olen huolissani.liittoa on takana 3vuotta,ei lapsia,ei toisia suhteita kaikki on hyvin.rakastamme ja kunnioitamme toisiamme,mutta mies ei vaan kiinnostu mistään "siihen"liittyvästä.mikähän häntä lie vaivannee,onko kenties kohtalotovereita?hän on kyllä paljon työssä ja väsynyt mutta tätä on jatkunut nyt 2v.enkä taida enää jaksaa...olen yrittänyt kaikkeni,kenties hieman liikaakin.olemme siis nuoria kolmenkympin paikkeilla.olisiko tähän oikeasti joku järkevä syy?kun olen asiaa tivannut niin vika ei ole minussakaan..
kun mies pihtaa..
27
3571
Vastaukset
- Grandpa53
Taitaa olla sellainen perushaluton kuin minun vaimonikin. Ei sinussa vikaa ole, eikä miehessäkään olette tässä suhteessa vaan erilaisia. Itse 25v "siedätyshoitoa" saaneena, eli puutteessa koko ajan sanoisin että mieti nyt onko se niin tärkeää ettet tule niin vähällä toimeen vai yritätkö kestää. Tuo hoito ei ole muuten tehonnut vieläkään. Tosin piinallista se on koko ajan miettiä milloin on seuraava kerta, valvoa ehkä öitäkin joskus. Toista et voi muuttaa. Vaikka saisit hänet suostumaankin sääliseksiin et ole sen tyytyväisempi. Se alkaa jossain vaiheessa sinua vaivaamaan. Siitä tulee se kuuluisa ikävä aviovelvollisuus. Itse valitsin että jään. Hintalappu siinä on se että olen kärsinyt koko ajan enemmän ja vähemmän, toki kivaakin on paljon. Jos taas lähdet, ei ole mitään takeita että saat paremman, seksi voi sujua loistavasti, mutta muut piirteet ei ½ vuoden päästä miellytä. Ei näitä voi tietää. Unelmien prinssiä ei taida löytyä kuin satukirjoista. Tässä iässä tulee jo mieleen olisinko ollut naimisissa 25v hyvin aktiivisen naisen kanssa. Pihtarin kanssa ei tarvitse sitä miettiä, onko ollut muita. Tässä hommassa on niin monia ulottuvuuksia. Naisen kanssa taitaa olla sama juttu. Nainen on hyvä vaimo, erinomainen äiti 2 pojalle, eli paljon näitä hyviä puolia, seksi ei vaan hänelle ole kovin tärkeää. En tiedä sitä nyt yli 5kymppisenäkään olisinko nyt tyytyväisempi jos olisin lähtenyt. Mutta valinta on sinun, teillä kun ei ole vielä lapsiakaan hankaloittamassa päätöstä. Juttele miehen kanssa, kerrot miten itse koet tilanteen, päätät sitten. Sulla on se hyvä puoli että olet nainen, miehet saa vastaavassa tilanteessa välillä aika tylyjä vastauksia.
- samat kokemukset
Jonkinlaiseksi rohkaisuksi kerron, että meillä samanlainen tilanne meni ohi. Tosin miehen pihtaus alkoi vasta nelikymppisenä oltuamme pitkään naimisissa. Sitä kesti pari vuotta, eikä hän halunnut minkäänlaista kosketusta tai hellyyttä, ehkä varoi että se ei johtaisi seksiin. Jonkinlaista kykenemättömyyttäkin oli samaan aikaan. Se oli minulle todella masentavaa ja itsetuntoa koettelevaa, eikä mies halunnut edes puhua asiasta.
Muutos tuli sitten itsestään. En tiedä mistä johtui ja mikä auttoi. Ei ainakaan uskottomuutta ollut, sen tiedän. Työpaineita ja stressiä oli siihen aikaan, ja fyysisiä vaivojakin, kilpirauhanen hoidettiin samaan aikaan. Tai olisiko pelännyt kyvyttömyyttä. Nyt 10 v myöhemmin on kaikki hyvin, kannatti odotella. - missä...
Minulla on myös kokemusta haluttomasta miehestä, mutta koska en itsekään ole niin seksin perään niin ei ole paljoa haitannut. Olemme myös nuoria, 23 ja 24 ja olemme seurustelleet 6 vuotta, joista 3 yhteisessä asunnossa.
Miehen haluttomuus on yleisempää kuin luullaan. Syyt ovat vain jokaisen kohdalla omanlaisiaan. Miehen haluttomuus voi johtua esim. stressistä, suorituspaineista, liian innokkaasta naisesta tai lääketieteellsistä syistä, kuten ylipainosta.
Kannattaa keskustella hieman, mutta varoa, ettei joudu ojasta allikkoon, koska jos miestä syyttää pihtaamisesta, paineet saattavat kasvaa niin suuriksi, ettei hän pysty enää mihinkään.
Ja joskus on vaan tehtävä nämä sänkypuuhat yksin... :)- Tuskainen !
Me ollaan 22 ja 24 vuotiaita ja seurusteltu 5 vuotta ja nyt marraskuun alussa alkoi mieheni haluttomuus. Hän kosi minua uutena vuotena eli onnellisia ollaan. Olen yrittänyt kysyä missä vika? mitä voisin tehdä toisin että haluttomuus lähtisi, mut kaikkeen saan vastaukseksi että en tiedä. Emme voi ottaa edes puheeksi seksiä liittyvät asiat. Tuntuu jo tosi turhauttavalta kun ei tiedä missä vika, ja mitä voisin tehdä. Ymmärtäisin paremmin jos tietäisin edes miksi.Onkohan törkeää ehdottaa jo nyt jotain ammattiapua?
- Ole aloitteellinen ja helli...
On se sitten kumma,jos syötti ei kelpaa.Kokeile monia keinoja, jospa nukkumatti herää vielä.Aina kun on elämää,on toivoakin onnistumisesta.
- muualta...!!
Hae se seksi muualta. Anna ukon pihdata ihan rauhassa.!!
- lllllllllllll
Hei!
Minulla ei ole antaa Sinulle neuvoja, mutta voin jakaa oman kokemukseni. Toivottavasti Sinulle käy paremmin. Meillä tuli aikoinaan taukoa seksielämään. Monestakin syystä. Yksi oli se, että puolisoni ei oikeastaan muuten ollut/kommunikoinut kanssani kuin silloin, kun halusi "sitä". Itseäni tilanne alkoi ahdistamaan niin paljon, että alin torjumaan häntä, kerroin kyllä syyn ja korjausehdotuksiakin, mutta sitten kävikin niin, että hän sai suorituspaineita.
No jälkeenpäin ajatelen olen kyllä ajatellut, että olin loppupeleissä meillä se aktiivisempi osapuoli, ja seksi oli hiipumaan päin silloin aikoinaan jo muutenkin. Meiltä vain puuttui/puuttu se nk. kipinä toisiamme kohtaan. Ja toki aikoinaan elämässä oli paljon stressipisteitä pitkiä aikoja puolin ja toisin. Odotin vuosia asioiden korjaantumista, yritin puhuakin, mutta eivät ne asia ole korjaantuneet. Nyt jo pitkälti yli kymmenen vuotta mennyt hyvin vähäisellä seksillä. Eli ei aina joka vuosikaan. Enkä enää jaksa yrittää/puhua asiasta. Tekemällä aloitteen ja huokuttelemalla miestä saisin hänet joskus hommasta innostumaan. Mutta sitäkään ei vuosia jaksa itsekseen.
Toivotaan teille parempaa onnea asian suhteen!- kjiiohjknm
Oli yllättävää lukea samanlaisista kokemuksista kuin itselläni on. Olen ollut 5 vuotta naimisissa miehen kanssa, jota ei juuri seksi kiinnosta. Hyväilystä nauttii kyllä. Jonkinlaista kykenemättömyyttä myös ilmeisesti mukana. Passitin kerran lääkäriin tutkittavaksi. Ilmeisesti jonkinlaista tulehdusta terskassa, mutta pitäisihän tuo olla hoidettavissa. Liekö syynä, että aloitimme seksin vasta avioliitosssa ja miehen on minua kymmenisen vuotta vanhempi. Olen aina ollut aktiivisempi seksialoitteiden suhteen. Muistan mieheni tehneen vain kerran aloitteen.
Aluksi itkin ja ihmettelin, mikä minussa on vikana, masennuin. Sitten alkoi varovainen houkuttelu, sitten kielsin itseltäni täydellisesti edes haluamisen. Uskoin, että olin ollut liian hyökkäävä, enkä tehnyt vuoteen mitään aloitteita. Jos joskus hyväilin, kerroin ensiksi, etten odottanut seksiä. Nyt vain hyväilemme emme muuta teekkään. Onko viisikymppisellä miehelläni joku ongelma vai liittyykö tämä tyypillisesti lapsiperheiden arkeen? - llllllllllllllllllllllllll
kjiiohjknm kirjoitti:
Oli yllättävää lukea samanlaisista kokemuksista kuin itselläni on. Olen ollut 5 vuotta naimisissa miehen kanssa, jota ei juuri seksi kiinnosta. Hyväilystä nauttii kyllä. Jonkinlaista kykenemättömyyttä myös ilmeisesti mukana. Passitin kerran lääkäriin tutkittavaksi. Ilmeisesti jonkinlaista tulehdusta terskassa, mutta pitäisihän tuo olla hoidettavissa. Liekö syynä, että aloitimme seksin vasta avioliitosssa ja miehen on minua kymmenisen vuotta vanhempi. Olen aina ollut aktiivisempi seksialoitteiden suhteen. Muistan mieheni tehneen vain kerran aloitteen.
Aluksi itkin ja ihmettelin, mikä minussa on vikana, masennuin. Sitten alkoi varovainen houkuttelu, sitten kielsin itseltäni täydellisesti edes haluamisen. Uskoin, että olin ollut liian hyökkäävä, enkä tehnyt vuoteen mitään aloitteita. Jos joskus hyväilin, kerroin ensiksi, etten odottanut seksiä. Nyt vain hyväilemme emme muuta teekkään. Onko viisikymppisellä miehelläni joku ongelma vai liittyykö tämä tyypillisesti lapsiperheiden arkeen?En tiedä lapsiperheestä tai 50-kymppisistä miehistä. Aikoinaan oltiin 30 v. ja ei ollut lapsia. Siis silloin kun meidän tilanne alkoi.
Nytkään ei ole lapsia, aikas yllättävää =). Mutta ikää on tullut yli kymmenen vuotta lisää. - fhyjkh
llllllllllllllllllllllllll kirjoitti:
En tiedä lapsiperheestä tai 50-kymppisistä miehistä. Aikoinaan oltiin 30 v. ja ei ollut lapsia. Siis silloin kun meidän tilanne alkoi.
Nytkään ei ole lapsia, aikas yllättävää =). Mutta ikää on tullut yli kymmenen vuotta lisää.Minua vain kiusaa ajatus, että olisimme niin onnellisia ilman tätä kyseistä ongelmaa. Olen yrittänyt kaikkea; parantaa sen, muuttaa itseä, unohtaa ja tajuan , ettei se onnistu. On vain hyväksyttävä, että se on osa elämää. mun täytyy vielä sanoo, ettei itellä oo juuri kokemuksia toisista miehistä, eli enemmän on kai kyse omalla kohalla luuloista, toiveista ja odotuksista, joiden särkyminen on tenhyt todella, todella kipeää..
- miesnäkökulmaa
kuulostaa oudolta siis tuo miehen toiminta. Ehkä kyse on tasa-arvosta...huolet ja paineet vaikuttavat haluihin useilla miehillä.
- miksi ei voi antaa
Mun kaaliin ei mahdu, miksi ei voi antaa rakkaalleen vaikka itsellä ei kauheesti oliskaan haluja. Ainakin nainen voi antaa seksiä ihan helposti, ja kai mieskin jonkinlaisella yrittämisellä, vaikkei olis juuri se oikea ajoitus itsellä. Eihän siinä ole iso vaiva eikä vaadi ededs paljoa aikaa.
Toki ymmärrän jos inhoaa toista, mutta kun moni sanoo rakastavansa eikä sittenkään anna.- llllllllllllllll
Itse en haluaisi, että toinen "antaa" minun mieliksi. Mielummin olen ilman tai hoidan asain ite. Minusta jokaisella on oikeus päättää omasta ruumiistaan, ja en halua masturboida kenenkään ruumiilla.
- q-öghr3gv
llllllllllllllll kirjoitti:
Itse en haluaisi, että toinen "antaa" minun mieliksi. Mielummin olen ilman tai hoidan asain ite. Minusta jokaisella on oikeus päättää omasta ruumiistaan, ja en halua masturboida kenenkään ruumiilla.
Ei seksi ole mitään kahvinjuontia että otan nyt sun mieliks puoli kuppia.
Seksi on intiimi ja herkkä alue, ei saa vaatia toista teeskentelemään koska toisen tunteita ei oteta huomioon.
Seksi on lisääntymiseen liittyvä vietti, ei ole missään määrätty että sitä on harjoitettava säännöllisesti jonkun kaavan mukaan. Kiihottuminen helposti kuuluu naisen elämänvaiheessa lisääntymisvaiheeseen. Miehellä kiihottuminen helpompaa mutta hänen on tyydyttävä itsetyydytykseen jos kiihottunutta kumppania ei ole saatavilla. Näin se on ennenkin toiminut.
Nykyaika on luonut kaikenlaisia normeja ihmisten elämää stressaamaan. - miesnäkökulmaa
olen samaa mieltä mutta toimii myös "pihtaamiseen" eli kyse ei välttämättä ole tietoisesta kieltäytymisestä. Joskus ei vaan haluta, en kyllä muista sellaista aikaa itselläni. Jos seksiä käyttää kiristykseen tai muuhun kun naimisen ilotteluun niin on vastuussa myös seurauksista.
- tarvitse suoraan kertoa
ettei niin kovasti nyt tee mieli. Antaa vaan ja on hiljaa. Tarvitseeko sitä mennä toiselle luennoimaan, että tässä sulle sääliseksiä. Kyllä avioliitossa kuuluu joustaa puolin ja toisin ja antaa vaikkei aina niin kovasti haluttaisikaan.
- llllllllllllllll
tarvitse suoraan kertoa kirjoitti:
ettei niin kovasti nyt tee mieli. Antaa vaan ja on hiljaa. Tarvitseeko sitä mennä toiselle luennoimaan, että tässä sulle sääliseksiä. Kyllä avioliitossa kuuluu joustaa puolin ja toisin ja antaa vaikkei aina niin kovasti haluttaisikaan.
Tarkka vaistoinen ihminen kyllä vaistoaa, jos toinen ei halua oikeasti. Ei siinä luentoja tarvita.
- aika kamalaa
Mielestäni seksi kuuluuu hyvinkin oleellisena osana hyvään parisuhteeseen. Oletko aivan varma, ettei miehelläsi ole toista naista?
- yksinäinen äiti
Hei. Sama vika Rahikaisella. Meillä avioliittoa takana jo 12 vuotta ja alussa muutamavuosi meni ok. Sitten tuli lapsia ja talo. Nyt mies jatko-opiskelee viikot toisella paikkakunnalla. Onko se sitten raha, väsymys vai minä mutta mies ei tunnu haluavan ryhtyä mihinkäänn hellään omatoimisesti ja minun itsetunto ei enää vuosien epävarmuuden jälkeen kestä helyyteen "rukoilua". Ja ne pari kertaa vuodessa kun hän sitten hommaan ryhtyy,touhua kestää se klassiset 4 min. Enkä minä kerkeä mitenkään mukaan. Vaikka viikot ovatkin yksinäisiä, melkeinpä yksinäisempää on kuitenkin viikonloppuna kun mies on paikalla ja tajuan kuinka kylmä suhteemme on. Tästä olen miehen kanssa yrittänyt puhua, mutta ilman tulosta. Kysyin mieheltäni ja hänkin kielsi toisen osapuolen olemassaolon.
- mr orange
Minua hämmästyttää kovasti miten pari, joka on päätynyt yhteen asumaan ei tunne toisiaan niin hyvin että saisi toisen osapuolen syttymään.
Olin itse naimisissa 20 vuotta. Vaimoni oli niin haluton opettelemaan yhtään mitään että hän ei saanut minua syttymään vaikka kuinka yritti. Yritykset olivat lähinnä säälittäviä ja se vei vähätkin halut. Minun oli helppo saada hänet seksileikkeihin milloin halusin. Kun on mahdollisuus tavata toinen kymmeniä kertoja ja harrastaa seksiä erilaisissa tilanteissa, ei tarvitse kuin tuoda jotain uusia juttuja seksiin ja katsoa miten toinen reagoi. Sama juttu toimii kaikessa muussakin yhteisessä.- nuorivaimo
niin,mutta kun mieheni ei todellakaan edes halua kokeilla mitään uutta!minä olen se meillä joka tahtoisi kokeilla kaikkea uutta tai edes vanhaa.mutta kun ei,niin EI.ja hän suorastaan säikähtää,jos esm.olen laittanut kauniit alusvaatteet"olen kaunis ja timmi nainen"päälleni ja yritän lähestyä häntä.olen siis kokeillut kaiken.olen ollut hienovarainen"ei hyökkäävä"hellä,raju,päällekäyvä kaikki on kokeiltu.enää en kokeile.olen niin väsynyt tähän.
- mr orange
nuorivaimo kirjoitti:
niin,mutta kun mieheni ei todellakaan edes halua kokeilla mitään uutta!minä olen se meillä joka tahtoisi kokeilla kaikkea uutta tai edes vanhaa.mutta kun ei,niin EI.ja hän suorastaan säikähtää,jos esm.olen laittanut kauniit alusvaatteet"olen kaunis ja timmi nainen"päälleni ja yritän lähestyä häntä.olen siis kokeillut kaiken.olen ollut hienovarainen"ei hyökkäävä"hellä,raju,päällekäyvä kaikki on kokeiltu.enää en kokeile.olen niin väsynyt tähän.
Jos olet jo kaiken yrittänyt, älä kiusaa itseäsi lisää. Joskus vaan on uskottava että homma ei toimi.
- ...hajupommi?
nuorivaimo kirjoitti:
Oletko pitänyt huolta hygieniastasi? Erityisesti suussasi? Mikään ei ole kauheempaa, kuin hammaskivelle tai muulle töhnälle tuoksuva suuvärkki, vaikka se lemahtaisi kaunottaren ja vetänän näköisen naisen suusta. Entä hien tuoksu tai kuorsaamisesi? Jokin sinussa tökkii miestäsi. Yritä ottaa hienovaraisesti selvää, mikä se on. Muista, että alä sitten loukkaannu!
- JoMyöhäistä
nuorivaimo kirjoitti:
Hae uusi mies, miehistä 99% olisi tyytyväisiä jos kohtaisi jotain tuollaista, kiusaat vain itseäsi. Kunpa minäkin olisin aikoinani törmännyt sinunlaiseesi naiseen. Minulla on samanlainen vaimo kuin sinulla mies.
- sille idiootille
Huuda sille, v.itun h.mo nyt sitä saatanan munaa ja vähän äkkiä. Kyllä se siitä sen oikuttelunsa lopettaa.
- junttiasseri
Kerro miehellesi että rakastat häntä kovin etkä mitenkään halua vahingoittaa liittoanne mutta haluaisit ihan uteliaisuudesta kokeilla seksiä välillä jonkun muun miehen kanssa, ihan kenen tahansa. Kerro että ajatus kiihottaa.
Eiköhän ukko herää. Ainakin minuun se aikoinaan vaikutti. Asia näyttää olevan jatkuvasti puheenaiheena näillä sivuilla. Se että tarpeet eivät kohtaa sängyssä näyttää siis olevan erittäin yleinen huolenaihe.
Toivoa ei kannata menettää, mutta kokemuksesta voin kertoa että mikäli asiaan ei tule korjausta tapahtuu välttämätön paha: Ero.
Tapaan silloin tällöin naiiveja idealisteja, jotka väittävät kirkkain silmin voivansa elää seksittömässä liitossa vuosia kärsimättä millään tavoin asioiden tilasta. Voi itsepetoksen määrää...
Hellyyskäyttäytyminen on meihin ihmisiin rakentautunut monimuotoinen prosessi. Ihminen kädellisenä nisäkkäänä rakentaa parisuhteensa pitkälti juuri hellyyskäyttäytymisen varaan. Liiton pitäisi kestää ainakin se parikymmentä vuotta että luonnon tarve täyttyisi=lapset muuttavat pois kotonta. Ilman sitä ei ihmissuhteessa pelaa mikään. Eletään kulisseissa ja ollaan oleveninaan onnellisia. Pahimmillaan tämä ihmissuhde-anemia voi oirehtia hyvinkin vakavasti. Tyydytään erilaisiin korviketoimintoihin. Miehet tulevat pubin kautta kotiin jossa heidän pikkuvaimonsa tissuttelevat siiderin voimalla ja sanovat keskenään: "Hih hih".. Ostetaan ja kulutetaan. Hommataan koteihin kaikki viimeisimmät kotkotukset. Uusi auto talliin, uudet huonekalut ja kiinalainen keittiö. Nälkäinen naimahaluinen on kuitenkin syötyään kylläinen naimahaluinen. Perusviettejä ei voi huijata.
Syntyy ei toivottuja romansseja työpaikoilla ja kotitalojen hisseissä. -Jotenkin se hellyydenkaipuu etsii reittinsä ihmisen sisältä ulkopinnalle.
Nyt itsekunkin pitäisi mennä peilin eteen jo ennen aviosopimusta. Pihtaaminen liitossa on törkeää aviolupauksen rikkomista. Erotiikan käyttäminen kiristykseen, lahjontaan tai uhkailuun on suurin loukkaus, jonka puolisolleen voi järjestää ja välinpitämättömyys on parisuhteen surma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865269
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784704Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232494Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241901- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851318