Mustasukkaisuus ongelma!

Kiduttaa minua

Moi

Tilanne on tämä, että ollaan seurusteltu tyttöystäväni kanssa nyt parisen kuukautta, olemme siis vielä alaikäisiä.
Kummatkin meistä on todella mustasukkaisia.
Olemme puhuneet siitä mielestäni paljon, toisaalta se onkin helpottanut asioita mutta...

Mustasukkasuus on vaan niin kauhea tunne :/
Tiedän ettei mulla ole mitään hätää tai mitään syytä olla mustasukkanen mutta minkäs teet ku toisesta välität niin paljon.

Joka päivä tulee eteen tilanteita joista tulen mustasukkaseski, ihan älyttömistäkin asioista.

Esim. nyt:
Tyttöystäväni isoveli vie häntä sillon tällön mopon kyydissä kouluun tai keskustaan. Siinä hän joutuu pitämään isoveljestään kiinni ja muutenkin ärsyttää kun hänen pitää kuskata häntä vaikka onhan se kiva ettei tyttöystävän tarvitse pyörällä mennä.

Toinen esim.
Jos tiedän että tyttöystäväni on puhunut tai jopa naureskellut muiden poikien kanssa, niin sama juttu. Siitä kans :(

Tää vaan on niin kauheeta, miks tällänenki pitää olla keksitty.

Tyttöystävälläni OLI myös kuvia vaikka kuinka monessa paikassa netissä mutta sitten alkoi tulla useilta pojilta "ihailuviestejä" niin tyttöystäväni poisti kuvat monesta paikasta koska en tykännyt kilpailijoista.
Hän kyllä sanoo ettei muutenkaan käynyt katsomassa kuviaan niissä paikoissa usein ja siinä oli kans yks syy niiden poistamiseen.

Onko mitään vinkkiä, neuvoo tai ohjetta mitä voisin noudattaa? :(
Olen todella kiitollinen jos joku voisi auttaa mua.
Kiitos!

10

963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musta sukkainen

olen kyllä jo vähän vanhempi, mutta saman asian kanssa painisin itsekin. olin todella todella mustasukkainen, välillä tuntui, että suutuin ja tulin juttelemisestakin mustasukkaiseksi vaikka siinä ei mitää pahaa ole. minä kanssa välitin ihan liikaa. mustasukkaisuuteni ajoi jätkäni pettämään ja sanoi että hänestä tuntui että mitä väliä pettääkö vai ei, kuitenkin sama valitus ja riiteleminen tulee. mutta vieläkin kun emme enää edes seurustele minusta tuntuu, että eksäni on minun eikä kenenkään muun ja tulen mustasukkaiseksi kun näe hänet uuden tyttöystävänsä kanssa. tai kun tiedän että vaatteitani on vielä hänen luonaan tulee olo, että pitääköhän tyttöystävä minun yöasuani ym. vieläkin tämä mies on minun eikä kenenkään muun.

• täh???

Siis mitä ihmettä, olet mustasukkainen tyttöystävästäsi hänen veljensä takia? No nyt olen kyllä kaiken nähnyt, puuttuu enää että olisit mustasukkainen hänen isänsäkin takia.

Ei hyvää päivää, ei tuollainen ole enää tervettä. Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi joku aivan muu jätkä, mutta että veli.

• Kiduttaa minua

Ei siinä minun mielestä mitään ihmeellistä ole,
        Heillä on tosi läheiset välit muutenkin.

Ei tarvitse paljoakaan mielikuvitusta että alkaa miettimään kaikenlaisia asioita :/

• xxx'
        Kiduttaa minua kirjoitti:

Ei tarvitse paljoakaan mielikuvitusta että alkaa miettimään kaikenlaisia asioita :/

No hei haloo! Luulekko että se veljensä kans tekis jotain?? Mustasukkaisuus on kamala riesa, varsinki jos se menee liiallisuuksiin. Sillä saat helposti tehtyä hallaa sekä ittelles että toiselle. Muista tää: vaikka ootte parisuhtees, ja katsotte ja kasvatte yhdes eteenpäin, nii ette silti voi toisianne omistaa. Ootte erillisiä yksilöitä, teil on omat tarpeenne ja menonne, yhteistenne lisäksi. Anna siis toiselle tilaa.

• ..............................
        Kiduttaa minua kirjoitti:

No yllättäen sisaruksilla voi olla läheiset välit, kun he ovat koko elämänsä kasvaneet yhdessä.

Kyllä se minun mielestäni on jo melko ihmeellistä, jos kuvittelee että tyttöystävä pettää sinua oman veljensä kanssa. Itse asiassa se on kyllä jo melko sairasta.

Itselläsi ei ilmeisestikään ole sisaruksia, siskoja ainakaan?

• ..kohtalotoveri..
      Ainoo, millä mä oon saanut tota hillittyä itessäni, on justiinsa toi järkeistäminen.
      Sen tajuaminen, että jos toinen haluaa pettää tms., niin sitä et pysty estämään. Korkeintaan juuri vaan pahennat tilannetta mustasukkaisuudella.

• aina välillä :(

Tiedän tunteen eikä siihen auta muu kuin opetella toisenlainen ajatusmalli. Kaikilla kauheimmilla ajatuksilla sitä itseänsä ruokkii, kunnes on niin raivona ja mustasukkaisena - aivan syyttä. Kyllä muo vieläkin vaivaa se että kaverini lähtee ulos toisten kanssa vaikka baariin, niin mietin, että siellä se flirttaa toisille. Ei auta kun olla ajattelematta jos meinaa olla kimpassa.

• Kiduttaa minua

Mmm, totta.

Ei olis ensimmäinen tapaus tässä suomen maassa missä sisarukset olisivat jotain "kiellettyä" tehneet.

Kyllä se sitten on niin että täytyy vaan oppia ajattelemaan toisenlailla. Vaikeeta se tulee olemaan mutta luopuakkaan en hänestä tahdo. :)

Kiitos teille näistä.

• elämä pyörii..

Sinun elämäsi pyörii liikaa tyttöystävän ympärillä.Koita hankkia omaakin elämää,esim.harrastus,kaveri-ilta tms.
      Silloin,kun ei ole omaa elämää,tulee mustasukkaiseksi toisesta. Tyttöystävälläsikin on omaa elämää,vaikka hän on sinun kanssa. Silloin,jos ero tulee,olet aika paskamaisessa tilanteessa,jos elämäsi on vain tyttöystäväsi.

• Kiduttaa minua

Totta :/
        Sitä vain haluaisi olla kaiket päivät oman rakkaansa kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      64
      4431
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      97
      3678
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      108
      3321
    4. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1883
    5. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      18
      1879
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      87
      1129
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      82
      819
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      44
      803
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      105
      797
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      23
      764
    Aihe