Studio One

Asiakas vain

Olen uskollinen kynsistudion asiakas ja kirjoitan tämän viestin vaan ja ainoastaan asiakkaan näkökulmasta katsottuna. Onkohan täällä kukaan teistä kynsientekijöistä tai maahantuojista, jotka täällä kirjoittavat negatiivisia viestejä kilpailijasta tai kynsialanyrittäjästä ymmärtänyt, että te työskentelette asiakaspalvelutyössä?

Olen ollut jo vuoden kynsistudion vakituisena asiakkaana ja erittäin tyytyväinen saamaani palveluun. Eräänä päivänä minulle soitti tämän kynsistudion entinen työntekijä ja pyysi, että vaihtaisin kynsistudiota koska hänkin on lähtenyt sieltä pois toiseen kynsistudioon. Tämä puhelu tuli siis entisen työntekijän omasta puhelimesta. Miten jokin kynsientekijä voi kuvitella, että henkilötietoni on on julkista omaisuutta? Olen antanut tietoni kynsistudion käyttöön, en yksittäisen työntekijän. Henkilötietolakikin kieltää henkilötietojen väärinkäytön. Käyttämästäni kynsistudiosta selvisi, että työntekijä oli luvatta ottaanut omaan käyttöön kaikkien kynsistudion asiakastiedot.

Hämmästelen, miten täällä kirjoitetaan kuinka työssä ansaitsee paljon vähemmän kuin aluksi sovittiin. No, sovittu palkan suuruushan on jokaisen helppo tarkistaa työsopimuksesta. Tosin jos on kyseessä provisiopalkasta, mikä on varsin yleinen malli vaikkapa myyntialalla, työnantaja ei voi millään lailla vaikuttaa työntekijän palkan suuruuteen vaan se koostuu tehdystä työstä. Ja jos palkka on “liian pieni”, on työntekijä yksinkertaisesti vain ammattitaidoton tai laiska. Jos taas kyse on vuokratuolipaikasta tai sopimusyrittäjäpaikasta, mikä on varsin yleistä kauneudenhoitoalalla, kyseessä ei edes ole työsuhde. Tässäkin on “työntekijä” itse vaikuttaa korvauksen suuruuteen ja jos tili edelleen on “liian pieni”, kyseessä on vaan ja ainoastaan vain ammattitaidon puute tai laiskuus kysessä. Lienee vähintään hämmästyttävää, että kirjoittaja pyytää kaikkia kanssaeläjiä ottamaan yhteyttä Kuluttajavirastoon jos palkka on liian pieni!

Ala-arvoista on myös se, että toisen yrittäjän liikeideaa mollataan. Tehkää itse paremmin niin asia on ratkaistu! Tämä huomiota herättänyt uusi Suomen Kynsiopisto on saanut paljon palstatilaa useasa eri sanomalehdissä, jopa Kauppalehdessä! Kirjoittakaapa nyt ihan omalla nimellä kuka vastustaa alan ammattilaisten kouluttamista, miksi? Pitäsikö kynsialla olla vain ammattitaidotonta henkilökuntaa? Pitäsikö minun asiakkaana olla luottavainen kun saan palvelua ammattitaidottomalta kynsientekijältä? Miten te kynsientekijät voitte edes kirjoittaa jotain tällaista? Jos te itse ette osaa, eikö kukaan muukaan saa osata?

Pitäsikö minun, asiakkaan, käydä kampaajalla, joka on käynyt maahantuojan kahden päivän kurssin ja ryhtyy näillä taidoilla ja tiedoilla alan ammattilaiseksi?

Hämmästelen, miten kekseliästä on ottaa yhteyttä opetushallitukseen, kun nimikesuojausasiat hämmentävät! Eihän opetushallituksella ole mitään tekemistä nimikesuojien kanssa! Kuitenkin kirjoittajan mukaan opetushallitus ottaa yhteyttä yrittäjään ja neuvoo yrittäjää muuttamaan markkinointia. Onko opetushallituksella markkinointineuvontaa? Kaikkihan tiedämme, että ei ole.

Paljon on herättänyt kesustelua myös yhden kysistudion henkilökunnan vaihtuminen. Jos te kirjoittajat itse olette olleet siellä töissä, olen asiakkaana erittäin tyytyväinen, että ette ole enää.

Näiden valvovien viranomaisten lisäksi kirjoittajilla on selkeästi menneet sekaisin työnteot, yrittämiset, koulutus, markkinointi, nimikesuojat, franchising, royaltit, kynsistudiot ja monet muut asiat. Tekeekö kateus sen, että toisen menestymisen esteeksi kaikki keinot on teille sallittuja? Katsokaapas peiliin. Pitäsikö minun asiakkaana olla teidän asiakas, miksi?

Jos nämä pahansuopaiset kirjoittajat olisivat omia lapsiani, häpeäisin silmät päästäni. Missä on ne kuuluisat alkeelliset käytöstavat?

Kehtaakohan joku vielä vastata tähän viestiin ja mollata minua, asiakasta? Näin luulen.

T. Asiakas

14

3821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiakas*

mulle soitettiin ja pyydettiin tulemaan kynsihuoltoon johonkin toiseen osoitteeseen, kieltäydyin, mutta enpäs hoksannut kysyä että mistä mun numeron ootte saaneet? Paha juttu jos joku hoksaa että osoite, puhelin ja muut tiedot on lähteneet kaupungille kiertoon. Siinä voi olla myös Studion omistajilla joku vastuu kun ei ole varmistanut tietojen säilyvyyttä. Vaikka onhan ne työntekijöiden käytössä totta kai, mutta kun on pois lähtenyt niin eihän niitä enää saa käyttää! Haiskahtaa vähän epärehelliseltä toiminnalta...

• tietääkö kukaan?

Ei löydy ytj rekisteristä eikä tavaramerkkirekisteristä?

• :))

on kynsistudioketju, toimii eri kaupungeissa, kuten Hesassa, Vantaalla, Oulussa, Jyväskylässä, Seinäjoella.

• ihmettelevä...

Ei löydy sitäkään??? Tietääkö kukaan y-tunnuksia näille ko yrityksille?

• väärästä paikasta!

katso opiston nettisivuilta, yksityiskoululle on kyllä omistajat. Suomen Kynsiopisto on koulun nimi!

• Täytyy silti olla y-tunnus
        väärästä paikasta! kirjoitti:

katso opiston nettisivuilta, yksityiskoululle on kyllä omistajat. Suomen Kynsiopisto on koulun nimi!

Kaikilla kouluilla on y-tunnus. Jos vaikka ytj tietokannasta haet sanalla "ammattikoulu" tulee liuta, mutta kynsiopistoa sieltä ei löydy????

• mutku.........
        Täytyy silti olla y-tunnus kirjoitti:

Kaikilla kouluilla on y-tunnus. Jos vaikka ytj tietokannasta haet sanalla "ammattikoulu" tulee liuta, mutta kynsiopistoa sieltä ei löydy????

jos sillä omistajalla on y-tunnus ja sit on se koulun nimi ihan joku muu....

• kertoa jos tiedät?
        mutku......... kirjoitti:

jos sillä omistajalla on y-tunnus ja sit on se koulun nimi ihan joku muu....

No kukahan tuon koulun omistaa?

• asiaa hieman selvitellyt

Sanaparille "kynsimuotoilijan ammattitutkinto" tai "kynsiteknikon ammattitutkinto" ei voi lain mukaan myöntää tavaramerkkirekisteröintiä. PRH:n neuvontalakimiehen mukaan rekisteröinti koskee vain visuaalista esitystapaa logolle, joissa nämä tekstit lukee. Ei siis tee tuosta sanaparista nimikesuojattua.

Opetushallituksen virkamies sen sijaan tiesi kertoa ettei kyseisiä tutkintoja ole, eikä kynsimuotoilijan tai kynsiteknikon nimityksen käyttämistä ole millään tavalla suojattu ja niitä saa edelleen käyttää kuka tahansa, kunhan ei esitä niitä samanlaisena logona kuin mille on tavaramerkkiä haettu.

Sen sijaan sanoja "ammattitutkinto", "perustutkinto" ja "erikoisammattitutkinto" sanoja ei yksityinen yritys saa käyttää mainonnassaan, koska ko termit kuuluvat opetushallitukselle. Ja tämän kerrottiin opetushallituksesta.

Nämä yllä mainitut asiat on jokaisen mahdollista tarkistaa opetushallituksesta sekä patentti- ja rekisterihallituksesta ottamalla yhteyttä sinne.

• Ei pahalla.

Eikä ketään mollatakseni tai kenenkään yrittämistä haitatakseni!!
      Huomasin tämän keskustelun ja halusin sanoa nyt
      Oman mielipiteeni ja vain tämän ainoan kerran.
      Ja vain omasta kokemuksestani.
      Toivoisin Studio Onein löytävän hyvät kouluttajat pian ja antavan tekijöille riittävästi aikaa opetella kynsien tekoa.
      Olen vastaanottanut useita pettyneitä asiakkaita heidän studiolta. -tämä on ihan totta,enkä tarkoita siis mustamaalata. Mutta oikasen muutaman väärän väittämän alkup.kirj.tekstiin.

Nämä asiakkaat ovat tosin tulleet täysin "omia teitään" enkä otakkaan kantaa jonkun väärinkäytökseen asiakkaiden houkuttelussa. -sellaisen tuuomitsen minäkin.
      Jos joku on tyytyväinen paksuihin ja lapiomaisiin, viikossa liftaaviin kynsiin, niin voihan olla ettei hän tiedä paremmasta laadusta.
      Tiedän näin käyneen.

Minulle yksi näistä asiakkaista kertoi kuinka kivuliasta huolto oli ollut. Hän myöhästyi yli tunnin töistä koska laitto kesti reilun 4h.
      Asiakkaan luonnon kynnet oli pahasti viilatut kynsipediltä,ja vaativat yli 3vk paratumis jakson ennen kuin uudet rakennekynnet tuli edes
      kysymykseen. Tämä vain yksi esim. ja muita en edes yllytyksestä ruodi täällä.
      Ainakin jyväskylässä näitä surullisia asiakaskokemuksia on valitettavan paljon, mutta silti toivon,että myös Studio One saa tiedon ja taidon vähintään hyvälle mallille :) sillä kyllä asiakkaita riittää kaikille -aivan varmasti!
      Ja jokaiselle näistä asiakkaista olen sanonut,että olisi hyvä,jos he ottaisivat yhteyttä
      kyseiseen Studioon ja antaisivat rakentavaa palautetta heille opiksi ja neuvoksi.
      En myöskään ole juorunnut asiakaskunnalleni kuulemistani/näkemistäni kynsistä ja palvelusta siellä.
      Nyt halusin sanoa jo jotain koska alkuperäinen kirjoittaja antaa mielestäni melko valheellisenkin kuvan,siitä mitä olen itse oikeasti nähnyt ja kuulut aikuisilta laatutietoisilta asiakkailta.

Tyytyväinen asiakas ei lähde muualle, se on hyvä muistaa.
      Itselläni on kalenteri täysi eli en haikaile toisten asiakkaita. Varsinkaan raukkamaisin keinoin.
      Olisipa jokainen kampaamo,kosmetologin ja kynsimuotoilijan asiakas yhtä tulisen palavasti valmis kirjoittamaan noin yksityiskohtaisen ja tarkkatietoisen hyökkäyksen puolustaessan omaa kynnen tekijäänsä :D -voihan olla,että olet paikan omistaja ns."asiakkaana" asiakkaille ja samahan se miten asiasi ja huolesi tuot esille, KUNHAN pysytään Totuudessa.

Mutta mitäs sitten..saahan sitä puolustautua ja pitääkin!! vaikka vähän läpinäkyvästikkin :D
      Menestystä Studio One! Ottakaa opiksi palautteista.

• onkohan?

mahtaako kyseessä olla oppilastyö?

• fdsgojh
        onkohan? kirjoitti:

mahtaako kyseessä olla oppilastyö?

Asiakkaan tulee saada tietää jos kyseessä on oppilastyö.

• ymmärtääkseni
        fdsgojh kirjoitti:

Asiakkaan tulee saada tietää jos kyseessä on oppilastyö.

että heillä ei ole muita kun oppilastöitä koska
        heillä ei ole ammattitaitoista opettajaakaan.
        Hehän hakevat jopa "kynsiopistolleen" saman aikaisesti opiskelijoita kun yrittävät löytää jonkun opetettamaan heitä!
        Ei ole hullu joka noin yrittää rahastaa vaan hullu joka maksaa!

• hjjkoll

Hei!

Itselläni on ainakin Jyväskylän forumin studio onesta hyvä kokemus.
        Katrin-niminen virolainen nainen laittoi minulle todella kauniin mutoiset ja kestävät kynnet.

Vein kuvan paikan päälle ja sanoin että tämän muotoiset haluan, ja hän teki sen!

Studio Oneen menin työkaverin kynnet nähtyäni, hän oli ottanut ne Onessa ja ne olivat myös kauniit. Tosin ne olivat huollon jälkeen napsuneet pois nopeasti, mihin hän oli pettynyt.

Enemmän taitaa olla henkilöstä kiinni joka kynnet tekee kuin paikasta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5951
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      95
      3017
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2065
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe