Kaikkea ei vaan voi saada?

onko niin.. :(

Onko se ihmiset hyvät vaan niin, että parisuhteessa ei voi saada kaikkea..?

Mieheni kun ei ole minusta seksuaalisesti melkein lainkaan kiinnostunut. Seksiä harrastetaan ehkä kerran pari kuussa, joskus kerran kahdessa kuussa ja sitä rataa..
Esileikkejä ei ole. Mies ei tahdo kosketella, katella tai mitään muutakaan.
Siis sanoisin ettei meidän seksi ole rakastelua vaan miehen pikanen tyydytys.
Seksi kestää oikeasti alle minuutin, mies lykkii sen verran että ite saa ja lähtee sitte kattomaan tv:tä tai suihkuun tai nukkumaan.

Olen kyllä avautunut tästä kauniisti ja vähemmänkin kauniisti. Siitä seurauksena oli pieni yritys auttaa meikäläinen jonkinmoiseen tyydytykseen. Ja siinä se sitten.

Ei ole muutenkaan sillä henkisellä tasolla kiinnostunut minusta. Eletään melkeen kuin kaverukset.

Kuulen kyllä paljon hellittelynimiä ja käytän niitä paljon itsekin, mutta se nyt sitten onkin se ainoa juttu meillä.

Mies käy työssä ja tienaa pulet enempi minua, joten hän maksaa talon lainat ja minä jotain pienempiä laskuja. Mies ei ole mikään hampuusi, pettäjä, valehtelija, pahoinpitelijä, muu typerys jne. mutta kun minä olen surullinen.

Arki pelaa muttei mikään muu. Yritän jutella, ei hän jaksa. Se on sellaista "joo joo, luetaan nyt vaan lehteä".

Minä haluan miehen jonka kanssa on muutakin kuin se arki. Haluan rakastella. Haluan koskea miestä ja haluan että mies koskee minua. Hiuksiin, reiteen, rintoihin, kasvoihin, selkään..
Haluan jotain sellaista järjetöntä himoa, jota olen joskus elämässäni tuntenut.
Nykyään olen vaan masentunut siihen, että tätäkö tämä nyt on.

Olemme olleet yhdessä vasta pari vuotta. Emme ole vanhoja, vähän alle kolmekymppisiä. Kaikki on muuten oikein hienosti, nauretaankin samoille asioille jne.

Mutta tämä seksi-osa-alue!!
Tunne kauheaa syyllisyyttä siitä, että joka ikinen yö haaveilen jostain miehestä ja rakastelusta, panemisesta, nussimisesta -mistä vaan- hänen kanssaan.
Ja.. mietin vähän väliä, että pelastaako minut tulevalta äreydeltä ja katkeruudelta vain joku salarakas.
Olen jo valmis vaikka siihen, vaikka kuinka raastaakin ajatus. Mieheni ei ikinä (??) pettäisi minua :/

* SYVÄ huokaus*.

Kiva jos jaksoitte lukea tämän sekavan ?) tekstin, näitä on aina niin hankala selittäälyhyesti - vieläkään en oikeen saanut asiaani sanottua. Mutta sainpahan vähän sanottua :)

59

14276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ytimekäs...

Vinkki... Eli EROTKAA! Jos olette vielä alle 3-kymppisiä, eikä teillä ole lapsia, niin sen oikean rakkauden löytäminen on vielä ihan mahdollista. Jos jatkat tuota vielä kauan, pilaat oman elämäsi. Seksi on yksi parisuhteen tärkeimpiä peruspilareita ja jos se ei toimi, suhde on tuhoon tuomittu. Vaikuttaisi vielä lisäksi siltä, että miehelläsi ei ole mitään mielenkiintoa edes yrittää sitä. Jätä hänet ja etsi uusi mies joka osaa kohdella sinua niin kuin naista kuuluu kohdella.

• Peesaaja

Olen tilanteessa missä en todellakaan haluaisi olla. Mies on ollut menneisyydessään aikamoinen naistenmies; seksiä on ollut lukuisten naisten kanssa. Suhteemme alussa kuulinkin lähes kaiken niistä, onnistumisista lähinnä. Mies kertoi olevansa eroottinen ja että erotiikka on ollut hänelle aina hyvin tärkeä asia.

Mies on keski-ikäinen, minäkin. Olen hyvässä fyysisessä kunnossa, aloitteellinen ja haluan ottaa toisen huomioon ja piirtää hänestä eroottisen kartan hänen avullaan, ihan vain siksi että hän nauttisi.

Mutta, miten kävi?

Miehellä lopahti heti alussa; ei halua olla se jota viedään vaan se, joka vie. Hän halusi määrätä tahdin. Olinkin hänelle ja hänen miehiselle itsetunnolle liikaa. Ja tästä puhuttiin.

Mitä tein?

Päätimme että edetään hänen tahdissaan. Nyt on sitten edetty. Ja tulos on se, että hän saa kun haluaa, hän tulee päälleni ja tekee sen siten kun haluaa.

Tasa-arvon naisena minäkin haluaisin tehdä aloitteen ja hoitaa ns. työn, mutta jos sitä olen yrittänyt, niin hänen into on lopahtanut. Jopa niin, jos olen puheen tasolla kysynyt asiaa, että tekisikö mieli, niin hän on torjunut vedoten siihen, että hän ei ole sillä tuulella.

Aikaisemmissa suhteissa olen voinut tuottaa toiselle iloa ja nautintoa, tässä suhteessa mieheni ei vain halua toimia niin.

Olen hyvin eroottinen ihminen ja se on mielestäni suuri lahja, mutta tämä on ensimmäinen suhde, missä se on viemässä miehen itsetunnon jos toteutuan itseäni aktiivisena osapuolena.

Ei ole katseita, ei kehuja, ei eroottisia viestejä. Hän vain tulee päälle, silloin kun hänellä seisoo - noh, nautin siitäkin, onneksi.

Ikävä on sitä haluamista, mitä olen kokenut aikaisemmin.

Mies haluaa mennä naimisiin kanssani ja olen hänestä hänelle täydellinen nainen.

Kun puhun siitä, miltä erottiisen puolen dominointi minusta tuntuu ja että koen olevani liian passiivinen kun en muuhun lupaa saa, niin mies sanoo, että valitan ja että en ole häneen tyytyväinen...

Raskasta on se, miten hän on tuonut esille aikaisemmat suhteensa, miten niissä on sujunut seksi, vaikka olisi ollut erokin edessä, niin viime hetkeen asti ja vielä naisen toimesta.

Erotiikka on suhteen voimavara, siinä testataan empatia, kyky asettua toisen asemaan.

Olen puhunut ja ymmärtänyt, vetäytynyt jotta hän kykenisi toimimaan ja löytäisi itsensä kanssani.
        Haluaisin kuitenkin olla kokonainen nainen, ja tiedän, että suhde ei toimi jos en voi sitä olla.

• minusta ainakin
        Peesaaja kirjoitti:

Olen tilanteessa missä en todellakaan haluaisi olla. Mies on ollut menneisyydessään aikamoinen naistenmies; seksiä on ollut lukuisten naisten kanssa. Suhteemme alussa kuulinkin lähes kaiken niistä, onnistumisista lähinnä. Mies kertoi olevansa eroottinen ja että erotiikka on ollut hänelle aina hyvin tärkeä asia.

Mies on keski-ikäinen, minäkin. Olen hyvässä fyysisessä kunnossa, aloitteellinen ja haluan ottaa toisen huomioon ja piirtää hänestä eroottisen kartan hänen avullaan, ihan vain siksi että hän nauttisi.

Mutta, miten kävi?

Miehellä lopahti heti alussa; ei halua olla se jota viedään vaan se, joka vie. Hän halusi määrätä tahdin. Olinkin hänelle ja hänen miehiselle itsetunnolle liikaa. Ja tästä puhuttiin.

Mitä tein?

Päätimme että edetään hänen tahdissaan. Nyt on sitten edetty. Ja tulos on se, että hän saa kun haluaa, hän tulee päälleni ja tekee sen siten kun haluaa.

Tasa-arvon naisena minäkin haluaisin tehdä aloitteen ja hoitaa ns. työn, mutta jos sitä olen yrittänyt, niin hänen into on lopahtanut. Jopa niin, jos olen puheen tasolla kysynyt asiaa, että tekisikö mieli, niin hän on torjunut vedoten siihen, että hän ei ole sillä tuulella.

Aikaisemmissa suhteissa olen voinut tuottaa toiselle iloa ja nautintoa, tässä suhteessa mieheni ei vain halua toimia niin.

Olen hyvin eroottinen ihminen ja se on mielestäni suuri lahja, mutta tämä on ensimmäinen suhde, missä se on viemässä miehen itsetunnon jos toteutuan itseäni aktiivisena osapuolena.

Ei ole katseita, ei kehuja, ei eroottisia viestejä. Hän vain tulee päälle, silloin kun hänellä seisoo - noh, nautin siitäkin, onneksi.

Mies haluaa mennä naimisiin kanssani ja olen hänestä hänelle täydellinen nainen.

Kun puhun siitä, miltä erottiisen puolen dominointi minusta tuntuu ja että koen olevani liian passiivinen kun en muuhun lupaa saa, niin mies sanoo, että valitan ja että en ole häneen tyytyväinen...

Raskasta on se, miten hän on tuonut esille aikaisemmat suhteensa, miten niissä on sujunut seksi, vaikka olisi ollut erokin edessä, niin viime hetkeen asti ja vielä naisen toimesta.

Erotiikka on suhteen voimavara, siinä testataan empatia, kyky asettua toisen asemaan.

Olen puhunut ja ymmärtänyt, vetäytynyt jotta hän kykenisi toimimaan ja löytäisi itsensä kanssani.
        Haluaisin kuitenkin olla kokonainen nainen, ja tiedän, että suhde ei toimi jos en voi sitä olla.

tuntuu, että miehesi on ollut naistenmies vain omassa mielikuvituksessaan!

• hoitaa omat
        Peesaaja kirjoitti:

Mutta, miten kävi?

Mitä tein?

orgasminsa
        http://www.youtube.com/watch?v=BiGcGZIvOlo

• aabbccddeeffgghh

Tuli vaan mieleeni ksyä että onko teillä yhteinen asuntolaina vaiko pelkästään miehen nimissä? Mietin ku sä kustannat kuitenkin muita juttuja, vaarana on et saatat joutua puille paljaille jos ero tulee jos et omsita talosta mitään.. :( Haiskahtaa hyväksikäytön maku jos ei sun nimee talossa.

• jätä toi ukko(paitsi jos oot niin karmee ilmestys ettei uudest oo toivoa)ja etsi se oikea.RAkkaus on tärkein

• Äijä
        Peesaaja kirjoitti:

Mutta, miten kävi?

Mitä tein?

Kirjoituksesi herätti halun laittaa mukaan muutama sana. Seksi on tosi tärkeä suhteen osa-alue, jossa tulisi voida löytää yhteinen tapa elää se todeksi. Aktiivisuus kuuluu mielestäni molemmille osapuolille. Jäin miettimään, miten "piirtäisit miehestä"si eroottisen kartan.

Sanat herättivät vahvan mielikuvan siitä, että tutkimusretken voisi tehdä tutkimalla, sanallisesti yhdessä. Moni mies voi kokea sen erikoiseksi, haluja vähentäväksi.
        Koko homman eteneminen riippuisi varmaan paljon siitä, miten sen tekisi. Ihmiset ovat herkkiä. Vääränlainen analyyttinen mielenkiinto niin intiimissä asiassa kuin seksi, seksuaalisuus, todella lähellä oleminen, koetaan ilman muuta uhkana.

Ovela ajatus tuo kartan piirtäminen sinänsä. En ole ennen kuullut vastaavaa. Voisihan sellainen olla mielenkiintoistakin. Mutta kannattaisiko se tehdä omassa mielessään, vaivihkaa toista tunustelemalla, hyväilemällä, koettelemalla, etsimällä, mikä tuntuu hyvältä ja molemmista innostavalta?

• Peesaaja
        Äijä kirjoitti:

Kirjoituksesi herätti halun laittaa mukaan muutama sana. Seksi on tosi tärkeä suhteen osa-alue, jossa tulisi voida löytää yhteinen tapa elää se todeksi. Aktiivisuus kuuluu mielestäni molemmille osapuolille. Jäin miettimään, miten "piirtäisit miehestä"si eroottisen kartan.

Sanat herättivät vahvan mielikuvan siitä, että tutkimusretken voisi tehdä tutkimalla, sanallisesti yhdessä. Moni mies voi kokea sen erikoiseksi, haluja vähentäväksi.
        Koko homman eteneminen riippuisi varmaan paljon siitä, miten sen tekisi. Ihmiset ovat herkkiä. Vääränlainen analyyttinen mielenkiinto niin intiimissä asiassa kuin seksi, seksuaalisuus, todella lähellä oleminen, koetaan ilman muuta uhkana.

Ovela ajatus tuo kartan piirtäminen sinänsä. En ole ennen kuullut vastaavaa. Voisihan sellainen olla mielenkiintoistakin. Mutta kannattaisiko se tehdä omassa mielessään, vaivihkaa toista tunustelemalla, hyväilemällä, koettelemalla, etsimällä, mikä tuntuu hyvältä ja molemmista innostavalta?

Kiitos vastauksestasi Äijä! Kiva kun miehet ottavat kantaa:-)

Olet varmasti oikeassa siinä, että kyseisen "kartan" piirtäminen voidaan kokea uhkana, minkä olen tiedostanutkin. Jos en ole sitä saanut piirrettyä hiljaa ja kuunnellen toista, olen aukaissut suuni ja kysynyt - ja ihan siitä syystä, että myös miehellä on suuri houkutus miellyttää naistaan ja olla sanomatta sitä mitä todella toivoo ja haluaa, etenkin jos on kyse tärkeästä ihmissuhteesta.

Seksuaalisuus on hyvin keskeinen osa minuutta, kehoa ja mieltä. Siksipä juuri sen tiedostaminen ja omien tarpeiden tunnistaminen onkin minusta se tärkein pohja suhteen vuorovaikutukselle, niin "tärkein" siksi, että ihminen joka kykenee hyväksymään itsensä ja omat tarpeensa, hän yleensä kykenee myös kohtaamaan toisen vastaavat. Niitä ei silloin koeta uhkana, erilaisuutena ja rikkautena enemmänkin.

Olen siis osannut olla hiljaa, kuunnellut ja miettinyt miten ja mistä mieheni nauttii. Se ei olekaan ongelma. Enemmänkin se stereotypia mikä liittyy tapaan toteuttaa erotiikkaa, se on se ongelma; hän on kasvanut siihen jo nuoresta miehestä että nainen on otettava.

On muistettava se, että jos toinen ei ilmaise itseään mitenkään ääneen missään vaiheessa, on vaikea tehdä päätelmiä ja tietää toimiiko oikein vai ei. Monet naiset sortuvat tähän puhumattomuuteen ja sitten lopulta syyllistävät miehen siitä, kun tämä ei ota naista huomioon.

Minä jatkan kuitenkin tätä retkeäni, mielenkiinnolla, koska ihan viime aikoina on mieheni todennut, että hän on oppinut eroottisuudesta jotakin uutta kanssani. SE lämmitti mieltä:-)

• eräs nainen

Onkohan miehesi hormonitoiminta jotenkin hiipunut? Onko ennen ollut aktiivisempi? Noi hormonimääritykset voisi tarkistuttaa.

Voipi olla että miehesi kieltäytyy, vähättelee jne asiaa jos ehdotat. Kerro hänelle miten vakavasta asiasta on kyse, teidän yhteiselämästä, tulevaisuudesta jne. että asian on korjaannuttava. Älä uhkaile erolla, mutta tee asia selväksi, kuinka vakava asia on.

Olen elänyt tuollaisessa liitossa, sen takia ei erottu, mutta ero tuli. En enää halunnut hänen koskevan minuun ollenkaan, se vähäkin tuntui vastenmieliseltä, koska ei koskaan ajatellut minun nautintoa, purkautui vain.

Olen nyt uudessa liitossa jossa seksi on tärkeää, vilkasta, monipuolista, estotonta ja toteutamme toistemme toiveita, hellimme ja himoitsemme toisiamme. Seksi on vain osa suhdetta, mutta kyllä se tekee onnelliseksi kun tietää, että minua halutaan, pidetään kauniina, hellitään jne. Kaiken muun hyvän arjen kumppanuuden lisäksi.

Toivon sinulle voimia setviä asia. Olette nuoria, asia on hyvä selvittää koska sinä kärsit tuosta tilanteesta. Tsemppiä!

• wrgttrhtrfh

Muuten asiaan kantaa ottamatta sanon, että älä ainakaan mitään 'salarakasta' ota. MIKÄÄN ei oikeuta pettämään, ei varsinkaan tälläinen. Joko eroat ja etsit uuden tai pysyt tälle uskollisena, mutta pettäminen ei ole vaihtoehto.

Vain sinä voit arvioida, onko sinulla resursseja ja mahdollisuuksia saada joku kokonaisvaltaisesti parempi kuin nykyisesi. Usein kyllä ne miehet joiden kanssa on 'järjetöntä himoa' ovat muuten huonoja.

Toisaalta jos teillä ei ole edes hellyyttä (?) niin sitten sitä eroamista tosiaan voisitte harkita yhdessä. Anna kuitenkin miehenkin ilmaista kantansa ja mahdollisesti selittää käytöstään, ei niin että tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta että 'jätän sut'.

• tekstiä.....

"Usein kyllä ne miehet joiden kanssa on 'järjetöntä himoa' ovat muuten huonoja."

Ihme yleistyksiä taas. Kyllä järjetöntä himoa on ja kuuluukin olla ihan jokaisessa toimivassa parisuhteessa! Esim. kun ollan oltu pari viikkoa erossa töiden takia oman avokin kanssa, niin kyllä sitä jälleennäkemistä voi kuvailla järjettömällä himolla.

• vaihteeksi
        tekstiä..... kirjoitti:

"Usein kyllä ne miehet joiden kanssa on 'järjetöntä himoa' ovat muuten huonoja."

Ihme yleistyksiä taas. Kyllä järjetöntä himoa on ja kuuluukin olla ihan jokaisessa toimivassa parisuhteessa! Esim. kun ollan oltu pari viikkoa erossa töiden takia oman avokin kanssa, niin kyllä sitä jälleennäkemistä voi kuvailla järjettömällä himolla.

Minusta suhteeseen tulee mukaan järjetön himo vain siinä tapauksessa, että se muutenkin toimii. Eli ei mitenkään voisi kokea sitä rentun kanssa. Silloin kun voi turvallisesti ja täysillä olla mukana rakastelessaan älykkään ja arjen kanssa sinut olevan ihmisen kanssa, niin se on sitä totaalista himoa.

• enää yhdessä?

Hän ei rakasta sinua.
      Hän ei halua sinua.
      Hänellä on toinen.

• XSA

"Hän ei rakasta sinua.
        Hän ei halua sinua.
        Hänellä on toinen."

Kaksi ensimmäistä voi olla totta, kuten oli minunkin pitkässä suhteessani.

Mutta ei kannata olla niin yksioikoinen, että aina kuvitellaan seksittömyyden tarkoittavan sitä, että toisella on toinen. On olemassa miehiä, jotka eivät petä. Ei seksuaalinen vietti ole kaikilla samanlainen. Mutta rakkaudenpuute kyllä saa sen aikaan, ettei toinen enää sitä vähääkään halua antaa toiselle seksuaalista nautintoa.   

• ei auta mihinkään

mieti itse, onko parisuhteesi sen arvoinen, että luovut seksuaalisesta tyydytyksestä sen jatkumisen tähden, yritätkö sittenkin vielä saada muutosta asiaan, vai lopetatko tämän suhteen tuhoon tuomittuna ja lähdet etsimään tyydyttävämpää suhdetta eron jälkeen
      salarakas=valehtelua & pettämistä, eikä vähiten itsensä pettämistä

• ja sitten ne jotka naikin

Niinpä. Syvä huokaus.

Sitten meidän naisten pitäisi olla onnellisia näiden ns. kunnollisten miesten kanssa (mitähän sekin on?).

Mutta kun panettaisikin välillä: (en kai sitten ole kunnollinen?).

Ja sitten ihmetellään, että miksi se renttu (joka nai!) kiinnostaa.......

• kunnollinen mies

..sullakin. Mä oon kunnollinen mies ja nainkin. Ei kunnollinen tarkota automattisesti nössöä. Ei hyvänen aika. Nai sinä vaan niitä renttuja. Saat mitä tilaat. Ihan kaiken sen paskankin.

• panee

Mutta ketä pettää?

• .......................
        panee kirjoitti:

Mutta ketä pettää?

• *?*

Kyllä mies voi olla kunnollinen, mutta silti himokas. Mulla ainakin on kaikinpuolinen kunnollinen (täydellinen) mies. Korkeasti koulutettu, mukavasti tienaava, sporttinen, komea, rehellinen, hellä, hauska, yhteiseen arkeen osallistuva ja vieläpä jopa absolutisti. Ja meillä on seksiä lähes joka ilta. Mies siis haluaisi joka ilta, mutta minä en välttämättä aina.
        Ja ollaan oltu yhdessä liki kymmenen vuotta ja lapsiakin on siunaantunut.
        Että älkääpä jaksako jauhaa, että renttu mies muka jotenkin parempi. Pyh, se mitään oo. Paitsi ehkä, jos haluaa valvoa yönsä odotellen sitä rajua seksiä, maksaa sen laskut ja joutua petetyksi.

• Se siitä kai sitten

Aivan kun olisi lukenut oman tarinan. Pää lyö tyhjää eikä tässä ole ainuttakaan ajatusta, mikä voisi olla seuraava askel.

• Hm.

Oletko jättänyt itsesi hoitamisen retuperälle? Onko tullut ylimääräisiä makkaroita vatsan seutuville ja reisiin? Milloin olet viimeksi laittautunut oikein kauniiksi ja käyttänyt seksikkäitä alusasuja? Oletko vaatinut oikeuksiasi ja sanonut suoraan mitä kaipaat? Oletko kysynyt mieheltä miksi se on tällaista nykyään? Ehkäpä te olette olleet jo niin kauan yhdessä, että suhde on arkiintunut ja intohimo loppunut.

Mutta ajattele, mies maksaa melkein kaiken, eikä ole mikään renttukaan. Seksi nyt on pikkujuttu tollasessa tilanteessa. Sä voit aina hankkia jotain leluja ja hoidella itsesi omin sormin.

• buubu

Jos mies maksaa kaiken, niin sehän se tärkeintä on! Hellyydestä ja normaalista parisuhteesta viis... auts.

• Naisihminen_40

On samperin tyypillistä alkaa syytellä ulkonäköasioilla yms. naista, jonka mies ei halua seksiä.

Tuossa on kyllä varmasti ihan muusta kyse.

• naisesta johdu
        Naisihminen_40 kirjoitti:

On samperin tyypillistä alkaa syytellä ulkonäköasioilla yms. naista, jonka mies ei halua seksiä.

Tuossa on kyllä varmasti ihan muusta kyse.

Miehelle ensisijaisesti työ tärkein, sitten kaverit,
        perhe ja lapset..nainen tulee usein viimeiseksi:))
        Ja kun on stressaava työ, vähän nukuttuja yöunia
        ei jaksa, ei kiinnosta, ei huvita:)))kalja on tärkee rentouttaja..voe voe

• Shannon-71

ihmistä eikä täydellistä parisuhdetta. Aina on jokin asia mikä ei toimi 100%. Jos mies ei kaikesta puhumisesta huolimatta ymmärrä asian tärkeyttä eikä halua muuttaa tilannetta, niin sinulla taitaa olla edessä lusikoiden jako. Meillä on vain yksi elämä ja se on elettävä oikein. Pettäminen ja salarakkaiden pyöritys ovat kovaa peliä, siihen en lähtisi. Totuus tulee kuitenkin julki jossain vaiheessa tai sitten kannat syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa mukanasi.

• M-kolmekasii

Otappa miestäsi niskasta kiinni ja raahaa se johonkin tarisuhdeteapiaan,jos tämä ei auta niin kannatta lähteä eri teille.Itse kaipaan miehenä tuota kaikkea ja ihmistä jonka kanssa jakaa noitakin asiota mulle kun fyysisyys on tärkeä ja olen muutenkin intohimoinen ihminen.Tsemppiä sinulle sinne ongelmien keskelle!

• pirpanapikkuinen

Tuo tilanne on liian tuttu minullekin. Seksiä harrastetaan liian harvoin ja silloinkin miehen ehdoilla. Täytyy myöntää, että me ollaan "vanha" pari, yhteistä historiaa seitsemän vuotta, joten se varmaan vaikuttaa asiaan. Asiasta on yritetty puhuakin ja kolmikymppinen mieheni sanoi ettei hänellä vain ole haluja. Aikaisemmin oli. Naimisiin menon jälkeen vain kaikki on pikkuhiljaa jääneet, kuherruskuukausi oli kyllä aktiivinen, mutta tän vuoden puolella on seksiä tainnut olla yhden ainoan kerran ilman esileikkejä. Eikä meillä ylletä edes siihen minuutin sessioon. Mä en jaksa tehdä itse enää aloitetta, se on turhaa kun mies aina nukahtaa kesken kaiken. Jotenki tuntuu muutenkin, että läheisyys on kadonnut. Rakkauden tunnusuksia saan kuulla mpäivittäin, mutta tuntuu, että ne on tyhjiä, hän sanoo niin vain sanoakseen jotain tai kun se kuuluu asiaan. Tiedän, että pettämisestä ei ole kyse. Se on ainut asia, mistä olen tässä suhteessa varma.

• ihan normaalia

ja luonnollista käyttäytymistä.Hyvin usein parisuhteessa seksuaaliset halut ovat erilaisia,toiselle riittää kerran kuussa ja toiselle kerta päivässä on liian vähän.Seksuaalista aktiivisuutta ei voi lisätä,se on se mikä ihmisellä on.On tutkittu,mikä on loppujen lopuksi ollut se todellinen syy parisuhteen kariutumiseen,syy on ollut erilainen seksuaalinen aktiivisuus. Siksipä suhdetta aloittavien kannattaa kysyä ja seurata miten aktiivinen se kumppani oikeasti on.

• Virya

Valinta on välttämätön, ja sä olet tässä tapauksessa valinnut rahan rakkauden sijasta.

• voi saada, niin

Nykyään sitä on ihmisillä aina joku asia huonosti ja etsitään sitä täydellistä ihmistä. Sellaista ei vaan ole olemassa, vaan pitää siitä toisesta ihmisestä osata nähdä ne hyvät puolet.

Minun mies ei varmaan monen mielestä ole ulkoisesti mikään unelmamies, mutta minulle hän on sitä. Hän on huomaavainen, ennakkoluuloton, kiihkeä... Seksi meillä on aivan mahtavaa, ja hän tosiaan haluaa kosketella ja ottaa minut aina huomioon. Näin ei kuitenkaan aina ole ollut. Minuun verrattuna mieheni oli aika kokematon, ja annoin aika lailla neuvoja seksin suhteen. Mutta se ei ollut ollenkaan huono asia, että otin asian puheeksi, koska nyt seksi on molempia tyydyttävää. :)

Meillä menee muutenkin tunnepuolella tosi hyvin, vaikka riitojakin välillä on. Ne riidatkin vaan kuuluu normaaliin parisuhteeseen. Liian tasainen suhde olisi aika tylsä ja tuskin ihan normaali.

Minulla on ollut monenlaisia suhteita: kiihkeitä, seksiin perustuvia ja "ystävyyssuhteita". Kummastakin sitten puuttui se toinen puoli... Nyt elän suhteessa, jonka uskon kestävän koko loppuelämän. Koska minulla ja miehelläni on ajatus, että tässä suhteessa ollaan yhdessä ja yhdessä koetaan ilot ja surut.

Sinuna sanoisin miehelle ihan suoraan, miten asiat on. Että jos ei ala muutosta tulla, se voi olla suhteen loppu. Ystävyydestä voi kyllä kasvaa rakkautta ja intohimoa. Mutta jos ei niin tapahdu, älä turhaan kituuta huonossa suhteessa. Vaikka lähteminen pahalta tuntuisikin.

• mr orange

Olen yli 50 v mies ja ymmärrän muutamia tilanteita, jossa mies tai nainen menee täysin seksuaalisesti haluttomaksi.

Ensimmäinen vaimoni käyttäytyi minua kohtaan niin loukkaavasti että kestin seksiä hänen kanssaan vain poikkeusolosuhteissa. Esim lomalla, jolloin unohdin kaiken arkipäiväisen ja myös vaimoni käytöksen kotioloissa.

Toisen osapuolen vakava sairaus tai siihen liittyvä hoito/lääkitys voi viedä seksuaaliset halut.

Oletko varma ettei miehelläsi ole luurankoja kaapissa tai jokin erittäin vakava stressi, mutta hän ei pysty kertomaan niistä sinulle?

Sinulla pitäisi olla aktiivista seksielämää vielä kymmeniä vuosia. Hanki seksiä elämääsi ensi tilassa tai kohta et osaa edes kaivata seksiä.

Äläkä ole varma etteikö miehesikn voisi pettää.

• tekstiä

Kannattaa kyllä kuunnella sellaisen ihmisen neuvoja, jolla on jo vähän enemmän elämänkokemusta. :)

Uskon, että kuka tahansa voi pettää. Miksi muuten monet pettämistapaukset tulisi niin yllätyksenä petetylle?

Myös omalla käytökselläsi voit vaikuttaa miehen haluihin. Nalkutatko? Huomioitko miestä mitenkään muuten kuin esim. silloin, kun tarvitset häntä tekemään vaikka jonkun kotityön?

Sairaus on yksi mahdollinen syy siihen, ettei tee mieli harrastaa seksiä. Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Jos on muutenkin ihan poikki, ei seksikään jaksa kiinnostaa. Tällaisia sairauksia voi olla monenlaisia, jopa ihan sellaisia, mitkä eivät johdu stressistä.

Kyllä asioista kannattaisi puhua. Voisi moni asia selvitä sillä keinolla ja säästyisitte murheilta. Pettäminen ei ainakaan auttaisi asiaa, päinvastoin.

• Naisihminen_40

Tunnen tuon tuskasi. Se kuulostaa kuin päiväkirjani vuosien takaa.

Minulla seksi oli ihan kivaa, kun sitä oli, mutta siis harvoin. Minä sain kyllä tyydykseni, mutta todella harvoin. Yli 10 v sitä kesti.

Mietin mikä minussa on vikana. Olisin tehnyt mitä vaan (seksiasut, leikit yms.). Ihan mitä vaan, jotta mieheni olisi innostunut.

En vuosien jälkeen enää jaksanut olla ilman seksiä ja aloitin salasuhteet. Näin jälkikäteen ajatellen ne eivät olleet hyvästä, mutta pääni olisi hajonnut, jos en olisi joskus saanut tuntea olevani haluttu. Varmasti säälittävää, mutta se nyt vaan oli minun ratkaisuni siinä tilanteessa. En suosittele muille.

Olen ihan ok näköinen, joten kyllä sitä seuraa sain.

En millään suostunut myöntämään itselleni, ettei se toinen mua rakastanut. Hän oli kyllä kiltti ja sanoi rakastavansa. Mutta ei se aitoa ollut. Hän oli vain niin mukavuudenhaluinen ja varmasti ajatteli myös lapsia.

Onneksi erään ihmisen kohdalla tajusin, että minulla on oikeus olla haluttu. Päätin avioliittoni ja se olikin sille puolisolleni kuulemma toiveratkaisu. Ei meillä ole eron jälkeen tullut mitään riitoja vaan lasten hoito yms. toimii.

En suosittele sinulle perheen perustamista (ilmeisesti sinulla ei ole lapsia) enkä suhteen jatkamista ilman kunnon yritystä kohentaa sitä.

Vaadi puolisosi parisuhdeterapiaan. Jos ei suostu, eroa. Tiedän pariskuntia, joiden suhde on alkanut toimia terapian jälkeen. Jos puolisosi ei halua parantaa suhdetta, lähde. Seksi kuuluu parisuhteeseen.

Tällä tavoin teistä tulee molemmista onnettomia. Kyllä se mies tajuaa, ettei tilanne ole sinusta tyydyttävä eikä se sinulle riitä.

Hän ei vaan halua.

• ennen kun tulee salarakas

Jo suhde on noin tuore, mies on yksinkertaisesti sinulle väärä, suhteessa ei ole rakkautta.
      Eli jos ei ole lapsia, eroa ja etsi uusi, aito rakkaus.
      kavereita ja kämmpiksiä aina löytyy muutenkin.

• VAIHTOON

Vaikka lapsia olisikin...jos suhde ei toimi se heijastuu lapsiin ennemmin tai myöhemmin. tietysti kannattaa lasten vuoksi yrittää jos niitä on mutta...sinähän se parisuhteessa se toinen osapuoli olet! mitä se teidän seksi tulee 10.vuoden kuluttua olemaan jos nyt on jo tuollaista? Sanon vaan että ihmeitä tarvitaan jos noin metsään menee jo tuossa ajassa!!! Itse läksin samanlaisesta parisuhteesta 11.v yhdessäolon jälkeen ja lasten kanssa. Elämä hymyilee ja kunnon seksiäkin saa...

• vaihdokassss...

Ei parantunut vaihdolla. Samaa oli 8v. ennen minulla,vaihdoin miestä ja nyt kahden vuoden jälkeen taas samassa. Olenkohan itse laiska...??

• iran
        vaihdokassss... kirjoitti:

Ei parantunut vaihdolla. Samaa oli 8v. ennen minulla,vaihdoin miestä ja nyt kahden vuoden jälkeen taas samassa. Olenkohan itse laiska...??

No ajattelin vastata kun tuo asia kosketi myös ehkä minua. En ole ollut näillä palstoilla ennen kirjoittelemassa, nyt kuitenkin ajattelin aloittaa.
        Ilmeisesti minullekin on tullut sen verran jo ikää jotta voin kommentoida muidenkin tekemisiä?
        Olen itse ollut suhteessa kolme kertaa ja ei mitään pika suhteita, vaan ensimäinen kesti jopa 16 vuotta ja sitten olikin yksin pari vuotta lapsien kanssa. Tapasin itseäni nuoremman ja näinhän se menee jotta muutimme yhteen, kesti 5 vuotta ja tuli ihana pikku tyttö meille. Kappas kummaa meni vuosi ja sitten olin taas entisessä tilanteessa, yksin lapsieni kanssa.
        mitähän tästä mahdoikin oppia, en mitään.
        Meni taas pari vuotta lapsien kanssa ja taas tuli yksi ihana nainen, joka vei minua kuin hullu puuroa?
        Kaikki oli ihanaa, niin kuin vain voi olla, jonkin aikaa, siis muutamia vuosia. Taas alkoi sama kierre, ei tosin enää lapsia.
        Meni kymmenen vuotta, narsissin kanssa joka oli tuhota koko minun elämäni aivan totaalisesti.
        Mutta mitä tästä opin, jotta kaikki ihana ei tarvitse olla sitä oikeaa, rakkautta, ei pelkkä seksi olekkaan sitä mitä enää vanhempana tarvitsee, se vain on niin jotta kunhan on ihmisellä jokin kaveri josta on apua ja tukea silloin kun sitä eniten tarvitsee.
        Nuoremmilla nämäkin asiat voivat olla ja ovatkin aivan toisin, arvot ovat aivan muut.

Tämä oli vain minun mielipiteeni, siis siitä vaihtamisesta, uuteen suhteeseen.

• Olen 36v luotettava ja 100% terve mies Helsingissä ja haluan auttaa sinua seksiongelmassa...txt 046 6602272 olen varattu myös.

• yhte-yksiin

Tapauksesi kertoo todellisesta ISOSTA probleemasta. Usein, yleensä taustalta paljastuu homo -tai bi- seksuaalisuus. Oletko ottanut selvää kuinka paljon miehesi onanoi. Salaa. Käykö seksisivuilla? Gay- sivuilla. Ei ole yhtään normaalia, että heteroseksuaalinen mies yhtyy noin harvoin ja nekin pikana. Huh huh

• Teppo X

Viestissä olikin olennainen esillä, mies tienaa runsain mitoin maallista mammonaa.
      Mies taitaa tietää miksi olet hänet valinnut, rahalla saa ja taksilla pääsee. Ei kannata valittaa kun valinta on tehty raha ensimmäisenä kriteerinä, ahneuttasi huudat lisää etuja.

Veikkaisin että miehesi "ostaa" kiinteämmän ja nuoremman pienellä viiveellä, on nääs tottunut siihen että naiset voi vaimoksi rahalla ostaa. Tyypillistä naisten pohjatonta ahneutta, pitää saada kaikesta kaikki ja hyvin tarjoiltuna vailla mitään omaa panostusta, aitoudesta puhumattakaan.

• She

Raha on aina vaikuttanut johonkin suuntaan parisuhteessa; varmasti on muistissa viimeaikaiset ikävät perhesurmat, joissa ovat taloudelliset vaikeudet olleet yhtenä taustavaikuttajana.

Moni mies haluaa olla se, joka turvaa perheen hyvinvoinnin taloudellisesti. Miehen itsetunto ei hevin sitä hyväksy, että joutuisi kahvirahat naiseltaan vonkaamaan!

Suomessa, tasa-arvon maassa, miehen suurempi vastuu perheen taloudesta toteutuu yhä mainiosti: naisten työura on melkein pääsääntöisesti pätkitetty perheen tarpeisiin ja naisalojen palkkapolitiikan ryydittämänä se ei juuri koskaan tuota sellaista taloudellista hyvinvointia perheelle kuin miehen vastaava.

Rahalla ei saa onnellisia lapsia, puolisoa, terveyttä eikä myöskään mitään todella pysyvää, sellaista mikä kantaa arvoina, elämänviisautena sukupolvelta toiselle. Rahalla voi turvata moni em. asioita, mutta ei rakentaa.

Siinä vaiheessa kun raha astuu parisuhteen pelinappulaksi, siinä vaiheessa on jo tapahtunut jotakin paljon pahempaa, mitä rahalla paikataan.

Ja tämä paha on voinut tapahtua jo toisen osapuolen lapsuudessa, siinä vaiheessa kun ihminen oppii sen, mikä tässä maailmassa tuo turvallisuutta ja mikä on ihmisen mitta.

Tiedän sekä naisia että miehiä, joille elämän esittäminen on se tärkein minuuden ehjänä pitävä asia. Se on sääli. Ja siihen tarvitaan rahaa, yleensä.

Eihän tuohon tilanteeseen nuorella parilla ole kuin yksi neuvo: suora tahdikas puhuminen. Kolmekymppiset ovat vielä niin nuoria, että kaikki on mahdollista. Kysymys on valinnoista, siitä mitä lopulta elämältä haluaa ja miksi. Keskustelemalla, ilman tuomitsemista, voi avautua uusia polkuja. Tietoisemmin valittuja, eikä enää ehkä yhtä yhteistä.

• kuka,mitä ,häh

harmittaa sinun puolestasi..nimittäin molemminpuolinen se on tämäkin peli oltava.Itse olen kerran ollut suhteessa mieheen joka ei suudellut koskaan ,pitänyt hyvänä vain joskus jukutti ,siis omaksi huvikseen..sitä en kauan sietänyt kun tiesin varmasti että löytyy sellainenkin mies joka menee samoilla aalloilla.Tämä kaikki vaikuttaa kumppanin itsetuntoon ja vähän moneen muuhunkin asiaan..Ei se auta että on talo tai asunto yhdessä hankittu,ei se seksiä saa pelaamaan jos intohimo ja toisen huomioonottaminen puuttuu silloin alkaa muillakin osa-alueilla rapistuminen..Seksi on hyvän suhteen yksi tärkeimpiä asioita..Minulla on ystävä joka on ollut avoliitossa kohta 20v.lähes seksittömässä suhteessa,ja sen kyllä huomaa..aika hapan ja katkera ihmisestä pitkässä juoksussa tulee jos ei tunne itseään viehättäväksi ja siihenhän tämä toisen huomioonottminen perustuu..Itse olen mielummin yksin kun anelen huomiota kumppanilta joka ei sitä koskaan tule antamaan tarvittavassa määrin.Kun olet näin nuori mieti millainen tilanne on vaikkapa 10-15 vuoden kuluttua,kun nyt jo olet tyytymätön..Ja jos teillä ei ole vielä lapsia ,niin älä luule vain että lapsien tekeminen parantaa tilannetta..

• meillä homma pelaa.Kumpikin haluaa ja rakastellaan ihanasti. Kruununa vielä yhtaikainen O.
      Lähdin elämääni ajatuksella rahasta viis, rakkaus on
      tärkeintä. En ole mikään komea mies mutta olen pitänyt itseni kunnossa.Löysinkin itselleni 10 v
      nuoremman erittäin kauniin ja järkevän naisen.
      siitä on nyt 20 v ja rakkaus sen kuin kukoistaa.
      Emme anna kapitalistisen ostohegemoniapaskayhteiskunnan vaikuttaa elämäämme
      vaan elämme luonnollisesti ja nautimme oikeista asioista. meitä ei kiinnosta talon osto, uusi auto
      tai "ostohelveteissä" juokseminen. Ei me ELÄMME
      ja se antaa meille kaiken. Kokeilkaa URPOT

• nyt sillä

paskiainen kun toinen koittaa löytää apua ongelmaansa. Autoit varmaan helvetisti.

• luulosteleeVaan

Mies elää haavemaailmassa nyrkkikyllikkinsä varassa vatkaillen ja luulottelee täällä livenä, että hänellä olisi orgasmistista seksielämää toiseen sukupuoleen. Vaikuttaa (identiteetti kuvansa perusteella) omaavan jopa perverssiä taipumusta, ainakin mielikuvitusta. Se on tuo katkeruus ja piiloviha kun pistää ihmisen laukomaan totuutena moisia lauseita joissa totuutta on yhtä vähän kuin lumiukolla seisoisi.

• joopa joo

Eukkos on vissiin samallainen diiva ku sinäkin, nii kyllähän se sit sujuu loistavasti....

• jerdhdrh

Ootko nyt silti ihan varma, että oot naimisissa ihan oikean ihmisen kanssa? Vaikka se tienaaki sinua puolet enemmän...:P

• rikkaillakin :D

Joskus tuntuu, että mitä enemmän rahaa, sen enemmän ongelmia. Tällein köyhänä sitä osaa nauttia ihan pienistäkin asioista. :D

• ...Homo?

Kannattaa miettiä.

• pettää sua

tai sitte se on vaan on niin että hän ei sua enää rakasta, eikä uskalla kertoa sitä... eli suhde tai hän ei rakasta sua... jompi kumpi!!!! se on selvää!!

• Ei ikinä

Jos vaimo naimisiinmennessä oli suht, koht,haluttava mutta lihottaa itsensä tynnyriksi. Ei haluta maata läskitynnyrin kanssa.Ruoka kai on tärkeämpää kuin seksi.

• man-78

meillä sama ongelma,minä haluisin seksiä joka päivä,mutta naiseni ei...eikä muutenkaan hän ole kokeilunhaluinen seksin suhteen.aina tarvis pimeässä peiton alla vaan muhia (ärsyttävää)olen kaikkeni kokeillut mut ei niin ei..

• onnen lahjat

Pitsiä, röyhelöä, sukkanauhoja, korsetteja, verkkosukkia, käsiraudat, suklaata iholla, autossa, saunassa, sohvalla, keittiössä, ihan mitä vain...
        Ukko väittää nymfomaaniksi (mikä ei pidä paikkaansa) ja kattoo paheksuvasti, että mihinköhän hoitoon toikin tarttis viedä :(

• ukkeli??
        onnen lahjat kirjoitti:

Pitsiä, röyhelöä, sukkanauhoja, korsetteja, verkkosukkia, käsiraudat, suklaata iholla, autossa, saunassa, sohvalla, keittiössä, ihan mitä vain...
        Ukko väittää nymfomaaniksi (mikä ei pidä paikkaansa) ja kattoo paheksuvasti, että mihinköhän hoitoon toikin tarttis viedä :(

Taitaa miehen ajatusmaailma olla, että nainen ei saa tehdä aloitetta? Että naisen pitää harrastaa seksiä silloin, kun miehen tekee mieli, ja muulloin ollaan hiljaa ja passataan miestä?

Tuollainen mies lähtisi mulla samantien vaihtoon.

• onnen lahjat kirjoitti:

miksen minä tollasta naista ole saanu...olen samaa mieltä sun kanssa.samoja asioita olen ehdottanut naiselleni ja hän on sanonut et olen myös nymfomaani.mut mun mielestä sellanen ei ole nymfo mikä harrastaa, mitä erilaisissa paikoissa.(mielikuvitusta ja jännitystä pitää olla elämässä) sitä paitsi nainen on kans toinen osa puoli mikä haluaa tehdä alotteen,enkä ikinä ajattele vain itseäni seksissä.(kunnioitan naisia)haluun tyydyttää myös toisen osapuolen.

• abcxyz

että miehesi voisi pitää miehistä?

• Kaikkea ei todellakaan voi saada. Se on varma. Varmaa on myöskin se, että jos ei yritä, ei voi saada vähääkään.
      Suhteenne on siinä vaiheessa, että se arki alkaa tulemaan (tutuksi). Seksi on kuitenkin yksi suhteen voimavaroista ja kyllä minusta muilta osin pitäisi sitten sujua tosi hyvin, että se korvaantuisi.
      Mäkin olisin kyllä sitä mieltä, että ellei puhekaan (ja vastauksen kuuntelu!!) auta, niin parempi pakata kimpsut ja kampsut. Pahemmaksi se tosta vaan ajan kanssa menee.

• maapette

Ilmeisesti jotain puuttuu tai on vialla. Hyvä, että olet yrittänyt puhua hänelle. Kysy suoraan, että jatketaanko ja mennään terapiaan vai lopetetaanko suhde ? Elämä on liian lyhyt kärvistelemään suhteessa jossa et saa tyydytystä ja haluamaasi rakkautta.
      Ei välttämättä ole oleellista kuinka monta kertaa rakasteletta, vaan se tunne että hän myös välittää sinusta ja huolehtii että sinäkin nautit siitä.
      Tee päätös !

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      467
      4144
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1732
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      117
      1557
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1494
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1428
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      60
      1395
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1346
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1265
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      45
      1119
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      34
      1098
    Aihe