet yleensä lyhyitä ja hän on ollut kykenemätön ymmärtämään omia ratkaisujaan myös vanhemmalla iällä.

        Seksuaalisuudessa hän on lukuisista naissuhteistaan huolimatta arka naisen aloitteellisuudelle, mikä hämmensi kovasti alussa; viriili nainen olikin uhka!

        Ymmärrän hyvin nuoren ihmisen ristiretket omaan itseensä ja seksuaalisuuteensa, mutta se että keski-ikäisenä yleistämällä normaalistaa, pisti korvaan tosi pahasti. Liian helppoa!

        Liian erilainen menneisyys on kyllä rasite, sen olen huomannut, mutta toisaalta, en ikinä olisi voinut käytää miehen kehoa rahasta - ja taitaapa se itseasissa olla miehille aika mahdoton ammattinakin, jos miettii sitä, että mies ei kykene ympärivuorokautiseen aktiin edes rahasta. Luonto pistää vastaan.

        Uskon, että näin on naisenkin laita. Intimiteetti on ihmiselle kehityspsykologisesti tosiasia, keho on osa mieltä, ei irti siitä.

        Jokin menee rikki prostituutiossa, se jokin jota ihmisyydeksi kutsutaan.


    • miehen tyhmyydestä....

      Mikä idea on pohtia joskus hamassa menneisyydessä tehtyjä mokia.

      Todella tyhmä mies kertoo noin vanhoista jutuista naiselleen....

      • Nimetön

        Eiköhän se oikeesti ole niin että jos naisen itsetunto ei sitä kestä niin heippa!Täähän on parempi selvittää heti suhteen alussa.ANkeeta se on jos 10 v kuluttua joku kaveri möläyttää tämän ja perhe hajoaa noin naurettavaan asiaan.KYllä minä naiseni kanssa asiasta puhuin ja kerroin hänelle minkälaista seksi huoran kanssa on!


      • uteliaampi :) (n)
        Nimetön kirjoitti:

        Eiköhän se oikeesti ole niin että jos naisen itsetunto ei sitä kestä niin heippa!Täähän on parempi selvittää heti suhteen alussa.ANkeeta se on jos 10 v kuluttua joku kaveri möläyttää tämän ja perhe hajoaa noin naurettavaan asiaan.KYllä minä naiseni kanssa asiasta puhuin ja kerroin hänelle minkälaista seksi huoran kanssa on!

        No, millaista se sitten on?


    • miehessä ei ole mitään vikaa

      Kertoo hyvästä itsetunnosta kun kykenee maksamaan seksistä ja nauttimaan siitä ilman ahdasmielistä katumusta. Käythän sinäkin kampaajalla - miksi et vaadi miestäsi leikkaamaan hiuksia ilmaiseksi?

    • tyydyttää

      naista, sitä se kertoo. Eli naisen kannalta huonompi juttu.

      Kertoo tietysti myös siitä, että ei saa naista ilman rahaa. Maailma on väärällään kauniita naisia, jotka haluavat irtosuhteita.

    • kautta eikö?

      Eikö nämä viime aikaiset Aidsin levittämisjutut kerro, että prostituutio pitäisi karsia kovalla kädellä pois. Valitettavasti naisten ja tyttöjen arvostus on vieläkin alakantissa eli muutoksia lakiin tuskin tulee. Kuinka moni suomalainen kantaa tietämättään tautia joka on saatu sukupuoliyhteydessä prostituoidun kanssa tai tarttunut omalta kumppanilta? Luuletteko, että jos se laillistettaisiin niin joka kaupungissa olisi Punainen Mylly ja hymyilevät nicole kidmannit ottaisi asiakkaita vastaan ja maksaisi veronsa kiltisti? Nyt ei eletä 1800-luvun Ranskassa tai Hollywood-elokuvassa. Aikamme on 2000-luku jossa taudit ja ihmiset tappavat enemmän kuin koskaan.

    • Asiat asioina

      Hänen piireissään se varmasti on normaalia, ihmisellähän on taipumus vääntää maailmastaan sellainen, kun sen kuvittelee olevan. Silloin kun mä liikuin niissä piireissä, mä pidin miehiä ihan kusi*äinä ja sikoina: siis yleistin ja esineellistin kaikki, mun mielestä ne itsekin mainosti itseään kykenevinä vaan yhteen hommaan ja muuhun niistä ei ollut. Ne miehet kohtelee naisia huonosti ja luulee olevansa fiksuja ja mä pidin niitä aina ihan rumasti sanottuna halveksuttavina idiootteina. Siis, ja tässä on parasta se, että mä elin siellä ja kohtelin heitä ja itseäni ihan just, niinkun siellä nyt ketään kohdellaan: väheksytään itseä ja korvataan se ylisuurella egolla, muut ihmiset on kavereita ja sontaa yhtäaikaa, ihmissuhteet pääosin rakkauden kaipuuta, joka myös kaipuuksi jää sen kaiken hyväksikäytön varjoon.

      Sellasta siellä on, ja ne miehet todella käy huorissa varmaan 90%sti.
      Ja mä luulin, että sellanen maailma on, kun en muutakaan tiennyt.

      Mutta. Sitten näin muuta. Ja takaisin en mene. Enkä yhdenkään sellasen miehen kanssa olis, kun vihdoinkin joku sai mut tajuamaan, että ei, miehet eivät kaikki ole huorissa käyviä itsekeskeisiä mulkvisteja, joilla on edes tarvetta puolustella asiaa... ja että maailmassa on oikeesti muutakin.

      Mä olen nähny sen maailman itte, mun ei tarvii sieltä enää jännitystä elämääni hakea, eikä sitä ihailla kiellettynä hedelmänä, tai muutakaan, mitä nyt ihmiset siinä luuleekaan näkevänsä, kapinan mahdollisuuden jos ei muuta. Vissiinkin.

      Mutta että asiaa ei tarvii puolustella: paska on paskaa vaikka sitä miten maalais!

    • efgdrhrhght

      Ei yksi kokemus tee miehestä sellaista tai tälläistä. Jos tapaukseen ei liittynyt kenenkään pettämistä eikä naisia oltu pakotettu asemaansa, ei luulisi olevan niin hirveää?

      Miehesi on ihan oikeassa siitä että no bid deal nykypäivänä, eikä kuuluisikaan olla. Se on vain seksiä, eikä mitään 'ihmiskauppaa', vai tiedätkö varmasti että kyseessä oli ihmiskauppa? (Naiset pakotettuja asemaansa parittajien toimesta)

      Useimpien ihmisten, niin miesten kuin naistenkin, komeroista löytyy paljon tuota pahempia luurankoja.

    • Anonyymi

      on sopivampaa että prostituutio käy miehen luona näin ei säiky prostituutio miestä ovensa takana

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4176
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1684
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1258
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1174
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe