Mikä napakoruani vaivaa?

Nimetön

Onko kellään kokemusta vastaavasta tai osaatteko sanoa mitään kun napakorulleni on nyt käynyt niin että siinä on ollut jo kauan semmonen TOOOOSI kipeä möykky. siis siellä reiän sisässä! joka vuotaa välillä verta, varsinkin jos sitä räpelöi.. napakorun puhistaminen on vaikeaa koska siihen sattuu niin paljon. "Möykky" on ollut kauan reiässä, muistaakseni siitä asti kun napakorun laitoin. napakoru on siis minulla ollut jo puoli vuotta. napakoru ei näytä muuten pahalle muutakun siellä on se möykky ja se vuotaa kokoajan sitä kudosnestettä. napakoruun ei muuten käy kipeää paitsi jos kosken koruun tai jokin osuu siihen. se möykky on kuin pala ihoa joka on kiinni siellä reiän sisällä. olisin tosi kiitollinen jos saisin jotain selville :)

35

952

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .................

ei sulla ole käyny mielessä käydä näyttämässä sitä lävistäjälle? vois ehkä auttaa pikkasen paremmin sinua.

• Minja.

Niinkuin edellinenkin: Ei tullu tossa puolen vuoden aikana kertaakaan mieleen lähtee näyttää sitä? Jos ei, niin käy nyt.

• aösldkfj

"mee lävistäjälle, se hallitsee lääkinnälliset jutut"

-omapa asiasi, mutta itse menisin jo lääkäriin, enkä millekään muka-lääkärille...

• Minja.

Missähän sanottiin, että lävistäjä hallitsee lääkinnälliset jutut? :p Kyllä itse menisin tuossa tilanteessa itse ensin lävistäjälle, joka on, omasta mielestäni(riippuen toki hieman lävistäjästä), isompi ekspertti lävistysten hoitamisessa kuin lääkäri, ja mikäli tilanne olisi sen verran vakava että pitäisi mennä lääkäriin tämän jälkeen niin toki.

• mmoo

ei minnekkään lääkäriin. ehkä kumminki ne lävistäjät tietää lävistyksistä enemmän kun lääkärit? :'D

• Twisted Minds
        Minja. kirjoitti:

Missähän sanottiin, että lävistäjä hallitsee lääkinnälliset jutut? :p Kyllä itse menisin tuossa tilanteessa itse ensin lävistäjälle, joka on, omasta mielestäni(riippuen toki hieman lävistäjästä), isompi ekspertti lävistysten hoitamisessa kuin lääkäri, ja mikäli tilanne olisi sen verran vakava että pitäisi mennä lääkäriin tämän jälkeen niin toki.

"ensin lävistäjälle... omasta mielestäni.. isompi ekspertti lävistysten hoitamisessa kuin lääkäri, ja mikäli tilanne olisi sen verran vakava että pitäisi mennä lääkäriin tämän jälkeen niin toki"

Hahhahhaa!! Taidat olla savolaistakin kierompi sanasi vääntäjä...huhhuhhaaahaaaah!!!

Siis: lävistäjä isompi ekspertti lävistysten hoitamisessa, mutta silti vakavassa tilanteessa lääkäriin!? En käsitä logiikkaa - en sitten yhtään.
        Paitsi sen, että jos lävistetty noudattaa kehotustasi ja änkeää lävistäjän puoskaroitavaksi, niin lääkäri saa parsia homman loppuun. Niin, mikäli parsittavaa enää jää...

Ei taida luottosi lääkärikuntaa kohtaan olla mitenkään korkealla tasolla ? Vai pidätkö kenties lävistäjän koulutusta ja kokemusta korkeampana, kuin lääkärin?

• Twisted Minds
        mmoo kirjoitti:

ei minnekkään lääkäriin. ehkä kumminki ne lävistäjät tietää lävistyksistä enemmän kun lääkärit? :'D

Näin on!
        Koruista, lävistystavoista ja lävistysten nimistä.
        Lääkärin ei niistä tarvitsekaan mitään tietää: niiden tarvitsee vaan parsia onnettomien tunareiden töppäilyt ja puoskarioinnit...

• Minja.
        Twisted Minds kirjoitti:

"ensin lävistäjälle... omasta mielestäni.. isompi ekspertti lävistysten hoitamisessa kuin lääkäri, ja mikäli tilanne olisi sen verran vakava että pitäisi mennä lääkäriin tämän jälkeen niin toki"

Hahhahhaa!! Taidat olla savolaistakin kierompi sanasi vääntäjä...huhhuhhaaahaaaah!!!

Siis: lävistäjä isompi ekspertti lävistysten hoitamisessa, mutta silti vakavassa tilanteessa lääkäriin!? En käsitä logiikkaa - en sitten yhtään.
        Paitsi sen, että jos lävistetty noudattaa kehotustasi ja änkeää lävistäjän puoskaroitavaksi, niin lääkäri saa parsia homman loppuun. Niin, mikäli parsittavaa enää jää...

Ei taida luottosi lääkärikuntaa kohtaan olla mitenkään korkealla tasolla ? Vai pidätkö kenties lävistäjän koulutusta ja kokemusta korkeampana, kuin lääkärin?

Lääkäri ei ole niin paljon perehtynyt lävistyksiin mitä ammattitaitoinen lävistäjä. Järkikin tämän pitäisi sanella, se on vain faktaa. Siis MIKÄLI lävistäjä todella on ammattitaitoinen ja ammattiaan vuosia hyvin harjoittanut.
        Lävistäjä tietää hyvät hoitokeinot lävistysten yleisimpiin oireisiin ja on nähnyt paljon niiden oireita ja osaa myös sanoa milloin on aika mennä lääkärin pakeille.
        Niin, jokaisella oma mielipiteensä ja näkemyksensä, tämä minun.

• Twisted Minds
        Minja. kirjoitti:

Lääkäri ei ole niin paljon perehtynyt lävistyksiin mitä ammattitaitoinen lävistäjä. Järkikin tämän pitäisi sanella, se on vain faktaa. Siis MIKÄLI lävistäjä todella on ammattitaitoinen ja ammattiaan vuosia hyvin harjoittanut.
        Lävistäjä tietää hyvät hoitokeinot lävistysten yleisimpiin oireisiin ja on nähnyt paljon niiden oireita ja osaa myös sanoa milloin on aika mennä lääkärin pakeille.
        Niin, jokaisella oma mielipiteensä ja näkemyksensä, tämä minun.

"Lävistäjä tietää hyvät hoitokeinot lävistysten yleisimpiin oireisiin ja on nähnyt paljon niiden oireita ja osaa myös sanoa milloin on aika mennä lääkärin pakeille."

Miksi uhrin pitäisi mielestäsi mennä lääkäriin, jos kerran lävistäjä osaa hoitaa homman? => Mikä olikaan lääkärin funktio?

Miksi muuten lääkärin pitäisi olla perehtynyt lävistyksiin muun, kuin lääketieteen kannalta?

• Minja.
        Twisted Minds kirjoitti:

"Lävistäjä tietää hyvät hoitokeinot lävistysten yleisimpiin oireisiin ja on nähnyt paljon niiden oireita ja osaa myös sanoa milloin on aika mennä lääkärin pakeille."

Miksi uhrin pitäisi mielestäsi mennä lääkäriin, jos kerran lävistäjä osaa hoitaa homman? => Mikä olikaan lääkärin funktio?

Miksi muuten lääkärin pitäisi olla perehtynyt lävistyksiin muun, kuin lääketieteen kannalta?

Mikäli lävistäjä ei osaa sanoa mikä lävistystä vaivaa tai oireilu ei ole hänen tietämiensä hoitomuotojen ulottuvilla on aika mennä lääkäriin.
        Aina ei kuitenkaan lääkärin apua näissä ongelmissa tarvita.

• Twisted Minds
        Minja. kirjoitti:

Mikäli lävistäjä ei osaa sanoa mikä lävistystä vaivaa tai oireilu ei ole hänen tietämiensä hoitomuotojen ulottuvilla on aika mennä lääkäriin.
        Aina ei kuitenkaan lääkärin apua näissä ongelmissa tarvita.

"isompi ekspertti lävistysten hoitamisessa kuin lääkäri"

Tarkoitan sanomisistasi, että kannattaa miettiä, mitä sanoo. Tulee muuten lipsautettua ajattelemattomuuksia. Joku ajattelematon teini voi hyvinkin ottaa nämä juttusi tosissaan ja kuvitella lävistäjän olevan lääkäriä pätevämpi hoitamaan vaarallisen ongelmallisia lävistyksiä. Etenkin silloin, kun lääkärin apua tarvitaan pikaisesti (esim. verenmyrkytys).

• Minja.
        Twisted Minds kirjoitti:

"isompi ekspertti lävistysten hoitamisessa kuin lääkäri"

Tarkoitan sanomisistasi, että kannattaa miettiä, mitä sanoo. Tulee muuten lipsautettua ajattelemattomuuksia. Joku ajattelematon teini voi hyvinkin ottaa nämä juttusi tosissaan ja kuvitella lävistäjän olevan lääkäriä pätevämpi hoitamaan vaarallisen ongelmallisia lävistyksiä. Etenkin silloin, kun lääkärin apua tarvitaan pikaisesti (esim. verenmyrkytys).

Sellaisia tilanteita en tässä tosiaankaan tarkoita, sillä silloin heti lääkäriin kuten myös pahoissa tulehduksissa lääkäriin hakemaan antibioottikuuri. Kuitenkin pienissä ongelmissa tai ihmettelyissä menisin itse lävistäjän pakeille, joka tietää moneen perusongelmaan hoitokeinot, siis mikäli ei ole akuuttia tarvetta lääkäriin.
        Mutta, sitä olen painottanut koko ajan. Jos on yhtään lukutaitoinen ja omistaa aivot, ymmärtää toivonmukaan mitä haen takaa eikä ota muutamaa sanaa irti koko kirjoituksesta jolloin sanomani muuttaa merkityksen. :)

• Twisted Minds
        Minja. kirjoitti:

Sellaisia tilanteita en tässä tosiaankaan tarkoita, sillä silloin heti lääkäriin kuten myös pahoissa tulehduksissa lääkäriin hakemaan antibioottikuuri. Kuitenkin pienissä ongelmissa tai ihmettelyissä menisin itse lävistäjän pakeille, joka tietää moneen perusongelmaan hoitokeinot, siis mikäli ei ole akuuttia tarvetta lääkäriin.
        Mutta, sitä olen painottanut koko ajan. Jos on yhtään lukutaitoinen ja omistaa aivot, ymmärtää toivonmukaan mitä haen takaa eikä ota muutamaa sanaa irti koko kirjoituksesta jolloin sanomani muuttaa merkityksen. :)

Kääntäisin asian toisin:
        JOS on yhtään älyllä ja kirjoitustaidolla varustettu, osaa asiat ilmaista mutkattomasti ja eksaktisti. Yksittäiset lauseet eivät tällöin muuta tai menetä merkitystään.

"Mikäli lävistäjä ei osaa sanoa mikä lävistystä vaivaa tai oireilu ei ole hänen tietämiensä hoitomuotojen ulottuvilla on aika mennä lääkäriin"
        JOS olisit osannut alun alkaen vastata näinkin asiallisesti, ei kenenkään olisi tarvinnut tulkata sanomisiasi.

Viestisi oli nähdäkseni alusta alkaen hyvin lääkärivastainen - jopa lääkärivihamielinen (kuten monella lävistäjällä/lävistäjien nuoleskelijoilla asia on).
        Siitä tämä "vastakirjoitus". Ole hyvä!

• Minja.
        Twisted Minds kirjoitti:

Kääntäisin asian toisin:
        JOS on yhtään älyllä ja kirjoitustaidolla varustettu, osaa asiat ilmaista mutkattomasti ja eksaktisti. Yksittäiset lauseet eivät tällöin muuta tai menetä merkitystään.

"Mikäli lävistäjä ei osaa sanoa mikä lävistystä vaivaa tai oireilu ei ole hänen tietämiensä hoitomuotojen ulottuvilla on aika mennä lääkäriin"
        JOS olisit osannut alun alkaen vastata näinkin asiallisesti, ei kenenkään olisi tarvinnut tulkata sanomisiasi.

Viestisi oli nähdäkseni alusta alkaen hyvin lääkärivastainen - jopa lääkärivihamielinen (kuten monella lävistäjällä/lävistäjien nuoleskelijoilla asia on).
        Siitä tämä "vastakirjoitus". Ole hyvä!

En voi sille mitään jos joku ymmärtää kirjoitukseni väärin tai kääntelee sitä oman päänsä mukaan.
        Missään vaiheessa en ole ollut lääkärivastainen tai vihamielinen, sen olet keksinyt täysin omasta päästäsi. Sanoin vain, että tuossa tilanteessa on ehkä järkevintä mennä ensin näyttämään lävistystä lävistäjälle, koska vaiva ei mitä ilmeisimmin ole mitenkään akuutti jos on jo puoli vuotta vaivannut.
        Jospa lukisit ajatuksella ensimmäisen kirjoitukseni tähän vastausryhmään niin tajuaisit, että siinä toistuu täysin sama asia kuin näissä kaikissa muissakin vain eri muodossa.

Ole hyvä. :)

• Twisted Minds
        Minja. kirjoitti:

En voi sille mitään jos joku ymmärtää kirjoitukseni väärin tai kääntelee sitä oman päänsä mukaan.
        Missään vaiheessa en ole ollut lääkärivastainen tai vihamielinen, sen olet keksinyt täysin omasta päästäsi. Sanoin vain, että tuossa tilanteessa on ehkä järkevintä mennä ensin näyttämään lävistystä lävistäjälle, koska vaiva ei mitä ilmeisimmin ole mitenkään akuutti jos on jo puoli vuotta vaivannut.
        Jospa lukisit ajatuksella ensimmäisen kirjoitukseni tähän vastausryhmään niin tajuaisit, että siinä toistuu täysin sama asia kuin näissä kaikissa muissakin vain eri muodossa.

Ole hyvä. :)

Olet kirjoittanut:

"Ei tullu tossa puolen vuoden aikana kertaakaan mieleen lähtee näyttää sitä (lävistäjälle)?

"Itse menisin tuossa tilanteessa itse ensin lävistäjälle"

"Lävistäjä on isompi ekspertti lävistysten hoitamisessa kuin lääkäri"

Kommentti: "lävistäjä" ei ole minkään ammatin loppututkintoa suorittanut, koulutettu yksilö:
        ostat neulat ja muut rensselit ja voit ruveta "lävistäjäksi".
        Kun puhutaan sanoillasi "todella ammattitaitoisesta lävistäjästä", voisit kertoa, mitkä ovat väitteesi kriteerit!

"Jospa lukisit ajatuksella ensimmäisen kirjoitukseni tähän vastausryhmään"
        Älykäs kommenttisi tuohon oli:
        "Ei tullu tossa puolen vuoden aikana kertaakaan mieleen lähtee näyttää sitä? Jos ei, niin käy nyt."
        Pitäisikö tätä kommenttia lukea "ajatuksella"?
        Ajatuskulkusi on kenties niin sekava, etten olle (tässä asussa) ainoa selityksistäsi vieraantunut..?

Tiedän sen :)

• Minja.
        Twisted Minds kirjoitti:

Olet kirjoittanut:

"Ei tullu tossa puolen vuoden aikana kertaakaan mieleen lähtee näyttää sitä (lävistäjälle)?

"Itse menisin tuossa tilanteessa itse ensin lävistäjälle"

"Lävistäjä on isompi ekspertti lävistysten hoitamisessa kuin lääkäri"

Kommentti: "lävistäjä" ei ole minkään ammatin loppututkintoa suorittanut, koulutettu yksilö:
        ostat neulat ja muut rensselit ja voit ruveta "lävistäjäksi".
        Kun puhutaan sanoillasi "todella ammattitaitoisesta lävistäjästä", voisit kertoa, mitkä ovat väitteesi kriteerit!

"Jospa lukisit ajatuksella ensimmäisen kirjoitukseni tähän vastausryhmään"
        Älykäs kommenttisi tuohon oli:
        "Ei tullu tossa puolen vuoden aikana kertaakaan mieleen lähtee näyttää sitä? Jos ei, niin käy nyt."
        Pitäisikö tätä kommenttia lukea "ajatuksella"?
        Ajatuskulkusi on kenties niin sekava, etten olle (tässä asussa) ainoa selityksistäsi vieraantunut..?

Tiedän sen :)

Miksi pitää jankata ja jauhaa samasta asiasta?
        Ammattitaitoinen lävistäjä on mielestäni oppinsa saanut joko koulutuksen kautta tai vuosia työtä tehneen lävistäjän pakeilla ja on itse myöskin harjoittanut ammattiaan kunnialla vuosia. Jos kaikki ylläoleva on kunnossa, tietää lävistäjä myös lävistyksen haittapuolet, riskit ja mahdolliset oireilut ja on nähnyt ja hoitanut niitä.
        Ja tarkoitin nimenomaan tämän jauhamisemme aloittanutta kirjoitustani, jossa vastasin toiselle kirjoittajalle: Missähän sanottiin, että lävistäjä hallitsee lääkinnälliset jutut? :p Kyllä itse menisin tuossa tilanteessa itse ensin lävistäjälle, joka on, omasta mielestäni(riippuen toki hieman lävistäjästä), isompi ekspertti lävistysten hoitamisessa kuin lääkäri, ja mikäli tilanne olisi sen verran vakava että pitäisi mennä lääkäriin tämän jälkeen niin toki.

Tuossa käy ilmi etten ajattele lävistäjän hallitsevan lääkärin ammattia ja että aloittajan kertomassa tilanteessa, joka ei mitä ilmeisimmin ole akuutti, olisi MIELESTÄNI viisainta mennä käymään lävistäjän pakeilla, joka on toivonmukaan asiansa osaava sellainen. En missään vaiheessa väittänyt tai sanonut mitään pahaa lääkärin ammatista tai väittänyt, että lävistäjä omistaa taikasauvan tai lääkärintutkinnon jolla tehdä kaiken taas hyväksi. Se vain on tosiasia, että lävistäjät, hyvät sellaiset, osaavat neuvoa oikeita hoitomuotoja yleisimpiin lävistyksien mahdollisiin oireiluihin.

Mitähän tässä jauhetaan? Sinun omia olettamuksiasi ja ymmärtämisongelmiasi.

• Twisted Minds
        Minja. kirjoitti:

Ammattitaitoinen lävistäjä on mielestäni oppinsa saanut joko koulutuksen kautta tai vuosia työtä tehneen lävistäjän pakeilla ja on itse myöskin harjoittanut ammattiaan kunnialla vuosia. Jos kaikki ylläoleva on kunnossa, tietää lävistäjä myös lävistyksen haittapuolet, riskit ja mahdolliset oireilut ja on nähnyt ja hoitanut niitä.
        Ja tarkoitin nimenomaan tämän jauhamisemme aloittanutta kirjoitustani, jossa vastasin toiselle kirjoittajalle: Missähän sanottiin, että lävistäjä hallitsee lääkinnälliset jutut? :p Kyllä itse menisin tuossa tilanteessa itse ensin lävistäjälle, joka on, omasta mielestäni(riippuen toki hieman lävistäjästä), isompi ekspertti lävistysten hoitamisessa kuin lääkäri, ja mikäli tilanne olisi sen verran vakava että pitäisi mennä lääkäriin tämän jälkeen niin toki.

Tuossa käy ilmi etten ajattele lävistäjän hallitsevan lääkärin ammattia ja että aloittajan kertomassa tilanteessa, joka ei mitä ilmeisimmin ole akuutti, olisi MIELESTÄNI viisainta mennä käymään lävistäjän pakeilla, joka on toivonmukaan asiansa osaava sellainen. En missään vaiheessa väittänyt tai sanonut mitään pahaa lääkärin ammatista tai väittänyt, että lävistäjä omistaa taikasauvan tai lääkärintutkinnon jolla tehdä kaiken taas hyväksi. Se vain on tosiasia, että lävistäjät, hyvät sellaiset, osaavat neuvoa oikeita hoitomuotoja yleisimpiin lävistyksien mahdollisiin oireiluihin.

Kuka "jankkaa" ja mistä?
        Huomauttaisin:"ammattitaitoinen lävistäjä" on aika ylenpalttinen määritelmä lävistäjien keskuudessa - ei ole mitään ammattitaidon määritelmää, saati koulutusta.
        Keksitkö ehkä jonkin määritelmän tähänkin keskusteluun?
        Työvoimaministeriö: "Lävistäjäin ammattitutkinto"?

Entä tämänkin keskustelun aloittanut nuori?
        Hän jää roikkumaan eipäs-juupas -väittelyyn, vaikka voisi olla kipeästi lääkärin tarpeessa. Ja sinä jatkat, aina vaan, älyvapaata nuoleskeluasi, tiedä vaan miksi...?

Onko sinulla muita ystäviä kuin lävistäjiä?
        Onko sinulla toisten herjaamishalulla muitakin osoitteita?

• Minja.
        Twisted Minds kirjoitti:

Kuka "jankkaa" ja mistä?
        Huomauttaisin:"ammattitaitoinen lävistäjä" on aika ylenpalttinen määritelmä lävistäjien keskuudessa - ei ole mitään ammattitaidon määritelmää, saati koulutusta.
        Keksitkö ehkä jonkin määritelmän tähänkin keskusteluun?
        Työvoimaministeriö: "Lävistäjäin ammattitutkinto"?

Entä tämänkin keskustelun aloittanut nuori?
        Hän jää roikkumaan eipäs-juupas -väittelyyn, vaikka voisi olla kipeästi lääkärin tarpeessa. Ja sinä jatkat, aina vaan, älyvapaata nuoleskeluasi, tiedä vaan miksi...?

Onko sinulla muita ystäviä kuin lävistäjiä?
        Onko sinulla toisten herjaamishalulla muitakin osoitteita?

On olemassa lävistyskoulutuksia, mitä sinä tietämätön et näköjään tiedä. Suomessa ja ulkomailla esim. APP:n kursseja. Voi myös mennä kokeneemman lävistäjän luokse pyytämään opetusta, joskin tätä on aikamoisen vaikea saada.

Jankkaan koska sinä jankkaat. Tarttuva tauti. Minä en tätä aloittanut. ;) Voisit vilkaista hetkeksi peiliin. Minä vastaan niihin olettamuksiin joita sinä viljelet.
        Jos tytöllä on ollut puoli vuotta täysin samat oireet, en oikein usko tilanteen muuttuvan suuntaan tai toiseen päivän parin viiveellä.

Minulla on laaja ystäväpiiri, kiitos vain.
        Enkä ole tietääkseni herjannut tässä tai muissakaan keskusteluissani täällä yhtäkään ihmistä. Tämän sanoessasi minun kyllä teki mieli heittää herja sinusta, mutten halua alentua sille tasolle. Kuitenkin kunnioitukseni sinua kohtaan tasavertaisena "väittelykumppanina" karisi, joten minulla ei ole enää kiinnostusta sitä jatkaa jos toinen ei ole kykeneväinen ymmärtämään sanomaani. Ei, vaan toinen on liiankin kykeneväinen käsittämään sanomani väärin.

• Twisted Minds
        Minja. kirjoitti:

On olemassa lävistyskoulutuksia, mitä sinä tietämätön et näköjään tiedä. Suomessa ja ulkomailla esim. APP:n kursseja. Voi myös mennä kokeneemman lävistäjän luokse pyytämään opetusta, joskin tätä on aikamoisen vaikea saada.

Jankkaan koska sinä jankkaat. Tarttuva tauti. Minä en tätä aloittanut. ;) Voisit vilkaista hetkeksi peiliin. Minä vastaan niihin olettamuksiin joita sinä viljelet.
        Jos tytöllä on ollut puoli vuotta täysin samat oireet, en oikein usko tilanteen muuttuvan suuntaan tai toiseen päivän parin viiveellä.

Enkä ole tietääkseni herjannut tässä tai muissakaan keskusteluissani täällä yhtäkään ihmistä. Tämän sanoessasi minun kyllä teki mieli heittää herja sinusta, mutten halua alentua sille tasolle. Kuitenkin kunnioitukseni sinua kohtaan tasavertaisena "väittelykumppanina" karisi, joten minulla ei ole enää kiinnostusta sitä jatkaa jos toinen ei ole kykeneväinen ymmärtämään sanomaani. Ei, vaan toinen on liiankin kykeneväinen käsittämään sanomani väärin.

"On olemassa lävistyskoulutuksia, mitä sinä tietämätön et näköjään tiedä."
        Missä ja kenen toimesta?
        Ei lääkäreiden näistä tarvitsekaan tietää.
        APP= amatöörien pätemiseen pyrkivien yhdistys, ei mitään muuta

Niin kuin jo epäilinkin: nuolet tätä porukkaa aivan kritiikittömästi

• Twisted Minds
        Minja. kirjoitti:

MITÄ TULIKAAN SANOTTUA ?

"Minja" ei loukkaa eikä herjaa.

Omin sanoinsa:

"Enkä ole tietääkseni herjannut tässä tai muissakaan keskusteluissani täällä yhtäkään ihmistä"

Katsotaanpa, miten sylki sylkee "Minjan" ajatusta:

"mitä sinä tietämätön et näköjään tiedä"

"Sinun omia olettamuksiasi ja ymmärtämisongelmiasi."

" Jos on yhtään lukutaitoinen ja omistaa aivot, ymmärtää toivon mukaan mitä haen takaa "

"sinä tietämätön et näköjään tiedä"

" Voisit vilkaista hetkeksi peiliin"

"sinä jankkaat"

"toinen ei ole kykeneväinen ymmärtämään sanomaani"

"toinen on liiankin kykeneväinen käsittämään sanomani väärin"

Kaiken kruunaa tilanne, missä asetutaan kaiken likaisuuden yläpuolelle:

"kyllä teki mieli heittää herja sinusta, mutten halua alentua sille tasolle"

Lukutaitoinen löytää halutessaan lisääkin. Itseäni ei huvita kaivaa enempiä "todistuskappaleita" näin surkeasta esityksestä, mitä tämä haaksirikkoinen esittää...tällä kertaa!!!

• Minja.
        Twisted Minds kirjoitti:

MITÄ TULIKAAN SANOTTUA ?

"Minja" ei loukkaa eikä herjaa.

Omin sanoinsa:

"Enkä ole tietääkseni herjannut tässä tai muissakaan keskusteluissani täällä yhtäkään ihmistä"

Katsotaanpa, miten sylki sylkee "Minjan" ajatusta:

"mitä sinä tietämätön et näköjään tiedä"

"Sinun omia olettamuksiasi ja ymmärtämisongelmiasi."

" Jos on yhtään lukutaitoinen ja omistaa aivot, ymmärtää toivon mukaan mitä haen takaa "

"sinä tietämätön et näköjään tiedä"

" Voisit vilkaista hetkeksi peiliin"

"sinä jankkaat"

"toinen ei ole kykeneväinen ymmärtämään sanomaani"

"toinen on liiankin kykeneväinen käsittämään sanomani väärin"

Kaiken kruunaa tilanne, missä asetutaan kaiken likaisuuden yläpuolelle:

"kyllä teki mieli heittää herja sinusta, mutten halua alentua sille tasolle"

Lukutaitoinen löytää halutessaan lisääkin. Itseäni ei huvita kaivaa enempiä "todistuskappaleita" näin surkeasta esityksestä, mitä tämä haaksirikkoinen esittää...tällä kertaa!!!

Olet hassu ja luultavasti sama ihminen joka kerran aiemminkin rupesi jankkaamaan, sillä kertaa tosin eri asiasta. Ainakin vaikutat täysin samalta, koska käyt lähinnä henkilökohtaiseen hyökkäykseen mielipiteistäni, et muuta. :)
        Mielestäni sanomiseni ei ole loukkauksia tai herjoja. Ne tietämätön, etkö ollut sitten? Kysyit ainakin koulutuksista joten oletin sinun olevan tietämätön. En tiennytkään sen olevan herjaamista.
        Olettamukset ja ilmeiset ymmärtämisvaikeudet tekstieni suhteen on myös vain toteamus enkä näe siinäkään minkäänlaista herjaa.
        Useimmat ihmiset ovat myöskin lukutaitoisia ja varsinkin omaavat toimivat aivot.
        Peiliin vilkaiseminen tekee itse kullekin hyvää, minäkin harrastan sitä. Sen sanoessani haluan lähinnä antaa sinulle ystävällisen neuvon tarkastelemaan itseäsi vähän tarkemmin. Olet tässä ketjussa lähinnä keskittynyt minuun ja tallaamaan _mielipiteitäni_ jota ihmettelen kovin.
        Niinhän sinä jankkaat, me jankkaamme. Mitä loukkaavaa siinä mahtoi olla? :D
        Et ole myöskään ymmärtänyt oikein kaikkea sanomaani joka on vain fakta.
        Jos miellät nämä loukkauksiksi, kaikella ystävyydellä, olet ehkä liian herkkänahkainen. Pitää myös muistaa, että kritiikki ja väittely eivät ole sama asia kuin loukkaus ja herja.

Minä pyrin olemaan henkilökohtaisuuksista erossa, sillä se on mielestäni totaalisen naurettavaa. Haaksirikkoinen on btw mielenkiintoinen ilmaisu. ;) Hyvää yötä, hauskaa loppuelämää. Taian olla kerrankin sitä mieltä, että jätän väittelyn tähän, koska se on näköjään kanssasi yhtä tyhjän kanssa. :) Muista se peilijuttu.

• ammattitaitoinen lävistäjä
        Minja. kirjoitti:

eihän lävistäjille ole edes ammattitutkintoa, tosin on meillä nuohoojilla. ei ammattitaitoista lävistäjää edes ole tai kääntäen kaikki ovat ammattitaitoisia. on aivan naurettavaa puhuakin ammattitaitoisesta lävistäjästä

• hattivattinen
        ammattitaitoinen lävistäjä kirjoitti:

eihän lävistäjille ole edes ammattitutkintoa, tosin on meillä nuohoojilla. ei ammattitaitoista lävistäjää edes ole tai kääntäen kaikki ovat ammattitaitoisia. on aivan naurettavaa puhuakin ammattitaitoisesta lävistäjästä

mikä täällä vaivaa ihmisiä?!?! hirveetä kinastelua eikä jaksa käydä enää täällä palstallakaan käydä kun koko ajan joku käy jonkun kimppuuhn. mulle ammattitaitoinen tarkottaa ainakin ammattinsa osaaajaa eikä välttämät mitää ammattitutkintoi. eihä täss sellasist ees puhuttu vaan kursseist joissa opetetaan hyvin perusteellisest lävistykset. mä en tajuu mite tääl käydää yhtä ihmist vasten.

• ja olkoon niin
        hattivattinen kirjoitti:

mikä täällä vaivaa ihmisiä?!?! hirveetä kinastelua eikä jaksa käydä enää täällä palstallakaan käydä kun koko ajan joku käy jonkun kimppuuhn. mulle ammattitaitoinen tarkottaa ainakin ammattinsa osaaajaa eikä välttämät mitää ammattitutkintoi. eihä täss sellasist ees puhuttu vaan kursseist joissa opetetaan hyvin perusteellisest lävistykset. mä en tajuu mite tääl käydää yhtä ihmist vasten.

"tarkottaa ainakin ammattinsa osaaajaa eikä välttämät mitää ammattitutkinto"

Näin se on, samaa pätevyyskiriteeriä olisi hyvä noudattaa heti myös kunnissa, niin saisimme veroäyrin myös alas. Kai suostut siihen, että terveyskeskuslääkäri on oman väittämänsä mukaan pätevä.

• kyllä- tai kyllä
        hattivattinen kirjoitti:

Mitä säkin kuvittelet osaavas parin päivän kursseilla?
        Noilla pidemmillä kursseilla osaat ehkä pitää neulaa oikeessa asennossa, mut siitä on viel aika tajuttoman pitkä matka osaajaks.

Noilla ns. -perusteellisilla kursseilla- osaat ehkä sitoo kengännauhas - et muuta!
        Ihan asiaa, et tääkin homma otetaan tapetille, vaik sua voi riipaistakkin tota - kauheen sorrettua-vastaan.. Sitähän toi -minja- onki kokoajan kerjänny
        Sitä saa mitä tilaa!!!!

• ajjaa
        kyllä- tai kyllä kirjoitti:

Mitä säkin kuvittelet osaavas parin päivän kursseilla?
        Noilla pidemmillä kursseilla osaat ehkä pitää neulaa oikeessa asennossa, mut siitä on viel aika tajuttoman pitkä matka osaajaks.

Noilla ns. -perusteellisilla kursseilla- osaat ehkä sitoo kengännauhas - et muuta!
        Ihan asiaa, et tääkin homma otetaan tapetille, vaik sua voi riipaistakkin tota - kauheen sorrettua-vastaan.. Sitähän toi -minja- onki kokoajan kerjänny
        Sitä saa mitä tilaa!!!!

sä oot ilmeisest käyny jokaisen kurssin läpi et osaat neuvoo tollee, kiitos tiedoista vaa. vitiin naurettavaks teet ittes

• Mä vaan

Taitaa korusi olla tulehtunut...
      Kannattaa kokeilla viikonajan laittaa lävistys kohtaan apteekista saatavaa helosan-voidetta..
      mulle lääkäri neuvo sitä kun oli tulehtunut.. mutta viikko on maksimi mitä sitä saa käyttää...
      Jos ei auta sitten kannattaa miettiä napakorun pois ottamista..

• Minja.

Antibioottikuuri päälle mikäli on tulehdus, vaikka ihmettelen ettei olis puolessa vuodessa tajunnut.
        Tulehdus pitää jokatapauksessa saada pois ennenkuin korun ottaa pois.

• valmis,on
        Minja. kirjoitti:

Antibioottikuuri päälle mikäli on tulehdus, vaikka ihmettelen ettei olis puolessa vuodessa tajunnut.
        Tulehdus pitää jokatapauksessa saada pois ennenkuin korun ottaa pois.

"Antibioottikuuri päälle mikäli on tulehdus, vaikka ihmettelen ettei olis puolessa vuodessa tajunnut.
        Tulehdus pitää jokatapauksessa saada pois ennenkuin korun ottaa pois."

Voitko heti lähettää puhelinmääräyksen lähiapteekkiini?

• valmis,on
        valmis,on kirjoitti:

"Antibioottikuuri päälle mikäli on tulehdus, vaikka ihmettelen ettei olis puolessa vuodessa tajunnut.

ilman mitään pätevyyttä osoittavaa tutkintoa

• Minja.
        valmis,on kirjoitti:

Yleensä lääkäriltä haetaan antibioottikuuri. Joojoo yritätte taas saada jotain väittelyy aikaan mut no thanks. :D

• Voivoi..

Kauhiaa taistoa täällä :D Mutta juu. Ooks koittanu sellast, et otat korun pois ja peset kuumalla vedellä? Meinaan et jos se joku mätäpallo on? Mut varo ettei mee umpee! :) Kudosneste luult. loppuu sillonku saat möykyn pois (kudosnestehän ns. yrittää pitää haavan puhtaana)

• Nimetön

joo oon koittanu kyllä ottaa pois jotenkin mutta sehän se vasta sattuu ja eikä se lähe ja verta vaan tulee eikä oo mikää mätäpallo varmana.. ja lääkärit tuskin täällä korvessa ainakaan osaa sanoa tästä ihme tapauksesta mitään.. ja lävistäjiä ei oo täällä lähettyvillä että voisin käydä näyttämässä. "toinen puoli" lävistyksestä on nii hyvässä kunnossa ku pitääkin mut se sisempi puoli sit onki toista maata.. tajuttoman kipeä ja tosiaa se ihmeen möykky.. (joskus se kyllä oli sillä toisella puolella :o)

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

joo oon koittanu kyllä ottaa pois jotenkin mutta sehän se vasta sattuu ja eikä se lähe ja verta vaan tulee eikä oo mikää mätäpallo varmana.. ja lääkärit tuskin täällä korvessa ainakaan osaa sanoa tästä ihme tapauksesta mitään.. ja lävistäjiä ei oo täällä lähettyvillä että voisin käydä näyttämässä. "toinen puoli" lävistyksestä on nii hyvässä kunnossa ku pitääkin mut se sisempi puoli sit onki toista maata.. tajuttoman kipeä ja tosiaa se ihmeen möykky.. (joskus se kyllä oli sillä toisella puolella :o)

ja toi väittely oli kyllä huvittavaa luettavaa :D kiitos ku piristitte päivää ! :)

• Minja.
        Nimetön kirjoitti:

ja toi väittely oli kyllä huvittavaa luettavaa :D kiitos ku piristitte päivää ! :)

Kiva olla hyödyksi ees jossain. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5645
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4742
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2976
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2654
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1996
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      116
      1460
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe