Osaisiko joku neuvoa,onko olemassa mitään keinoa saada tuliterän auton tuulilasiin tullutta kiveniskun aiheuttamaa säröä korjattua ilman tuulilasin vaihtoa? Onko olemassa mitään tekniikkaa tms., jolla kyseisen kohdan saisi käsiteltyä niin, ettei se enää näkyisi tuulilasissa? Mitä kyseisen särön suhteen pitäisi ylipäätänsä tehdä? Harmittaa, kun uuteen autoon tuli heti alkajaisiksi tällainen ei-toivottu "muistomerkki". Asun pk-seudulla, jos se jotain kiinnostaa.
Kivenisku tuulilasissa?
13
2788
Vastaukset
- nyt heti
> Osaisiko joku neuvoa,onko olemassa mitään keinoa saada tuliterän auton tuulilasiin tullutta kiveniskun aiheuttamaa säröä korjattua ilman tuulilasin vaihtoa?
Korjausmenetelmä on olemassa ja löytyy varmasti nettiahaulla tahi ihan vaan ajelemalla jonkin kauppakeskuksen parkkihalliin, missä usein on lasin korjaajia passissa. Ja korjaus kanssa toimii, niin hyvin ettei iskupaikkaa korjauksen jälkeen löydä, ellei tiedä, mistä&mitä etsiä.
Mutta noin niinkuin ensalkuun käy laittamassa teippi iskukohdan päälle, ennen kuin säröihin imeytyy paskaa. - jäljestä
mutta on myynnissä lasiliimoja joissa aikahyviä ohjeita lasin korjaamiseksi.
Tosin jos särö on jo liian pitkällä, niin ei vaihtoehtona ole muutakuin lasin vaihtoehto.
Eli kannattaa ottaa se lasivakuutus, koska itse olen ainakin huomannut, että joka kolmasvuosi lasiin kajahtaa jokin ajokilometreillä 20000 km/v
Myöskin kannattaa pitää välimatkaa edelläajavaan koska nykyisin nämä kitkarenkaat kerää kuvioihin hiokotussoraa jotka sieltä irrotessaan lentää takanaolevan tuulilasiin.
Eli ei siis se ole irtoava nasta niinkuin moni olettaa. - Pepepe
"Asun pk-seudulla, jos se jotain kiinnostaa."
> sorry, ei kiinnosta. Seuranhakuilmoitukset kuuluu muille osastoille.
Mutta mitä tulee tuulilasikorjauksiin --> googleta "novus". - Gulf
Itse otan autoihini lasivakuutukset 0€ omavastuulla ja tietenkin keskeytysvakuutuksella 0 omavastuulla myös. Tuolla reseptillä kun lasi on vaihtokunnossa niin en maksa mitään itse, vaan vakuutusyhtiö maksaa minulle korvausta keskeytyspäiviltä.
Käytännössä kun lasi menee autosta joka vuosi rikki (paljon ajaa ympäri Suomea niin aina jostain pingahtaa kivi tai nasta vastaan) niin noilla keskeytyskorvauksilla maksaa lasivakuutuksen vuosittain.
Sitä en ymmärrä miten tuo kannattaa vakuutusyhtiölle, mutta itse olen ollut tyytyväinen tuohon vakuutukseen ;)- *********
1984 olen autoillut n. 17tkm - 40tkm/vuosi ja koskaan ei ole lasi hajonnut kiven, nastan eikä mistään muustakaan syystä. Jos tuntuu, että niitä kiviä ym lentelee lasille edelläajavan renkaista olet liian lähellä toista. Tälläisia perseessäkyttääjiä, kun on perässäni niin pyrin sateella ajamaan kaikista lätäköistä ja kuivalla kelillä pöllyytän lunta tai hiekkaa silmille. Alkaa kummasti muistumaan turvaväli takana ajavan mieleen. Kyllä siihen taakse saa tulla, kunhan menee sitten ohi. Sitä en siedä kun ajetaan kilometritolkulla takana eikä uskalleta mennä ohi. Itsekin tulen lähelle, mutta menen myös heti paikan tullessa ohi. Tiedoksi vielä, että tiedän mittarivirheeni ja pyrin ajamaan sallittua nopeutta tai sen 5kmh yli.
Tämä oli sitten osittain tarkoitettu provoksi, kun tiedän, että osa tämän niin ymmärtää. Onhan se selvää kun miettii ja tajuaa tyhmyytensä, niin alkaa suututtamaan. - peltokuskilla
********* kirjoitti:
1984 olen autoillut n. 17tkm - 40tkm/vuosi ja koskaan ei ole lasi hajonnut kiven, nastan eikä mistään muustakaan syystä. Jos tuntuu, että niitä kiviä ym lentelee lasille edelläajavan renkaista olet liian lähellä toista. Tälläisia perseessäkyttääjiä, kun on perässäni niin pyrin sateella ajamaan kaikista lätäköistä ja kuivalla kelillä pöllyytän lunta tai hiekkaa silmille. Alkaa kummasti muistumaan turvaväli takana ajavan mieleen. Kyllä siihen taakse saa tulla, kunhan menee sitten ohi. Sitä en siedä kun ajetaan kilometritolkulla takana eikä uskalleta mennä ohi. Itsekin tulen lähelle, mutta menen myös heti paikan tullessa ohi. Tiedoksi vielä, että tiedän mittarivirheeni ja pyrin ajamaan sallittua nopeutta tai sen 5kmh yli.
Tämä oli sitten osittain tarkoitettu provoksi, kun tiedän, että osa tämän niin ymmärtää. Onhan se selvää kun miettii ja tajuaa tyhmyytensä, niin alkaa suututtamaan.Ajat varmaankin vain yksisuuntaisia ja yksikaistaisia teitä pitkin, ettei vastaan tule ketään, ohitsesi ei aja ketään etkä itse ohita ketään? Vai miten väistelet niiden lennättämiä kiviä?
- Gulf
********* kirjoitti:
Tämä oli sitten osittain tarkoitettu provoksi, kun tiedän, että osa tämän niin ymmärtää. Onhan se selvää kun miettii ja tajuaa tyhmyytensä, niin alkaa suututtamaan.Arvasin, että joku heti väittää minun roikkuvan jonkun perässä. Sori, mutta lähes poikkeuksetta se objekti joka tuulilasin on rikkonut tulee vastaantulevasta tai ohittavasta autosta.
Valitettavasti en voi niihin säädellä ns. turvaväliä. Vastaantuleva tulee aina vastaan riippumatta siitä kuinka koitan sitä vältellä vaikka ojaan ajamalla :)
Samoin ohittavatkin tuppaavat itse valitsemaan kohdan jossa palaavat kaistalle, enkä voi joka kerta tehdä lukkojarrutusta vain sen vuoksi, että pitäisin turvavälin järkevänä. Ihan vain minun takana olevan turvaksi en viitsi jarruttaa lukkojarrutusta joka kerta kun joku minut ohittaa ja palaa kaistalle liian lähelle eteeni.
Ehkä sinun maailmassasi ei tosiaan kukaan koskaan ohita sinua, eikä tule vastaan, mutta toisin on minun maailmassani - siellä moisia tapahtuu jatkuvasti. - *********
Gulf kirjoitti:
Arvasin, että joku heti väittää minun roikkuvan jonkun perässä. Sori, mutta lähes poikkeuksetta se objekti joka tuulilasin on rikkonut tulee vastaantulevasta tai ohittavasta autosta.
Valitettavasti en voi niihin säädellä ns. turvaväliä. Vastaantuleva tulee aina vastaan riippumatta siitä kuinka koitan sitä vältellä vaikka ojaan ajamalla :)
Samoin ohittavatkin tuppaavat itse valitsemaan kohdan jossa palaavat kaistalle, enkä voi joka kerta tehdä lukkojarrutusta vain sen vuoksi, että pitäisin turvavälin järkevänä. Ihan vain minun takana olevan turvaksi en viitsi jarruttaa lukkojarrutusta joka kerta kun joku minut ohittaa ja palaa kaistalle liian lähelle eteeni.
Ehkä sinun maailmassasi ei tosiaan kukaan koskaan ohita sinua, eikä tule vastaan, mutta toisin on minun maailmassani - siellä moisia tapahtuu jatkuvasti.puhut, että ohittavat ja vastaantulijat myös lennättävät kaikennäköistä tuulilasiin. Kyllä minua ohitetaan ja minäkin ohittelen. Ilmeisesti on sitten vain ollut hyvä tuuri, kun ei ole noita laseja mennyt.
- j6ll3bbb7
********* kirjoitti:
puhut, että ohittavat ja vastaantulijat myös lennättävät kaikennäköistä tuulilasiin. Kyllä minua ohitetaan ja minäkin ohittelen. Ilmeisesti on sitten vain ollut hyvä tuuri, kun ei ole noita laseja mennyt.
Omaan autooni ainakin lentelee mm kiviä ohittavista, sekä vastaan tulevista autoista. Ei ole lasi säröillyt isommin vielä, mutta näkyviä jälkiä jää.
- käsiä?
Tai sitten kysäisisi joiltakin lukuisista lasiliikkeistä, tai kauppakeskuksen halleissa päivystäviltä lasinkorjaajilta.
- Tapiolaan:
Ted's garage:
http://www.tgtuulilasit.fi/
Ja ota tuulilasivakuutus vastaisuuden varalle. - googleen
niin löydät lähimmän korjaajan ja laita se teippi,jos et vielä ole laittanut
- vip autolasi oy
www.vipautolasi.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006