voiko

isyystunnustus testin tehdä

tässä mietin tämmöistä, että voiko avomieheni tehdä isyystunnustus testin ilman äidin suostumusta??

7

678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

Isyydentunnustusta vai verikokeella tehtävää isyyden selvittämis testiä?

Jos ilmoitat tietyn mieshenkilön lapsesi isäksi, voi ko. mies vaatia veritestin isyyden selvittämiseksi ennen kuin suostuu laittamaan nimensä papereihin.

Voit myös ilmoittaa että lapsesi isästä ei ole tietoa. En tiedä voiko silloin kukaan mies vaatia isyystestiä.

• joku mies

siis joku, joka epäilee olevansa lapsen isä, voi vaatia, että isyys selvitetään.

• se selvitetään
        joku mies kirjoitti:

siis joku, joka epäilee olevansa lapsen isä, voi vaatia, että isyys selvitetään.

isäehdokkaan vaatimuksesta vain jos tällä on esittää "erittäin painavat puoltosyyt" sen selvittämiseksi.
        Viime vuosina reilusti yli 90% isäksi itseään kuvittelevien tai luulevien kanteista on hylätty ilman oikeuskäsittelyä niissä tapauksissa, joissa äiti on synnytyslaitoksella ilmoittanut että isä on "tuntematon". Tämän tarkoituksena on estää äidin ja ennen kaikkea lapsen häiriköinti niiltä jotka eivät oikeasti oletettavasti isiä ole vaan tahtovat vain tehdä kiusaa.
        Esim pitkä avoliitto joka päättynyt vasta raskauden edettyä jo pitkälle on kelvollinen puoltosyy. Se, että "muistelen joskus niihin aikoihin maanneeni sen naisen kanssa" ei ole.

• pähkäilen
        se selvitetään kirjoitti:

isäehdokkaan vaatimuksesta vain jos tällä on esittää "erittäin painavat puoltosyyt" sen selvittämiseksi.
        Viime vuosina reilusti yli 90% isäksi itseään kuvittelevien tai luulevien kanteista on hylätty ilman oikeuskäsittelyä niissä tapauksissa, joissa äiti on synnytyslaitoksella ilmoittanut että isä on "tuntematon". Tämän tarkoituksena on estää äidin ja ennen kaikkea lapsen häiriköinti niiltä jotka eivät oikeasti oletettavasti isiä ole vaan tahtovat vain tehdä kiusaa.
        Esim pitkä avoliitto joka päättynyt vasta raskauden edettyä jo pitkälle on kelvollinen puoltosyy. Se, että "muistelen joskus niihin aikoihin maanneeni sen naisen kanssa" ei ole.

mulla tilanne tämmöinen,ero tuli ns tulevasta isästä syksyllä ja itse en haluaisi tunnustaa isää,koska mies on erosta asti häirinnyt ja uhkaillut minua...viimeaikoina myös vanhempia lapsiani...eli jos en kerro isää sossussa,mutta sitten tuo mies menee tunnustamaan.miten jatkossa käy?selvitetäänkö nuo isyysasiat miehen pyynnöstä?ja tapaamiset pakollisia sen jälkeen?

• vaatia
        pähkäilen kirjoitti:

mulla tilanne tämmöinen,ero tuli ns tulevasta isästä syksyllä ja itse en haluaisi tunnustaa isää,koska mies on erosta asti häirinnyt ja uhkaillut minua...viimeaikoina myös vanhempia lapsiani...eli jos en kerro isää sossussa,mutta sitten tuo mies menee tunnustamaan.miten jatkossa käy?selvitetäänkö nuo isyysasiat miehen pyynnöstä?ja tapaamiset pakollisia sen jälkeen?

Ainoastaan lapsen äidillä on päätösvalta tässä asiassa. Voit huoletta itse sanoa ettei mies ole lapsen isä, ja vastoin lapsen äidin tahtoa isyyksiä ei ruveta selvittelemään. itse tein tällä tavalla.

• tuleva äiti
        vaatia kirjoitti:

Ainoastaan lapsen äidillä on päätösvalta tässä asiassa. Voit huoletta itse sanoa ettei mies ole lapsen isä, ja vastoin lapsen äidin tahtoa isyyksiä ei ruveta selvittelemään. itse tein tällä tavalla.

itselläni on sama ongelma, olemme siis ex-avomieheni kanssa eronneet jokin aika sitten, koska tämä rupesi juomaan, eikä välittänyt enää minusta tai minun mielipiteistäni (saatika tulevasta vauvastamme) yhtään.

Nyt eromme jälkeenkään hänestä ei ole kuulunut mitään, ei ole kysellyt vointiani / tulevan lapsen vointia millään tapaa.

Olen siis tullut siihen tulokseen, että hän ei kuulu osaksi elämäämme kerta ei itse asian eteen mitään edes vaivaudu tekemään.

• Monimutka
        vaatia kirjoitti:

Valitettavasti asia ei ole näin yksioikoinen. Kyllä isällä on myös oikeuksia asiassa vaikka äiti ei isyyden selvitystä haluaisikaan. Seuraavassa ote Lastensuojeluliiton nettisivuilta:

"Neuvottelussa lastenvalvojan tulee kertoa isyyden tunnustamisen ja vahvistamisen vaikutukset lapsen oikeudelliseen ja taloudelliseen asemaan. Samoin hänen tulee kysyä äidiltä, haluako tämä, että
        lastenvalvoja huolehtii isyyden selvittämisestä. Lapsen äidillä on oikeus vastustaa isyyden vahvistamista. Tällöin lastenvalvoja ei ryhdy toimenpiteisiin isyyden selvittämiseksi. Vastustamisen voi myöhemmin perua. Isyyden selvittäminen on kuitenkin toimitettava, vaikka äiti olisi vastustanut selvittämistä, mikäli mies, joka katsoo olevansa lapsen isä on tunnustanut isyytensä. "

Huomatkaa siis tuo viimeinen lause joka kertoo että äidin vastustus ei asiaan vaikuta. Ja onhan tietenkin ihan loogista että miehellä on samanlaiset oikeudet vanhemmuuteen kuin äidilläkin vaikka äiti haluaisikin olla se ainoa vanhemmista. On ihan toinen asia että joku voi käyttää asiaa myös kiusallaan. Se ei kuitenkaan saa estää muiden miesten oikeuksien toteutumista. Myös äiti voi nimittäin olla se joka tekee kiusaa ja yrittää estää miehen isyyden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3964
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      50
      3879
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2861
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2659
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1982
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1799
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1649
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1327
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe