Kun on jo valmiiksi hieman itseensäkäpertyvä ja mukavuudenhaluinen luonne, niin tuskin olen ainut jonka oloa tämä ihmisille vihamielinen Suomen ilmasto ei ainakaan kohenna? Kun talviaamuna heräät ja lähdet ulos putsaamaan autoa jäästä ja lumesta sormet ja varpaat jäässä, niin pakkanen ja pimeys oikein huutaa päin naamaa että "hähhähhää, eikös olekin *ittumainen ilma?"
Suurin osa vuodesta tässä maassa on pimeää ja kylmää. Kesäkin kestää vain hetken. Juhannus menee yleensä kylmänä ja sateisena ja juuri kun loppukesästä ehtii ilmat lämpenemään kunnolla tuleekin jo syksy, pimeys ja sateet. Ja hienoimmat hetket parhaista kesäpäivistä menee yleensä joka vuosi pilalle kun täytyy olla päivät töissä. Itse olen vielä nuori eikä mulla ole mitään kesälomia mutta masentaa sekin että kun raadat vuosikausia töissä niin lopulta saat sen kaksi viikkoa lomaa jotka saat pitää kesällä... ja monet varmaan on kuullu sen jutun että eka viikko kesälomasta menee siinä kun yrittää totutella rentoutumiseen ja toinen viikko meneekin jo murehtiessa sitä kun ensi viikolla alkaa taas työt.
Luulisin että jos eläisin maassa mistä puuttuisi tämä kylmin ja pimein ajanjakso vuodesta, saattaisin olla hyvinkin erilainen persoona. Energisempi, positiivisempi ja aikaansaavampi. Suomen ilmastosta aina ulkomaalaiset ja suomalaiset itsekin kehuu kuinka meillä on neljä vuodenaikaa ja se on niin hienoa. Voi *elvetti. Mua ei paljon naurata että täällä on yhdeksän kuukautta vuodesta helvetin kylmää ja pimeää.
Pimeys ja kylmyys pahentaa
9
598
Vastaukset
- moneksi.
Itse rakastan eniten syksyä!
- Talvesta
Ensinnäkin, pimeys on turva. Siis voi käpertyä siihen pimeyteen.
Toisaalta, kylmä vuodenaika, talvi, ei vaadi henkisesti mitään. Kesällä on suoritettava lomaa: matkusteltava, keksittävä tekemistä. Kuka tulee kysymään marraskuussa, mitä teit lomalla? Tai mitä teet ylipäänsäkään.
Kun kaikki tekevät vain töitä.
Tiedoksi, että jos raadat vuosikausia, saat enemmän lomaa (ja enemmän mahdollisuuksia sen suorittamiseen) kuin muutaman viikon.
Ja lopuksi: P.P.Petelius: Voi kuinka kauniita kesäpäiviä vihaan. Hyvä biisi.- nainen 42v
Talvi ja kaamosaika ylipäätään ovat mulle suuri voiman lähde. Kevättä pelkään, se kova, kirkas valo saa mut aina masentuun ja käpertymään maailmalta piiloon. Se ahdistaa ja pelottaa. Kaikkein rankin vuodenaika. Syksyn myrskyt ja pimeys on ihanaa. Ja myöskin olen sitä mieltä että pimeys on turvallista. Kesä nyt menee, varsinkin lopukesä. Mikäli nyt keväästä taas hengissä selvitään.....
- aloittaja
tunnen itseni niin erilaiseks:
"Toisaalta, kylmä vuodenaika, talvi, ei vaadi henkisesti mitään."
talviko ei vaadi mitään? kyllä vaatii: kylmyys ja pimeys kuluttaa henkisesti ja fyysisesti paljon enemmän ku kesä. Kesällä on valosaa ja luonto elossa, talvella synkkää ja luonto kuollu.
En näe talvessa mitään noin romanttista ku sä.
Kesällä on suoritettava lomaa: matkusteltava, keksittävä tekemistä. Kuka tulee kysymään marraskuussa, mitä teit lomalla? Tai mitä teet ylipäänsäkään. Kun kaikki tekevät vain töitä."
"Kesällä on suoritettava lomaa: matkusteltava, keksittävä tekemistä. Kuka tulee kysymään marraskuussa, mitä teit lomalla? Tai mitä teet ylipäänsäkään. Kun kaikki tekevät vain töitä."
En oo koskaan tajunnu miks lomalla täytyy suorittaa yhtään mitään. En tajua miten voit verrata työntekoa ja lomailemista niin että työnteko on hauskaa ja lomat on kuin jotain rangaistuksia jolloin kärsitään ku täytyy koko ajan keksiä jotain tekemistä. - aloittaja
nainen 42v kirjoitti:
Talvi ja kaamosaika ylipäätään ovat mulle suuri voiman lähde. Kevättä pelkään, se kova, kirkas valo saa mut aina masentuun ja käpertymään maailmalta piiloon. Se ahdistaa ja pelottaa. Kaikkein rankin vuodenaika. Syksyn myrskyt ja pimeys on ihanaa. Ja myöskin olen sitä mieltä että pimeys on turvallista. Kesä nyt menee, varsinkin lopukesä. Mikäli nyt keväästä taas hengissä selvitään.....
siitä ku luonto on kuollu, varpaat ja sormet on jäässä eikä valosta o tietoakaan. No meitä on moneen junaan.
- Talvesta
aloittaja kirjoitti:
tunnen itseni niin erilaiseks:
"Toisaalta, kylmä vuodenaika, talvi, ei vaadi henkisesti mitään."
talviko ei vaadi mitään? kyllä vaatii: kylmyys ja pimeys kuluttaa henkisesti ja fyysisesti paljon enemmän ku kesä. Kesällä on valosaa ja luonto elossa, talvella synkkää ja luonto kuollu.
En näe talvessa mitään noin romanttista ku sä.
Kesällä on suoritettava lomaa: matkusteltava, keksittävä tekemistä. Kuka tulee kysymään marraskuussa, mitä teit lomalla? Tai mitä teet ylipäänsäkään. Kun kaikki tekevät vain töitä."
"Kesällä on suoritettava lomaa: matkusteltava, keksittävä tekemistä. Kuka tulee kysymään marraskuussa, mitä teit lomalla? Tai mitä teet ylipäänsäkään. Kun kaikki tekevät vain töitä."
En oo koskaan tajunnu miks lomalla täytyy suorittaa yhtään mitään. En tajua miten voit verrata työntekoa ja lomailemista niin että työnteko on hauskaa ja lomat on kuin jotain rangaistuksia jolloin kärsitään ku täytyy koko ajan keksiä jotain tekemistä."En oo koskaan tajunnu miks lomalla täytyy suorittaa yhtään mitään."
Kyllä lomalla yleensä matkustetaan. Näin oletetaan. Ainakin kysytään, mitä teit lomalla. Sitten kun vähän kasvat ja olet siellä työelämässä enemmän kuin muutaman vuoden, huomaat, että kysymykset lomanviettotavoista ja kesätekemisistä ovat jokapäiväistä kahvihuonekeskustelua.
Se on vaan aika ahdistavaa, jos ei satu olemaan rahaa tai muita mahdollisuuksia lähtöihin.
"En tajua miten voit verrata työntekoa ja lomailemista niin että työnteko on hauskaa"
Väitinkö näin, että työnteko on hauskaa? En ainakaan muista väittäneeni. Pitkään työelämässä olleena voin vakuuttaa, ettei joka päivä ole juhlaa, mutta olen valinnut minulle luontaisesti sopivan alan ja sellaiset työolosuhteet, joiden yhteisvaikutuksesta menen aamulla mielelläni töihin.
"ja lomat on kuin jotain rangaistuksia jolloin kärsitään ku täytyy koko ajan keksiä jotain
tekemistä."
Kuka tahansa, joka on työelämässä, ei varmasti väitä, että lomat ovat rangaistuksia. Ikävä sivuvivahde on se realistinen tilanne, että ihmisen oletetaan matkustelevan lomalla ja ikävä tilanne on se, kun joutuu kertomaan, ettei voi.
Sellaiselle loma tietysti voi olla rangaistus, jolle työpaikka on kotia rauhallisempi. Monet väittävät, pienten lasten äidit esimerkiksi, että töihin tulee lepäämään, koska lastenhoito on niin rankkaa.
Etkä sinä erilainen ole. Sellainen pieni tuntuma on, että suomalaiset tykkäävät enemmän kesästä kuin talvesta. Se vaan on rasittavaa, kun aina valitetaan ilmasta, oli se mikä tahansa.
- ....
eihän suomessa ole neljää vuodenaikaa. kesä puuttuu.
- jopa 12 kuukautta
jos kesä sattuu olemaan vähäluminen.
Yksinäisyys-palstalla oli linkki kirjoitukseen jossa sanottiin että tämä ilmasto ei ole luonnollinen ihmiselle. Se masentaa ja onkin katalyyttinä yksinäisyydelle. Aika helppo tuota on uskoa kun villasukkavilun ja kroonisen kohmeuden erotus on 12cm betonia ja kaukolämpö.
Ja eikös se ihmisen alkuisä lähtenyt aurinkoisesta Afrikasta, banaanipuun varjosta? Vaikea kuvitella mitä mielessänsä kiikkui, kun tänne asti liikkui. - drunkabilly
Talvi on toisaalta hieno vuodenaika mut sinkkuna se on ahdistavaa. Miks vitussa se on näin pitkä?Pahinta on juuri se, kun ei näe paljoa muita ihmisiä. Kukas nyt tuolla kaupungilla huvikseen pyörisi 10 asteen pakkasella? Ja vaikka pyöriskin niin ei nää mitään kun pimeetä ja kaikilla toppatakit päällä..
Kesällä on kaikkee.. Lämmintä ja valoa, ihmiset tulee ulos. Vähäpukeisia tyttösiä.. :P Moottoripyöriä ja jenkkiautoja. Festareita.. Juhannuskokkoja.. Voi käydä vaikka järvellä soutelemassa. Tai ryypätä ulkosalla, heheh. Ai hitto tulispa kevät nopeesti tänä vuonna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343982Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232297Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8827J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756