Katkera ja negatiivinen äiti

nuori nainen

54-vuotias äitini on muuttunut ihan kamalaksi. Hänen asenteensa kaikkeen on tuomitseva ja negatiivinen, kaikki tuntemansa ihmiset hän haukkuu. Haukkuminen ei onneksi tapahdu päin naamaa vaan mutisten ja selän takana puhuen. Telkkariakaan hän ei voi katsoa hiljaa vaan siellä esiintyvät ihmiset hän haukkuu. Siis ihmiset joita hän ei tunne lainkaan... Naiset ovat huoria, liian lihavia tai liian laihoja, miehet läskejä sikoja... Itsestään hän puhuu ristiriitaisesti. Välillä hän on kamala noita-akka joka voisi jo kuolla pois. Onhan hän jo niin vanhakin... Toisaalta hän koko ajan vertaa itseään muihin ja kertoo kuinka joku oli häntä kehunut ja kuinka hän on esim. jotain toista naista hoikempi tai hänellä on parempi kampaus.

Lisäksi äiti on kunnon marttyyri. "Minä olen piika täällä kotona, kukaan muu ei siivoa, laita ruokaa, pese pyykkiä ym." Sitten kun isä tai veljeni (jotka siis asuvat äitini kanssa, minä en) yrittävät tehdä jotain äiti huutaa ettei asiaa tehdä noin tai antakaa olla kun ette kuitenkaan osaa. Mistään ei siis voi olla edes kiitollinen. Olen ehdottanut äidille että apua saa kun sitä pyytää, miehet harvemmin ymmärtävät tehdä jotain oma-aloitteisesti. Vastaukseksi saan että pitää tajuta itse ja jos ei sitä ymmärrä niin on laiska paska ja huono ihminen.

Mikä ihme äitiäni vaivaa?!? Hänen kanssaan on todella vaikea olla. Miten häntä voisi auttaa?

13

4576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaankin

vaivaa äitiäsi.
      Kilpirauhasen vajaatoiminta tulee ihan äkkiseltään mieleen, toinen voisi olla todella vaikeat vaihdevuodet.
      Äitisi olisi syytä käydä lääkärillä joka arvioi ensin äitisi voinnin ja laittaa tarpeen vaatiessa tutkimuksiin, verikokeisiin ym.

• josko joitaisi hormoneilla ...

noi äksyilyt,mutta ainoa keino on jotta ittse hakee apua lekurilta.sitten ihmetellään jos ukot lähtee kiitään sillä minä en tota kestäisi muijalta kuukautta enempää vaan etsisin mukavamman neitosen.

• ,niin
        josko joitaisi hormoneilla ... kirjoitti:

noi äksyilyt,mutta ainoa keino on jotta ittse hakee apua lekurilta.sitten ihmetellään jos ukot lähtee kiitään sillä minä en tota kestäisi muijalta kuukautta enempää vaan etsisin mukavamman neitosen.

Taitaa se sinullakin olla tukka edessä ja elämä takana.Turhaan keski-ikäisiä naisia mollaat.Vai lähtisit kiitää? Onhan noita typyköitä baarit pullollaan,ja niin kauan pappaa viedään kun rahaa riittää.

• eräs-

Niinpä niin. Ihan kun ei muualta syytä löytyis.

• siellä
        eräs- kirjoitti:

Niinpä niin. Ihan kun ei muualta syytä löytyis.

vittuilet, kerro parempia syitä jos niitä varastostasi löytyy... Apina olet!

• samanikäinen

ja vaihdevuodet rassaa. Tällä iällä sitä näkee selvemmin sen mitä omasta elämästä on tullut ja onko siihen tyytyväinen. Näkee kaikki ne puutteet lähipiirissä ja miettii sitäkin mitä olisi voinut olla. Oma jaksaminen ja toisten kohdalla "kivireen" vetäminen väsyttää kauheasti. Siis jos toisille pitää kaikki piirtää ennenkuin ymmärtävät. Omalla kohdallani on ainakin voimavarat hyvinkin lopussa ja eropuheet jokapäiväisiä. Hormoonilääkitys ei itselle sopinut.

• .......................

Kannattaisi käydä lääkärissä. Käytökseen on jokin syy, jos pienessä ajassa muuttunut. Todennäköisesti hormoniongelmia.

• eivind
        ....................... kirjoitti:

Kannattaisi käydä lääkärissä. Käytökseen on jokin syy, jos pienessä ajassa muuttunut. Todennäköisesti hormoniongelmia.

Ilmenee hyvinkin jo tuolla iällä ja usein alkaa juuri negatiivisella käyttäytymisellä..

• ..alan
        eivind kirjoitti:

Ilmenee hyvinkin jo tuolla iällä ja usein alkaa juuri negatiivisella käyttäytymisellä..

ymmärtämään sukuni 70v tanttaa.Aina pahalla päällä ja valittaa,jos ei kenkä hierrä niin sitten pierettää.Taitaa olla alkavaa Alzheimer tautia.

• ----------

Anopilla samaa vikaa. Narsistinen paska jolta löytyi kasvain nupista, lisäksi vaihdevuodet. Toivottavasti potkasee kupin nurin, on sitä perkelettä jo kestettykin.

• n 40 v......

Voi heti alkuunsa....!! Koeta kestää...sillä on vaihdevuodet tai jotain muuta.....se on vain niin yksilöllistä kenelle ne tulee kelle ei...rajumpana...toisella lievempänä!! Minun äitini on jo hieman yli 70....mutta tunnen itseni aika ajoittain teinitytöksi jota äiti vahtii....ripittää mua puhelimessa jos en vastaa siihen jne..luulee että olen taas jossain bilettämässä....sen pitää tietää mitä teen..... jne kenen kans olen....ei saa olla miehiä.....kun jo kertaalleen eronnut....arvostelee......et ole yhtään laihtunut jne.....välillä hermostun siihen niin...että tämmöstä!!

• narsistinainen

Noita pirttihirmujahan on Suomessa pilvin pimein. Ei mitenkään ainutlaatuinen tapaus... turha yrittää selitellä noita millään hormoneilla. Jotkut vain ovat narsistisia ja vittumaisia.

• lisätä että

Ei hän ole muuttunut sellaiseksi, vaan on aina ollut.
        Sinä olet muuttunut; olet kasvanut aikuiseksi ja irtaantunut perheestä. Näet nyt sen mitä et ennen nähnyt, kun olit liian lähellä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      418
      6057
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      85
      5396
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4404
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3951
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      57
      3801
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      180
      3482
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      119
      3244
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      63
      3217
    9. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      2446
    10. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2289
    Aihe