Vaivaistalo kutsuu?

KoppavaHoro

Kehtaisitteko tunnustaa vaivanne ja kremppanne?

Tuli vaan mieleen, että kun tässä itse olen 31-vuotiaana jos jonkinlaisten terveydellisten ongelmien kourissa harva se viikko. Läheisimpien ystävien kanssa keskustelu kääntyy aina vaivoihin ja lääkkeisiin kuin kasikymppisillä konsanaan. Kahdella läheisimmällä ystävälläni on reumasukuinen sairaus ja tuntuu, että kaikilla kavereilla joku krooninen juttu tai autoimmuuniongelma sekä ainakin 90 prosentilla tutuistani vähintäänkin migreeni.

Tunnistatko samaa, ollaanko me jotenkin sairaampia kuin aiemmat sukupolvet vai johtuuko tämä siitä, että tutkitaan enemmän? Vai voiko työelämä ja siinä tapahtunut muutos olla syynä?

Minulla on siis jatkuvina vaivoina nivelreuma, kaksinkertainen skolioosi, kysta pohkeessa, yliliikkuvat nivelet, atooppinen iho sekä kroonistunut vatsahaava. Näiden lisäksi tällä hetkellä kärsin raudanpuuteanemiasta, noidannuolesta ja saan myös sattuneesta syystä hormonihoitoa.
Ja mä vielä tykkään ajatella, että elän terveellisemmin kuin suurin osa ikätovereistani...

38

859

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terve kuin pukki

se vain on.

• KoppavaHoro

Varmaan osittain joo, mutta kyllä mä haluaisin huomiota mieluummin jollain vähän seksikkäämmällä sairaudella kuin reumalla... Mikä olis hyvä ja miten sen saa? Hyvä olis, jos tän reuman vois antaa vaihtarina :)

• Dazu
        KoppavaHoro kirjoitti:

Varmaan osittain joo, mutta kyllä mä haluaisin huomiota mieluummin jollain vähän seksikkäämmällä sairaudella kuin reumalla... Mikä olis hyvä ja miten sen saa? Hyvä olis, jos tän reuman vois antaa vaihtarina :)

erittäin seksikäs.

• juurikaan

lääkäreitä vaivannut, eivätkä he minua.

Serkkutyttö kun lääkäriksi valmistui hieman ennen kuin minä ylioppilaaksi, niin onnittelukorttiin oli kirjoittanut: Omena päivässä pitää lääkärin loitolla.

Oli kait vitsintynkää, kun ei niin läheisissä väleissä olla.

Mahdollisimman hyvin olen kaikkia terveysoppeja koettanut vältellä ja sen johdosta krempat ovat vältelleet minua.

Asenne on se, että ainoa hoito jonka tarvitsen, on multaa suun päälle.

• Dazu

Ajattelinkin juuri tehdä sairauksista vähän toisenlaista, kulttuurillista avausta. Joo, no kyllähän noita vaivoja minullakin on tässä ollut ja olen kuitenkin sinua aika paljon nuorempi. Vaivoina on ollut mm. autoimmuuniperäinen krooninen munuaistulehdus, joskaan se ei vaadi hoitoa, eikä sitä oikein kai voidakaan hoitaa.

Nykyään sairaudet tunnistetaan ja niihin puututaan. Ennen sotia ei oltu kovin tarkkoja tautien suhteen ja lääkäriin mentiin vain, jos oli todellinen hätä kyseessä.
      Toinen mahdollinen syy on se, että ennen nämä meidänkaltaiset ihmiset kuolivat alle vuoden ikäisinä, eivätkä kerinneet sillain sairastelemaan.

• KoppavaHoro

lapsikuolleisuusluvutkin ovat vuosikymmenten kuluessa muuttuneet.
        Muistan, kun minä sain diagnoosin, niin jouduin kyselemään, että onko reumaa ollut suvussa. Kävi ilmi, että on, mutta vain vanhoilla on ollut reumatismia, joka tarkoitti sitä, että nivelet olivat menneet muhkuraisiksi ja sormia amputoitiin. Diagnoosi siis saatiin vasta siinä vaiheessa ja siksi varmasti sitä pidettiin vanhojen ihmisten sairautena.
        Vanhempienikaan lapsuudessa ei lääkärissä käyty ennen kuin oli todellinen hätä kyseessä ja silloin oli monesti jo liian myöhäistä.

• Sähän

kuullostat vaivoinesi pahemmalta kuin mun mummu silloin kun se vielä eli.

• KoppavaHoro

kuulosta tai näytä miltään ulospäin.

Mutta eikö sulla ole mitään sairautta vaivoinasi? Vai törmäänkö minä vain kaltaisiini moniongelmaisiin (enkä siis edes ole pahimmasta päästä)?

• Anonymous random visitor
    • skurukuski

Työ parantaa kaikki vaivat! ;-)

• KoppavaHoro

mä olen työpäiväni jo tehnyt. Meillä on nyt ylityökielto, joten voin palstailla ihan hyvällä omallatunnolla.

• skurukuski
        KoppavaHoro kirjoitti:

mä olen työpäiväni jo tehnyt. Meillä on nyt ylityökielto, joten voin palstailla ihan hyvällä omallatunnolla.

TYYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

• vänkyrä-nainen

koska mulla ei tähän ikään mennessä ole ilmennyt mitään vaivaa tai kremppaa. Kaikista kavereistani en tiedä edes kaikkia vaivoja, mutta tuntuu, et kaikilla muilla ainakin jotain on, paitsi mulla. (Vaikka mulla on kaikista epäterveellisimmät elintavat varmaan.)

Suvun sairauksia kummankin vanhemman puolelta ainakin menieren tauti. Muita mahdollisesti periytyviä en sitten tiedäkään.

• KoppavaHoro

että se on enemmän kiinni muista asioista kuin vain elämäntavoista. Tai siis en usko, että aamupuuro tekee kenestäkään täysin tervettä ja niin edelleen, vaikka joskus niin telkassa väitetään, mutta siellä kaikki on niin mustavalkoista muutenkin.
        Elintapasairauksista kärsitään sitten vissiin vanhempina, mutta eivät nekään läheskään kaikkien kaikkien nilkkaan kolahda.

• vänkyrä-nainen
        KoppavaHoro kirjoitti:

että se on enemmän kiinni muista asioista kuin vain elämäntavoista. Tai siis en usko, että aamupuuro tekee kenestäkään täysin tervettä ja niin edelleen, vaikka joskus niin telkassa väitetään, mutta siellä kaikki on niin mustavalkoista muutenkin.
        Elintapasairauksista kärsitään sitten vissiin vanhempina, mutta eivät nekään läheskään kaikkien kaikkien nilkkaan kolahda.

pitkälti sen olevan noin. Tottakai se nyt on selvää, et esim. liikalihavuus ei ole terveellistä, mutta ei sitä silti voi tietää mihin se lihava ihminenkin lopulta kuolee - vaikka jäisi auton alle.

• Ygg

onneksi. Ylitaipuvat nivelet löytyy multakin, tosin ei niistä varsinaista haittaa koskaan ole ollut. Polvi meni myös paskaksi ip-treeneissä jokunen vuosi sitten ja vaivaa yhä silloin tällöin.

• Kärsin unettomuudesta, nenän tukkoisuudesta (allergiaa ei ole löytynyt) ja satunnaisesta migreenistä, mutta kaikki vaivat pysyvät lääkkeillä kurissa. Mutta melkoinen määrä pillereitä tuosta kertyy, vaikka niiden ansiosta tunnenkin itseni terveeksi.

Enemmänkin ihmettelen sitä, etten koskaan ole kipeä. Ainahan välillä selkä on kipeä tai flunssa vaivaa, mutta töistä olen ollut sairauden takia pois viimeksi joskus viime vuosituhannella. (Nyt varmaan täytyy koputtaa puuta.)

Eikä näistä vaivoista pahemmin kavereiden kanssa puhuta. Yksi diapetestä poteva kaveri kertoilee muidenkin puolesta ja muut vain jos on luita poikki tai jotain leikelty.

• skurukuski

Laiska!

• KoppavaHoro
        skurukuski kirjoitti:

Laiska!

Touretten syndrooma?

• KoppavaHoro kirjoitti:

Touretten syndrooma?

Olematta lääkäri, kuulostaa tekemäsi diaknoosi tuosta toisesta kuskista oikeaan osuneelta. Toivottavasti sillä ei ole ajokorttia. ;-)

• skurukuski
        KoppavaHoro kirjoitti:

Touretten syndrooma?

TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        TYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
        MENE TÖIHIN!

• skurukuski
        Ratikkakuski kirjoitti:

Olematta lääkäri, kuulostaa tekemäsi diaknoosi tuosta toisesta kuskista oikeaan osuneelta. Toivottavasti sillä ei ole ajokorttia. ;-)

loinen! ;-)

• sivukommentti
        KoppavaHoro kirjoitti:

Touretten syndrooma?

kohdalla veikannut autistisia piirteitä!

• Rehellinen työmies

Miehiä ei tuommoiset vaivaa, koska emme ole huomionhakuisia. Ainoa vaiva on liika työ, mutta jonkun se on huhkittava teidänkin puolestanne.

• KoppavaHoro

Ihan vapaasti saat tulla tekemään mun duunit, kukaan jätkistä kun ei suostu minua tuuraamaan. Pääsetkö heti huomenna? Dedis on perjantaina, joten kolme päivää aikaa saada projekti tehtyä plus tietty normaalit päivittäishommat.

Jos töittesi lomasta joskus satut vilkaisemaan terveystilastoja, niin saatat huomata, että kyllä miehetkin sairastavat, jopa kuolevat meitä naisia nuorempina.

• Rehellinen työmies
        KoppavaHoro kirjoitti:

Ihan vapaasti saat tulla tekemään mun duunit, kukaan jätkistä kun ei suostu minua tuuraamaan. Pääsetkö heti huomenna? Dedis on perjantaina, joten kolme päivää aikaa saada projekti tehtyä plus tietty normaalit päivittäishommat.

Jos töittesi lomasta joskus satut vilkaisemaan terveystilastoja, niin saatat huomata, että kyllä miehetkin sairastavat, jopa kuolevat meitä naisia nuorempina.

Menehän siitä töihis, jos on tekemistä, äläkä siinä vuodata tuntojasi netissä tuntemattomalle ihmiselle. Pitääkö sitä luulosairauksien lisäksi töistäänkin valittaa?

Naiset aiheuttavat enemmän terveysmenoja

Terveyden- ja vanhustenhuollon palveluiden 14 miljardin euron kokonaismenoista naisten osuus on 58 prosenttia.Perusterveydenhuollon 3,3 miljardin euron menoista naisten osuus on suurimmillaan 63 prosenttia, kun naisten väestöosuus on hieman yli puolet, ilmenee Stakesin Terveystaloustieteen keskuksen CHESSin tutkimuksesta.

Terveyden- ja vanhustenhuollon kokonaismenoista kohdistui keskimäärin 2 300 euroa jokaista miestä ja 3 000 euroa jokaista naista kohden. Menot ovat palveluiden tuottamisen kokonaiskustannuksia, jolloin ne sisältävät julkisen rahoituksen lisäksi asiakas- ja toimistomaksut.

Vaikka naisten kokonaismenot ovat suuremmat, 65 vuotta täyttäneiden miesten erikoissairaanhoidon menot asukasta kohti ovat keskimäärin viidenneksen korkeammat ja reseptilääkemenot seitsemän prosenttia suuremmat kuin naisten menot.

Pienimpiä lapsia lukuun ottamatta menot kasvavat iän myötä. Vaikka iäkkäimpien menot asukasta kohti ovat korkeat, ovat heidän kokonaismenonsa ikäryhmän pienestä koosta johtuen pieniä.

Suurimpien ikäluokkien, kuten sodan jälkeen syntyneiden, menot asukasta kohti ovat pieniä vanhimpiin verrattuna, mutta ikäluokan suuren koon johdosta kokonaismenot ovat suuremmat. Esimerkiksi 60-vuotiaiden kokonaismenot ovat suuremmat kuin yhdessäkään 87 vuotta vanhemmassa ikäryhmässä, vaikka menot asukasta kohti ovat vain murto-osa vanhempien ikäryhmien menoista.

CHESS arvioi menojen jakautumisen 0–99-vuotiaille miehille ja naisille vuonna 2006 palveluiden käytön ja yksikkökustannusten mukaan.

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article155001.ece?s=r&wtm=mediuutiset/-13112008

• KoppavaHoro
        Rehellinen työmies kirjoitti:

Menehän siitä töihis, jos on tekemistä, äläkä siinä vuodata tuntojasi netissä tuntemattomalle ihmiselle. Pitääkö sitä luulosairauksien lisäksi töistäänkin valittaa?

Naiset aiheuttavat enemmän terveysmenoja

Terveyden- ja vanhustenhuollon palveluiden 14 miljardin euron kokonaismenoista naisten osuus on 58 prosenttia.Perusterveydenhuollon 3,3 miljardin euron menoista naisten osuus on suurimmillaan 63 prosenttia, kun naisten väestöosuus on hieman yli puolet, ilmenee Stakesin Terveystaloustieteen keskuksen CHESSin tutkimuksesta.

Terveyden- ja vanhustenhuollon kokonaismenoista kohdistui keskimäärin 2 300 euroa jokaista miestä ja 3 000 euroa jokaista naista kohden. Menot ovat palveluiden tuottamisen kokonaiskustannuksia, jolloin ne sisältävät julkisen rahoituksen lisäksi asiakas- ja toimistomaksut.

Vaikka naisten kokonaismenot ovat suuremmat, 65 vuotta täyttäneiden miesten erikoissairaanhoidon menot asukasta kohti ovat keskimäärin viidenneksen korkeammat ja reseptilääkemenot seitsemän prosenttia suuremmat kuin naisten menot.

Pienimpiä lapsia lukuun ottamatta menot kasvavat iän myötä. Vaikka iäkkäimpien menot asukasta kohti ovat korkeat, ovat heidän kokonaismenonsa ikäryhmän pienestä koosta johtuen pieniä.

Suurimpien ikäluokkien, kuten sodan jälkeen syntyneiden, menot asukasta kohti ovat pieniä vanhimpiin verrattuna, mutta ikäluokan suuren koon johdosta kokonaismenot ovat suuremmat. Esimerkiksi 60-vuotiaiden kokonaismenot ovat suuremmat kuin yhdessäkään 87 vuotta vanhemmassa ikäryhmässä, vaikka menot asukasta kohti ovat vain murto-osa vanhempien ikäryhmien menoista.

CHESS arvioi menojen jakautumisen 0–99-vuotiaille miehille ja naisille vuonna 2006 palveluiden käytön ja yksikkökustannusten mukaan.

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article155001.ece?s=r&wtm=mediuutiset/-13112008

miksi mun pitäisi tehdä juuri nyt töitä, joista ei makseta. Siis sen täyden työpäivän lisäksi, jonka olen tänään tehnyt.

Jos sä pystyt osoittamaan kuinka paljon mun sairauteni ovat sinun henkilökohtaista pussiasi verottaneet, niin saat luvan valittaa ja voin maksaa rahat tilillesi vaikka heti. Siihen saakka pidä mölyt mahassasi. Kaikesta muusta mä kateellisuuden vielä ymmärrän, mutta että sairauksistakin pitää olla katkera...

• Rehellinen työmies
        KoppavaHoro kirjoitti:

miksi mun pitäisi tehdä juuri nyt töitä, joista ei makseta. Siis sen täyden työpäivän lisäksi, jonka olen tänään tehnyt.

Jos sä pystyt osoittamaan kuinka paljon mun sairauteni ovat sinun henkilökohtaista pussiasi verottaneet, niin saat luvan valittaa ja voin maksaa rahat tilillesi vaikka heti. Siihen saakka pidä mölyt mahassasi. Kaikesta muusta mä kateellisuuden vielä ymmärrän, mutta että sairauksistakin pitää olla katkera...

miksi ajattelet töitäsi vapaa-ajallasi ja vielä avaudut niistä tuntemattomille ihmisille? Jos et keksi yhtäkään hyvää syytä, ole hyvä ja lopeta. Tee se itsesi takia.

Mitä tulee sairauksiin, niin ne ovat sinulle ongelma vain siinä suhteessa, ettei sinulla näytä olevan oikeita ongelmia. En kuitenkaan esitä, että hankkisit oikeita ongelmia. Se ei olisi kovin viisasta.

Voit lohduttautua sillä, että tuo on ihmiselle erittäin tyypillinen stressireaktio: pitää saada valittaa, mutta koska ei ole mitään mistä valittaa, keksitään jokin vaiva. Uskoisin, että samasta syystä avaudut noista työtehtävistäsikin. Henkisesti tasapainoiselle ihmiselle ne olisivat vain innostava haaste, eivät stressin ja valituksen aihe. Ymmärrän, että on mukavaa saada myötätuntoa ja varsinkin nainen tarvitsee ymmärtäjää, mutta jos olemme rehellisiä, niin se ei sinua auta.

Jos oikea syy ei ole sairaudet tai työtehtävät, mikä se sitten on? Sitä voit itse miettiä. Jos helpottaa, voit siitäkin avautua palstalle. Onko se pitkä välimatka poikaystävään? Perheeseen?

Pohdi vapaasti, älä minun, vaan itsesi takia. Kunhan lopetat avautumisen noista asioista, mitkä eivät ole oikeita ongelmiasi. Sitä kun ei jaksa kukaan kuunnella.

• KoppavaHoro

miksi ajattelet töitäsi vapaa-ajallasi ja vielä avaudut niistä tuntemattomille ihmisille? Jos et keksi yhtäkään hyvää syytä, ole hyvä ja lopeta. Tee se itsesi takia.

Mitä tulee sairauksiin, niin ne ovat sinulle ongelma vain siinä suhteessa, ettei sinulla näytä olevan oikeita ongelmia. En kuitenkaan esitä, että hankkisit oikeita ongelmia. Se ei olisi kovin viisasta.

Voit lohduttautua sillä, että tuo on ihmiselle erittäin tyypillinen stressireaktio: pitää saada valittaa, mutta koska ei ole mitään mistä valittaa, keksitään jokin vaiva. Uskoisin, että samasta syystä avaudut noista työtehtävistäsikin. Henkisesti tasapainoiselle ihmiselle ne olisivat vain innostava haaste, eivät stressin ja valituksen aihe. Ymmärrän, että on mukavaa saada myötätuntoa ja varsinkin nainen tarvitsee ymmärtäjää, mutta jos olemme rehellisiä, niin se ei sinua auta.

Jos oikea syy ei ole sairaudet tai työtehtävät, mikä se sitten on? Sitä voit itse miettiä. Jos helpottaa, voit siitäkin avautua palstalle. Onko se pitkä välimatka poikaystävään? Perheeseen?

Pohdi vapaasti, älä minun, vaan itsesi takia. Kunhan lopetat avautumisen noista asioista, mitkä eivät ole oikeita ongelmiasi. Sitä kun ei jaksa kukaan kuunnella.

on kautta aikain keskusteltu muistakin asioista kuin vain ongelmista. Ja ongelmista ei ollut kyse tässäkään aloituksessa, se käy ilmi mielestäni hyvinkin selkeästi. Minä kysyin, että mistähän mahtaa johtua se, että ikäiseni tuntuvat olevan yleisesti sairaampia kuin edelliset sukupuolvet. Siinä se pihvi, enkä koe asiaa omaksi ongelmakseni, en, vaikka yrittäisin.

Töistäni tai sairauksistani en ole tässä ketjussa valittanut, jonka huomaa se, joka vaivautuu lukemaan viestini ja aloitukseni ilman itseprovosoivia laseja.

En olisi arvannut, että keskusteluyritys tällaisesta aiheesta herättäisi noin paljon pahaa mieltä. Hassua, että vastaavanlaiset aloitukseni puskasta kirjoitettuna eivät herätä samanlaisia intohimoja suuntaan eikä toiseen. Ja hassulla tarkoitan surullista.

• sairauksista katkera :D
        KoppavaHoro kirjoitti:

Sun pitää nyt vain ajatella positiivisesti. Jos saat jonkun katkeraksi sairauksistasi, niin eikös siitä pitäisi saada parempi mieli. Minä ainakin sain makeat naurut :D
        Ja taidetaampa me miehetkin sairastella. Itselläni nyt ei ihan mahottomia ole, mutta nuo yliliikkuvat nivelet on ilkeitä. Välilevyt pullistelee ja iskiashermo on koetuksella. Vaivaistaloon tuskin tarvii mennä, insinööri on nääs keksiny kaiken näköisiä vempeleitä mitkä auttavat arkea. Kylläpä se taitaa olla se Emilian helvetti minne lopulta joutuu muuttamaan ja sinnekkin vasta pakosta.

m 34

• Rehellinen työmies
        KoppavaHoro kirjoitti:

on kautta aikain keskusteltu muistakin asioista kuin vain ongelmista. Ja ongelmista ei ollut kyse tässäkään aloituksessa, se käy ilmi mielestäni hyvinkin selkeästi. Minä kysyin, että mistähän mahtaa johtua se, että ikäiseni tuntuvat olevan yleisesti sairaampia kuin edelliset sukupuolvet. Siinä se pihvi, enkä koe asiaa omaksi ongelmakseni, en, vaikka yrittäisin.

Töistäni tai sairauksistani en ole tässä ketjussa valittanut, jonka huomaa se, joka vaivautuu lukemaan viestini ja aloitukseni ilman itseprovosoivia laseja.

En olisi arvannut, että keskusteluyritys tällaisesta aiheesta herättäisi noin paljon pahaa mieltä. Hassua, että vastaavanlaiset aloitukseni puskasta kirjoitettuna eivät herätä samanlaisia intohimoja suuntaan eikä toiseen. Ja hassulla tarkoitan surullista.

1. Nykynaisilla ei ole oikeita ongelmia.
        2. Minä-sukupolven on pakko saada valittaa edes jostain, jos ei muusta niin kuvitelluista taudeista ja vaivoista.

• KoppavaHoro
        sairauksista katkera :D kirjoitti:

Sun pitää nyt vain ajatella positiivisesti. Jos saat jonkun katkeraksi sairauksistasi, niin eikös siitä pitäisi saada parempi mieli. Minä ainakin sain makeat naurut :D
        Ja taidetaampa me miehetkin sairastella. Itselläni nyt ei ihan mahottomia ole, mutta nuo yliliikkuvat nivelet on ilkeitä. Välilevyt pullistelee ja iskiashermo on koetuksella. Vaivaistaloon tuskin tarvii mennä, insinööri on nääs keksiny kaiken näköisiä vempeleitä mitkä auttavat arkea. Kylläpä se taitaa olla se Emilian helvetti minne lopulta joutuu muuttamaan ja sinnekkin vasta pakosta.

m 34

Tosi mukava huomata, että joku osaa ottaa asian positiivisestikin. Ja kyllä jopa pari kirjoittajaa ymmärsi koko kupletin juonen eli sen, mistä yritin saada keskustelua aikaiseksi, hieno homma sekin! :)

Yliliikkuvista nivelistä saa niistäkin iloa irti, niillä saa kivasti jään rikottua jähmeissä bileissä, kun pistää oman pienen friikkisirkuksen pystyyn.

Kiitos positiivisesta viestistäsi!

• KoppavaHoro

1. Nykynaisilla ei ole oikeita ongelmia.
        2. Minä-sukupolven on pakko saada valittaa edes jostain, jos ei muusta niin kuvitelluista taudeista ja vaivoista.

äh, anna olla.

• friikkisirkus :D
        KoppavaHoro kirjoitti:

Tosi mukava huomata, että joku osaa ottaa asian positiivisestikin. Ja kyllä jopa pari kirjoittajaa ymmärsi koko kupletin juonen eli sen, mistä yritin saada keskustelua aikaiseksi, hieno homma sekin! :)

Yliliikkuvista nivelistä saa niistäkin iloa irti, niillä saa kivasti jään rikottua jähmeissä bileissä, kun pistää oman pienen friikkisirkuksen pystyyn.

Kiitos positiivisesta viestistäsi!

Mistähän lie mieleen tullut, mutta kun yhdistin friikkisirkuksen bubissa sekä yliliikkuvat nivelet, tuli tämä mieleen...

http://www.youtube.com/watch?v=SpwK3vFGJp0

Pienistä positiivisista ajatuksista kasvaa suuresti hymyilevä mieli :)

• sirpamaikkarilta

vaivannu kuudetta viikkoa. Muuten ei pahemmin diagnosoituja tauteja ole. Omia diagnoosejahan ei lasketa. Niiden mukaan olisin jo mullan alla.

Mutta kaipa sitä nykypäivänä saadaan paremmin taudit selville. Uusia tautejakin ilmaantuu vähän väliä.

• cat_on_fire

Olenkin tosin nuorempi, mutta ei kyllä houkuttele ajatus siitä että jo noin 7 vuoden päästä olisi noin paljon vaivoja. Ei mulla muutenkaan ole melkein koskaan muuta, kuin satunnaista päänsärkyä. Helpolla olen tähän asti päässyt, mutta kyllähän noita kerkeää odotella..
      Siihen asti pistetään jalalla koreasti;)

http://www.youtube.com/watch?v=tPZhv7j_OQk&feature=related

• Anonyymi

Olen elänyt onnellisen elämän aina 69 asti.

Jalkasilsa on tosin oikeassa varvasvälissä vituttanut. Mutta olen kestänyt sen kuin mies, vaikka olen todennäköisesti nainen.

• Anonyymi

Jos jonkin vaivojen takia ihmistä alennetaan kyllä ne on hammasvaivat. Itsellä on todetusti ollut huono hammaslaatu ja ne tuhoutui aika totaalisesti jo nuorena. En silti kiellä etteikö itsellä olisi ollut osuutta siihen mutta joka tapauksessa lopputulos on se että loputkin vedettiin pois ja sen jälkeen hommasin proteesit. Eli tekarit. Näyttäytyy muuten ihan uudessa valossa huumori joka kohdistuu hampaisiin kun omissa hampaissa on vikaa. Ei se olekaan niin hauskaa. Suomessa on valtava määrä ihmisiä joilla on joko koko tai osaproteesi hampaissa. 20 vuotiaitakin löytyy. Ei varmaan ole mikään kostuttava juttu naisille. Itse olen törmännyt kahdenlaisiin ne joita tekarit ei haittaa ja ne jotka kauhuissaan juoksevat karkuun. Jos katselen miesten suuhun kaupungilla tms paikassa huomaan että rikkinäisiä hampaita ja huonoja hampaita on paljon.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe