Juu, eli laihutuksen tukena aloitin uimisen. Olen mitoiltani 162/58 tosin nyt 2kiloa tullut lisää,vaikka olen uinut 2-3kertaa viikossa tunnin verran 1200-1300m
Olenkin vähän ollut masiksessa,kun tarkoitus ois saada 55teen painoa,mutta nyt se on vaan noussut.
Eilen myös huomasin että on turvotusta.
Johtuukohan se uimisesta? Olen uinut nyt 3viikkoa
sillai, että ekalla viikolla kaksi kertaa, sitten tuli väliviikko(menkat) sit tokalla viikolla kaksi kertaa ja tällä viikolla kolme kertaa. Tarkoitus olisi kiinteytyä,mutta olo on tuntunut turvonneelta ja mahakin ihan kuin paisuneelta, Kuitenkin kalorit on koko ajan 1200-1600 eli miinuksilla. Kävelen myös lisäksi kohtuullisesti .
Onkohan tuo uiminen hyvä ns.koko kehon kiinteyttäjä.Tuntuu ettei ne ihan viimeset ylimääräset lähe millään!!!
Paino siis junnaa samassa 60,1 vaikka kaiken järjen mukaan ois pitänyt laskea?
Auttaisikohan jos oisin nyt tän viikon tosi pienillä kaloreilla esiM: 800-1000päivässä.
Harmittaa ihan sikana,että silloin kun en vielä uinut ja vahdin vain ruokailujani painoin vähimmilläni 56kiloa. Kiva 4kilon lisä :( JEE JEE
Eu onnistu millään, mikä mättää
2
466
Vastaukset
- läskifitnes
Perusaineen vaihduntasi BMR on noin 1300 kcal. Kun lisäät siihen liikuntaa kulutuksesi on obaut 2000 kcal/vrk. Saatat tirahtaa säästöliekille vielä pahemmin jos pudotat päivän energian saantia. Vähennä hiilihydraatteja minimiin, lisää proteiinia ja rasvaa, mahan täytteeksi vielä paljon tärkkelysvapaita kasviksia, älä syö rasvojen sidontaan tarkoitettuja tabuja.
Syömällä solakoidut ainakin 1500 kcal päivässä. Toki liikunta kasvattaa lihasmassaa, mutta liikunnalla ja VHH tyyppisellä ruokavaliolla poltat rasvaprosentit alas ja hallitset sokeritasapainon. - niitänäitä
Tuossa tulikin jo hyviä neuvoja, mutta tässä aikani kuluksi en malta olla saivartelematta hiukan tuosta naisten suosimasta "kiinteyttämisestä".
Lihasmassa joko kasvaa tai ei kasva, mitään varsinaista "kiinteyttämistä" ei oikeastaan ole olemassa. Aerobinen liikunta (uiminen, kävely, juoksu jne) kyllä aloittelevalla likkujalla parantaa myös lihasvoimaa, mutta voimaharjoittelu on siihen huomattavasti nopeampi keino. Toisaalta pelkkä voimaharjoittelu ei taasen liiemmin kuluta energiaa ekä nosta yleiskuntoa (hapenottokyky, sydämen toiminta jne), eli rasvakudoksen vähentämiseen ja yleiskunnan kohottamiseen taasen aerobinen liikunta on parempi. "Kiinteimmän" ja terveimmän lopputulokseen saa kun tekee kumpaakin.
Jotta lihasmassa kasvaisi (eli kroppa oikeasti "kiinteytyisi") tarvitsee keho reilusti polttoainetta, mieluiten runsaasti proteiinia. Ravitsemustilassa, jossa on kalorivaje (eli suomeksi sanottuna laidutuskuurin aikana) lihaskudosta on jokseenkin mahdotonta lisätä (eli jos kiinteytymistä on havaittavissa, se on illuusio joka syntyy siitä että rasvakudos vähnee, ei siitä että lihakset ovat kasvaneet). Poikkeuksena on aloittelevat liikkujat joilla on erittäin paljon rasvakudosta, heiltä lihasvoiman/massan kasvattaminen saattaa aluksi onnistuakin niukahkollakin kalorimäärällä.
Ap:lle saoisin, edellistä kompaten, että energiansaantia ei kannata rajoittaa liikaa. Keho siirtyy silloin käyttämään proteiinia eli lihaskudosta polttoaineena, etenkin jos harrastaa edes jonkin verran liikuntaa, ja lopputulos on silloin kaikkea muuta kuin "kiinteä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m804424Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513150
- 402638
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222332- 232036
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715