Hei!
Olen laihduttanut parin vuoden aikana nyt yhteensä noin 40 kiloa ja painan tällä hetkellä 84-87 kiloa. Tuo painoni on ollut aloillaan jo kolmisen kuukautta, pituutta löytyy sellaiset 170 cm. Kroppa on hyvin mukautunut painonpudotukseen, eli ei ole ylimääräistä roikkuvaa nahkaa missään mistä olenkin todella onnellinen vaikka matkaa tavoitteeseen on vielä 10 kiloa, 5 kiloa kerrallaan.
Ongelmani on siis painon junnaaminen paikoillaan. Olen sen verran kokenut laihduttaja, että kyllä tiedän miten syödä, mutta siitä en osaa sanoa mitään miksi nyt on tullut tälläinen äkkipysähdys? Paino tosiaan jojoilee 84-87 kilon välillä eikä meinaa millään aleta. Aloitin liikkumaan vajaa vuosi sitten, ensin lenkkeilyä sauvojen kanssa ja nyt käyn salilla ja jumpissa 2 kertaa viikossa sekä tanssimassa kerran viikossa, olen aloittanut myös hölkkäämisen lenkeillä oman kunnon mukaan sillä nyt vasta tuntuu, että jaksan rasittaa kehoani yhä vain enemmän kuin ennen. Viikossa liikuntaa tulee harrastettua ainakin sen tunnin verran 4-5 päivänä, luulisi tälläisellä tahdilla painon putoavan vai missä on ongelmaa? Olisi ihan mukavaa saada tyhjentävää vastausta jos joku näkisi tavoissani tämän viestin perusteella jonkun näköisen aukon, jota itse en vain huomaa.
Syömisestä sen verran, että syön monipuolisesti enkä laske kaloreita, en ikinä ole niin tehnyt. Olen yksinkertaisesti vaihtanut vaaleat viljat täysjyväviljaan tai kokonaan vaihtanut ne muihin kasviksiin, kovat rasvat pehmeisiin jne.. Siis se perinteinen elämäntaparemontti ja tässä on tulosta onneksi syntynyt. :) Nautin liikunnasta, enkä enää koe laihtumisen pakolliseksi sillä aion joka tapauksessa jatkaa tällä linjalla koko loppuelämäni, mutta se tavoite -paino 75 kiloa- edelleen häämöttäisi ja matkaa olisi enää 10 kiloa!
Apuja? Kiitos! :)
Paino junnaa paikoillaan
3
438
Vastaukset
- junnaa...
Onnittelut ensiksi hienosta saavutuksesta!
Jos painon junnaa, syöt liikaa, elimistösi on tottunut ruokamäärään mitä syöt tällä hetkellä.
Sinuna laskisin kuitenkin ne kalorit tarkaan, vaikkapa vain yhdeltä päivältä. Voit pudottaa kalorit 1200/ pv, ja lisätä liikuntaa, muuta vaihtoehtoa ei oikein ole, tiukassa istuvat viimeiset kilot...myös energiaa tarvii vähemmän mitä kevyempi on. - sitäsuntätä
Samaa mieltä edellisen kanssa. Kun paino tippuu, myös kalorinkulutus pienenee (toisin kuin yleisesti luullaan, isompi ihminen kuluttaa lepotilassa enemmän kaloreita kuin pienempi). Eli kun olet nyt kevyempi, et enää laihdukaan samalla ruokamäärällä kuin ennen, vaan annoksia on pienennettävä hiukan (vaihtoehtona tietty lisätä liikuntaa, mutta se sinulla tuntuu jo olevan kiitettävällä mallilla).
Sinuna tähtäisin max 500 kalorin päivävajeeseen kun liikut noinkin paljon. Jos menet sen alle, liikkuminen alkaa maistua tervalta, kunto ja lihasvoima ei parane ja keho saattaa mennä säästöliekille. Kannattaa muuten syödä riittävästi proteiineja (vähärasvaista lihaa, kanaa, raejuustoa tms), niin lihaskunto pysyy hyvänä vaikka elimisto onkin miinuskaloreilla. - janikki
itsellä joskus sama ongelma,kokeile jotain muuta välillä,jotain mikä vaati paljon fyysistä voimaa.tai sitten huijaat kehoasi syömällä yhtenä päivänä todella paljon ja palaat sit entiseen.ehdotan salilla käyntiä niin huomaat miten asiat muuttuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084731Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293463No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 501528
- 361453
- 381266
- 141172
- 1641060
- 271058
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv181015