Suomsaa taitaa olla satamat täynnä uusia autoja niin suomalaisten kun itänaapureidenkin autoja. nyt kun Lama tästä näköjään vain synkkenee niin mitä nille sadoille tunasille autoille tulee käymään jos ne makaa siellä lumenhangessa esim yli ensi vuoden. myydäänkö ne alennuksella vai palautetaanko ne kiertoon vai tuleeko niistä niin suuret alaskirjaukset että voi alkaa myydä niitä käytettyinä.
Mitä kaikille myymättömille uusille autoille käy
8
2411
Vastaukset
- turisti2006
Nuo autothan on jonkun omistamia.
Eiköhän tuo omistaja hoida ne.
Suomessahan on halpaa ja turvallista säilyttää
niitä.- Schwengen
eiköhän se oli selvää että on omistajan vastuulla mutta minua kiinnosti enemmän miten nämä automassat hinnoitellaan ja miten ne kirjataan taseeseen. Saaka vapavarastossa olevista autosita tehdä samanlaisia alaskirjauksia kuin sisällä hallissa olevista vaihtoautoista. Ehkä joku alan ihminen osaisi kertoa
- normaaliin tapaan
uusina autoina lähimpien seuraavien vuosien aikana. Vuosimallihan tulee rekisteröintipäivän mukaan. Ostaja ei saa tietää auton tehtaaltalähtöpäivää. Uusia tilauksia tehtaalle lähtee vasta kun entiset tilaukset on myyty. Siis aivan kuin ennenkin.
- Joker Klaide
kaikissa autoissa in VIN koodi jonka mukaan näkee itse vakka netistä koska auto on valmistettu. Reksiteröintipäivä ei todellakaan ole sama asia kuin vuosimalli. Itse ostin aikonaan Autokeskusksesta uuden Chryslerin vuonna 1993 auto oli vuosimalli 1991. Oli jäänyt edellisestä lamasta myymättä. Oli halvempi ja myyttin ylivuotisena. Sporcarcneter myy esim uusia ylivuotisia autoja halvemmalla vieläkin.
- ...................
Joker Klaide kirjoitti:
kaikissa autoissa in VIN koodi jonka mukaan näkee itse vakka netistä koska auto on valmistettu. Reksiteröintipäivä ei todellakaan ole sama asia kuin vuosimalli. Itse ostin aikonaan Autokeskusksesta uuden Chryslerin vuonna 1993 auto oli vuosimalli 1991. Oli jäänyt edellisestä lamasta myymättä. Oli halvempi ja myyttin ylivuotisena. Sporcarcneter myy esim uusia ylivuotisia autoja halvemmalla vieläkin.
Ja 70-luvulla mm,100A Datsuneita jäi ylivuotiseksi satamaan,,,silloin vaihtui vielä takavalojen mallikin juuri pahaan aikaan,,,maahantuoja vaihtoi valot ja nämä sekasikijöt myytiin uusina seuraavana vuotena pois.En muista alennuksen määrää mutta jotain siitä kuitenkin hyvitettiin.
- uutena myydään
Joker Klaide kirjoitti:
Esim keskieuroopaassa laki ei salli tätä mutta suomessa onnistuu vallan mainiosti. Ennenvanhaan ylivuotisista piti maksaa homeveroa, ja sitten sai myydä uutena. Nyt voi myydä suoraan uutena ja myydään kokoajan.
Kyllä montaa työntekijää autojen maahatuontilafkoissa naurattaa nimenomaan se että ulkona satamassa seisonut, lokinpaskassa ja merivedessä marinoitu kottero lähtee liikkeeseen kun joku osti "uuden" auton. - uusia ovat
Joker Klaide kirjoitti:
vuosimallilla ja valmistusajankohdalla ei ole mitään kiinteää yhteyttä toisiinsa. Esimerkiksi liki kaikki tammikuussa myydyt autot ovat valmistettu edellisenä vuonna, joulukuussa myydyt useinmiten seuraavan vuoden vuosimallia (mallivuosi vaihtuu useinmiten heinä-syyskuussa) jne. Jos auto makaa yli vuoden varastossa, se myydään uutena koska sitä ei ole reksiteröity. Ostajan velvollisuus on katsoa todellakin VIN koodista valmistusajankohta, jos se nyt sattuu kiinnostamaan -tai ainakin sitten kiinnostaa kun lähdetään takuuajan jälkeen varaosia etsimään. Ja satamissa tällä hetkellä makaavista autoista suurin osa on autotehtaiden tai Venäjän diilereiden omistuksessa -hyvin vähän suomalaisten maahantuojien nimissä.
- logist ka
uutena myydään kirjoitti:
Esim keskieuroopaassa laki ei salli tätä mutta suomessa onnistuu vallan mainiosti. Ennenvanhaan ylivuotisista piti maksaa homeveroa, ja sitten sai myydä uutena. Nyt voi myydä suoraan uutena ja myydään kokoajan.
Kyllä montaa työntekijää autojen maahatuontilafkoissa naurattaa nimenomaan se että ulkona satamassa seisonut, lokinpaskassa ja merivedessä marinoitu kottero lähtee liikkeeseen kun joku osti "uuden" auton.Ei varmasti onnistu myymään v 2007 vamistunutta autoa 2009 maillisena. juu uutena sen voi myydä mutta jos laitat lapun että auto vm 2009 ja asiakas huomaa vedätyksen niin kaupan saa purkaa lakiteitse ihan varmasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763637Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301142
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1451072- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891