Yksin vai porukassa?

tepposet

Ikäluokkamme yleisin liikuntamuoto lienee lenkkeily/patikointi/kävely?
Aivan miten vaan.

Onnistuuko sen säännöllinen harrastaminen teillä yksin, kaverin kanssa vai suuremmassa sakissa?

Olen itse sosiaalinen erakko.
Yksin en kykene lenkille.
Porukassakaan en lenkillä viihdy.

Ainoa kelpuuttamani kaveri on persjalkaista mellia = vaimoni.
Hänen kanssaan liikkuminen on lähinnä ulkona hiipimistä joka, ikävä kyllä, vain lisää ruokahalujani.

Niin hyödyllistä kuin reipas lenkkeily onkin niin olen korvannut sen salitreeneillä.

Soolosuorituksia eri-ikäisten ihmisten keskellä.
Sopii munulle.

17

716

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa lähteä milloin vaan ja kiertää lenkkiä mistä vaan ja ei tarvi kysellä toiselta.
      Kiersin kaverin kansssa monet vuodet ja se oli sellaista odottamista mutta muuten mukavaa, sai jutella päivän kuulumiset samalla.

• kieloke3

Myös minä vaikka olenkin ystävieni mielestä sosiaalinen luonne liikun yleensä yksin, voin lähteä kun huvittaa ja vauhdin ja matkan pituuden saa määrätä itse, joskus tulee vastaan tuttu ja vaidamme muutaman sanan mutta yksin liikunnasta nautin ,voin kuunnella luonnon ääniä ja katsella sen kauneutta ajatella omiani ja kukaan ei kysy mitään eikä tarvitse vastata, se on onnea jos mikä,

• Maalaismies*

Hei, mehän keskustelimmekin taannoin treenien luonteesta. Kiitos vaan asiantuntevista mielipiteistäsi! Vaimoni on vähän kateellinen aamulenkeistäni. Hän ei jaksa (viitsi) nousta niin aikaisin kuin minä. Lähden kyllä sitten iltapäivällä lohdutuslenkille ulkoilemaan hänen kanssaan.

Miksi vaimoni on muka kateellinen lenkeistäni? No siksi kun kerron havainnoistani, milloin lumi koristelee pitsein puut, milloin jänis loikki vastaan, milloin kurki- tai joutsenparvi lensi matalalta ylitseni, milloin näin ensimmäiset metsätähdet jne.

Yksin havaitsee paljon asioita vaikka käveleekin reippaasti välillä juoksuksi pistäen. Kerroinkin toisaalla, kuinka aloitan aamun meditoimalla. Oikeastaan se jatkuu koko lenkin ajan. Elämä ilman lenkkeilyä olisi tylsää.

• tepposet

Te haja-asutusalueilla tai välittömässä tuntumassa asujat!

Olemme tarkoituksella hakeutuneet keskustaan mutta yhtenä varjopuolena on luonnon etäisyys.

Lenkistä kävisi jo ne 5 - 7km luontoon hakeutumiseksi.
        Asutuksen keskellä kevyen liikenteen raitilla steputtelu ei ole minulle huvia.

Vielä 6-vuotta sitten takapihaltamme alkavaa metsää riitti itärajallemme saakka ja pohjois-eteläsuunnassakin 25 ja noin 100km.

• tepposet kirjoitti:

Te haja-asutusalueilla tai välittömässä tuntumassa asujat!

Olemme tarkoituksella hakeutuneet keskustaan mutta yhtenä varjopuolena on luonnon etäisyys.

Lenkistä kävisi jo ne 5 - 7km luontoon hakeutumiseksi.
        Asutuksen keskellä kevyen liikenteen raitilla steputtelu ei ole minulle huvia.

Vielä 6-vuotta sitten takapihaltamme alkavaa metsää riitti itärajallemme saakka ja pohjois-eteläsuunnassakin 25 ja noin 100km.

Huomasin taannoin tuon kävelyn rajallisuuden.
        Tunnissa kerkiää niin pienen alueen katsella.

Kun sitten aloin pyöräillä, niin huomasin kuntoilun lisäksi myös reviirini kasvaneen.
        Lähiseudut alkavat olla jo tuttuja ja joka kerta näkee jotain uutta.
        Pyörällä pääsee myös paikkoihin mihin esim. auton kanssa ei voi mennä, saatika pysähtyä.

• Alkaa vuosia olla jo senverran mittarissa on siis pidettävä liikunnasta huoli. Liikkuessa nivelet eivät pääse jäykistymään, yksi syy liike aktivoi nivelnesteen muodostumista niveliin.

Yksin teen kävely- ja hiihtolenkkejä, katselen ympärilleni, nyt olen havainnut miten vähän talvilintuja näkyy lähistöllä.Kevään koittaessa kävelen rannalla, katselen jäiden lähtöä. Yksin liikkuessa ei tarvitse kuulla hoputteluja, kävele tai hiihdä nopeammin.

• taas alkoi

saman kertaus. Eiköhän jokainen kävellä osaa.

• Maalaismies*

Kaikki eivät takuulla osaa kävellä, eivät yksin eivätkä ryhmässä. Takaan sen. Näenhän minä jokapäiväisellä lenkilläni, kuinka vähän kävelijöitä on liikkeellä.

Tämä on isohko kunta, paljon nuoria ja myös eläkeläisten suosima muuttokunta. Ohittaessani ison vanhusten talon en ole koskaan sieltä nähnyt lähtevän ulos ihmisiä muuten kuin rullatuolissa tai rollaattorilla.

Tuo alempana oleva treeniketju käsitteli harjoittelun lajityyppejä. Tässä kysytään lenkkeiletkö yksin vai porukalla. Ne ovat kaksi erillistä aihetta samasta teemasta. Kuntoilusta kaikkineen pitäisi keskustella joka päivä.

• puhuu ja
        Maalaismies* kirjoitti:

Kaikki eivät takuulla osaa kävellä, eivät yksin eivätkä ryhmässä. Takaan sen. Näenhän minä jokapäiväisellä lenkilläni, kuinka vähän kävelijöitä on liikkeellä.

Tämä on isohko kunta, paljon nuoria ja myös eläkeläisten suosima muuttokunta. Ohittaessani ison vanhusten talon en ole koskaan sieltä nähnyt lähtevän ulos ihmisiä muuten kuin rullatuolissa tai rollaattorilla.

Tuo alempana oleva treeniketju käsitteli harjoittelun lajityyppejä. Tässä kysytään lenkkeiletkö yksin vai porukalla. Ne ovat kaksi erillistä aihetta samasta teemasta. Kuntoilusta kaikkineen pitäisi keskustella joka päivä.

kehuu, toiset tekee.

• Maalaismies*
        puhuu ja kirjoitti:

kehuu, toiset tekee.

Käsittääkseni täällä on tarkoitus vaihtaa mielipiteitä, keskustella, siis puhua. Sinäkin teet niin. Hyvä!

• Kurssitusta taas....
        Maalaismies* kirjoitti:

Käsittääkseni täällä on tarkoitus vaihtaa mielipiteitä, keskustella, siis puhua. Sinäkin teet niin. Hyvä!

Taas taisi mennä opastuksen puolelle vaikka tämä on *yksin vai porukassa*
        Nyt näyttää että yksi...opastaa.

Joskus porukassa mutta enempi yksin, silloin voi säädellä vauhtinsa ja pysähtymisensä mieleisekseen

• tepposet

Tarkoitukseni oli luodata sosiaalisten suhteiden merkitystä liikunnan yhteydessä.

Koen kohdallani puutteena sen etten, takavuosien hiihtelyä lukuun ottamatta, osaa lenkkeillä yksin enkä porukassa.

Tarttee olla yksin mutta porukassa.

Olen kateellinen erakkoluonteille joille koko kysymystä ei ole olemassakaan!

• tepposet
        Maalaismies* kirjoitti:

Yksittäisiä ja kaksittaisia steputtelijoita kyllä näkee.

Urheiluseuramme puitteissa on myös kokemusta ikääntyneempien aktivointitarpeesta.
        On ihmisiä jotka tarvitsevat porukan kimmokkeen liikkeellelähtöön.

Olen käsittänyt sen johtuvan sekä kontaktien että liikuntahalun tarpeesta.
        Yksin ei saa lähdetyksi mutta kun pää on auki niin ryhmän tuki on usein tarpeetonta.

• tepposet kirjoitti:

Tarkoitukseni oli luodata sosiaalisten suhteiden merkitystä liikunnan yhteydessä.

Koen kohdallani puutteena sen etten, takavuosien hiihtelyä lukuun ottamatta, osaa lenkkeillä yksin enkä porukassa.

Tarttee olla yksin mutta porukassa.

Olen kateellinen erakkoluonteille joille koko kysymystä ei ole olemassakaan!

Pyöräily on soololaji, siinä kaverin kanssa puhelu ei onnistu ainakaan näillä yhdistetyillä kävely- & pyöräteillä, sillä tarkkanan täytyy olla sekä silmät että korvat.

Aivan yllättäen risteävältä tieltä kulman takaa lähtee edelläsi menemään rouva kolme puudelia hihnassaan, ja ne levittäytyvät joka puolelle tietä pitkissä hihnoissaan.
        Ellet ole tarkkana, niin päälle ajat.

Kaleidoskooppimaisesti vaihtelee liikennetilanne.

Golfissa voi kaikki päivä tapahtumat keskustella läpi samalla kun peli etenee,
        keskittyminen ei siitä juurikaan vähene.
        Siinä tuttu seurue on kaikkein paras juttelun kannalta.

Lenkkeillessä yksi kaveri kerrallaan, ja vauhti sen mukainen, että juttelu luistaa.
        Yksinkin voi extempore lenkille lähteä.

• tepposet
        satu kirjoitti:

Pyöräily on soololaji, siinä kaverin kanssa puhelu ei onnistu ainakaan näillä yhdistetyillä kävely- & pyöräteillä, sillä tarkkanan täytyy olla sekä silmät että korvat.

Aivan yllättäen risteävältä tieltä kulman takaa lähtee edelläsi menemään rouva kolme puudelia hihnassaan, ja ne levittäytyvät joka puolelle tietä pitkissä hihnoissaan.
        Ellet ole tarkkana, niin päälle ajat.

Kaleidoskooppimaisesti vaihtelee liikennetilanne.

Golfissa voi kaikki päivä tapahtumat keskustella läpi samalla kun peli etenee,
        keskittyminen ei siitä juurikaan vähene.
        Siinä tuttu seurue on kaikkein paras juttelun kannalta.

Lenkkeillessä yksi kaveri kerrallaan, ja vauhti sen mukainen, että juttelu luistaa.
        Yksinkin voi extempore lenkille lähteä.

Hyvät esimerkit!

Tuo koirakuvio on epämiellyttävän tuttu.

Golfia en ole itse kokeillut mutta lausumasi on varsin vakuuttava.
        Sosiaalinen puoli ja pitkäkestoinen ulkoilu totutuvat.
        Ilmeisesti matkaakin tulee reippaasti, vaikkakin alhaisella intensiteetillä.

Kaverin kanssa lenkkeily seurustellen on mielestäni mitä parhainta tehon säätelyä.
        Ei tarvitse ajatella syketasoaan.

Kuten aiemmin mainitsin, vieraan kanssa en osaa lenkkeillä.
        Vaimoni hyväksyisin kaveriksi mutta raajasuhteistammekin johtuen näkemyksemme matkavauhdista poikkeavat.

• tepposet kirjoitti:

Hyvät esimerkit!

Tuo koirakuvio on epämiellyttävän tuttu.

Golfia en ole itse kokeillut mutta lausumasi on varsin vakuuttava.
        Sosiaalinen puoli ja pitkäkestoinen ulkoilu totutuvat.
        Ilmeisesti matkaakin tulee reippaasti, vaikkakin alhaisella intensiteetillä.

Kaverin kanssa lenkkeily seurustellen on mielestäni mitä parhainta tehon säätelyä.
        Ei tarvitse ajatella syketasoaan.

Kuten aiemmin mainitsin, vieraan kanssa en osaa lenkkeillä.
        Vaimoni hyväksyisin kaveriksi mutta raajasuhteistammekin johtuen näkemyksemme matkavauhdista poikkeavat.

Äitini luona vieraillessani kävimme iltakävelyllä
        silloin kun hän vielä oli "kanssamme tiellä",

ja sen muistan, että liian hiljainen vauhti ei ole niitä kaikkein miellyttävimpiä.

Silti tottakai olin samassa tahdissa, sillä hän piti näistä iltakävelyistämme.

Samahan oli pienten kanssa aikoinaan.

• tepposet
        satu kirjoitti:

Äitini luona vieraillessani kävimme iltakävelyllä
        silloin kun hän vielä oli "kanssamme tiellä",

ja sen muistan, että liian hiljainen vauhti ei ole niitä kaikkein miellyttävimpiä.

Silti tottakai olin samassa tahdissa, sillä hän piti näistä iltakävelyistämme.

Samahan oli pienten kanssa aikoinaan.

Jos voidaan yhdistää niin hyvä!

Jos se ei onnistu niin kysehän on seurustelusta.
        Toki hiippailemme vaimon kanssa yhdessä, varsinkin matkoilla.

Kuntoilumielessä en ole enää vuosiin viitsinyt lähteä hänen kanssaan lenkille.
        Mutkille ja ympyröiden juoksentelu on turhauttavaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      86
      6023
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      325
      5201
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2658
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2605
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1842
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1669
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      111
      1531
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      120
      1420
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe