Nyt olen ollut joulukuun alusta asti lomautettuna ja töihin piti palata tammikuusta. Joulukuun lopussa pomo ilmoitteli tekstarilla että lomautus jatkuu toistaiseksi. Minut lomautettiin ainoana kyseisestä työpaikasta. Pomon mielestä oli reilua, että yksi piti pitämättömiä lomia samanaikaisesti kun minä olin lomautettuna ja muut aloittavat sitten talvilomansa kun minä palaan töihin. Tämä on hänen mielestään tasapuolista kohtelua. Joulukuussa muut paiskivat ylitöitä, kun minun työni siirrettiin muille "lomani" ajaksi. Minä satun olemaan ko. työpaikalla ainoa, joka saa tarvittaessa suunsa auki kun epäkohtia ilmenee ja niitä on ilmennyt... Siellä ei työntekijöiltä kysellä mitään, vaan pomo päättää yksin työntekijöitä koskevia asioita. Työntekijät joustaa ja myötäilee pomoa, harmi vaan ettei milloinkaan tapahdu toistapäin. Muut työntekijät suostuu tähän kun eivät halua aiheuttaa eripuraa, joten himppasen on vaikea siinä yksin taistella tätä diktaattoria vastaan, kun ei taakseen saa ketään. Otin ammattiliittoon yhteyttä, joka nyt selvittelee onko lomautus laillinen vai laiton. Miten naisten työpaikoilla saisi työntekijöiden välille sellaista yhteishenkeä, jolloin pidettäisiin yhtä ja vaadittaisiin tasapuolista kohtelua ? Monilla miesten työpaikoilla tämä näkyy toteutuvan, yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta !
Lomautustako ?
2
387
Vastaukset
- lomautettuna ollut
Lomautuksesta pitää ilmoittaa kirjallisesti,
pelkkä tekstari ei siihen riitä !
Nythän sulla ei ole mitään näyttöä siitä että et ole ollut "omalla lomalla", siis tiukka paikan tullen.
Ei oo iso eikä monimutkainen paperi tehä, mutta
esim liitto voi tarvittaessa vaatia sen.
Miksi se toinen uhrasi lakisääteisen lomansa
lomautukseen, kyseessä on 2 eri asiaa ?
ja tämäpä tässä justiin on, se joka suunsa aukaisee niin saa kyllä kärsiä...- Mie vaan
Sain tällöin kovan vänkäämisen jälkeen kirjallisen ilmoituksen tästä lomautuksesta, kun ilmoitin ettei mikään tekstari riitä ko. asiasta ilmoittamiseen. Eli näyttöä on.
Tää pomo on niin narsisti persoona, että se osaa kyllä puhua ja mielistellä työntekijöitä niin kauan kunnes toinen suostuu sen älyttömiin systeemeihin, kuten tähän loman uhraamisen lomautuksen sijaan.
Mut nyt on mulla mitta täynnä, ja liitto hakee nyt perusteita riitauttaa koko lomautus. Tuntuu tosin olevan melko lailla vaikee projekti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996033
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804782Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282833Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774