onko näin

surusilmä

onko todella niin ettei nykypäivänä ihmiset jaksa tai viitsi taistella avioliittonsa hyvin- voinnin hyväksi.olen ollut 15-vuotta avioliitossa. miehen kanssa,jonka piti olla se viimeinen rakkaus.
kesällä hän jätti minut.tunteet olivat hänen
puoleltaan kuolleet.meillä oli riitaisaa,muttei
mitään sellaista, etteikö puhumalla, olisi selvitty. miksi hän luovutti?

16

1963

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä.

Tiedän vain itsestäni, ja siitäkin vähän.

Siis vastaus kysymykseesi kuuluu: en tiedä!

• entiseen...

maailmaan on se, ettei silloin saanut eroa yhtä mutkattomasti kuin nyt. Oli pakko pysyä naimisissa, kun kerran oli menty. Ei siinä sen kummempaa muutosta ole tapahtunut, kriisinsä oli silloinkin, mutta ei niistä ääneen huudeltu, vaan kärsittiin. Vieraissa käytiin, muttei niistä tehty mitään numeroa. Ei siinä voinut miettiä, jaksaako tai viitsiikö taistella - oli pakko. Niin yksinkertaista se.

Miksikö hän luovutti? Ei halunnut jatkaa, niin yksinkertaista sekin...

• kävi

olikohan se nimimerkki olga, joka kiteytti asian, eli useimmat parit eivät erota rakastumista ja rakkautta. Rakastuminen on intohimoa ja valtavan hieno tunne, mutta mikä sen jälkeen on olemassa on yhteinen päätös, monilla se menee eteenpäin puhumatta ja menee metsään, pitää yhdessä tajuta puhua yhteisestä välittämisestä, muuten ei ole rakkautta. Rakkaus on yhteinen päätös, jos vain yksi rakastaa, rakkautta ei ole.

No nyt tiedän sen, olisi pitänyt älytä se aiemmin.

• rakkautta ei ole

Hyvin sanottu tuo, "JOS VAIN YKSI RAKASTAA, RAKKAUTTA EI OLE".

Erossa minäkin tuon opin, ja tosiaankin olisi pitänyt älytä se aikaisemmin.

• valitettavasti
        rakkautta ei ole kirjoitti:

Hyvin sanottu tuo, "JOS VAIN YKSI RAKASTAA, RAKKAUTTA EI OLE".

Erossa minäkin tuon opin, ja tosiaankin olisi pitänyt älytä se aikaisemmin.

Itse olen mies ja tuntuu hirveältä, että vasta yli 40-vuotiaana vihdoikin tajuaa tuon, olisikohan pitänyt vaikka koulussa olla aineena jotain parisuhdeoppia, vai oliko sitä, en muista. Eivät edes kaikki naiset näitä asioita ymmärrä ja kun miettii kuinka usea suhde menee pieleen nykypäivänä, on se aika hirveää.

• Näin on

Mikään ei ole enää ikuista, tämä selvisi minullekin karulla tavalla. Mieheni piti olla minulle se viimeinen rakkaus, mutta minä en sitä ollut miehelleni!

• Mies Espoosta

Jos jommalla kummalla ei ole halua yhteenoloon, niin se ei voi toimia. Jos tunteet ovat kuolleet (vaikka en siihen täydellisesti usko) ei ole paljon tehtävissä. Siis jos on 15 vuotta yhdessä oltu, kumpikaan ei voi väittää, ettei edes jonkinlaisia tunteita ole enää olemassa. Olisiko syynä se ettei ole tullut oikeita kompromisseja riitelyssä, vaan toisen on täytynyt alistua ja kieltää omat tunteensa, tai jotain vastaavaa. Pystyttekö puhumaan vaikeistakin asioista?

• la yksinkertainen

Miksi hän luovutti ? - Ehkä rakastui toiseen. "kunnes kuolema meidät erottaa", nykyisin tarkoittaa: jos tuntuu, että suhde on kuollut

• N, 40

Meilläkin luovutti, koska on aina ollut massan mukanakulkija, eikä uskalla tehdä massaa vastaan. Kaverit ovat kaikki juoppoja bailaajia. Tässä iässä ei ole kiva huomata, että jää kun nalli kalliolle, kun on 20 v turvannut toiseen. Miten helkutissa tällaisesta voi selvitä, kun on elänyt perheelle toisen bailatessa kaikki vuodet ja nyt vasta silmäni aukesivat. Lapsillekin tilanne on ollut kauan vaikea.

• jos seksi

ei ole enään kyllin hyvää:)valitettavasti niin totta monella miehellä.

• kyllästynyt !

Olisko tää jotain: "tunteet olivat hänen
      puoleltaan kuolleet.meillä oli riitaisaa.."

Avioliton puolesta jaksaa taistella niin kauan kuin sitä aviolittoa haluaa jatkaa. Mutta kun tulee vastaan tilanne että maku hommasta on mennyt, niin se on mennyt. Miksi pitäisi jatkaa roikkumista jossain mitä ei halua? Se olisi sairasta, kun vaihtoehtojakin on: ero.

Jos sinä et voi sisäistää eronne syitä, tarvitset ehkä ammattiauttajaa. Sun pitäisi ymmärtää ihan ykisnkertainen asia: miehesi(ex?) ei halua elää kanssasi, sinä jatkat elämääsi ilman sitä miestä.

Ja: tuossa ilman sitä miestä jatkamisessa on se pointti, ettei se mies enää siinä riitele eikä pahoita mieltäsi, ja toisaalta tiedät ettet sinäkään pahoita hänen mieltään. Voit elää, kohdata erilaisia ihmisiä, tai elää vaikka yksin jos se on mielekkäämpää. Mutta jos haluaisit sen miehen rinnallesi vain omista itsekkäistä syistä, se ei ole tervettä.

Mun entinen mies on takertunut muhun ja hokee vieläkin, kuuden erovuoden jälkeen, että enkö jaksaisi vielä yrittää, ja että hän edelleen rakastaa, ja että minä luovutin... Eikä ymmärrä, että juuri tuollasita ihmistä aloin inhoamaan: takertujaa. Milloin siitä tuli takertuja??, kun ei alkuvuosina sellainen ollut... Nykyään se ei edes välitä uudesta miehestäni, jankuttaa vaan etten minä oikeasti sitä miestä rakasta, vaan otin vain näyttääkseni hänelle...RASITTAVA!!!

• Järki hoi

Jäjelläkin voisi nämä bilettäjät ajatella tekosiaan, mikä viiraa päässä, kun ei uskalleta massanvastaisesti toimia, vaan biletetään kuin viimeistäpäivää kokoajan. En tosiaan ymmärrä, enkä tule tällaisia koskaan ymmärtämään.

• aikuisen
        Järki hoi kirjoitti:

Jäjelläkin voisi nämä bilettäjät ajatella tekosiaan, mikä viiraa päässä, kun ei uskalleta massanvastaisesti toimia, vaan biletetään kuin viimeistäpäivää kokoajan. En tosiaan ymmärrä, enkä tule tällaisia koskaan ymmärtämään.

näkökulma...
        Kun itsestään tuntuu että suhde on loppu,miksi pitäisi jatkaa vaan sen toisen takia?
        Minusta on reilumpaa ja aikuisempaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
        Yhtä helvettiä se on kun toinen rupeaa valehtelemaan ja pettämään kun ei uskalla sanoa että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella...
        Kun huvittaa bilettää ja mennä minne ja mihin haluaa niin sitten pitää ensin erota,säälittäviä paskahousuja ovat ne jotka eivät sitä uskalla sitä sanoa.

• tiina*

Jos kerran tunteet olivat miehesi puolelta kuolleet, niin siksi hän varmaan luovutti, eikö? En ole kuullut kenenkään sanovan avioon mentäessä esim. "tämä on nyt sitten kolmanneksi viimeinen rakkaus". Kyllä se on aina se viimeinen, joka joskus on ensimmäinenkin.

• kysyä mieheltäsi

tai siltä ent. mieheltäsi jos meinaat saada oikean vastauksen. Siihen että kaikki ihmiset luovuttaisivat liian helposti, väitän vastaan koska itse olen jo yli 20v. taistellut sellaisessa liitossa johon kukaan nainen ei olisi enää jäänyt. Kova voima oli papin aamenella.

• kaikki puhumalla selvitetty?

Kerroit, että teillä oli riitaa ja niistä selvittiin puhumalla. Selvittiinkö niistä sittenkään selkäsuorana ja kirkkain silmin, kun hän kuitenkin lopulta otti ja lähti. Varmasti sinne sielun syövereisiin on jäänyt vuosien varrella arpeutuneita haavoja ja tukahdutettuja tunteita. Ehkä se kuuluisa viimeinen korsi katkaisi kamelin selän ja vielä tilanteessa missä näennäisesti ei mitään "uloista" syytä ollut..?

Jos itse koet, että keskustetut olivat sinulle riittävät, niin tuliko koskaan mieleen, että se toinen osapuoli voisi tuntea toisin?

Itse elän suhteeni lopun viimeisiä hetkiä. Suhteeni, missä toisella on voimakas tahto kietoa asian haluamallaan tavalla. Asiat ovat hänen puolelta aina revitty kaunistelematta auki ja sormella osoitettu virheet. Hienotunteisuus ei ole ollut meille (lue: hänelle) tehnyt pesää. Arvaa tunnenko itseni usein huonoksi ja arvottomaksi? Mitä tahansa teen, niin se ei ole hyvä tai ainakin jotain olisi voinut tehdä paremmin. Vaikka tiedänkin arvoni ihmisenä, niin jatkuva kritiikki satuttaa ennemmin tai myöhemmin syvälle. Kun suhteeseen liittyy vielä kyvyttömyyttä osoittaa positiivisia tunteita ja hellyyttä on noidankehä valmis.

Nyt kun olen nostanut kissan pöydälle ollaan niin yllättyneitä, että miten nyt näin??? Olemmehan tästä keskustelleet monesti!!?? Keskusteltu??? ...hmm... tuo onkin liian hieno sana tilanteeseen, missä toista sitoutetaan omiin näkemyksiin ja tavoitteisiin.

Parisuhde on kahden ihmisen sosiotekninen peli / leikki, missä tasapuoleisuuden nimissä molemmilla osapuolilla tulisi olla samat säännöt. Kun näin ei kuitenkaan ole, niin syntyy väkisin pettymyksiä (isoja ja pieniä). Liian moni pettymys ja suhteen kyvyttömyys päästä niistä yli voi pitkällä juoksulla johtaa ahdistuksen ja ärtymyksen kautta koko suhteen päättymiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5585
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4732
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2966
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2624
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1986
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1449
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe