Hei.
Eli itselläni on tilanne, että täytyy mennä tähystykseen, ja ennen sitä pitäisi ottaa toilax peräruiske. Tähystys on 9 aikaan aamulla, kuinka varhain täytyy herätä laittamaan tuo peräruiske, jotta se kerkeää tehdä tehtävänsä? Ajomatkakin sairaalalle kestää sen 45min.
nm: kaikkeen sitä joutuu...
Toilax peräruiske
7
15339
Vastaukset
- maria.
se Toilax vaikuttaa aika 10-15 min sisällä. Ja toilaxhan ei tyhjennä kuin peräsuolen, menet ilmeisesti suolen loppuosan tähystykseen? Koko paksusuolen tähystyksessä koko suoli tyhjennetään jo edellispäivänä sellaisella juomalla jota juodaan useampi litra.
- Enskertaajoo
Kiitos vastauksesta. Menen virtsaputken tähystykseen. Ruiske annettiin rakon tyhjentämiseen(?). Jotenkin kuulostaa oudolta omaankorvaan tuo. Onko vinkkejä miten tuo on paras itse laittaa, kyljellään maaten ja tavara sisään?
- Omark
Enskertaajoo kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Menen virtsaputken tähystykseen. Ruiske annettiin rakon tyhjentämiseen(?). Jotenkin kuulostaa oudolta omaankorvaan tuo. Onko vinkkejä miten tuo on paras itse laittaa, kyljellään maaten ja tavara sisään?
Suosittelisin kyljellään, niin ei valu heti pois. Yritä pitää ruiske vähän aikaa sisällä. Ja kannattaa aloittaa touhu riittävän aikaisin, vaikka muutamaa tuntia ennen. Olen joskus nuorena kokeillut noita ruiskeita, ja minulle ainakin niistä tuli karsea olo, että en olisi heti sen jälkeen päässyt mihinkään liikkeelle, suolisto kramppaili niin. Pitkäaikaissairaaloissakin ymmärtääkseni usein ollaan siirrytty Toilaxia miedompaan Microlaxiin.
Jos täysi suoli haittaa virtsarakon tähystystä, oiskohan tyhjennyksen syy siinä? Itse kyllä mieluummin ottaisin täydellisen tyhjennyksen suun kautta otettavilla litkuilla. Harmi, ettet saanut parempia ohjeita. Suosittelisin antamaan asiasta palautetta sairaalaan, eivät varmaan ymmärrä, että kaikilla ei ole riittävää kokemusta potilaana olosta, että voisivat ymmärtää heikot ohjeet! - maria.
Enskertaajoo kirjoitti:
tyhjennykseen Toilax? Eihän se ole mahdollista, vai. Peräsuoltahan sillä aineella tyhjennetään. Sama suostus kun tuolla toisella, eli kyljellään ainee sisäänlaitto ja pidätys mahdollisimman pitkään. Minulla on tyhjentänyt sen siten, ettei ole kramppaillut jälkeenpäin. Mehän ollaan niin yksilöitä :-) Tsemppiä sinulle !
- ....
Omark kirjoitti:
Suosittelisin kyljellään, niin ei valu heti pois. Yritä pitää ruiske vähän aikaa sisällä. Ja kannattaa aloittaa touhu riittävän aikaisin, vaikka muutamaa tuntia ennen. Olen joskus nuorena kokeillut noita ruiskeita, ja minulle ainakin niistä tuli karsea olo, että en olisi heti sen jälkeen päässyt mihinkään liikkeelle, suolisto kramppaili niin. Pitkäaikaissairaaloissakin ymmärtääkseni usein ollaan siirrytty Toilaxia miedompaan Microlaxiin.
Jos täysi suoli haittaa virtsarakon tähystystä, oiskohan tyhjennyksen syy siinä? Itse kyllä mieluummin ottaisin täydellisen tyhjennyksen suun kautta otettavilla litkuilla. Harmi, ettet saanut parempia ohjeita. Suosittelisin antamaan asiasta palautetta sairaalaan, eivät varmaan ymmärrä, että kaikilla ei ole riittävää kokemusta potilaana olosta, että voisivat ymmärtää heikot ohjeet!Jos täysi suoli haittaa virtsarakon tähystystä, oiskohan tyhjennyksen syy siinä?
-Niin saattaa olla, ja eihän se kova kakka mihinkään lähde, vaikka suolisto kuinka supistelis lääkkeen vaikutuksesta. Ensin pitäis ottaa vatsanpehmikelääkkeitä ja sen jälkeen tyhjentää suoli toilaksilla. Eihän pitkäaikaisosastoillakaan voida vatsoja pelkillä toilakseilla toimittaa tai tyhjentää, kun kakka on kovaa. Toilaxihan ei ulostetta pehmennä.
Pitäisi kyllä antaa jotain muuta kun toilaksia.
- A B U H
... ajaa saman asian. Et kerkeä nielaista ensimmäistä kulausta niin jo on paskat housussa.
- Enskertaajoo
Toimenpide ei ole tähystys... luin kait laput miten sattuu jännityksen takia. Kyseessä on varjoaine tutkimus. Nyt on menossa toilax tabletti tyhjennys. Voi kunpa tämä olisi pian ohi ja muisto vain.
Ja A B U H.. jos tarkoituksesi oli keventää tunnelmaa niin ok, mutta turhan ivaamisen voi jättää pois.. kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756