SILMÄLUOMILEIKKAUKSISTA

BLUE EYES

Olen päättänyt mennä korjauttamaan alaluomia ja mahdollisesti myös yläluomia. Mutta missä operaatiot kannattaisi antaa tehdä. Jokainen klinikka tietysti mainostaa omaansa, joten luotan enemmän potilaiden kokemuksiin ja suosituksiin.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Onko joku kirurgi suosittelemisen arvoinen?

Ritva Oksanen näyttää hyvältä ainakin kuvissa kasvojenkohotuksen jälkeen, joka on tehty Silhuetissa. Onko siitä paikasta jollakin kokemusta?

Lukisin mielelläni sekä hyviä että huonoja kokemuksia, sillä kynnys leikkauksiin on todella korkealla.

Kiitän jo etukäteen vastauksista!

38

7077

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakaan

Rolf Norströmiä. Itse olen ollut leikattavana hänen luonaan. Leikkaus epäonnistui pahasti, joten jouduin korjauttaan toisella kirurgilla. Kalliiksi tuli, mutta itsepä lähdin leikkiin mukaan.

Suosittelen Stephan Dietziä, Hilkka Peltoniemeä tai Jyri Hukkia. Vain hyvää kuullut kokemusta.

Onnea matkaan:)

• toi oli rajua!

"En suosittele ainakaan Rolf Norströmiä. Itse olen ollut leikattavana hänen luonaan. Leikkaus epäonnistui pahasti, joten jouduin korjauttaan toisella kirurgilla."

Toi on aika kovan luokan väite. harvoin kuulee, että hänellä menisi jokin "pahasti pieleen".

Oletko trolli vai oletko tosissasi?

• mikään väite ollut
        toi oli rajua! kirjoitti:

"En suosittele ainakaan Rolf Norströmiä. Itse olen ollut leikattavana hänen luonaan. Leikkaus epäonnistui pahasti, joten jouduin korjauttaan toisella kirurgilla."

Toi on aika kovan luokan väite. harvoin kuulee, että hänellä menisi jokin "pahasti pieleen".

Kerroin omista kokemuksistani ja piste.

• meijumaarit

Minusta tuossa ei ole mitään "rajua" tai harvinaista. Itsellä myös kokemusta kyseisestä lääkäristä. Ei kasvojen alueella kuitenkaan.
        Voin kertoa rehellisesti ja vain omasta puolestani , EN ollut tyytyväinen käden jälkeen.
        Olen tavis, vanha ja vielä rumannäköinen. Ehkä sillä oli vaikutusta.
        Minäkin menin toiselle korjattavaksi.
        Harvoinpa täällä viitsiikään epäonnistumista kertoa. Juuri tuo ihmeellinen "hyökkäys" , kun muutenkin on jo paha, pettynyt mieli valmiiksi.

• anonyymi

julkkis jotta saa nortilla palvelua tai ainakin 500€ näkyvillä ja monta ;)))

• Nimetön
        mikään väite ollut kirjoitti:

Kerroin omista kokemuksistani ja piste.

Juuri näin. Itse kukin kertoo omista kokemuksistaan. Niitähän tässä kysellään.
        kirurgi voi epäonnistua, hyvä kirurgi tietenkin melko harvoin. Nämä epäonnistumiset ovat kyllä raskaita potilaalle sekä henkisesti että taloudellisesti.

• Nimetön

...me potilaat otamme syyn niskoillemme, jos lääkäri selvästi epäonnistuu? Vaikka lähdemme vapaaehtoisesti leikkiin mukaan, maksamme siitä kovan hinnan. Voimme mielestäni myös odottaa, että saamme rahallemme vastinetta. Näistä epäonnistuneista leikkauksista pitäisi useammin valittaa.

• valitin
        Nimetön kirjoitti:

...me potilaat otamme syyn niskoillemme, jos lääkäri selvästi epäonnistuu? Vaikka lähdemme vapaaehtoisesti leikkiin mukaan, maksamme siitä kovan hinnan. Voimme mielestäni myös odottaa, että saamme rahallemme vastinetta. Näistä epäonnistuneista leikkauksista pitäisi useammin valittaa.

Yläluomet leikattiin toisesta otettiin liian varovasti. Lääkäri teki korjaus-leikkauksen.

• Lääkärillä ei mitään

ALALUOMET PILALLA !!!!

Rolf Norström leikkasi 2004, saan kärsiä loppuelämäni !
        Ei kannata uskoa, että julkkis kirurgi olisi paras.
        En haluaisi katsoa itseäni peilistä.

• Leikattu

Kävin viime pe leikkauttamassa yläluomet plastiikkakirurginen sairaala KL:ssä Uudenmaankadulla ja kirurgi oli Asko Salmi. Vielä on tikit silmissä ja vähän turvotusta, ei pahemmin mustelmaa. Tikit poistetaan ensi pe.

Ehkä vielä varhaista sanoa, mutta ainakin tähän asti olen ollut hyvin tyytyväinen. Paraneminen on tapahtunut vauhdilla, turvotusta enää hyvin vähän ja kuten todettua niin mustelmaakin tuli tosi vähän.

Tämä paikka oli kaikista halvin, leikkaus maksoi vain 890€. Sisältää kaiken jälkitarkastuksineen. Saan lisäksi KELA:sta jotain takaisin, lääkäri kirjoitti sellaisen paperin (ei pelkkä esteettinen operaatio vaan terveyssyistä).

Tämä oli ainoa paikka missä eivät vaatineet etukäteiskäyntiä (konsultaatiota) plastiikkakirurgilla. Varasin ajan ja sain sen viikon päähän ja suoraan leikkaukseen. Yläluomiplastia on kuulema ainoa toimenpide mihin ei etukäteiskäyntiä vaadita (yksinkertainen), muihin pitää käydä konsultaatiossa ensin.

Asko Salmella näyttää olevan mittava CV, todella ansioutunut tuntuu olevan.

• BLUE EYES

Kiitokset vastauksesta. Toivon sinulle nopeaa paranemista ja hyvää kevään odotusta uusin silmin!

• kysellä
        BLUE EYES kirjoitti:

Kiitokset vastauksesta. Toivon sinulle nopeaa paranemista ja hyvää kevään odotusta uusin silmin!

Kun olin yläluomien leikkauksessa AS:llä runsas vuosi sitten, kysyin myös alaluomien leikkauksesta. Itselläni ei ole enää isoja pusseja, mutta luomet ovat löysät ja ryppyiset, olisin halunnut että niitä kiristettäisiin. Asko totesi että heillä alaluomileikkauksen hinta on sen takia niin paljon kalliimpi koska leikkaus on vaikeampi. En sitten leikkauttanut kuin yläluomet ja olen tyytyväinen paremman näköisiin silmiini.

• Silkoluomi

ITse kävin reilu vuosi sitten Asko Salmen leikattavana Helsingin KL:ssä. Yläluomet leikattiin, toipuminen oli nopeaa ja jälki erittäin siisti! Lopullinen tulos tosin näkyy vasta noin 6 kk jälkeen mutta kyllä selvän käsityksen sai jo tikkien poistossa. Suosittelen!

• Nimetön

Kävin Eiran sairaalassa yläluomi- ja alakasvoleikkauksessa. Tulos on epätyydyttävä ja operaatioista aiheutui lisäksi komplikaatioita. Eirassa on hyviäkin lääkäreitä; kannattaa ottaa selvää ja tiedustella kokenutta kirurgia.

• leikkasi?

Nyt sait sitten synkän viitan koko sairaalan ylle.

• kokemuksia näistä

kohtalotoverit, Suomessa on sellainen ilmapiiri, että kauneusleikkauksista ei uskalleta puhua eikä varsinkaan jos jotain menee pieleen tai tulos on epätyydyttävä, silloinhan saa vain ansionsa mukaan oman turhamaisuutensa palkaksi. Minullakin kasvoleikkauksen tulos Nordströmiltä oli epätyydyttävä, nyt mietin mihin menisin korjauttamaan vai menisinkö ollenkaan ja kestäisin seuraukset. Toipumisessa oli komplikaatioita, se kesti kauan ja tuloksena oli vain arpiset kasvot, joissa ei juuri mikään kohonnut. Rahaa paloi _valtavasti_ mutta kasvot eivät siis kaunistuneet. Kirjoittakaa ihmeessä minulle sekä sinä Eirassa käynyt (tunnen sieltäkin yhden kirurgin, jolla kävin aiemmin muussa toimenpiteessä) sekä Nordströmillä käynyt. Vaihdetaan kokemuksia ja olisi hienoa vaikka tavata. Asun Helsingissä ja olen nelikymppinen [email protected]

• Nimetön
        leikkasi? kirjoitti:

Nyt sait sitten synkän viitan koko sairaalan ylle.

Niinpä kai. Palvelujen tarjoajien alalla kuin alalala täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että epäonnistumisista kerrotaan eteenpäin.
        Kukin kertoo omista kokemuksistaan, ja näitä kokemuksia tällä palstalla sitten vaihdetaan. Monella voi olla samasta lääkäristä pelkkää hyvää kerrottavaa.
        Aina ei kirurgillakaan ole hyvä päivä; tosin kirurgin huono päivä on aika kohtalokas potilaalle. Siksi lääkäreilläkin on vakuutus riskien varalta. Korvausta voi hakea, eri juttu sitten, saako mitään takaisin.
        Joten harkitkaa tarkoin. Valtaosa leikkauksista varmaan onnistuu, eihän niitä muuten olisi lupa tehdä.

• kleeva

Hgin Kauneusklinikalla viime torstaina luomileikkauksessa. A.Salmi leikkasi myös minut ja olen ollut tähän asti ainakin tyytyväinen.Nyt perjantaina poistetaan tikit, turvotusta on vähä vielä, mutta mustelmia ei yhtään, ei ollut oikeestaa ollenkaan..
      Ajan tosiaan sai viikon sisällä ja kaikki tehtiin samalla kertaa heti.

• Hei onko kenelläkään kokemusta Christina's clinickasta itse olen tässä kuussa menossa alaluomi leikkaukseen toivottavasti on jollain hyviä kokemuksia ainakin lääkärillä on netissä hyvät suositukset. Toivottavasti minusta tulee silmäpussiton!!!!

• tubulus

joka tehtiin Kuopion Medilaserissa. Leikkaushan tehdään paikallispuudutuksessa ja olin jo etukäteen pelännyt puudutuksen kivulloisuutta. Yllätyin positiivisesti: puudutuksen laittaminen ei ollutkaan mitenkään ylettömän kivuliasta. Pari kertaa jouduttiin lisäämään puudutusta toimenpiteen aikana. Sain esilääkkeeksi Diapamia puoli tuntia ennen toimenpidettä. Nyt luomet ovat tietenkin hirveän turvonneet ja punoittavat. Mustelmia ei taida kovin pahasti tulla kuitenkaan. Yksi hyvä vinkki teille jotka olette menossa luomileikkaukseen: varatkaa riittävästi ruokaa pakkaseen jos ei joku toinen voi käydä kaupassa puolestanne toipumisaikana. Ei todellakaan tee mieli lähteä ulos tämän näköisenä, meikatakin saa vasta kun ompeleet on otettu eli n. viikon päästä. Enkä usko, että edes paksulla meikillä voi täysin peittää arpia pitkään aikaan. Leikkaus kannattaa ajoittaa loma-aikaan, tuollainen 3 viikon loma voisi olla aika hyvä (sairauslomaahan saa vain jos toimenpiteeseen on lääketieteelliset perustelut (näkökentän puutos).

• tähän

Varmaankin tuota esilääkitystä saa jos on pelkopotilas. Itselleni ei tullut mieleenkään pyytää esilääkitystä ja sitä ei tuollaisessa pienessä yksityisklinikassa tarjottu. Ehkäpä sairaaloiden rutiiniin kuuluu tuo rauhoittava esilääkitys.

Minulla silmäluomiin levitettiin puuduttavaa Emla-voidetta ennen puudutuspiikkejä. Piikit eivät tuntuneet kovinkaan paljon ja puudutus riitti mainiosti koko yläluomien leikkaukseen, vaikka jouduttiin poistamaan paljonkin ihonalaista rasvaa. Olisikohan tuo radiotaajuusveitsellä leikkaaminen nopeampaa jolloin puudutusaika riittää mainiosti.

Tuon kaupassa käynnin muistin hyvin, kun olin ollut runsasta puolta vuotta aiemmin muissakin leikkauksissa. Ensimmäisenä aamuna ei tehnyt mieli pistää nenäänsä ulkopuolisten silmiin. Vaikka mustelmia ei tullutkaan yhtään, aamulla silmät olivat melkein ummessa turvotuksessa. Jo aamupäivän aikana turvotus laski aika paljon säännöllisellä kylmähaudonnalla. Muutama ensimmäinen yö pitää nukkua pääpuoli ylempänä ja lääkäri kielsi ehdottomasti kumartelemasta (ei siis nauhakenkiä!) ettei tule turvotuksia liikaa. Turvotukset hävisivät noin kolmessa päivässä suurimalta osin, hyvin pientä (muistutti silmäpusseja) jäi vielä muutamaksi päiväksi. Kaupassa oli kuitenkin käytävä jo ennen ompeleiden poistoa kun jouluostokset oli tehtävä.

Minulla leikkausarvet olivat hyvin ohuet ja klinikalla ne peitettiin kapeilla haavateipin suikaleilla. Kun käytän muutenkin silmälaseja, sivulliset eivät huomanneet silmissäni mitään poikkeavaa kuin aivan vierestä katsottaessa. Kun ompeleet poistettiin viikon kuluttua terveyskeskuksessa, silmistä ei huomannut enää mitään, koska punoittava kapea leikkaushaava piiloutui luomivakoon. Nyt runsas vuosi leikkauksesta näkyy vain osittain hyvin heikosti vaalea arpi kun silmä on suljettuna ja tietää missä se on. Kukaan sivullinen ei havaitse muuta kuin piristyneen ilmeen vaikka ei olisi yhtään meikkiäkään.

• pirjo

Asko Salmi on leikannut yläluomeni ja olen erittäin tyytyväinen tulokseen. Klinikalla on kansainvälinen leppoisa tunnelma eikä tärkeillä turhia. Suosittelen.

• pirjo

Hej blue eyes

Suosittelen Asko Salmea. Matkustin jopa Tanskasta hänen kliniikalleen koska oli saanut hyvät suositukset tutuitani Suomesta (vierailin samalla tuttujen luona)
      Ehdottomasti hyvää työtä. Nopea parantuminen tulos erinomainen. Kun palasin töihin 10 pv,jäkjeen ei kukaan huomannut että olisin ollut veitsen alla.
      Kaikki höpötykset muusta kuin hyvästä tuloksesta voit jättää omaan arvoonsa...mistähän nekin tulevat?
      Tunnelma klinikalla on kiva, ei turhan tärkeä. Voit turvallisin mielin tilata ajan Askon klinikalta.

• !

Eiköhän BLUE EYES ole käynyt silmäluomileikkauksessa jo melkein neljä vuotta sitten. Kannattaisi katsoa viestin kirjoituspäivämäärä ennen kuin kommentoi siihen. Tämä ketju oli kaivettu arkistosta esiin.

• EDFSBG
        ! kirjoitti:

Eiköhän BLUE EYES ole käynyt silmäluomileikkauksessa jo melkein neljä vuotta sitten. Kannattaisi katsoa viestin kirjoituspäivämäärä ennen kuin kommentoi siihen. Tämä ketju oli kaivettu arkistosta esiin.

Antaa ihmisten kommentoida vaan koska monet muut esim. minä haluan myös luke kokemuksia. Ei pelkästään BLUE EYES. :)

• Muokkausta kiitos
        EDFSBG kirjoitti:

Antaa ihmisten kommentoida vaan koska monet muut esim. minä haluan myös luke kokemuksia. Ei pelkästään BLUE EYES. :)

Mutta silloin vastausta ei pidä osoittaa määrätylle henkilölle vaan antaa vastauksensa yleisluontoisena mikäli katsoo että siitä voisi olla hyötyä arkistoja selaavalle. Näköjään sinäkin kaivoit kommentin esiin kolme kuukautta kirjoittamisen jälkeen.

• Suosittelen Tatu Tarkkaa

• googl

Suosittelen The look...

• googl

1300e.

• Kajal48

Jyväskylässä Asko Salmella.Tyytyväinen .Suosittelen.

• Katso_päiväystä

Vinkkisi tulee kovin paljon myöhässä, aloitusviesti on kirjoitettu melkein 8 vuotta sitten. Eiköhän leikkaus ole hoidettu jo silloin.

• eikun

4 vuotta sitten

• Katso_päiväystä
        eikun kirjoitti:

4 vuotta sitten

Vastaus oli kirjoitettu aloitukseen jonka oli kirjoittanut BLUE EYES 3.2.2009 1:27.

Jos aikoo kommentoida johonkin ketjun muuhun viestiin, on käytettävä 'Kommentoi' linkkiä. Muuten viesti tulkitaan kommentiksi aloitukseen.

• 444

2016
        -
        2012
        =
        4v.

• Opiskele_netin_käyttöä
        444 kirjoitti:

2016
        -
        2012
        =
        4v.

27.12.2016 17:34 - 3.2.2009 1:27 = lähes 8 vuotta (8 vuotta tulee täyteen n. kuukauden kuluttua).

Väännetään vähän rautalankaa: Jos tarkoittaa vastauksensa johonkin nimettyyn viestiin, joko pitää lainata tekstiä tai helpoimmin, käyttää valmista Kommentoi -linkkiä tarkoitetun viestin lopussa.

Tämän ketjuhaaran aloittajalla ei ole tekstinkirjoitus oikein hallussa, koska teki virheitä kirjoittaessaan, joten annettakoon anteeksi kommentointivirhekin.

• tziin

ja 2013v.

• oikeutta

Muistakaa oikeutenne kuluttajina. Epäonnistuneiden esteettisten leikkausten korvauksista ei juuri puhuta. Tämä on erittäin väärin, koska leikkauksia tehdään paljon ja myös epäonnistumisia on paljon. Asiakkaan hakiessa apua/korjausta, heille pääsääntöisesti tarjotaan korjausleikkauksia tms. täydellä hinnalla. Eihän se näin mene! Palveluntarjoajan velvollisuudet on kirjattu lakiin.

Kuluttajaturvallisuuslakia (920/2011) sovelletaan kaikkiin kuluttajapalveluihin ja kulutustavaroihin, ellei niiden turvallisuudesta ei ole säädetty erityissäädöksin

http://www.tukes.fi/fi/Toimialat/Kuluttajaturvallisuus/Kuluttajapalvelut/Vaatimuksia-palveluntarjoajalle/

http://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/

• Huonokirurgi

Minä en kommentoi aloittajalle vaan yleisesti, koska näitä ketjuja todellakin luetaan vuosia myöhemminkin ja myös itselläni on varoittava esimerkki huonosti tehdystä yläluomileikkauksesta, josta en millään meinaa saada lääkäriä vastuuseen, vaikka virhe on ilmeinen: näkyy joka päivä peilistä ja valokuvista ja myös tuntuu, koska leikkaus aiheutti paitsi esteettisen, myös toiminnallisen haitan, joita kumpaakaan ei välttämättä pystytä enää korjaamaan.

Virheeni oli väärän kirurgin valinta ja se, että vielä annoin hänen yrittää korjata ensimmäistä, epäonnistunutta leikkausta! Minä kävin 1,5 vuotta sitten Kai Lassilalla ja lopputuloksena oli leveät, näkyvät arvet, ryppyiset luomet, eriparia olevat silmät. Toinen silmä kiristää, toisessa on edelleen rasvapatti ja molemmissa roisit, näkyvät arvet. Toinen arpi alkoi vaaleta vasta, kun leikkauksesta oli kulunut jo 9kk, eli ulkonäkö voi mennä kehnompaankin suuntaan ajan myötä. Toista silmää piti korjailla, mutta Lassila teki arvosta entistä näkyvämmät ja rasvapatti on kahden (!!!) leikkauksen jälkeen vielä edelleen paikallaan ja vielä entistä näkyvämpi!! Puoskari koko äijä, vaikka plastiikkakirurgiksi itseään kutsuu... Oli todellinen rumuusleikkaus, enkä olisi ikinä mennyt, jos olisin tiennyt lopputuloksen!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe