Miten työnantajat suhtautuvat, jos vaikka suuttunut ex-puoliso tai muu hankala ihminen soittaa pomolle ja kertoo tälle valheellisia tai herjaavia kommentteja työntekijästä? Osaako pomot suhtautua oikein tälläisiin tapauksiin, vai onko jopa potkut ehkä tuloksena. Sueraako esim. työntekijän kuuleminen tai muu puhuttelu. Oletetaan siis, että työntekijä on oikeasti hyvä ja luotettava työntekijänä ja ihmisenä.
Herjaussoitto
3
517
Vastaukset
- häiriköity
Tulin selkäleikkauksen jälkeen töihin pitkältä sairaslomalta, mulle oli palkattu sinne sijainen.
Hän halusi mun duunini, kun olin vakipaikalla.
Oltuani 2 viikkoa töissä loman jälkeen; pomo kutsui luokseen ja näytti kirjettä, jossa mut
"nimettömänä" haukuttiin aivan pystyyn. Ihan uskomattomia virheitä olin muka tehnyt 2 viikon
aikana, täysin tuulesta temmattu juttu.
Kirje oli postitettu suoraan meidän hallituksen puheenjohtajalle. Käsiala oli työkaverin ja
käytetty meidän firman postimerkkejä.
Noh- pomo sitten puhutti ensin, käytiin läpi ne
ns virheet. Sitten mun piti tehdä palautekirjelmä
puh johtajalle ja käydä keskustelemassa hänen
kanssaan. Molemmat onneksi uskoi että siinä ajassa en millään ole ehtinyt mokata niin paljon.
Vaan työpaikan ilmapiiri kärähti täydellisesti.
Sijainen (laiska,ihnhottava ahne akka) sitten
paljasti itsensä; hän olikin raskaana ja koitti
saada mun viran että saisi talolta kaikki edut
liittyen äitiyslomaan.
vaan tuli firmalle kalliiksi, me oltiin työnohjauksessa, hän oli jatkuvasti sairaslomilla (aina pe ja ma) ja minä jouduin sitten painamaan ylitöitä.
Kaiken huipuksi paljstui että hän oli sairaslomalla reilun viikon ja sen aikana
perheensä kanssa etelässä lomamatkalla.
Onneksi puh johtaja (nainen) oli fiksu, hän sanoi saavansa useinkin postia ja soittoja
häiriköiltä, joten tiesi että kyseessä oli
pelkkä herjakirje.
Riippuu tietysti pomosta miten suhtautuu, mutta jos olet joutunut tuommoisen kohteeksi, niin hanki joku tukihenkilö itsellesi. On nimittäin äärimmäisen rankkaa koittaa yksin puolustautua tuommosta vastaan, kokemusta on !- ap.
Mä luulen, että mun tapauksessa on ehkä ollut muhun suuttunut sukulainen asialla. Toisaalta yksi saikkuilija oli työtoverina, mutta pidemmällä sopimuksella kuin minä, eikä me oltu kilpailevissa työtehtävissä. Äh, tämä arvuuttelu on niin vaikeaa. Mutta tuntuu siltä, että jotain mätää oli siinä, kun sopimustani ei uusittu enää. Kenties oli joitain tulossa äitiyslomilta takaisin tai jotain. Sain kyllä kiitosta muutamalta työntekijältä ja ilmesimmin työpaikalla oltiin vähän allapäin kun lähdin (jos voin korostaa itseäni tällä tavalla :) ) Yritin kyllä tehdä työt hyvin, ja töitä oli jopa välillä liikaakin, ja mm. siksi tuli vähän puun takaa tuo loppuminen.
- häiriköity
ap. kirjoitti:
Mä luulen, että mun tapauksessa on ehkä ollut muhun suuttunut sukulainen asialla. Toisaalta yksi saikkuilija oli työtoverina, mutta pidemmällä sopimuksella kuin minä, eikä me oltu kilpailevissa työtehtävissä. Äh, tämä arvuuttelu on niin vaikeaa. Mutta tuntuu siltä, että jotain mätää oli siinä, kun sopimustani ei uusittu enää. Kenties oli joitain tulossa äitiyslomilta takaisin tai jotain. Sain kyllä kiitosta muutamalta työntekijältä ja ilmesimmin työpaikalla oltiin vähän allapäin kun lähdin (jos voin korostaa itseäni tällä tavalla :) ) Yritin kyllä tehdä työt hyvin, ja töitä oli jopa välillä liikaakin, ja mm. siksi tuli vähän puun takaa tuo loppuminen.
Kyllähän niitä kateellisia löytyy, varsinkin naisvaltaisilta työpaikoilta. Samoin kaikenlaisia kuppikuntia ja selkään puukottajia.
Niille ei vaan voi mitään, ikävä kyllä.
Onko sulla mitään näyttöä siitä puhelusta ?
Minua varmaan jäisi kaivelemaan kuka puhuu pahaa
selän takana jios itse on yrittänyt parhaansa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613964- 503879
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522659Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211799Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261