kiusaamiseen puuttuminen.

ujo ja herkkä..

Miten tähän puuttuisi. Olen joutunut kiusatuksi ylästeella, samanikäinen poika kiusasi kun olin ujompi ja hiljainen, rupesi mustamaalaamaan minua. Itselleni puhkesi laktoosi intoleranssi ja minua kiusattiin vatsavaivoistani ja siitä että luokassa haisee. Rupesin jännittämään ja vatsavaivat pahenivat, yritin löytää apua mutta sitä en löytänyt, silloin ei tiedetty paljoa vielä ärtyneestä vatsasta.Jännitin kouluun menemistä ja luokassa oloa ja vatsavaivat pahenivat. Mistä kiusaajani vain riemastui. Sain käytyä kuitenkin lukion ja luettua ammatin. Vatsavaivat ovat jännitystilanteessa vaivanneet.
Nyt olen toimistotyössä jossa samassa tilassa useampi henkilö. Jännitän tätä työtä ja vatsavaivat vaivaavat. Kahvitauolla puhutaan vaan ilmavaivoista...ei kuitenkaan suoraan minulle. Olen ruvennut arastelemaan näitä ihmisiä. Oikein kiusaamalla kiusataan koko ajan ja haetaan sinun virhettäsi. Vaihdanko alaa vai miten minun pitää elää loppuelämä. vessassa käyn normaalisti useasti päivässä, mutta se ei auta kun on jännitysvatsa. Onko samassa tilanteessa olevia?

5

691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitotyö

joo siellä missä on akkoja töissä enempi kun 2, niin se on sitä samaa saatanan paskanpumista seläntakana ja juoruilua,perätöntä kantelua esimiehelle. Itse olen joutunut juoruilun ja epäluottamuksen kohteeksi. Pitäisi jaksaa nostaa päänsä ja katsoa peiliin, että minä en välitä tuosta, ei kannata alistua tuon kiusauksen kohteeksi. Niin kauniita sanoja kun vain jaksaisi itse.

• Interventio-

Laitan linkin jossa keskustellaan aiheesta ärtynyt paksusuoli. En tosin tiedä onko sinulla kyseinen vaiva mutta kenties jotain vinkkiä tuolta keskustelusta voisi saada ellei sitten kaikki ole jo tuttua asiaa.

Olen itse istumatyössä todennut myös kireiden farkkujen ollessa päällä ilmavaivoja olevan enemmän. Laukussa on varalta Cuplatonia josta vähän saa apua jos kovin alkaa paukuttaa.

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ideakeittio/keskustelu/t1454417

• työkavereillesi

Oletko kertonut työkavereillesi, että pidät heidän joitakin jutustelujaan epäasiallisena?

• rkajkjkj

Hyvä provo ;)
      Mutta ihan vakavasti, älä viitsi pistää halvalla vakavaa aihetta.

• selän takana

"Mukavaa" lukea samanlaisista kokemuksista työpaikoilla. En jaksaisi aina kotona asioista valittaa, koska luulen, ettei toinen osapuoli ihan joka päivä jaksaisi samaa valitusta kuunnella.

Olen ihan äimistynyt, että tätä selän takana puhumista löytyy näinkin paljon. Ja varsinkin heti kun on enemmän kuin kaksi naista. Se on totta. Meillä tilanne on se, että nämä naiset ovat kyllä ihan hyviä kavereitani, mutta sitten taas supistaan... mullekin saatetaan tulla supisemaan jostain, mutta varmaan mustakin supistaan heti kun olen selkäni kääntänyt. Näin hyviä frendejä me ollaan!

En edes tiedä, mihin asioihin nää jutut liittyy, suurin osa on varmaan ihan henk.koht juttuja, mutta kyllä ne vois jättää työajan ulkopuolelle, koska se saamarin sipinä ja supina kyllä haittaa muita. Pitäiskö ihan vaan mennä sanomaan näille et jos voisivat lopettaa huolimatta siitä mitä jutut koskee? Haluaisin vaan tietää et mitä siitä sit seurais... en kyllä kauaa jaksa kuunnella sitä kuiskintaa, ei voi olla niin tärkeetä asiaa puolen tunnin välein??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      169
      12833
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4780
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2788
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1955
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      111
      1706
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe