tänään,ja appi. 4 tuntia jaksoivat olla ja puolet ajasta akka hoki 2v pojalleni että Oletko mummin kulta,joo,olet sinä...ja toiselle 1v pojalleni Mummin poika, mummin poika olet...et sellasta täällä tänään.
argh..
24
1723
Vastaukset
- muistinmenetys
ja on kadottanut kaiken muun sanavarastonsa?
Vaikka eihän se anoppi voi tietysti noin pienille aikuisten juttuja puhella. - oli se vika
että?
Kummallista ettei ihmisille mikään kelpaa. Olisit kiitollinen että anoppi ja appi välittävät lapsistasi.
Minä en ole ikinä kuullut minun vaarilta ja mummolta että olisin heidän kultansa. Ja minun hoidosta otettiin maksua!
Vähän kiitollisuutta peliin. - olisi hokenut
samaa, olisitko silloinkin postannut tänne vatutusviestisi? olisko ottanut kupoliin yhtäpaljon?
- aviomies
Olisko anopin pitänyt hokea jatkuvasti lapsillesi, että sinä et ole lapsenlapseni ja minä en ole mummisi?
- kertoo kaiken
akaksi haukut. Kuva, joka sinusta meille täällä piirtyy on paljon rumempi, kuin se minkä anopistasi yrität kertoa.
- aviomies
kertoo kaiken kirjoitti:
akaksi haukut. Kuva, joka sinusta meille täällä piirtyy on paljon rumempi, kuin se minkä anopistasi yrität kertoa.
Ei mitään syytä hermostua, enhän minä ole kenestäkään mitää ikävää sanonut, korkeintaan esittänyt rakentavaa kritiikkiä ja esittänyt tarkentavia kysymyksiä.
- mikä ärsytti???
No mutta. Tuommoiset hokemathan vain kertovat että mummi tykkää lapsenlapsistaan niin kovasti että haluaa myös ilmaista sen sanoin. Hän myös haluaa lasten tietävän että mummi rakastaa heitä, ja sehän on lapsille hieno kokemus. Miksi sinua ärsyttää tunteista kertominen? Ehkä se oli hiukan ylenpalttista, ja vanhan ihmisen tavat ja puhetyyli saattavat tuntua joskus rasittavilta, mutta pääasia että tarkoitus on hyvä. Vai ärsyttääkö sinua se, että mummi rakastaa lapsiasi?
Lapsille on joka tapauksissa onnellista, että on rakkaat isovanhemmat jotka heitä hellivät. Rakkautta ei kukaan saa liikaa.- aviomies
Vai ärsyttääköhän se, että lapset osoittavat aitoa kiintymystä mummiaan, eli ap. anoppia kohtaan? Ettei vain ap. olisi vähän mustasukkainen.
- ...hellitä vähän
kuulostaa siltä, että olet melko omistushaluinen ja mustasukkainen; Kaikki, mitä anoppisi sanoo tai tekee, ärsyttää sinua. Ja vain siksi, että hän on miehesi äiti. Tiedän, tiedän, ei sitä ole helppoa myöntää. Todennäköisesti olet täysin erimieltä. Mutta kirjoituksesi oli läpinäkyvää. Ei tuollaisesta ärsyynnytä, jos ei ole muuta taustalla. Tuntuuko sinusta, että asemasi on uhattuna? Että anoppisi on miehellesi tärkeämpi kuin sinä? Että anoppisi on lapsillesi tärkeämpi kuin sinä? Tarkkaile omaa itsetuntoasi, onko kaikki kohdallaan? En kirjoittanut tätä ilkeilläkseni. Asenteesi on vain niin yleinen heikon itsetunnon omaavilla ihmisillä.
- joo...
mut ku nyt 10v on saanut kuunnella kuinka muksut on niiiiiiin ukon,siskonsa,anopin,apen,ukon mumman-siskon-serkun-lapsen näköisiä kerran viikossa vähintään (eli n.520 päivänä monet kerrat) ja pari vuotta sit ku rakennettiin talo ne tulee tänne ilmoittamatta ja rupee puuhaan meidän pihas kaikkee hommaa (kukat,risut ym mitä ne ny keksii) niinku omas niin kyllä rupee jo pikkuhiljaa ärsyttämään KAIKKI mitä ne tekee.Joskus oon yrittäny ystävällisesti sanoa kun joskus aamulla oon ikkunasta kattonu ulos et jahas,taas ne pihallani hääräävät että kiitos ja kiva kun haluatte auttaa mutta soittakaa ennenkun tulette niin sit ne vetäny herneen nenään, ja kuukauden päästä sama ralli jatkuu...
- noin pitkälle
joo... kirjoitti:
mut ku nyt 10v on saanut kuunnella kuinka muksut on niiiiiiin ukon,siskonsa,anopin,apen,ukon mumman-siskon-serkun-lapsen näköisiä kerran viikossa vähintään (eli n.520 päivänä monet kerrat) ja pari vuotta sit ku rakennettiin talo ne tulee tänne ilmoittamatta ja rupee puuhaan meidän pihas kaikkee hommaa (kukat,risut ym mitä ne ny keksii) niinku omas niin kyllä rupee jo pikkuhiljaa ärsyttämään KAIKKI mitä ne tekee.Joskus oon yrittäny ystävällisesti sanoa kun joskus aamulla oon ikkunasta kattonu ulos et jahas,taas ne pihallani hääräävät että kiitos ja kiva kun haluatte auttaa mutta soittakaa ennenkun tulette niin sit ne vetäny herneen nenään, ja kuukauden päästä sama ralli jatkuu...
Anna jatkossakin välittömästi palautetta, niin ei tarvitse patoa sisällään mitään tunteita. Sanot vaikka "tänne ei jatkossa tulla ilman, että asiasta on etukäteen sovittu". Sitten kun ne vetää herneet nenäänsä, niin saat olla pari kuukautta nauttia rauhasta ja voit suunnitella jo etukäteen mitä kaikkea mukavaa voitte mökötys aikana tehdä.
- totaalisen väärin
joo... kirjoitti:
vai onko matematiikka muuttunut?
2vuotias ja 1vuotias lapsi ja olet kuitenkin 10 vuotta kuunnellut sitä miten milloinkin ovat kenenkin näköisiä?
Tai sitten anoppisi on vaan harvinaisen selvänäköinen, siis suorastaan selvännäkijä kun tiesi jo silloin minkä näköisiä lapsista tulee.
Taidat nyt vaan keksiä jotain valittamista tai olla vaan muuten hankala miniä. - aina valittaa
noin pitkälle kirjoitti:
Anna jatkossakin välittömästi palautetta, niin ei tarvitse patoa sisällään mitään tunteita. Sanot vaikka "tänne ei jatkossa tulla ilman, että asiasta on etukäteen sovittu". Sitten kun ne vetää herneet nenäänsä, niin saat olla pari kuukautta nauttia rauhasta ja voit suunnitella jo etukäteen mitä kaikkea mukavaa voitte mökötys aikana tehdä.
ku ne vetää herneen nenään joka hemmetin asiasta.niillä on aina ollut tapana että huonoista ja pahoista asioista ei puhuta,niin ne muka häviää ittestään.ei ukkokaan niille mitään sano ikinä vastaan,tietty opetettu niin hyvin...ja ukko muuten jo yli 40,et ei mikään pikkupoika enää.
- :). kato ku
totaalisen väärin kirjoitti:
vai onko matematiikka muuttunut?
2vuotias ja 1vuotias lapsi ja olet kuitenkin 10 vuotta kuunnellut sitä miten milloinkin ovat kenenkin näköisiä?
Tai sitten anoppisi on vaan harvinaisen selvänäköinen, siis suorastaan selvännäkijä kun tiesi jo silloin minkä näköisiä lapsista tulee.
Taidat nyt vaan keksiä jotain valittamista tai olla vaan muuten hankala miniä.ensin oltiin kahdestaan parit vuodet,sit hommattiin eka muksu,joka nyt 6v, ja SITTEN nämä 2v ja 1v, et sillee!
- kun kiireellä yrittää
:). kato ku kirjoitti:
ensin oltiin kahdestaan parit vuodet,sit hommattiin eka muksu,joka nyt 6v, ja SITTEN nämä 2v ja 1v, et sillee!
näitä viestejä väsäillä.eli tosiaan muksut nyt 8v,6v,2v ja 1v.
- samanlaista meilläkin
aina valittaa kirjoitti:
ku ne vetää herneen nenään joka hemmetin asiasta.niillä on aina ollut tapana että huonoista ja pahoista asioista ei puhuta,niin ne muka häviää ittestään.ei ukkokaan niille mitään sano ikinä vastaan,tietty opetettu niin hyvin...ja ukko muuten jo yli 40,et ei mikään pikkupoika enää.
Aika raskastahan se on kun saa jatkuvasti vihat päälleen. Ehkä se voisi auttaa, että selität ongelman kokonaan uudella tavalla miehellesi. Ei siis sillä tavalla miten olet sen varmaan tuhat kertaa jo selittänyt. En vain tiedä mikä se tapa voisi olla, mutta kannattaa yrittää.
Yritä saada miehesi ymmärtämään, että sinusta on ahdistavaa, kun teille saatetaan tulla ihan koska vaan. Yritä ottaa jokin esimerkki, että olisiko miehestäsi hauskaa jos joku (kenestä hän ei erityisemmin välitä) saattaa tulla kotiinne jonkinlainen seurue mukana milloin vain.
Kerro, että sinun unelmakoti on sellainen, johon vieraat eivät saavu täysin omavaltaisesti. Kerro, että sinä olet tottunut siihen, että toisten ihmisten erillisyyttä kunnioitetaan. Kysy ymmärtääkö hän tilanteen ahdistavuuden ja todennäköisesti ei ymmärrä, niin pyydä häntä sen vuoksi vetämään rajat että se on sinulle hyvin tärkeää. - ulkonäkö huomiosta
joo... kirjoitti:
Olisit tyytyväinen että anoppisi kehuu lapsia miehesi suvun näköön tulleiksi.
Miltä tuntuisi jos sen sijaan vihjailisi niiden olevan postinkantaja-pojan, naapurin-erkin, putkimies-pentin jne näköisiä? - vähä vaikee niinkään
samanlaista meilläkin kirjoitti:
Aika raskastahan se on kun saa jatkuvasti vihat päälleen. Ehkä se voisi auttaa, että selität ongelman kokonaan uudella tavalla miehellesi. Ei siis sillä tavalla miten olet sen varmaan tuhat kertaa jo selittänyt. En vain tiedä mikä se tapa voisi olla, mutta kannattaa yrittää.
Yritä saada miehesi ymmärtämään, että sinusta on ahdistavaa, kun teille saatetaan tulla ihan koska vaan. Yritä ottaa jokin esimerkki, että olisiko miehestäsi hauskaa jos joku (kenestä hän ei erityisemmin välitä) saattaa tulla kotiinne jonkinlainen seurue mukana milloin vain.
Kerro, että sinun unelmakoti on sellainen, johon vieraat eivät saavu täysin omavaltaisesti. Kerro, että sinä olet tottunut siihen, että toisten ihmisten erillisyyttä kunnioitetaan. Kysy ymmärtääkö hän tilanteen ahdistavuuden ja todennäköisesti ei ymmärrä, niin pyydä häntä sen vuoksi vetämään rajat että se on sinulle hyvin tärkeää.ukolle sanoa, koska sit taas parit mun sukulaiset tapaavat piipahdella ihan kuinka sattuu,ukko ei kyl tykkää siitä pahaa,olen moneti kysynytkin. Mutta ero hänen vanhemmissa ja mun parin sukulaiden kans on että ukon vanhemmat tosiaan pällistelevät tietämättäni pihassamme ja tekevät "tärkeitä hommia" ja sitten heitä pitää passata ja seurustella tunti tolkulla, mun sukulaiset kun tulevat piipahtamaan he oikeasti vaan piipahtaa 5min-30min,eikä todellakaan tartte niitä passailla...
- kokeile seuraavaa
vähä vaikee niinkään kirjoitti:
ukolle sanoa, koska sit taas parit mun sukulaiset tapaavat piipahdella ihan kuinka sattuu,ukko ei kyl tykkää siitä pahaa,olen moneti kysynytkin. Mutta ero hänen vanhemmissa ja mun parin sukulaiden kans on että ukon vanhemmat tosiaan pällistelevät tietämättäni pihassamme ja tekevät "tärkeitä hommia" ja sitten heitä pitää passata ja seurustella tunti tolkulla, mun sukulaiset kun tulevat piipahtamaan he oikeasti vaan piipahtaa 5min-30min,eikä todellakaan tartte niitä passailla...
että et ala vetämään mitään ylimääräistä hyvän emännän roolia. Vai ahdistaako sinua se, että he ja MIEHESI eivät osoita hyväksyntää sinua kohtaan jollet vedä tälläistä roolia?
Jos näin on, niin kysy mieheltäsi, että kelpaatko miehellesi vain sellaisena kuin hänen sukulaisiaan kohtelet? Ethän sinä ole hänen sukunsa kanssa mennyt naimisiin. Ei kai sinun mitään erityistä kiitollisuutta tarvitse osoittaa jos he tulevat auttamaan miestäsi hänen omissa askareissaan. Voit pyytää jonkun ystävättäresi viikkaamaan pyykkiä ja vedät herneet nenään jos miehesi ei jaksa viihdyttää ja passata tätä ystävätärtäsi. - ihan outoja
kokeile seuraavaa kirjoitti:
että et ala vetämään mitään ylimääräistä hyvän emännän roolia. Vai ahdistaako sinua se, että he ja MIEHESI eivät osoita hyväksyntää sinua kohtaan jollet vedä tälläistä roolia?
Jos näin on, niin kysy mieheltäsi, että kelpaatko miehellesi vain sellaisena kuin hänen sukulaisiaan kohtelet? Ethän sinä ole hänen sukunsa kanssa mennyt naimisiin. Ei kai sinun mitään erityistä kiitollisuutta tarvitse osoittaa jos he tulevat auttamaan miestäsi hänen omissa askareissaan. Voit pyytää jonkun ystävättäresi viikkaamaan pyykkiä ja vedät herneet nenään jos miehesi ei jaksa viihdyttää ja passata tätä ystävätärtäsi.Kummalliset riidankylväjät jakaa täällä ohjeitaan. Nautitteko toinen toistenne avioeroista? Eikö eroamisprosentti ole vielä tarpeeksi korkealla?
Vai nekö miniät täällä suunapäänä muita ohjeistaa jotka eivät ole omissakaan anoppi ja sukulaissuhteissaan onnistuneet?
Jos omat suhteesi miehesi äitiin ja sukuun on epäonnistuneet olet tasan väärä henkilö opastamaan ja ohjeistamaan muita! - muksujahan
ulkonäkö huomiosta kirjoitti:
Olisit tyytyväinen että anoppisi kehuu lapsia miehesi suvun näköön tulleiksi.
Miltä tuntuisi jos sen sijaan vihjailisi niiden olevan postinkantaja-pojan, naapurin-erkin, putkimies-pentin jne näköisiä?nämä ovatkin :)
- sinä päästäsi
vialla? Voi hyvän tähden näitä surkioita.
- ymmärrä ongelmaa
Jos nyt anoppi ja appi on kylässä 4h, niin minusta on aivan ihanaa, jos pitävät sylissä ja kertovat rakkaudestaan lapsillemme. Ehkä omat vanhempasi eivä kerro tunteistaan niin avoimesti???
Kyllä on rikkaus, jos pienellä ihmisellä on useampi aikuinen ihminen, joka kertoo rakastavansa, kaikilla ei ole muuta kuin äiti. - mummun iässä
Eipä ole anoppi kovin kamala jos lapsille lepertelee.
Älä kuuntele, kyllähän jokainen mummu lörpöttelee pienille vaikka mitä höhlää.
Lapset tykkäävät.
Minua on aina itseäni raivostuttanut se kimeällä äänellä puhuttu lapsenkieli, jolla monet puhuvat lapsilleen tai kenelle tahansa lapselle. Ei opeteta edes oikeita sanoja, vaan ensin lapsiraukan on opittava "hauva" ja "heppa", ja kun ne on opittu, siirrytäänkin puhuman koirista ja hevosista.
Näitä vauvasanojahan on vaikka millä mitalla, ja on niin somaa kun lapsi sössöttää.
Ei opeteta edes ääntämään oikein, vaan sallitaan ärrä- ja ässä-vikojen kehittyä kouluikään asti, niin että ne mummun kullat eivät saa asioitaan toimitetuksi, kun heidän puhettaan ei kukaan ymmärrä. Ja logonomille sitten mennään opettelemaan ääntämistä. Vanhemmilla ei tunnu olevan enää mitään vastuuta.
Niin että rauhoitu sinä nyt vaan, jos mummu hiukan lirkuttelee pienillesi. Puhu itse selkeästi ja lausu äänteet hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996013
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804782Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282823Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764