Takaakohan Suomen perustuslaki kaikille kansalaisille oikeuden olla parempia kuin muut?
Paremmuutta on ainakin osoitettu maassammekin monin erin tavoin. Pääperiaate on yleensä ottaa ajettavakseen joku hyvä asia, jossa mukana olo jo itsessään taitaa riittää kohtalaiseen paremmuuteen. Esimerkkeinä nyt vaikka raittiustoiminta tai luonnonsuojelu.
Useimmin tuollaisesta paremmuuden osoittamisesta hyötyy koko kansa (paremmista veronmaksajista ainakin), jos vaikka joku läheisempi kärsiikin. Että pitäisi sen ainakin olla perustuslain suojaama oikeus, eikö?
Oikeus paremmuuteen
11
337
Vastaukset
- kbasa.
paasin mukaan kultapossukerhoon ja olin oikeen parempi.
isompana eivat ole hyvaksyneen leijonakerhoon, mutta leijonakantinen mulla oli jo kauan sitten. - Vilma.
on muka eri aaltopituudella
mut ne eivät tiedä että---mää oon yläpyolella
nii no---sitähän sinä kysyit....- Vilma.
tuttumies kirjoitti:
Käsittääkseni sinulla on siihen kaikki oikeus.
noin ne olis vaan sahanneet tyhmää vipuun
mullon joka paikkaan oikeudet ja vip kortti
- Musta Ritari
jo ole kirjoittamaton laki? Tosi yyperalles meininki ei ole kovinkaan iskostunut monenkaan suomalaisen mieliin. Ei ainakaan tietoisesti.
..toiset tekee tärkeitä asioita ja toteuttaa itseään..ovat siis parempia kuin muut.. sellaset jotka laiskuuttaan ja saamattomuuttaan ei tee yhtään mitään.. eiköhän se lupa siis löydy mutta kaikki ei siitä tykkää.. jos tekee jotain tulee paskaa niskaan..kateellisuudeksi sitä kai kutsutaan..
luonnonsuojelu jees..mut suomessa tuo homma ei loista..raittiustoiminta joillekin pakko itse en harrasta raittiustoimintaa..pitää jotain iloa elämässä olla..Kun mainitsit kateellisuuden, niin siinähän suomalaisten pitäis olla jo reilusti yli keskiarvon maailmassa. Jos vähän harjoittelee, niin voi päästä ihan huipullekin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760