Minun tilanne

Nuori vaimo ja äiti

Kehtaanko edes kertoa...
Jollekin on vaan pakko ja täällä saa puhua tuntemattomana.
Siis olen ollut yhdessä miehen kanssa jo 7vuotta.
Nyt ostettiin yhdessä talo ei hieno ja iso vaan kuitenkin oma tupa. Vanha -40 rakennettu mökki.
Muuttoa tehdessä jo huomasin et miehen puhelin jatkuvasti taskussa hälyytti.
Muutosta on nyt aikaa 3kk.
Kysyin siitä kuka sua vkl ku tämä muutto on sellanen et kaikki meidän tutut ties siitä.
Töistä aina vaan töistä.
Erikoista kun oli lauantai ja koskaan ei ole töissä lauantaina.
On vaan kuulemma joku häslinki sielä.
Tavarat sentään saatiin sisään ja mä jäin keittiötä järjestelemään 1v poika kokoajan jaloissa.
Mies lähti johonki kiireesti autolla. Aattelin et se työhäslinki varmaan.
Kokopäivä meni ja sain kyllä tavarat jotenki paikoilleen mut kun paperilaatikkoa järjestin hyllyn kaappiin ei ne mun papereita ole mut aattelin että kun oottelen illan voin samalla laittaa.
käsiin sattu lasku tenerifalta ja itse en ole sielä ollut.
Luin aika tarkkaan kuitinkin. Paljastu että mies on maksanu jonkin Riikan sinne samalle reissulle ja en tunne ketään sen nimistä.
Elikkä koko matka piti olla poikien kans viikko kanarialla siis peliporukan kanssa ja ei sielä ole riikkaa.
Vituttaa koko tilanne.
Ei me olla rikkaita ja ei oo edes varaa yhessä matkailla. Miehen visalla se matka kuitenki oli maksettu.
Ja kuka hemmetin riikka?
Miehen selitys on et lainas Ranen uuden tyttökaverin matkan maksuun rahaa.
En tunne Ranea ja minuu epäilyttää nyt ihan järjettömästi.
Olenko vainoharhanen ja luulotautinen?
Ei huvita tää kodin laittaminen ja remontit yhtään. Vois väittää että fiilis meni kaikkeen.

54

4976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestäni

vainoharhainen etkä luulotautinen.Nyt on syytäkin epäillä...

• ainakin minulla

Olette 7 vuotta seurustellut, niin luulis että tietäisit tämän Ranen, jos niin hyvä ystävä on että sen uuden tyttöystänkin matkan voi maksaa. ja mikä poikien reissu toi on ollut jos sinne kuitenkin mimmejä on otettu mukaan. Otat asian puheeksi uudestaan.

• Nuori vaimo ja äiti

Yks asia joka kans on mun minun mielestä outo
      et kukaan ei ottanu valokuvia.
      Ainahan matkal edes joku kamera on.
      Ei ensimmäistäkään kuvaa ja minuu se oudoksuttaa.
      Jos olisin ollu vaikka se riikka olisin kuvannu ja kaikille antanu edes jotain kuvia muistoksi viikon reissusta.
      Oli ihan ärsyttävää kun luulin et ainakin nään kuvia sieltä kun mies tulee niin ei kukaan pojista ottanu kameraa mukaan. Ei ees kännykkä kuvia ole mulle näytetty.
      Jos niit on.

• reissu..

ja yhdellä nainen mukana,enpä todellakaan uskoisi.. vahvasti epäilen että ukkos on ollu lomalla ihan kahdestaan salarakkaansa kanssa.
        Vieläkös sille outoon aikaan ja useasti niitä "työpuheluita" tulee?
        Oos kuule tarkkana nytte.

• Nuori vaimo ja äiti
        reissu.. kirjoitti:

ja yhdellä nainen mukana,enpä todellakaan uskoisi.. vahvasti epäilen että ukkos on ollu lomalla ihan kahdestaan salarakkaansa kanssa.
        Vieläkös sille outoon aikaan ja useasti niitä "työpuheluita" tulee?
        Oos kuule tarkkana nytte.

En ole enää kuullu ollenkaan siitä puhelimesta en kyl oo sitä enää nähnykkään koko konetta.
        Varmaa jossai piilossa.
        Soitin miehen kaverille ja juteltiin hetken sit kysyin siit ranesta. Ja siitä matkasta kun aattelin jos se tietäs edes jotai mut ei tiä mitään ja ei kuulemma oikein muista ketä oli porukoissa ku väitti et kaikki lomaili kuka missäkin siel perillä.
        Ihankun ois ollu vaikee puhuu tai ei haluis puhua.
        Miks mä muita sillä kiusaan ja ei se muistanu ranen tyttökaverin nimee.
        Olo on vaan ihan ärsyyntyny kun just tää talo hommattiin ja ei ole ihan tosta vaan helppo taas etsii uutta ja nää velat kuitenkin.
        Hyvä kumminki et en ole ainoa joka ois epäilevä täs tilanteessa. Ku kysyin nii miehen mielestä kuvittelen liikaa ja luen muka liikaa lässykirjoja.
        Ei olla naimisiskaan oltu kun vajaa kaks vuotta.
        Otin sen visamatkakuitin jemmaan ettei mies hukkaa ja taas väitä et olen unta nähnyt.
        Pakkaaminen mul on jo kans käyny mielessä toisaalta onhan tää koti mun kans puoliks.
        Mietin et etin sen riikan kun nimi on papereissa. Kysyn suoraan siltä.

• vaan...
        Nuori vaimo ja äiti kirjoitti:

En ole enää kuullu ollenkaan siitä puhelimesta en kyl oo sitä enää nähnykkään koko konetta.
        Varmaa jossai piilossa.
        Soitin miehen kaverille ja juteltiin hetken sit kysyin siit ranesta. Ja siitä matkasta kun aattelin jos se tietäs edes jotai mut ei tiä mitään ja ei kuulemma oikein muista ketä oli porukoissa ku väitti et kaikki lomaili kuka missäkin siel perillä.
        Olo on vaan ihan ärsyyntyny kun just tää talo hommattiin ja ei ole ihan tosta vaan helppo taas etsii uutta ja nää velat kuitenkin.
        Hyvä kumminki et en ole ainoa joka ois epäilevä täs tilanteessa. Ku kysyin nii miehen mielestä kuvittelen liikaa ja luen muka liikaa lässykirjoja.
        Otin sen visamatkakuitin jemmaan ettei mies hukkaa ja taas väitä et olen unta nähnyt.
        Pakkaaminen mul on jo kans käyny mielessä toisaalta onhan tää koti mun kans puoliks.

Epämääräisemmäksi menee saamasi selitykset..! Että ei miehen kaverikaan muistanut mitään... Vaikken henk.koht. haluakaan uskoa asioissa aina pahinta, niin rankanlaiselta kusetukselta vaikuttaa!
        Hyvä, että sulla on se kuitti tallessa - siinäpä on mustaa valkoisella ja sulla sen naisen nimi. Paskamainen tilanne, mutta rohkea rokan syö ja sulla on oikeus kuulla totuus.
        Voimia sulle!!!!

• Eihän se

Varmaa jossai piilossa.

Eihän se miehen kaveri voinut sulle mitään kertoa, kun ei itse ollut koko matkalla mukana! Älä siihen toiseen naiseen yhteyttä ota, eihän se ole sua pettänyt. Oletko varma, että nainen edes tietää sinun olemmassa olostasi? Kyllä miehet osaa, kertoa asiat omaksi edukseen puoleen ja toiseen. Vaikutat tosi nuorelta. Ota ja lähde. Sulla on vielä elämä edessäsi, älä tuhlaa sitä liittoon, jossa epäilet koko ajan toista. Menetät mielenterveytesi.

• syöttää sulle.....

Varmaa jossai piilossa.

jos olette noinkin kauan olleet yhdessä niin varmaan tuntisit ja olisit ainakin kuullut "ranesta".
        ei kukaan lainaa tuosta vaan rahaa ihan noin vaan kaverin kaverille. ihan puppua.
        kaikkea nuo miehet yrittävät syöttää ja jotkun onnistuvatkin vielä.

• neuvo...?
        Eihän se kirjoitti:

Eihän se miehen kaveri voinut sulle mitään kertoa, kun ei itse ollut koko matkalla mukana! Älä siihen toiseen naiseen yhteyttä ota, eihän se ole sua pettänyt. Oletko varma, että nainen edes tietää sinun olemmassa olostasi? Kyllä miehet osaa, kertoa asiat omaksi edukseen puoleen ja toiseen. Vaikutat tosi nuorelta. Ota ja lähde. Sulla on vielä elämä edessäsi, älä tuhlaa sitä liittoon, jossa epäilet koko ajan toista. Menetät mielenterveytesi.

Aloittajalle ilmeisestikin valehdellaan päin naamaa, ja sinä neuvot nostamaan kytkintä ilman, että hän saa varmistuksen epäillyksilleen..?
        Ehkei se salaperäinen "Riikka" ole ollut tietoinen tilanteesta eli että on ukkomiehen reissuseurana - mutta eiköhän ole korkea aika hänenkin saada asiasta tietää?! Ja entäs sitten, jos kuitenkin asiaan löytyisi ns hyväksyttävä selitys - aloittaja olisi jättänyt miehensä ja sitten kuulisi asioiden oikean laidan.... Siinä vasta mielenterveys koetuksella olisikin.

• =nainen=

Luinpas tuossa tuon sun viestisi ja näitä kommentteja muilta. Mulle tuli omat kokemukset mieleen.. huh huh. Juu poika porukalla ja joku Riikka mukana, mitä viikon vai parin reissu, kellään ei kameraa, ei ainuttakaan kännykuvaa.. Nuo duuni puhelut, joku mystinen työkaveri ja Rane nimeltään. Just ja sä muka kuvittelet miehes mielestä.. Niinhän ne miehet aina väittää ja syyllistää. Kuule soita sille Riikalle ja pyydä sitä Ranea puhelimeen.. tuskin tuntee koko tyyppiä. Ihan 10 kusetus on menossa. Avaa silmäs, ota selvää, sun on oikeus tietää totuus.

• Nuori vaimo ja äiti
        =nainen= kirjoitti:

Luinpas tuossa tuon sun viestisi ja näitä kommentteja muilta. Mulle tuli omat kokemukset mieleen.. huh huh. Juu poika porukalla ja joku Riikka mukana, mitä viikon vai parin reissu, kellään ei kameraa, ei ainuttakaan kännykuvaa.. Nuo duuni puhelut, joku mystinen työkaveri ja Rane nimeltään. Just ja sä muka kuvittelet miehes mielestä.. Niinhän ne miehet aina väittää ja syyllistää. Kuule soita sille Riikalle ja pyydä sitä Ranea puhelimeen.. tuskin tuntee koko tyyppiä. Ihan 10 kusetus on menossa. Avaa silmäs, ota selvää, sun on oikeus tietää totuus.

Täällä olen kokopäivän koittanu miettiä ja etsiny jo niinkun vainukoira kaikkia todisteita.
        Tutkin jo miehen matkalaukun sivutaskut ja ne taskut vaatteista joita oli mukana reissussa.
        Ei niis tietenkä mitään ollu kun olin jo koko kasan pessykkin.
        Mut riikka löyty tai nyt tiedän että miehen työpaikalla on riikka ja ranesta ei oikein kukaan muista mitään tai ainakin siit ei saa oikein mitään tietoo.
        Ihan varmaan en tiedä oliko koko matkalla muita kun mun mies ja riikka. Työpaikan keskuksenhoitaja.
        Voi tässä hyvin mennä mielenterveys kun nyt jo tuntuu että tuun hulluksi.
        Olen mä tietysti nuori niin joku arveli täytän ens kuussa 23.
        Mies on ny pelaamassa ja sen tiedän et on totta ja aion ottaa puheeksi riikan viel tänäiltana.
        Ja sen matkan. Nyt on olo ihan kun puulla lyöty ja itkettää vaan.
        Ajattelin soittaa vielä sille riikalle ennen kun mies tulee. Kysyn ihan suoraan oliko kiva matka?
        Ja onko aatellu kans maksaa sen takasin?
        Vai maksoko jo luonnossa?Mietin kyllä et jos vaan lähen mun äidille ja isälle puolen km päähän pojan kans.
        Voi olla tyhmäki temppu mut kun en saa muuten tästä rauhaa.

• Ukko Mies

Täällä olen kokopäivän koittanu miettiä ja etsiny jo niinkun vainukoira kaikkia todisteita.
        Tutkin jo miehen matkalaukun sivutaskut ja ne taskut vaatteista joita oli mukana reissussa.
        Ei niis tietenkä mitään ollu kun olin jo koko kasan pessykkin.
        Mut riikka löyty tai nyt tiedän että miehen työpaikalla on riikka ja ranesta ei oikein kukaan muista mitään tai ainakin siit ei saa oikein mitään tietoo.
        Ihan varmaan en tiedä oliko koko matkalla muita kun mun mies ja riikka. Työpaikan keskuksenhoitaja.
        Voi tässä hyvin mennä mielenterveys kun nyt jo tuntuu että tuun hulluksi.
        Olen mä tietysti nuori niin joku arveli täytän ens kuussa 23.
        Mies on ny pelaamassa ja sen tiedän et on totta ja aion ottaa puheeksi riikan viel tänäiltana.
        Ja sen matkan. Nyt on olo ihan kun puulla lyöty ja itkettää vaan.
        Ajattelin soittaa vielä sille riikalle ennen kun mies tulee. Kysyn ihan suoraan oliko kiva matka?
        Ja onko aatellu kans maksaa sen takasin?
        Vai maksoko jo luonnossa?Mietin kyllä et jos vaan lähen mun äidille ja isälle puolen km päähän pojan kans.
        Voi olla tyhmäki temppu mut kun en saa muuten tästä rauhaa.

otat lapsen ja omat tärkeimmät tavarat ja kipikapi sinne mummolaan vaan.
        Soita sieltä sille Riikalle.
        Miehellesi ihan oikein että joutuu tulemaan tyhjään kotiin.Baby kainaloon ja meet jo ensiyöksi.

• N34#

et tunne Ranea etkä Riikkaa?! Mutta he ovat kuitenkin miehellesi niin hyviä kavereita että matkarahaa lainaa. No olisiko aika sitten sinunkin tutustua näihin miehesi hyviin ystäviin?
      Eli pyydäppä miestäsi kutsumaan heidät teille kylään :)

• olis minunkin

mielestä kovasti hyvä idea.
        Tai sitten ongit itse reun esiin ja kysyt siltä.
        Tai sitten alatkin pakata vaan tavaroitas etkä sano mitään.
        Miehen mielipide.
        Koita jaksaa kun on se taaperokin.

• pari vuotta sitten

kerrot minun tarinaa kolmen vuoden takaa, jopa "riikka" oli myös mieheni työpaikan keskuksenhoitaja. tuntuu että eläisin tuon ajan kauttasi uudelleen ja haluan ehdottomasti kuulla miten tarina jatkuu. :)

olen sinua kymmenisen vuotta vanhempi, me olimme myös vasta laittaneet omakotitalon, jaloissa kolme pientä ja rahat tiukalla kun miehelleni tuli näitä "pakollisia" työmatkoja ja visalaskusta paljastui ettei naapurikaupungin hotellia kauemmas oltujoka kerta ehditty...

neuvoni on, että älä lähde mihinkään, se on kotisi ja se on mies joka lähtee jos kukaan. olette nuoria ja mies on ollut muutosten kourissa, nuorena isäksi ym.ym... sinuna en kuuntelisi näitä kaikkein mustimpia kommentteja vaan taistele ja selviydy !!!!

riikka on tietoinen miehesi perheestä eikä ansaitse hellää käsittelyä, mene ja keskustele asia asiallisesti kasvokkain sitten ku voimia on.

mieti mitä tahdot jatkossa... kehotan jäämään kotiin, pitämään perheen kasassa, tiedät kuinka voimasi on menneet pienen kanssa mutta lapset kasvaa ja liitolla on taas mahdollisuutensa, tämä on ensimmäinen kerta kun miehesi jää kiinni, sovi että se on myös viimeinen ja vaadi siitä vakuus !!

pistä minun laillani miehesi maksamaan, minun mieheni maksaa joka kuukausi virheestään, me siirsimme talon vaatimuksestani minun nimiini, se oli minulla ehtona johon hän suostui koska muuta vaihtoehtoa ei ollut. mies maksaa lyhennykset ja suo minulle sen pienen tyydytyksen... jollei muuta aluksi ainakin varman näytön katumuksesta ja halusta sitoutua perheeseen. jos mies pulikoi vastaan se kertoo paljon.. annan silloin sellaisen miehen mennä jolla on rahaa maksaa kakkosnaiselle muttei ykköselle !!

• hannatäti

Kyllä tuo näyttää nyt siltä, että miehesi on ollut tuon Riikan kanssa kaksistaan reissussa. Miehillä on kirjoittamaton sääntö antaa alibit toisilleen, kun käyvät vieraissa niin aina löytyy kaveri kenen puolesta valehdellaan vaimolle silmät ja suut täyteen.

Sinuna soittaisin Riikalle, Ranelle ja kaikille miehesi kavereille, vaikka työkavereillekin. Sinulla on oikeus tietää, etenkin kun teidän perheen rahoilla kustannetaan lomamatkoja horatsuille.

Neuvoni sinulle, että lähde vanhempiesi luokse miettimään asioita. Kannattaa harkita onko mies enää luottamuksesi ja rakkautesi arvoinen?

Voimia sinulle!

• ei ole oikein

Mielestäni tässä edellisessä ohjeessa neuvotaan erheellisesti jatkamaan avoliittoa, joka on lopulta paljastunut kulissiksi. Omakotitalon ja tavaran takia ei kannata jäädä huonoon liittoon. Liittoa voi pitää yhdessä ainoastaan rakkaus. Rakkautta ei osoita edellisen neuvojan asenne omaa miestään kohtaan, ei ole rakkautta lypsää tältä rahat ja panna mies maksamaan rankasti tekemisistään. Kyse on siis vain kostosta ja katkeruudesta. Siihen ei elämäänsä kannata tuhlata. Etsi mieluummine luotettava ja luottamuksesi arvoinen mies, jonka kanssa voit elää rakkaussuhteessa. Ei kulissiavioliitossa kannata jatkaa, jonka pohjana on kosto ja katkeruus. Ei ole oman itsesi kannalta järkevää laittaa mies maksamaan teostaan, kuten edellinen neuvoja on tehnyt. Siinä hukkaa vain omaa elämäänsä tyhjään ja rakkaudettomaan liittoon.

Mene keskustelemaan riikan kanssa, mutta älä mene vihaisena, sillä riikka ei ole loppujen lopuksi syyllinen vaan miehesi, joka on tietoisesti pettänyt. Keskustele toki riikan kanssa saadaksesi tietää, mikä on totuus.

Älä jää onnettomaan liittoon. Sinua varten on jossain rakastava mies, jonka kanssa voit elää onnellisena. Tämä mies teki kurjan tempun, nöyryytti ja häpäisi sinua ja kielsi kaiken vielä, vaikka on jäänyt kiinni housut kintuissa. Työpaikalta siis soitot tulevat, no siellähän riikka on keskuksenhoitajana. Rane on jossakin, mutta olisiko sattumaa, että ranen tyttöystävä riikka olisi samassa työpaikassa miehesi kanssa. Sinut on petetty, mutta pääset siitä yli. Voimia sinulle ja jaksamista.

• keino...

onko miehesi ruskettunut, entä kaverit .....
      mitenkäs keskustyttönen.... kivaa että työpaikalla kaikki tietävät...

• Nuori vaimo ja äiti

Luin nyt teidän vastaukaia ku mies meni aikasin töihin . Suuttu eilen aika paljon ja huudoks se meni.
        Koitin soittaa riikalle mutta sain luurin korvaan ja ei vastannu enää.
        Miehelle oli kuitenki kait ilmottanu että hätyytän sitä ku sai sellasen raivarin. Nukuin pojan vieressä yön pikkusohvalla pojan huoneessa.
        Tosi kauhee yö.
        Pitääkö mun lähteä mummulaan tänään?
        On vaan käsivarret ni mustelmilla et saa mun isäki raivarin. Tulee itelle olo että aiheutan vaan nyt riitaa täs asiassa.

• Mies vai sika

Luin nyt teidän vastaukaia ku mies meni aikasin töihin . Suuttu eilen aika paljon ja huudoks se meni.
        Miehelle oli kuitenki kait ilmottanu että hätyytän sitä ku sai sellasen raivarin. Nukuin pojan vieressä yön pikkusohvalla pojan huoneessa.
        Tosi kauhee yö.
        On vaan käsivarret ni mustelmilla et saa mun isäki raivarin. Tulee itelle olo että aiheutan vaan nyt riitaa täs asiassa.

Olet mustelmilla?
        Anna isäs käydä opettamassa vävypoikaa tavoille!
        Turpiinsa vaan kaipaa pojankloppi.

• mummomuori

Tosi kauhee yö.

Tilanteesi on akuutti. Eli olet itse nyt vähän shokissa ja taitaa olla miehesikin. Hän paljastui ja yrittää nyt selvitellä tilannetta itsekin. Ensimmäisenä on tietysti kaiken kieltäminen. Hyvä että olet selvittänyt jo vähän tilannetta.

On hyvä että lähdet joksikin aikaa rauhoittumaan mummullaan. Osaat ajatella selkeämmin, ajan kuluessa. Älä tartu ensimmäiseen ratkaisuun, vaan pohdi eri ratkaisuja ja kaikessa rauhassa. Listaa vaikka paperille, mitä ne voisivat olla.

Yrittäkää vielä puhua miehen kanssa, jahka rauhoitutte. Samoin perheterapia ei olisi paha juttu, joten mieti ajan varaamista.

Todellakin, kunhan saat hahmotettua mitä oikeasti tapahtui, siitä on helpompi jatkaa. Eli yritä päästä puheeseen tämän naisen kanssa ja miehen kavereiden kanssa. Puhelimessa on helppo hämätä, kasvokkain se ei ole niinkään helppoa.

• nyt meni yli

Tosi kauhee yö.

Siis ootko ihan tosissasi tuossa tilanteessa vai onko huono provo? Vielä ihmettelet siellä mitä tekisit, käsivarret mustelmilla, huh huh!

• Naimaton ja vapaa

Tosi kauhee yö.

Ihan varmuuden vuoksi mene ne mustelmat näyttämään lääkärille vaikka ne ei niin hoitoa tarviikkaan.
        Sen verran että voit miehellesi kertoa että ne jäljet on kirjattu ja todettu.
        Pelkkä uhka poliisijutusta riittää joillekkin lopettamaan riehumisen.
        Vaikka isäs suuttu miehellesi mene silti mummulaan. Ei sinun kuulu aikusta miestä alkaa säälimään. Ihan itse on riehunut ja vahinkoa tehnyt. Et sinä sitä aiheuta etkä ole aiheuttanut aiemminkaan. Miehesi on itse koko tilanteen aiheuttanut.
        Ei kannata jäädä nyt sinne kotiin yksin lapsen kanssa. Tarvit tukea ja vanhempasi sitä pystyy antamaan.
        Tuskin ovat pahoillaan kun haet turvaa.
        Miehesikin alkaa miettiä tekojaan kun olette erossa hetken. Huomaa mitä menettää kun toilailee.

• Aikuinen nainen (40v)
        Naimaton ja vapaa kirjoitti:

Ihan varmuuden vuoksi mene ne mustelmat näyttämään lääkärille vaikka ne ei niin hoitoa tarviikkaan.
        Sen verran että voit miehellesi kertoa että ne jäljet on kirjattu ja todettu.
        Pelkkä uhka poliisijutusta riittää joillekkin lopettamaan riehumisen.
        Vaikka isäs suuttu miehellesi mene silti mummulaan. Ei sinun kuulu aikusta miestä alkaa säälimään. Ihan itse on riehunut ja vahinkoa tehnyt. Et sinä sitä aiheuta etkä ole aiheuttanut aiemminkaan. Miehesi on itse koko tilanteen aiheuttanut.
        Ei kannata jäädä nyt sinne kotiin yksin lapsen kanssa. Tarvit tukea ja vanhempasi sitä pystyy antamaan.
        Tuskin ovat pahoillaan kun haet turvaa.
        Miehesikin alkaa miettiä tekojaan kun olette erossa hetken. Huomaa mitä menettää kun toilailee.

Samaa mieltä, eli käy näyttämässä mustelmat kaiken varalta. Ja tee miehelle selväksi, että kiinni on jäänyt eikä ole mitään selitystä ulos tästä tilanteesta.

Itselle kävi samoin (siis että mies petti) kun meidän lapsi oli pieni. Luulin, että kaikki oli silloin täydellisesti elämässäni mutta eipä ollutkaan.

Mies jäi kiinni, lupasi muuttua mutta jatkoikin pettämistä - usean vuoden ajan.

Nyt minusta on saatu irti kaikki se ilo ja onni, mitä joskus oli - enää jäljellä katkeruus ja suru.

Jaksamista sinulle - muista että et ole millään tavalla syyllinen tapahtuneeseen (meilläkin yritettiin selittää, että kun on tuo pieni lapsi ja seksielämä on liian vähäistä...).

Lähde pois - kerro läheisillesi asioiden todellinen laita, niin he voivat sinua tukea. Sinua vanhemmat ymmärtävät kyllä asian, ja jopa sen jos haluattekin syystä tai toisesta vielä jatkaa miehesi kanssa yhdessä.

Ei kannata piiloitella asiaa - itsekin olisi pitänyt kertoa aikanaan. Lähipiirissä minut leimattiin syypääksi meidän tilanteeseen "kun olin niin ilkeä miehelleni" - joka siis oli pettänyt minua mutta siitähän ei tiennyt kukaan.

Sinä ja lapsi olette nyt kaikkein tärkeimmät asiat sinun maailmassasi!! Kyllä noita pettäviä miehiä löytyy joka kulmasta, joten mitään ainutkertaista sinulla ei hänessä ole mitä pitäisi ehdottomasti pitää.

• Näin täällä taas

Tosi kauhee yö.

"On vaan käsivarret ni mustelmilla et saa mun isäki raivarin.2

No ihan aiheesta kyllä saa! Jos minä olisin isäsi niin saattaisinpa käydä vähän "jututtamassa" miestäsi ja keskustelu aloitettaisiin nyrkillä naamaan ja jatkoksi polvella palleaan!

Saattaisinpa ohimennen käydä haukkumassa Riikakin huoraksi.

• been there..

Pysyt nyt kotonasi. Jos lähdet, saattaa Riikka olla siellä saman tien -ja pysyvästi.

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa: yrität selvittää asian, joko omilla tai miehen ehdoilla - ja jatkat elämääsi. Tulevaisuudesta ei kukaan tiedä.

Toinen vaihtoehto on, ettet pöyhi kasaa vaan panet miehen menemään. Sinulle ei tee yhtään mitään hyvää tietää "totuutta".

Olen niin nuori, että voit aloittaa elämäsi alusta. Jos selviät talosta yksin, jää siihen. Jos et, etsi itsellesi ja lapsellesi uusi koti. Ja odota jonkin aikaa, ennen kuin tarraat uuteen mieheen.

Katkeruus syö vain sinua.

• =nainen=

Kyllä on ikävää luettavaa tämä sinun tarinasi.. Vai paiskasi Riikka luurin korvaan. No se on helpompaa sille, kun on jäänyt jo kiinni. Kuulostat edelleen siltä että syyllistät jossain määrin itseäsi. Sinä et ole tätä aiheuttanut. Ehkä sinun pitää ottaa etäisyyttä tähän ja mennä sinne mummolaan lapsesi kanssa, varsinkin jos miehesi käy sinuun käsiksi. Vaikka miehesi ei sinua löisikään, tuo käsien mustelmille puristeleminen on kuitenkin huono asia. Niin kuin joku jo mainitsikin, ne olisi hyvä saada kirjattua ylös. Miestäsi harmittaa kun on käry käynyt ja ei siitä enää selviä sitä kiistämällä. Mikä on tulevaisuus?? Jos miehesi ei arvosta sinua ja lastaan, hän ei ole teidän arvoinen ja hän ei ansaitse teitä. Se on varma että luottamus on mennyt, siihen ei tarvita kuin yksi kerta. Luottamus ansaitaan aina teoilla, ei lupauksilla. Harmittaa puolestasi ihan hirveästi, koeta jaksaa. Toivottavasti kirjoitat vielä tänne kuulumisia.

• Nuori vaimo ja äiti

Aika väsynyt olo. Nyt ollaan pikkusen kans täällä
        mummulassa haettiin iskän kans meiän tavaroita hiukan et pärjätään ja otin kannettavan mukaan sanoo sit mies mitä vaan taas tähänki asiaan.
        Kävin sielä TKL tarkistuksessa vaik se hiukan oli tympee lääkäri ja ihan suhtautu niinku ois taas yks hölmö nainen joka ei itse tajuu mitään.
        No nyt on ainaki paperilla miten on tönitty. Kun mustelmat on aika isoja.
        Tää oli kyllä eka kerta ja on se kovaa ääntä ennenkin pitäny ku hermostuu.
        Tyhmä olo vaan lähtee karkuun näin mut vois kai sillä miehellä kans olla aikaa miettii.
        Jos siit on hyötyä. Harmitti vaan ku omat vanhemmat hermostuu kans niinku äiti on ihan kauhussaan ja isä ihan valmiina melkeen mennä nyrkit pystyssä.
        Ei sekään kivaa ole. Vaiks ei ne niin innostuneita ole mun miehestä ollu koskaan.
        Mut sehän on sivuseikka mun mies pitäs olla mun ja mun lapsen perhe.
        En osaa mitenkään aatella kuinka tämä on menny tähän?
        Joku pitää olla syynä. Se perheterapeutti voi olla hyvä ajatus kun ens tietää ollaanko viel edes perhe. Ihan olo kun ois ihan tyhjänpäällä.
        Kotoo ei ole kiva lähtee ja vaikka poika on pieni se kuitenki huomaa ja ainaki kuulee ku tapellaan.
        Soitin taas miehen yhelle kaverille ja ei sen jutut ranesta mua valaissu yhtään ja ei tienny edes et riikka on ranen tyttökaveri. Ennemmin oli niinku ei ois tienny mitään.
        Haluisin unohtaa vaan koko sotkun.
        Kiva kun ootte mua kuunnellu.

• :-))

mummulassa haettiin iskän kans meiän tavaroita hiukan et pärjätään ja otin kannettavan mukaan sanoo sit mies mitä vaan taas tähänki asiaan.
        Kävin sielä TKL tarkistuksessa vaik se hiukan oli tympee lääkäri ja ihan suhtautu niinku ois taas yks hölmö nainen joka ei itse tajuu mitään.
        Tyhmä olo vaan lähtee karkuun näin mut vois kai sillä miehellä kans olla aikaa miettii.
        Jos siit on hyötyä. Harmitti vaan ku omat vanhemmat hermostuu kans niinku äiti on ihan kauhussaan ja isä ihan valmiina melkeen mennä nyrkit pystyssä.
        Ei sekään kivaa ole. Vaiks ei ne niin innostuneita ole mun miehestä ollu koskaan.
        Joku pitää olla syynä. Se perheterapeutti voi olla hyvä ajatus kun ens tietää ollaanko viel edes perhe. Ihan olo kun ois ihan tyhjänpäällä.
        Kotoo ei ole kiva lähtee ja vaikka poika on pieni se kuitenki huomaa ja ainaki kuulee ku tapellaan.
        Soitin taas miehen yhelle kaverille ja ei sen jutut ranesta mua valaissu yhtään ja ei tienny edes et riikka on ranen tyttökaveri. Ennemmin oli niinku ei ois tienny mitään.

Hei pakko sulle sanoa kun luin nää et se miehes varmaan jo huomenna sua ruikuttaa lapsen kans takasin mutta älä mene.
        Vaikka kuinka omakin ikävä tuntuis ja mies osaa itku kurkussa pyytää anteeks älä vaan mene.
        Pidä ainakin taukoa tai anna ajan kulua kun jos heti meet takasin se on niinkun erävoitto taas miehellesi.
        Pysy nyt sielä mummon ja vaarin luona. Ne susta huolehtii ja on vaan hyvillään kun voi sua auttaa.
        Selitelköön sit joskus ukkos myöhemmin kun selittää kuitenkin.

• Miesmiesmiesmies

Nyt kannattaa rauhottua. Teet ryhtiliikkeen ja ajattelet sitä poikaasi.
        Jos sun äijä saa jälkiä aikaseksi käsivarsiin
        niin myöhemmin pahoinpitelee surutta sinua ja lastakin tai ainakin sinua lapsen silmien edessä.
        Itse olen kokenut sen ja älä päästä lastes sellasta katselemaan.

• mitään tutkita

nyt on jo aika hutkia!

"hermostuu kans niinku äiti on ihan kauhussaan ja isä ihan valmiina melkeen mennä nyrkit pystyssä.
        Ei sekään kivaa ole."

Hyvähän se on että isäsi uskaltaa nousta puolustamaan omaa tytärtään. Niin minäkin tekisin. Jos tuollainen äijä edes yrittäisi astua kotiini, lähtisi kyllä jalat edellä takaisin mikäli vanhuus ei vielä olisi jäseniäni lannistanut.

"Mut sehän on sivuseikka mun mies pitäs olla mun ja mun lapsen perhe. "

Paina nyt tämä mieleesi: miehesi ei ole enää sinun vaan se on nussinut menemään siellä maailmalla Riikan kanssa. Kuta nopeammin tajuat tämän, sitä ripeämmin ymmärrät miten toimia.

"Soitin taas miehen yhelle kaverille ja ei sen jutut ranesta mua valaissu yhtään ja ei tienny edes et riikka on ranen tyttökaveri. Ennemmin oli niinku ei ois tienny mitään. "

Niinpä. Kun ei semmoista ole olemassa.

• tieto vai luulo

Arvatenkin paha totuus pelottaa... mutta, kysy ja selvitä riikat ja ranet. Heti.
      Epävarmuus kaivelee muuten koko ajan.

• Nuori vaimo ja äiti

Yö on koitettu nukkua vaik se ei ole ollu ihan helppoa.
        Mies oli 04 jo oven takana tääl mummulan pihassa huutamassa et hakee vaan vaimon kotiin ja lapsensa.
        No onneks isä meni ovelle ja sai ajettuu sen omaan kämppään nukkuu ja varmaan kaikki kuuli sen tappelun ku oma mies huus et koittaako mun isä sitä uhkailla?
        Ei se mitää uhkaillu käski vaan mennä nukkuu ja miettii touhujansa.
        Harmittaa huomata kuin toi asia sekottaa mun vanhempienki elämää.
        Kuitenki hyvä et ne on tässä lähellä. En ois ikinä uskonu et elämä menee näin.

• Aikuinen nainen (40v)

Mies oli 04 jo oven takana tääl mummulan pihassa huutamassa et hakee vaan vaimon kotiin ja lapsensa.
        No onneks isä meni ovelle ja sai ajettuu sen omaan kämppään nukkuu ja varmaan kaikki kuuli sen tappelun ku oma mies huus et koittaako mun isä sitä uhkailla?

Jaksamista! Ja toivottavasti pidät oman pääsi eli katsot asiaa rauhassa ja annat aikaa omille ajatuksillesi/ itsellesi.

Jossakin vaiheessa, sitten kun olet siihen valmis, varmaan olisi hyvä istua alas keskustelemaan miehen kanssa - mutta tee se vasta sitten kun olet siihen valmis. Tee selväksi, että hänen pitää olla ehdottoman rehellinen, puhua asiat niinkuin ne on. Se on ainoa keino päästä eteenpäin. Valehtelemalla ei tehtyä virhettä saa pienemmäksi ja vaikenemalla asiat patoutuu sisälle.

Ole rohkea ja luja! Selviät kyllä!!

• minultakin täältä

Luin tätä sun juttua ja pahalta tuntuu sun sekä lapsen puolesta kaikki. Sinuna ottaisin nyt sen miehen kahdenkeskiseen neuvotteluun ja kysyisin siltä ihan suoraan, että kuka se riikka on ja mitä osaa se näyttelee miehelle ja samalla selviäis se ranekin ellei sitten ole joku mielikuvitusolento. Samalla selvität sen matkan ja kysyt vaan rohkeasti mieheltä, että kumpaa se rakastaa sua ynnä lasta vai sitten tätä riikkaa ja pistät sen valinnan eteen - eli joko riikka tai sinä lapsi.

Nuo mustelmat on tuttuja täälläkin ja voin sanoa sulle, että mustelmista ei ole pitkä matka enää pahempaan. Älä rupea miehellesi miksikään nyrkkeilysäkiksi. Asioita ei koskaan selvitetä väkivallalla ja siihen ei sun naisena pidä missään nimessä alistua. Miehelläsi ei ole oikeutta käydä sinuun käsiksi koskaan.

Tsemppiä sulle ! Olet vielä niin nuori, että älä tuhlaa elämääsi tuollaisen miehen kanssa, jos se ei pysty tapojaan muuttamaan. Sinullakin nainen hyvä on vaan tämä yksi ja ainut elämä ja mieti tarkkaan, miten sen aiot elää.

Miehiä tulee aina uusia ja tälläinen mies ei taida olla enää luottamuksesi arvoinen, mutta ehkäpä perheterapiaa kannattaisi vielä kokeilla ennen kuin tekee mitään hätiköityjä ratkaisuja.

Kun mies pettää kerran,niin se pettää helposti myös toisenkin kerran ja vielä siten, että ei koskaan myönnä mitään ja ei jää kiinni mistään ennekuin käry käy kunnolla ja silloinkin sillä on tapana vielä yrittää kiistää kaikki ja syyttää sua epäilijäksi, jotta älä menetä mielenterveyttäsi tuollaisen miehen takia.

Pärjäät kyllä lapsesi kanssa kahdestaankin ilman tuollaista häntäheikkiä ! Voimia sinulle ja kyllä sä selviät !

• petetty88--

hyvä, että lähdit miettimään asioita! antaa ukon kitua ihan jonkun aikaa siellä yksikseen.. ja tuo, että hän tuli yöllä oven taakse huutamaan, osoittaa jo jonkunlaista katumusta. hyvä ettet antanut periksi vaan isäsi ajoi hänet pois! tsemppiä :)

• =nainen=
        petetty88-- kirjoitti:

hyvä, että lähdit miettimään asioita! antaa ukon kitua ihan jonkun aikaa siellä yksikseen.. ja tuo, että hän tuli yöllä oven taakse huutamaan, osoittaa jo jonkunlaista katumusta. hyvä ettet antanut periksi vaan isäsi ajoi hänet pois! tsemppiä :)

Näyttää siltä että miehelläs on pikku paniikki, hyvä niin. Älä tee mitään hätiköityjä päätöksiä palaamisen suhteen. Koska miehes on todella mietittävä tekemiään asioita. Kun tilanne on vähän rauhoittunut, istutte kahdestaan keskustelemaan asioista ja miehesi on paras kertoa totuus kaikesta. Sun on ihan turha hävetä sitä käyntiäs lääkärissä. Teit aivan oikein, äläkä hetkeäkään kadu sitä. Miehesi voi ihan sit keskenään miettiä mitä kaikkea on aiheuttanut. Tilanne on varmasti ikävä vanhemmillesi, mutta se on tärkeää että sinulla ja lapsellasi on paikka heidän luonaan. Jos päädytte vielä yhteen, tee erittäin selväksi miehellesi että tämä oli ensimmäinen, ainoa ja viimeinen kerta, jos tällaista vielä tapahtuu, toista kertaa ei enää ikinä tule! Koetahan jaksaa!

• Ei noin päin

Ei tässä kyllä enää mitkään selittelyt auta, aivan päivänselvä keissi. Jos nyt ap tahtoo vielä etsia savuavaa asetta, niin todistustaakka on käännettävä.

Sano alkuperäinen kirjoittaja miehellesi, että jos Ranea ei löydy, eikä peliporukkaa, eikä yhdenkään peliporukkalaisen matkalippuja tai kuitteja niin se on tervemenoa! Ja yksi todiste ei riitä, jokaisen lenkin pitää kestää tarkastelua.

• Nuori vaimo ja äiti
        Ei noin päin kirjoitti:

Ei tässä kyllä enää mitkään selittelyt auta, aivan päivänselvä keissi. Jos nyt ap tahtoo vielä etsia savuavaa asetta, niin todistustaakka on käännettävä.

Sano alkuperäinen kirjoittaja miehellesi, että jos Ranea ei löydy, eikä peliporukkaa, eikä yhdenkään peliporukkalaisen matkalippuja tai kuitteja niin se on tervemenoa! Ja yksi todiste ei riitä, jokaisen lenkin pitää kestää tarkastelua.

Kerron tilanteesta nyt.
        Sain puhelun yhden miehen kaverin vaimolta.
        Halus mua tukea kun oli kuullut tästä mitä tapahtu. Kerto ihan selviä totuuksia. On porukka ja pelaa ne keskenään ja kokoontuu välil kaikkiin kalja iltoihin ja saunomaan kans.Tän tiesinkin. Ties kuitenkin kertoa että ei ollu muita matkalla kun mun mies ja sillä joku kaveri siis kait riikka. Tähän saakka kaikki selvää mutta rane on tyyppi jota vaan ei ole vaimot tavannu muutkaan. Onkohan olemassakaan. Myöskin kerto et riikka ja mun mies on ollu yhdessä niissä kaljailloissa ja ne on yhdessä kulkenu jo puolvuotta ainakin.
        Sain kans mieheltä viestejä et anteeks ja sori ja ikävä ja poikaa ikävä.
        Ei sen kummempiaihan yhdellä sanalla noin 6 eri tekstiviestiä.
        Likkakaveri oli myös saanu siltä viestejä et puhuis mulle ja pyytäis mut likkakaveri juttelemaan kun muka mun isä estää meitä asioitten selvittämisessä.
        Kokopäivä sil on ollut aikaa viesteillä pommittaa.
        En ole vastannu mitään. Oikeesti vaan harmittaa ihan täysillä ja tulee mieleen kuitenki hyvätki hetket ja muistot.
        Toisaalta en halua enää tällästä.
        Itkeny oon niin et silmät varmaan putoo kohta päästä.Huomenna on pojan neuvola ja onneks isä mut sinne lupas ehtii viemään pitää siinä ruokatauon töistään. En meinaa uskaltaa edes nyt kulkee ulkona jos törmään mieheen vaikka se ei luultavasti kimppuun ny kuitenka käy vaan en haluis kohdata.

• =nainen=

Kerron tilanteesta nyt.
        Halus mua tukea kun oli kuullut tästä mitä tapahtu. Kerto ihan selviä totuuksia. On porukka ja pelaa ne keskenään ja kokoontuu välil kaikkiin kalja iltoihin ja saunomaan kans.Tän tiesinkin. Ties kuitenkin kertoa että ei ollu muita matkalla kun mun mies ja sillä joku kaveri siis kait riikka. Tähän saakka kaikki selvää mutta rane on tyyppi jota vaan ei ole vaimot tavannu muutkaan. Onkohan olemassakaan. Myöskin kerto et riikka ja mun mies on ollu yhdessä niissä kaljailloissa ja ne on yhdessä kulkenu jo puolvuotta ainakin.
        Likkakaveri oli myös saanu siltä viestejä et puhuis mulle ja pyytäis mut likkakaveri juttelemaan kun muka mun isä estää meitä asioitten selvittämisessä.
        En ole vastannu mitään. Oikeesti vaan harmittaa ihan täysillä ja tulee mieleen kuitenki hyvätki hetket ja muistot.
        Itkeny oon niin et silmät varmaan putoo kohta päästä.Huomenna on pojan neuvola ja onneks isä mut sinne lupas ehtii viemään pitää siinä ruokatauon töistään. En meinaa uskaltaa edes nyt kulkee ulkona jos törmään mieheen vaikka se ei luultavasti kimppuun ny kuitenka käy vaan en haluis kohdata.

Hyvä että jollain oli selkärankaa valottaa sulle totuuksia. Nyt koetat pitää ittes kasassa ja pysyt vielä erossa siitä ukostas. Jos se jumankauta on puolivuotta vehdannut sun selän takana ja ollu ulkomaanreissut ym. sen Riikan kanssa.. Niin sä pystyt olemaan siitä ukostas hetken erossa, niin että se ryömii ja anelee anteeks antoa. Se on nyt sit sun asia annatko anteeks vai et, mut noin hevillä et vielä anna periks! Jaksamista, olet mun ajatuksissani. :)

• muka...
        petetty88-- kirjoitti:

Mitä katumista tuollainen käytös osoittaa? Meni vaan äijältä paskat housuun, kun kodin hengetär uskalsi ottaa ja lähteä omin lupineen. En ymmärrä meitä naisia. Ei voi mitenkään rakastaa toista ihmistä niin paljon (paitsi omia lapsiaan), että antaa kaikenlaisen paskan anteeksi.

• Aikuinen nainen (40v)

Kerron tilanteesta nyt.

"Nopea kuolema on helpompi kuin hidas kituminen hengiltä".

Onnellisen lopun tunnistaminen/ näkeminen on kriisivaiheessa hyvin vaikeaa. Just nyt prosessoit vielä tapahtunutta etkä aivan pysty ymmärtämään sitä todeksi - onko tämä ihan oikeasti tapahtunut minulle? Ainakin itselleni tuli pettämisen selvittyä tällainen olo. Meillä oli silloin pieni lapsi - itse olin onneni kukkuloilla, ajattelin että vihdoinkin olen onnellinen ja meillä on kaikki mitä ikinä voi toivoa!! Sitten se onni loppui kuin seinään. Selvisi, että miehelläni olikin toinen nainen kuvioissa - ja sitä jatkui ja jatkui ja jatkui...

Jälkeenpäin ajateltuna olisin säästänyt itseni tuhannelta itkulta, masentumiselta, itseluottamuksen romahdukselta ja vaikka miltä ikävältä asialta, jos olisin järkytyksessäni osannut ymmärtää että äkkikuolema on helpompi vaihtoehto kuin hitaasti riutua kuoliaaksi.

Jos miehesi on niin itsekäs kuin olen kirjoittamien viestiesi perusteella ymmärtänyt, hän ei ole kypsä parisuhteeseen. Jos jostakin syystä päätät jatkaa, on se pitkä ja kivinen tie - ellei ihmeitä tapahdu ja mies muutu kertaheitolla.

Olet ajatuksissani - ja toivon sinulle ja lapsellesi kaikkea hyvää. Ole vahva.

• Nuori vaimo ja äiti
        Aikuinen nainen (40v) kirjoitti:

"Nopea kuolema on helpompi kuin hidas kituminen hengiltä".

Onnellisen lopun tunnistaminen/ näkeminen on kriisivaiheessa hyvin vaikeaa. Just nyt prosessoit vielä tapahtunutta etkä aivan pysty ymmärtämään sitä todeksi - onko tämä ihan oikeasti tapahtunut minulle? Ainakin itselleni tuli pettämisen selvittyä tällainen olo. Meillä oli silloin pieni lapsi - itse olin onneni kukkuloilla, ajattelin että vihdoinkin olen onnellinen ja meillä on kaikki mitä ikinä voi toivoa!! Sitten se onni loppui kuin seinään. Selvisi, että miehelläni olikin toinen nainen kuvioissa - ja sitä jatkui ja jatkui ja jatkui...

Jälkeenpäin ajateltuna olisin säästänyt itseni tuhannelta itkulta, masentumiselta, itseluottamuksen romahdukselta ja vaikka miltä ikävältä asialta, jos olisin järkytyksessäni osannut ymmärtää että äkkikuolema on helpompi vaihtoehto kuin hitaasti riutua kuoliaaksi.

Jos miehesi on niin itsekäs kuin olen kirjoittamien viestiesi perusteella ymmärtänyt, hän ei ole kypsä parisuhteeseen. Jos jostakin syystä päätät jatkaa, on se pitkä ja kivinen tie - ellei ihmeitä tapahdu ja mies muutu kertaheitolla.

Olet ajatuksissani - ja toivon sinulle ja lapsellesi kaikkea hyvää. Ole vahva.

Olen saanu nyt rauhassa miettiä ja on tietty kavereita ollu juttelemassa. Töissäki oon kuitenkin saanu taas oltua. Mut kaikki on vaan selkiintyny enemmän sellasetkin asiat joita ei ole niin huomannu vaikka ois pitäny.
        Ikävä on kuitenki painanu kun olen tottunu tähän mieheen ja siihen meidän olemiseen. Kuitenki huomasin et on ollut paljon helpompi olo lapsenki kans kun ei ole tarvinnu kuunnella miehen huutoa ja kiukuttelua millon mistäki asiasta. Kukaan ei ärise ja raivoo joka asiasta.
        Ja se on minkä mun ystävät on huomannu et olen ollu pelokas ja nyt en pelkää kauheesti mitään.
        Ja huomaa senki et jaksaa lapsen kans puuhata kun ei tarvi kokoaika ola työn jälkeenki vaan kodinhoitajana. Tietty mä täälläkin teen mut ei ole sellasta painetta. Kukaan ei heti hauku tai huomauttele.
        En mä tiedä tuunko onnelliseksi jos eroon. Voi olla et siihen menis aikaa ja onko sitte kivaa kun on yksin ?
        Kaikki asiat pyörii mun mielessä ihan sekavana mut sen päätin et ens viikolla meen juttelemaan sen sossun lastenvalvojan kanssa saa sit nähä mitä mieltä on koko sopasta. Ainaki meen ja kerron tän ja näytän sen todistuksen jonka lääkäri kirjotti ruhjeista käsivarsissa.
        Jos se vaikuttaa sitten kuin vapaasti mies voi tavata tai niinku hakee poikaa kun on tollanen räyhä.
        eroasiaa mä oon miettiny paljonki.

• Lassenlissu

Olet aikamoinen satutäti. Kiva kuulla miten satu jatkuu. Muista kuitenkin, että saduissa on yleensä onnellinen loppu.

• sä...

todellakin noin typerä?

• Nuori vaimo ja äiti

Oliskin vaan satua kun ne päättyy onnellisesti.
        Kukahan oman sadun loppua on kertomassa onko se loppunu onnellisesti?
        Nyt just ei tunnu kauheen ennelliselta ja aina varmaa on joku joka ei usko koko tarinaa kun itellekin se ois helppoa selittää et kaikki on vaan vaikka pahaaunta.
        Mä luulen että tää muuttuu paremmaks tää elämä kuitenkin.
        Toivon että muuttuis.

• onnellisesti pääty aina

Oliskin vaan satua kun ne päättyy onnellisesti.
        Kukahan oman sadun loppua on kertomassa onko se loppunu onnellisesti?
        Nyt just ei tunnu kauheen ennelliselta ja aina varmaa on joku joka ei usko koko tarinaa kun itellekin se ois helppoa selittää et kaikki on vaan vaikka pahaaunta.
        Mä luulen että tää muuttuu paremmaks tää elämä kuitenkin.
        Toivon että muuttuis.

Tietenkin riippuu näkökulmasta, saduissa kiltit ihmiset päätyvät onnellisiksi. Oikeassa elämässä harvoin päättämättömyys ja onnen odottelu johtavat hyvään lopputulokseen. Sinun on siis aika ottaa itseäsi niskasta kiinni ja ryhtyä toimeen.

Aivan ensimmäiseksi, anna itsellesi aikaa. Aikaa saat siten, jos vain on mahdollista, pyydä vanhemmiltasi lupaa viipyä heidän luonaan, tai etsi itsellesi muu asuinpaikka.

Laadi aikataulu, jonka aikana voit pohtia, mitä elämältäsi haluat ja mitä avioliitoltasi jatkossa. Kolmesta kuukaudesta puoleen vuoteen on hyvä aika pohtia elämäänsä. Tänä aika et sitoudu mihinkään, etkä missään vaiheessa tee lopullisia päätöksiä, ellei niihin ole pakko. Päätös olisi kuitenkin hyvä olla valmis ajan loputtua, aivan ikuisesti asioita ei voi vatvoa.

Kirjaa avioliittosi hyvät ja huonot puolet ja pohdi, voiko huonoille asioille tehdä jotain ja jos mitä? Mikäli hyviä puolia on vähän, ratkaisu on helppo tehdä.

Tilanteesihan on se, että puolisosi on pettänyt sinua jo nyt ja jopa varsin härskillä tavalla, Voitko antaa anteeksi ja elää myös anteeksiantosi jälkeen? Miten varmistat, ettei tilanne toistu?

Lisäksi rahankäyttöön liittyy epäselvyyksiä, mikäli olet kotona hoitamassa lasta ja vasta hankittu asunto on maksettavana, miten on mahdollista, että toisen käyttövarat ovat noin paljon suuremmat? Yleensä jo yhdenkin tekemä matka näkyy perheen budjetissa. Sinulla on oikeus kohtuulliseen elintasoon, vaikka kotona oletkin. Missään tapauksessa rahanjako ei voi olla aivan noin vino, mikäli yhteisiä lapsia hoidetaan kotona. Voisi siis ajatella, että sinua on vedätetty, jopa kohtalaisen raskaasti, myös taloudellisessa mielessä.

Ongelmistasi pahin tulee olemaan miehesi väkivaltaisuus, riitatilanne ei oikeuta käymään käsiksi. Missään tapauksessa sopua ei voi ajatella, ennen kuin miehesi on hakenut apua aggressioihinsa, myös ylenmääräinen huutaminen on väkivaltaa Turvakodeista saa tietoa väkivallanhallintaryhmistä. Mikäli miehesi ei tähän sitoudu, unohda koko juttu.

Hae itsellesi keskusteluapua, kunnilla on olemassa kriisiaikoja terapiaan, keskustelut kannattaa aloittaa mahdollisimman nopeasti.

Lapsesta on huolehdittava, lapsen ja isän tapaamiset olisi hyvä järjestää. Mikäli mies on ollut kohtalaisesti lapsen hoidossa mukana, hänellä on oikeus tavata poikaansa ja pojalla isäänsä. Pyri olemaan poissa niistä tilanteista, jossa tapaaminen mahdollistetaan. Lastenvalvojaan voi olla yhteydessä jo nyt. Mikäli on pelko siitä, että lasta käytetään kiristämisessä, silloin tapaamiset tulisi järjestää valvottuina.

• N28v ja 1.9kk lapsi

Mie tiedän että sulla on nyt paha olo itse tapasin mieheni 5pvä:än ryyppy putken jälkeen.Minäkin annoin anteeksi lauantai aamun viskelemiset mustelmilla olen itsekkin.Tilanne ei ole täysin selvä meilläkään on vaikeaa antaa anteeksi.meilläkin 1.9kk lapsi.Joten agressiivisuus se on paha ongelma meillä ei mies halua muistaa mitään.mutta pettäminen hyi helvetti se on syy minkä minäkin rakastavana ihmisenä voisin antaa anteeksi.Mutta puoli vuotta selän takana olisi mullekkin jo liikaa.Voimia sulle ja rohkeutta selvittää asiat perinpohjin.

• on per......

Onko kukaan ihminen niin rakastettava, että väkivalta annetaan anteeksi? Minua ei kyllä kukaan mies viskelisi. Voisko joku kertoa, miksi väkivaltaisesta suhteesta on niin vaikea lähteä? Sehän on pahempaa kuin pettäminen. Ajatteletko esim. sinä, että olisit jotenkin syyllinen miehen väkivaltaisuuteen, ärsyttänyt häntä ja otat viskelyt vastaan sillä mielellä, että olet ne "ansainnut" jotenkin? En ymmärrä. Tosin en ole fyysisesti väkivaltaisessa suhteessa elänytkään. Oletko ajatellut, että jonain päivänä mies saattaa purkaa agressiivisuuttaan pieneen viattomaan lapseen?

• -Rikollinen-

Minulta työkaverini pyysi kerran että voisitko maksaa tämän matkan verkkopankin kautta omalta tililtäni koska se piti maksaa sinä päivänä. Kaveri antoi minulle 1120 € käteisenä ja lasku matkasta oli 1100 eli sain parikymppiä vaivanpalkkaa. No kerroin kotona ja näytin vaimolleni rahatukkoa ja että ei ihmettele maksettua ulkomaanmatkaa, käskin häntä viemään ne tililleni kun menee huomenna töihin.
      Tässä kävi juuri niin että työkaverillani oli joku "hoito" ja se ei kestänyt päivänvaloa, sattuipa tämä hoito olemaan myös varattu ja monen lapsen äiti. Käryhän siinä heille kävi ja monenlaista selvitystä minultakin kärtättiin mutta pidin turpani kiinni. Ajattelin että pääsen vähemmällä koska joudun tätä naistenmiestä sietämään alaisenani. Toimippa alkuperäisen ketjun aloittaja salapoliisina. Ensiksikin mikä kännykkäliittymä hänellä on, saatko käyttäjätunnukset ? pääsetkö hänen sähköpostiinsa ? Saatko tiliotteet nähtäviksesi ? Keinoja on todella paljon jos tosiaan haluat selvittää miehesi menot

• monesti

vieraissakäymisestä.
      Kun rupesin kyselemään vaimoltani hänen mahdollisista huorausreissuistaan, hän hyvin viisaaasti totesi; miksi vaivata päätään asioilla, joille ei mitään voi?
      Siis ennen oli ennen, ja nyt on nyt.
      Nykyisin pidän huolen, ettei vaimoni edes tarvi epäillä minun olevani uskoton.
      Myös tarkkailen vaimoni käyttäytymistä, sen hän kyllä tajuaa.
      Meillä on hyvä yhteisolo,rikkaus meillä on lastenlapsissa ja koko suvun koossa pitämisessä.
      Ei pidä aina ajatella vain itseään.

• siis...

neuvosi aloittajalle, että katsoisi läpi sormien sitä, kun mies kustantaa panonsa ulkomaanreisulle?

Sinusta piirtyy suht selkeä kuva... Itseään täynnä oleva besserwisser, joka ei edes ymmärrä hävetä menneisyyttään huoripukkina. Etovaa... Mutta ilmeisesti olette ansainneet toisenne "viisaan" vaimosi kanssa...

• Pahaa teki lukea

Jo avausviesti oli kuin toisintoa omasta elämästäni. Mutta minä tuhlasin 20 vuotta, ja kolme lasta kärsivät surkean avioliiton seurauksista.

Irrottaudu heti, ei luottamus palaa koskaan. Enkä osaa uskoa tuollaisen ihmisen tulevan tolkkuihinsa koskaan.

Ihmettelin itsekin, mitä järkeä oli rakentaa taloa, hankkia lapsia, ym., kun samaan aikaan mies olikin elänyt kaksoiselämää. Miksi ihmeessä??? Minä tyhmä uskoin kaikki selitykset kavereista, opiskelijoista, rahan lainaamisista... niin tuttua tuo kaikki.

Nyt olen vapaa, ja mies kinuaa takaisin. Erota siis ei olisi saanut, mutta hän sai aviossa ollessa tehdä mitä vaan? Mutta ei, nyt olen onnellinen, samoin lapset. Huono mies ei ole sen väärtti, että ainokaista elämää kannattaisi heittää hukkaan.

Kipeää tekee varmasti vielä pitkään, onneksi sinulla on vanhemmat tukena! Puhu tunteistasi!!! Se auttaa, oikeasti! Tsemppiä!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6033
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2833
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe