Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kun käry käy...

mietin vaan

Tässä kysymys petetyiksi tulleille vaimoille: Miten kauan vahdit ja kyttäät miehesi tekemisiä ja menemisiä sen jälkeen kun mies kärähtänyt sivusuhteesta? Miten kauan jaksat kytätä kännykkää jne...?

32

3437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mut enää ei tartte

      Puolisen vuotta ja se riitti ja erottiin ja eipä tartte enää miettiä sen miehen salasuhteita !

      • Anonyymi

        Missä on selkäranka jos ei parisuhteessa ollessaan pysty sanomaan toiselle että tämä oli nyt tässä jos kerran ei pysty sitoutumaan vaan pitää juosta vieraissa


    • Aikuinen nainen (40v)

      Mikäli käryn jälkeen päätetään jatkaa yhdessä eteenpäin, luottamuksen rakentaminen kestää tapauksesta riippuen kauan.

      Kännykän kyttääminen ja miehen tekemisten ja menemisten kontrolli on osa tätä luottamuksen rakentamista. Mikäli pienemmissä asioissa osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen, voi sitten hiljalleen vähentää "kyttäämistä".

      Mielestäni tämä on täysin loogista ja hyväksyttävää käyttäytymistä petetyltä. Vähän niinkuin Ehdollinen vankeusrangaistus pettäjälle, että saa olla vapaana valvonnan alla...

      Sama kysymys petturimiehille, milloin aiotte kertoa avoimesti vaimolle millaisia paskoja olette ja kuinka vähän perheenne teille merkitsee?

      • mieleeni

        Tuli mieleeni, auttaako se jatkuva kyttääminen petoksen paljastuttua ja ketä se auttaa? Koko ajan petetty kontrolloi pettäjän tekemisiä. Eikö voisi antaa pettäjän osoittaa luottamuksensa arvoisuus ihan rauhassa, sen myötä kuin omaa tekoaan on käsitellyt. Loogista käyttäytymistä petetyltä, mutta voisiko astua myös pettäjän nahkoihin? Vai katoaako kaikki inhimillisyys petoksen tultua ilmi? Menettääkö pettäjä kokonaan ihmisarvoisen elämänsä? Tuohan on pahempaa kuin vankeus.


      • paljon vierasta pillua

        "Sama kysymys petturimiehille, milloin aiotte kertoa avoimesti vaimolle millaisia paskoja olette ja kuinka vähän perheenne teille merkitsee?"

        Vastaus: En koskaan kun perhe on 1 asia!


      • Aikuinennainen(40v)
        mieleeni kirjoitti:

        Tuli mieleeni, auttaako se jatkuva kyttääminen petoksen paljastuttua ja ketä se auttaa? Koko ajan petetty kontrolloi pettäjän tekemisiä. Eikö voisi antaa pettäjän osoittaa luottamuksensa arvoisuus ihan rauhassa, sen myötä kuin omaa tekoaan on käsitellyt. Loogista käyttäytymistä petetyltä, mutta voisiko astua myös pettäjän nahkoihin? Vai katoaako kaikki inhimillisyys petoksen tultua ilmi? Menettääkö pettäjä kokonaan ihmisarvoisen elämänsä? Tuohan on pahempaa kuin vankeus.

        Oi voi, pitäisi pettäjä-parkaa nyt sitten sääliä, kun on kaikki inhimillisyys kadonnut ja ihmisarvoinen elämäkin tehty mahdottomaksi!!

        Aina on olemassa mahdollisuus molemmille osapuolille lähteä suhteesta/ erota, jos toisaalla tuntuu olevan paremmat oltavat.

        Jos alkujaan oli luottamus, jota toinen käytti hyväkseen väärin pettämällä, niin miksi luottaa aina vaan sinisilmäisesti? Kyllä rikosta aina seuraa rangaistus, tavalla tai toisella.

        Jatkuva - ikuinen kyttääminen on mielestäni väärin, mutta luottamuksen palauttamisen eteen on pettäjän oltava valmis tekemään töitä - ja myös oltava valmis kestämään puolison kyttäämistä ainakin jonkin aikaa.


      • mutta...
        Aikuinennainen(40v) kirjoitti:

        Oi voi, pitäisi pettäjä-parkaa nyt sitten sääliä, kun on kaikki inhimillisyys kadonnut ja ihmisarvoinen elämäkin tehty mahdottomaksi!!

        Aina on olemassa mahdollisuus molemmille osapuolille lähteä suhteesta/ erota, jos toisaalla tuntuu olevan paremmat oltavat.

        Jos alkujaan oli luottamus, jota toinen käytti hyväkseen väärin pettämällä, niin miksi luottaa aina vaan sinisilmäisesti? Kyllä rikosta aina seuraa rangaistus, tavalla tai toisella.

        Jatkuva - ikuinen kyttääminen on mielestäni väärin, mutta luottamuksen palauttamisen eteen on pettäjän oltava valmis tekemään töitä - ja myös oltava valmis kestämään puolison kyttäämistä ainakin jonkin aikaa.

        Niin mutta, ketä se kyttääminen auttaa? Nopeuttaako prosessia? En sääli pettäjää, mutta joku syyhän siihen tekoon on. Vai eikö? Suurin syyllinen on tietysti pettäjä, mutta kannattaisiko petetyn puolisonkin miettiä, missä meni vikaan? Petetynkö ei sitten tarvitse tehdä muuta kuin kytätä? Ei muuttaa omaa käytöstään mitenkään? Voi huoh. Eihän pettäminen nyt ole niin paha asia kuin esim. toisen tappaminen tai puolison kuolema, vai onko? Kohta joku sanoo, ettei minua ole petetty. On petetty, tiedän miltä tuntuu. Olen myös itse pettänyt, tiedän miltä sekin tuntuu. Ei ole helppoa olla kumpikaan.


      • Aikuinen nainen (40v)
        mutta... kirjoitti:

        Niin mutta, ketä se kyttääminen auttaa? Nopeuttaako prosessia? En sääli pettäjää, mutta joku syyhän siihen tekoon on. Vai eikö? Suurin syyllinen on tietysti pettäjä, mutta kannattaisiko petetyn puolisonkin miettiä, missä meni vikaan? Petetynkö ei sitten tarvitse tehdä muuta kuin kytätä? Ei muuttaa omaa käytöstään mitenkään? Voi huoh. Eihän pettäminen nyt ole niin paha asia kuin esim. toisen tappaminen tai puolison kuolema, vai onko? Kohta joku sanoo, ettei minua ole petetty. On petetty, tiedän miltä tuntuu. Olen myös itse pettänyt, tiedän miltä sekin tuntuu. Ei ole helppoa olla kumpikaan.

        Tietenkin pettäminen/ petetyksi joutuminen on molemmille osapuolille vakavan itsetutkiskelun paikka. Mutta pettäjä on tehnyt valinnan pettämisestä - tuskin se petetty on häntä siihen pakottanut?! Vaikka se toinen osapuoli (petetty) olisikin tehnyt jotakin väärin, niin pettäjä on silti syypää petokseen.

        Petoksesta täyden vastuun tulee olla pettäjällä - petetty ei ole siihen syyllinen. Olisiko pettäjä voinut mahdollisesti avata suunsa ja puhua ennen pettämään menoaan?? Jos oma vaimo/ mies ei enää riitä tai on jotakin vikaa, niin sehän pitää yrittää ratkaista puhumalla. Ja jos se ei auta, niin sitten erotaan ja vasta sitten lähdetään hakemaan niitä uusia suhteita.

        Joukossa on kuitenkin näitä "kaikki mulle heti nyt" tyyppejä, jotka eivät mieti omaa itseään pidemmälle. Mitä pettäminen tulee vaikuttamaan avioliittoon/ lapsiin/ perheeseen? Olisi parempi miettiä itse etukäteen kuin itkeä ja kerjätä sitä sääliä jälkikäteen - sitten kun on itse omilla teoilla mennyt pilaamaan perheen elämän - siitähän viimekädessä on kysymys.


      • tapa suojata itseään pettym...
        mutta... kirjoitti:

        Niin mutta, ketä se kyttääminen auttaa? Nopeuttaako prosessia? En sääli pettäjää, mutta joku syyhän siihen tekoon on. Vai eikö? Suurin syyllinen on tietysti pettäjä, mutta kannattaisiko petetyn puolisonkin miettiä, missä meni vikaan? Petetynkö ei sitten tarvitse tehdä muuta kuin kytätä? Ei muuttaa omaa käytöstään mitenkään? Voi huoh. Eihän pettäminen nyt ole niin paha asia kuin esim. toisen tappaminen tai puolison kuolema, vai onko? Kohta joku sanoo, ettei minua ole petetty. On petetty, tiedän miltä tuntuu. Olen myös itse pettänyt, tiedän miltä sekin tuntuu. Ei ole helppoa olla kumpikaan.

        auttaa luottamuksen palauttamisessa. Se on aivan tavallinen ihmisen reagointimalli ja oma irrallinen tapa reakoida pettymykseen ja suojata itseään uudelta pettymykseltä. Se ei sisällä ehtoja muiden asioiden noudattamisesta, joita esitit.

        Kyllä pettäminen on ajanut ihmisiä itsemurhiin. Silloin lopputulos on sama kuin tappamisessakin, vaikkei pettäjä ole samassa mielessä tekoon syyllinen. Hän vain epäonnekseen sattui loukkaamaan keskivertoa herkempää ihmistä.


      • vieläkään
        Aikuinen nainen (40v) kirjoitti:

        Tietenkin pettäminen/ petetyksi joutuminen on molemmille osapuolille vakavan itsetutkiskelun paikka. Mutta pettäjä on tehnyt valinnan pettämisestä - tuskin se petetty on häntä siihen pakottanut?! Vaikka se toinen osapuoli (petetty) olisikin tehnyt jotakin väärin, niin pettäjä on silti syypää petokseen.

        Petoksesta täyden vastuun tulee olla pettäjällä - petetty ei ole siihen syyllinen. Olisiko pettäjä voinut mahdollisesti avata suunsa ja puhua ennen pettämään menoaan?? Jos oma vaimo/ mies ei enää riitä tai on jotakin vikaa, niin sehän pitää yrittää ratkaista puhumalla. Ja jos se ei auta, niin sitten erotaan ja vasta sitten lähdetään hakemaan niitä uusia suhteita.

        Joukossa on kuitenkin näitä "kaikki mulle heti nyt" tyyppejä, jotka eivät mieti omaa itseään pidemmälle. Mitä pettäminen tulee vaikuttamaan avioliittoon/ lapsiin/ perheeseen? Olisi parempi miettiä itse etukäteen kuin itkeä ja kerjätä sitä sääliä jälkikäteen - sitten kun on itse omilla teoilla mennyt pilaamaan perheen elämän - siitähän viimekädessä on kysymys.

        Et vieläkään kertonut, auttaako se kyttääminen mitenkään kumpaakaan osapuolta? Mielestäni petetty käyttää siinä jossain määrin valtaansa, kohottaa omaa egoaan. Sinä teit väärin, kadu nyt ja ole maan matonen! Ei kovin aikuismaista käytöstä. Kaikki ihmiset tekevät virheitä, mutta niistä voi myös oppia. Katkeruus tuskin auttaa kovinkaan pitkälle. Oletko ajatellut, että pettäminen voi olla myös hätähuuto? Pettäjä ei voi hyvin, ei saa puhutuksi toiselle.


      • Aikuinen nainen (40v)
        vieläkään kirjoitti:

        Et vieläkään kertonut, auttaako se kyttääminen mitenkään kumpaakaan osapuolta? Mielestäni petetty käyttää siinä jossain määrin valtaansa, kohottaa omaa egoaan. Sinä teit väärin, kadu nyt ja ole maan matonen! Ei kovin aikuismaista käytöstä. Kaikki ihmiset tekevät virheitä, mutta niistä voi myös oppia. Katkeruus tuskin auttaa kovinkaan pitkälle. Oletko ajatellut, että pettäminen voi olla myös hätähuuto? Pettäjä ei voi hyvin, ei saa puhutuksi toiselle.

        Kyllä auttaa petettyä hiljalleen keräämään luottamuksen rippeitä takaisin. Jos pettäjä pystyy osoittamaan avoimuutensa mm. antamalla petetylle mahdollisuuden "kytätä" puhelinta, niin ainakin minulle se olisi alku luottamuksen rakentamiselle. Jos taas puhelinta varjellaan koko ajan (tietenkin äänettömällä) taskussa, tyynyn alla, näkymättömissä - niin se ei luottamusta auta rakentumaan. Petetyn täytyy rakentaa luottamuksen lisäksi omaa itseluottamustaan. Se on raskasta molemmille osapuolille.

        Ehkäpä joskus tulevaisuudessa petetty on taas päässyt asiasta sen verran yli, ettei tarvitse enää 24/7 kytätä... siitähän luottamuksessa ja sen rakentamisessa on kyse.

        Kuten jo aiemmin viestiketjussa totesin, petos on aina vakavan itsetutkiskelun paikka - molemmille osapuolille. Vakava kriisi, josta selvitään voittajina - tai joka hävitään.

        Toiset on vahvempia ja toiset heikompia - sekä pettäjistä että petetyistä. Yhtä ratkaisumallia ei ole, joka sopisi kaikkiin tilanteisiin vaan jokainen on omanlaisensa. Pettäjä osoittaa heikkoutensa sillä, että on altis lähtemään petoksen tielle sen sijaan, että selvittäisi mikä mättää. Jollei omaa tekoaan kadu ja ymmärrä että teki väärin, on vaarassa toistaa omat virheensä.

        Mielestäni pettäminen ei ainakaan ole aikuismaista käytöstä. Vai onko mielestäsi pettäminen tapa ratkaista parisuhteen ongelmia?

        Käsi ylös kaikki, joiden parisuhteen pettäminen teki paremmaksi!!


      • tietenkään
        Aikuinen nainen (40v) kirjoitti:

        Kyllä auttaa petettyä hiljalleen keräämään luottamuksen rippeitä takaisin. Jos pettäjä pystyy osoittamaan avoimuutensa mm. antamalla petetylle mahdollisuuden "kytätä" puhelinta, niin ainakin minulle se olisi alku luottamuksen rakentamiselle. Jos taas puhelinta varjellaan koko ajan (tietenkin äänettömällä) taskussa, tyynyn alla, näkymättömissä - niin se ei luottamusta auta rakentumaan. Petetyn täytyy rakentaa luottamuksen lisäksi omaa itseluottamustaan. Se on raskasta molemmille osapuolille.

        Ehkäpä joskus tulevaisuudessa petetty on taas päässyt asiasta sen verran yli, ettei tarvitse enää 24/7 kytätä... siitähän luottamuksessa ja sen rakentamisessa on kyse.

        Kuten jo aiemmin viestiketjussa totesin, petos on aina vakavan itsetutkiskelun paikka - molemmille osapuolille. Vakava kriisi, josta selvitään voittajina - tai joka hävitään.

        Toiset on vahvempia ja toiset heikompia - sekä pettäjistä että petetyistä. Yhtä ratkaisumallia ei ole, joka sopisi kaikkiin tilanteisiin vaan jokainen on omanlaisensa. Pettäjä osoittaa heikkoutensa sillä, että on altis lähtemään petoksen tielle sen sijaan, että selvittäisi mikä mättää. Jollei omaa tekoaan kadu ja ymmärrä että teki väärin, on vaarassa toistaa omat virheensä.

        Mielestäni pettäminen ei ainakaan ole aikuismaista käytöstä. Vai onko mielestäsi pettäminen tapa ratkaista parisuhteen ongelmia?

        Käsi ylös kaikki, joiden parisuhteen pettäminen teki paremmaksi!!

        Ei tietenkään ole ratkaisu ratkaista parisuhteen ongelmia. Nostan käden puolittain pystyyn, pettämisen jälkeen kissa nostettiin lopullisesti pöydälle, pöytä pyyhittiin tyhjäksi. Todettiin, ettei liittomme ole monen yrityksen ja erehdysten jälkeenkään enää sitä, mitä molemmat siltä odotimme ja halusimme, puuttui se yhteinen päämäärä ja halu mennä sitä kohti. Erosimme sulassa sovussa.


      • Olen kuullut
        Aikuinen nainen (40v) kirjoitti:

        Kyllä auttaa petettyä hiljalleen keräämään luottamuksen rippeitä takaisin. Jos pettäjä pystyy osoittamaan avoimuutensa mm. antamalla petetylle mahdollisuuden "kytätä" puhelinta, niin ainakin minulle se olisi alku luottamuksen rakentamiselle. Jos taas puhelinta varjellaan koko ajan (tietenkin äänettömällä) taskussa, tyynyn alla, näkymättömissä - niin se ei luottamusta auta rakentumaan. Petetyn täytyy rakentaa luottamuksen lisäksi omaa itseluottamustaan. Se on raskasta molemmille osapuolille.

        Ehkäpä joskus tulevaisuudessa petetty on taas päässyt asiasta sen verran yli, ettei tarvitse enää 24/7 kytätä... siitähän luottamuksessa ja sen rakentamisessa on kyse.

        Kuten jo aiemmin viestiketjussa totesin, petos on aina vakavan itsetutkiskelun paikka - molemmille osapuolille. Vakava kriisi, josta selvitään voittajina - tai joka hävitään.

        Toiset on vahvempia ja toiset heikompia - sekä pettäjistä että petetyistä. Yhtä ratkaisumallia ei ole, joka sopisi kaikkiin tilanteisiin vaan jokainen on omanlaisensa. Pettäjä osoittaa heikkoutensa sillä, että on altis lähtemään petoksen tielle sen sijaan, että selvittäisi mikä mättää. Jollei omaa tekoaan kadu ja ymmärrä että teki väärin, on vaarassa toistaa omat virheensä.

        Mielestäni pettäminen ei ainakaan ole aikuismaista käytöstä. Vai onko mielestäsi pettäminen tapa ratkaista parisuhteen ongelmia?

        Käsi ylös kaikki, joiden parisuhteen pettäminen teki paremmaksi!!

        Olen kyllä kuullut ja lukenut (mm.tältä palstalta), että pettämisen seurauksena parisuhde tuli paremmaksi ja rakastavat toisiaan enemmän kuin ikinä, hautaan saakka. Epäilen vahvasti, ettei ole totta :(.


      • pettäjien fantasioissa
        Olen kuullut kirjoitti:

        Olen kyllä kuullut ja lukenut (mm.tältä palstalta), että pettämisen seurauksena parisuhde tuli paremmaksi ja rakastavat toisiaan enemmän kuin ikinä, hautaan saakka. Epäilen vahvasti, ettei ole totta :(.

        mutta ei tosi elämässä. Pohja on suhteelta viety, luottamus ja rehellisyys. Siinä ei auta kännykän kyttäämiset enää, molemmat tietää että pettää voi kuka vain jos haluaa. Ja lopulta ero tulee kun luottamus ei palaudukkaan.


      • jos noin uskot
        mieleeni kirjoitti:

        Tuli mieleeni, auttaako se jatkuva kyttääminen petoksen paljastuttua ja ketä se auttaa? Koko ajan petetty kontrolloi pettäjän tekemisiä. Eikö voisi antaa pettäjän osoittaa luottamuksensa arvoisuus ihan rauhassa, sen myötä kuin omaa tekoaan on käsitellyt. Loogista käyttäytymistä petetyltä, mutta voisiko astua myös pettäjän nahkoihin? Vai katoaako kaikki inhimillisyys petoksen tultua ilmi? Menettääkö pettäjä kokonaan ihmisarvoisen elämänsä? Tuohan on pahempaa kuin vankeus.

        "Tuli mieleeni, auttaako se jatkuva kyttääminen petoksen paljastuttua ja ketä se auttaa?"

        Osa pettureista jatkaa salasuhdetta heti pahimman kohun laannuttua.

        "Eikö voisi antaa pettäjän osoittaa luottamuksensa arvoisuus ihan rauhassa, sen myötä kuin omaa tekoaan on käsitellyt. "

        Miten? Onko petturilla antaa petetylle jokin kristallipallo, josta voi kätevästi tarkistaa että salasuhde on oikeasti laitettu poikki? Näkeekö siitä kristallipallosta myös että peli-illat ovat peli-iltoja eikä panoiltoja?


      • 333
        jos noin uskot kirjoitti:

        "Tuli mieleeni, auttaako se jatkuva kyttääminen petoksen paljastuttua ja ketä se auttaa?"

        Osa pettureista jatkaa salasuhdetta heti pahimman kohun laannuttua.

        "Eikö voisi antaa pettäjän osoittaa luottamuksensa arvoisuus ihan rauhassa, sen myötä kuin omaa tekoaan on käsitellyt. "

        Miten? Onko petturilla antaa petetylle jokin kristallipallo, josta voi kätevästi tarkistaa että salasuhde on oikeasti laitettu poikki? Näkeekö siitä kristallipallosta myös että peli-illat ovat peli-iltoja eikä panoiltoja?

        on aikaa kolmevuotta kohta kun sain mieheni kiinni pettämisestä.kun muistelen sitä aikaa niin alussa se vahtiminen oli kyllä jokapäivästä,mutta kyllä se pikkuhiljaa jäi ja nykyään en hänen puhelintansa katso.ehkä se auttoi kun mies minun kuulteni teki suhteesta lopun ja kun kakkonen sitten ajan päästä pisti viestin mieheni vaihtoi salanumeron,juu eikä käy lähelläkään sitä kaupunkia jossa kyseinen yksilö asuu,joten kyllä aika varma olen siitä että suhde loppui kolmevuotta sitten,yritän luottaa mutta joskus tulee olo että miten mahtaa asia olla.mutta kun ei mieheni ole sen jälkeen edes yksin kulkenut niin kyllä se vahvasti puolesta puhuu että muita ei ole


      • Anonyymi
        paljon vierasta pillua kirjoitti:

        "Sama kysymys petturimiehille, milloin aiotte kertoa avoimesti vaimolle millaisia paskoja olette ja kuinka vähän perheenne teille merkitsee?"

        Vastaus: En koskaan kun perhe on 1 asia!

        Eikö olisi iha vai helpompaa olla pettämättä


      • Anonyymi
        mieleeni kirjoitti:

        Tuli mieleeni, auttaako se jatkuva kyttääminen petoksen paljastuttua ja ketä se auttaa? Koko ajan petetty kontrolloi pettäjän tekemisiä. Eikö voisi antaa pettäjän osoittaa luottamuksensa arvoisuus ihan rauhassa, sen myötä kuin omaa tekoaan on käsitellyt. Loogista käyttäytymistä petetyltä, mutta voisiko astua myös pettäjän nahkoihin? Vai katoaako kaikki inhimillisyys petoksen tultua ilmi? Menettääkö pettäjä kokonaan ihmisarvoisen elämänsä? Tuohan on pahempaa kuin vankeus.

        Miten tämän nyt sanoisi. Kuvittele, että olet ajatellut jonkun henkilön luotettavaksi ja käy ilmi ettei se ole totta. Sinun täytyy arvioida koko ihminen aivan uudelta pohjalta. Samoin oma arviointikykysi. Enää ei riitä luottamus, vain totuus.

        Sarjapettäjät voivat pelata pelejään vuosia, ilman että on aikomustakaan tunnustaa. Et voi tietää, onko kumppanisi sarjapettäjä, satunnaispettäjä vai hetken kertahairahduksen tehnyt.

        Liitosta voi olla todella vaikea lähteä, kun pohtii, onko jotenkin kohtuuton yhden hairahduksen vuoksi. Me kaikki tehdään virheitä. Jos pettäjä kuvittelee, että paljastuneen jälkeen, hänen sanansa pitäisi riittää, niin on väärässä.

        Anteeksi voi antaa, mutta unohtaa - ei ikinä.


      • Anonyymi
        mutta... kirjoitti:

        Niin mutta, ketä se kyttääminen auttaa? Nopeuttaako prosessia? En sääli pettäjää, mutta joku syyhän siihen tekoon on. Vai eikö? Suurin syyllinen on tietysti pettäjä, mutta kannattaisiko petetyn puolisonkin miettiä, missä meni vikaan? Petetynkö ei sitten tarvitse tehdä muuta kuin kytätä? Ei muuttaa omaa käytöstään mitenkään? Voi huoh. Eihän pettäminen nyt ole niin paha asia kuin esim. toisen tappaminen tai puolison kuolema, vai onko? Kohta joku sanoo, ettei minua ole petetty. On petetty, tiedän miltä tuntuu. Olen myös itse pettänyt, tiedän miltä sekin tuntuu. Ei ole helppoa olla kumpikaan.

        Mitäkö kyttääminen auttaa? Anteeksianto on ehdollinen, kenkää tulee jos sekoilu jatkuu. Se mitä kutsut kyttäämiseksi, on tilanteen seuraamista. Kyllä, ehdollinen vankeusrangaistus ja ansaittu sellainen. Kaikenlainen kitinä ja säälin hakeminen on naurettavaa.


    • aloittaa uudelleen

      Kaksi kuukautta, kymmenen päivää ja viisitoista ja puoli tuntia.

    • :)))))))))

      ja vaikka mies sano et on loppu.
      kuitenkin vielä kolmen vuoden päästä kärähtämisestä oli samaan naiseen yhteys ja kiihkeäkin vielä.
      Nyt nauran koko jutulle sillä ole eronnut ja toipunut myös erosta.
      Kännykkä löyty sohvatyynyn alta useimmin :).
      Mies teki aviorikoksen silloin ja minä luin tekstarit,enkä tuntenut olevani sen kummempi rikollinen kun mieskään.
      Huonot piilopaikat keksi,ei sohvatyynyn alusta ole hyvä piilopaikka,saatikka kaapin päälinen.

    • :))))))))))

      sain myös itse kokea saman tapasta kun mies otti minun kännykän ja heitti seinään.
      Se oli kovaa taistelua erossa,kun rakastaa ja vihaa,ei siinä paljon käytötapoja ole.
      Onneksi on hyvät välit ex-mieheen ja osaamme nauraa koko jutulle.
      Nyt myös huomaamme,oli parempi erota kun tapella lopun ikää.

      • carpe diem-nainen

        Syntyykö se luottamus toista vahtimalla ja siinä "ehdonalaisessa" pitämällä? Se on mielestäni täysin henkistä väkivaltaa. Vaikka toinen miten uskollinen yrittää olla, ei oikeasti tule koskaan olemaan vapaa epäilyksistä. Aina kuuluu perään joku ilkeä muistutus entisistä tekosista, jos ei muuten niin ottamalla kaikesta pettämiseen liittyvästä tiedontulvasta, esim mediassa, esille jonkin viittauksen, että katsos nyt tuotakin...
        Silloin petetty nostaa häntäänsä, marttyyrin elkein ja itsetunnon kohotukseksi loukkaa jatkuvasti sitä katuvaa osapuolta. Oikea anteeksianto, (jos sellainen on aikaansaatu), ei kaiva menneitä, eikä muista pahalla. Se saa vaan aikaan kitkaa, joka pistää miettimään uudestaan, onko se syyllisenä, alistettuna oleminen kuitenkaan sen arvoista, etteikö lähtis uudestaan etsimään sitä toista. Kirjoitan pettäneenä osapuolena. Olen saanut näennäisesti anteeksi, mutta asia ei ole kuitenkaan niin toteutunut. Olen vähitellen irtautunut läheisyydestä, jota nuorena vielä oli tallella. Olen elänyt yksin sydämeni kanssa, enkä ole jakanut kaikkia sisimpiä tunteitani enää vuosiin puolisoni kanssa. Kovuus ja itsekkyys on huomattavasti helpompi tapa selvityä itse siitä, mitä toisen mustasukkaisuus ja epäilyt aiheuttavat.


      • 333
        carpe diem-nainen kirjoitti:

        Syntyykö se luottamus toista vahtimalla ja siinä "ehdonalaisessa" pitämällä? Se on mielestäni täysin henkistä väkivaltaa. Vaikka toinen miten uskollinen yrittää olla, ei oikeasti tule koskaan olemaan vapaa epäilyksistä. Aina kuuluu perään joku ilkeä muistutus entisistä tekosista, jos ei muuten niin ottamalla kaikesta pettämiseen liittyvästä tiedontulvasta, esim mediassa, esille jonkin viittauksen, että katsos nyt tuotakin...
        Silloin petetty nostaa häntäänsä, marttyyrin elkein ja itsetunnon kohotukseksi loukkaa jatkuvasti sitä katuvaa osapuolta. Oikea anteeksianto, (jos sellainen on aikaansaatu), ei kaiva menneitä, eikä muista pahalla. Se saa vaan aikaan kitkaa, joka pistää miettimään uudestaan, onko se syyllisenä, alistettuna oleminen kuitenkaan sen arvoista, etteikö lähtis uudestaan etsimään sitä toista. Kirjoitan pettäneenä osapuolena. Olen saanut näennäisesti anteeksi, mutta asia ei ole kuitenkaan niin toteutunut. Olen vähitellen irtautunut läheisyydestä, jota nuorena vielä oli tallella. Olen elänyt yksin sydämeni kanssa, enkä ole jakanut kaikkia sisimpiä tunteitani enää vuosiin puolisoni kanssa. Kovuus ja itsekkyys on huomattavasti helpompi tapa selvityä itse siitä, mitä toisen mustasukkaisuus ja epäilyt aiheuttavat.

        etkös ihan itse valinnut sen pettämisen,olisko ennen kannattanut ajatella kun käry käy siitä varmasti kuulee aikansa.en sano että se on oikein vinoilla siitä mutta näin petettynä voin kertoa että vaikka kuinka mielessään päättää ettei muistuta asiasta niin joskus se valtava tuska tulee niin pintaan ettei pysty olemaan hiljaa.meillä on tapahtuneesta kohta kolme vuotta ja silti niitä pahoja oloja vieläkin tulee,ehkä kuitenkin vähemmän kun alussa


    • kunnes

      uskon, että peli on loppunut. Ja mies on jollain tapaa osoittanut, että hän on tosissaan yrittämässä saada parisuhde kuntoon. Näin ei valitettavasti ole meillä käynyt. Mies sanoi, että yritetään uusiksi, nyt tosissaan ja aloitetaan kaikki uusiksi. Ja samalla tekstiviestejä satelee ihastukselle. Mä en voi käsittää miten joku voi olla noin kaksnaamainen. Mä en kertakaikkiaan voi käsittää.

      Miten kummassa pettänyt kuvittelee ansaitsevansa luottamuksen takaisin, kun mikään ei muutu? Sanat ja teot on vielä enemmän ristiriidassa keskenään.

      Eipä se pettäminen ja sen uusiminen kyllä viestien kyttäämiseen lopu, pettäjä keksii parempia keinoja pettää ja salata asioita, jos jää yhdestä asiasta kiinni. Sitten se on salainen meiliosoite, tai joku muu.

      Pettäjä on raukkamainen ihminen, jolla ei ole pokkaa lopettaa toimimatonta ihmissuhdetta ja pettämällä, siitä kiinni jäämisellä voi hyvin siirtää vastuun suhteen päättämisestä petetylle. Sitten kun se peli vielä jatkuu, vaikka kiinni on jääty, niin siinäkin jättää vastuun kokonaan petetylle: ota tai jätä.

      Valitettavaa, mutta näin se on. Ei ole tietenkään oikein joka välissä ja riidassa muistuttaa siitä, mitä toinen on tehnyt: varsinkaan jos toinen oikeasti katuu ja on oppinut virheestään. Mutta jos se katuminen ja virheestä oppiminen on sitä, että saa toisen vähäksi aikaa hiljaseksi ja sitten kun on taas vähän luottoa, voi aloittaa leikit uusiksi niin paras vaihtaa maisemaa.

      Todellakin, pettäminen on AINA pettäjän vastuulla, vaikka olisi kuinka vaikea tilanne kotona. Ensin otetaan se avioero tai lopetetaan suhde, sitten vasta katsellaan ne uudet kumppanit.

      Jos todella haluaa pelastaa liittonsa, kaikenlainen salailu ja vilpillinen peli pitää lopettaa. Täysin. Ainoa keino aloittaa suhde uudestaan on myöntää rehellisesti mitä on tehnyt, kuinka paljon on valehdellut, kuinka tosissaan on suhteen pelastamisyrityksensä kanssa. Vain tekemällä täysin avoimen inventaarion suhteen tilasta ja siitä mikä pettämiseen on johtanut, voi tuoda jotain hedelmällistä suhteeseen.

      • petetyksi tullut

        Menetin hiljattain melko hyväpalkkaisen työni ja ukko osottautui petturiksi. Ukko on vilpittömästi katunut tekojaan ja ostelee lahjoja. Ylpeyttäni tekisi mieli heittää ukko pellolle, mutta mistä töitä keski-ikäiselle. En halua sossuluukullekaan...


      • petturi ja
        petetyksi tullut kirjoitti:

        Menetin hiljattain melko hyväpalkkaisen työni ja ukko osottautui petturiksi. Ukko on vilpittömästi katunut tekojaan ja ostelee lahjoja. Ylpeyttäni tekisi mieli heittää ukko pellolle, mutta mistä töitä keski-ikäiselle. En halua sossuluukullekaan...

        surutta luukulle. Niin moni muukin joutuu tekemään. Jos kyseessä oli eka hairahdus ja toinen oikeasti katuu, voit harkita anteeksi antamista. Jos taas oli pitkäkin suhde toiseen ja valehteli koko ajan, niin ei se siitä muutu. Ulos vaan ja vaihtoon.


    • Anonyymi

      En .minä tiedä tuosta palomiehestä kykeneekö edes vieressä olevalle saati naapurin vihreälle
      Mutta lähettää Kojolan palanutta taloa,susi pelko hyväksikäyttö Tiskikone ja navetta palo Pyhäjärvi TV PUHELUT

    • Anonyymi

      Kun asia ilmeni, niin se oli kerrasta poikki, koska jos ei ole luottamusta niin en voi olla yhdessä toisen kanssa. Ei ollut kyttäämistä jne. vaan puhuimme asiat läpi ja päädyimme eroon. Erosimme sovussa.

    • Anonyymi

      En hetkeäkään. Jos minua petetään, niin minä eroan.

    • Anonyymi

      Vaimo petti ja kärysi. Oli aidosti pahoillaan ja lupasi ettei toistu. Asia puhuttiin n.s puhtaaksi ja elämä jatkuu. En kytännyt someja enkä puhelinta, en soitellut kännissä tälle miehelle vaikka tiedän kuka kyseinen henkilö on. Mutta mitään pesäpalloa tää ei ole, toisella kerralla palaa lopullisesti.

      • Anonyymi

        Miten jäi kiinni ja mitä merkkejä huomasit vaimon käytöksestä, kunnsuhde oli päällä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe