Alotan alusta ; oma äitini kävi tallinassa, ja pyysin häntä tuomaan rizla paketin meille.. hän toi ja lupasin tietysti maksaa kun kerta ne pyysin;noh, isäni sitten muutaman kerran soitti että olethan muistanut maksaa äidilles rahan.. sanoin että maksanko kun tavataan vai tilille, maksoin sitten toivomuksesta äidin tilille tänään raha.. NOH anoppini on ollu meidän luona nyt viikon ja kuullut nämä puhelut isäni kanssa jotka liittyivät tuomisten takaisinmaksuun.. tänäää ANOPPI oli soittanut sitten appiukolle, että vanhempani pyytelevät takaisin jotain 17euroa.. ja appi laitto teksiviestin miehelleni että noinko ne sitä rahaa teiltä pyytelee.. PIMAHDIN tässä anopille totaalisesti että mitä helvettiä menet soittamaan appiukolle kun olet KUUNNELLUT mitä puhu puhelimessa!
sanaharkka oli puolin ja toisin, hän sanoi miehelleni "kyllä minä en ottaisin ede tikkaria vastaan tuollasilta ihmisiltä" SANOIN ETTÄ SINÄHÄN SITÄ OLET MENNYT PUHUMAAN MINUN ASIOITA UKOLLES, ja nyt sitten pitää minun vanhempiani "typerinä" hohohooooojakkaaa! ekan kerran tuli tässä ritaa kohta 4 vuoden tuntemisen jälkeen. sano sitten miehelleni että kyllä minä sulle vaikka ne sätkäpaperit ostan... juhh!
anopin kanssa riita!
15
2806
Vastaukset
- kaa-kaa
siis 4 vuotta ilman riitoja!!?? Tosi hyvin kyllä.. Itse en voi omaa anoppia sietää. se on ihan eri planeetalta. ajatusmaailma, elämäntavat yms on aivan erilaiset. olen tosi kauan nieleskellyt ja antanut mennä toisesta korvasta jutut ulos mutta päätin noin vuosi sitten kun aloin oottaa meidän toista lasta ettei mun tarvi enää sietää mitään keltäkään. meillä on oma perhe eikä anoppi ole osa sitä. ei ole munkaan vanhemmat. tietenkin ovat läheisesti isovanhempina mukana meidän elämässä, muttei puutu eikä arvostele. eikä kommentoi. viimeksi meni hermot kun anoppi arvosteli mun tekemiä vauvanruokia kamaliksi! voiko ihmeelliseltä maistua kun on pottua porkkanaa ja papuja ilman mausteita????? huh oikeesti sitä naista.
- toinen näkökulma
Jos isäsi soitti MUUTAMAN kerran sinulle tästä tuomisten takaisin maksamisesta ennenkuin sait asian hoidettua ja anoppisi kuuli puhelut, ehkäpä hänelle tuli sellainen tunne että sinulla ei ole rahaa maksaa niitä ja siksi soitti apelle että tilanne on tämä?
Ehkäpä juuri siksi anoppisi sanoi että kyllä hän ne sätkäpaperit ostaa, jos ajatteli että teillä ei todellakaan ole rahaa ja vanhempasi kuitenkin sen rahansa tarvitsevat takaisin kun kerran monta kertaa asiasta soittavat?
Omalla pojallani ja miniällä on se tilanne että miniä lomautettiin, pojalla on töitä mutta tiukaksi vetää kun lainat ja muut pitää maksaa kuitenkin. Ensin kyllä yritin udella pärjäämistä ja rahatilannetta, mutta kun heilläkin on niin korkea kynnys myöntää sitä että apu olisi tarpeen, teinkin sitten suunnitelman B. Nyt olen heittäytynyt vähän kiireisemmäksi kuin olenkaan ja miniä käy auttelemassa kaikenlaisissa kotihommissa (ikkunan pesua, lattianvahaamista ym). Saanhan sitten lykättyä hänelle "bensarahaa" ja rahaa verukkeella "kiitos paljon avusta, osta itselles jotain kivaa etten jää kiitollisuuden velkaan". Näin olemme molemmat tyytyväisiä, miniä siitä ettei ota rahaa noin vaan ja minä siitä että saan jotenkin ojentaa auttavan käden siihen suuntaan. - Ei tiedä
>Minä olin makuhuoneessa vaimoni kanssa seksiä
harrastamassa,kun anoppi oli tullut omilla avaimilla
sisään.Ja ties kuinka kauan oli ven takana katsonut
meidän rakastelua ennen kuin huomasin sen.Karjasin
menen h........n sieltä kurkkimasta.Sen jälkeen
pyysin meidän avaimet pois.Anoppi oli sanonut
tytölleen,että elä enää IME MIEHESI MUNAA,on
kuulemma epäterveellistä...... - Anna olla
Jos asiasta pitää vielä puhua, selvitä asia äidillesi, jonka tilille olet rahat pannut.
Muusta älä välitä.
Älä mene jäkätykseen mukaan. Viisas on se joka vaikenee noin tyhmsääsä jutussa. - Voi vitsit :):)
Riita 17 euron takia. Ja sitäkin summaa piti sulta useempaan kertaan pyydellä :)
- Jumalauta !!
Katohan peiliin - syy löytyy kyllä sieltä.
Et voinut maksaa ilman erillispyyntöjä, miksi
ihmeessä et?
Ei olisi tullut riitoja kenenkään kanssa.
Nyt anoppi sai vihat päälleen siitä että et hoida
asioitasi mallikkaasti. Heh melkoinen surkio olet- raha-asiat?
En ymmärrä alkuunkaan. Tuommoinen sekaantuminen on täysin turhaa.
- nyt ajattele
Minulle tuli mieleen, että anoppisi ajatus lienee olla TEIDÄN puolellanne. Minusta se on jo kaunis ajatus. Ja oikeasti yhden rizla paperin voisi tuoda kyllä tuliaisena. Oikeasti minäkin ihmettelisin. ( Ja olen miniä enkä anoppi)
- vuodattaa ..
kilometrin kirjoitus ja haukkua anoppi.
Kun et itse maksanut pyytelemättä 17 e ..:)
Muutenhan ei soppaa olisi syntynyt. - ketä tässä
tarinassa voi ja pitää pitää typeränä olet sinä itse.!!
Sinähän sen kaiken aiheutit!! Jättämällä maksamatta noin hirveän summan:)
Nää on säälittäviä juttuja ja vielä säälittävämpiä miniöitä.
Itse sotketaan mutta syy on silti aina muissa.
Koitahan edes vähän kasvaa ihmisenä.- NYT TÄSSÄ
siis nyt väärin ymmärtäneille, en ole jättänyt mitään maksamatta, tuossa kirjotin että maksoin rahan äidin tilille. ja puhe oli isän kanssa siitä etten tiennyt miten haluavat takasmaksun, sitten kun nähdään vai tilille, ja tilille sitten maksoin, j.. Ja pointtini on se että, anoppi tai edes oma äitini ei minun kattoni alla saa olla korvat höröllään kuuntelemassa mitä puhun puhelimessa ja sitten soitella ympäri sukua että kuulin näin puhelimessa ja saatikka vielä väärentää asiaa, kun oli sanonut että on nyt maksettava se, vaikka puhe oli isäni kanssa vain MITEN MAKSETAAN TAKAISIN! en minäkään anopin puheluita soittele ympäri kylää...
- anoppia komppaava
NYT TÄSSÄ kirjoitti:
siis nyt väärin ymmärtäneille, en ole jättänyt mitään maksamatta, tuossa kirjotin että maksoin rahan äidin tilille. ja puhe oli isän kanssa siitä etten tiennyt miten haluavat takasmaksun, sitten kun nähdään vai tilille, ja tilille sitten maksoin, j.. Ja pointtini on se että, anoppi tai edes oma äitini ei minun kattoni alla saa olla korvat höröllään kuuntelemassa mitä puhun puhelimessa ja sitten soitella ympäri sukua että kuulin näin puhelimessa ja saatikka vielä väärentää asiaa, kun oli sanonut että on nyt maksettava se, vaikka puhe oli isäni kanssa vain MITEN MAKSETAAN TAKAISIN! en minäkään anopin puheluita soittele ympäri kylää...
Muutama asia tässä jutussasi nyt hämmentää
1. Kun sait ne tuliaisesi, todennäköisesti ne sinulle annettiin ihan kasvokkain, miksi et silloin maksanut tätä 17 euroa?
2. Jos tiedät että vanhemmillesi on 17 euroa iso raha jonka tarvitsevat, miksi venytit takaisinmaksamistasi niin että isäsi joutui useampaan kertaan asiasta soittamaan?
3. Jos taas 17 euroa ei heillä tunnu taloudessa missään, miksi isäsi katsoi aiheelliseksi viikon aikana soittaa asiasta useampaan kertaan?
4. Selityksesi siitä miten vaan isän kanssa viikon aikana soiteltiin maksutavasta (monta kertaa) ja vihdoin viikon jälkeen sait maksettua tilille, kuulostaa melko oudolta. Kyllä mielestäni ko asian hoitamiseen riittää yksi puhelu jossa päätetään maksetaanko tilille vai kun nähdään. Jos isäsi joutui useampaan kertaan samasta asiasta huomauttamaan, kyse on ihan jostain muusta kuin maksutavasta.
Eli päättelen näin:
Jos vanhempasi useaan otteeseen kaipailivat rahojaan jotka myöskin tarvitsivat, sinä olet erittäin ajattelematon venyttäessäsi moisen summan maksamista.
Jos taas vanhempasi eivät ole taloudellisesti tiukilla ja kuitenkin isäsi penää noin pientä summaa useampaan otteeseen, ovat he todellakin melko kummallisia ihmisiä tai sitten vaan olet vanhempiesi mielestä niin epäluotettava ihminen jonka eivät usko maksavan pikkusummaa ilman useaan kertaan muistuttamista.
Anoppi taas varmaankin ihmetteli moista showta 17 euron velan takia ja ehkäpä apelle halusi puhua asiasta koska uskoi teidän olevan taloudellisesti todella tiukoilla jos et pysty velkaa maksamaan ilman viikon kinuamista.
Ymmärrän myös hänen näkemyksensä vanhemmistasi (jos eivät ole taloudellisesti ahtaalla), sillä en myöskään minä perisi omilta lapsiltani paria kymppiä jostain tuliaisista olkoonkin että itse olisivat niitä pyytäneet.
Et taida nyt nähdä metsää puilta vaan syyttelet anoppia asiasta jossa hän oli ainoa kuka käyttäytyi kuin normaali ihminen. - epäselväksi
anoppia komppaava kirjoitti:
Muutama asia tässä jutussasi nyt hämmentää
1. Kun sait ne tuliaisesi, todennäköisesti ne sinulle annettiin ihan kasvokkain, miksi et silloin maksanut tätä 17 euroa?
2. Jos tiedät että vanhemmillesi on 17 euroa iso raha jonka tarvitsevat, miksi venytit takaisinmaksamistasi niin että isäsi joutui useampaan kertaan asiasta soittamaan?
3. Jos taas 17 euroa ei heillä tunnu taloudessa missään, miksi isäsi katsoi aiheelliseksi viikon aikana soittaa asiasta useampaan kertaan?
4. Selityksesi siitä miten vaan isän kanssa viikon aikana soiteltiin maksutavasta (monta kertaa) ja vihdoin viikon jälkeen sait maksettua tilille, kuulostaa melko oudolta. Kyllä mielestäni ko asian hoitamiseen riittää yksi puhelu jossa päätetään maksetaanko tilille vai kun nähdään. Jos isäsi joutui useampaan kertaan samasta asiasta huomauttamaan, kyse on ihan jostain muusta kuin maksutavasta.
Eli päättelen näin:
Jos vanhempasi useaan otteeseen kaipailivat rahojaan jotka myöskin tarvitsivat, sinä olet erittäin ajattelematon venyttäessäsi moisen summan maksamista.
Jos taas vanhempasi eivät ole taloudellisesti tiukilla ja kuitenkin isäsi penää noin pientä summaa useampaan otteeseen, ovat he todellakin melko kummallisia ihmisiä tai sitten vaan olet vanhempiesi mielestä niin epäluotettava ihminen jonka eivät usko maksavan pikkusummaa ilman useaan kertaan muistuttamista.
Anoppi taas varmaankin ihmetteli moista showta 17 euron velan takia ja ehkäpä apelle halusi puhua asiasta koska uskoi teidän olevan taloudellisesti todella tiukoilla jos et pysty velkaa maksamaan ilman viikon kinuamista.
Ymmärrän myös hänen näkemyksensä vanhemmistasi (jos eivät ole taloudellisesti ahtaalla), sillä en myöskään minä perisi omilta lapsiltani paria kymppiä jostain tuliaisista olkoonkin että itse olisivat niitä pyytäneet.
Et taida nyt nähdä metsää puilta vaan syyttelet anoppia asiasta jossa hän oli ainoa kuka käyttäytyi kuin normaali ihminen.Selityksesi ja olettamuksesi ovat pitkiä kuin nälkävuosi mutta silti jäi pääasia auki. Mitä hittoa anopille kuuluu miniän ja tämän vanhempien väliset raha-asiat?
- jotta jaksat lukea
epäselväksi kirjoitti:
Selityksesi ja olettamuksesi ovat pitkiä kuin nälkävuosi mutta silti jäi pääasia auki. Mitä hittoa anopille kuuluu miniän ja tämän vanhempien väliset raha-asiat?
Suurin kysymys asiassa on se että miksi tilaa jotain jollei pysty ilman perimistä tilaustaan maksamaan?
Kyllä itsekin olisin melko hämmästynyt jos vävyni vanhemmat joutuisivat häneltä pyytelemään tavan takaa jotain pikkusummaa. Vastaavassa tilanteessa todennäköisesti myöskin olettaisin että raha on tiukilla ja kysäisisin mieheltäni josko vaikka auttaisimme taloudellisesti. Anoppi ei vaan ehkä kehdannut miniältä kysyä mutta puhui miehelleen joka taas kysäisi pojalta. Melko selkeä juttu. - paikassa.
jotta jaksat lukea kirjoitti:
Suurin kysymys asiassa on se että miksi tilaa jotain jollei pysty ilman perimistä tilaustaan maksamaan?
Kyllä itsekin olisin melko hämmästynyt jos vävyni vanhemmat joutuisivat häneltä pyytelemään tavan takaa jotain pikkusummaa. Vastaavassa tilanteessa todennäköisesti myöskin olettaisin että raha on tiukilla ja kysäisisin mieheltäni josko vaikka auttaisimme taloudellisesti. Anoppi ei vaan ehkä kehdannut miniältä kysyä mutta puhui miehelleen joka taas kysäisi pojalta. Melko selkeä juttu.Toistan: miksi anopin pitää sekaantua monen ihmisen kanssa miniän ja tämän vanhempien välisiin raha-asioihin? Eivät ne kuulu anopille pätkääkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837