Elikkä lopetin pillerit joulukuussa kesken liuskan ja sen jälkeen tuli heti kuukautiset ja nyt on kaksi viikkoa myöhässä. Olemme käyttäneet kondomia joka kerta ja tarkistaneet jälikäteen niiden ehyyden. Oikein käytettynäkin kondomeiden käytössä on kuitenkin 2-3% mahdollisuus tulla raskaaksi. Mutta tein raskaustestin ja tulos oli negatiivinen. Voiko kuitenkaan kaksi noin epätodennäköistä sattumaa sattua: että olisin sen kahden prosentin joukossa ja sitten vielä tuloskin näyttäisi väärin. ja kyllähän pillereidenkin lopetus aiheuttaa ensin epäsäännöllisyyttä. Asia ahistaakin siksi, että minulla on ollu alavatsassa samanlaisia kipuja, kuin menkkojen aikana ja luin jostain,että supistelut ovat samankaltaisia. Mutta eikai niidenkään pitäisi tulla näin aikaisin? Ed. menkkojen alkamisesta on siis kuusi päivää. Anteeksi nyt kysymystulva, mutta kuten otsikossa lukee, olen hiukan paniikissa, kun ei todellakaan sopisi lapsi nyt tähän elämäntilanteeseen.
Pillereiden lopetus ja paniikkikohtaus
panikoijja
5334
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 5
Vanhimmat
virhe sattui tuossa ed.viestissä
Jos kärsisit paniikkihäiriöstä ja saisit kohtauksia, et käyttäisi tuotakaan sanaa noin heppoisin perustein jossai noin mitättömässä kohdassa.
Lopeta stressaaminen. Pillereiden lopettamisen jälkeen oma hormonitoimintasi tuskin käynnistyy ihan tuosta vaan. Se voi olla sekaisin monia kuukausia ja kuukautisten alkaminen voi viivästyä siinä samalla vaikka kuinka pitkään.
Sinulla ei sitäpaitsi tullut kuukautisia lopettamisen jälkeen, vaan edelleenkin se oli tyhjennysvuoto. Ensimmäisiä kuukautisia sinulle ei vielä ole ilmeisesti tullutkaan ja kuten sanottu, se on normaalia ja jopa odotettavaa.
Katellaan sitten uudestaan, kun puoleen vuoteen ei ole tapahtunut mitään.
Kyllähän melkein jokainen kokee paniikkikohtauksen edes kerran elämänsä aikana eikä siihen mitään häiriötä tarvita. Luonnollisesti ahdistaa, ja kyllä tuollainen (järjetönkin) panikointi raskauden suhteen käy ihan kohtauksesta. Mistä sinä tiedät millaisen ahdistus/paniikkikohtauksen aloittaja on saanut? Hänen tekstinsä perusteella? No voi hyvää päivää sullekin.
T. paniikkihäiriöinen joka ei vedä herneitä nenäänsä kun muut "käyttävät heppoisin perustein kyseistä paniikkikohtaus-sanaa"
Ja aloittajalle: on hyvin epätodennäköistä että kaikki poikkeumat olisivat kohdallesi osuneet. Toki oloasi ei helpota että näin sanon. On ihan normaalia että keholla kestää taas palautua pillereiden käytön jälkeen. Jos kauhiasti stressaa, käy terveyskeskuksessa tekemässä testi muutaman viikon kuluttua.
"olen hiukan paniikissa" ei viittaa mihinkään oikeaan paniikkihäiriöön ja -kohtaukseen, kun taas otsikossa annetaan ymmärtää, että nimenomaan tällaisesta olisi kyse.
Otsikoida voisi sen mukaan mikä on viestin sisältö eikä sen mukaan mikä nyt sattuu tulemaan mieleen, vaikkei se liittyisi mitenkään viestin sisältöön.
Kuten itsekin arvelit, ei sinun kannata olla huolissasi. Jos olette vielä tarkistaneet kondomin eheydenkin niin et oikeastaan voi olla raskaana. Kai ymmärrät, että raskautuminen tosiaan vaatii sen kondomin rikkoutumisen tai muun väärinkäytön? Ei ne siittiöt kumin läpi sisääsi pääse. Raskaustesti myös harvoin näyttää väärää negatiivista jos testi tehdään sen päivän jälkeen kun kuukautiset olisi pitänyt alkaa. Eli ota ihan rauhassa ja odottele niitä menkkoja. Ja muuten, se eka vuoto ei ollut kuukautiset vaan tyhjennysvuoto. Todennäköisesti kroppasi ei ole vielä käynnistänyt omaa hormonitoimintaansa. Odottele nyt vaan niitä kuukautisia ihan rauhassa. Se voi kestää muutamia kuukausia, jopa puoli vuotta että hormonitoimintasi normalisoituu.